Осем нови тролейбусни линии ще пусне Столичната община до 2025 г.

Осем нови тролейбусни линии ще пусне Столичната община до 2025 г.

© Надежда Чипева, Капитал



Столичната община планира да изгради 8 нови тролейбусни линии, както и да вложи 48.5 млн. евро в реконструкции на 5 съществуващи трамвайни трасета. Нов релсов път ще бъде изграден по булевард "Копенхаген", в участъка от улица "Обиколна" до метростанция "Младост 1". Това показва програмата на общинското дружество "Столичен електротранспорт" за 2017 - 2025 г., която ще бъде гласувана от Столичния общински съвет в четвъртък.


Две са най-скъпите тролейбусни трасета, които "Столичен електротранспорт" има намерение да изгради. Едното е за 4 млн. лева, като ще започва от булевард "Владимир Вазов" и ще стига до улица "Локомотив" в квартал "Военна рампа". Второто е за 3.75 млн. лв. в участъка от бул. "Г. М. Димитров" до "Симеоновско шосе".


Три нови тролейбусни линии има от улица "Хан Аспарух" до ул. "Адам Мицкевич", от ул. "Бяла Черква", през булевардите "Фритьоф Нансен" и "Патриарх Евтимий", както и по ул. "Тодор Каблешков" и бул. "България". Тролеи ще се движат и по бул. "Добринова скала" в участъка между булевардите "Захари Стоянов" и "Царица Йоана". До "Младост 2" ще бъде изградена линия, която ще се движи по бул. "Андрей Сахаров", а в "Дружба 2" ще бъде изградено трасе по бул. "Цветан Лазаров".




"Столичен електротранспорт" има намерение да инвестира инвестира 48.5 млн. евро в реконструкции на 5 трамвайни трасета, като финансирането все още не е осигурено. Най-скъпа ще бъде реконструкцията на релсовия път и кабелната мрежа на площад "Македония", "Княз Борис III" до крайната спирка в квартал "Княжево". В края на май беше обявена обществена поръчка за избор на изпълнител, като прогнозната стойност е 40 млн. лв.


Ще бъдат обновени и трамвайните трасета по ул. "Граф Игнатиев", ул. "Каменоделска" (от "Константин Стоилов" до обръщалото в "Орландовци"), булевард "Александър Стамболийски" (от бул. Константин Величков" до крайната спирка при "Западен парк") и на трасето по бул. "България".

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5477 Неутрално

    Дано ремонтът по Македония не закъснее фатално . Всеки момент може да стане авария с човешки жертви.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2423 Неутрално

    Най-после добра идея от общината. Сега остава да видим какви глупости са замислили покрай хубавата идея. И да се надяваме, че са разбрали важността на градския транспорт.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  3. 3 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Звучи добре, ама да видим как ще се приложи. Имам съмнения, свързани с цялостната политика на Общината.

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    Ако на тролейбусите не осигурят самостоштелна лента по тези трасета, ще си кибичиат в задръстването заедно с изпотените автоталибани и спрелите по цял ден на аварийки "за малко". Този ефект се вижда по новите автобуси МАН. Ползата от тях приключва в моента, в който се набият в задръстванията. После могат да се похвалят единствено, че замърсяват по-малко, докато пуфтят на едно място, както и че пътниците вътре кибичат "на чисто и топло", заедно с хилядите автоталибани по колите.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  5. 5 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1371 Любопитно

    Ако ще и до луната да напрашят трасе, едва ли ще увеличат ползващите градски транспорт - а там трябва да се насочат главно усилията.

  6. 6 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Малко ми е странно хем да проучват активно и инвестират в електробуси, хем да поръчват тролеи (изискващи допълнителна инфраструктура, да не кажа грозни жици).

  7. 7 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 369 Неутрално
  8. 8 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 229 Весело

    Осем нови тролейбусни линии ще пусне Столичната община до 2020 г.

    До коментар [#5] от "rainbou1":
    Ако ще и до луната да направят трасе, едва ли ще се увеличат ползващите градски транспорт.

    Може би предлагаш да "свалят луната" и така пътуващите с адския транспорт ще могат да я разглеждат "безплатно" и ще се увеличи интереса и броя на ползващите този транспорт?!

  9. 9 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Хубава новина. Интересно ми е този нови линии, които ще са по бул. "Каблешков" и бул. "България" докъде ще стигат.

  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1026 Весело

    княз борис трети... га па не земете некой редактор от софия да фърля едно око кога пише за софийски улици :)
    п.с. айде, то софиянци не останаха, ма поне от история да отбира малко... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  11. 11 Профил на Врагът
    Врагът
    Рейтинг: 229 Любопитно

    И аз се чудя защо при положение, че се планират инвестиции в електрически автобуси (от тези, които са на батерии) се планира нови тролейбусни линии (тролейбусите изискват контактни мрежи - дебели медни проводници и сълбове да ги носят и токоизправителни станции всичко това със сложна подръжка).
    Дано от общината да публикуват икономически аргументи защо ще се разширява контактната мрежа а не се купят направо нови електрически автобуси.

  12. 12 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 463 Неутрално

    по каменоделска трамваят като се движи все едно, че има вълнение 8 бала.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  13. 13 Профил на Yavor Trampov
    Yavor Trampov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    София има много сериозен опит с използването на тролейбуси и е логично мрежата да бъде разширена. Този тип електротранспорт е по-екооогичен от електрическите автобуси (поради липсата на батерии) и много по-евтин като инфраструктура и поддръжка от трамвайте. Ако се загледате в цифрите в статията ще видите, че всички нови трасета ще струват общо по-малко от половината на това, което ще бъде изхарчено за 30 елекрически автобуса и зарядни станции.

  14. 14 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    София има много сериозен опит с използването на тролейбуси и е логично мрежата да бъде разширена. Ако се загледате в цифрите в статията ще видите, че всички нови трасета ще струват общо по-малко от половината на това, което ще бъде изхарчено за 30 елекрически автобуса и зарядни станции.
    —цитат от коментар 13 на Yavor Trampov


    Съгласен съм, а и тролейбусите возят по-меко и набират здраво по нанагорнище. Само като сравня как тролей 1 излиза нагоре от тунела пред НДК и как 67 катери по "Симеоновско шосе" и дори 94 по "Св. Наум", съжалявам, че тролеят не е навсякъде. Тази мрежа към "Бяла черква" трябва да получи разклонение към Семинарията и Симеоновско.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK