Кметовете на районите "Лозенец" и "Средец" искат разширяване на зелената зона за паркиране в София

Знаци за паркиране в синя зона.

© Николай Николов

Знаци за паркиране в синя зона.



Предложенията на кметовете на районите "Средец" - Мария Ачкова и "Лозенец" - Любомир Дреков, за разширяване на "зелената зона" за почасово платено паркиране в столицата ще се разгледат днес за първи път от комисията по транспорт към Столичния общински съвет. Желанието на район "Средец" е "зелена зона" да бъде въведена в участъка между булевардите "Цариградско шосе", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Михай Еминеску и улиците "Мизия", и " Хан Омуртаг". Район "Лозенец" пък предлага разширение на платената зона в квадрата между булевардите "Евлоги и Христо Георгиеви", "Драган Цанков", "Джеймс Баучер" и "Черни Връх".


Платеното паркиране в централната част на София в две зони - "синя" и "зелена", беше въведено през 2012 г., като беше съпътствано от протести на граждани. Цената за час в "синя зона" е 2 лева, като максиналното време за ползване е 2 часа. Паркирането в зелената зона струва 1 лв. на час, като максималното време е 4 часа.


Разширяването на зелените зони в София се обсъжда от районните кметове от началото на годината, но до момента не бяха представяни конкретни предложения.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    Абе от табела до табела златна зона да стане на общината пак няма да и стигат парите, така, че аре мОла вИ се малко по-спокойно.

  2. 2 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Синята и зелената зона са да се регулира идването на приходящи в съответния район. Което за централната част е резонно. Но тук става дума за жилищни райони. В които приходящи не паркират. Каква е логиката?

  3. 3 Профил на festo
    festo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Още с табелата на София трябва да е зона. Градът се задъхва от трафика

  4. 4 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Гневно

    В София няма логика на движението на МПС, нито със синята, нито с зелената зона. Ако някъде паркираш лекият си автомобил на Запад, има паркоавтомати, оттам си купуваш билет за 2 лв и си паркирваш легално колата за час. Без глупостите за синя, червена, оранджева и други зони ...Неделя и почивни празници е безплатно паркирването, тогава важи принципа, който е първи, той печели

    Радвам се, че в София съм само 1 час, като кацна от самолета и се кача на автобуса. Повече не ми се стои там ...

    Es muß Geld fließen!
  5. 5 Профил на Иван Барабан
    Иван Барабан
    Рейтинг: 8 Гневно

    А какво стана с Оборище, сега като сме обградени от "зони" познайте къде ще намерят убежище тези, които нямат достъп до "зоната" или не я искат!!!

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    Препоръчвам обхватът на зоната да се увеличи до цялата територия на "Лозенец" и "Средец", а кметовете на "Изгрев", "Триадица", "Възраждане", "Красно село" и "Слатина" да не си правят оглушки, а незабавно да се присъединят към двамата си колеги.

    За кметовете на "Лозенец" на "Изток" интелигентите хора си говорят с категорията "Гътнем ли двамата мърлячи на следващите избори, циганията с паркирането ще изчезне за 2 месеца "

  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    Синята и зелената зона са да се регулира идването на приходящи в съответния район. Което за централната част е резонно. Но тук става дума за жилищни райони. В които приходящи не паркират. Каква е логиката?
    —цитат от коментар 2 на nik_77.


    Как да не паркират? И двата цитирани района са буферен паркинг за населението от Канала до черноморското крайбрежие. Чак в Малко Търново знаят, че имаш ли работа "по Софията", влизаш по "Цариградско" и подминеш ли "Плиска", гониш или по тунела към "Лозенец", или десен завой покрай Ропотамо, за да "търсиш между блоковете".

  8. 8 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 796 Неутрално

    ПОРВО БЕХА НАОБЕКИЛИЛЕ ИЛИЯНЦИ СИКАДЖИДИИТЕ И ПОЧНАХА ПЛАТИ СИ ЗА ДА ПАРКИРАШ И ЗА ДА ТИ НЕМА НИЩО НА КОЛАТА,ХАРЕСА ИМ НА МУТРИТЕ И ПОЧНАХА ДА ГО РАЗШИРЯВАТ ПИРИМЕТЪРА!!! ПЛАТИ СИ ЗА ДА ПАРКИРАШ И ЗА ДА ТИ НЕМА НИЩО НА КОЛАТА ТИКВАТА ГО Е РАБОТИЛ В РАЬОНА НА СЛАВИЯТА ,СА ГО ГЛЕДАМ СЕ ОПИТВА ДА РАЗПРОСТРЕ ТОЯ МУТРЕНСКИ И ГНУСЕН МОДЕЛ ЛЕКА ПОЛЕКА В ЦЕЛИЯТ ГРАД,И НАЙ ВЕЧЕ ПО МЕСТАТА КЪДЕТО ОТИВАМЕ ПО СПЕШНОСТ ДЕМЕК ОКОЛО БОЛНИЦИТЕ!!! ТИЯ ГНУСОТИИ СА СИ ЧИСТ РЕКЕТ , НАЙ ГАДНОТО Е ЧЕ ПОЧНАХМЕ ДА СВИКВАМЕ И ДА ГИ ПРИЕМАМЕ ЗА НОРМАЛНИ ТИЯ ГАДОСТИ

  9. 9 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    А какво стана с Оборище, сега като сме обградени от "зони" познайте къде ще намерят убежище тези, които нямат достъп до "зоната" или не я искат!!!
    —цитат от коментар 5 на Иван Барабан


    Излизайте и вие да протестирате за зона във вашия район, защото точно така ще стане. Още на първата нощ след въвеждането всички трошки на тухлички от новите зони ще бъдат дотъркаляни, издърпани, дотътрени или пренесени на голи мускули в околните квартали. Бил съм жив свидетел на процеса, когато въведоха зелена зона по "Хр. Смирненски". Общината традиционно брои такива измекяри за "страдалци" и ще се застъпи за тях, вместо за вас.

  10. 10 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Препоръчвам обхватът на зоната да се увеличи до цялата територия на "Лозенец" и "Средец", а кметовете на "Изгрев", "Триадица", "Възраждане", "Красно село" и "Слатина" да не си правят оглушки, а незабавно да се присъединят към двамата си колеги.За кметовете на "Лозенец" на "Изток" интелигентите хора си говорят с категорията "Гътнем ли двамата мърлячи на следващите избори, циганията с паркирането ще изчезне за 2 месеца "
    —цитат от коментар 6 на cinik


    Аз това го разправях още на последните избори, но едва 10% ако не и по-малко от живущите в Лозенец се явихме да гласуваме на балотажа.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  11. 11 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В целите квартали трябва да се въведе. Живеещите да имат право на годишен абонамент и така да се вкарат в ред малко нещаата, че е страшно...По този начин и таратайките ще намалеят...

  12. 12 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    [quote#10:"anihilator_jack"][/quote]

    Точно Лозенец и Изток оцеляха на вересия на балотажа, но човешкият прогрес не може да бъде спрян дълосрочно. Колкото и прасета да живеят в двата района, все тези, които искат да минават по здрав тротоар и да имат трева, вместо картофена нива пред блока, ще се окажат в мнозинство на следващите избори.

  13. 13 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Разстроено

    В целите квартали трябва да се въведе. Живеещите да имат право на годишен абонамент и така да се вкарат в ред малко нещаата, че е страшно...По този начин и таратайките ще намалеят...
    —цитат от коментар 11 на patriotyt


    Мечтай си. Зависимо е от отделните общински кметове.

    В Германия такова наемно паркоместо струва 60 лв/месечно, при годишен абонамент важи принципа: плащаш 10 и получаваш 12. При софийският стандарт би трябвало да струва наполовина, към 30 лв/месец/на паркоместо. Горките софиянци, дори не са добре платени

    Es muß Geld fließen!
  14. 14 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Супер супер! Ще стане зелена зона около нас и всички таралясници на селтаци ще се разкарат. Така ще мога най-после срещу 100 лева на година да паркирам нормално пред нас

  15. 15 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#4] от "slan777":

    Фащай самолета и паркирвай :D

  16. 16 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#2] от "nik_77.":

    Kъде не паркират приходящи приятелю? Около Римската стена ли не паркират? Или може би не паркират по "Гогол" или по "Виктор Юго" ? Изобщо на ясно ли си, за коя част на града става дума?

  17. 17 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Разстроено

    До коментар [#4] от "slan777":Фащай самолета и паркирвай :D
    —цитат от коментар 15 на uq


    Gern geschehen. Sofort bin ich weg.

    Нямаш проблеми. И без туй само заради близките съм си в България. Като починат, няма да ме видиш повече в България, няма какво да търся.

    Es muß Geld fließen!
  18. 18 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    А националния стадион? Около него всеки има паркирани няколко хиляди автомобила, абсолютно безплатно. Там трябва веднага да се въведе платено паркиране.

  19. 19 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#17] от "slan777":

    ШСа разрива че няма да та виждам да паркирваш да знайш :P

  20. 20 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Разстроено

    До коментар [#17] от "slan777":ШСа разрива че няма да та виждам да паркирваш да знайш :P
    —цитат от коментар 19 на uq


    Няма да паркирваме повече в София, без да се плаща за паркинга. Мен ме боли малкият да платя 5€ за дневен наем в тъпата София. Където трябва да отида с автобуса, там паркооместата са безплатни, таксито струва 2 лв. до всяка точка на града

    Es muß Geld fließen!
  21. 21 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#13] от "slan777":

    Ти каза, че не си от София или аз така разбрах.

    В зелената зона годишен абонамент за паркиране е 100 лв. (при месечно иначе 10 лв. - важи германският принцип), в синята зона е 150 лв. или 15 лв. ако си плащаш всеки месец.

    Но цялата София трябва да стане зона и зелената и синята трябва да работят и събота, и неделя.

    Най-важното е паяците в София да са 24/7 по улиците и да вдигат всички неправилно паркирали, а не само тези, които не са си платили.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  22. 22 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#13] от "slan777":

    Ти каза, че не си от София или аз така разбрах.

    В зелената зона годишен абонамент за паркиране е 100 лв. (при месечно иначе 10 лв. - важи германският принцип), в синята зона е 150 лв. или 15 лв. ако си плащаш всеки месец.

    Но цялата София трябва да стане зона и зелената и синята трябва да работят и събота, и неделя.

    Най-важното е паяците в София да са 24/7 по улиците и да вдигат всички неправилно паркирали, а не само тези, които не са си платили.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  23. 23 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#20] от "slan777":

    E те за такива като теб я правят зоната, да си седят там, дето таксито струва 2 лева от единия край на града до другия

  24. 24 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Да, де, № 13, около римската стена паркират приходящи. Където открай време е платена зона. Иначе да правиш такава зона в класически жилищни квартали е малоумие , като да обявиш гранитните павета за паметник на културата!?!? Но, хайде, добре. След "промяната" на паркингите бяха нацвъкани бетонни гаражни клетки. С тях как ще се процедира?

  25. 25 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Разстроено

    До коментар [#13] от "slan777":Ти каза, че не си от София или аз така разбрах.В зелената зона годишен абонамент за паркиране е 100 лв. (при месечно иначе 10 лв. - важи германският принцип), в синята зона е 150 лв. или 15 лв. ако си плащаш всеки месец.Но цялата София трябва да стане зона и зелената и синята трябва да работят и събота, и неделя. Най-важното е паяците в София да са 24/7 по улиците и да вдигат всички неправилно паркирали, а не само тези, които не са си платили.
    —цитат от коментар 21 на Чичкото


    В Берлин има много паяци и вдигат с удоволствие неправилно паркирани коли, струва близо 180€ да си получиш обратно леката кола.

    Видяхме я София. Първо, за да декларира общината нещо за паркоместо, то трябва да изпълнява минимални изискванаия. Трябва да има възможност за паркиране на микробус като максимално възжможно по-размер МПС.

    100 лв на година е нормален наем, получаваш плакета, както е в Германия, със зоната, където можеш да паркираш,.

    Моето паркоместо по местоживеене е безплатно, но не там където трябва да работя. Водя ги към данъците, плащат ми се годишно израдходваните разходи за паркирването на колата обратно. представям касови бележки пред финансова служба.

    Es muß Geld fließen!
  26. 26 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#4] от "slan777":

    Айде без глупости, всеки голям град има зонис ограничения, дали са наречени на цветове или на букви като в Милано в все едно. И навсякъде по големите градове паркирането на общинска земя е платено !!!. И за жители, и за приходящи. В швейцария е платено дори в последното алпийско село, в Япония без паркомясто няма въобще да ти регистрират колата. А в Париж паркомястото струва далеч повече от сама кола. На някои места има ограничения за ВЛИЗАНЕ с кола в центъра. Например в Милано влизането с автомобил в зона С което е целия исторически център струва 5 ЕВРО, за местни 3 ЕВРО. Паркирането отделно, това е само за влизане.

  27. 27 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 630 Весело

    Малко е като преместването на външните граници на ЕС – местиш проблемната зона (границата) по-далеч от центъра. Или като с електрическите автомобили: вече няма арабите от Залива да изнудват света с петрола, това вече ще са Боливия и Конго ;)
    И като с протестите срещу сметищата – няма да е в Суходол, ами ще е в Богров ;)

    Или с други думи – няма да им е зле на лозенчани, да му мислят хората т Хладилника!

    Стойчо
  28. 28 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Разстроено

    До коментар [#4] от "slan777":... И навсякъде по големите градове паркирането на общинска земя е платено !!!. ....
    —цитат от коментар 26 на m17


    Ще ти дам един тип да провериш Hochschulstraße в Дрезден. Града е голям, около 480.000 жители, улицата се намира на 150 метра от централна гара.

    Es muß Geld fließen!
  29. 29 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2070 Неутрално

    няма да им е зле на лозенчани, да му мислят хората т Хладилника!
    —цитат от коментар 27 на Стойчо


    Затова разширяването не бива да спира и всяка година да се добавят нови райони, а то вече забравихме, кога беше последното разширение.

  30. 30 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Чакаме добри новини днес от общината.

  31. 31 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 825 Весело

    А бе София си става "зелен" град - целият е зелена зона :-) !

  32. 32 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Синята и зелената зона са да се регулира идването на приходящи в съответния район. Което за централната част е резонно. Но тук става дума за жилищни райони. В които приходящи не паркират. Каква е логиката?
    —цитат от коментар 2 на nik_77.

    Всички селски хитреци паркират точно в жилищната зона и безплатно влизат пеш/метро/трамвай в платената. Тротоарите са за колите, ние някак се промушваме псувайки все управа и сънародник.

  33. 33 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 424 Неутрално

    [quote#7:"cinik"][/quote] " И двата цитирани района са буферен паркинг за населението от Канала до черноморското крайбрежие. Чак в Малко Търново знаят,"...
    Ооо не са само тия, И от канала до Калотина знаят, а тези от БНТ и около "Шипка - най-много, защото идват, мятат си колите по улиците, тротоарите, градинките и само...пресичат канала. ПсевдоинтеУеганцита от редакцийте на Полиграфческия комбинат и ...антуражите от новите офиси около него, по същия начин изпомачкаха всичко живо наоколо.
    Така, че: ЗА.

  34. 34 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Крайно време е общината да направи нещо за паркирането по тротоарите. Няма друга държава в Европа с тротоари пълни с коли. Засега общинарите само слагат едни жълти листове на предното стъкло, които собственикът изхвърля в кошчето и никой не може да го накара да си плати глобата. Още не съм видял онези от мобилността да сложат скоба на някой такъв наглец.

  35. 35 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    Нямаш проблеми. И без туй само заради близките съм си в България. Като починат, няма да ме видиш повече в България, няма какво да търся.
    —цитат от коментар 17 на slan777


    Спокойно, не се притеснявай, едва ли ще липсваш на някого.

  36. 36 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Най-добре ще да е кореняк софиянците да бъдат разселени из страната.
    (то и без това София се превърна в лудница и клоака).
    За да има повече място за придошлата па-сми-на.

  37. 37 Профил на drevnata
    drevnata
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Откакто има Зелена зона около Попа, на "Любен Каравелов" и преките паркирането значително се улесни. Събота и неделя, когато зоната не работи, е ад да спреш някъде около вкъщи. Така че нямам нищо против зоната да работи 24/7 и да има паяци бол!

  38. 38 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Според мен е разумно синята зона да се продължи до рамките на зелената в момента, а зелената да се разшири както следва - на север до централна гара, на изток до Дианабад, на юг докъм Козяк-Ч връх-Сребърна (където е мола) и на запад до К.Величков. Това за начало.

  39. 39 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Разстроено

    Откакто има Зелена зона около Попа, на "Любен Каравелов" и преките паркирането значително се улесни. Събота и неделя, когато зоната не работи, е ад да спреш някъде около вкъщи. Така че нямам нищо против зоната да работи 24/7 и да има паяци бол!
    —цитат от коментар 37 на drevnata


    Не съм бил близо 25 години на Попа в София, но се сещам. Комунистите винаги строяха тесни улици в София, щеше и да има ограничени за притежаване на лека кола, освен откъм финансовата страна, една лека кола, примерно трабант струваше 15.000 лева, около 10 годишни спестявания. Беше планирано при комунистите, при милион население само 10% да притежават лека кола и да я използват. И така се улиците.

    В Барселона е по-добре да се придвижваш с кола от София

    Es muß Geld fließen!
  40. 40 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Много хора идващи от провинцията да живеят в София под наем също така търсят райони с безплатно паркиране поради две причини - не струва нищо (макар едвам да се намират паркоместа) и защото така не им се налага да сменят постоянен и настоящ адрес и съответно да сменят регистрацията на автомобила си и да ходят за стикери....... И точно защото жилищните квартали са безплатни за паркиране - трябва да бъдат част от платените зони.

    Все пак данъкът на автомобила в почти всички градове в страната е по-нисък от този в София.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  41. 41 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#39] от "slan777":

    Абе пич, не си само ти обикалял Европа. Ама ние живеем тук и "ми не дреме" как е в Германия.

    Стига сте сравнявали тяхната система с нашата - нямат нищо общо. Нито хората взимащи решенията, нито хората, които трябва да се съобразяват с тези решения.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  42. 42 Профил на gunar
    gunar
    Рейтинг: 378 Неутрално

    "За" разширяване на Зелената зона и платеното паркиране. Около Полиграфическия комбинат в делничен ден не можеш да видиш кола със софийска регистрация. Зелените площи и тротоарите са превърнати в лунен пейзаж от кратери.
    П.С. Малко ще ми липсва, в дъждовен ден, да махна чистачките на някой селтак, паркирал в тревните площи, но ще го преживея.

  43. 43 Профил на gunar
    gunar
    Рейтинг: 378 Неутрално

    "За" разширяване на Зелената зона и платеното паркиране. Около Полиграфическия комбинат в делничен ден не можеш да видиш кола със софийска регистрация. Зелените площи и тротоарите са превърнати в лунен пейзаж от кратери.
    П.С. Малко ще ми липсва, в дъждовен ден, да махна чистачките на някой селтак, паркирал в тревните площи, но ще го преживея.

  44. 44 Профил на gunar
    gunar
    Рейтинг: 378 Неутрално

    "За" разширяване на Зелената зона и платеното паркиране. Около Полиграфическия комбинат в делничен ден не можеш да видиш кола със софийска регистрация. Зелените площи и тротоарите са превърнати в лунен пейзаж от кратери.
    П.С. Малко ще ми липсва, в дъждовен ден, да махна чистачките на някой селтак, паркирал в тревните площи, но ще го преживея.

  45. 45 Профил на gunar
    gunar
    Рейтинг: 378 Неутрално

    "За" разширяване на Зелената зона и платеното паркиране. Около Полиграфическия комбинат в делничен ден не можеш да видиш кола със софийска регистрация. Зелените площи и тротоарите са превърнати в лунен пейзаж от кратери.
    П.С. Малко ще ми липсва, в дъждовен ден, да махна чистачките на някой селтак, паркирал в тревните площи, но ще го преживея.

  46. 46 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Но тук става дума за жилищни райони. В които приходящи не паркират.
    —цитат от коментар 2 на nik_77.



    Аха, хич не паркират. Пълно е с офиси, на които служителите сигурно идват от втория картофен пояс, та не могат да се придвижат с гр. транспорт, а трябва непременно да са с кола.

  47. 47 Профил на kman
    kman
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Трябва целият град да е някаква зона - от Филиповци до Дружба, както е във всяка що-годе нормална държава. Ако паркираш на тротоара - 50 лв глоба. Ако не я платиш ти се отказва годишната регистрация. Отново както е в нормалните страни. Кое е сложното?

  48. 48 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 584 Разстроено

    До коментар [#39] от "slan777":Абе пич, не си само ти обикалял Европа. Ама ние живеем тук и "ми не дреме" как е в Германия.Стига сте сравнявали тяхната система с нашата - нямат нищо общо. Нито хората взимащи решенията, нито хората, които трябва да се съобразяват с тези решения.
    —цитат от коментар 41 на Чичкото


    Май се наситихте от мен. Нищо лошо, и без туй винаги преди да почна работа спирам да пиша.
    Но ти си един глас от 6 млн българи. И не ти ще ми определяш какво да си мисля, имам си сам глава. Както и ти

    Както казваш, българската политическа система няма нищо общо с немската. И няма да има. Георги Димитров е бил в Германия, преди да умре, както и Владимир Путин като таен агент, бил е в Дрезден!

    Es muß Geld fließen!
  49. 49 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 456 Неутрално

    айде първо живеещите в кварталите да си платят за гаражи или за строежи на подземни паркинги. това, че някой има апартамент в района Х не му дава автоматично право на ползване на паркомясто. като иска да живее на прилично място, да е готов и да се изръси с още €25к примерно за строеж на подземен паркинг. после приходящите зони I, II и III като в белград и нещата ще заспят.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  50. 50 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#27] от "Стойчо":

    Ейде малко факти:
    1. Никой никого не може да изнудва - както виждате много държави се репчат пък продават прородните ресурси за омразните долари. Иран не устиска и 10 години преди да преглътне гордостта и да почне да попми като за последно. А Русия постига рекорди в изпомването на въглеводороди за тия пусти зелени хартишки. Отделно една електирческа кола има нужда от 2гр литий и ще работи 10 години ( гаранцията на батерията на теслите и сега е 10 години) като за това време ще консумира само ток. За разлика от бензиновите коли които за предполагаем живот от 300 хиляди километра ше използват общо 30 тона бензин например.
    2. София няма сметище, това в Суходол е закрито и се рекултивира. Това в Богров е завод за преработка на битови отпадъци и служи за сепариране и преработка на отпадъците до пелети. Които се предполага да бъдат горени в софийските тецове.
    Твърдите отпадъци като строителни отпадъци и т.н. си имат депо което е изградено по съвременните стандарти. Така че не, не е едно и също.

  51. 51 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#34] от "galapagas":

    Жълтите листове са нещо друго, това е предупреждения за принудително премахване на автомобил които не е в движение. Има си критерии по които се слага и няма никакъв начин да се отървеш от него - или разкарваш трошката или я вдигат след 3 месеца. Но по тротоарите обикновенно паркират съвсем редовни автомобили и борбата с тях е по-трудна защото е много масов този проблем. Всяка година в софия се ремонтират хиляди квадрати тротоари и винаги се слагат колчета. В моя квартал след години постявяне не колчета поне основните тотоари са свободни но разбира се има още много работа докато се приучат твърдите кратуни къде се паркира.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK