
© Обществен релсов транспорт
Граждани от инициативата "За обществен релсов транспорт" настояват за запазване на павираната настилка по бул. "Прага" в столицата, който в момента също е в ремонт. Те ще изпратят сигнали до Министерството на културата, прокуратурата и РДНСК, тъй като според тях с плана за премахването им Столичната община нарушава Закона за културното наследство.
Покрай дебатите за ремонта на булевард "Дондуков" стана известно, че от миналата година паветата в централната градска част София са декларирани като паметник на културата с предварителна категория "местно значение". Според инициативата булевардът е посочен поименно в заповедта на министъра на културата.
"За нас е изключително странно след решението за запазване на паважа по бул. "Дондуков" той да бъде премахнат на друго емблематично място в София – бул. "Прага", коментира Веселин Кирев от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт.
Гражданите питат и какво ще се случи с ценните гранитни бордюри
по-скъпи от бетоновите, ще има ли реконструкция на подземната инфраструктура, ще се изгражда ли велоалея. Те се безпокоят, че след евентуално асфалтиране много от кестените ще изсъхнат, както това се е случило вече от едната страна на бул. "Георги Софийски".
Според тях ремонтът трябва да бъде изпълнен с павета с по-малки размери (8-10 см.) и на арки, каквито са в частта до бул. "Пенчо Славейков", подходящи за по-натоварени булеварди. От инициативата твърдят, че шумовата карта на София доказва, че паветата не са основна причина за шумовото замърсяване. На 5 юли, сряда, от 19 ч. те организират протест на Петте кьошета с настояване за реакция от страна на институциите.
Не всички граждански обединения подкрепят идеята за паваж. От "Спаси София" са против запазването на паважа по големите пътни артерии. Те приветстват асфалтирането, но настояват за изграждане на бус ленти и обезопасяване на велосипедния трафик.
© Обществен релсов транспорт Двата вида настилки по "Прага". Според инициативата десните са предназначени повече за пешеходни пространства.
Хриси
Рейтинг: 1838 ЛюбопитноДали все пак в София няма някакви далеч по-съществени проблеми, касаещи по-голямата част от населението, с които тези граждани биха могли да се занимаят?
If I had a tail, I'd swat the flies.Дали вече не става смехотворна и абсурдна тази обсесия с паветата по големите булеварди?
neut
Рейтинг: 5380 НеутралноТе се безпокоят, че след евентуално асфалтиране много от кестените ще изсъхнат
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restПълна тъпотия относно кестените. А паважната настилка може да бъде запазена в по-малки улици без интензивно движение
Минас Бахдасарян
Рейтинг: 1047 Любопитно"Гражданите" не искат ли да върнем старите калдаръмени плочи, или за по-екологично да я караме на чакълена настилка, даже може и без настилка, направо по къра и да газим в калта?
Da mihi factum, dabo tibi ius.majorman
Рейтинг: 760 ЛюбопитноКаквото е общото между "обществен релсов транспорт", паветата, бордюрите и кестените?
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manBilly Pilgrim
Рейтинг: 1712 НеутралноТъкмо писах миналата седмица, добре че не са се появили и такива дето да мрънкат за паветата на Прага и ето ти ги на намериха се и тези "граждани". Няма връх човешката глупост, в 21ви век да редиш павета, вместо да направиш модерна улица с велоалеи. Призовавам други граждани да започнат да настояват за премахването на паважа защото е трудна и скъпа за поддържане такава а и не става за превозни средства, нито автомобили, нито велосипеди. Вършела е работа преди век и нещо, сега е различно.
boby1945
Рейтинг: 896 ВеселоМного граждани на София, по интелект, са май на село раждани, както се казваше в ранните 50-те ..... :-)
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Паваж им дай, павенца...... плачат за Гошо Павето.......
Дневник пропагандна газета
Рейтинг: 344 НеутралноВсички граждани или някои граждани?
iceto_
Рейтинг: 309 НеутралноДо коментар [#5] от "Modestmouse":
сещам се и за други модерни граждани, които са искали демонтирането на Айфеловорат кула след изложението, но за радост на обществото не са успели
antikvarno
Рейтинг: 517 НеутралноТоя Евгени Крусев защо не си избърше носа и не ходи да асфалтира в Банкя?
Ако иска и в хола да си махне паркета и да сложи асфалт.
Не стига, че отрязаха кестените и усвоиха алеята по бул. Скобелев, а сега и паветата ще махат по бул Прага.
Аман от селташки изпълнения!
antikvarno
Рейтинг: 517 НеутралноРазличното е, че кметицата е от село!
doroteus
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#6] от "boby1945":
Не знам др.Васил Кирев към кои "софиянци"се причислява - вероятно към тези,за които пишеш!кога стана калайджия - кога му почерня з.....а???
Роден съм съвсем близо до бул.Прага,целият ми живот е преминал в този квартал и нека пришелците не се разпореждат с моя дом !
venci4
Рейтинг: 1149 НеутралноЗначи велоалеите асфалтирани, кестените вързали и цъфнали, тротоарите нови и равни, а шофьорите да си разбиват колите по павета и камънаци?! Брех наглост!
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgSabbath
Рейтинг: 1206 НеутралноПартерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.
Sabbath
Рейтинг: 1206 НеутралноПартерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.
Sabbath
Рейтинг: 1206 НеутралноПартерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.
Sabbath
Рейтинг: 1206 НеутралноПартерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.
Sabbath
Рейтинг: 1206 НеутралноПартерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.
zlr
Рейтинг: 466 НеутралноДа не ти е "бащиния" този булевард - да нямаш и нотариален акт, да не му плащаш данък, и изобщо - от такива като теб се е родила национализацията и социализма ...
Аман от "собственици" !!!
transvaal
Рейтинг: 1681 НеутралноТъпаци. Половината дни от годината има дъжд или сняг и паветата се превръщат в пързалка, освен това шумът за околните и за пътниците е съществено по-голям, отколкото при асфалта. Плюс това, няма начин да се трамбова достатъчно добре и да се наредят паветата така, че след време да не се появят коловози. Ако инфраструктурите отдоло се направят както трябва, тръби и пр. комуникации трябва да са в бетонни кесони, а не да се зариват с пръст и при такава разстановка трябва върху бетона да се положи асфалт. Единственият плюс на паветата е това, че дъждовната вода се попива, с което намаля ефекта от наводнителни дъждове и дава влага на дърветата. Това вече се нуждае от експерти, които да преценят как да осигурят дърветата и отводняването.
Паветата като паметник на културата някак си звучи нелепо. Навремето са правени с робски труд тия павета и за мен са по-скоро символ на изостаналост, а и на бедност. От практична гледна точка асфалтът е мноо-ого по-подходящ. С паветата може да се настилат алеи по паркове и пр. пешеходни места.
alabalko
Рейтинг: 537 НеутралноПаветата са удобни с това, че естествено намаляват скоростта на движение отгоре. Т.е. с павета ограничението от 50км/ч вероятно ще се спазва, а с асфалт ще се кара с 20км/ч отгоре. Вижте какво е по Борис, там не се кара много бързо :) По Дондуков е същата работа. Там където има асфалт колите (или по релсите) форсират и карат бързо.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 Неутралноцяла Европа си пази паветата. неслучайно всичко махнато се изнася.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!alabalko
Рейтинг: 537 Неутралноне знам за гранитените павета, но в София основно се пързалям на жълтите павета. Да вземат да ги махнат и да сложат един асфалт, щото пред Министерски съвет е ад, когато е мокро!
Яши
Рейтинг: 465 ЛюбопитноТея не са уред. От какъв зор са им павета особено ако не се сложат както трябва ?!
После цял живот друсане по тях. Нали в моя квартал има една такава улица, писнало ми е!
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1712 НеутралноДо коментар [#9] от "antikvarno":
Ама направо да изкъртят всичко и да останат черни пътища без никаква настилка, и да върнем землянките, цървулите, каруците и т.н.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1712 НеутралноДо коментар [#20] от "alabalko":
И това според теб е довод да има павета? Ако искаш да напрвавят само черни пътища в градовете че да се кара с 10 км. Има си съвсем други средства за ограничаване на скоростта не с павета, дупки по улиците или абсурдни легнали полицаи през които както и да минеш все жулиш колата. Да не говорим че паветата са страшно хлъзгави и много рискови, особено при дъжд.
phuncky
Рейтинг: 610 ГневноПлаче ми се какви хора живеят в този град. Как може да искаш да запазиш подобна настилка, която няма нула, нито една полезна стойност за хората. Това със скоростта е глупост, който иска да кара бързо - ще кара бързо с или без павета. Само дето с павета става МНОГО по-опасно, особено при мокро време.
Късата памет е най-големият враг на българите.Паветата носят единствено неудобство и харчене на пари - както на хората, които си трошат автомобилите по тях, така и на тези, които трябва да ги поддържат.
Пълно безумие!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 НеутралноЗа всички "умници" и клакьори да напомня, че асфалтът е КАНЦЕРОГЕНЕН ДОКАЗАНО !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!yordanovmg
Рейтинг: 593 НеутралноУтре в 19 ч. и други граждани ще дойдем да обсъдим с тези граждани въпроса.
Slick
Рейтинг: 472 Гневноспрете се с тия глупости, паветата са ужасно неравни
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноАз също съм за запазване на паважа, не е случайно Европейците да ги купуват като топъл хляб, а нашите далавераджии нямат търпение да се нагушат от продажбата им
iceto_
Рейтинг: 309 НеутралноДо коментар [#19] от "transvaal":
ето ти една гледка от Париж - кръговото на Триумфалната арка
https://www.google.bg/maps/place/ %D0%A2%D1%80%D0%B8%D1%83%D0%BC%D1%84%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0+%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0/@48.874547,2.294924,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s118317284!2e1!3e10!6s%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fproxy%2FLaTbTrI4lmzkRKbSPdrbHFbEHpJ4Q7j9rqz3ePTZOt6Gt57-WTPr0X4JNFGXaus3m-8fonyPA7rezthYeChS4-sC_2MOx_U%3Dw203-h152-k-no!7i3648!8i2736!4m5!3m4!1s0x0:0xd9b5676e112e643d!8m2!3d48.8737917!4d2.2950275
като гледам там няма от новите граждани, та си стоят на лъхащите от бедност павета
dedo_goshko
Рейтинг: 365 ВеселоЖивея до бул. "Прага" и съм изцяло за махане на паветата. 2 пъти вече от "страхотните" павета по "Прага" и "Пенчо Славейков" сменям тампони, а колата /Тойота Версо/ си е солидна кола, просто настилката е кошмарно разбита и смотана!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 ВеселоДо коментар [#32] от "dedo_goshko":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!викаш ти само по Прага караш - велик си баце ВЕЛИК !!!
aboto
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#7] от "Jumbo Jet":
Граждани ?!?!?!
София има вече повече от 2 000 000 "гражданина".
transvaal
Рейтинг: 1681 НеутралноДо коментар [#31] от "iceto_":
В Париж ходя често. В Сен Жермен и в Латинския квартал дори тротоарите са асфалтирани. В Париж е пълно с хора каращи ролкови кънки навсякъде, не като спорт, а като начин на придвижване, нещо, което в София е малко възможно. Триумфалната Арка има символичен смисъл със световно значение и паважът е част от архитектурното оформление. Иначе, в Париж е имало много повече паваж и е заменен с асфалт. Французите са рационални хора, Картезианци. Да се поучим от тях, вместо да проповядваме ретроградни и мазохистични решения, при всичката очевидност на по-доброто решение.
doroteus
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#18] от "zlr":
Само комунистите и техните потомци,от които вероятно си,смятаха, ЧЕ ВСИЧКО Е ОБЩО !Особено когато го взимаха на готово!
doroteus
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#28] от "yordanovmg":
Моля те ,сложи думичката ГРАЖДАНИ в КАВИЧКИ !Така ще си дойдем на думата !
stedim
Рейтинг: 2244 НеутралноНе може ли тези , които са за павета и тези ,които са против, да се съберат и да се разберат. Омръзна ми най– различни групи да се правят на велики.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 ВеселоДо коментар [#35] от "transvaal":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!я разкажи за Шан,з Елизе. Даже Турът финишира на паваж.
vzt34526152
Рейтинг: 336 НеутралноПаветата на "Прага" са в пъти по-зле и разнебитени от тези на "Дондуков". Дори не се сещам за по-лош пример в цяла София, където средностатистическото качество на пътната настилка е под всякаква критика...
penetrating
Рейтинг: 5947 НеутралноИ на малките улички също!
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertКМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 6008 ВеселоДо коментар [#40] от "vzt34526152":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не е вярно
kapitan_laino
Рейтинг: 805 ВеселоПо паветата на Прага може да ти гръмне двигателя и няма да го чуеш заради дивото тресене. Което ти е най-малкият проблем, понеже си зает да броиш колко зъби са ти останали.
kapitan_laino
Рейтинг: 805 ВеселоДо коментар [#22] от "alabalko":
За жълтите павета имаше някога някакъв проект да ги направят пешеходна зона отгоре, а отдолу да минава тунел. Има резон, защото те наистина са уникални и са част от визията на София. Естествено нищо не стана. Предполагам, че проектът е бил прекалено сложен и е щял да продължи дълго, а нашите общинари са ден година храни, предпочитат малки кражбички, я едно ремонтче на Малинов, я едни спирчици да поръчаме.
Johannes Cabal
Рейтинг: 526 ГневноДо коментар [#19] от "transvaal":
Гениална идея, браво! На мен ми писна да си троша краката и съсипвам обувките по тия павета! Да се махат навсякъде! Ама все ще се намери някой идиот да реве я за паветата, я за паметника, я за изгубената си девственост....
SAVE EUROPE!!!
paralelepiped
Рейтинг: 530 НеутралноКои са тези граждани? Тази организацийка се състои от Веселин Кирев, гаджето му и един бивш железничар от Горна Оряховица. Това ли са мнозинството граждани на София или може би няколко човека търсещи извратена форма на публичност?
Бул. Прага ако остане с павета ще е пълен отврат от прах и шум.
gedk
Рейтинг: 553 НеутралноДо коментар [#11] от "doroteus":
Тъй. Ми аре да се съберем в махлата(ти впрочем от страната на градинката или на Пирогов си?) и да почнем да се караме. А останалите(99,99) ползуватели на булеварда и тия дето не са имали късмет да се родят на това "знаково" място да го духат.
gedk
Рейтинг: 553 НеутралноДо коментар [#40] от "vzt34526152":
Бул Цар Бориц III е още по-зле. Дясното платно и в двете посоки е практически неизползваемо.