Граждани настояват за запазване и на паветата по бул. "Прага"

Граждани настояват за запазване и на паветата по бул. "Прага"

© Обществен релсов транспорт



Граждани от инициативата "За обществен релсов транспорт" настояват за запазване на павираната настилка по бул. "Прага" в столицата, който в момента също е в ремонт. Те ще изпратят сигнали до Министерството на културата, прокуратурата и РДНСК, тъй като според тях с плана за премахването им Столичната община нарушава Закона за културното наследство.


Покрай дебатите за ремонта на булевард "Дондуков" стана известно, че от миналата година паветата в централната градска част София са декларирани като паметник на културата с предварителна категория "местно значение". Според инициативата булевардът е посочен поименно в заповедта на министъра на културата.


"За нас е изключително странно след решението за запазване на паважа по бул. "Дондуков" той да бъде премахнат на друго емблематично място в София – бул. "Прага", коментира Веселин Кирев от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт.


Гражданите питат и какво ще се случи с ценните гранитни бордюри




по-скъпи от бетоновите, ще има ли реконструкция на подземната инфраструктура, ще се изгражда ли велоалея. Те се безпокоят, че след евентуално асфалтиране много от кестените ще изсъхнат, както това се е случило вече от едната страна на бул. "Георги Софийски".


Според тях ремонтът трябва да бъде изпълнен с павета с по-малки размери (8-10 см.) и на арки, каквито са в частта до бул. "Пенчо Славейков", подходящи за по-натоварени булеварди. От инициативата твърдят, че шумовата карта на София доказва, че паветата не са основна причина за шумовото замърсяване. На 5 юли, сряда, от 19 ч. те организират протест на Петте кьошета с настояване за реакция от страна на институциите.


Не всички граждански обединения подкрепят идеята за паваж. От "Спаси София" са против запазването на паважа по големите пътни артерии. Те приветстват асфалтирането, но настояват за изграждане на бус ленти и обезопасяване на велосипедния трафик.


Двата вида настилки по "Прага". Според инициативата десните са предназначени повече за пешеходни пространства.

© Обществен релсов транспорт

Двата вида настилки по "Прага". Според инициативата десните са предназначени повече за пешеходни пространства.

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1726 Любопитно

    Дали все пак в София няма някакви далеч по-съществени проблеми, касаещи по-голямата част от населението, с които тези граждани биха могли да се занимаят?
    Дали вече не става смехотворна и абсурдна тази обсесия с паветата по големите булеварди?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  2. 2 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6677 Неутрално

    Те се безпокоят, че след евентуално асфалтиране много от кестените ще изсъхнат

    Пълна тъпотия относно кестените. А паважната настилка може да бъде запазена в по-малки улици без интензивно движение

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  3. 3 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 565 Любопитно

    "Гражданите" не искат ли да върнем старите калдаръмени плочи, или за по-екологично да я караме на чакълена настилка, даже може и без настилка, направо по къра и да газим в калта?

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  4. 4 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 964 Любопитно

    Каквото е общото между "обществен релсов транспорт", паветата, бордюрите и кестените?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  5. 5 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    Тъкмо писах миналата седмица, добре че не са се появили и такива дето да мрънкат за паветата на Прага и ето ти ги на намериха се и тези "граждани". Няма връх човешката глупост, в 21ви век да редиш павета, вместо да направиш модерна улица с велоалеи. Призовавам други граждани да започнат да настояват за премахването на паважа защото е трудна и скъпа за поддържане такава а и не става за превозни средства, нито автомобили, нито велосипеди. Вършела е работа преди век и нещо, сега е различно.

  6. 6 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    Много граждани на София, по интелект, са май на село раждани, както се казваше в ранните 50-те ..... :-)
    Паваж им дай, павенца...... плачат за Гошо Павето.......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  7. 7 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Всички граждани или някои граждани?

  8. 8 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#5] от "Modestmouse":

    сещам се и за други модерни граждани, които са искали демонтирането на Айфеловорат кула след изложението, но за радост на обществото не са успели

  9. 9 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Тоя Евгени Крусев защо не си избърше носа и не ходи да асфалтира в Банкя?
    Ако иска и в хола да си махне паркета и да сложи асфалт.
    Не стига, че отрязаха кестените и усвоиха алеята по бул. Скобелев, а сега и паветата ще махат по бул Прага.
    Аман от селташки изпълнения!

  10. 10 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Тъкмо писах миналата седмица, добре че не са се появили и такива дето да мрънкат за паветата на Прага и ето ти ги на намериха се и тези "граждани". Няма връх човешката глупост, в 21ви век да редиш павета, вместо да направиш модерна улица с велоалеи. Призовавам други граждани да започнат да настояват за премахването на паважа защото е трудна и скъпа за поддържане такава а и не става за превозни средства, нито автомобили, нито велосипеди. Вършела е работа преди век и нещо, сега е различно.
    —цитат от коментар 5 на Modestmouse


    Различното е, че кметицата е от село!

  11. 11 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    До коментар [#6] от "boby1945":

    Не знам др.Васил Кирев към кои "софиянци"се причислява - вероятно към тези,за които пишеш!кога стана калайджия - кога му почерня з.....а???
    Роден съм съвсем близо до бул.Прага,целият ми живот е преминал в този квартал и нека пришелците не се разпореждат с моя дом !

  12. 12 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Значи велоалеите асфалтирани, кестените вързали и цъфнали, тротоарите нови и равни, а шофьорите да си разбиват колите по павета и камънаци?! Брех наглост!

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  13. 13 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Партерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.

  14. 14 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Партерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.

  15. 15 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Партерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.

  16. 16 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Партерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.

  17. 17 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Партерният етаж на сивата двуетажна кща от сн.1 беше Скара Бира,в която продаваха много вкусни кебапчета,но по-късно я затвориха и преустроиха на жилище.Жалко,там човек можеше,да консумира в приятна обстановка,за която допринасяха свежо изкъпани жени,които прииждаха от отсрещната баня и така се получаваше хем гастрономическо,хем естетическо удоволствие.

  18. 18 Профил на zlr
    zlr
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#6] от "boby1945":Не знам др.Васил Кирев към кои "софиянци"се причислява - вероятно към тези,за които пишеш!кога стана калайджия - кога му почерня з.....а???Роден съм съвсем близо до бул.Прага,целият ми живот е преминал в този квартал и нека пришелците не се разпореждат с моя дом !
    —цитат от коментар 11 на doroteus


    Да не ти е "бащиния" този булевард - да нямаш и нотариален акт, да не му плащаш данък, и изобщо - от такива като теб се е родила национализацията и социализма ...

    Аман от "собственици" !!!

  19. 19 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Тъпаци. Половината дни от годината има дъжд или сняг и паветата се превръщат в пързалка, освен това шумът за околните и за пътниците е съществено по-голям, отколкото при асфалта. Плюс това, няма начин да се трамбова достатъчно добре и да се наредят паветата така, че след време да не се появят коловози. Ако инфраструктурите отдоло се направят както трябва, тръби и пр. комуникации трябва да са в бетонни кесони, а не да се зариват с пръст и при такава разстановка трябва върху бетона да се положи асфалт. Единственият плюс на паветата е това, че дъждовната вода се попива, с което намаля ефекта от наводнителни дъждове и дава влага на дърветата. Това вече се нуждае от експерти, които да преценят как да осигурят дърветата и отводняването.
    Паветата като паметник на културата някак си звучи нелепо. Навремето са правени с робски труд тия павета и за мен са по-скоро символ на изостаналост, а и на бедност. От практична гледна точка асфалтът е мноо-ого по-подходящ. С паветата може да се настилат алеи по паркове и пр. пешеходни места.

  20. 20 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Паветата са удобни с това, че естествено намаляват скоростта на движение отгоре. Т.е. с павета ограничението от 50км/ч вероятно ще се спазва, а с асфалт ще се кара с 20км/ч отгоре. Вижте какво е по Борис, там не се кара много бързо :) По Дондуков е същата работа. Там където има асфалт колите (или по релсите) форсират и карат бързо.

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5710 Неутрално

    цяла Европа си пази паветата. неслучайно всичко махнато се изнася.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Тъпаци. Половината дни от годината има дъжд или сняг и паветата се превръщат в пързалка, освен това шумът за околните и за пътниците е съществено по-голям, отколкото при асфалта. Плюс това, няма начин да се трамбова достатъчно добре и да се наредят паветата така, че след време да не се появят коловози. Ако инфраструктурите отдоло се направят както трябва, тръби и пр. комуникации трябва да са в бетонни кесони, а не да се зариват с пръст и при такава разстановка трябва върху бетона да се положи асфалт. Единственият плюс на паветата е това, че дъждовната вода се попива, с което намаля ефекта от наводнителни дъждове и дава влага на дърветата. Това вече се нуждае от експерти, които да преценят как да осигурят дърветата и отводняването.Паветата като паметник на културата някак си звучи нелепо. Навремето са правени с робски труд тия павета и за мен са по-скоро символ на изостаналост, а и на бедност. От практична гледна точка асфалтът е мноо-ого по-подходящ. С паветата може да се настилат алеи по паркове и пр. пешеходни места.
    —цитат от коментар 19 на transvaal


    не знам за гранитените павета, но в София основно се пързалям на жълтите павета. Да вземат да ги махнат и да сложат един асфалт, щото пред Министерски съвет е ад, когато е мокро!

  23. 23 Профил на Яши
    Яши
    Рейтинг: 480 Любопитно

    Тея не са уред. От какъв зор са им павета особено ако не се сложат както трябва ?!

    После цял живот друсане по тях. Нали в моя квартал има една такава улица, писнало ми е!

  24. 24 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#9] от "antikvarno":

    Ама направо да изкъртят всичко и да останат черни пътища без никаква настилка, и да върнем землянките, цървулите, каруците и т.н.

  25. 25 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1897 Неутрално

    До коментар [#20] от "alabalko":

    И това според теб е довод да има павета? Ако искаш да напрвавят само черни пътища в градовете че да се кара с 10 км. Има си съвсем други средства за ограничаване на скоростта не с павета, дупки по улиците или абсурдни легнали полицаи през които както и да минеш все жулиш колата. Да не говорим че паветата са страшно хлъзгави и много рискови, особено при дъжд.

  26. 26 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 836 Гневно

    Плаче ми се какви хора живеят в този град. Как може да искаш да запазиш подобна настилка, която няма нула, нито една полезна стойност за хората. Това със скоростта е глупост, който иска да кара бързо - ще кара бързо с или без павета. Само дето с павета става МНОГО по-опасно, особено при мокро време.

    Паветата носят единствено неудобство и харчене на пари - както на хората, които си трошат автомобилите по тях, така и на тези, които трябва да ги поддържат.

    Пълно безумие!

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5710 Неутрално

    За всички "умници" и клакьори да напомня, че асфалтът е КАНЦЕРОГЕНЕН ДОКАЗАНО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на yordanovmg
    yordanovmg
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Утре в 19 ч. и други граждани ще дойдем да обсъдим с тези граждани въпроса.

  29. 29 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 2063 Гневно

    спрете се с тия глупости, паветата са ужасно неравни

  30. 30 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Аз също съм за запазване на паважа, не е случайно Европейците да ги купуват като топъл хляб, а нашите далавераджии нямат търпение да се нагушат от продажбата им

  31. 31 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#19] от "transvaal":

    ето ти една гледка от Париж - кръговото на Триумфалната арка
    https://www.google.bg/maps/place/ %D0%A2%D1%80%D0%B8%D1%83%D0%BC%D1%84%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0+%D0%B0%D1%80%D0%BA%D0%B0/@48.874547,2.294924,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1s118317284!2e1!3e10!6s%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fproxy%2FLaTbTrI4lmzkRKbSPdrbHFbEHpJ4Q7j9rqz3ePTZOt6Gt57-WTPr0X4JNFGXaus3m-8fonyPA7rezthYeChS4-sC_2MOx_U%3Dw203-h152-k-no!7i3648!8i2736!4m5!3m4!1s0x0:0xd9b5676e112e643d!8m2!3d48.8737917!4d2.2950275

    като гледам там няма от новите граждани, та си стоят на лъхащите от бедност павета

  32. 32 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 663 Весело

    Живея до бул. "Прага" и съм изцяло за махане на паветата. 2 пъти вече от "страхотните" павета по "Прага" и "Пенчо Славейков" сменям тампони, а колата /Тойота Версо/ си е солидна кола, просто настилката е кошмарно разбита и смотана!

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5710 Весело

    До коментар [#32] от "dedo_goshko":

    викаш ти само по Прага караш - велик си баце ВЕЛИК !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#7] от "Jumbo Jet":

    Граждани ?!?!?!
    София има вече повече от 2 000 000 "гражданина".

  35. 35 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    До коментар [#31] от "iceto_":

    В Париж ходя често. В Сен Жермен и в Латинския квартал дори тротоарите са асфалтирани. В Париж е пълно с хора каращи ролкови кънки навсякъде, не като спорт, а като начин на придвижване, нещо, което в София е малко възможно. Триумфалната Арка има символичен смисъл със световно значение и паважът е част от архитектурното оформление. Иначе, в Париж е имало много повече паваж и е заменен с асфалт. Французите са рационални хора, Картезианци. Да се поучим от тях, вместо да проповядваме ретроградни и мазохистични решения, при всичката очевидност на по-доброто решение.

  36. 36 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    До коментар [#18] от "zlr":

    Само комунистите и техните потомци,от които вероятно си,смятаха, ЧЕ ВСИЧКО Е ОБЩО !Особено когато го взимаха на готово!

  37. 37 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2368 Неутрално

    До коментар [#28] от "yordanovmg":

    Моля те ,сложи думичката ГРАЖДАНИ в КАВИЧКИ !Така ще си дойдем на думата !

  38. 38 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    Не може ли тези , които са за павета и тези ,които са против, да се съберат и да се разберат. Омръзна ми най– различни групи да се правят на велики.

  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5710 Весело

    До коментар [#35] от "transvaal":

    я разкажи за Шан,з Елизе. Даже Турът финишира на паваж.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Паветата на "Прага" са в пъти по-зле и разнебитени от тези на "Дондуков". Дори не се сещам за по-лош пример в цяла София, където средностатистическото качество на пътната настилка е под всякаква критика...

  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    И на малките улички също!

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5710 Весело

    До коментар [#40] от "vzt34526152":

    не е вярно

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 721 Весело

    По паветата на Прага може да ти гръмне двигателя и няма да го чуеш заради дивото тресене. Което ти е най-малкият проблем, понеже си зает да броиш колко зъби са ти останали.

  44. 44 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 721 Весело

    До коментар [#22] от "alabalko":

    За жълтите павета имаше някога някакъв проект да ги направят пешеходна зона отгоре, а отдолу да минава тунел. Има резон, защото те наистина са уникални и са част от визията на София. Естествено нищо не стана. Предполагам, че проектът е бил прекалено сложен и е щял да продължи дълго, а нашите общинари са ден година храни, предпочитат малки кражбички, я едно ремонтче на Малинов, я едни спирчици да поръчаме.

  45. 45 Профил на Johannes Cabal
    Johannes Cabal
    Рейтинг: 521 Гневно

    До коментар [#19] от "transvaal":

    С паветата може да се настилат алеи по паркове и пр. пешеходни места.
    —цитат от коментар 19 на transvaal


    Гениална идея, браво! На мен ми писна да си троша краката и съсипвам обувките по тия павета! Да се махат навсякъде! Ама все ще се намери някой идиот да реве я за паветата, я за паметника, я за изгубената си девственост....


    SAVE EUROPE!!!
  46. 46 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Кои са тези граждани? Тази организацийка се състои от Веселин Кирев, гаджето му и един бивш железничар от Горна Оряховица. Това ли са мнозинството граждани на София или може би няколко човека търсещи извратена форма на публичност?
    Бул. Прага ако остане с павета ще е пълен отврат от прах и шум.

  47. 47 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#11] от "doroteus":

    Тъй. Ми аре да се съберем в махлата(ти впрочем от страната на градинката или на Пирогов си?) и да почнем да се караме. А останалите(99,99) ползуватели на булеварда и тия дето не са имали късмет да се родят на това "знаково" място да го духат.

  48. 48 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#40] от "vzt34526152":

    Бул Цар Бориц III е още по-зле. Дясното платно и в двете посоки е практически неизползваемо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK