Планът за Борисовата градина: Без автомобили, реклами и "Маймунарника"

Планът за Борисовата градина: Без автомобили, реклами и "Маймунарника"

© Георги Кожухаров



Движението на автомобили в Борисовата градина да бъде забранено. Рекламните и преместваемите обекти, заведенията на езерото "Ариана" и клуб "Маймунарника" да бъдат премахнати. Това са част от предвижданията на подробният устройствен план за парка, който беше представен днес.


Автори на плана са проектантското студио "Ковачев архитекти", по поръчка на Столичната община от 2015 г. На представянето присъстваха главният архитект на София Здравко Здравков, председателят на Съюза на архитектите в България Георги Бакалов и общински съветници.


Според проекта в периферията на Борисовата градина трябва да бъдат




изградени 4 паркинга за автомобили.


Един от тях трябва да бъде на мястото на автокъщата за луксозни автомобили "Капитолия". Конната база също ще бъде преместена в по-вътрешната част на парка, защото според проектантите "спира влизането в парка, а се използва от много малко хора".


Според авторите на плана всички проектанти, което са участвали в конкурса на Столичната община са предложили базата да бъде преместена.


Отвореният клуб


"Маймунарника" ще бъде премахнат.


На негово място се предвижда изграждането на "3 дансинга, където най-много да се сервира бира". Заведенията по езерото "Ариана" също да бъдат премахнати, а на тяхно място да се възстанови старата бирария, за която проектантите били събрали достатъчно архивни снимки и документи.


Движението на автомобили ще бъде ограничено


с бариери и подвижни стълбове. Те ще пропускат единствено линейки, коли на полицията и пожарната, както и автобуси на футболни клубове.


Предвижда се и изграждането на пешеходен подлез под бул. "Драган Цанков" от метростанция "Васил Левски" към Софийската гимназия по строителство и геодезия "Христо Ботев". Проектантите обясниха, че днешното представяне е предварително, като гражданите ще имат 1 месец да изпратят своите становища за плана. По думите на архитект Атанас Ковачев "ще има още много обществени обсъждания".


Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Автори на плана са проектантското студио "Ковачев архитекти", по поръчка на Столичната община от 2015 г.

    И от написаното се вижда, че просто са усвоили едни пари.

  2. 2 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Трябваше в анкетата да сложите възможност да избираме повече от един отговор.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  3. 3 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1040 Весело

    или кенефи или нищо... :)
    п.с. според анкетата засега...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  4. 4 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Паркинги? Има метростанция на входа на парка, точно в близост до конната база. Против местенето на конната база, междудругото! Селяните ще се научат да посещават парка пеша, без ламарините си. Да не говорим, че той е достъпен и с 3 спирки на градския транспорт по Цариградско шосе. Само идиот може да реши в близост до парка да прави паркинг!!!

  5. 5 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Защо искат да премахнат Маймунарника?!??. При положение,че пак ще се прави заведение . .
    Сигурно некой ''Наш Чуек'', иска да направи някаква дискотека,на това атрактивно място.

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  6. 6 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 801 Неутрално

    ОК съм с изключение на Маймунарника и кръчмите около Ариана - или няма никакво заведение, или остават същите. Маймунарника като сцена вече е станал част от културния живот на тоя град (без значение дали музиката там ни харесва), а консолидирането на заведенията около езерото в едно ще премахнат и без това малката конкуренция на тая възлова точка.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  7. 7 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Не виждам какво пречи Маймунарника????
    Иначе в парка без коли - да съгласна съм.

  8. 8 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    поред проекта в периферията на Борисовата градина трябва да бъдат изградени 4 паркинга за автомобили. Един от тях трябва да бъде на мястото на автокъщата за луксозни автомобили "Капитолия"-аре нЕма нужда от нова урбанизация в парка! Нито от нови паркинги за автомобили!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  9. 9 Профил на осмоъ
    осмоъ
    Рейтинг: 499 Неутрално

    чалга ресторанта изграден върху бившата картинг писта също непременно заслужава да бъде премахнат

  10. 10 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Само линейки и автобуси на футболни клубове... Гришата с автобус ли ще го карат, или с линейка?

  11. 11 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 957 Весело

    Защо сте сложили снимка от Западен парк в статия за Борисовата градина?

  12. 12 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#5] от "sa6ka_grey":

    Нали прочете: Старата бирария на нови хора.
    Смяна на платната.

  13. 13 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Пак ще оакат пайзажа и пак ще краднат някой милион. Все пак не мога да не коментирам читателите на "Дневник", които са цъкнали, че искат "велоалеи" в парка. Вие сериозно ли? Велоалеи по алеите в парка?

  14. 14 Профил на shmatko
    shmatko
    Рейтинг: 466 Неутрално

    И колко струва тази поръчка към това студио? :)

  15. 15 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Паркинги? Има метростанция на входа на парка, точно в близост до конната база. Против местенето на конната база, междудругото! Селяните ще се научат да посещават парка пеша, без ламарините си. Да не говорим, че той е достъпен и с 3 спирки на градския транспорт по Цариградско шосе. Само идиот може да реши в близост до парка да прави паркинг!!!
    —цитат от коментар 4 на m_todorov


    Не е точно така. Има нужда от паркинги.
    Аз, например, редовно ползвам градски транспорт, но понякога, когато планирам да окъснея с приятели в парка, предпочитам да дойда с автомобила, вместо да давам пари за таксита.
    Друг е въпроса, че сега съществуващият около Националния стадион е напълно достатъчен за това.

    И, против премахването на Маймунарника, разбира се.
    Не знам тези архитекти какво са проектирали досега, но предвид горното - или не са си направили труда да се разходят вечер дотам, и да видят колко прекрасно се вписва заведението в парка, или наистина гонят чужди интереси.

  16. 16 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2436 Неутрално

    Ако може и без футболни фенове и други друсани и пияни дегенерати, които бият и убиват хора

  17. 17 Профил на peppial
    peppial
    Рейтинг: 409 Гневно

    Изключително съм щастлива за премахването на Маймунарника. От години подаваме оплаквания за шум след 12 часа във всички околни квартали. Това е терор, не културен живот!!!

  18. 18 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#17] от "peppial":

    ++++++++++++

    Но който не живее наблизо няма да ви разбере.

  19. 19 Профил на peppial
    peppial
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#17] от "peppial":++++++++++++Но който не живее наблизо няма да ви разбере.
    —цитат от коментар 18 на Калник


    Разбирам го много добре, обаче и ние трябва да оцеляваме през лятото. Съгласете се, не е нормално всеки ден да затваряме прозорците и така да си лягаме, защото децата не могат да заспят от лудницата. Не е веднъж, два пъти - почти всеки ден е.

  20. 20 Профил на Ivan Voykov
    Ivan Voykov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Велоалеи трябва да се направят по големите улици и булеварди, а не по алеите в парка...

  21. 21 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Нещо ми се губи какво ще се прави с гнусната чалготека в парка. Около нея е не по-малък паркинг от този около Армията

  22. 22 Профил на sa6ka_grey
    sa6ka_grey
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Изключително съм щастлива за премахването на Маймунарника. От години подаваме оплаквания за шум след 12 часа във всички околни квартали. Това е терор, не културен живот!!!
    —цитат от коментар 17 на peppial


    Е па да не мислиш,че пак,че спиш?!??? Шумът,ще остане,само,че ще сменят музиката ;)
    Ето ти цитатче от горе -----
    "Маймунарника" ще бъде премахнат.

    На негово място се предвижда изграждането на "3 дансинга, където най-много да се сервира бира"
    Маймунарника поне се съобразяват и спират по горе-долу нормалния час,а па дискотеките почват да дънят от полунощ,та до здрач. Да ти е честита новата придобивка!!!!!!!!!!!!! Съни Бийч парти-културата на слънчака.

    Ако мразиш себе си, ти ще мразиш и останалите
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    Толкова работа и безсмислен труд за разместването на две будки и да кажем, че коли нямало да влизат - нещо, което и към момента би трябвало да е факт и е въпрос на контрол и желание.
    И за да стане интересно, ще махаме Маймунарника. Що? За да сложим някоя чалгия отгоре.

    Герберастията не прощава....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А каква плътност и кота корниз са му дали на Маджо за "Мария Луиза"?
    Предполагам 0.9 и КК 50 метра?
    Ама дискретно са го премълчали, щото вече теренът е изведен от парка?

  25. 25 Профил на flisk
    flisk
    Рейтинг: 459 Неутрално

    А дали са обмислили налудничавият вариант да ремонтират и приведат в годен вид сега съществуващите неща в парка ? И да дадат малко повече пари за поддръжка, залесяване, може би по-скоро един ландшафтен архитектурен план, който ще излезе десетина пъти по-евтино, един ремонт на паркинга... или там не се усвоява достатъчно...

  26. 26 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#13] от "Стоян":

    Без да съм давал такъв или какъвто и да е отговор в анкетата, трябва да кажа, че комбинацията от велосипедисти и пешеходци е по-лоша от комбинацията между велосипедисти и автомобилисти. Няма как да е нормално по една и съща алея в парка да се бутат детски колички, хора да се движат, като свободни електрони и сред този разбираем за парк хаос да прехвърчат велосипедисти. Това е опасно за всички. Друг въпрос е, че рисуването на велоалеи по алеите в парка е безпредметно, защото нито велосипедистипе, нито пешеходците са свикнали да спазват подобна маркировка. По мое мнение, за малките деца с велосипеди трябва да бъдат оформени вело-зони в парковете, а за по-големите и за възрастните велосипедисти, трябват повече велопътеки по околните планини и автобусен транспорт до тези пътеки, в който човек да може да вози велосипеда си, след като е заплатил съответната такса или билет. Ако за целите на градската мрежа от веломаршрути е необходимо велотрафикът да минава през градски парк, то този трафик трябва надлежно да бъде отделен от пешеходния трафик в парка.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  27. 27 Профил на coxo
    coxo
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#20] от "pistache":

    Съгласен съм с мнението Ви. Въпреки, че карам колело, не мисля, че навсякъде в парка трябва да е разрешено за колоездачи. Алеята зад къпалнята е много по-удобна като маршрут, но съм принуден да се спускам по тази към Маймунарника, защото първата е с ужасно изровен асфалт. Не е лошо и да възстановят и покрият колодрума, и да го направят годен за ползване през всички сезони.

  28. 28 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#4] от "m_todorov":

    Има повече от една причина, човек да отиде до парка с автомобил. Може да е или да вози човек в неравностойно положение, може да води деца с детски колички и всички прилежащи за малки деца багажи (храна, вода, памперси, резервни дрехи, играчки и т.н.), може да вози домашен любимец, който не е удачно да бъде возен в градски транспорт... Не всеки ходи с автомобил до парка от малоумие, макар че и такива не липсват. Отделен въпрос е, дали са необходими повече от съществуващите паркинги, за да се покрият нуждите на тези, които реално имат нужда да отидат с автомобил и как злоупотребяващите да си платят цената за злоупотребата.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  29. 29 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#5] от "sa6ka_grey":

    да, и аз това не го разбрах. напоследък орезилиха маймунарника и го направиха нещо средно между клуб на пенсионера и клуб на феновете на сепултура, но не виждам защо такова емблематично място трябва да си отиде.

    בני אתה אני היום ילדתיך
  30. 30 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 613 Неутрално

    ШЕ ГО МАХНЕМЕ МАЙМУНАРНИКА И ШЕ ГО ЗАМЕНИМЕ С ТИКВАРНИКА,СИЧКО ШЕ СИ Е ПО СТАРОМУ САМО ДЕТ В ЦЕНАТА НА БИРАТА ШЕ ГО ДОВКЛЮЧАТ ПРОЦЕНТА НА БОКО ТИКВАТА ОТ БАНКЯ,И НАЙ ВЕЧЕ ТАКСА ПАРКИНГ,ЦМГ СМГ ММГ ШЕ ГИ ВКЛЮЧЕМЕ ВСИЧКИ ВЪВ БЛАГОРОДНОТО НАЧИНАНИЕ ДА НЕ ОСТАНЕ КОЛА НЕРЕКЕТИРАНА В СТОЛИЦАТА В ПОЛЗА НА ТЛЪСТАКА, И КВИ ШЕ СА ТИЯ ПАРКИНГИ У БОРИСОВАТА ПЪК И КОЛИ НЕМАЛО ДА МИНАВАТ БАЦЕ ХАЛИКОПТЕРИ ЛИ ШЕ ГИ ПАРКАРВА ТАМА

  31. 31 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    До коментар [#17] от "peppial":

    Това не го знаех. А има ли някаква реакция от контролните органи или всичките Ви оплаквания потъват в девета глуха на общинската администрация? Принципно си има норми за шума в населените места, за отделните части от денонощието и тези, които не ги спазват, би следвало да си получават санкциите, както е в нормалните страни.

    Разбирам, че има хора, които искат да купонясват до зори, но на открито в градска среда, където наблизо има и доста хора, които на другия ден са на работа, би следвало да има някакво взаимно уважение и зачитане на правата и на едните, и на другите.

  32. 32 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    [quote#15:"Николай Рангелов"][/quote]

    Не съм съгласен. Разликата в цената на таксито и бензина ти е няколко лева. Наречи я "социална" цена, за да не грози колата ти зеления парк и пространството около него (не, че колата ти е грозна по себе си, но пейзажа става по-грозен с коли). Аз лично бих дошъл с колело, ако мисля, че ще стоя до късно. Или бих се подписал в подписка за денонощно метро. А най-често ходя пеша, понеже София е малък град.

    Междудругото и аз съм против премахването на Маймунарника, за да цъфне някаква чалга грозотия на негово място. За заведенията около Ариана съм абсолютно за премахването им. Не, конкуренцията няма да падне, защото те сега са собственост на една и съща група хора, близки до боко. След промяната собствеността няма да се промени - пак ще се на близките на боко, но няма да изглежда като панаир пространството.

  33. 33 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#28] от "russian78":

    Само българите ли го правите това? Понеже в Швеция, например, родителите возят децата си (май с по-малко аксесоари, явно шведчетата не са изнежени) с колело до парка. И с метро. Дори ходят и пеша с количките до парка, което за беге родителите явно е нечувано. За хората в неравностойно положение съм съгласен - защо не се узаконят сега съществуващите паркинг места за такива случай? В крайна сметка, футболягите, които идват с кола за да поритат на платените игрища, спокойно могат да го правят с градски тр./колело/пеша. Домашните любимци не знам защо не биха били подходящи за градския - може би са агресивни? Тогава мястото им не е в парка. Аз например живея до парка и имам зло куче. Не си позволявам да го водя там, нищо че ми е близо, защото парка като социално място и за домашни любимци не е подходящ за агресивни типове като моето.

  34. 34 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Нищо не прочетох какво ще правят с братската могила, където се събират от време на време членове на червения култ.
    Също така бих искала да знам как ще закрепят трайно пейките за алеите, защото масово се местят в тревата, оставят се там и човек не може да ги ползва нормално. Другото, което ме интересува, е как ще дисциплинират колоездачите над 12 годишна възраст, за да не карат като бесни по алеите.
    Би било добре и да възстановят мечето на чешмата при езерото с лилиите.
    За споменатите места - ще видим какво ще натворят, то само това можем и да направим. Преди малко по телевизията имаше интервю с холандски експерти по урбанизация, доведени от холандския посланик, които казаха, че бул. Витоша бил просто еталон за лоша концепция.

  35. 35 Профил на chehov40
    chehov40
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Заведенията на езерото "Ариана" да се разкарат - задължително! Грозни, пречещи и ненужни.

  36. 36 Профил на waldmeister
    waldmeister
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Привтествам заплануваното спиарне достъпа на коли до парка.
    Настоящата практика коли да влизат до самия център на парка, където се намират Маймунарника и дурго подобно заведение, малко по-долу, е пълен абсурд - нещо абсолютно несъвместимо с представата за парк.
    София и без друго в делничните дни е зарита от коли. Нека има поне няколко парка, в които е позволено единствено пеш и с колело.

    waldmeister
  37. 37 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#6] от "Imaginary Friend":

    абсолютно точно! няма как да изкажа по-добре моето мнение.

  38. 38 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#17] от "peppial":

    а не идва ли шума от мега традиционната българска кръчма Веселото село? Веднъж съм ходил след работа към 18:00-19:00 и не можех да си чуя собствения глас вътре.

  39. 39 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1775 Любопитно

    До коментар [#28] от "russian78":

    Много интересно майка ми как ме е водила в парка едно време с количката, без кола.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  40. 40 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 237 Неутрално

    ДВИЖЕНИЕТО В БОРИСОВА Е ПО-ИНТЕНЗИВНО ОТ ТОВА НА ЦАРИГРАДСКО!
    ЧАКАМ!ЧАКАМ С НЕТЪРПЕНИЕ ДА ВИДЯ КАК ЩЕ МАХНАТ КОЛИТЕ И ЩЕ СПРАТ ДВИЖЕНИЕТО!!!
    Като бях в Берлин не видях нито един автомобил да се движи по алеите на парк или градинка!!!!!В Холандия също!!!!

  41. 41 Профил на extrasho
    extrasho
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Маймунарника защо се маха? Едно от малкото места в тоя тъп град, където има алтернативна музика на живо и на открито. Щедри на триците, скъпи на брашното другарите архитекти.

  42. 42 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#39] от "Хриси":

    Прапрабаба Ви е живяла и без електричество. Вие така ли живеете?... Светът се променя и начинът на живот също се променя. Със сигурност бихме могли да живеем, както са живяли предците ни, но дали го искаме и дали го правим? Лично аз ходя до парка пеша и то не от съседния квартал, но не съм толкова ограничен в мисленето си, че да очаквам всички останали да правят, както правя аз. Опитвам се да се поставям на мястото на другите, а не първосигнално да осъждам всичко различно от мен. Точно по тази причина се опитах да покажа примери на хора, за които е важно да има паркинги до парка. Това не означава, че одобрявам движението на автомобили из парка или че аз ходя с автомобил там.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  43. 43 Профил на russian78
    russian78
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#33] от "m_todorov":

    Само това ли ни отличава от Швеция?.... Да не се повтарям спрямо горния пост, но аз лично ходя пеша до парка и то не от съседния квартал. За возенето на домашни любимци в градския транспорт си има текстове в наредбата. За мен е важно да обърна внимание върху това, че не всеки, който отива с автомобил до парка е автоталибан и съм доволен, че явно съм го постигнал поне по отношение на хората в неравностойно положение.

    "Squash is a sport that represents the future, not the past." - N Ramachandran (President of WSF)
  44. 44 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2702 Неутрално

    Ок всичко да разчистят , само не разбрах Маймунарника на кой пречи?
    Простотията на Столична Сбщина се вижда на всякъде особено в онези 1000 декара окрадени от Борисовата Градина и Южния Парк!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  45. 45 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    Заведенията на езерото "Ариана" да се разкарат - задължително! Грозни, пречещи и ненужни.
    —цитат от коментар 35 на bultras


    За вкус не се спори,но не пречат на никого и на нищо.Маймунарника също.Конната база няма защо да се мести.Достатъчно е да се поддържа.Единствено мястото на стадиона на ЦСКА не му е мястото в парка и го прави неизползваем по време на мач,но няма как да се разкара

  46. 46 Профил на Ivaylo Yorgov
    Ivaylo Yorgov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ама Веселото село ще си стои, нали? Да не вземе и то да си ходи, че току виж се освободило още място за разхождане в парка.

    Ivaylo
  47. 47 Профил на boris_wolf
    boris_wolf
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Аз се питам колко пъти ще го махат този "Маймунарник"?!? Това е част от София, която всички знаят добре и често ходят там. Част от лицето на града. Съмнявам се, че повечето хора искат да бъде премахнат! Или поне тези за които София значи нещо, не просто "дупката в която идвам да изкарам пари и да се наям доволно, а каквото искат тия да правят". Все едно да махнем градинката "Кристал" и да треснем някой паркинг или друга глупост на него. Звучи ми просто като хора, които нямат никакво отношение и наистина "усвояват едни пари"! Звучи ми като помиари!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK