Зелената зона в София ще обхваща и кварталите "Яворов" и "Лозенец"

Зелената зона в София ще обхваща и кварталите "Яворов" и "Лозенец"

© Николай Николов



Столичният общински съвет прие зелената зона за почасово платено паркиране да се разшири до кварталите "Яворов" и долната част на "Лозенец".


Освен това в събота синята зона ще работи до 18 часа, вместо до 14 часа, както е в момента. Зелената зона се удължава с 30 минути, като ще започва от 08:30 ч. и ще продължава до 19:30. Промените ще влязат в сила от началото на октомври.


Бъдещата зелена зона в квартал "Яворов" ще обхваща района между булевардите "Цариградско шосе", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Михайл Еминеску", улиците "Мизия" и " Хан Омуртаг".




Другата нова зона за платено паркиране ще бъде въведена в район "Лозенец", в участъка между булевардите "Евлоги и Христо Георгиеви", "Драган Цанков", "Джеймс Баучер" и "Черни връх". Така паркоместата в зелената ще се увеличат с около 4700.


Карта на сините и зеленти зони в София и новите зони - в по-светло зелено.

© Столична Община

Карта на сините и зеленти зони в София и новите зони - в по-светло зелено.


Разширяването на зелената зона ще струва 3.5 млн. лева,


като разходите са за маркировка и поставянето на разделителни колчета, за да не се допуска паркирането на автомобили по тротоарите, каза днес пред журналисти зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.


Зоните за платено паркиране се обслужват от общинското дружество "Център за градска мобилност". Директорът на дружеството Христиан Петров каза, че месечните приходи от зоните са около 2 млн. лева. В тях влизат парите от таксите за паркиране, глоби от поставени скоби и годишните стикери на живеещите в районите, където има "синя" или "зелена" зона.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Пари да падат, а иначе си приказват за велоалеи, зелена София и подобни лъжи.Да изградят подземни паркинги и всичко ще се реши, но целта не е да има оправия, а да се пази стабилността!

  2. 2 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Всичко до околовръстното да е Зона! Да лапат, лапат да им приседне! Как пък се не оядоха бе?!

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. "Русия е наш враг и окупатор. Управляваната от нея пета колона вероятно днес може да бъде по-опасна и от открита агресия." Саломе Зурабишвили, президент на Грузия
  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1267 Неутрално
  4. 4 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 744 Любопитно

    Браво! трябва да се намалят драстично автоталибаните в централните части на града. Може на много хора да звучи невероятно, но общественият транспорт, велосипеда и краката са не по лошо средство за предвижване от "голфо".
    И като човек родом от Лозенец мога да кажа, че има крещяща нужда: просто квартала и улиците не са правени за такъв трафик какъвто има. А всеки мислещ човек знае, че е редно транспортните средства да се избират спрямо даденостите на градовете, а не градовете да се прекрояват спрямо желаните превозни средства...

  5. 5 Профил на psz58488391
    psz58488391
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Сини и зелени, еднакво тъпи зони!
    Всичко е така направено, че едни бивши милиционери да тормозят хората с измислени глоби или други санкции!

  6. 6 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Еми то трябва да е зона всичко до околовръстното, за да намалее трафикът.
    Ама според мен извън центъра (че защо не и в него) може да има безплатни винетки за живущи (ако не за всички, поне за тези с малолитражки до 100 к.с. или автомобили до 5 годишна възраст или някакъв друг сходен стимул).

    Ама трябва и сериозен контрол после, а не сме особено силни в това...

  7. 7 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 266 Неутрално

    Цял живот живея в Лозенец, в района на ВИАС (УАСГ). От може би 10-15 години в квартала е пълен кошмар поради (степенувам ги по важност):
    1. Паркиращи провинциалисти дошли до съда и до университета, които винаги паркриат "за малко" и ти запушват гаража;
    2. Пак провинциалисти, които живеят под наем в центъра и си оставят колите в Лозенец за по 1-2 седмици или докогато трябва да запалят бричката и да отидат до селото си да заредят с буркани.
    3. Работещи в центъра, които не искат да плащат по 200+ лева за паркинг в центъра
    4. Жители на Лозенец.

    В резултат на това, аз и много други съкварталци, които си плащаме съвестно данъците, често пъти се оказваме "запушени" и в невъзможност да си ползваме гаражите.

  8. 8 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    Това трябваше да го направят преди 4 години.
    Цинкът да черпи.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 968 Неутрално

    СИКАДЖШЙСКАТА МУТРА ДОКАТО НЕ ВИ НАКАРА ВСИЧКИТЕ ДА МУ ПЛАЩАТЕ РЕКЕТ ЗА ТОВА ДА МОЖЕТЕ ДА СИ ПАРКИРАТЕ ПРЕД ДОМА СИ НЕМА ДА МИРНЕ , ЛИКУЙ НАРОДЕ

  11. 11 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#7] от "vespasian0303":

    Селяните се обидиха, извинявам се.

  12. 12 Профил на patriotyt
    patriotyt
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Малко е...целият град трябва да е синя и зелена зона. Годишните абонаменти трябва да се вдигнат, да не могат да се внасят авотомобили на повече от 10 години, за втори автомобил в семейството 3 пъти по високи данъци. А за нови електро авотомобили да се направят добри отстъпки, даже и държавни кредити...

  13. 13 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Както казва колега "циник", сега дупе да им е яко на тези от отвъдната страна на Джеймс Баучър. На картата добре се вижда.
    Всички трошки от горната страна ще трябва да се преместят от долната. Съответно живущите там ще вдигнат врява и ще пуснат подписка да се разшири догодина зелената зона и при тях, че барем със стикери да могат да паркират.
    И така докато не стигне до околовръстното.
    Няма да е зле и в Красно Село да го направят. Поне покрай пазара. Сега половината паркирали са ръждясали бусове, които се ползват за склад за краставици от продавачите на сергии. Вероятно ще му намерят цаката да се пишат живущи там и ще им извадят стикери, но барем една част да се махнат пак ще е облекчение.

  14. 14 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Преди около година бе уволнен предишния директор на въпросния център за градска мобилност. Тогава "Господари на ефира" пооткрехнаха вратата на митичното дружество. Ето информация от "OFF News" по въпроса оттогава:

    "Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност в оставка Симеон Арнаудов има няколко имота, два модерни автомобила, но няма приемен ден за разлика кмета на София.
    Къща и апартамент в "Драгалевци", къща на морето и лъскави коли притежава Арнаудов, той се движи с охрана, а служителите на Центъра за градска мобилност нямат право да излизат от стаите, когато директорът идва. Районът се отцепва, разказа пред "Господари на ефира" дългогодишен служител на ЦГМ.
    Арнаудов е делегирал част от правата си на Свилен Кръстев, той се занимава с контрольори и паяци. Той е измислил това - в 18,30 ч. паякът минава и вдига всички коли, на които са поставени скоби. Човекът идва в 18,45 - зоната е до 19 часа, колата му я няма и е принуден да плати и за скобата, и за паркинга.
    Ако има два лева, трябва да се откраднат три", казва за Арнаудов служителят. Той разкри още, че в ЦГМ от две години се води на работа жената на районен кмет, която получава заплата, но не е стъпвала там.
    Според експерти на предаването къщата на Арнаудов в Драгалевци струва над един милион лева.
    "Геро, сега разбрах защо билетчето поскъпва на 1,60 лв.! Човекът вдига стандарта!", каза в студиото тв водещият Малин Кръстев. "Да не говорим, че за Синята и Зелена зона за паркиране в София се ползват улици и тротоари, за които всички ние плащаме данъци", отбелязва Геро." Край на цитата.
    Телешкият възторг от бурната дейност на въпросния Център за градска мобилност най-малко е неуместен.

  15. 15 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Браво на Фандъците, Пъдпъдъците и всякакви такива производни. Да видим къде ще идат приходите

  16. 16 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 295 Неутрално

    Разширяването на зелената зона ще струва 3.5 млн. лева...

    Много скъпа таз боя и колци бе!

  17. 17 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    Столицата се наводни с диви селяни и сега даскалицата подпомагана от клонинги на Боршош в СОС са намерили цаката как да изкарат мангизи на гърба на всички!
    Зонирането на града не подобрява паркирането - ФАКТ!
    Цървулите намират евакуационни паркинги извън зоните - ФАКТ!
    Ако искаме да се подобри ситуацията с паркирането, вместо общината да щави подред, да ограничи присъствието на селски кокчини в града. Може да изглежда недемократично, но всяка рестрикция Е! Покрай замърсяването в столицата нали се говори че ще има забрана за четни и нечетни номера в съотв. ден - не намирам разликата!
    Така че, селяните с техните возила да бъдат добре дошли в столицата , но до околовръстното - след това да друсат телеса в обществения транспорт!
    Билетът им осигурява право да паркират в някои от съотв. паркинги в работното време на метрото! Ако не ги устройва да си паркират у плевнята на село!

    I Want To Believe
  18. 18 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 608 Неутрално

    А можеха да направят многоетажни паркинкги - подземни или надземни... ама по-лесно е в боя да се инвестира.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5838 Неутрално

    ХВАЛА ТИ ФАНДЪКОВА. дА ЖИВЕЕ герб !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Чудесна новина за жителите на Лозенец! В момента частите от квартала, в които няма зелена зона, се ползват за постоянен паркинг на полуизоставени таралясници от целия град - включително по тротоарите.

  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    До коментар [#4] от "antikommunist":

    Баш със зони ще се намали, да знаеш..



    До коментар [#7] от "vespasian0303":

    Тия, дето си ги описал не плащат ли съвестно данъци?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    До коментар [#20] от "Brad Mehldau":

    Как синята или зелената зона влияе на таралясниците или паркиралите по тротоара?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#20] от "Brad Mehldau":Как синята или зелената зона влияе на таралясниците или паркиралите по тротоара?
    —цитат от коментар 22 на Darth Plagueis


    Спорил съм с теб и не мога те разбера - пред ВИАС е Зелена зона, ела и ми покажи таралясник (ИУМПС) или кола на тротоара (това се случва макар и много рядко) и да отидем за сравнение с преките наоколо.

  24. 24 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Добра новина. Тотална борба с паркирането на трошките, докарани от гостите на столицата, по тротоарите. С гостите на столицата трябва да се отнасяш твърдо и сурово. Това са хора, които от нормални отношения не разбират, камо ли от нещо по-изтънчено и естестично в живота от дамската чантичка, преметната през шкембето и грозните крака, обути в джапанки. Изключения са онези 10% нормални гости на столицата. Даже трябва да се разшири зоната и в Изток, Гео Милев и Подуяне. Въпросът е парите, които се събират, да отидат за изграждането на платени буферни паркинги на няколко нива и за развиването на инфраструктурата за хората, градския и велосипедния транспорт. Освен това да се ограничи докарването на коли от гостите на столицата, ако нямаш адресна регистрация в София и не плащащ данък МПС тук да можеш да седиш максимум месец с трошката.

  25. 25 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Чудесна новина за жителите на Лозенец! В момента частите от квартала, в които няма зелена зона, се ползват за постоянен паркинг на полуизоставени таралясници от целия град - включително по тротоарите.
    —цитат от коментар 20 на Brad Mehldau


    абе чак за радост... зоните регламентират паркоместата, които са обозначени. Край с практиката с верига или собствено анти-паркинг колче да си заплюваш местенце в градинката или на тротоара "тука аз си паркирам"

    Евроатлантида
  26. 26 Профил на Урбанистът
    Урбанистът
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Една интересна статия как паркират в Амстердам
    http://urban.livejournal.com/2533.html

  27. 27 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 609 Неутрално

    При редовен, добре позициониран градски транспорт, на разумна цена, такива проблеми няма да има. В София без кола си загинал .

  28. 28 Профил на sylt
    sylt
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Правилно решение. Целият широк център трябва да е платен. Няма друг начин да откажеш 20000 перничани да влизат с колите си в центъра всеки ден. Въобще хората трябва да разберат че не можем всички да влизаме в центъра с автомобили. Просто няма достатъчно място. Гаражи е добра идея, но тя не е решила проблема с паркирането в нито един европейски град. Синя зона е навсякъде в центъра по света, така ще е и при нас. Даже трябва да е 5 лева на час и да е до 24:00ч. Аз живея в центъра и след работа (след 19:00ч) не мога да паркирам защото хора с пернишки и врачански номера са дошли да се разходят в центъра.

  29. 29 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 696 Гневно

    Лозенец трябва да стане целия платена зона! Аз живея до Японския и почти не мога да си ползвам личния гараж, платен 16 000 евро. Всички регистрации ги виждам на улицата, на която живея, данъка на село Ямбол им е 21 лева и ми пречат. Съжалявам, но ако искате да спирате в центъра пред моя гараж, искам да плащате колкото мен. Нещо ако не разбирате, ще ви го нарисувам.
    Кметът да има това предвид, че го гледам, че се гърчи като глист на ламарина. Дреков ли беше, не го знам, но интересът не ми е защитен! Писна ми все да плащам чужда сметка! Искам справедливост и спокойствие! Не е трудно!!!

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  30. 30 Профил на philipeto
    philipeto
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Хубаво разширяват зоните.

    А повече прозрачност и отчетност къде потъват тези пари нещо?

  31. 31 Профил на tiger
    tiger
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#22] от "Darth Plagueis":

    Много просто - когато се въведе "зона" се слагат колчета на тротоарите и се махат старите, неизползвани коли (с изтекли годишни прегледи). Има ли друг въпрос, по който мога да помогна?

  32. 32 Профил на Урбанистът
    Урбанистът
    Рейтинг: 237 Неутрално

    - Покупката на автомобил не ти дава допълнителни права. Не, градът няма да ти подари парче земя за паркиране.
    - Трудно е да се повярва в това, но няма да ти подари ...
    - Още веднъж ... Не, никой не ти гарантира наличието на 20 кв.м. земя за да си поставиш трошката. Нито под прозореца на дома, нито пред офиса.
    - Липсата на свободно място за паркиране не ти дава право да си поставиш трошката на тротоар или детска площадка.
    - Твоят автомобил - това е само твой проблем.
    - Купил си си автомобил - купи си гараж или си наеми паркомясто.
    - Нямаш пари за гараж? Не си купувай автомобил.
    - Автомобилът в големия град не е необходимост. Той не се включва в жизнения минимум. Образование, медицина, храна - да, но автомобил - не.
    - В съвременния град притежаването на автомобил трябва да бъде скъпо. В отделни случаи - МНОГО СКЪПО.
    - Градът не е заинтересован от това ти да имаш личен автомобил и ще прави всичко, щото ти да не си го купиш. А ако си го купил, да не ходиш с него в центъра
    - Именно затова в много градове паркирането на улицата е ограничено, например до 2 часа. Тоест ти не можеш да отидеш в центъра за цял ден и да паркираш там дори срещу заплащане.
    - Именно затова в много градове властите забраняват на строителите да правят голям брой паркоместа, дори в подземни гаражи.
    - Цялото паркиране на градска територия трябва да бъде платено. Безплатно паркиране само на частна земя, ако собственикът така е решил (напр. търговски център).
    - Разбирам, не ви се вярва, затова ще повторя. Към автомобила не се полага парче земя за паркиране!

  33. 33 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#32] от "Урбанистът":
    ++++++!

  34. 34 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 683 Весело

    До коментар [#26] от "Урбанистът":

    Интересен момент е, че част от приходите се влагат в пътна инфраструктура, строеж на детски градини и др. Тука събраните пари къде отиват никой не ти казва :)

    Живея в центъра и преди бях много против след като имам жилище, плащам данъци и живея там цял живот да ме карат да плащам. Но вече съм на другия полюс. Синята зона трябва да е целогодишна без почивен ден :) И да вдигнат таксите на винетки и почасово паркиране. Също така се надявам да я направят за целия град. Когато ние в центъра протестирахме, от крайните квартали не им дремеше :) Сега да ги видим. Поздрави!

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  35. 35 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 315 Неутрално

    Урбанист, можеш ли да ми кажеш как:
    - се транспортира дете до и от ясла, градина или училище, когато нямаш удобен градски транспорт;
    - се води трудноподвижен човек на болница, рехабилитация (ежедневно) или обикновен лекар, българите са един доста болен народ, между другото;
    - можеш да посетиш разни интересни места, като Рилския манастир, Троянския м-р, Перперикон, почти всички пещери в България, нос Калиакра, Яйлата и да ни изреждам още 100 места.
    Хайде кажи как става, ама без кола.

    slivizasmet.blogspot.com
  36. 36 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    До коментар [#35] от "sparti":

    Никой не иска да нямаш кола. Иска се като имаш кола, да имаш къде да я прибереш, защото правото ти на кола не е скачено с правото да я изпляскваш на всеки тротоар - както аз не мога да си изкарам спалнята или кухнята насред тротоара и да обявя, че вече там ще живея, така и ти не би трябвало да имаш правото да си пльоснеш ламарината и да я зарежеш там. Това е. Който иска кола, да си плаща за гараж или за платен паркинг. Ако не може да си позволи - значи не може да си позволи да има кола и следва да се оправя без нея. Колата безспорно е удобство и за това удобство се плаща - но не за сметка на съгражданите, които пък да нямат право на тротоар, полянка или детска плошадка заради твоето удобство да си закараш детето някъде или да идеш на Рилския манастир. Щото заради шофьорското удобство аз си бутам бебешката количка на улицата и същите тия шофьори, завзели тротоарите, на платното ми свиркат и ме псуват. Ясно ли става къде е проблемът?

  37. 37 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3969 Весело

    До коментар [#12] от "patriotyt":

    Ами направете като китайците: в Пекин един ден карат тези с четни номера, един ден с нечетни.
    Само че хората които могат и на това са му измислили отговор: два автомобила, с четни и нечетни номера . Е, интересното е , че в Китай се купува номерът, към който се "прикачва" автомобил. За по-ясно: примерно даваш обява че търсиш автомобил с четен номер, обикновено стар; купуваш автомобила с номера, изхвърляш автомобила и го слагаш на новата си кола.

  38. 38 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3969 Весело

    До коментар [#32] от "Урбанистът":

    Имам няколко познати родени и отраснали в Манхатън които никога не са имали шофьорска книжка и не карат кола. Сигурно са много изостанали, макар че не им личи :-)

  39. 39 Профил на Добрин
    Добрин
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#17] от "2.5":

    Моля, дефинирай "селяни".

  40. 40 Профил на joan12
    joan12
    Рейтинг: 466 Неутрално


    До коментар [#36] от "Green Day":

    Аз не разбирам защо трябва да има преференции за живущи в района.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Лошото е, че скобите и паяците са бизнесначинание. Под шапката на общината. До столичен квартал се появи наказателен паркинг. И колите на хората започнаха да изчезват и се озовават там. Защото били паркирани в зелена площ. Става дума за буренясали и жабясали пространства между тротоара и улицата, често покрити с бетон или тук там с асфалт. След време закриха наказателния паркинг и от Центъра за градска мобилност престанаха да се тревожат за "зелените площи". Паяците повече не се мярнаха. Било им близко и почти без пари да обикалят и да вдигат колите на хората за по 70 лв. После се чудим на сакралните слова, изречени от бившият шеф на Центъра за градска мобилност - ако има 2 лв., трява да се откраднат 3 лв. Случай от практиката, така да се каже. И още един. Идеално ремонтираният бул. "Петко Ю. Тодоров" покрай Южния парк сън не дава на ЦГМ. Хората поставиха колчета с по метър или повече навътре в тротоарите, за да могат посещаващите парка да паркират колите си удобно и безопасно. Безплатен паркинг, нали така. Но трябвало да стане зелена зона, за да се стрижат дошлите в парка. Няма как улицата да я дадат на концесия, нещо, да заформят паркингче под наем. И решават въпроса чрез зелена зона. Не се е случило. Но вероятно ще е следващата стъпка след инвазията на ЦГМ в Лозенец. Добре, "селяните" да не идват с колите си. Но това са специално определени места за спиране. Безплатни, засега. Ами ако са с детски колички, колелета и пр.? Тук някакъв се вайка, че се минал, плащайки 16 хиляди евро за гараж. А около него спирали безплатно. Затова да си плащат. Това ще го извади от депресията, вероятно. Споделената грижа е половин грижа. А какво правим с бетонните гаражни клетки, нацвъкани из кварталните паркинги в началото на "прехода"?

  44. 44 Профил на joan12
    joan12
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#42] от "koz":

    Ей хейтър. Това че не разбираш чужда гледна точка не ти дава право да квалифицилаш. Загубеняк ограничен.

  45. 45 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#4] от "antikommunist":

    А всеки мислещ човек знае, че е редно транспортните средства да се избират спрямо даденостите на градовете, а не градовете да се прекрояват спрямо желаните превозни средства...
    .....................
    Ама разбира се
    и всеки да си направи градинка с домати пред кооперацията
    и заедно да си варят компоти
    и лютеница.

    Ей не умира тоз комунизъм и тва си е.

  46. 46 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#7] от "vespasian0303":

    1. Паркиращи провинциалисти дошли до съда и до университета, които винаги паркриат "за малко" и ти запушват гаража;
    2. Пак провинциалисти, които живеят под наем в центъра и си оставят колите в Лозенец за по 1-2 седмици или докогато трябва да запалят бричката и да отидат до селото си да заредят с буркани.
    3. Работещи в центъра, които не искат да плащат по 200+ лева за паркинг в центъра
    4. Жители на Лозенец.
    ...................

    Значи....
    решението е
    1. всички провинциалисти - обратно в провинцията
    2. всички софиянци с червени килими пред гаражите

  47. 47 Профил на buljubei
    buljubei
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#43] от "nik_77.":

    Добре, "селяните" да не идват с колите си. Но това са специално определени места за спиране. Безплатни, засега. Ами ако са с детски колички, колелета и пр.? Тук някакъв се вайка, че се минал, плащайки 16 хиляди евро за гараж. А около него спирали безплатно. Затова да си плащат. Това ще го извади от депресията, вероятно. Споделената грижа е половин грижа.

    .......................
    Ей тук е ключът от бараката.
    Типичната шопска "мъдрост"
    .... на Вуте да му е зле.

    Все едно парите при тях ще дойдаат.
    Все едно, на тях никога не им се налага да паркират в друг квартал.
    Всъщност, сигурно си е така.
    Ходят на работа с трамвая, зер бензина скъп...
    един път до морето и тва си е.
    И сън не спят , че някой "навлек" им е паркирал на "тяхната" улица.

    Абе, шопи, трибуквени дървени сувенири.....

  48. 48 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Идеално ремонтираният бул. "Петко Ю. Тодоров" покрай Южния парк сън не дава на ЦГМ. Хората поставиха колчета с по метър или повече навътре в тротоарите, за да могат посещаващите парка да паркират колите си удобно и безопасно. Безплатен паркинг, нали така. Но трябвало да стане зелена зона, за да се стрижат дошлите в парка. Н
    —цитат от коментар 43 на nik_77.


    Ходенето на парк с автомобила си е случай за освидетелстване, но когато всички го правят, ставаш част от колективната малоумност и не ти прави впечатление

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  49. 49 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#48] от "cinik":
    Отчайващо е...


  50. 50 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Бърз прочит на коментарите и ситуацията е плачевна.
    Навсякъде има приятелска "вражда" между столичани и други, но при нас е нещо страшно.
    Един майка му си е чекнала краката в София - той решил, че това му дава статут на благородник, друг решил че има пожизнени права върху равното поле.

    Пичове, глобализацията не е от вчера. Една студена вода да ви се избистри главата и ви чакам в 21-ви век, че с това мислене от 17-ти не е добре работата.

  51. 51 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Ходенето в парка с автомобил е случай за освидетелстване, ако си на прилично разстояние. Ако си на другия край на София е в реда на нещата. Особено ако си натоварил детска количка, колело и пр. С две малки деца и т.н. Как, ако не с кола? Проблемът е и друг. В манталитета. Засега чуваме, че нещата с "мобилността" в София трябва се оправят само с ограничения и забрани, забрани, глоби, глоби, бариери, колчета, вериги... София стана градът на разнообразните колчета. На едно място могат да се преброят седем-осем вида. Високи, ниски, дебели, шарени, черно и бяло, жълто и черно, сиво, зелено, червено... Някъде е проявен естетски вкус - колче в стил ампир, например. Илф и Петров, още в зората на реалния соц, описаха подобен манталитет. Да забраниш, да преградиш. Как опънали верига на централния вход на парка или заковали с дъски входа на клуба... Прибавен към алчността и далавераджийството подобен манталитет е убийствен. Ще заградиш главния вход, за да пропускаш хората срещу билетче отнякъде, където е по-тясно и удобно... за теб. Как в гръцките градчета, подобни на нашите Созопол, Несебър и т.н., как не се мярка един "паяк" поне, за разнообразие. Паркираш навсякъде, и покрай плажовете. Я го направи в Созопол. Някъде покрай Каваците да кажем, или покрай Харманите... Ще налети "паяка" моментално. Но гърците живеят и работят за поминъка си, за хората, които им идват на гости и си оставят парите при тях. И това го правят без 45-годишна соцпауза, последвана от мутропауза...

  52. 52 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 849 Неутрално

    И как налитат само въпросните "паяци". Заковават до нарочения автомобил и със завидна бързина и ловкост слагат веригите и го вдигат. Отпрашват /като крадци/ за секунди. Случаят в Казанлък онзи ден е показателен. Вдигат колата на жената за по-малко от минута, докато се отбила в някакъв магазин. Заедно с детето й. Жената изскача от магазина и вижда отпрашващия паяк и детето си, провесено от прозореца. При което припаднала. Т.н. "общински служители" се оправдали, че стъклата били затъмнени и не видяли детето. Не е така. Бързали са да изпреварят жената.

  53. 53 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Това е едната мярка, която приветствам, но КОГА ще се вдигнат данъците на старите автомобили?
    Докога всеки келеш ще си купува 4.2 избушен дизел, за да се гъзарее и ще трови въздуха?
    Просто явно никой няма желание да живеем на едно по-добро място!

  54. 54 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 849 Неутрално

    На манталитета на колчетата, веригите, бариерите, наследен от родината на Илф и Петров, трябва да противостои манталитетът на гърците, например. Остави хората, не ги притеснявай. Няма да забогатееш от глобите, а от парите, които оставят в хотела, ресторанта и магазина ти. В кварталите са забили колчета покрай цитираните "зелени площи" /гнусни ивици, обрасли с трънаци и жабунясали, между тротоарите и улицата/. Вместо да ги подравнят с булдозер и асфалтират улицата до самия тротоар. И да разчертаят разширението за успоредно, диагонално или перпендикулярно паркиране. Вместо да използват всяко местенце да си слагат хората колите, набучват колчета. При условие, че всеки пълнолетен има кола, кажи, речи. Първата грижа са колчетата, обаче. Защото са най-лесни. Паркингите са за накрая. В самия център на Солун. Точно където започва градската градина и булевардите покрай крайморския, има огромен подземен паркинг. Под някаква супермодерна сграда с водни площи около нея. Да му е кеф на човек да си отиде до колата. И не в края на града. В самия център. Слагаш си колата. Разхождаш се. Връщаш се. Палиш и тръгваш.

  55. 55 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    ..в София трябва се оправят само с ограничения и забрани, забрани, глоби, глоби, бариери, колчета, вериги...
    —цитат от коментар 51 на nik_77.


    Точно така се оправят (всъщност отдавна са се оправили) в Лондон, Виена, Барселона, Амстердам, Мюнхен, и въобще навсякъде където има ред. Мислиш че те са по-тъпи от гърците ли?

    За съжаление, хората се възпитаваме само с рестриктивни мерки. Колкото по-рано го разберем, толкова по-добре.

  56. 56 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Абе, шопи, трибуквени дървени сувенири.....
    —цитат от коментар 47 на buljubei


    Не искам да защитавам софиянци, но ако не ти харесва, какво правиш там?

  57. 57 Профил на xkoleva
    xkoleva
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Аз не разбирам защо трябва да има преференции за живущи в района.
    —цитат от коментар 40 на joan12


    Когато улиците на твоя град/квартал са затрупани с коли от съседен град, и се наложи да чакаш по един час някой от тях да си тръгне, за да можеш да паркираш, ще разбереш.

  58. 58 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Ходенето в парка с автомобил е случай за освидетелстване, ако си на прилично разстояние. Ако си на другия край на София е в реда на нещата. Особено ако си натоварил детска количка, колело и пр. С две малки деца и т.н. Как, ако не с кола?
    —цитат от коментар 51 на nik_77.


    Тогава ще ходиш на Северния и Западния парк. Ако са в лошо състояние, ще протестирате да ги оправят и да ходите там, а вместо това вие вдигате врява да ви е безплатно паркирането в "Лозенец"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  59. 59 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Откога това парцелиране? Ние, тук, горе в "Лозенец", вие, там долу в "Западен парк"? Кварталът на червената буржоазия. Истински алчна и ненаситна. Едни в съседен квартал сложиха бариерка на уличката пред блока /на деца на активни борци/. Те да си я отварят и да си спират.

  60. 60 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Аз не разбирам защо трябва да има преференции за живущи в района.
    —цитат от коментар 44 на joan12


    Чувал ли си за общност, интереси на общността?

    До коментар [#42] от "koz":Ей хейтър. Това че не разбираш чужда гледна точка не ти дава право да квалифицилаш. Загубеняк ограничен.
    —цитат от коментар 44 на joan12


    "Чужда гледна точка" не означава непременно смислена такава. Гледната точка на Митьо Пищова също е чужда гледна точка.

  61. 61 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Откога това парцелиране?
    —цитат от коментар 59 на nik_77.

    Откакто свят светува. Нашата къща - вашата, нашия квартал - вашия, нашия град - вашия, нашата държава - вашата. Хората живеят в общности със споделени привилегии, правила и задължения. И не търпят когато дойде някой от друга общност и отказва да ги спазва.

  62. 62 Профил на koz
    koz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#17] от "2.5":Моля, дефинирай "селяни".
    —цитат от коментар 39 на Добрин

    Ще го направя вместо него.
    Има предвид селяндури. Това са обикновено слабо образовани и/или зле възпитани хора, които по различни причини не спазват общоприетия ред, и смятат, че света се върти около тях - техните проблеми са много по-важни от тези на останалите.
    Те могат да са родом отвсякъде - от село, Варна или София.

  63. 63 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 849 Неутрално

    А-ха. Значи в Лозенец живее общност със споделени привилегии. Вярно е. За всичко ли се отнася, освен за привилегиите? Добавят се правила и задължения. Затова ли кметицата на "Мадост" пое курс към отделяне от София? А и за всички ли се отнася? За мутрите, например? Те не се ли качиха на главите на лозенчани? В буквалния и в преносния смисъл? Ами в яката на Витоша, там какво се случи? как е там паркирането?

  64. 64 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    Абе аз имам питане.
    Като пред мястото където живея, ние, тук живущите, САМИ си събрахме пари, намерихме си фирма и си асфалтирахме калното прашно място, на което нямаше ни тротоар ни дявол, за да можем да минаваме и да паркираме (има място и за двете, иначе за да не газят калта и праха хората ходеха по платното), ако някой к..... дойде дами иска винетка за зона, аз мога ли, или не мога?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  65. 65 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1725 Неутрално

    [quote#57:"xkoleva"][/quote]

    Когато улиците на твоя град/квартал са затрупани с коли от съседен град, и се наложи да чакаш по един час някой от тях да си тръгне, за да можеш да паркираш, ще разбереш.

    Запушваш и си оставяш телефонния номер под чистатчката на потърпевшия. Това го практикувам от години. В началото имаше ерчещи се елементи, но после се научиха, че безплатното паркиране струва един разговор и няколко минути изчакване докато си отместя колата.
    Даже има хора с които се менкаме ситемно

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  66. 66 Профил на Коце Слаев
    Коце Слаев
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Работя в Лозенец. Чаках това да се случи ... сега ще се наложи да си взимам метрото от ИнтерЕкспо, а там да паркирам колата. Не съм особено щастлив, но ще свикна ... Лозенец със сигурност ще изглежда мноооого по-добре от сега!

    "Миналото е понятно за нас само в светлината на настоящето и можем напълно да разберем настоящето само в светлината на миналото." - E. H. Carr
  67. 67 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 783 Неутрално

    При редовен, добре позициониран градски транспорт, на разумна цена, такива проблеми няма да има. В София без кола си загинал .
    —цитат от коментар 27 на newgenerations


    Загинал си без кола? Пълни глупости! С двете линии на метрото в момента трябва да си от Овча купел или Драгалевци, за да има истина в аргумента ти. Да не говорим, че от 2019 г. на практика няма да остане непокрита зона от София без метро. Истината е, че в града е пълно с мързеливи селяни, които не могат да си представят, че могат да ходят пеша или с градски транспорт, по-конкретно метро, защото наистина са гнуснички другите форми на г.т. Като гледам трафика, ще излезе, че или всички са дошли от Орландовци или Овча купел, или се изхранват с превоз на стоки...

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK