Третата линия на софийското метро ще бъде завършена през 2019 г.

Метростанция "Витоша" от втората линия на метрото (архив)

© Юлия Лазарова

Метростанция "Витоша" от втората линия на метрото (архив)



Всички 12 спирки от третата линия на метрото в София ще бъдат готови през 2019 г. Това е обещал министърът на транспорта Ивайло Московски днес на церемонията по първата копка на станция в "Овча купел".


Третият лъч на метрото ще свързва кварталите "Горна баня" и "Левски", като ще има метростанции в "Овча купел", "Красно село", центъра на града и "Хаджи Димитър". Общата му дължина е 16 километра с 12 станции. Метростанция "Софийски университет Св. Климент Охридски" ще свързва първата линия с третата, а връзката с втори метродиаметър ще бъде през станцията "Национален дворец на културата".


Днешната първата копка на метростанцията при бул. "Президент Линкълн", като тя ще бъде една от трите в "Овча купел". Другите две са в "Овча купел 1" на кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента" и при улица "Централна" в "Овча купел 2". В началото на юни Европейската комисия отпусна 86.6 млн. евро именно за тази отсечка от линията. Общата стойност на третият метродиаметър е над 400 млн. лева. По нея ще се движат и 18 нови влака на "Сименс", които ще струват 418 млн. лв. и трябва да бъдат доставени до есента на 2018 г.




Строежът на третата линия започна през 2016 г. с метростациите при "Красно село" и Малък градски театър "Зад канала". Досега са изградени тунелите под булевардите "Владимир Вазов", "Патриарх Евтимий", "Пенчо Славейков" и "България".


Всички станции по линията ще бъдат обезопасени с прозрачни стени с височина 1.5 м. Те ще разделят пероните от влаковите линии, като вратите им ще се отварят едва след спиране на влаковете на станциите. Крайната станция в началото на "Горна баня" ще бъде свързана с железопътната линия, откъдето минава влакът за Перник. През седмицата министърът на икономиката Емил Караниколов съобщи, че се предвижда проект за разширение на метрото, което да стига до индустриалната зона "Божурище". Такава връзка се предвижда по проект 2003 г. с междинна станция между спирките на метрото "Сливница" и "Обеля", където да има връзка с железопътната линия.


На днешната първа копка са присъствали още заместник-председателят на ЕК Юрки Катайнен, българският еврокомисар Мария Габриел, кметът на София Йорданка Фандъкова, изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев, съобщиха още от пресцентъра на транспортното министерство.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    чудесно. къде ще е следващата линия?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Чакам обичайните плюнки...

    Няма шики-мики.
  3. 3 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4801 Неутрално

    И космодрум да се построи, пак ще има ехидни епитети към ЕС и правителството.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    До коментар [#2] от "Натътрузен десебар, слуга на БСП":


    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    нещо гузни ми се струвате. защо ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До тук смятам 818 млн лева. Вярно, че основната част от тях ще се дадат от нетните вносители на средства в бюджета на ЕС, но някой дали е правил разчети дали няма да е по-удачно да праеим нещо друго някъде другаде? 200 000 човека на ден по 1 лев, 365 дни в годината са 73 000 000 лева или минимум 12 години ако няма разходи за поддръжка и т.н.

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3884 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Следващото ще е "колело"

  7. 7 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    Метрото си е благинка за всички жители на столицата, ако и да мрънкат някои от тях сега. Пожелавам строителството му да върви по график и колкото повече линии насам-натам, толкова по-добре за града и екологията. Успех!

  8. 8 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Дано се вместят в графика. Метрото е супер удобен и бърз транспорт

  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    От "кмета" само плюнки могат да се очакват.

  10. 10 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    До коментар [#3] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Кажи какви да са, АМ Хемус защо я няма? Залъгват хората с някакви 20 км до 2020а година...а тия убавци, 3 станции само в Овча купел...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  11. 11 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 414 Неутрално

    16км. метро за София до 2019, в същото време до тогава ще са построени по-малко от 16км. по Хемус. Гавра

  12. 12 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7420 Неутрално

    16км. метро за София до 2019, в същото време до тогава ще са построени по-малко от 16км. по Хемус. Гавра
    —цитат от коментар 11 на primerno


    Аз също съм възмутен от многото магистрали в южна България и липсата на дори един свесен път в Северна, но метрото е належаща необходимост! Суперудобен, точен и екологичен транспорт! Ползвам го редовно от летището до центъра и се кефя на бързината на придвижване! Софиянци трябва всяка сутрин да се молят пред иконата на Буда!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  13. 13 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    [quote#12:"lz2"][/quote]

    и си прав и не си - ако не искате повторенията на Софиянци в повече да продължат още 20 години, трябва да се развива и останалата част на България! Децентрализация на данъците като начало няма да е зле.

    Бургас - Варна е де-факто една агломерация, но съществуващото шосе е направо гавра с жителите и гостите на черноморието, да не говорим за транзита север-юг. АМ Черно Море я забравиха вече. Развиват коридора Турска граница/Бургас - Сръбска граница, като нашите приоритети са другаде, и най-вече свързаноста север-юг.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  14. 14 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#12] от "lz2":

    Не съм против строителството на метро, а давам сравнението, защото за управляващите Хемус за пореден мандат уж е приоритет, а виждаме реално какво става ;)

  15. 15 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 804 Неутрално

    "кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента"

    Такова животно в Овчата нема !!!

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  16. 16 Профил на Ivan
    Ivan
    Рейтинг: 234 Неутрално

    "кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента"Такова животно в Овчата нема !!!
    —цитат от коментар 15 на DS


    Ще чакаме да се появи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK