В София започват да се движат газови автобуси на нов частен превозвач (допълнена)

На представянето на новите газови автобуси днес на площад "Свети Александър Невски" в присъстваха на кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев, директорът на "Столичен Автотранспорт" Слав Монов. и министърът на транспорта Ивайло Московски.

© Анелия Николова

На представянето на новите газови автобуси днес на площад "Свети Александър Невски" в присъстваха на кметът на София Йорданка Фандъкова, зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев, директорът на "Столичен Автотранспорт" Слав Монов. и министърът на транспорта Ивайло Московски.



От утре официално частният превозвач "МТК гроуп" започва поетапно да обслужва 17 линии от градския транспорт в София. Срокът е 8 години, като Столичната община ще плати общо 144 млн. лева.


Днес от Столичната община представиха 40 от общо 60-те автобуса, които ще бъдат пуснати по линиите. Те се движат изцяло на газ, като от общината задължиха "МТК гроуп" да купи именно такива автобуси, при одобряването на споразумението през юли миналата година.


Линиите, които частният превозвач ще обслужва, са от крайградските маршрути - 18, 20, 21/22, 24, 24А, 25, 27, 30, 29, 31, 81, 86, 117, 118, 119, 90. На последното си заседание миналата седмица Столичният общински съвет гласува линиите 23, 26, 28, които бяха включени в споразумението от миналата година, да бъдат заменени с линии 27, 30, 90.




Причината е, че по маршрутите на заменените линии газовите автобуси ще трябва да минават под мост, който води към квартал "Курило" в Нови Искър. Габаритът на новите автобуси обаче е по-голям, което прави преминаването им оттам невъзможно, обясни тогава общинският съветник Карлос Контрера (ВМРО).


Контрера бе и вносител приетото през юли миналата година предложение именно "МТК гроуп" да получи линиите на концесия. Тогава то бе прието с 31 гласа, подкрепено само от групите на ГЕРБ и "Патриоти за София" - ВМРО и Атака. Против бяха само 11 общински съветници - БСП, "Политическа група 5", "Коалиция Сердика" - АБВ и Български социалдемократи, и Иво Божков (ДБС).


Автобусите, които общинарите забравиха...


В момента по линиите, които ще поеме "МТК гроуп", се движат 57 автобуса със средна възраст 20 години, се казва в отговор на Столичната община до "Дневник" от началото на юли. От тях 44 са на възраст между 12 и 19 години, 8 автобуса са произведени през 1989 г. и 5 автобуса са произведени в периода 1978 - 1982 г., се казва още в отговора.


Днес от пресцентъра на Столичната община казаха за "Дневник", че някои от тези автобуси ще бъдат пуснати по други линии, където се движат стари автобуси, а други ще бъдат прибрани в гаражите на "Столичен автотранспорт".


...и продължиха договорите с "Карат-С"


В края на юни Столичният общински съвет прие да продължи договорите на друг частен превозвач - "Карат-С", за 15 линии от градския транспорт за срок от до 2 години при цена 3 лева на километър. По тези линии се движат около 30 автобуса, като договорите на "Карат-С" изтичат поетапно до септември 2018 г. Основният мотив да бъдат продължени договорите е, че в противен случай ще се наложи "Столичен автотранспорт" да пусне по тези 15 линии 37-годишни автобуси, които били пред бракуване. Тогава общински съветници, сред които независимият Войслав Тодоров, казаха, че само след месец "Столичен автотранспорт" ще разполага с автобусите от линиите, които ще поеме "МТК гроуп".


И малко за собствениците...


Собственици на "МТК гроуп" са Велизар Илиев и "Джей Ар инвест" АД, а управител е Росен Илиев. До 2011 г. сред собствениците е бил и Йордан Илиев. По информация на "Капитал" той е първи братовчед на покойните братя основатели на застрахователната компания ВИС-2 Георги и Васил Илиеви.


Сред собствениците на "Джей Ар Инвест" е Валентин Божков, който през 2011 г. по заповед на Ивайло Московски и с одобрението на Бойко Борисов беше назначен за директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". През август 2013 г. Божков и още петима служители на агенцията бяха обвинени в длъжностни и корупционни престъпления при акция на ДАНС, прокуратурата и МВР.


През април "Дневник" поиска изнформация за развитието на разследването по реда на закона за достъп до обществена информация. Отговорът гласеше, че то продължава и по тази причина не може да се даде повече информация.

Ключови думи към статията:

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Не виждам нищо лошо. Дано скоро има и частни влакове.

  2. 2 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 157 Неутрално

    Нищо лошо няма в частните линии, чакам другарите да ореват статията. Хубаво е че автобусите са на газ, по-екологично и евтино ще е.

  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    Нов "частен" превозвач а общината предоставя 2/3 от автобусите? - сладка хапка!

  4. 4 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5168 Неутрално

    "По информация на "Капитал" той е първи братовчед на покойните братя основатели на застрахователната компания ВИС-2 Георги и Васил Илиеви."
    ***
    С това трябваше да започнете.

    Gunter glieben glauchen globen
  5. 5 Профил на Dedo
    Dedo
    Рейтинг: 38 Неутрално

    каде по добре от китиските дизели

  6. 6 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Ако искате още нови придобивки за града, вече няма нужда от тръжни процедури. Обръщате се към такива морални исполини като Карлос Контрера и те ще вземат най-правилното решение, след което ще внесат докладна записка и мнозинството на ГЕРБ ще я одобри от раз.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  7. 7 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Значи баницата е разпределена но барем ще се возим на нови автобуси а ако ни хване носталгия по трошките 23 е на разположение.:-)

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  8. 8 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    Но те не са "нов превозвач"?!

  9. 9 Профил на nso38512449
    nso38512449
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Много ме кефи как са го изписали името си фирмата - ГРОУП - вместо ГРУП
    А може би точно това имат предвид - като се качиш на техните автобуси - да те ОБАРВАТ...
    GROPE което на БГ фонетично ще се изпише ГРОУП - значи опипване, обарване...
    Евалата бе мутри!

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Значи баницата е разпределена но барем ще се возим на нови автобуси
    —цитат от коментар 7 на Танас


    Като им гледам дизайна от снимките, на външен вид това са турските ВМС-та - като старите, от времето на Велизар Стоилов, само че на метан. Да ги изпробваме първо и да видим, дали няма да се заредят анекси за преовлажнен асфалт...

    Китайските оранжевите се оказаха много функционални, за моя изненада.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4972 Неутрално

    Всичко е по ....български!

  12. 12 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 317 Неутрално

    До коментар [#3] от "telqk":

    Общината е представила автобусите, не ги е предоставила. Частната фирма сама ще си купи автобусите, вероятно общо струват към 30 млн. лева примерно (ако един брой струва половин милион лева). Все пак частната фирма ще получи 144 млн. лева за експлоатацията на тези 60 автобуса за 8 години. Не съм сигурен, че Столичния автотранспорт вози на по-ниска цена на километър, макар че автобусите там са или 20-30 годишни бангии или са купени със средства от ЕС и общинския бюджет. Тоест без разходи за закупуване, общинското предприятие дава по-високи цени на километър пробег, защото просто много се краде.
    Дано издържат тия турски автобуси по 8 години, че имаше едни оранжеви къси БМС, които бяха доста лоши и като нови, а и доста бързо се амортизираха (примерно по линия 604, 309 и други имаше подобни автобуси).

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    До коментар [#12] от "Симеон":

    Говориш доста смешни неща. По тези схеми билетът може да стане и 5 лева. Това ли ви е целта ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5106 Любопитно

    Още едни 3 препрани мутренски пари обърнати в супер нефукционалните ВМС та!Любезно обслужващи крайните кварталЕ!красота.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  15. 15 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2371 Неутрално

    До коментар [#12] от "Симеон":

    Абе не ви ли е срам софиянци ,при толкова субсидии ,европейски програми ,екологични програми и такива за интегриран транспорт , вдигат Ви цената на билетчетата и сега трябва пак Марешки да ви намери нови автобуси , да ви организира транспорта и да ви намали на 1 левче билетчето , за да се сетите ,че мафията ви клатушка по всички възможни фронтове .

  16. 16 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Колко е частен този превозвач щом има гарантирана печалба от бюджета на общината. Разходите държавни, печалбата частни.

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Гневно

    До коментар [#16] от "Стоян":

    Поредната ЕЛЕМЕНТАРНА схема за източване на публични пари.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    Нови автобуси, нови фирми, нов асфалт... ехаа, все едно живея в бяла държава. Ама най-добре ми е когато не съм в София...

  19. 19 Профил на skyfighter
    skyfighter
    Рейтинг: 449 Неутрално

    От информацията не може да се прецени дали е ОК сделката. Фирмата МТК си получава парите за километър, няма много какво да се обърка, пълни или празни няма значение. А дали приходите стигат никой не казва. Ако концесионера продава билетите ще има мотив да предлага качество, сега дали има такива клаузи не се казва.

  20. 20 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3713 Неутрално

    Аз само не разбрах защо автобусите на метан ще се пускат по крайградските линии, а не по линиите в центъра, където движението и замърсяването са много по-големи.

  21. 21 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Дали има или няма приходи реално, никой не го интересува в тази схема. Даже най-вероятно и източване на обществени пари няма, щот никой не се вълнува от такива дребни сметки. Някой ще превърти едни много милиарди, през 10% данък доход и ще ги узакони в БГ като реални чисти пари. Софиянци ще се возят на нови автобуси, покрай прането на мафиотски пари :). Даже, подозирам че не са и български такива. Даже подозирам, че в Италия и Испания публичния транспорт е също публично-частен...
    п.п. Тоя Карлос в общинския съвет директно от Колумбия ли е внесен, да движи нещата на място в БГ ? :) :)

  22. 22 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Комундетата на БСП, ДСБ, ДаБГ, Биволь и Протестна Мрежа ореваха орталъка. Те никога няма да са доволни. Дерзайте.

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Гневно

    До коментар [#22] от "Иван Иванов":

    И от какво трябва да са виновни в случая - от поредното източване ли ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Нищо лошо няма в частните линии, чакам другарите да ореват статията.
    —цитат от коментар 2 на Jumbo Jet

    Нищо лошо няма, ама ако продават частни билетчета. Да си носят риска от бизнеса, и ако предлагат качествена услуга, която се търси - да печелят.
    Но така - да дадем 144 милиона от нашите пари (моите и твоите) на частен превозвач, без да има публичност изгодно ли е, много ли е, малко ли е, колко щеше да е ако общината сама си беше купила автобусите, и т.н. подробен анализ - не съм съгласен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK