Със знанието на Столичната община площад "Александър Невски" е паркинг за автобуси

Снимката е предоставена от екипа на Симеон Славчев

© Емил Марков, Политическа група 5

Снимката е предоставена от екипа на Симеон Славчев



От няколко седмици в социалните мрежи се появяват сигнали на граждани, които недоволстват, че в почивните дни площад "Александър Невски" се превръща в паркинг за туристически автобуси. Пространството е в платената синя зона, в която могат да паркират до 5 автобуса, но това ограничение очевидно не се спазва, а контролът е размит, установи проверка на "Дневник".


Мястото пред храм-паметника, който освен туристическа забележителност е и патриаршеска катедрала, се използва както от автобуси, обслужващи чуждестранни групи туристи, така и за отправна и крайна точка на туристически турове, организирани за българи. Постоянният трафик се осъществява на метри от прозорците на Столичната община.


Паркоместата на площада са в обхвата на платената синя зона, която се регулира от общинското дружество "Център за градска мобилност". В отговор до "Дневник" оттам пишат, че местата за паркиране на автобуси с туристическа цел на площада са общо само пет. В същото време от отговора се разбира, че "Център за градска мобилност" няма задължение да следи дали това ограничение се спазва. Отговорността била на "Общинска полиция" след като със своя заповед от 2015 г. кметът на София Йорданка Фандъкова им възлага тази дейност.




Попитана от "Дневник", Йорданка Фандъкова каза, че е запозната с проблема и е възложила на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев да проведе разговори с туроператорите, за да бъде намерено алтернативно място за автобусите. Официално питане до Фандъкова е внесъл днес и общинският съветник от "Политическа група 5" Симеон Славчев. Той е попитал Фандъкова какви са основанията автобусите да използват мястото за паркинг, както и какво е виждането й като кмет на София за това как да се използва пространството около храм-паметника.


За да ползват определените паркоместа, както и за да се движат из София, туроператорите купуват карти за всеки автобус. Те са еднодневни – с цена от 20 лева, и тримесечни – за 50 лева. Първите се продават от служителите на "Център за градска мобилност", а вторите - от дирекция "Транспорт" към Столичната община.


В отговорите си от "Център за градска мобилност" посочват, че приходите от еднодневните карти за 2016 г. са 54 хил. лева без ДДС, тоест средно по 7 автобуса дневно. От началото на 2017 г. до 1 август са събрани почти 28 хил. лева без ДДС или средно по малко над 6 автобуса на ден.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 6252 Неутрално

    В нормалните туристически градове автобусът спира докато слязат туристите и веднага заминава на определено за паркиране място.Престой 5 минути - да слязат и след определено време / час, два, три / после 5 минути - да ги качи!

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    То няма и къде да спират като гледам.
    Вдигнете им поне таксите.

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    То няма и къде да спират като гледам.
    Вдигнете им поне таксите.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5381 Неутрално

    При ГЕРБ е така.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Много бели автобуси,напомниха ми за нощта на белия автобус!
    Може би по наесен ще се наложи да охраняват НС???

  6. 6 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Малко на разграден двор прилича.

    Освен това няма никаква логика организирани автобусни екскурзии да тръгват от там. Има си автогари за целта.

    @)----,--'--
  7. 7 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    За пръв път да съм съгласен с Ваше мнение. Нека да са 10-15 Мин да не се изтрепват хората. Има обаче едно друго положение което ме втрещи: дневна карта 20лв, тримесечна 50лв??? Нещо ми мирише на лобистко ценообразуване в български стил.

  8. 8 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    "Постоянният трафик се осъществява на метри от прозорците на Столичната община."

    Освен да крадат в Столична община друго не ги интересува

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4624 Неутрално

    Аз не намирам проблем в това да се плаща и автобусите да спират там за половин час при пристигане и при заминаване на туристи!

  10. 10 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#7] от "George Svinarov":
    До коментар [#1] от "karabastun":

    Тази гледка не при пристигане/слизане, а сутрин при тръгване на автобусите докато изчакват групата да се събере.


    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  11. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2155 Неутрално

    Според мен по-скандалното е, че общината подари паркоместата зад партийния дом на Парламента!
    Политиката по-скоро трябва да бъде да се стимулират тулупите от НС да ползват обществения транспорт!

    I Want To Believe
  12. 12 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Има обаче едно друго положение което ме втрещи: дневна карта 20лв, тримесечна 50лв??? Нещо ми мирише на лобистко ценообразуване в български стил.
    —цитат от коментар 7 на George Svinarov

    Не е лобистко, а защитно ценообразуване. По този начин се дава жестоко конкурентно предимство на българските туроператори, които ползват стоянката поне веднъж седмично и им излиза по 3-4 лева отделното паркиране. Чуждестранните туроператори правят екскурзии до София много по-рядко и им излиза по-евтина еднодневната карта.
    Почти всеки туристически град прецаква гостите си и чуждите туроператори, така че тази практика не е нито изненадваща, нито необичайна!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  13. 13 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 629 Неутрално

    При ГЕРБ е така.
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Ти понеже си самонабеден софиянец , ще ти кажа, че автобуси 1,2, 3, 5 тръгваха от Александър Невски. Като им гледаш номерата трябва да имаш не много акъл та да се сетиш ,че това са първите автобусни линии. Тя Фандъкова не е била зачената по това време.

  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Напълно съм съгласен с коментара Ви.

    В централната част на София това е едното място, откъдето и докъдето се движат туристически групи. Другото е площадът пред стадион "Васил Левски" (ходил съм на организирани пътувания и на двете сборни места). И тъй като това е удобно за мнозина, така и ще остане. Логистиката да се получи подобно нещо на "Централна автогара" е по-сложно. Но си е редно всеки автобус да си плаща таксата и да има максимален престой от половин час.

    Все пак, според мен това е бял кахър на фона на свръхнатоварения трафик - вкл. в малките улички - на столицата ни. Градът се задушава от автомобили. Аз, като велосипедист, извън парковете и някои велоалеи не се чувствам комфортно да се придвижвам из града - в добавка на това в момента в пешеходната част на бул. "Витоша" е забранено за велосипедисти, а паралелните улички трябва да ги споделяме с колите, които постоянно циркулират по тези места. Вероятността от инциденти остава висока, а да не говорим за вредните газове и запрашеността - като това важи и за майките с колички. Това ли е средата, в която искаме да живеем и особено поколенията, които идват след нас?

  15. 15 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Тия смотаняци от СО и главно селската даскалка, която толкова години е назаслужено кмет на София какво изобщо работят по цял ден по цяла година? В София има само проблеми и адски много работа. Направо не ги понасям тия селяндури в СО.

  16. 16 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4624 Неутрално

    До коментар [#14] от "Читател":

    В София няма инфраструктура за велосипедисти. Проблемът с безумните велоалеи е обсъждан многократно и в този форум. Ние правим нещата само за да отбием номера. Преди години имаше идея бившата ж. п. линия до гара Пионер да се направи велоалея. Не стана, а едва ли би струвало много пари. Сега продължава да е обрасла с храсти!

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7080 Неутрално

    Неограничен брой паркоместа за автобуси - гарантирано от ГЕРБ

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  18. 18 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#12] от "Amot":

    Не знам дали е всеки.... Вие явно сте по вещ. Аз знам едно : докато "прецакаш" когото и да било все си оставаш с байганьовски манталитет. Гърците са същите. Не мисля ,че на север тази практика работи. И това с прецакване ти не важи само за чужденци и чужди туроператори. Виж винетките. Защо няма 6 месечна винетка? Защо няма дневна? И това ли е "защитно"?

  19. 19 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#12] от "Amot":Не знам дали е всеки.... Вие явно сте по вещ. Аз знам едно : докато "прецакаш" когото и да било все си оставаш с байганьовски манталитет. Гърците са същите. Не мисля ,че на север тази практика работи. И това с прецакване ти не важи само за чужденци и чужди туроператори. Виж винетките. Защо няма 6 месечна винетка? Защо няма дневна? И това ли е "защитно"?
    —цитат от коментар 18 на George Svinarov

    Практиката е повсеместна, не е само балканска приумица! И като цяло няма нищо лошо в малко протекционизъм!
    Колкото до винетките - именно защитна мярка е липсата на дневна винетка! За 1 лев ли да е? А за два часа винетка не искаш ли? Пак за дневната винетка - искаш турските транзитно преминаващи граждани да плащат за удоволствието лев вместо 15? Липсата на дневна винетка води до няколко десетки милиона приходи за хазната!
    При все това, принципно данъчноподобните приходи имат много повече регулативна функция, отколкото фискална! В случая е видима и логична!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#13] от "skomina":

    Я погледни пак календара, после значението на храм-паметника, си помисли дали там трябва да има автобуси...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Попитана от "Дневник", Йорданка Фандъкова каза, че е запозната с проблема и е възложила на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев да проведе разговори с туроператорите, за да бъде намерено алтернативно място за автобусите.
    ----------------

    Какви разговори с туроператорите бе? Забранете паркирането и готово! Имало и турски туроператори които си миели автобусите през храма - може ли такава гнусотия??? Кое корумпе от ГЕРБ прибра едни пари ПАК???

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5381 Неутрално

    До коментар [#13] от "skomina":

    за "селските" линии ли говориш пасарелецо?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK