Граждани искат временна забрана за високото строителство в София (коригирана)

Граждани искат временна забрана за високото строителство в София (коригирана)

© Цветелина Белутова, Капитал



Списък с 10 искания са внесли днес до кмета на София Йорданка жители на столичния квартал "Стрелбище". Едно от тях е да бъде наложена временна забрана за високото строителство в столицата.


Внеслите исканията са част от инициативен комитет "Помощ за Стрелбище" против намерението на строителната фирма НИКМИ да построи 150-метрова сграда в квартала на ъгъла между булевардите "България" и "Иван Гешов". Днес те излизат на пореден протест срещу намеренията на фирмата. По време на протеста миналата седмица те блокираха за кратко движението на булевардите.


НИКМИ е получила имота от 4 декара през 2006 г. със замяна от Столичната община. Тогава теренът е бил предвиден за застрояване. Три години по-късно общината приема изменение на Общия устройствен план на града, според който парцелът на НИКМИ е за озеленяване и в него може да се построи кафене, църква или тоалетна. Строителната фирма обжалва изменението, като през 2016 г. Върховният административен съд отсъжда в тяхна полза.




Главният архитект на София Здравко Здравков обаче отказва да изпълни решението на съда. Кметът на София, както и общински съветници от ГЕРБ и опозицията също се обявяват срещу планирания строеж.


"От 10-те искания най-важно е налагането на мораториум върху строителството в София", Това каза пред "Дневник" общинският съветник от БСП Николай Николов, който е част от инициативния комитет. Искането е да не се одобрява инвестиционни намерения за високи сгради в жилищни квартали и промяна на устройствени планове за парцели, които са зелена площ. Николов обясни, че забраната трябва да бъде наложена, докато не се изясни казуса с терена на НИКМИ и не се намери решение, както и докато не се изменят устройствените закони така, че да бъдат затворени вратичките, които позволяват високо строителство на неподходящи за това места.


Мораториум върху строителство не се иска за пръв път от жители на София. През април Столичният общински съвет отхвърли предложението на инициативен комитет "За Зелен Младост", за провеждане на местен референдум от два въпроса, единият от които предлагаше именно налагането на временна забрана за строителството.


Тогава общински съветници и архитекти, сред които бе и Здравко Здравков, се обявиха против искането, защото би блокирало големи инвестиции в града, във време, в което бизнесът в имоти е подем.

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3949 Весело

    Хахах, гражданите искали забрана на строителството, защото много бързо са забравили,че са били селяни и те са искали да си построят нещичко в София и да преместят там челядта. Виж ги ти хитреците.

    Доброто е заразно
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 872 Весело

    А аз пък искам да живея на Марс, далеч от Цеко Минев, Пеевски и други подобни лица. За жалост, и двете към момента са невъзможни.

    Ако искат някой да ги взема на сериозно, то биха се запознали по-детайлно с проблема и биха изискали замяна на този имот с друг общински имот, за да имат реален успех. За жалост, каквито са ни управляващите, такива са ни и гражданите.

  3. 3 Профил на nenaliberastiqta
    nenaliberastiqta
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Следващия път може да искат и времето да спре... В щатите ако си купил земя и имаш разрешение да строиш, ако се появат такива протестъри полицията си ги бие и ги измита от там за 0 време.

  4. 4 Профил на g
    g
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Забраната за строителство искат, тези които вече са се застроили. Аз като съм роден в София, да искам ли изселване на всички навидошли и застроили се в София, през последните 35 години. Пречат ми колите им, както и новите кооперации.

  5. 5 Профил на g
    g
    Рейтинг: 114 Неутрално

    Друг е проблемът при конкретният повод. Закон с вратичка. Защо не се протестира срещу закона за позволяващ неограничено РЗП за имоти на три улици. Същият е и въпросът за към общината и народни представители.

  6. 6 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 677 Неутрално

    И какво от това, че гражданите искали да се спре застрояването?! Гражданите чрез закони и наредби имат само едно единствено право - да мълчат. Едни примитиви, чрез подобни примати са превзели държавата и могат да си правят каквото си искат. Всеки който не се подчинява на техните закони е престъпник.

  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4970 Неутрално

    До коментар [#5] от "g":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1251 Весело

    ...общинският съветник от БСП Николай Николов, който е част от инициативния комитет
    —цитат от коментар 0 на статията

    ясна е работата...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  9. 9 Профил на ДГБ
    ДГБ
    Рейтинг: 327 Неутрално

    При временна забрана за строителство цените на имотите ще се вдигнат.Може и това да е идеята .

  10. 10 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    "НИКМИ е получила имота от 4 декара през 2006 г. със замяна от Столичната община."

    А може ли да разберем какво е получила общината при тази размяна срещу 4-те си декара в Стрелбище ?

  11. 11 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Баси нелепото искане.

  12. 12 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1805 Неутрално

    Хахах, гражданите искали забрана на строителството, защото много бързо са забравили,че са били селяни и те са искали да си построят нещичко в София и да преместят там челядта. Виж ги ти хитреците.
    —цитат от коментар 1 на dogwoman


    На Запад такова искане ще е не само абсурдно, но и никога няма да се предяви. Има си установени закони и правила за всеки таун и никой не предявява ненормални искания. Виж, искане за забрана на строителство на сецифичен обект - да, може, но само след обстойно публично обсъждане на всички за и против този строеж. Всъщност и на Запад (говоря най-вече за САЩ, Австралия и Канада) предприемачите в повечето случи успяват да убедят кметските власти, че техният проект си заслужава да бъде построен, но това става след десетки промени в мащаба и характеристиките на сградата, които са съобразени с исканията на гражданите. НО, искане за пълна забрана за строителството в цял таун (район за софийските стандарти) е пълно безумие.

  13. 13 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2111 Любопитно

    твърде късно ,софия вече е най грозната и мизерна европейска столица

  14. 14 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#6] от "mara71":

    Абсолютно сте прав, трябва да управляват не избраните политици, а гражданите!!! Ето като в случая Цанко иска да се спре строителството в София - спира се ВЕДНАГА! Дончо оска да се строи в София, почва се НЕЗАБАВНО!
    Толкова ли е трудно да го разберат тези изедници политиците!?

  15. 15 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2919 Любопитно

    До коментар [#4] от "g":

    "Аз като съм роден в София, да искам ли изселване на всички навидошли и застроили се в София"

    Не е ли по-просто кварталите Дървеница (и Младости-те), Драгалевци (Студентски град), Симеоново, Бояна, Княжево, Овча купел, Горна Баня, Връбница, Кремиковци, Мусагеница, Казичене да си станат отново села?

  16. 16 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    Аз пък викам да спре прогреса докато го настигнем!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  17. 17 Профил на Stanko
    Stanko
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Няма лошо да искат. Най-хубаво е да се реши на референдум. Аз смятам, че е глупост и че просто трябва да не се допуска заобикаляне и нарушаване на законите. Иначе т.нар. реституция е най-сериозната корупционна хранилка за строежи върху зелени площи и общински терени.

  18. 18 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 437 Гневно

    Същата врътка започва да се прави в района на кауфланд-банишора. Пратих сигнал до Спаси София и май е без резултат. Като за начало ще направят 2-3 магазина от към ул.Габрово. Предполагам, че след време ще продадат земята на наемателите. Парцела е около 400кв.м. и е на "кьоше" както се казва - супер атрактивен за един небостъргач от 50 етажа. Никой не се интересува какво ще стане с хората в района, къде ще паркират, дали ще им загрозят къгозора и тн.

  19. 19 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Просто трябва да се строй на север и по-нашироко отколкото в момента. Сега разни недоразумения като манастирски ливади, витоша и други крайни квартали побират незнаен брой селяни, а дори нямат един тротоар. Няма как София да побере половин България и да остане същия малък град, както първоначално. Не е нормално.

  20. 20 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Ами защо не направят референдум за забрана за строителството в рамките на София! Сигурен съм, че ще над 80% от жителите на града ще участват и над 95% от гласувалите ще подкрепят забраната!

  21. 21 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Същата врътка започва да се прави в района на кауфланд-банишора. Пратих сигнал до Спаси София и май е без резултат.
    —цитат от коментар 18 на chasovnik
    Те от "Спаси София", ако не надушват, че могат да извлекат някаква дивиденти, обикновено политически, не се занимават току така да правят нещо...

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 941 Неутрално

    твърде късно ,софия вече е най грозната и мизерна европейска столица
    —цитат от коментар 13 на Stewie


    Ами не е късно, че ако не се спре с удовлетворяване на безкрайните претенции на реститутките и строителната мафия, скоро София ще се мери с индийските, а не с европейските градове! И дори и общината не може да направи нищо (което е абсолютен парадокс), защото си плащат на корумпираните съдии и те задължават общината да удовлетворява исканията им.

  23. 23 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Аз съм "ЗА".

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  24. 24 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Инициативата е добра, но по съвсем различни причини, а именно:

    1. Залежават страшно много нови жилища.
    2. Сгради стоят без акт 15, 16 т.н. вече 5+ години.
    3. Държавата седи и си клати...нали. (не се плащат данъци върху празни апартаменти от строителя/инвеститора)
    4. В същото време се строи бясно.
    5. Ай сиктир с врътките?

  25. 25 Профил на Людмил Йончев
    Людмил Йончев
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#10] от "everlast666":

    За 4 милиона лева. Договорът е подписан от Бойко Борисов

  26. 26 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1137 Весело

    Граждани искат временна забрана за строителство в София
    —цитат от коментар 0 на статя


    Напомням на Гражданите, че
    1)Сталин умря още в далечната 1954г
    2)Искането им може да е мокрално, правилно, но е толкова далеч от Закона, че дори др. Живков не би го приел!
    3)искането е въплащение на сталинистките методи за постигане на цели!
    Избрали сме си демокрация! Избирали сме под ред законодатели, които да коват законите! Кметове, които да предлагат и контролират! И общински съветници, които да изработват и утвърждават! Без подписите на мнозина, това не би се случило! Демокрацдията не търпи революционни методи! Дмеокрацията търпи всякакви неправди, всякакви закононарушения, но само когато са в ЧАСТЕН интерес! Обществения интерес да го....

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  27. 27 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2111 Неутрално

    До коментар [#22] от "cristo_n":

    27 години архитектурен хаос и дивашко презастрояване няма как да се поправят ,но евентуална "забраната за строителство" би било стъпка в правилна посока

  28. 28 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#15] от "wanderer":

    Живея в Младост-2 съгласна съм с предложението Ви. Ще ми паднат данъците, но цената на имота не.

  29. 29 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#20] от "cristo_n":

    Защото знаят, резултата -той е, който сте посочили. Затова на Младост не разрешиха референдума и беше отхвърлен на 06.04.2017 г.

  30. 30 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Керванът си лае, дебелите кучета си вървят...

  31. 31 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 515 Разстроено

    Ще добавя само един факт,че петното е в близост до Медицинска академия с прилежащите и поделения,както и инфекциозна болница и за белодробни заболявания, за което се изисква друга екология. Вече има направени заведения по зелените площи,където понякога има отпадъци с кръв.Е, вече явно няма ХЕИ, но има ли хора или няма нужда от допълнителни акции на министрите.

    mihala
  32. 32 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    Няма как да стане.
    Боко Т, Цецо и Фандъка ще трябва да ВРЪЩАТ КОМИСИОННИ

  33. 33 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#11] от "Yard":

    Не е нелепо. Това е поредната съмнителна заменка на общината със спорна правна стойност. НИКМИ иска да построи небостъргач на 20 метра от жилищни блокове. Извинявйте, но никъде правото на собственост на едни не означава, че можеш да тормозиш цял квартал с хора. Опитайте се да построите (или дори да реконструирате) къщата си в Лондон да виним какво ще се иска от Вас.

  34. 34 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    твърде късно ,софия вече е най грозната и мизерна европейска столица
    —цитат от коментар 13 на Stewie


    Настина няма ПО-ГРОЗНА и МРЪСНА столица от София

    Гарантирано от Суджуци ГЕРБ

  35. 35 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Друг е проблемът при конкретният повод. Закон с вратичка. Защо не се протестира срещу закона за позволяващ неограничено РЗП за имоти на три улици. Същият е и въпросът за към общината и народни представители.
    —цитат от коментар 5 на g


    Точно това е едно от нещата, за които настояват хората. Да се обяви мораториум на високото строителство до преразглеждането на чл. 27.

  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8480 Неутрално

    А защо общия устройствен план се променя толкова често. Купуваш парцел, за да строиш/ нямам предвид този случай/, след 2-3 години устройствения план се променя и вече не можеш да строиш. За какво ти е тогава парцела. Картофи ли ще сееш.

  37. 37 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 954 Гневно

    ето бе, четете бе маамустара, за чий са ви тия 200 етажни сгради, ей напълни се със селяни София и няма спасение

    http://e-vestnik.bg/26857/vavedenie-v-nebostargacha-chetivo-za-parvenyuta-koito-iskat-da-gi-stroyat-v-sofiya/

  38. 38 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1028 Любопитно

    До коментар [#33] от "Ridiculous Върнете стария сайт!":

    И аз това обяснявам отдавна, ама Ганьо си мисли, че като е собственик на земя или нещо друго може да си прави каквото си поиска
    Иче точнов западните държави имат много строги правила и ограничения

  39. 39 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1933 Неутрално

    До коментар [#20] от "cristo_n":

    Абсурд! Няма град, който да оцелее с 90% малоумбо население!

  40. 40 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 954 Гневно

    До коментар [#18] от "chasovnik":

    то пА в Банишора един кръгозор....

  41. 41 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 954 Гневно

    До коментар [#19] от "m_todorov":

    ''Просто трябва да се строй на север и по-нашироко''

    и аз тва викам, ама общината първо да направи един 4 лентов булевард на север, и да видиш как бързо ще се застрои

    без път няма инфраструктура няма кой да построи един кенеф на север ;)

  42. 42 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Незрялото "гражданско" общество ражда малоумни идеи от революсионен тип! Не може! Демокрация сме! Всеки може да върши безобразия, но в полза на частния и в ущърб на обществения интерес! Като да строи небостъргачи! Ако въведем такава забрана, Юнкер и Юнкерци мног ще се разсърдят! И могат да ни изритат от великия €СССР! И тогава лапкането за Пеевски и маститите строители на небостъргачи ще намалее! А това не бива да се допуска! Незряло е! Зряло е да се краде, да се безчинства, да се изнасилва поробва и унижава обществеия интерес! Като се нацвъка София с небостъргачи на важни хора и фирми!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  43. 43 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    При временна забрана за строителство цените на имотите ще се вдигнат.Може и това да е идеята .
    —цитат от коментар 9 на ДГБ


    Не е лоша идея, че сега цените спаднаха и няма далавера да продаваш. Както е тръгнало, София ще стигне до Пазарджик, и всички ще се заселят в равното софийско поле и ще станат столичани. И тогава ще настане такъв живот, че да кажем "Дано".

  44. 44 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Криво разбрана,но не цивилизация, а демокрация.

    mihala
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Нищо не разбирам. Тия, дето издават разрешителното оглавяват протест срещу строежа?

    Реално, тук некакви експерти нападат гражданите, които протестират, а всъщност хаосът е създаден от дебилната администрация.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    До коментар [#41] от "carmello":

    Цяла тангента имаш на север. Само с улици нищо не става.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Свободният за Съвършенство! (Ново ВМРО)
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Ами да наложат забрана само за високи сгради тогава.

  48. 48 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2222 Неутрално

    Кой е архитектът на тези "прекрасни" блокове на снимката в стил неосоц ?

  49. 49 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2222 Неутрално

    До коментар [#13] от "Stewie":

    +++++++++++++

  50. 50 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2222 Неутрално

    В София се строи хаотично, неестетично, грозно и некачествено, защото чрез въпросното строителство се перат парите на мафията. Една шайка от продажни и некадърни архитекти обслужва тази мафия с протекцията на властите.

  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3943 Неутрално

    "...Тогава общински съветници и архитекти, сред които бе и Здравко Здравков, се обявиха против искането, защото би блокирало големи инвестиции в града..."

    Да си дойдем на думата. зад дивото презастрояване изобщо на цялата страна, а не само на София стоят не само мутрите (нормално, те имат интерес), но и мутрите от ГЕРБ и Борисов разбира се.

  52. 52 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3588 Неутрално

    Напълно подкрепям подобно искане!

  53. 53 Профил на ee3Si
    ee3Si
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#33] от "Ridiculous Върнете стария сайт!":И аз това обяснявам отдавна, ама Ганьо си мисли, че като е собственик на земя или нещо друго може да си прави каквото си поискаИче точнов западните държави имат много строги правила и ограничения
    —цитат от коментар 38 на stenli1


    В Швейцария в Цюрих съм виждал едни високи метални пилони, ама много високи извисяващи се над околните сгради, хванати с по 3-4 обтяжки (метални въжета) и по тях нищо - нито антени нито друго, по надолу по тях някоя табела с телефони само. Като ги питах за какво е това, ми казаха че това са парцели на които някой иска да строи нещо различно от регулацията. По закон трябва да сложат въпросния пилон с височината на сградата която искат да строят и да седи така 2 години в което време всеки който това му пречи или не му харесва да може да си подаде жалбата в общината. На края ако няма жалби или са необосновани, общината разрешава въпросното строителство.
    Би трябвало и нашите закони да следват този пример и тази логика, това съвместно със затварянето на всякакви вратички за изключения и врътки. Ама като знам какви тюмбели и полуграмотни са в народното събрание и общината, това май нама да се случи....

  54. 54 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 221 Неутрално

    не може да се спира строителството. просто общината трябва да направи регулации... Строиш блок за х апартамента --> трябва да осигуриш у паркоместа и z квадратни метра зелени площи и детски площадки. Така строителите ще бъдат стимулирани да развива града разширявайки го а не наблъсквайки блоковете все по на гъсто.

  55. 55 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Аз пък искам да се забрани временно варенето на ракия. Тази година вече съм си сварил и който не е да се спасява.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK