
© Георги Кожухаров
Експертен съвет на Министерството на културата в петък е взел решение да се разреши асфалтовата настилка на бул. "Прага" в София. Това съобщи зам.-кметът Евгени Крусев, цитиран от "Фокус".
Булевардът е в ремонт от миналия месец, а планът на общината е да замени паважа с асфалтова настилка. Досега министерството беше на мнение, че паветата са част от недвижимото културно наследство. Общината възрази, че булевардът е натоварен, обслужва няколко болници, а всички съседни улици са асфалтирани. Освен това нископодовите тролейбуси се нуждаели от хубава настилка, а и живеещите в съседство граждани се оплаквали от шума и запрашеността.
Крусев съобщи, че вчера е започнало полагането на първия пласт от асфалтовата настилка, а до края на седмицата пътното платно трябва да е готово и движението да бъде възстановено. Работата по тротоарите ще продължи и през следващите една-две седмици, тъй като трябва да се изградят допълнителни комуникации.
J.J.
Рейтинг: 874 НеутралноПоздравления за Е. Крусев за отстояването на асфалта на бул. "Прага". Жалко, че не стана същото и на бул. "Дондуков"...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноСкоро ще си проличи грешката на това решание на СО. А паветата вече са спазарени .
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!georgi_mihailov
Рейтинг: 279 НеутралноА на Цар Борис кога ще ги махнат?
С С К
Рейтинг: 608 НеутралноА също така и на "Иван Асен". По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
s_s_dif_fday
Рейтинг: 213 Неутралноалелуя!
WWW
Рейтинг: 671 НеутралноТия павета докога ще ги търпим по София?
Махайте ги тотално от пътя.
Могат да се сложат по някакви пешеходни участъци, като на някои са им толкова скъпи.
Разни площадчета, пешеходин алея, паркове ....
Tрилионер
Рейтинг: 213 НеутралноНе е редно на такива булеварди да се чува денонощен джангър и прахоляк. В малките улици - да, разбира се.
Паветата надали са спазарени, макар че на много частни места се виждат откраднати улични павета. Но ако искаха да ги пазарят, щяха да ги пазарят от малки села и паланки, пък те там си седят.
Милош
Рейтинг: 411 НеутралноАко искам да сменя плочките в банята трябва ли да питам Министерството на кОлтурата? Паважът е отживелица, шумен, прашен и труднопроходим за пешеходци, велосипеди и детски колички. Единствено жълтите павета за мен имат някаква културна и архитектурна стойност.
aboto
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Казваш , тия (павета) от Дондуков са в запас за по-добра оферта ?
Знаеш ги ти далаверите !!!
Pow
Рейтинг: 665 НеутралноАко можеха, щяха да разрешат да асфалтират Вълтава в Прага.
Give a man a mask and he’ll tell you the truthtsvetko_51
Рейтинг: 1670 НеутралноИ аз съм за асфалта и остава да е наистина добър.
С С К
Рейтинг: 608 Разстроено[quote#4:"С С К"][/quote]
По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.Уж здрава павирана настилка, уж здрави едри павета, но
паважът на "Иван Асен" вече е вълнообразен. Не минавам
по тази улица. А колко скоро беше ремонта.
lustmord
Рейтинг: 314 НеутралноДосега министерството беше на мнение, че паветата са част от недвижимото културно наследство
Не знам коя тиква е стигнала до подобно "гениално" прозрение за културната стойност на кубчета одялан сиенит.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#9] от "aboto":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!паветата от месеци ги няма на обекта.
bludniq_sin
Рейтинг: 1783 Неутралноа няма ли да е мега здраво ако положат асвалта върху паветата? или не става?
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlBrasil
Рейтинг: 306 НеутралноДо коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":
Имаше специален телевизионен репортаж по темата. Описват се и се изнасят по складове. Стига вече конспирации.
aboto
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":
Паветата от Дондуков , са по-ценни - колко манифестации са минали от там - достойни са за музеи на комунизЪма .
Да не ги закарат в Димитровград пред онзи "щастливия" апартамент ?
dragozow
Рейтинг: 726 НеутралноНищо историческо няма в паветата, просто са се ползвали за настилка миналия век и все още са си хубави, но ако са направени хубаво с бетонна подложка. Ако ще ги рядят всяка година и ще пропадат, мерси. Отделно, че тази настилка не е особено подходяща за всички заинтересувани.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.cristo_n
Рейтинг: 470 НеутралноПътна настилка - културно наследство... Ебати абсурда! Все едно някой световно известен скулптор е дялкал ръчно камъните...
dragozow
Рейтинг: 726 НеутралноНе става, след време асфалта пада, защото паветата не са подходяща основа. Трябва да си се направи както трябва. Тя технологията не е тайна, но фирмите крадат и някой трябва да ги контролира какво и как полагат. Примери за ремонтирани и след година пак ремонтирани пътища бол. Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
cristo_n
Рейтинг: 470 НеутралноИма и такива места в София. Резултата е, че асфалта се отлепва след време от паветата и стават много гадни дупки - големи, с добре очертани очертани краища и дълбоки "до паве".
hahohehi
Рейтинг: 363 НеутралноПаветата да ги махат от всички булеварди - по малките улички по центъра са ОК, но иначе са ужас - шуми, друса, разбива колите, неудобни са за
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5418 НеутралноДо коментар [#16] от "ivobrasil":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!щом вярваш. интересно съде точно е този склад да проверим какво количество павета има в него.
stef
Рейтинг: 461 ГневноАсфалтът си заминава за има няма няколко години - или става на вълни или се напуква и отваря дупки - пътят до Алеко третиран с какво ли не през зимния сезон, вече 50 години не е мръднал - само си представете ако беше асфалт (справка - пътят към Мальовица)
StefАма нали някой трябва да ремонтира и преасфалтира всеки 3-4 години...
СО да даде отчет какво ще направи с паветата...
spiegel
Рейтинг: 1799 НеутралноСофия се напълни със селяндури и парвенюта, за които градът няма никаква сантиментална стойност и си искат да им е удобно на трите семейни коли.
stedim
Рейтинг: 1980 НеутралноСега очаквам специалистите от "Спаси София" да подемат акция върху асфалта да се сложат павета.
Storm Rider
Рейтинг: 382 НеутралноТрудно е да се повярва, но се появи проблясък на здрав разум.
v.n.t.news
Рейтинг: 277 НеутралноЩе им е удобно месец- два , в най- добрият случай година . Докато не изникнат дупките по така издигнатият в култ асфалт . Безценно
J.J.
Рейтинг: 874 НеутралноСпаси София не бяха за или против паветата. Те защитаваха гледната точка, че трябва да има качествен проект за Дондуков с острови за пътниците на градския транспорт и т.н. и не коментираха настилката.
J.J.
Рейтинг: 874 НеутралноДо коментар [#25] от "spiegel":
Като живущ в квартала мога да кажа, че всичките ми съседи са за махане на паветата. Шумни са, мръсни са и не са подходящи за булеварди с интензивно движение, като "Прага". За малки вътрешноквартални улици повече стават.
Сантименталната стойност е хубаво нещо, но тогава дайте да си оставим градските лампи на газ или пък улиците в центъра направо да са си в оригиналния вид към Освобождението, а именно черни кални пътища. Трябва реализъм и спазване на историческия характер на града на подходящите за това места (например лампите и клинкера на бул. Витоша и т.н.). За жалост, точно там няма никаква "гражданска" активност. Странно, нали? :)
dragozow
Рейтинг: 726 НеутралноИ с асфалта няма проблем, важно е да се следи кое как се прави и да има гаранция. Има асфалт от татово време, който все още е в прилично състояние. Технологията е известна отдавна, но изпълнителите хитреят.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.mihail_p
Рейтинг: 1416 Неутралнокато пряко заинтересован от настилката
мога да кажа, че нивото на шума на самия булаевард
беше ужасно. от години спя на затворени прозорци през
цялата година. вибрациите от тежки машини са около 2ра степен
земетресение. а инак професионално винаги съм защитавал ненарувшаването
на облика на центъра, но в случая периферията му е асфалтирана без Дондуков.
никой не се възпротиви, нито когато слагаха асфалта по Ботев, още по-назад
във времето, когато престъпно изрязаха дърветата по Патриарха или асфалтиераха
Левски(Толбухин). сега след дъжд качулка. за пример давам Лисабон с неговите бели павета, които ограждат историческия център и дотам.
antikvarno
Рейтинг: 477 НеутралноЗа пореден път си проличава, че в МК няма култура!
Провансът ликува!
А София почна да прилича на Самоков....
хм
Рейтинг: 897 Неутрално1:0 за здравия разум
"културтрегерите" да не се отказват - живи вериги в защита на родното, балканско паве, лозунги "защитете БГ-павето", "павето - най-висше благо на пролетариата" и т.н. докато не се подменят поколенията, амин, дай Боже :)
bludniq_sin
Рейтинг: 1783 НеутралноДо коментар [#21] от "cristo_n":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlДо коментар [#20] от "dragozow":
Ясно :)
shule
Рейтинг: 264 НеутралноБраво! Умно решение! При следващият ремонт този 85 годишен майстор, когото сега са наели вероятно няма да е между живите и тогава ще трябва активистите на странното нещо зовещо се "Спаси София" сами да павират "Дондуков". Аз не знам защо те пледират само да се запази паважа?! Преди него е имало чакъл и кал вероятно, те не са ли част от културно-историческото наследство на София?! Предлагам идеалния център да се изрие от асфалт и да се остави на чакъл и кал.
Роси
Рейтинг: 7573 НеутралноМахаш вечното, за да сложиш асфалт, който ще трябва през две години да се кърпи. Българска работа. Да не би пък на някого да трябват павета за вилата.
penetrating
Рейтинг: 5346 НеутралноЖалко.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertTodor Kazandjiev
Рейтинг: 213 РазстроеноМного интересен коментар - Е Крусев отстоявал асфалтирането. Отстояваме за един път в една от най натоварените части на София, а там почти вече не останаха никакво сгради с някакво културно историческа стойност (банята май остана само )
Аз съм изключително за запазване и опазване на историческото ни наследство, но този път на фона на всички безумия които се извършиха със всички стари обекти и сгради звучи някак смешно, даже несериозно.
Нямам намерения да засягам никой, но по-скоро имаме крещяща нужда от политика в това отношение, план и реални действия. За съжаление обаче има само "кръпки: и работа на парче в следствие на което като ми дойдат гости от други страни ги водя по други градове защото в София почти няма какво да им се покаже.
роджър
Рейтинг: 829 НеутралноЕдинствено в жълтите павета има история и някаква естетика - останалото е порнография !!!
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgneut
Рейтинг: 5326 НеутралноДобри аргументи в полза на асфалта, но защо тези обяснения не работят за бул. "Дондуков"
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restnik_77.
Рейтинг: 1511 НеутралноЗащото министерството на културата се наложи.Тогава хората се питаха защо министерството на културата определя как да се извършват уличните ремонти. По-скоро комбината между т.н. национален институт за недвижимо културно наследство + министерството на културата. Последно забраните ставали с подписа на министъра по предложение на въпросния институт. Гранитните павета като културно наследство са последния им шедьовър. Който освен друго сочи и акъла на министъра.