Министерството на културата е разрешило асфалт на бул. "Прага"

Министерството на културата е разрешило асфалт на бул. "Прага"

© Георги Кожухаров



Експертен съвет на Министерството на културата в петък е взел решение да се разреши асфалтовата настилка на бул. "Прага" в София. Това съобщи зам.-кметът Евгени Крусев, цитиран от "Фокус".


Булевардът е в ремонт от миналия месец, а планът на общината е да замени паважа с асфалтова настилка. Досега министерството беше на мнение, че паветата са част от недвижимото културно наследство. Общината възрази, че булевардът е натоварен, обслужва няколко болници, а всички съседни улици са асфалтирани. Освен това нископодовите тролейбуси се нуждаели от хубава настилка, а и живеещите в съседство граждани се оплаквали от шума и запрашеността.


Крусев съобщи, че вчера е започнало полагането на първия пласт от асфалтовата настилка, а до края на седмицата пътното платно трябва да е готово и движението да бъде възстановено. Работата по тротоарите ще продължи и през следващите една-две седмици, тъй като трябва да се изградят допълнителни комуникации.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Поздравления за Е. Крусев за отстояването на асфалта на бул. "Прага". Жалко, че не стана същото и на бул. "Дондуков"...

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5384 Неутрално

    Скоро ще си проличи грешката на това решание на СО. А паветата вече са спазарени .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    А на Цар Борис кога ще ги махнат?

  4. 4 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1085 Неутрално




    Поздравления за Е. Крусев за отстояването на асфалта на бул. "Прага". Жалко, че не стана същото и на бул. "Дондуков"...
    —цитат от коментар 1 на J.J.


    А също така и на "Иван Асен".

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  5. 5 Профил на s_s_dif_fday
    s_s_dif_fday
    Рейтинг: 225 Неутрално
  6. 6 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Тия павета докога ще ги търпим по София?
    Махайте ги тотално от пътя.

    Могат да се сложат по някакви пешеходни участъци, като на някои са им толкова скъпи.
    Разни площадчета, пешеходин алея, паркове ....

  7. 7 Профил на Tрилионер
    Tрилионер
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не е редно на такива булеварди да се чува денонощен джангър и прахоляк. В малките улици - да, разбира се.
    Паветата надали са спазарени, макар че на много частни места се виждат откраднати улични павета. Но ако искаха да ги пазарят, щяха да ги пазарят от малки села и паланки, пък те там си седят.

  8. 8 Профил на Милош
    Милош
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Ако искам да сменя плочките в банята трябва ли да питам Министерството на кОлтурата? Паважът е отживелица, шумен, прашен и труднопроходим за пешеходци, велосипеди и детски колички. Единствено жълтите павета за мен имат някаква културна и архитектурна стойност.

  9. 9 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 497 Весело

    Скоро ще си проличи грешката на това решание на СО. А паветата вече са спазарени .
    —цитат от коментар 2 на КМЕТ В СЯНКА



    До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Казваш , тия (павета) от Дондуков са в запас за по-добра оферта ?
    Знаеш ги ти далаверите !!!

  10. 10 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Ако можеха, щяха да разрешат да асфалтират Вълтава в Прага.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  11. 11 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1873 Неутрално

    И аз съм за асфалта и остава да е наистина добър.

  12. 12 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1085 Разстроено

    [quote#4:"С С К"][/quote]

    Уж здрава павирана настилка, уж здрави едри павета, но
    паважът на "Иван Асен" вече е вълнообразен. Не минавам
    по тази улица. А колко скоро беше ремонта.

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  13. 13 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Досега министерството беше на мнение, че паветата са част от недвижимото културно наследство

    Не знам коя тиква е стигнала до подобно "гениално" прозрение за културната стойност на кубчета одялан сиенит.

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5384 Неутрално

    До коментар [#9] от "aboto":

    паветата от месеци ги няма на обекта.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    а няма ли да е мега здраво ако положат асвалта върху паветата? или не става?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  16. 16 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Имаше специален телевизионен репортаж по темата. Описват се и се изнасят по складове. Стига вече конспирации.

  17. 17 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Паветата от Дондуков , са по-ценни - колко манифестации са минали от там - достойни са за музеи на комунизЪма .
    Да не ги закарат в Димитровград пред онзи "щастливия" апартамент ?

  18. 18 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 828 Неутрално

    Нищо историческо няма в паветата, просто са се ползвали за настилка миналия век и все още са си хубави, но ако са направени хубаво с бетонна подложка. Ако ще ги рядят всяка година и ще пропадат, мерси. Отделно, че тази настилка не е особено подходяща за всички заинтересувани.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  19. 19 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Пътна настилка - културно наследство... Ебати абсурда! Все едно някой световно известен скулптор е дялкал ръчно камъните...

  20. 20 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 828 Неутрално

    а няма ли да е мега здраво ако положат асвалта върху паветата? или не става?
    —цитат от коментар 15 на bludniq_sin


    Не става, след време асфалта пада, защото паветата не са подходяща основа. Трябва да си се направи както трябва. Тя технологията не е тайна, но фирмите крадат и някой трябва да ги контролира какво и как полагат. Примери за ремонтирани и след година пак ремонтирани пътища бол.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  21. 21 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 594 Неутрално

    а няма ли да е мега здраво ако положат асвалта върху паветата? или не става?
    —цитат от коментар 15 на bludniq_sin


    Има и такива места в София. Резултата е, че асфалта се отлепва след време от паветата и стават много гадни дупки - големи, с добре очертани очертани краища и дълбоки "до паве".

  22. 22 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Паветата да ги махат от всички булеварди - по малките улички по центъра са ОК, но иначе са ужас - шуми, друса, разбива колите, неудобни са за

  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5384 Неутрално

    До коментар [#16] от "ivobrasil":

    щом вярваш. интересно съде точно е този склад да проверим какво количество павета има в него.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 485 Гневно

    Асфалтът си заминава за има няма няколко години - или става на вълни или се напуква и отваря дупки - пътят до Алеко третиран с какво ли не през зимния сезон, вече 50 години не е мръднал - само си представете ако беше асфалт (справка - пътят към Мальовица)

    Ама нали някой трябва да ремонтира и преасфалтира всеки 3-4 години...
    СО да даде отчет какво ще направи с паветата...

    Stef
  25. 25 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    София се напълни със селяндури и парвенюта, за които градът няма никаква сантиментална стойност и си искат да им е удобно на трите семейни коли.

  26. 26 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Сега очаквам специалистите от "Спаси София" да подемат акция върху асфалта да се сложат павета.

  27. 27 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Трудно е да се повярва, но се появи проблясък на здрав разум.

  28. 28 Профил на v.n.t.news
    v.n.t.news
    Рейтинг: 611 Неутрално

    София се напълни със селяндури и парвенюта, за които градът няма никаква сантиментална стойност и си искат да им е удобно на трите семейни коли.
    —цитат от коментар 25 на spiegel


    Ще им е удобно месец- два , в най- добрият случай година . Докато не изникнат дупките по така издигнатият в култ асфалт . Безценно

  29. 29 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Сега очаквам специалистите от "Спаси София" да подемат акция върху асфалта да се сложат павета.
    —цитат от коментар 26 на stedim


    Спаси София не бяха за или против паветата. Те защитаваха гледната точка, че трябва да има качествен проект за Дондуков с острови за пътниците на градския транспорт и т.н. и не коментираха настилката.

  30. 30 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#25] от "spiegel":

    Като живущ в квартала мога да кажа, че всичките ми съседи са за махане на паветата. Шумни са, мръсни са и не са подходящи за булеварди с интензивно движение, като "Прага". За малки вътрешноквартални улици повече стават.

    Сантименталната стойност е хубаво нещо, но тогава дайте да си оставим градските лампи на газ или пък улиците в центъра направо да са си в оригиналния вид към Освобождението, а именно черни кални пътища. Трябва реализъм и спазване на историческия характер на града на подходящите за това места (например лампите и клинкера на бул. Витоша и т.н.). За жалост, точно там няма никаква "гражданска" активност. Странно, нали? :)

  31. 31 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 828 Неутрално

    И с асфалта няма проблем, важно е да се следи кое как се прави и да има гаранция. Има асфалт от татово време, който все още е в прилично състояние. Технологията е известна отдавна, но изпълнителите хитреят.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  32. 32 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 295 Неутрално

    като пряко заинтересован от настилката
    мога да кажа, че нивото на шума на самия булаевард
    беше ужасно. от години спя на затворени прозорци през
    цялата година. вибрациите от тежки машини са около 2ра степен
    земетресение. а инак професионално винаги съм защитавал ненарувшаването
    на облика на центъра, но в случая периферията му е асфалтирана без Дондуков.
    никой не се възпротиви, нито когато слагаха асфалта по Ботев, още по-назад
    във времето, когато престъпно изрязаха дърветата по Патриарха или асфалтиераха
    Левски(Толбухин). сега след дъжд качулка. за пример давам Лисабон с неговите бели павета, които ограждат историческия център и дотам.

  33. 33 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 870 Неутрално

    За пореден път си проличава, че в МК няма култура!
    Провансът ликува!
    А София почна да прилича на Самоков....

  34. 34 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    1:0 за здравия разум

    "културтрегерите" да не се отказват - живи вериги в защита на родното, балканско паве, лозунги "защитете БГ-павето", "павето - най-висше благо на пролетариата" и т.н. докато не се подменят поколенията, амин, дай Боже :)

  35. 35 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#21] от "cristo_n":


    До коментар [#20] от "dragozow":

    Ясно :)

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  36. 36 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Браво! Умно решение! При следващият ремонт този 85 годишен майстор, когото сега са наели вероятно няма да е между живите и тогава ще трябва активистите на странното нещо зовещо се "Спаси София" сами да павират "Дондуков". Аз не знам защо те пледират само да се запази паважа?! Преди него е имало чакъл и кал вероятно, те не са ли част от културно-историческото наследство на София?! Предлагам идеалния център да се изрие от асфалт и да се остави на чакъл и кал.

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8630 Неутрално

    Махаш вечното, за да сложиш асфалт, който ще трябва през две години да се кърпи. Българска работа. Да не би пък на някого да трябват павета за вилата.

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10873 Неутрално

    Жалко.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Todor Kazandjiev
    Todor Kazandjiev
    Рейтинг: 225 Разстроено

    Много интересен коментар - Е Крусев отстоявал асфалтирането. Отстояваме за един път в една от най натоварените части на София, а там почти вече не останаха никакво сгради с някакво културно историческа стойност (банята май остана само )
    Аз съм изключително за запазване и опазване на историческото ни наследство, но този път на фона на всички безумия които се извършиха със всички стари обекти и сгради звучи някак смешно, даже несериозно.
    Нямам намерения да засягам никой, но по-скоро имаме крещяща нужда от политика в това отношение, план и реални действия. За съжаление обаче има само "кръпки: и работа на парче в следствие на което като ми дойдат гости от други страни ги водя по други градове защото в София почти няма какво да им се покаже.

  40. 40 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Единствено в жълтите павета има история и някаква естетика - останалото е порнография !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  41. 41 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7017 Неутрално

    Добри аргументи в полза на асфалта, но защо тези обяснения не работят за бул. "Дондуков"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  42. 42 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Защото министерството на културата се наложи.Тогава хората се питаха защо министерството на културата определя как да се извършват уличните ремонти. По-скоро комбината между т.н. национален институт за недвижимо културно наследство + министерството на културата. Последно забраните ставали с подписа на министъра по предложение на въпросния институт. Гранитните павета като културно наследство са последния им шедьовър. Който освен друго сочи и акъла на министъра.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK