Столичната община обмисля дали да въведе нощен градски транспорт, "Спаси София" събира подписи

Столичната община обмисля дали да въведе нощен градски транспорт, "Спаси София" събира подписи

© Надежда Чипева, Капитал



Предстои Столичната община да реши дали да въведе нощен градски транспорт. По-късно ще бъдат определени линиите, по които ще може да се пътува нощем. Цената на билета също ще бъде определена по-късно, защото зависи от това колко хора ще ползват услугата. Това казва зам.-кметът на София по транспорт Евгени Крусев пред "Дневник".


През юли "Спаси София" започна да събира подписи в подкрепа на идеята, за която работи отдавна. Досега около 26 хил. граждани са се подписали "за" нощен транспорт. Подписката ще продължи и в първата седмица на октомври, казаха от "Спаси София" за "Дневник".


От организацията предлагат 7 линии, които осигуряват връзка от центъра на София до крайните точки на града в кварталите "Бояна", "Гоце Делчев", "Студентски град", "Младост", "Дружба", "Враждебна", "Орландовци", "Надежда", "Обеля", "Люлин", "Западен парк" и "Овча купел".




По думите на Крусев Центърът за градска мобилност е започнал проучвания за възможностите за въвеждане на услугата. Направено е социологическо проучване. Целта е да се провери колко хора биха ползвали градски транспорт през нощта, колко често биха го правили и каква цена са склонни да плащат затова. Цената ще зависи от това колко хора ще се возят нощем, като колкото са по-малко, толкова ще бъде по-скъп билетът.


Евгени Крусев казва, че едва след като общината вземе решение за въвеждане на нощен транспорт ще започнат разговори с транспортните оператори кои линии биха покрили най-много от ключовите точки в града и биха били най-удобни за гражданите.


Наземният градски транспорт в София се обслужва от две общински и четири частни дружества, като на всяко едно от тях Столичната община плаща всяка година на база изминати километри. "Столичен електротранспорт" обслужва трамваите и тролеите, а автобусните линии са разпределени между общинското дружество "Столичен автотранспорт" със 70 линии, частните "Карат-С" с 15, "МТК Гроуп" със 17 и "Еридан транс", която обаче обслужват само линия 260.

Коментари (117)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    СО вече иска да вози по-скъпо от такситата . Как тогава нормален човек да си хвърли колата???
    ЗАЩО се крие себестойността на едно пътуване ? СЕЩАТЕ ЛИ СЕ ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    Явно Крусев или негов много близък е бил бакшиш и си мисли за нощна тарифа
    ГЕНИЙ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Досега поне, няколко часа от денонощието имаше относителна тишина - вече шум и дрънчене без прекъсване.

  4. 4 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Дърпат дявола за опашката спасителите на София. Естествено - хората на Аамбубата търсят дяволиите

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  5. 5 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    СО вече иска да вози по-скъпо от такситата . Как тогава нормален човек да си хвърли колата??? ЗАЩО се крие себестойността на едно пътуване ? СЕЩАТЕ ЛИ СЕ ???
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Хайде, като излезеш на слънце ни кажи себестойността, за да я знаем и ние.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#5] от "4ort":

    не е моя работа но за тях е задължение. такъв е законът. явно ви бъркам на точното място !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6295 Неутрално

    Преди много време си спомням, че трамваите вървяха до 1 вечерта, а по Великден цяла вечер :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#7] от "penetrating":

    и тръгваха в 4 ама това бе преди ГЕРБ.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Чудесна идея! Всичко в името на човека, всичко за благото на човека.
    Кой ли ще поеме разходите? Отговорът на този въпрос не е задължителен. Дори отпада. Ако поразсъждаваме кои ли са човеците.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#9] от "zhivko6461":

    кои разходи ? Смешници ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на MORTAR
    MORTAR
    Рейтинг: 237 Неутрално

    При тези смешни цени на такситата в София е излишнен разход да се движат и автобуси с по двама пътника.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  12. 12 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 351 Неутрално
  13. 13 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тъпак, според теб шофьорите няма да искат заплата за нощния труд? Или Градския транспорт е на вода? Да си чувал думата амортизация? Или то тива не са разходи? Ами проблема с контрола? Как ще принудиш някой пияна компания в 2 часа да дупчи билет? Може, не казвам, че не може, но колко струва?

  14. 14 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6295 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Тогава си лягам да спя :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  15. 15 Профил на mozaka
    mozaka
    Рейтинг: 474 Неутрално

    СО вече иска да вози по-скъпо от такситата . Как тогава нормален човек да си хвърли колата??? ЗАЩО се крие себестойността на едно пътуване ? СЕЩАТЕ ЛИ СЕ ???
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Не, не се сещаме, обясни ни!

  16. 16 Профил на mozaka
    mozaka
    Рейтинг: 474 Неутрално

    не е съвсем лошо като идея - метрото да работи до 3:30!

  17. 17 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 524 Весело

    Някои се возим на автобус, пийнали или трезви. През деня не гоним автобус, никога ,-)

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#15] от "mozaka":

    питай ЦГМ. моите уроци са с пари.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#13] от "George Svinarov":

    за кой точно от видовете транспорт коментираш ?
    Защото ценообразуващите компоненти са доста различни.
    Амортизацията напримет ЕДНАКВА и не зависи от частта на денонощието. дори нощно време е по-малка поради липсата на задръствания - елементарно е !
    и разходът нагорива е по-нисък.
    Заплатата не е фактор защото са жълти стотинки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#11] от "Чеп за зеле":
    При цената на такситата и билетче за маршрутка 1.50, за какви нощни тарифи говорим? Безсмислено е да се търкалят големите автобуси през нощта. Те са нарядко, за да се напълнят. Но не се пълнят, защото са нарядко. По-добре маршрутки, нови, до пет години. Открит конкурс, публичен. С излъчване от който си иска. Не е толкова невероятно, кокалчето е малко, защо да не пуснат нещо като хората, за реклама на марката Магнолия?
    Ако се вдигне шум, може и да стане.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  21. 21 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 466 Неутрално

    СО вече иска да вози по-скъпо от такситата . Как тогава нормален човек да си хвърли колата??? ЗАЩО се крие себестойността на едно пътуване ? СЕЩАТЕ ЛИ СЕ ???
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    И годишния бюджет на ГТ и броя на пътуванията се публикуват редовно. Вече ако не можеш да смяташ, проблема си е твой....

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#4] от "oporna_to4ka":

    Нали? Я да си пазим бизнеса на ОК Супертранс, че шефчето е сред първите гербави спонсори.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    Маршрутки, дърпане на дяволи, кой щял да плаща заплатите...
    Идиотии, както обикновено. Матряла си иска ориенталски град с маршрутки и таксита и не гледа европейските примери.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Идеята за отделни нощни маршрути е много куца. Едва ли хората ще ги научат ако им се налага да ползват нощен ГТ по-рядко. И съответно въпросните маршрути няма да привлечат много пътувщи.
    Много по-смислено ще бъде да се подберат 4-5 от натоварените редовни линии да се направят денонощни!

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#21] от "tvr18355030":

    не вървиш. това не е себестойност. явно нямаш нужното образование.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#21] от "tvr18355030":

    да те питам само как отчиташ пътуванията на ромите ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#24] от "tvr18355030":

    много е лесно =- пуснете една поръчка за проучване за още 100 000 000 !
    Крадене му е майката !
    И много суджуци !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Интересно - според правилото в икономиката, че при увеличено търсене се повишава и цената, то странно е защо при намалено търсене пак се повишава цената (което повече прилича на спекула)?!? Последното се наблюдава не само при обществения транспорт, а и за много други области на живота ни, вкл. при книгите. Моето обяснения е липсата на държавна и местна политика към тези сектори, но ми е интересна гледната точка и на специалистите вър форума.

    Лично аз съм ЗА нощен градски транспорт в София. Колкото до твърденията, че цените на такситата в столицата били ниски, то явно това го твърдят поне милионери, тъй като за средния гражданин те са точно толкова високи, колкото и цената на билетчето и на картите за ГТ (затова и автопаркът на лични автомобили непрекъснато расте, а не се свива).

  29. 29 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#28] от "Читател":

    Елементарно - икономии от мащаба.

  30. 30 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#19] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това, че амортизацията е еднаква и разхода е по нисък прави ли тези разходи несъществуващи?
    Заплатата на един шофьор от градски транспорт особено нощно време изобщо не е жълти стотинки. Със всички добавки (вкл за нощен труд) с осигуровки и т. н отива към 2000лв. Това е за около 200 часа или 20 лв на час. Един автобус струва около 300 000 лв и има ресурс за около 15 години средно по 12 часа на ден (включваме обслужване ремонти и т. н. Иначе са около 15) 365 *12*15 което е иколо 65000 часа. Или по 5-6 лева на час. Та кое са жълти стотинки? 20 те лв на час за шофьора или 6те лева на час за автобуса?
    С горивото и амортизацията е подобна сметката. Накратко, в белите държави най големия разход е ТРЗ. При комунизма се работеше за въпросните жълти стотинки и "какви разходи? Всичко е безплатно".
    Та затова викам, че си тъпак.

  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    лъжеш. чифрите те издадоха. я кажи пиле, колко часа работи месечно един шофьор в ГТ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#28] от "Читател":
    Правилото е валидно в конкурентна среда. А градският транспорт определено не е в такава. Тук непрекъснато ни убеждават, колко висока е себестойността, и от там нуждата административно да поскъпне билетчето.
    А цените на такситата са ниски в сравнение с цената на градския транспорт. За трима души с таксито е по-евтино, освен ако пътуването не е Люлин-Младост например.
    А и за един човек, в случай че има повече от едно прекачване.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  33. 33 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#28] от "Читател":

    Ниски цени на такситата в сравнение с градския транспорт не означава според потребителя, а се визира съотношението цена на км/цена билет. За сравнение при комунизма 6 ст билет към 20 ст на км беше 20/6 или 3.33 Сега е 0.7/1.6 или 0.43.
    Следиш ли ми мисълта?

  34. 34 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#31] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Аз съм писал бе, приблизително 200 часа. Според теб колко са?

  35. 35 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Би било добре да се помисли и за нещо до "Герена". Макар "Враждебна" да е в същата посока.
    Иначе идеята е хубава.

  36. 36 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    До коментар [#7] от "penetrating":и тръгваха в 4 ама това бе преди ГЕРБ.
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА


    Ама разбира се!
    По времето на мафията БСП/ДПС всичко беше идеално!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  37. 37 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3637 Весело

    До коментар [#7] от "penetrating":и тръгваха в 4 ама това бе преди ГЕРБ.
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА


    Ама разбира се!
    По времето на мафията БСП/ДПС всичко беше идеално!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  38. 38 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Дори с 1,50 лв билетче и нула гратисчии не могат да излязат без загуба. А всички знаете колко хора ще си купят билетче по нощите. Отделно никой пребозал няма да чака 30 - 40 минути автобус, който ще го клатушка още толкова до вкъщи. Аз икономическа обосновка не виждам. Да не говорим, че ще има строшени транспортни средства от пияндурници. Лоша идея е за мен това, но нека си направят проучването и да пуснат някоя пробна линия. Към мрънкащите за цената на билетчето, купете си карти или коли.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6295 Неутрално

    До коментар [#37] от "Храбър":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на Petko Popov
    Petko Popov
    Рейтинг: 238 Неутрално
  41. 41 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Дано да въведат.

    ДБ=БКП
  42. 42 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#22] от "Darth Plagueis":

    Той даже се от олигарсите

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7996 Неутрално

    Колко хора ще застанат нощно време по спирките ,да чакат градския транспорт.

  44. 44 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Трябва да има, дори да са на 1 час. Все пак това е голям град. Ще бръкнат обаче на бакшишите в джоба.

    ДБ=БКП
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#30] от "George Svinarov":

    А колко струва този автобус за 300 000 лв. да стои в гаража и да не се използва? Нали се правим тук на големите икономисти, има ли в бизнеса по-голяма загуба от това да не използваш ресурсите си?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Нощен градски транспорт може да с еправи и с маршрутки! Особено ако нма много желаещи да го позлват! А най-добре дайте на частници сами да си правят линии с паршрутки в малките часове на деня! Едва а ко не искат, общината може да се заеме! Покупката горивото, подръжката и амортизацията на маршрутка е десетки пъти по-евтина от автобус.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  47. 47 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1195 Любопитно

    Мога ли да напомня на уважаемите съфорумци, както и на "Спаси София", че преди няколко години бяха въведени 3 нощни автобусни линии, които се събираха май на ректората, и ги закриха поради слабо ползване?

  48. 48 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#45] от "Darth Plagueis":

    Много интересно, все още в СКГТ няма бракуван автобус с неизползван докрай ресурс . Не ми е ясно как изобщо могат да ви хрумнат толкова идиотски доводи.

  49. 49 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    Веднъж опитахс с нощен градски транспорт по линия 94-почти не се изплзваше

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  50. 50 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#42] от "stenli1":

    Всъщност, ОК супертранс от 20тина години е собственост на ПИБ.
    Явно елементарни факти нямат никакво значение. Важно да се сипят тъпотии безкрай.

  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#48] от "George Svinarov":

    Неизползван ресурс? Бе ти усещаш ли се какво пишеш??

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#44] от "anonim440":

    Кой ще виси 1 час през нощта, особено зимата да чака автобус? В момента температурите нощем падат под 10 градуса. А зимъс на минус 20?
    Трябвало да има! А кой ще плаща? Да се тътрузят празни автобуси.
    Виждал ли си нощен автобус с повече от 10 души в него? А обикновено са с по 2ма 3ма.

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#50] от "George Svinarov":

    Е да де. ПИБ и Герб немат нищо общо, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на kokobanana21
    kokobanana21
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не може ли като първа стъпка да направят най-натоварените линии да работят докъм 1.30 вечерта, например? Тогава ще се ориентират къде е най-големият поток от пътници. Но да повишават цената на и без това скъпия билет е абсурдно. По-скоро може сегашната цена да остане при евентуален нощен транспорт, а дневната цена д ападне поне на 1 лв. колкото беше. Но сегашната ситуация, при която почти всички линии приключват към 22.30-23.00 е абсурдна. Ако направят няколко или всички линии да работят просто до по-късно, това вече ще бъде огромно облекчение.

  55. 55 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#51] от "Darth Plagueis":

    Мхм, усещам се, всяйа машина има определен ресурс. Независимо дали става дума за струг, багер, танк или автобус. Ресурса варира, но средната стойност се изчислява и така се правят бюджети.

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#52] от "George Svinarov":

    И що трябва да виси един час в студа да ни светнеш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#55] от "George Svinarov":


    Аха. Навлезли сме в безмислената счетоводна теория, без връзка с бизнеса. Интересно, що всяка транспортна компания, независимо дали се занимава с автобуси, влакове или самолети, държи машините й да са в движение колкото може повече, ако може без почивка. Добре, че за някакъв експерт тук няма проблем машина за 300 000 лв да си седи в гаража в половината време. Ей богу....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#53] от "Darth Plagueis":

    Това не знам, най вероятно е така, но от твоя пост 22 се разбира друго. А именно, че шефа на ОК е собственик спонсориращ ГЕРБ. Което е една простотия, защото шефа на ОК не е собственик. Изобщо, опитвам се да ти кажа, че коментирате материя от която хал хабер си нямате, а вие се заяждате на дребно местейки темата от икономическата целесъобразност на нощния градски транспорт към близостта на ПИБ и ГЕРБ?!?
    Бъдете малко по сериозни.

  59. 59 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis":

    Седенето в гаража през нощта е по евтино от употребата и. Затова става дума. Машината има ресурс РАБОТНИ часове. Което определя живота и. Тук не говорим за частен москвич, сроящ години в гаража и остаряващ. Говорим за ежедневна яка експлоатация. И повтарям, няма автобус в СКГТ бракуван поради стоене в гаража. Всички са амортизирани до безкрай преди да бъдат бракувани.

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#59] от "George Svinarov":

    Това е гениално. Ти току-що закри всички транспортни компании без изключение. Щото тъпаците като кацне самолета го зареждат и пращат да лети наново. Като пристигне автобуса му сменят шофьора и го пращат да пътува наново. Тукашният експерт обаче реши, че трябвало всъщност да си стоят в гаражите.
    А сега да ми сметнеш една сметка. Имаш си някакъв ресурс на машината. Да кажем, 1 млн километра. Тоя 1 млн тя може да го измине за 5, 10 или 30 години, според теб, гений, излиза, че за 30 години е най-изгодно. Да видим какво става със самата поддръжка, имайки предвид, че първите 3 или 5 години машината е в гаранция, а производителят поддържа на склад резервни части. След 10 години машината отдавна не е в гаранция, човеко-часовете за ремонт нарастват сериозно, а чарковете започват да изчезват и поддръжката става неимоверно по-скъпа. Към 30 годишнитата да поддържаш Москвич е по-скъпо от Бентли.
    Обаче тукашният експерт твърди, че ресурсите ти трябва да стоят по гаражите, ей богу!
    И това не е проблем. Проблемът е, че същите гении стоят и в общината.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#58] от "George Svinarov":

    Ми шефът на ОК очевидно е сред спонсорите на Герб бе, образ? Освен ако не те дразни това, че вместо собственик съм сложил думата шеф. Страхотна грешка, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 961 Неутрално

    Рядко ползвам градски транспорт, така че това не ме касае пряко. Всичко е въпрос на проучване и вземане на адекватни решения. Най-добрият вариант е да се пуснат въпросните линии за поне 3 месеца експериментално и тогава да се преценява. Според мен в двумилионна София има нужда от нещо подобно.
    Повечето герберасти скачат срещу предложението просто защото Спаси София отдавна бърка в тъмните зони на Фандъкова и СО, показвайки колко са некадърни. Ако идеята беше на Данчето, щяха да аплодират под строй.

  63. 63 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 961 Весело

    До коментар [#60] от "Darth Plagueis":

    Луд ли си да пишеш такива дълги постове да обясняваш на човек неща които очевидно не иска да разбере?

  64. 64 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#62] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    Нали ги пуснаха експериментално, видя се че не е добра идея и след 3 месеца ги спряха.

  65. 65 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#59] от "George Svinarov":Това е гениално. Ти току-що закри всички транспортни компании без изключение. Щото тъпаците като кацне самолета го зареждат и пращат да лети наново.
    —цитат от коментар 60 на Darth Plagueis


    Ако по определен курс самолетът редовно лети празен, много скоро този курс ще се закрие или промени, така че не можеш да правиш директно сравнение.

    Нощният транспорт на много места работи на загуба и се дотира, но наистина, вземайки предвид цената на такситата в София, не знам кой би го ползвал.

    Ако например съм на клуб, където съм оставил 50 лева, дали бих предпочел да чакам 1 час на спирката (дори и да не купувам билет), или ще си взема такси за още 5 лева и ще се прибера за 5 минути?

  66. 66 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#60] от "Darth Plagueis":

    Шофьорите и сега ги сменят, не ми извъртай думите. Не ставаше дума да не работи когато има какво да работи. Дтаваше дума, че е по изгодно да стои в гаража отколкото да обикаля празен. Какво общо има това със случаите, когато има кой да се вози, независимо дали на самолет или автибус? Много ясно, че ще работи техниката. Но да ми кажеш че е по дибре да обикалят празни отколкото да стоят в гаража щото виждаш ли остарявали е върха на икономическата неграмотност. Експерте.

  67. 67 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#63] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    А ти първо прочети цялата дискусия, пък тогава се изказвай. Оня ми променя смисъла на аргументите, ти без да си допрочел се изказваш. Айде малко уважение.

  68. 68 Профил на r.wharfinger
    r.wharfinger
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Ептен,няма да се дупчат билетчета.

  69. 69 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Като имам предвид как ни извозват някои недоспали се шофьори,какво ли ще бъде,когато имат оправдание за това. Сегашната администрация работи ли нощем,та искат да ги извозват.До колкото знам повечето са с коли, а работниците ,ако ги има, трябва да са на смени.Кой ли ще е луд да се извозва през нощта с трамвай при ИДИЛ и тем подобни.Тези искат да бръкнат в чантата на такситата или има заявка за нови субсидии.

    mihala
  70. 70 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#62] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    И друго, дискусията за нощния транспорт не е политическа, а чисто икономическа. Въпросът е много ясен : има ли икономически или социален смисъл от нощен транспорт в София. Моята теза е, че няма. Икономически съм посочил защо. Социално... Извинявай но между 23 и 04 часа се возят основно хора които са излезли да се забавляват. Да пият, да танцуват... Тези 3 неща. И ако смяташ, че това е социална услуга, ок, това е твое мненние. Аз лично не съм съгласен. Според мен по добре въпросния разход да се насочи към добавки към пенсиите. Ти как мислиш? Кое е по социално?

  71. 71 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 572 Неутрално

    ЦЕНТНЪРА И СТУДЕНСКИ ГРАД ЩЕ ПОМУРГАВЕЕ МНОГО ЯКО,ЩЕ СЕ ЮРНАТ НА ТУМБИ

  72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#65] от "sadparrot":
    С голямо нетърпение чакам някой да ми обясни откъде дойде идеята, че ще се чака един час? И нощният транспорт има бая повече плюсове от такситата, да ти кажа.

    До коментар [#66] от "George Svinarov":
    Ти как реши дали има или няма кой да се вози?
    И понеже гледам си експерт, според теб през деня, по-евтино или по-скъпо е автобусите да стоят в гаражите? Чакам!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  73. 73 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#72] от "Darth Plagueis":

    Не знам какво чакаш, но не разбрах каква е връзката с стоенето през деня. Говорим за времето в което няма достатъчно пътници които да осмислят икономически пътуването.
    Относно чакането 1 час. На 3 ракии в клуба ще следиш разписанието на автобуса и ще си платиш сметката и ще тръгнеш казвайки на момата която ухажваш " мацака айде, че ще изпуснем рейса!"
    Ти братле хал хабер си нямаш от живота в София през нощта.

  74. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#70] от "George Svinarov":

    Напротив, дискусията е изцяло политическа. Защото сегашната управа на София е подвластна на интереси, различни от тези на гражданите на града.
    Чудно ми е как ще докараш икономическата логика тук..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#69] от "Antoaneta Ardashes":

    ИДИЛ, администрация, бъркане...
    Ми .. наздраве!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#73] от "George Svinarov":

    Ти братле си сбъркал да обясняваш на кого точно да обясняваш за нощния живот в София.
    Сега да те светна, че трудно схващаш - казваш ми, че няма икономическа логика да има транспорт през нощта, щото печалбата от превозените пътници е под разхода за осъществяване на курсовете.
    Въпросът ми е ясен - през деня положението различно ли е? Има ли икономическа логика да има транспорт през деня?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  77. 77 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#74] от "Darth Plagueis":

    Проста е логиката 1 работен час струва толкова, прихода е онолкова, резултата е на минус. Няма социален смисъл да се плати този минус.
    Следователно няма смисъл от въпросния транспорт.
    Кое не разбираш?

  78. 78 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#76] от "Darth Plagueis":

    Ти пак не четеш всичко и ми вадиш думите от контекста. През деня градския транспорт изпълнява социална функция. През нощта според мен не. Първо минуса е по голям поради по малкото пътници и второ социалния "приход" е минимален.

  79. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#78] от "George Svinarov":

    Бе ти ще имаш ли позиция, която да отстояваш? Като се светна, че няма икономически смисъл и през деня, хукна към социална функция? Ама верно ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  80. 80 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#34] от "George Svinarov":

    Ами умньо раздели и ще си разбереш опашатата си. освен това 2000 лева едва ли вземат защото има доста голямо текучество.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Неутрално

    До коментар [#32] от "UJC4040 Върнете стария сайт!":

    и багаж, защото градския иска още пари.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#79] от "Darth Plagueis":

    Какво ще кажеш за мой пост 70? Отпреди 45 минути?
    Отделно има и друго. Преди година 2 се говереше, че СГКТ за пръв път излязла на печалба. Помниш ли?
    Сумирай нещата. Това, че може би на теб ти е по удобно да има такъв транспорт не го прави оправдано. И аз не мисля че болшинството данъкоплатци са склонни да ти дотират нощното ходене по заведения.

  83. 83 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#78] от "George Svinarov":

    Ромите ли са ви социалната функция? Умник !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  84. 84 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#80] от "КМЕТ В СЯНКА":

    22 работни дни по 8 часа е 176 плюс извънредни отиват към 200.
    Текучеството не променя цената на час.
    2000 лв е брутната + надбавките + извъредния труд + осигуровките
    И ако не си съгласен с някое число, кажи според теб колко е, за да поспорим. Говорим за съществени разлики.

  85. 85 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#82] от "George Svinarov":

    Веднага казвам. В този пост твърдиш, че няма икономически смисъл от нощен транспорт. Ако приемем, че това е така (при все, че не е сигурно, няма дори логика), то тогава на същата логика трябва да искаме премахване и на дневния транспорт. Той също е на загуба.
    По въпросът, че СКГТ, което отдавна не се казва така е на печалба, да ти напомня, че в тая печалба влиза и годишна дотация от 100!!! милиона лева. Па ти си сметай печалбата.

    Ае сега ми кажи що данъкоплатците да са склонни да спонсорират хората да джиткат с градски транспорт на тая логика?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#73] от "George Svinarov":

    Ами не сме от суджуците и наркопласьорите . Или пък от сводниците.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#83] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Ромите ли са ви социалната функция? Умник !!!"

    От мой пост 70:

    "Според мен по добре въпросния разход да се насочи към добавки към пенсиите."

    Ее? Не си ли пълен тъпак?

  88. 88 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Въпрос на време беше. В повечето големи западни градове, с приключването на работното време на метрото, пускат нощни автобуси. Нуждата я е имало и у нас винаги. Дали се връщаш късно от гости, или тръгваш в 3 през нощта за работа (да има хора с такива смени)- нощнитите бусове, по отбрани експресни линии през 20-30мин са задълже. Денонощното метро не е икномически изгодно.

  89. 89 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#85] от "Darth Plagueis":

    Спонсорирайки пенсионерите ( защото те се возят доста и по намалени тарифи- аз си мисля, че ако те си плащат по редовни цени ще е на плюс транспорта) данъкоплатеца спонсорира майка си, баба си и себе си в бъдеще. И затова аз като данъкоплатец съм съгласен с данъците ми да се субсидира градски транспорт като цяло. Но не съм съгласен да се субсидира нощен във вида за който говорим (от 23 до 04). Причините ги обясних. Лично аз почти не ползвам градски транспорт. За сметка на това жена ми ползва непрекъснато. ПРЕЗ ДЕНЯ. Аз лично почти не пия и когато излизаме нощем винаги сме с кола. В много редки случаи с такси. Всъщност такси ползваме само през деня когато ми е неудобен транспорта. Но да се върна на темата. Аз и жена ми като данъкоплатци спонсорираме возенето на жена ми. Що не?

  90. 90 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    Ако ще се въвежда нощен транспорт, най-добре да бъде с малки микробуси - за по 18-20 души макс. Защото пънтикопотокът вечер е нисък. Пък и тези микробуси имат нисък разход. И би било добре да се върне системата с шофьори-продавачи. И без това вечер трафикът е малък, пътниците малко и няма да отнеме много време на шофьор да вземе там 1.60-20 лв за билет. Или чекиране с карта. Интересно го правят в Бургас - там вече само първата врата е позволена за качване, а другите са само за слизане. Една такава схема би намалила гратисчиите до минимум и ще има възвращаемост от билетите. Защото не е едно и също дали ще дадеш 1.60 за нощен автобус или 8 лв за такси при същото разстояние. Ако ще 2 лв да е билетът - все тая. Колкото и да струва, ще бъде по-малко от цената на таксито.

    Ако общината няма пари за 7 линии, може да са и по-малко, но с по-дълъг маршрут и логично повече пътници. Например по една линия за всички посоки от центъра - изток, запад, север, юг. Тръгва от Ал. Невски и през зоните Б, Радсадника, Красно село, Овча Купел, Люлин и обратно към центъра.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  91. 91 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#68] от "r.wharfinger":

    с карти

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  92. 92 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#89] от "George Svinarov":

    Всъщност, спонсорираш още много неща, ама дори не знаеш. Сега да те питам - аз като баща, що да не спонсорирам ходенето на сина ми на дискотека? Аз разлика не виждам.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  93. 93 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Гневно

    До коментар [#89] от "George Svinarov":

    а дали тези пенсионери не са онези , с чиито данъци е построена София и транспортав който ти и жена ти се возите на готово и напълно без ангажименти.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  94. 94 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#93] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това каква връзка има с темата?

  95. 95 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#92] от "Darth Plagueis":

    Ами жена ми ходи на работа и на пазаруване. От гледна точка на социума, това са необходими функции. Когато ходим по заведения - това е нещо за което е редно да си платим. Даваш на сина си 5 лева за такси и всичко е ок. Или ако нямаш (не визираме теб нали) сина ти не ходи на дискотека и света не свършва. Обачо ако хората работят за 40 лв надница и дават по 10 лв (отиване и връщане за разлика от сина ти който отива с автобуса евентуално) няма да излезе сметката. Затова са социалните услуги и в случая социалната дотация.
    Виж за разлика от кмета, ти не ми звучиш като някой кръгъл тъпак, затова и споря. Не ми казвай, че не разбираш доводите ми, защото няма да ти повярвам. Дотацията за нощен транспорт е по висока от социалния ефект който би произвела - не си ли съгласен с това? Виж колко е просто и кратко.

  96. 96 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#28] от "Читател":
    [quote#28:"Читател"]Интересно - според правилото в икономиката, че при увеличено търсене се повишава и цената, то странно е защо при намалено търсене пак се повишава цената (което повече прилича на спекула)?!?
    Правилата в икономиката важат при перфектна конкуренция - т.е. почти никога. А тук говорим за държавно регулиране, където няма нищо общо с пазарна логика.
    Истината е, че няма как да работят на печалба нощни автобуси, но това не означава да няма опцията градски траснпорт през нощта - загубата се покрива от редовните линии, а и без това има дотации. Но ако тръгне някой да обяснява защо ще е по-висока цената, логиката е пропукана отвсякъде - и през деня има линии с по-малко хора и празни автобуси.
    Ако метрото работи до малко по-късно (до 1, 1:30 напр.) и тръгва сутрин малко по-рано (към 4) или просто има по 1-2 влакчета денонощно - това ще е ОК за София според мен. Най-много и някой друг трамвай.

  97. 97 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#95] от "George Svinarov":

    Синът ми не ходи на дискотека, с което нощният живот на града намалява, именно щото младежта не ходи много на дискотеки. От това как мислиш, дали града и социума, както казваш, не страда?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  98. 98 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Весело

    До коментар [#84] от "George Svinarov":

    откога осигуровките са в заплатата ???опитаи пак !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  99. 99 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Весело

    До коментар [#96] от "jiffylube":

    само им гледай акълът и им крой капата на калинките гербави.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  100. 100 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5239 Весело

    До коментар [#94] от "George Svinarov":

    ами има огромна връзка. ти не ая ли знаеш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK