
© Надежда Чипева, Капитал
Предстои Столичната община да реши дали да въведе нощен градски транспорт. По-късно ще бъдат определени линиите, по които ще може да се пътува нощем. Цената на билета също ще бъде определена по-късно, защото зависи от това колко хора ще ползват услугата. Това казва зам.-кметът на София по транспорт Евгени Крусев пред "Дневник".
През юли "Спаси София" започна да събира подписи в подкрепа на идеята, за която работи отдавна. Досега около 26 хил. граждани са се подписали "за" нощен транспорт. Подписката ще продължи и в първата седмица на октомври, казаха от "Спаси София" за "Дневник".
От организацията предлагат 7 линии, които осигуряват връзка от центъра на София до крайните точки на града в кварталите "Бояна", "Гоце Делчев", "Студентски град", "Младост", "Дружба", "Враждебна", "Орландовци", "Надежда", "Обеля", "Люлин", "Западен парк" и "Овча купел".
По думите на Крусев Центърът за градска мобилност е започнал проучвания за възможностите за въвеждане на услугата. Направено е социологическо проучване. Целта е да се провери колко хора биха ползвали градски транспорт през нощта, колко често биха го правили и каква цена са склонни да плащат затова. Цената ще зависи от това колко хора ще се возят нощем, като колкото са по-малко, толкова ще бъде по-скъп билетът.
Евгени Крусев казва, че едва след като общината вземе решение за въвеждане на нощен транспорт ще започнат разговори с транспортните оператори кои линии биха покрили най-много от ключовите точки в града и биха били най-удобни за гражданите.
Наземният градски транспорт в София се обслужва от две общински и четири частни дружества, като на всяко едно от тях Столичната община плаща всяка година на база изминати километри. "Столичен електротранспорт" обслужва трамваите и тролеите, а автобусните линии са разпределени между общинското дружество "Столичен автотранспорт" със 70 линии, частните "Карат-С" с 15, "МТК Гроуп" със 17 и "Еридан транс", която обаче обслужват само линия 260.