Няма столица без зони за паркиране и съответно заплащане - може да ни е неприятно, но сиренето си е с пари. Друг е въпроса кого вкарваме в кметството, как и за какво се разходват средствата, но ако наистина ни интересува, няма кой друг, пак сме ние, които трябва да си отваряме очите като гласуваме и след това да ги наблюдаваме. Иначе всички искаме ред, чист въздух, паркоместа и паркинги, ама ако може някой друг да даде парите за тях - безплатен обяд няма.
Моля редакторите от КАПИТАЛ да обърнат сериозно внимание на настоящата статия, която е написана неграмотно. Обърнете сериозно внимание на абзацът, който започва с "Те", защото е стилистично и логически грешен и неразбираем. А сега относно тъй наречените протестиращи: Допитване е проведено, чрез анкетни карти връчени, например на собствениците на имоти, които са посещавали общината за да платят данъци или да ползват други административни услуги. В медиите се шуми още от пролетта по този въпрос, но изглежда,че някой иска да извлече политически дивиденти в последната минута. Осем лева на месец е приемлива такса, чрез която да се изгонят пришълците от зоната, която трябва да обслужва с приоритет собствениците на имоти в района. Но струва ми се, че протестиращите в случая, ще бъдат именно самите пришълци.
До коментар [#8] от "Антон Чипев": "Осем лева на месец е приемлива такса, чрез която да се изгонят пришълците от зоната, която трябва да обслужва с приоритет собствениците на имоти в района"
Таксата ше обслужва с приорите собствениците, ако те въобще успяват да си намерят места за паркиране в строго определените им за това зони.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
Комуноидите ВИНАГИ сте срещу въвеждането на някакъв ред, защото тогава не можете да "краднете" в мътната водица, нали? Спомените за времената, когато сте бил всевластен кмет на община, а сега сте заврян под храста в "овчия квартал" ви карат да си гризете нервно будьоновката и ядовито да оплювате всичко и всеки, който не е руски мужик или национален предател. Бавно, трудно, въпреки такива като вас... нещата се случват и България ще стане нормална държава.
А, дошла есента. Ще трябва да се преместите изпод храста в бараката миризлива май.
Това райониране е трудно да бъде обосовано освен по правилото на бай Ганьо - "Имал си бол пари, платил си". Или цяла София трябва да е покрита или нито една нейна част, а да се прилагат други стимули за ползване на градски транспорт.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Все още не увират трите мозъни клетчици на новото бугарин, че бракмите завзеха градовете, унищожиха паркове, градинки, тротоари, детски площадки, въздуха за дишане, местата за разходка и спорт, нормалната среда за живот... и се хвърлят милиарди левове за оправянето на поразиите им. Оно (новото бугарин) нЕма ли 5 таралясника пред блокО, не мой да се дуе кат пуяк. И е драма голяма, когато някой му рече - Плащай!
Живея в Лозенец - обществено обсъждане имаше обявено още преди доста време (не съм ходил, но предполагам че е било и проведено). Поканите бяха ясно и видимо залепени като плакати. Позицията на общината за въвеждане на зона е ясно обявена на сайта й и в социалните медии от няколко години и е подкрепена от гражданска инициатива. Личното ми мнение е, че въвеждането на зоната е правилно, макар и закъсняло - ремонтирсните преди време тротоари отдавна вече не изглеждат ремонтирани.
До коментар [#22] от "Yavor Trampov": Така е, правилно е, но сега да му мислим живеещите в непосредствена близост до новите граници. Сега цялата тази тенекиена лавина ще си стовари колите по нашите улици!
До коментар [#25] от "КМЕТ В СЯНКА": Че аз отдавна го искам. Който няма гараж или паркомясто, не трябва да кара кола. Или й осигуряваш домуване, или никой не е длъжен да ти търпи строшляка по улици и тротоари. А който се придвижва с кола, да плаща солено. Този град трябва най-после да стане за хората, а не за ламарината. А за събраните такси - най-строга отговорност. Да строят с тях подземни гаражи!
Допитване е проведено, чрез анкетни карти връчени, например на собствениците на имоти, които са посещавали общината за да платят данъци или да ползват други административни услуги.
муахаха... че то и в дг така бе братчед - заварди лелята вратата с тефтера в ръка и вика - добър ден, време е за дарението... както и да е, и какво ги питаха собствениците на имоти в тая анкета - "настоявате ли да ви вдигнем косвено данъците с поредната такса, понеже така, да си имаме кинти за харчене"
който подписва разрешителни и актове на многофамилни сгради без осигурени паркоместа, поради липса на дървета наоколо, а и за да не му опират краката, следва да бъде увесен от терасите на втория етаж на съответната сграда
8 лв на месец. това е нищожна сума за да имаш право да си слагаш таралясника в центъра на софия. това го няма никъде по света -трябва да е 80.00лв
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?
Въпреки, че ми беше удобно да спирам в новата зона, когато ходих с колата в центъра на София - одобрявам новата наредба!Без коли е много по-добре и притно, където и да е. Само се питам дали тези пари, които ще дойдат от тези зони, няма да отидат в нечии джобове, за лично ползване!
Време е да се въведе платено паркиране в цяла София! Градът стана автомобилно гето! Всеки сульо вече си купи таратайка и започна да настоява общината и да му строи пътища, и да му осигурява паркомясто. А в същото време данъците за старите коли са смешно ниски!
Протестиращите са прави единствено, че тия пари потъват в джобовете на герп и не се харчат за паркинги и подобряване на градската среда. Автомобилният трафик трябва да се изтласка от града, не само за паркиране трябва да има такси, а и за преминаване с използването на камери на входовете и изходите на централната градска част и фактуриране по номер на МПС. Да започнат да налагат глоби на орките, които паркират в зелени площи, че не се трае.
Чакам и при нас , че около мола на Стамболийски е страшно. Всякакви пристигат от околните градове и селища, мятат полустрошените си автомобили пред нас и си отиват на работа. Привечер си ги взимат и остават само петната от масло. Невероятна наглост е да има безплатни места за паркинг и то пред чужди сгради.
Като е незаконен го атакувай в съда, комундер. Не сме длъжни да търпим това, че паркираш таралясника си по тротоарите. Мярката е правилна.
The best way to predict the future is to invent it.
Няма столица без зони за паркиране и съответно заплащане - може да ни е неприятно, но сиренето си е с пари.Друг е въпроса кого вкарваме в кметството, как и за какво се разходват средствата, но ако наистина ни интересува, няма кой друг, пак сме ние, които трябва да си отваряме очите като гласуваме и след това да ги наблюдаваме.Иначе всички искаме ред, чист въздух, паркоместа и паркинги, ама ако може някой друг да даде парите за тях - безплатен обяд няма.
Ти хубаво би сожил тройна цена, ама не си имал болен човек вкъщи и да трябва да го водиш тук и там и да няма линейки и да е трудно с таксита. При тази инфраструктура и при тези здравни и социални услуги, за съжаление много хора просто се нуждаят от автомобил. И тази нужда, предизвикана от окрадените средста за здравни, комунални и социални услуги, се олага с "данък паркиране". Долно е!
Правилно е - няма безплатен обяд! А първият видим резултат е, че бусовете на небезизвестна охранителна фирма (ПЕТНАДЕСЕТ на брой), които стояха паркирани в продължение на ПЕТ години на Джеймс Баучер (преди Черни връх) вече ги няма. Кво те брига теб има или няма безплатни паркоместа, когато една фирма е стоварила автопарка си на общинската (тоест на всички) улица и не ги помръдва с години.
А дали поне горе-долу знаем на кой свят живеем? Герб кога ще върнат незаконно (съ)обираните 3 години кинти?
Feb 25, 2013 - Съдът обяви за незаконни винетките за паркиране и скобите в ... Винетките за платено паркиране за живеещите в центъра на София също са незаконни
Jul 23, 2015 - Софийският административен съд обяви за незаконни цените за платеното паркиране в София, които действат от 2012 г.
Jul 23, 2015 - Софийският административен съд обяви за незаконни цените за платеното паркиране в София, които действат от 2012-а година.
"...Решението на съда означава, че на практика от 2012 г. насам таксите за паркиране в София, както и за поставяне на скоба от 30 лв. и репатриране на автомобила от 60 лв. са събирани незаконно, коментираха от Софийския обществен съвет..."
Междувременно парламентът промени закона, за да стане събирането на парите законно..."
паркоместата в зелената в София ще се увеличат с около 4700. __________________ Значи в София има над 30 000 паркоместа в зоните при средна заетост 90% ...това са много пари къде изчезват?
До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":Правилно е - няма безплатен обяд! А първият видим резултат е, че бусовете на една фирма е стоварила автопарка си на общинската (тоест на всички) улица и не ги помръдва с години.
Имат добър мениджър логистика, добра ефективност малко разходи, ако трябваше да патуват всеки ден от гараж край гара Елин Пелин за пет години щяха да са назад с няколко милиона а така са на 1км от НДК!
Не само, че е имало някакво допитване, но мярката била въведена по настояване на живущи във въпросните зони. В Лозенец набучиха колчетата вече и чакат парите. По стотина лв.на кола. За 2-3 коли /колкото има домакинство средно/, 200-300. Честито. Пак си е същото с паркирането, разбира се. Новост е как са нагъчкали вторите и третите коли по разни дворчета, по-широчки площадки на троарите и пр. Доста жалка картина.
Абе на тия дето живеете по жцентъра и всичко ви е под г..а ви е много лесно. Ама ако живееш в единия край на София, работиш в другия и за да идеш на пазар ти трябва смяна на три транспорта и ако пазаруваш за три фамилии ще ви питам. Да не говорим за ходене по болници, прегледи и ходене по институции с възрастни и трудно подвижни хора, за пренасяне на строителни материали, мебели и всякакви такива. Центърът, пореди ниското строителство е относително слабо населен, но колкото повече въпросните зони се доближават до градовете-спални, толкова повече протести ще има докато не се стигне до бунт. Като искате да намалите колите, направете градския транспорт по-евтин от пътуването с кола, направете и буферни безплатни паркинги на входовете на София в удобна връзка с него и най-вече дайте поминък на хората из България, за да бе се събира цялата държава в един град. Друга оправия няма.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
На някой хора просто им е под достойнството да се возят в градския транспорт, да се качат на велосипед или да вървят 30 минути. Повечето такива са млади и здрави хора "над нещата".
Това че пътищата в зелена и синя зона трябвало да обслужват основно живущите в района и да им се полага паркинг на улицата в центъра на тези живущи е върхова глупост. Нито една улица не принадлежи и не е правена приоритетно за някой.
С тези зони се въртим в един омагьосан кръг. Веднага кварталите непосредствено до новите зони ще бъдат целодневно задръстени. Единственото решение е да се намали броя на колите чрез по-високи данъци за старите коли и пълно премахване от пътищата на всяка кола с неплатен данък. И вместо да се мисли постоянно за поредното разширяване на зоната по-добре да се помисли за 2 големи гаража на етажи в периферията на центъра, които ще решат проблема. След като се намират места за молове, и място за гараж ще се намери, въпрос на желание и умения. Разбира се това няма да стане, защото е къде къде по-лесно да мацнеш една боя на пътя и да почнеш да събираш такса без нищо да си вложил.
От една страна е доста добре да няма коли по тротоарите и да не съм принуден да ходя по улицата, и да не ми паркират пред входа, така че да нямам достъп дори до входната врата. ОБаче - колите в София няма да намалеят, каквито и рестриктивни мерки да се вземат. Те просто се местят от едно място на друго - ако се използва само този принцип, ще трябва да се въвеждат зони до безкрай в целия град и пак няма да има достатъчно места. Проблеми с паркирането има не само в центъра. Ясно е, че инфраструктурата на много от сградите не е мислена, за да могат дори само живеещите да имат паркомясто и не очаквам тези мерки да променят това. Не се ли мисли в посока подземни и надземни паркинги - поне по 1 за всеки квартал. Или всяка нова сграда да е задължена да има минимум подземен паркинг и прилежащи паркоместа. Как ще се гарантира, че живеещи в районите със зони ще имат паркомястото, за което плащат? А т.нар. пришълци, които си плащат, същевременно пак ще заемат места, където намерят. Малко повече мисъл трябва в цялото нещо и обществено обсъждане също. Защото дори да е имало такова, някой може ли да каже какви са резултатите от него. И в допълнение има смарт решения, които само ако огледаш други европейски градове, могат да се приложат: например в Любляна е тотално забранено паркирането в определени зони на центъра, където електронен достъп имат само линейки, полиция и др. служебни коли, таксита, предполагам и собственици. Имат си достатъчно надземни паркинги, стимулрат много велосипедите, въвеждат и сензорни системи, които уведомяват предварително къде са свободните места за паркиране.
... Малко повече мисъл трябва в цялото нещо и обществено обсъждане също. Защото дори да е имало такова, някой може ли да каже какви са резултатите от него. И в допълнение има смарт решения, които само ако огледаш други европейски градове, могат да се приложат: например ...
Аз живея в незасегнатата от зелена зона част на Лозенец. Това, че бул. Баучер влиза в зоната, автоматично означава, че всички коли от там, ще се преместят по малките улички в квартала. В същото време, тази част от кварталът се е превърнала в паркинг на бизнес парка от другата страна на бул. Яворов, който е построен без обезпечаване с парко места. Всички тротоари в района са заети от паркирали коли, а когато се обадя в общината, от там ми казват, че всичко ще се оправи със зелената зона... Параграф 22, удобен за неработещата общинска и държавна администрация.
До коментар [#45] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпоке
едно уточнение, защото явно не съм бил добре разбран: тези 15 буса НИКОГА не са били в движение. Просто дени хубав, слънчев ден преди 5-6 години ги стовариха чисто нови и така до....онзи ден! иначе съм съгласен, че в болно общество като нашето това да търсиш начин да надхитриш системата и обществото, често се нарича "добър мениджър", но в нормални държави паркирането на фирмени коли на улиците в кварталите и в индианска нишка е обществено неприемливо и дори наказуемо.
Абе на тия дето живеете по жцентъра и всичко ви е под г..а ви е много лесно. Ама ако живееш в единия край на София, работиш в другия и за да идеш на пазар ти трябва смяна на три транспорта и ако пазаруваш за три фамилии ще ви питам.Да не говорим за ходене по болници, прегледи и ходене по институции с възрастни и трудно подвижни хора, за пренасяне на строителни материали, мебели и всякакви такива.Центърът, пореди ниското строителство е относително слабо населен, но колкото повече въпросните зони се доближават до градовете-спални, толкова повече протести ще има докато не се стигне до бунт.Като искате да намалите колите, направете градския транспорт по-евтин от пътуването с кола, направете и буферни безплатни паркинги на входовете на София в удобна връзка с него и най-вече дайте поминък на хората из България, за да бе се събира цялата държава в един град.Друга оправия няма.
как предложените мерки ще ти помогнат в случаите, които си изброил в защита на това защо ползваш кола: цитирам: живея на другия край на софия, пазарувам на три фамилии и прочие?
Няма столица без зони за паркиране и съответно заплащане - може да ни е неприятно, но сиренето си е с пари.Друг е въпроса кого вкарваме в кметството, как и за какво се разходват средствата, но ако наистина ни интересува, няма кой друг, пак сме ние, които трябва да си отваряме очите като гласуваме и след това да ги наблюдаваме.Иначе всички искаме ред, чист въздух, паркоместа и паркинги, ама ако може някой друг да даде парите за тях - безплатен обяд няма.
Никой не иска "безплатен обяд". Искам когато общината ми вземе 100 или 500 лева за стикер, ДА МИ ГАРАНТИРА, че ще спра в съответната зона. А сега взимат парите, а ако не си намериш място - твой проблем! Искам да спрат да дават разрешения на имот, на който е имало една семейна къща с двор, да се построи 5-етажен блок с 15 апартамента И БЕЗ НИТО ЕДНО място за паркиране. Искам с част от парите да построят общински, подземни гаражи, каквито има във всеки западноевропейски град, в който съм ходил. И където гостите на града да си оставят колата за неголяма сума на ден - хем за тях удобно, хем за пешеходците, чиито тротоари няма да бъдат заети, хем за общината печелившо. И това, което НЕ ИСКАМ, е безконтролно да се изнудват гражданите за десетки милиони на година, чрез т.нар "зони", след което парите да са "изхарчени за дейността на Градска мобилност". Коя дейност? Паяците-изнудвачи, за които се плаща ОТДЕЛНО, са единствената им дейност. Заедно с група алкохолици със зацапани електрикови елечета, които гледат да щипнат нЕкое леФче "за тях си" от шофьор-тарикат. Да, на Запад има най-различни режими за ограничаване на безконтролното паркиране. Но нашето е поредната ПОДМЯНА на такъв режим. и поредната узаконена кражба на престъпниците в Софийска община.
Ами поне на работа мога да ходя, не с кола, а с градски транспорт, , макар че ще ми е три пъти по-бавно, както и много хора, на които сега това не е изгодно. Иначе в един спор тука преди време написах и доста други мерки, макар че не се сетих тогава за всички. Виж ми старите коментари в профила, че сега не ми се пише толкова дълго.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
"Единственото решение е да се намали броя на колите чрез по-високи данъци за старите коли "
По-високите данъци трябва да са за ПО-ЦАПАЩИТЕ КОЛИ. Вече започнах да снимам коли, които са пет пъти по скъпи и три пъти по-нови от моята а цапат десет пъти повече от нея. Скоро ще публикувам и снимки.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Може и така да е, не знам за какви коли точно говориш, но тези три пъти по-нови и пет пъти по-скъпи коли плащат 30 пъти по-високи данъци и застраховки. Ако някой иска да си плаща и кара голяма и мощна кола, никой не може да му забрани стига да е в рамките на закона. Проблема е че е пълно с "таралясници", които плащат абсолютно символичен данък, това не е нормално. Не е правилно новите и по-малко замърсяващи коли да плащат по-висок данък от старите.
Аз живея в София "кмете" и това е от около 20 години. Зоните с платено паркиране промениха града към добро и нека не смесваме темите с реплика от рода "а за какво се харчат парите и има ли отчетност?" - по този въпрос нека мислим преди да гласуваме. Та...от позицията на живеещ и шофиращ/паркиращ в София съм на категоричното мнение, че абсолютно навсякъде трябва паркирането да е платено - от Обеля до Горубляне. Само това е начина да се нормализират нещата и да се излезе от "стандарта за нормалност" 4-членно семейство да има 3 коли със средна възраст 22 години...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
442
Рейтинг: 1445 НеутралноНе е далече времето, когато тези зони ще започнат да придобиват златни отенъци, а след това ще започнат да блещЯт като диаманти.
rossen4i4o
Рейтинг: 237 Веселоза удобство на гражданите , ха ха ха
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноОще 100 лв. НЕЗАКОНЕН данък на домакинство за раята !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!НАРОДЕ !!!
reddragon
Рейтинг: 421 НеутралноПарите, къде отиват парите?!? Гаранция купуват принтери по 15к лв и откриват e-mail за по 2000 /бр
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#4] от "tonywalker":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!за суджуци - имаше доклад на сметната палата , който "мистериозно" потъна в прокуратурата още от кметуването на сънцето.
tsvetko_51
Рейтинг: 1701 НеутралноНяма столица без зони за паркиране и съответно заплащане - може да ни е неприятно, но сиренето си е с пари.
Друг е въпроса кого вкарваме в кметството, как и за какво се разходват средствата, но ако наистина ни интересува, няма кой друг, пак сме ние, които трябва да си отваряме очите като гласуваме и след това да ги наблюдаваме.
Иначе всички искаме ред, чист въздух, паркоместа и паркинги, ама ако може някой друг да даде парите за тях - безплатен обяд няма.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#6] от "tsvetko_51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти в София ли живееш и ако да то от колко години ?
Антон Чипев
Рейтинг: 8 НеутралноМоля редакторите от КАПИТАЛ да обърнат сериозно внимание на настоящата статия, която е написана неграмотно. Обърнете сериозно внимание на абзацът, който започва с "Те", защото е стилистично и логически грешен и неразбираем.
А сега относно тъй наречените протестиращи:
Допитване е проведено, чрез анкетни карти връчени, например на собствениците на имоти, които са посещавали общината за да платят данъци или да ползват други административни услуги. В медиите се шуми още от пролетта по този въпрос, но изглежда,че някой иска да извлече политически дивиденти в последната минута.
Осем лева на месец е приемлива такса, чрез която да се изгонят пришълците от зоната, която трябва да обслужва с приоритет собствениците на имоти в района. Но струва ми се, че протестиращите в случая, ще бъдат именно самите пришълци.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#8] от "Антон Чипев":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ти си отскоро в Играта нали?
Jessika
Рейтинг: 1502 НеутралноДо коментар [#8] от "Антон Чипев": "Осем лева на месец е приемлива такса, чрез която да се изгонят пришълците от зоната, която трябва да обслужва с приоритет собствениците на имоти в района"
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Таксата ше обслужва с приорите собствениците, ако те въобще успяват да си намерят места за паркиране в строго определените им за това зони.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#10] от "Cassi":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!тази такса е просто поредната хранилка за една партия.
moriarti
Рейтинг: 868 ВеселоДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Комуноидите ВИНАГИ сте срещу въвеждането на някакъв ред, защото тогава не можете да "краднете" в мътната водица, нали? Спомените за времената, когато сте бил всевластен кмет на община, а сега сте заврян под храста в "овчия квартал" ви карат да си гризете нервно будьоновката и ядовито да оплювате всичко и всеки, който не е руски мужик или национален предател. Бавно, трудно, въпреки такива като вас... нещата се случват и България ще стане нормална държава.
А, дошла есента. Ще трябва да се преместите изпод храста в бараката миризлива май.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#12] от "moriarti":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!???
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#12] от "moriarti":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ще ни кажеш ли за какво харчите И тези пари ?
penetrating
Рейтинг: 9101 НеутралноТова райониране е трудно да бъде обосовано освен по правилото на бай Ганьо - "Имал си бол пари, платил си". Или цяла София трябва да е покрита или нито една нейна част, а да се прилагат други стимули за ползване на градски транспорт.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertmoriarti
Рейтинг: 868 ВеселоДо коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК""Ние"?!? Мерси, значи. Най-сетне признание за произхода ми. Царствено някак си... Та Ние харчим тез пари за... кои пари?
rincewind
Рейтинг: 528 НеутралноДгд за колите! Аз бих ви сложил тройна цена!
moriarti
Рейтинг: 868 ВеселоДо коментар [#17] от "rincewind":
"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"Все още не увират трите мозъни клетчици на новото бугарин, че бракмите завзеха градовете, унищожиха паркове, градинки, тротоари, детски площадки, въздуха за дишане, местата за разходка и спорт, нормалната среда за живот... и се хвърлят милиарди левове за оправянето на поразиите им. Оно (новото бугарин) нЕма ли 5 таралясника пред блокО, не мой да се дуе кат пуяк. И е драма голяма, когато някой му рече - Плащай!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#18] от "moriarti":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Плащането не е проблем. проблем са краденето и неспазването на закона.
Irina Gergova
Рейтинг: 250 НеутралноМного добре. Целият широк център трябва да е синя зона, включително събота и неделя. В идеалния център е много по-добре откакто въведоха синя зона.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ВеселоДо коментар [#20] от "irina.gergova":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и най-добре денонощно - нали така. ти не си Софиянка - личи ти.
Yavor Trampov
Рейтинг: 9 НеутралноЖивея в Лозенец - обществено обсъждане имаше обявено още преди доста време (не съм ходил, но предполагам че е било и проведено). Поканите бяха ясно и видимо залепени като плакати. Позицията на общината за въвеждане на зона е ясно обявена на сайта й и в социалните медии от няколко години и е подкрепена от гражданска инициатива. Личното ми мнение е, че въвеждането на зоната е правилно, макар и закъсняло - ремонтирсните преди време тротоари отдавна вече не изглеждат ремонтирани.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ВеселоДо коментар [#20] от "irina.gergova":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Апропо - кое е за теб "широк Център" ???
султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#22] от "Yavor Trampov":
Мърфи е оптимист!Така е, правилно е, но сега да му мислим живеещите в непосредствена близост до новите граници. Сега цялата тази тенекиена лавина ще си стовари колите по нашите улици!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ВеселоДо коментар [#24] от "султана глаушева":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!помолете се да ви направят и вас зона. Вярвай ми, ще ви послушат.
Irina Gergova
Рейтинг: 250 НеутралноРодена съм на Солунска и Ангел Кънчев, и от 52 години живея там. Най-вероятно не съм софиянка, да.
Не ми се спори с муфлон.
султана глаушева
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#25] от "КМЕТ В СЯНКА":
Мърфи е оптимист!Че аз отдавна го искам. Който няма гараж или паркомясто, не трябва да кара кола. Или й осигуряваш домуване, или никой не е длъжен да ти търпи строшляка по улици и тротоари. А който се придвижва с кола, да плаща солено. Този град трябва най-после да стане за хората, а не за ламарината. А за събраните такси - най-строга отговорност. Да строят с тях подземни гаражи!
extraCACA
Рейтинг: 1552 Веселомуахаха... че то и в дг така бе братчед - заварди лелята вратата с тефтера в ръка и вика - добър ден, време е за дарението... както и да е, и какво ги питаха собствениците на имоти в тая анкета - "настоявате ли да ви вдигнем косвено данъците с поредната такса, понеже така, да си имаме кинти за харчене"
extraCACA
Рейтинг: 1552 Веселокойто подписва разрешителни и актове на многофамилни сгради без осигурени паркоместа, поради липса на дървета наоколо, а и за да не му опират краката, следва да бъде увесен от терасите на втория етаж на съответната сграда
hahohehi
Рейтинг: 302 НеутралноПред нас въведоха зона и стана супер - махнаха зарязаните и рядко използвани коли, срещу 100 лева на година паркирам като царичка.
sarunka
Рейтинг: 1151 Неутрално8 лв на месец. това е нищожна сума за да имаш право да си слагаш таралясника в центъра на софия. това го няма никъде по света -трябва да е 80.00лв
Политиката на Дневник за администриране на форума е най-грозното лице на цензурата. Към съфоромците с най много плюсове. Кефи ли ви , че лоената топка ви ги блъска?chinaski
Рейтинг: 402 НеутралноВъпреки, че ми беше удобно да спирам в новата зона, когато ходих с колата в центъра на София - одобрявам новата наредба!Без коли е много по-добре и притно, където и да е.
Само се питам дали тези пари, които ще дойдат от тези зони, няма да отидат в нечии джобове, за лично ползване!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ВеселоДо коментар [#26] от "irina.gergova":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!не си спомням на този адрес да е имало родилен дом. а и улицата имаше май друго име. сега къде живееш?
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноВреме е да се въведе платено паркиране в цяла София! Градът стана автомобилно гето! Всеки сульо вече си купи таратайка и започна да настоява общината и да му строи пътища, и да му осигурява паркомясто. А в същото време данъците за старите коли са смешно ниски!
m_todorov
Рейтинг: 503 НеутралноПротестиращите са прави единствено, че тия пари потъват в джобовете на герп и не се харчат за паркинги и подобряване на градската среда. Автомобилният трафик трябва да се изтласка от града, не само за паркиране трябва да има такси, а и за преминаване с използването на камери на входовете и изходите на централната градска част и фактуриране по номер на МПС. Да започнат да налагат глоби на орките, които паркират в зелени площи, че не се трае.
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноWhy free parking is bad for everyone - https://www.vox.com/2014/6/27/5849280/why-free-parking-is-bad-for-everyone
grayeagle
Рейтинг: 753 НеутралноЧакам и при нас , че около мола на Стамболийски е страшно. Всякакви пристигат от околните градове и селища, мятат полустрошените си автомобили пред нас и си отиват на работа. Привечер си ги взимат и остават само петната от масло. Невероятна наглост е да има безплатни места за паркинг и то пред чужди сгради.
EU defender
Рейтинг: 696 НеутралноКато е незаконен го атакувай в съда, комундер. Не сме длъжни да търпим това, че паркираш таралясника си по тротоарите. Мярката е правилна. The best way to predict the future is to invent it.
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 823 НеутралноИмаше. София. Съвсем до скоро. Докато решиха и от това да крадат.
Ridiculous Върнете стария сайт!
Рейтинг: 823 НеутралноТи хубаво би сожил тройна цена, ама не си имал болен човек вкъщи и да трябва да го водиш тук и там и да няма линейки и да е трудно с таксита. При тази инфраструктура и при тези здравни и социални услуги, за съжаление много хора просто се нуждаят от автомобил. И тази нужда, предизвикана от окрадените средста за здравни, комунални и социални услуги, се олага с "данък паркиране". Долно е!
bj_int
Рейтинг: 249 НеутралноДо коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":
До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":
Правилно е - няма безплатен обяд! А първият видим резултат е, че бусовете на небезизвестна охранителна фирма (ПЕТНАДЕСЕТ на брой), които стояха паркирани в продължение на ПЕТ години на Джеймс Баучер (преди Черни връх) вече ги няма. Кво те брига теб има или няма безплатни паркоместа, когато една фирма е стоварила автопарка си на общинската (тоест на всички) улица и не ги помръдва с години.
extraCACA
Рейтинг: 1552 ЛюбопитноА дали поне горе-долу знаем на кой свят живеем? Герб кога ще върнат незаконно (съ)обираните 3 години кинти?
Feb 25, 2013 - Съдът обяви за незаконни винетките за паркиране и скобите в ... Винетките за платено паркиране за живеещите в центъра на София също са незаконни
Jul 23, 2015 - Софийският административен съд обяви за незаконни цените за платеното паркиране в София, които действат от 2012 г.
Jul 23, 2015 - Софийският административен съд обяви за незаконни цените за платеното паркиране в София, които действат от 2012-а година.
"...Решението на съда означава, че на практика от 2012 г. насам таксите за паркиране в София, както и за поставяне на скоба от 30 лв. и репатриране на автомобила от 60 лв. са събирани незаконно, коментираха от Софийския обществен съвет..."
Междувременно парламентът промени закона, за да стане събирането на парите законно..."
extraCACA
Рейтинг: 1552 Веселоеми айде да си го платите най-накрая, м?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4655 Неутралнопаркоместата в зелената в София ще се увеличат с около 4700.
Libertarianism is just anarchy for rich people__________________
Значи в София има над 30 000 паркоместа в зоните при средна заетост 90% ...това са много пари къде изчезват?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4655 НеутралноИмат добър мениджър логистика, добра ефективност малко разходи, ако трябваше да патуват всеки ден от гараж край гара Елин Пелин за пет години щяха да са назад с няколко милиона а така са на 1км от НДК!
Libertarianism is just anarchy for rich people
nik_77.
Рейтинг: 1259 НеутралноНе само, че е имало някакво допитване, но мярката била въведена по настояване на живущи във въпросните зони. В Лозенец набучиха колчетата вече и чакат парите. По стотина лв.на кола. За 2-3 коли /колкото има домакинство средно/, 200-300. Честито. Пак си е същото с паркирането, разбира се. Новост е как са нагъчкали вторите и третите коли по разни дворчета, по-широчки площадки на троарите и пр. Доста жалка картина.
rapidfire
Рейтинг: 1441 НеутралноАбе на тия дето живеете по жцентъра и всичко ви е под г..а ви е много лесно. Ама ако живееш в единия край на София, работиш в другия и за да идеш на пазар ти трябва смяна на три транспорта и ако пазаруваш за три фамилии ще ви питам.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Да не говорим за ходене по болници, прегледи и ходене по институции с възрастни и трудно подвижни хора, за пренасяне на строителни материали, мебели и всякакви такива.
Центърът, пореди ниското строителство е относително слабо населен, но колкото повече въпросните зони се доближават до градовете-спални, толкова повече протести ще има докато не се стигне до бунт.
Като искате да намалите колите, направете градския транспорт по-евтин от пътуването с кола, направете и буферни безплатни паркинги на входовете на София в удобна връзка с него и най-вече дайте поминък на хората из България, за да бе се събира цялата държава в един град.
Друга оправия няма.
VeLikoV
Рейтинг: 427 НеутралноНа някой хора просто им е под достойнството да се возят в градския транспорт, да се качат на велосипед или да вървят 30 минути. Повечето такива са млади и здрави хора "над нещата".
Billy Pilgrim
Рейтинг: 416 НеутралноДо коментар [#8] от "Антон Чипев":
Това че пътищата в зелена и синя зона трябвало да обслужват основно живущите в района и да им се полага паркинг на улицата в центъра на тези живущи е върхова глупост. Нито една улица не принадлежи и не е правена приоритетно за някой.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 416 НеутралноС тези зони се въртим в един омагьосан кръг. Веднага кварталите непосредствено до новите зони ще бъдат целодневно задръстени. Единственото решение е да се намали броя на колите чрез по-високи данъци за старите коли и пълно премахване от пътищата на всяка кола с неплатен данък. И вместо да се мисли постоянно за поредното разширяване на зоната по-добре да се помисли за 2 големи гаража на етажи в периферията на центъра, които ще решат проблема. След като се намират места за молове, и място за гараж ще се намери, въпрос на желание и умения. Разбира се това няма да стане, защото е къде къде по-лесно да мацнеш една боя на пътя и да почнеш да събираш такса без нищо да си вложил.
jiffylube
Рейтинг: 474 НеутралноОт една страна е доста добре да няма коли по тротоарите и да не съм принуден да ходя по улицата, и да не ми паркират пред входа, така че да нямам достъп дори до входната врата. ОБаче - колите в София няма да намалеят, каквито и рестриктивни мерки да се вземат. Те просто се местят от едно място на друго - ако се използва само този принцип, ще трябва да се въвеждат зони до безкрай в целия град и пак няма да има достатъчно места. Проблеми с паркирането има не само в центъра. Ясно е, че инфраструктурата на много от сградите не е мислена, за да могат дори само живеещите да имат паркомясто и не очаквам тези мерки да променят това. Не се ли мисли в посока подземни и надземни паркинги - поне по 1 за всеки квартал. Или всяка нова сграда да е задължена да има минимум подземен паркинг и прилежащи паркоместа. Как ще се гарантира, че живеещи в районите със зони ще имат паркомястото, за което плащат? А т.нар. пришълци, които си плащат, същевременно пак ще заемат места, където намерят. Малко повече мисъл трябва в цялото нещо и обществено обсъждане също. Защото дори да е имало такова, някой може ли да каже какви са резултатите от него.
И в допълнение има смарт решения, които само ако огледаш други европейски градове, могат да се приложат: например в Любляна е тотално забранено паркирането в определени зони на центъра, където електронен достъп имат само линейки, полиция и др. служебни коли, таксита, предполагам и собственици. Имат си достатъчно надземни паркинги, стимулрат много велосипедите, въвеждат и сензорни системи, които уведомяват предварително къде са свободните места за паркиране.
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноПлатеното паркиране е точно едно от тези "смарт" решение заимствани от европейските градове! На запад навсякъде паркирането е платено!
natash
Рейтинг: 8 НеутралноАз живея в незасегнатата от зелена зона част на Лозенец. Това, че бул. Баучер влиза в зоната, автоматично означава, че всички коли от там, ще се преместят по малките улички в квартала. В същото време, тази част от кварталът се е превърнала в паркинг на бизнес парка от другата страна на бул. Яворов, който е построен без обезпечаване с парко места. Всички тротоари в района са заети от паркирали коли, а когато се обадя в общината, от там ми казват, че всичко ще се оправи със зелената зона... Параграф 22, удобен за неработещата общинска и държавна администрация.
bj_int
Рейтинг: 249 НеутралноДо коментар [#45] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпоке
едно уточнение, защото явно не съм бил добре разбран: тези 15 буса НИКОГА не са били в движение. Просто дени хубав, слънчев ден преди 5-6 години ги стовариха чисто нови и така до....онзи ден!
иначе съм съгласен, че в болно общество като нашето това да търсиш начин да надхитриш системата и обществото, често се нарича "добър мениджър", но в нормални държави паркирането на фирмени коли на улиците в кварталите и в индианска нишка е обществено неприемливо и дори наказуемо.
bj_int
Рейтинг: 249 Неутралнокак предложените мерки ще ти помогнат в случаите, които си изброил в защита на това защо ползваш кола: цитирам: живея на другия край на софия, пазарувам на три фамилии и прочие?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ВеселоДо коментар [#38] от "EU defen
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ела да видиш
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ВеселоДо коментар [#38] от "EU defender":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!съдът връща много неща но герберастията не изпълнява.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 ВеселоДо коментар [#47] от "rapidfire":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!няма да посмеят.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 РазстроеноДо коментар [#53] от "natash":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!вие сте си ги избрали.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 РазстроеноДо коментар [#54] от "bj_int":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ти защо не се оплака ?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 РазстроеноДо коментар [#53] от "natash":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!още един незапознат с лъжите на герб.
sylvester
Рейтинг: 513 НеутралноНикой не иска "безплатен обяд". Искам когато общината ми вземе 100 или 500 лева за стикер, ДА МИ ГАРАНТИРА, че ще спра в съответната зона. А сега взимат парите, а ако не си намериш място - твой проблем! Искам да спрат да дават разрешения на имот, на който е имало една семейна къща с двор, да се построи 5-етажен блок с 15 апартамента И БЕЗ НИТО ЕДНО място за паркиране. Искам с част от парите да построят общински, подземни гаражи, каквито има във всеки западноевропейски град, в който съм ходил. И където гостите на града да си оставят колата за неголяма сума на ден - хем за тях удобно, хем за пешеходците, чиито тротоари няма да бъдат заети, хем за общината печелившо. И това, което НЕ ИСКАМ, е безконтролно да се изнудват гражданите за десетки милиони на година, чрез т.нар "зони", след което парите да са "изхарчени за дейността на Градска мобилност". Коя дейност? Паяците-изнудвачи, за които се плаща ОТДЕЛНО, са единствената им дейност. Заедно с група алкохолици със зацапани електрикови елечета, които гледат да щипнат нЕкое леФче "за тях си" от шофьор-тарикат. Да, на Запад има най-различни режими за ограничаване на безконтролното паркиране. Но нашето е поредната ПОДМЯНА на такъв режим. и поредната узаконена кражба на престъпниците в Софийска община.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4684 НеутралноДо коментар [#62] от "sylvester":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+++
rapidfire
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#55] от "bj_int":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Ами поне на работа мога да ходя, не с кола, а с градски транспорт, , макар че ще ми е три пъти по-бавно, както и много хора, на които сега това не е изгодно.
Иначе в един спор тука преди време написах и доста други мерки, макар че не се сетих тогава за всички.
Виж ми старите коментари в профила, че сега не ми се пише толкова дълго.
rapidfire
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#58] от "КМЕТ В СЯНКА":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Кой няма да посмее какво?
rapidfire
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#50] от "Modestmouse":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!"Единственото решение е да се намали броя на колите чрез по-високи данъци за старите коли "
По-високите данъци трябва да са за ПО-ЦАПАЩИТЕ КОЛИ.
Вече започнах да снимам коли, които са пет пъти по скъпи и три пъти по-нови от моята а цапат десет пъти повече от нея.
Скоро ще публикувам и снимки.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 416 НеутралноДо коментар [#66] от "rapidfire":
Може и така да е, не знам за какви коли точно говориш, но тези три пъти по-нови и пет пъти по-скъпи коли плащат 30 пъти по-високи данъци и застраховки. Ако някой иска да си плаща и кара голяма и мощна кола, никой не може да му забрани стига да е в рамките на закона. Проблема е че е пълно с "таралясници", които плащат абсолютно символичен данък, това не е нормално. Не е правилно новите и по-малко замърсяващи коли да плащат по-висок данък от старите.
06210311
Рейтинг: 300 НеутралноДо коментар [#7] от "КМЕТ В СЯНКА":
Аз живея в София "кмете" и това е от около 20 години. Зоните с платено паркиране промениха града към добро и нека не смесваме темите с реплика от рода "а за какво се харчат парите и има ли отчетност?" - по този въпрос нека мислим преди да гласуваме. Та...от позицията на живеещ и шофиращ/паркиращ в София съм на категоричното мнение, че абсолютно навсякъде трябва паркирането да е платено - от Обеля до Горубляне. Само това е начина да се нормализират нещата и да се излезе от "стандарта за нормалност" 4-членно семейство да има 3 коли със средна възраст 22 години...