Евгени Крусев, зам.-кмет на София: За всички сгради над 75 м ще има анализи за влиянието им върху трафика

Евгени Крусев заместник кмет по транспорта в София

© Георги Кожухаров

Евгени Крусев заместник кмет по транспорта в София



Евгени Крусев е зам.-кмет на София по транспорта от пролетта на 2016 г., когато замени подалия оставка Любомир Христов. Крусев е завършил Университета за национално и световно стопанство и магистратура по "Транспортно планиране и инженеринг" в университета Napier в Единбург.


Срокът на действие на Генералния план за организация на движението в Столичната община изтече през 2016 г., като тогава беше обявена обществена поръчка за неговото обновяване. На какъв етап е този процес в момента? Предвиждат ли се някакви промени в организацията на движение в София? Ако да, какви ще бъдат те.


- В момента се изработва "План за устойчива градска мобилност", за който е избран изпълнител и се работи по съставянето на цялостния документ. На този етап е приет един междинен доклад, като предстои в кратки срокове да се приеме и втори. На база на представените доклади ще бъдат взети решения дали е необходима промяна по организация на движението на дадени места в града. (бел. ред. - в четвъртък Столичният общински съвет прие предложението на Крусев за промяна на движението в центъра на София и въвеждането на две нови пешеходни зони).




Направени ли са анализи какво влияние върху трафика ще окаже обособяването на трите зони за строителството на небостъргачи, определени в предложението за промените в Закона за устройство и застрояване на Столичната община (ЗУЗСО) – около Централна гара, "Интер Експо център" и по продължението на бул. "Царица Йоана" към Околовръстен път.


- Предвидените промените засягат цялостния облик на града, в това число устойчивото развитие на мобилността и използването на обществения транспорт, като основен и екологичен начин за придвижване. На всички определени за високо строителство локации е налице подходяща инфраструктура, а плановете за доизграждането на такава са в напреднал етап и това следва да се случи със строителството на високите сгради.


С промените в ЗУЗСО предлагаме да се създаде Наредба за извършване на проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване. С нея ще въведем като задължение на всички инвеститори, които искат да строят сгради над 75 м височина и над 20 хил. кв. м разгърната застроена площ, да правят анализ на трафика. Анализът трябва да включва не само вход-изхода на бъдещата сграда, а и на това как новата сграда ще се отрази на движението в по-голяма територия и съседни кръстовища.


Столичният общински съвет прие предложението Ви за въвеждането на "успокоена зона" в центъра на София, в която да има ограничение от 30 км/ч. То е част от мерките в програмата за контрол на качеството на въздуха в София, приета от Столичния общински съвет през май. Направени ли са анализи какво влияние ще окаже ограничението на движението в София? Ако да, какво показват те?


- Ограничението от 30 км в час ще бъде въведено в зоната между улиците "Алабин" и "Леге" и булевардите "Христо Ботев" и "Васил Левски". Ограничението няма да обхваща самите булеварди, а само малките улици в района, което няма да доведе до промени и усложнение в трафика. Въвеждането на подобна мярка ще допринесе не само за подобряване на качеството на въздуха, но и за повишаване на безопасността в тези райони, създавайки по-спокойна градска среда.


По думите на кмета на София Йорданка Фандъкова за следващата година е планиран ремонт на бул. "Пенчо Славейков". Столичната община има ли готов проект за ремонта? Какво предвижда той? Каква е прогнозната стойност на този ремонт и как ще се финансира?


- В момента тече процедура за избор на изпълнител за проектиране и изпълнение на ремонта по бул. "Пенчо Славейков". Фирмата, която бъде избрана, ще изготви работен проект, който ще бъде разгледан от Столичната община и при окончателното му одобрение ще започнат ремонтните дейности, включени в проекта.


Планира ли се ремонт на бул. "Цар Борис III"?


- Столичната община в следващите две години не планира основен ремонт на настилката на булеварда. Той ще бъде поддържан по линия на ремонта на трамвайното трасе, който е предвиден като част от цялостния проект за "Интегриран столичен градски транспорт – фаза II". В него се предвижда доставката на 13 нископодови трамвая, които да се движат по реконструирания участък на бул. "Цар Борис III". Там ще се подмени релсовият път и контактно-кабелната мрежа. Проектът за извършването на тези подобрения вече е готов, като в момента се избира изпълнител. Ремонтът ще бъде финансиран по опративна програма "Региони в растеж" и прогнозната му стойност е близо 40 млн. лв. без ДДС.


Каква настилка ще предложи Столичната община за двата булеварда на бъдещите обществени обсъждания - павирана или асфалтова?


- За бул. "Пенчо Славейков" тепърва предстои изработването на проект и неговото публично представяне и обсъждане.


Има ли необходимост от въвеждането на нощен градски транспорт? Кои линии биха могли да се движат и нощем? Водени ли са разговори с транспортните оператори за въвеждането на тази услуга? Какво е тяхното мнение? Колко ще струва въвеждането на нощен градски транспорт на Столичната община за една година?


- Проучванията, които се извършват от "Център за градска мобилност" (ЦГМ) за въвеждането на нощен транспорт са в своя заключителен етап. Това е процес, за който се изискваше време за провеждането на социологическото проучване и нагласите на обществото към тази идея. Тук е важно да отбележим, че колегите от ЦГМ са се фокусирали и върху това да се определи какъв е процентът на хората, които биха ползвали градски транспорт през нощта, колко често биха го правили и каква цена са склонни да заплащат за това. Нужно е много прецизно да се разгледат какви са начините за реализирането на такъв проект.


Ако бъде взето окончателното решение за въвеждане на нощен транспорт, ще се проведат разговори с транспортните оператори и ще се проучат варианти за това кои линии биха покрили най-много от ключовите точки в града и биха били най-удобни за гражданите.


Ще бъдат ли поставени ограничители между трамвайните релси и пътните платна по бул. "Княз Александър Дондуков", както беше обявено по време на обществените обсъждания на проекта? Ако не, защо?


- Между трамвайните релси и пътните платна няма да бъдат поставени делинеатори, като това решение е изцяло съобразено както със становището на пътната полиция, така и с фирмите, поддържащи настилките. Такива ограничители при възникване на инцидент или авария на пътя с преминаващ автомобил биха създали предпоставки за образуване на тапи и усложняване на движението по булеварда. Това е и причината да отпадне поставянето им.


Ще бъдат ли поставени ограничители между велоалеята и пътните платна на "Дондуков"?


- След завършването на всички ремонтни дейности по улица или булевард, преди пускането в експлоатация ремонтираният участък се оглежда и одобрява от КАТ. С цел по-висока безопасност за велосипедистите по бул. "Дондуков" и недопускане на паркиране върху велоалеята, ще бъдат поставени такива ограничители между велоалеята и пътните платна.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    Поредните празни приказки за наивници. Повече от ясно е , че всяка голяма сграда ще генерира значителен трафик и ще затормози значително пътната инфраструктура в значителен периметър и то в динамичен а не устойчив модел, което е допълнителен обструктивен фактор.
    Тия наистина са доста зле или с неистински дипломи.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    И, ... кво !!! Всичко е точно. Нали.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Гневно

    До коментар [#2] от "442":

    виж му часовника на бедния общинар - явно за него всичко е ТОЧНО !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Часовника вече се превърна само и единствено, на символ за просперитет. Та при такова дране на матряла, НА ВСЯКА КРАЧКА, да не го докара на часовник !!!

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    това е само върхът на айсберга. Корупцията е грандиозна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на hooligan
    hooligan
    Рейтинг: 254 Неутрално

    И ние ти повярвахме разбира се ! Както между впрочем вярваме на всички общинари и политици който за никакви заплати денонощно превиват гръб от работа и защитават нашите интереси :)

    Враг номер 1 на всички троли във форума ! Руски и Американски !
  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Но това е за в бъдеще, а за вече започнатите проекти нищо не може да се направи.
    Явно са го пуснали да маже.

  9. 9 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ми досега анализ ней ли правен бе? хахахахаха.... Обикновено всичко минава след "общестевено обсъждане" или к'вото е там.... И какво е това над 75 м.??????????? Всека сградка с 4-5 възрастни и още толкоз коли може да взриви "махленския" мир, пък тоя с дипломката от Единбург ги ръси едни.... ма те там в Единбург не си строят връз главите сигурно

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#9] от "calc":

    Преди задължително се правеше експертиза от КАТ и план за организация на движението. Явно вече са я игнорирали калинките.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3325 Неутрално

    Сега първо се строи, след това се прави анализ.

  12. 12 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 314 Неутрално

    а анализ на влиянието върху въздушния трафик дали ще правят?! Сградите ще стават все по-високи и по-нагъсто като по белия свят, това е неизбежно за голям град. Любителите на гледки и чист въздух да си ходят обратно на село.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5482 Неутрално

    До коментар [#12] от "nevermindme":

    трябва и анализ на шума по закон ама ти и гербавите И това не го знаете.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 313 Неутрално

    а анализ на влиянието върху въздушния трафик дали ще правят?! Сградите ще стават все по-високи и по-нагъсто като по белия свят, това е неизбежно за голям град. Любителите на гледки и чист въздух да си ходят обратно на село.
    —цитат от коментар 12 на nevermindme


    Мунчо, София не е Ню Ѝорк и няма и да бъде, така че не ни обяснявай какви ще стават или какви трябва да бъдат сградите в столицата ни и кой къде да ходи.

  15. 15 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 819 Неутрално

    Прочетох интервюто най-внимателно и не ми стана ясно нищо.
    Тия ГРОБарски чиновници, подобно на вожда си КАПО ДИ ТУТИ КАПИ, могат само да ни баламосват и лъжат.
    А зад сцената да крадат ли, крадат.

  16. 16 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 747 Неутрално

    А защо само за над 75-метрови сгради, не трябва ли за всички? Например на малка уличка из кварталите, по която 2 коли не могат да се разминат - преди там е имало само къщи с по една жигула отпред и е било окей. Сега бутат къщите, строят блок на 5-6 етажа, на мястото на една къща идват 20 семейства, всяко с по 1-2 коли, и сутрин ги слушаш как се псуват на майка защото не могат да се разминат.
    То какво въобще има да се прави анализ - може да го направят като в Япония. Там етажността е според ширината на улицата на прилежащия парцел. Обикновен път с 2 ленти - само 1-2 етажно застрояване. С 4 ленти - 5-6 етажа (не помня точните цифри). Булевард с 6 ленти - 10-15 етажа. А небостъргачите - само на булеварди с по 8-10 ленти (4-5 в посока).

  17. 17 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Весело

    най обичам като ми сложат на някой сивито да видя само къде е учил и нито един ред какво е работил...

  18. 18 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Пак хубаво, че не е само за сгради над 750 метра...
    А по принцип не би било лошо, да съобразяват инфраструктурата с броя на живеещите в даден район.
    Ама ние не сме по принципите...

  19. 19 Профил на kras4o
    kras4o
    Рейтинг: 231 Разстроено

    Необръснат и по тениска с къс ръкав ... и ми бил зам. кмет на столица ?!?

  20. 20 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Това момче кой го излъга, че става за чеп за зеле? И за това не става. Един ремонт не може да направи като хората. Разбираме, че е сложен там да прави каквото му казват, но барем да има акъла и опита да го пави не толкова нагло.

  21. 21 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Тези ни управляват, Софийо - учителка Юрдечка и отгледаният кадър на "Центъра за градска мобилност" господин Крусев. Разчертават още улици за платено паркиране, намаляват скорост до 30 км/ч (сякаш там сега се кара с 200), дават поръчки за още уродливи колове с хиляди нови знаци и табели, борят запрашеността със закупуване на скъпи електроавтобуси (затова пък не могат един тротоар да направят в срок и без месеци в пепел и кал). Това могат да измислят, това правят, затова пък действат с размах. Отсреща им се подсмихват под мустак, потриват доволно ръчички и ги правят на маймуни.

  22. 22 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 544 Неутрално

    И на всеки 5 години ли ще даваме по 3 милиона за транспортен план? И пак ли чрез пряко договаряне. И какво ползвахме от последния план?

  23. 23 Профил на waldmeister
    waldmeister
    Рейтинг: 326 Неутрално

    Може да има един, който му вярва - самият той.
    Но като чета изреченото, надали!
    Той едва ли няма представа от причинно-следствена връзка и от най-елементарна хронология. А казаното оставя вепчатление, че не разбира нито едното, нито другото!

    waldmeister
  24. 24 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    А защо само над 75 метра? Трябва оценка за всички сгради над 15 метра, каквато е типичната височина за центъра на София.

  25. 25 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 826 Гневно

    Абсолютна ГАВРА!
    Виждам им 'планирането' и проучването. Всеки престъпник с пари може да си построи каква и да е сграда на каквото и да е място!! За да са задръстени улиците и трафика има отговорни и те са в общината. Вижте за какво 'планиране' и 'проучване' става на въпрос в новозастроените райони!! По-зле е от центъра!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK