Няма по-равен паваж от този на "Дондуков" и други отговори за ремонта

Няма по-равен паваж от този на "Дондуков" и други отговори за ремонта

© Николай Дойчинов



Няма по-гладък паваж в София", казва гордо с широка усмивка Чавдар Гигов, управител на общинската фирма "Софинвест", която упражнява строителния надзор на ремонта на бул. "Княз Александър Дондуков". Гигов бе на съвещание с инженерите от "Трейс груп холд", която изпълнява ремонта. Професионалистите обсъждаха предстоящото полагане на асфалт по булеварда в участъка между "Г.С Раковски" и бул. "Васил Левски". Важното събитие се състоя в сладкарница край булеварда.


Ремонтът на "Дондуков" започна през юни, като трябваше да приключи в средата на септември. Дейностите обаче продължават и в момента, защото дни преди началото им Министерството на културата даде становище настилката по булеварда да бъде от павета. Столичната община беше планирала комбиниран вариант с павета по трамвайните линии и асфалт по пътните платна.


Решението не бе окончателно и след молба от кмета на София Йорданка Фандъкова в четвъртък експертите от министерството позволиха асфалтирането на частта между "Г.С Раковски" и бул. "Васил Левски". Решението им отне близо два часа, три прегласувания, а аргументите за одобрението бяха, че не бива да се консервира състояние, което "не е най-благоприятното за развитието на града", а "съвременната епоха трябва да остави своя отпечатък във времето".




Граждани и общински съветници сигнализираха във "Фейсбук", че ремонтът се изпълнява некачествено. Според недоволните положената паважна настилка е неравна, гранитните бордюри са поставени грешно, фугите между тях са небрежно запълнени с цимент, шахтите по тротоарите са прекалено много.


Попитан от "Дневник" дали смята, че ремонтът се изпълнява некачествено, Чавдар Гигов казва, че няма време за отговори, защото съвещанието с инженерите от "Трейс груп" е много важно, и препрати към своя заместник Сава Десподов.


Кой каза, че паветата не са равни


Десподов обяснява, че лично се уверил в твърденията на фирмата изпълнител, че паветата са положени правилно. За целта лично избрал и ангажирал независима лаборатория, която да направи проверка. "Когато имам съмнения за някой ремонт, си плюнча на пръста и избирам лаборатория", казва Десподов. Той обаче не успя да си спомни името на конкретната лаборатория, която избрал, но бе "категоричен", че услугите й стрували 700 лева.


Сава Десподов

© Николай Дойчинов

Сава Десподов


Според Сава Десподов ремонтът се изпълнява отлично, а проблемите, които се обсъждат, са малки. Например за замазаните с цимент фуги между гранитните павета той твърди, че "няма друг начин". Това било единствената възможна "технология", защото самите бордюри са стари и в неправилна форма. "Вижте на другите места, където бордюрите са нови, там няма проблеми", твърди строителният надзорник. Когато обаче репортер на "Дневник" му посочи неравни нови бордюри, Десподов каза, че би искал да разговаря с журналист, който е инженер и разбира от материята.


Целият този пясък


Част от "Дондуков" между ул. "Сердика" и "Г.С. Раковски" бе пусната за движение на 15 септември. Ден по-рано мястото бе използвано като игрище за плажен волейбол, като събитието бе организирано от Столичната община. Оттогава до днес пясъкът по паважа не е почистен. Резултатът е много прах и недоволни граждани.


"С този пясък се запълват фугите между паветата", обясни пред "Дневник" Галин Йонев, инженер от "Трейс груп холд". Той разказа, че дори по искане на общината преди две седмици от фирмата го измели. Паветата обаче бързо започнали да се разместват, защото фугите все още не били достатъчно устойчиви.


Йонев казва, че "Трейс груп холд" няма вина за шахтите, които на някои места са по 6 една до друга. За тях отговаряли електроразпределителните, телекомуникационните и водоснабдителните дружества. "Тези шахти са изградени и се поддържат от тях, няма как да ги зарием", казва Йонев.


Няма по-равен паваж от този на "Дондуков" и други отговори за ремонта

© Николай Дойчинов


По проект беше различно


На обществените обсъждания, на които беше представен проектът за ремонта на "Дондуков", зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев твърдеше, че ще бъдат поставени ограничители, които да разделят пътните платна от трамвайните релси и велоалеята по булеварда. Имаше и обещания, че трамвайните спирки ще бъдат обособени като острови.


Инженер Йонев потвърди, че е имало такива идеи в първоначалния проект, но те отпаднали след становище на КАТ. Единствено били поставени ограничители за велоалеите, за да се осигури безопасността за велосипедистите, а автомобилите да не могат да паркират там. Паркирали коли върху велоалеята обаче могат да бъдат видени често.


Автомобилите паркирали на велоалеята на "Дондуков"

© Николай Дойчинов

Автомобилите паркирали на велоалеята на "Дондуков"


По самата настилка пък ще бъдат направени корекции, защото на места е увредена, казва Йонев. Причината била, че след пускането на движението по част от булеварда тежката строителна техника нямало как да остане на пътните платна и била пусната по велоалеите, за да бъдат довършени дейностите.


Ремонтът на бул. "Дондуков" струва 7.2 млн. лева. Гаранцията на пътната настилка е 5 години и 8 на трамвайното трасе.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    Т.н. ремонт е най-нагледното доказателство за престъпната некадърност на шайката в СО. По най-порочен начин натриха носовете на гражданята, дето искаха павета, велосипедни алеи и прочие глезотии. Скъпо, бавно, абсолютно некачествено, наводняващо се, мръсно, неравно, грозно - добавете каквото още считате и пак няма да е достатъчно. А инвеститорският контрол явно само контролира парите да се движат към правилните джобове.
    Ма хайде още един мандат и фандък за герп след 2 години, щото мазохизмът ни е от тук до края на света.

  2. 2 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    Поредният некачествен ремонт. Дано поне комисионните си заслужават този резил.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    Паваж не може да бъде равен! Самата технология е такава, че и равен да се нареди, като минат няколко камиона и става неравен!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz2":

    Аха...! В Германия, Франция или навсякъде из Европа, да се чудиш, дали камионите им не са по-леки, че паветата им все добре наредени...! :)

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz2":

    Не е верно, гледайте как се прави в наистина добрите градове.
    http://bgurban.com/ %D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0/#more-113

  6. 6 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Десподов е един стар мръсник, с опит в лъжите и кражбите!Много удобна твар за подобните нему политици и хорица, замесени в този, уж, ремонт.
    Още не е открит булеварда, а вече се вижда, че е за нов ремонт.Ама така е - когато хора с комунистическо мислене ни управляват и нареждат!

  7. 7 Профил на debutant
    debutant
    Рейтинг: 538 Неутрално

    При нормално пресичане на булеварда ти става ясно, че е изключително неравен. Вървиш и се спъпаш в "равното", буквално. Освен това при лек дъжд се образуваха огромни локви, които не се оттичат, а функциониращи велоалеи в действителност няма.
    Отново откраднаха един бързи 7 милиона от Софийска община, за да ми обясняват после колко много са направили, все едно че аз не минавам през Дондуков всеки ден.

  8. 8 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    След като сме достатъчно глупаво да редим павета в 21 век сега всяка година ще трябва да ги пренареждаме, защото отдавна е станало ясно че това не е добра настилка за автомобилни пътища. Да им е честито на групичката активисти дето даваха мило и драго да се запазят паветата щото били "историческо наследство", само не знам тази група активисти дали живее в землянки и кара каруци заради "историческото наследство".
    А като се сетя че имаше някакъв тука във форума, който обясняваше че живеел на Иван Асен и си отделял от "личното време" да подлива вода на улицата за да може паважа да слегне, да се образуват дупки и колите да намалявали, че му раазваляли личния комфорт ако се движат нормално, направо ми се повдига от тази байганьовщина.

  9. 9 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Ако не бъркам щанз'елизе е павирана ?!
    Франсетата са се справили с ремонт и поддръжка!

  10. 10 Профил на ourson
    ourson
    Рейтинг: 450 Неутрално
  11. 11 Профил на ourson
    ourson
    Рейтинг: 450 Неутрално
  12. 12 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Велоалея и тротоар в София = място за паркиране. Много здраве на СО.

  13. 13 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1137 Любопитно


    "...Няма по-равен паваж от този на "Дондуков" ...'
    -----
    Наглец. Още отсега е неравен, а не са пуснати трамваите.
    Какво ли ще се получи тогава?

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  14. 14 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#5] от "Лелка":

    Гледах , гледах и паваж не видях , но явно и там нещо не им стигат средства ли , време ли ,организация ли , та не са измазали къщата в дясно , а иначе имат пари за трамваи .
    А защо не те впечатлява това , че хората явно ползват обществен транспорт , а не са се качили в 5 коли 4 членно семейство ?

  15. 15 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Може ли някой от СО да обясни каква е тая проклета идея да се ползват старите бордюри и фугите да пълнят с цимент ? Толкова ли не може да се сложат нови, или да се подравнят/режат новите, без да се налага подобно грозно кърпене ?

    Отговор от СО... а, чакай...

  16. 16 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Глей с кйви глупусти ни занимават, а никой не казва кой е платил сметката в сладкарницата.

  17. 17 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ако не бъркам щанз'елизе е павирана ?!Франсетата са се справили с ремонт и поддръжка!
    —цитат от коментар 9 на gl_avatar


    Да, с паваж е (сега гранитен, преди - дървен), но не бих казал, че е особено гладка.

  18. 18 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Другари, стига с тази гладкост. Другарят димИтров ни учи да не се заблуждаваме, че пътят ни ще бъде гладък като паважа пред народното събрание.

  19. 19 Профил на Минас Бахдасарян
    Минас Бахдасарян
    Рейтинг: 545 Неутрално

    В събота минах с колата по Дондуков, по време на дъжда.
    Впечатленията ми: щяха да ми опадат пломбите от зъбите и все едно карах през река. Определено преди ремонта беше по равна настилката.

    Da mihi factum, dabo tibi ius.
  20. 20 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#19] от "Минас Бахдасарян":

    Значи , има ефект от ремонта , направили са нещо и ти си го усетил !!!
    Средствата не са отишли напразно - нищо това е полезно за гумите .

  21. 21 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Естествено, че моята фирма строи "най-добре" и "без забележки". Само за инфо - в Римско време на павиран път се е давало 120-150 г. гаранция.

  22. 22 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    И този нарича себе си "инженер" и работи като тех'надзор?!?

    ..."С този пясък се запълват фугите между паветата", обясни пред "Дневник" Галин Йонев, инженер от "Трейс груп холд". Той разказа, че дори по искане на общината преди две седмици от фирмата го измели. Паветата обаче бързо започнали да се разместват, защото фугите все още не били достатъчно устойчиви.
    —цитат от коментар 0 на статията


    След като фугите не са запълнени МАКСИМАЛНО плътно с пясък, разбира че паветата ще се разместват. Процедурата е отдавна известна по цял свят (освен на булгаристансктъе инженери): Разпръсква се пясък, и после паветата се поливат с вода, за да може пясъкът са слезе до дъното на фугата. Това се повтаря няколко пъти, докато пясъка е изпълнил фугите, и после се измита излишния.

    Е да, ама водата струва пари, и някой е скъп на триците, и евтин на брашното! Иззибщо тук много се пести пустата и вода. Ама това пестене вводи до некачествени ремонти.

    За 7те си години в София НИТО ВЕДНЪЖ не съм видял да се поливат с вода слоевете инертни материали (камъни с различни големини и пясък) под настилката (асфалт, павета или тротоарни плочи) преди И по време на трамбоването. Както се прави по цял свят. И без значение дали дали пълнежа е 15 см, или 30-40-50 см.

    Резултатът от липсата на това поливане всички го виждат-хлътнали настилки след една зима/няколко по яки дъжда.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  23. 23 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    До коментар [#14] от "aboto":

    Ей на , цял булевард с павета, велоалеи, места за паркиране, тротоари, пейки, кошчета, WC, дървета, пешеходни пътеки и прочие парижки глезотии.
    http://bgurban.com/ %d0%b8%d0%b4%d0%b5%d0%b0%d0%bb%d0%bd%d0%b0%d1%82%d0%b0-%d1%83%d0%bb%d0%b8%d1%86%d0%b0/

  24. 24 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6474 Неутрално

    Паваж ли е - не ми го хвали

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  25. 25 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1137 Весело

    В събота минах с колата по Дондуков, по време на дъжда. Впечатленията ми: щяха да ми опадат пломбите от зъбите и все едно карах през река. Определено преди ремонта беше по равна настилката.
    —цитат от коментар 19 на Минас Бахдасарян


    Мини и по новопавираната "Иван Асен". Там вече няма грешка -
    100% са паднали.







    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  26. 26 Профил на С С К
    С С К
    Рейтинг: 1137 Гневно





    До коментар [#22] от "Мойше! Толкоз!!!":
    "...хлътнали настилки след една зима..."
    ---
    Оптимист. По "Иван Асен" около три месеца, а "Дондуков"
    няма и месец. ИСТОРИЧЕСКО наследство. Абе...

    По-добре да си здрав и богат,отколкото беден и болен.
  27. 27 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Разбира се, че ще има коли по велоалеите, защото в София почти няма велосипедисти, които да ги ползват.

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Неутрално

    Хубава работа, ама българска...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Някога имаше едни майстори със пришити мушамени наколенки на
    работните панталони, само те можеха да наредят качествено и красиво
    паваж, но за съжаление много от тях не са живи !!!

  30. 30 Профил на vaskoangelov
    vaskoangelov
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Обясненията на въпросния господин са абсурдни, до налудничави.
    И не трябва някой да е инженер, за да може да го обори.

    Качеството е пълна скръб, и затова нямат вина старите бордюри, не-перфектните павета, или други "материяли". Имат вина изпълнителите и НАДЗОРА. В частност, въпросния господин Сава незнамкойси.

  31. 31 Профил на Емил 47
    Емил 47
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#28] от "penetrating":

    А сега го редят главно по мургави българи , защото никой не иска да се учи и да работи качествено , а само да получава добри пари за лоша работа .

    emil_47
  32. 32 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10095 Весело

    До коментар [#31] от "Емил 47":

    За добра работа няма фейс контрол, има контрол преди, по време и след работа...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  33. 33 Профил на jamaisvu
    jamaisvu
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#22] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Това, което казваш, е удивително! Определено трябва да станеш преподавател в УАСГ-то... Що като пишете не мислите преди това какво ще напишете? Ако искаш мога да препоръчам няколко книжки за земната механика и необходимостта и начините на уплътняване.. Защото точно това с водата се явява после голям проблем на всяка улица, на която е сменена канализация/водопровод.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK