
© Цветелина Белутова, Капитал
Столичният общински съветник от Реформаторския блок Стефан Марков поиска да се изгради велоалея по протежението на бул. "Симеоновско шосе", както и да се направи пешеходна пътека с изкуствена неравност и пешеходен светофар на "Ловен парк" при Борисовата градина.
С писмо до медиите той обясни, че в този район на София има голям велотрафик от и за влизане в Борисовата градина, както и към болница "Токуда". Според него това създава риск както за велосипедистите, така и за пешеходците. Освен това по думите на Марков след изграждането на велоалеята "Симеоновско шосе" щяло да бъде велосвързано с кварталите "Студентски град", "Дианабад" и "Витоша".
Той уточни, че е отправил официално предложение до кмета Йорданка Фандъкова. То е постъпило вчера в Столичния общинския съвет.
Марков допълни, че изграждането на велоалея на това място ще компенсира донякъде гражданите от квартал "Витоша", които наскоро протестираха за липсата на градски транспорт и инфраструктура. Тя щяла да улесни живеещите в тези райони, но това нямало да разреши изцяло проблема им с липсата на градски транспорт.
Общинският съветник поиска още да бъде изградена пешеходна пътека с изкуствена неравност на кръстовището на бул. "Симеоновско шосе" и улицата, отвеждаща до ресторанта в "Ловен парк". Той предлага там да се постави и пешеходен светофар, който да бъде активиран само тогава, когато има човек, а през останалото време да свети зелено за колите.
qwertqwert
Рейтинг: 948 НеутралноВелоалеи е ясно че трябва да има колкото се може повече.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Пешеходна пътека на Ловния парк е безумие.
Пешеходен надлез - ОК.
С дейното финансиране от страна на Пицария Виктория, която ще е е най-привелигирована от тая придобивка...... ако не е и поръчител на предложението.... ;)
EU defender
Рейтинг: 1070 НеутралноРазумно предложение. Аз съм и за пешеходната пътека и за велоалея. Сега между гара Пионер и зоопарка не може да се пресече. Има велоалея от Токуда до моста над Драгалевска река, която излиза на Симеоновско шосе, в нищото.
The best way to predict the future is to invent it.ot Bansko
Рейтинг: 603 НеутралноТо и сега има велоалея, но не официална, защото всички велосипедисти си карат по шосето.
stef
Рейтинг: 501 ЛюбопитноНе трябва да се правят пешеходни пътеки а тунели, подобно на трите тунела под алея Яворов. Вярно скъпи са тунелите, но не вярвам да се счупи бюджета на общината от това, просто ще откраднат по-малко...
StefИндиана
Рейтинг: 1426 НеутралноПо Симеоновско шосе ли, където карат с 90 км/ч минимум ?
Там и по псевдо тротоарите е неразумно да се ходи.
Приказки наизуст.
maddrum
Рейтинг: 591 НеутралноПреди време имаше една концепция за свърване на 3-те парка - ловен, южен и борисова. На това място следваше да се изгради пешеходен и велосипеден надлез.
Тая повдигната пътека няма да реши нищо.
Отделно общината бива да помисли малко върху това как и къде започват и завършват велоалеите, щото много от тях почват в нищото и завършват в нищото, а това е предпоставка за инциденти.
stef
Рейтинг: 501 ЛюбопитноИли поне това, което е останало от парковете...
велосипеден надлез не ми звучи като нещо, което можеш да преминеш без да слизаш от колелото, което автоматично го обезсмисля...
Stef
radost.petrova
Рейтинг: 253 НеутралноПовдигната пътека + светофар с бутон за поискване на пресичане е много добра мярка. Освен че ще позволи безопасно пресичане, пътеката ефективно ще намали и скоростта на автомобилите по бул. Симеоновско шосе, която трябва да е до 50 км/ч. Това е добър пасивен контрол и няма да бъде причина за "тапи" - дори напротив.
Велоалея по булеварда също е необходима връзка за околните квартали. Комбинирането на маршрути след това през Борисова градина или Ловен парк ще е по-лесно за всички с цел на пътуване с колело към Дианабад, Студентски град, кв. Витоша.
Чудесно е че от време-навреме изпъква по някой общински съветник с мозък.
mihail_p
Рейтинг: 1396 Неутралноаз пък искам да се оправи
велоалеята по прага.
обаче ме подхвурлиха от
общината към отдел ето кой:
Изпълнената Постоянна организация на движение (ПОД) на бул. Прага е съгласно, съгласуван работен проект за ПОД от Постоянната комисия по транспорт, организация и безопасност на движението при Столична община. Необходимо е да изпратите писменото си възражение до горецитираната комисия, която е в правомощията си да разгледа предложението Ви.
DEV
Рейтинг: 229 НеутралноЩе го убият, тези смелчаци ;( там е по-зле/скоростно от Цариградско, а определено разрешените скорости са съвсем различни.
Трябва да се поставят ограничителни като на Раковска, но с височина от 1 м поне.
mihail_p
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#8] от "radost.petrova":
глупости.
това не е мозък, а се нарича прищявка.
и аз искам цяла София да е пешаходна,
да има автономни коли и т.н.
това, както и всички други велоалеи са
поредната нескопосана псевдоевропейска
офанзива. я погледнете с гугъл мапс
в Париж или Лондон има ли такива
малоумни велоалеи.
ми няма.
защото в София се работи или
след обаждане на борисов от рода на
абе 15 процента за мене и ти ще правиш
еди кое си или след смучене на пръстите
как да замажем очите на примерно европа,
че правим нещо.
симулиране и кражби на обществени средства.
мафия.
нещо неясно.
maddrum
Рейтинг: 591 Неутрално[quote#7:"stef"][/quote]
Рампа с подходящ наклон би могла да свърши работа.