Столичната община прекрати поръчка за ремонт за 40 млн. лева заради грешка в условията

Площад "Македония" в София

© Надежда Чипева, Капитал

Площад "Македония" в София



Заради несъответствие между проекта и количествените сметки Столичната община е прекратила обществена поръчка за 40 млн. лева за ремонт на трамвайното трасе на линия 5 от Съдебната палата до Княжево. Търгът беше обявен през май. От сайта на Агенцията се вижда, че е прекратен след като са били отворени техническите оферти на 7-те участника.


Ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III" беше посочен от кмета на София Йорданка Фандъкова като един от приоритетните, при представянето на бюджета за 2018 г. Същевременно кметът на София е прекратила процедурата със свое решение от края на ноември.


Грешка в сметките


Като мотив за спирането са посочени "констатирани несъответствия между проектната документация на обекта и количествените сметки", като за отстраняването им би била необходима "съществена промяна, която би променила кръга на заинтересованите лица".




"Дневник" не успя да се свърже с пресцентъра на Столичната община за повече информация за причините за несъответствията.


Оферти за участие в обществената поръчка подадоха 7 участника - 6 обединения, а строителната фирма "Трейс груп холд", която ремонтира булевард "Дондуков", участваше самостоятелно. Сроковете за подаване на документи за участие и отварянето на техническите оферти бяха удължени с по един месец. Забавянето се наложи, защото кандидатите бяха изпратили общо 15 въпроса по процедурата.


Практика на спиране


В последната година 3 други обществени поръчки на Столичната община за общо 130 млн. лева бяха спрени, заради промяна на условията или заради обжалването им.


През май общината спря две обществени поръчки за 42 млн. лева за ремонти в две зони в централната градска част. Едната бе за 22 млн. лв. и бе за реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев", като ремонтът ще се изпълнява през 2018 г. Другата поръчка бе за 20 млн. лева за 20 млн. лева и бе за ремонти на площадите около "Св. Александър Невски" и Народното събрание".


Мотивът за спирането на тези два търга бе същия като за ремонта на трамвайното трасе по "Цар Борис III" необходима "съществена промяна" в условията, която ще доведе до "промяна на кръга от заинтересовани". Поръчките бяха пуснати отново след 3 месеца.


В средата на ноември жалба спря за четвърти пък поръчката за нова система за таксуване в градски транспорт с прогнозна стойност 88 млн. лева. Новата система ще позволява таксуване на база изминати километри или време за пътуване, единен билет за всички видове градски транспорт в София, видеонаблюдение във всички превозни средства.


Условията на търга обаче бяха обжалвани на три пъти от различни компании, като всеки път Комисията за защита на конкуренцията е оставяла жалбите без уважение, показва справка в сайта на регулатора. Компаниите обжалваха решенията през Върховния административен съд, като сега тече производството по жалбата от ноември и поръчката продължава да е спряна временно.


Документи за участие в процедурата за реконструкция на трамвайното трасе бяха подали 4 обединенията с изцяло българско участие: "Хидро вод строй", ("Хидрострой" и "Водстрой 98"), "Инфра груп 2017" ("Джи пи груп" АД и "РВП Илиенци" ЕООД), "Геопът Борис" ( "Геострой", "Трансремонтстрой", "Пътища и съоръжения" и "Улично осветление"), "Трамвай №5 2017" ("Х.С.С." ООД, "Монолит София" АД).


Освен тях в процедурата участваха и две обединения с чуждестранни компании. Едното бе "ИСАФ С.А. Колас Рейл С.А.", което включваше подразделения на френската транспортна група, британската компания за товарни превози "Колас рейлс" и румънската 'Исаф". Втория чуждестранен участник бе консорциум "Страбаг Витоша", в който участваше австрийската "Щрабаг".

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Радослав Атанасов
    Радослав Атанасов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мда, обичайна практика, когато се окаце, ме "нашата" фирма не е спечелила търга.
    Интересно как това се случва винаги след отваряне на пликовете с наддавателните предложения.

    Неволята учи.
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Гневно

    И така докато дерайлира трамвай на Македония и загинат хора. ОСТАВКА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Да питат спортния министър как се прави конкурс с предизвестен победител от Ловешкия край.

  4. 4 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Не съм запознат с цените, но 40 милиона за 8км не е ли прекалено много??
    Това са си 4 милиона за 1км и то за ремонт на съществуващо трасе?
    Много скъпо желязо :)

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Гневно

    До коментар [#4] от "vtl53383951":

    не мисля, че има 8 км. освен това 40:8=5 000 000 (без ДДС) с ДДС - 6 000 000 !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5500 Неутрално

    Това трасе ще е на цената на метрото :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2910 Весело

    Не съм запознат с цените, но 40 милиона за 8км не е ли прекалено много??Това са си 4 милиона за 1км и то за ремонт на съществуващо трасе?Много скъпо желязо :)
    —цитат от коментар 4 на vtl53383951


    а как си представяш ръст на БВП

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  8. 8 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 976 Любопитно

    Не съм запознат с цените, но 40 милиона за 8км не е ли прекалено много??Това са си 4 милиона за 1км и то за ремонт на съществуващо трасе?Много скъпо желязо :)
    —цитат от коментар 4 на vtl53383951


    Понеже КРАЖБИТЕ при "строителството" на инфраструктурата са ОГРОМНИ, затова от ШАЙКАТА режат пари от Здравето на бълтаритие например.
    Или затова пенсии и други социални разходи са ПО-НИСКИ дори от тези в Македония, и Албания

  9. 9 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 383 Неутрално
  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    Техническото задание е много сладка сфера. Отваряме офертите, не ме кефят как изглеждат, променям техническото задание. Ама освен това вече съм видял на кой кои са му силните и кои слабите страни на предложението. После като правя новата количествена сметка всичко ще е както го искам.
    Нема проблеми, Трейс да са живи и здрави.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Мошеници.

    Трамвай Фандъков , ибрик на винетууу.

  12. 12 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#8] от "stenli1":

    Какви пенсии, какво здраве! Това е от бюджета на София, а не от републиканския бюджет.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  13. 13 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е най-лесния начин да се уреди и победителя, и печалбата.
    Ако участниците не "задълбаят" в сметките и проучвания на реалната ситуация (а в повече случаи няма и как), то дават реални оферти, а "нашата" фирма прави дъмпинг и печели. Накрая работата се оказва много по-малко, и фирмата пак е на печалба, а отделно се откриват и "пропуски" в заданието, та има и доплащания.
    Тук явно нещо се е объркало в началото.

  14. 14 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 976 Любопитно

    До коментар [#12] от "tribiri":

    Аз говнорих по принцип, но след като си написал това - я виж в бюджета какви са трансферите от ЦБ.

  15. 15 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Нямам нищо против всеки да има мнение, но процедура се прекратява преди да са отворени цените и често пъти и преди техническите оферти, когато в периода в който може да се задават въпроси по обявата се установи, че при изготвянето на ТЗ или други елементи е допусната грешка, която за да се отстрани, се изменят основни параметри на обявата . След отворени цени, процедура може да се прекрати само ако предложенията надхвърлят планирания бюджет и ако това е в офертите на всички допуснати фирми,какъвто очевидно не е случая.
    В този смисъл, единствена полза за "наша": фирма би била да се види кои са и потенциалните конкуренти или ако е проспала срока, да може да участва, макар че що за 'наша" фирма ще е, ако не знае кога излиза "нейната" обява.
    Та искам да кажа де, освен гол партизанлък и особено ако е безплатен, на идеологичевска основа:), няма да е лошо да има и малко логика в постовете:).

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#15] от "tsvetko_51":

    Нещо не ти разбрах поста. След отворени цени сменяш количествена сметка. Това ти дава напълно достатъчен инструмент да сложиш която искаш фирма на първо място. На мен ми се струва достатъчна полза.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Това вече не е за жалба а направо за съд. След като всеки е свалил картите, играта трябва да завърши с условията при които е започната.

  18. 18 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 766 Любопитно

    За едни 30% рушвет ще се избият...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  19. 19 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    още един мандат на самоковскта ряпа и дори няма да си правят труда да пускат поръчки...

  20. 20 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#16] от "Darth Plagueis":

    Не се е стигнало до отваряне на цени. На етапа на разглеждане на техническите са хванали грешки в КСС. ЗОП не дава право да се изменят в движение офертите дори когато има технически грешки. Може само да се прекрати процедурата. Това е и станало. В противен случай се рискува хем да падне при обжалване, хем Сметна палата или АДФИ да издадат актове на Възложителя.

  21. 21 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Сладки държавни поръчки, ще ги спират и пускат докато ги
    хапне нужния човек !!!

  22. 22 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Щом ще спират, няма ли да е по-добре изцяло да променят заданието като обвържат цялостната реконструкция на площада с евентуално надлез и подлез.Ха, дано станем
    европейска столица.

    mihala
  23. 23 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Като ще променят проекта поне да бъде както трябва - цялостна реконструкция на булевард цар Борис III , площад Македония и тунел за 5 - та под Руски паметник .

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7482 Неутрално

    "необходима "съществена промяна" в условията, която ще доведе до "промяна на кръга от заинтересовани"
    Някой наш остана извън кръга ли?

  25. 25 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 236 Неутрално

    А не може ли направо да няма търг изобщо? Няма да се губи време, ще е по-еФтинко. То печелившите винаги са ясни и без да има търг...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK