
© Юлия Лазарова
Площадът пред Централната жп гара
Ремонт с цялостно преобразяване ще претърпи площадът пред Централната железопътна гара в София. Това съобщи главният архитект на столицата Здравко Здравков пред журналисти. През 2018 г. ще бъде обявен конкурс за проект за пространството, след което ще започне ремонтът.
По думите на Здравков пространството пред гарата е с голям потенциал поради близостта до центъра на града и добрата обезпеченост с градски транспорт.
"Там има влакове, автобуси, трамваи, метро. Само самолети няма", изтъкна главният архитект.
Преди две години беше направен малък ремонт на площада, като тогава общината обеща да намери финансиране за цялостна реконструкция. Най-вероятно тя няма да се осъществи и през следващата година, защото в бюджета на общината за 2018 г. не са предвидени пари за тази дейност. Здравков обаче каза, че ще обяви конкурс, с който да бъдат намерени проектанти. Той посочи, че желанието му е пространството да стане привлекателно за хората, защото сега пустее и се използва единствено за транзит от пешеходците.
София си търси цвят
Сред другите планове на главния архитект са да въведе единен стандарт за цветове, които се използват за градското обзавеждане, да продължи с премахването на рекламни обекти из града и да намали броя на зимните градини на заведенията.
Идеята за стандарт за цветовете, които да се използват в градското обзавеждане, цели за всеки район на София да има ясно определени цветове и материали за плочките, фасадите, кофите за боклук и дори чадърите на заведенията, които се поставят.
Очаква се единен цвят да бъде въведен първо в центъра на града, като вече са започнали разговори по въпроса с автора на проекта за предстоящата догодина реконструкция на ул. "Граф Игнатиев" арх. Иво Пантелеев.
Премести това
През 2018 г. Здравков ще внесе в Столичния общински съвет предложение за изменение в наредбата за преместваемите обекти. Основната цел е да се ограничат възможностите за поставяне на рекламни пана и за зимните градини на заведенията. Това са идеи, които главният архитект се опитва да реализира от повече от година.
В началото на 2017 г. той заяви, че иска да премахне зимните градини на заведенията по булевард "Витоша". Аргументите му бяха, че обектите не са с изяснен законен статут, някои от тях са с пъти по-голяма площ от самите заведения и същевременно затрудняват движението на пешеходците. Тогава обаче намеренията му доведоха до протест на собственици и обектите съществуват и до днес.
Опитите на Здравков да намали броя на рекламните обекти из града обаче бяха по-успешни. На няколко пъти през годината по негова заповед общински служители премахваха билбордове, пана и телефонни кабини, на които също се поставят реклами. Причината е, че договорите на инвеститорите с общината са изтекли преди години, но те плащат глобите за това вместо наем. Тази дейност обаче също среща съпротива. "Непрестанно звънят от какви ли не кабинети с молба някой билборд да остане още поне един месец, защото бил свързан с някоя кампания", каза главният архитект.
442
Рейтинг: 1398 НеутралноЗа КОЙ път, че и на ремонта на тва място вече не мога да преброя кириите.
kapitan_laino
Рейтинг: 994 НеутралноСред другите планове на главния архитект са да въведе единен стандарт за цветове, които се използват за градското обзавеждане, да продължи с премахването на рекламни обекти из града и да намали броя на зимните градини на заведенията.
----------
Това е невъзможно, защото се удря по интересите на партийните спонсори.
Танас
Рейтинг: 2005 ВеселоИ какво най-много да прецакат бизнесът на Бате Генчо (Вестникарчето) където ще си нелепата цяла влакова композиция "пожелания" към най-близките роднини по женска линия.:-)
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.calc
Рейтинг: 515 НеутралноИ кой ще плаща поредното преобразяване?
cinik
Рейтинг: 3545 НеутралноЕдна от клоаките на София - монументална сграда със сергии, бараки и скари за кебапчета пред нея.
ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.tacheaux
Рейтинг: 3487 НеутралноГарата и пред гаровото пространство са социалистически продукт на строителство на мастодонти, не ефективни и скъпо струващи като експлоатация. Колкото и пари да харчат за преустройство, нищо няма да постигнат.
Пешката
Рейтинг: 2518 НеутралноТам има влакове, автобуси, трамваи, метро. Само самолети няма", изтъкна главният архитект.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.---
А гащите на Софиянски ще ги разкарат ли? С малко повече желание, гарата може да се превърне в транспортен център и на довеждащ околоградски транспорт.
Симеон
Рейтинг: 353 НеутралноДо коментар [#7] от "Пешката":
Гащите ги няма отдавна. Въпросът е че предгаровия площад с подлеза пред него е мръсен, тъмен и опасен. По-малките проблеми са, че е грозен и неизползваем (а това е голяма площ, все пак).
yanne
Рейтинг: 3914 НеутралноДо коментар [#5] от "cinik":
Няма такива вече от години
Cara Mia
Рейтинг: 406 НеутралноМного НЕотдавна бе реконструирана,както Централната ЖП гара,макар че на нея пише Централна Станция без ЖП,има Централна Автобус Станция,има и план между хотел Рамада и гаровия площад да има и автостанция за бусовете,които тръгват от площада
около НС.Имаме и Метростанция на метрополитена по 2-ри метродиаметър.
Арх.Здравко първо да помисли,после да прави реконструкции,защото всички ние плащаме от джоба си!
За Графа - да сменят първо името на тази прекрасна улица,защото ми омръзна от Дондуков,граф.Игнатиев и пр.
abdelhaqq
Рейтинг: 853 Неутралноимам чувството, че се въртим в някакъв исторически кръг.
בני אתה אני היום ילדתיךtucker case
Рейтинг: 1121 Веселона тоа площад мое се построи един 7-8 етажен паркинг с 4-5000 места и целио трафик по мария луиза до света неделя да се спре, само електрически шатали (и трмаваи става, ама тихи) да возат населението...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...същите паркинги требе се построят и около орлов мост, ндк и руски паметник... и кой се запъти към центаро с кола, дотам... към центаро продължава пеша, на колело, с грацкиьо или ако мое некой кон с каруца спазари... и прочее
gl_avatar
Рейтинг: 589 НеутралноПак ли?
Преобразете го в мол и да има смисъл и ефект.
dedoliben
Рейтинг: 1448 ВеселоТова е Софйиската златна миля.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIРодният Клондайк
Солунската митница в София.
А още при соца си беше нефункционално с онези дървените шестоъгълни буркани павилиони.
Как ли не го въртяха и сукаха не можаха да го докарат на печалба.
И това по една очевидна причина дето все я забравят.
Хората ползващи влак и автобус са бедни не можеш да ги хванеш за клиенти.
Но от реконструкцйи можеш бърже да станеш по кръгъл и от ШиШи.
tvr18355030
Рейтинг: 444 НеутралноПак ли?
Алф
Рейтинг: 2344 НеутралноЗа цветовете съм "за". Стига шарении и реклами. И настилките да не са така крещящи като на Витошка, че слагам тъмни очила всеки път, като трябва да мина.
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.kqv22356908
Рейтинг: 525 НеутралноРемонт на Ц.гара.За кой ли път...Важна е парадността.А там,където живеем ние?Също данъкопладци!Не искаме мраморни фонтани!Искаме нормална ,както се казва"инфраструктура"!Да сте ходили скоро в цивилизована страна?Май има разлика,а?Сигурно и там хората биха могли да живеят в кочина,но кой знае защо са проумели,че красотата също възпитава.
Роси
Рейтинг: 9017 НеутралноТази гара не я ли направиха вече.