Паркирането около Националния стадион остава безплатно за неопреледено време

Паркирали автомобили около стадион "Васил Левски"

© Юлия Лазарова

Паркирали автомобили около стадион "Васил Левски"



Безплатното паркиране на автомобили около националния стадион "Васил Левски" ще продължи за неопределено време, след като днес Столичният общински съвет не прие да отдаде пространството за безвъзмездно ползване на Министерството на младежта спорта.


Предложението не се прие, след като съветници от БСП и Реформаторския блок изказаха сериозни критики, че Столичната община ще подари терена с площ около 4 декара на министерството, което да го преотдаде на дружеството си "Национална спортна база". В изказванията си съветниците заявиха съмнения, че дружеството ще го превърне в платен паркинг.


По данни на Столичната община сега там всеки ден безплатно паркират около 1000 автомобила.


За да излизат хигиенистките




Аргументите на вносителя Анатоли Илиев (ГЕРБ) също не бяха достатъчно убедителни, като петима от съветниците от партия му не гласуваха. По думите му заради постоянното присъствие на паркирали автомобили "хигиенистките, които трябва да пометат на стадиона, не могат да излизат".


В отговор на съмненията, че мястото ще стане платен паркинг Илиев каза и, че не ясно какво точно планира да направи с него Министерството на спорта. Той добави, че проблемът касае сигурността, защото на стадиона постоянно се провеждали спортни мероприятия, а паркиралите автомобили пречели.


Колите също така пречели на преминаването, а "майките с колички могат да ползват само Борисовата градина".


Говорим за паркинг


В доклада е включено и становище от главният архитект на София Здравко Здравков. По думите на Милка Христова в документа се "говори само и единствено за паркиране, а не за сигурност".


Според Марта Георгиева (Реформаторски блок, ДСБ) с доклада се цели бъдещето узаконяване на паркинг, който в момента е нерегламентиран. Същевременно това се прави, докато все още се чака одобряването на подробния устройствен план за Борисовата градина, за който съветници от ГЕРБ вече обещаха, че няма да допуска никакви нови паркинги, каза Георгиева.


Тя цитира и отговор до нея от кметът на София Йорданка Фандъкова, в който се казва, че "не съществува никаква възможност по време на проектирането в Борисовата градина да се обособяват паркинги". По думите й с предложението се цели точно обратното.


В отговор Силвия Христова (ГЕРБ) заяви, че ако подробният устройствен план не предвижда около стадиона да има паркинг, то той ще бъде премахнат. Тя посочи, че Столичният общински съвет ще одобри и договора с Министерството на спорта и в него ще се включи клауза за прекратяване.


И още аргументация


Милка Христова цитира член от Наредбата за общинската собственост, според който "Национална спортна база" не може да получи терена, както е записано в доклада. Причината е, че то е търговско дружество, а в наредбата е записано, че общината може да отдавна имоти безвъзмездно само на "юридически лица, които са бюджетна издръжка или на техни териториални структури".


По думите на Анатоли Илиев стадионът се използва почти ежедневно от 4 футболни отбора и федерацията по лека атлетика, "които сега не могат да ползват паркинга заради нерегламентираното му ползване от автомобили".


Освен националният отбор по футбол, срещу от Първа лига на националния стадион в различно време играеха "Славия", "Септември" и "Витоша-Бистрица". Последните два клуба отбелязаха най-слаба посещаемост през първите 6 кръга от началото на първенството в Първа лига. "Славия" вече не играе на "Васил Левски", като се завърна на стадиона си в квартал "Овча купел".


По думите на председателя на общинския съвет Елен Герджиков, за да може общината да отдаде мястото на "Център за градска мобилност", който да го превърне в паркинг, трябва да промени статута му от публична в частна общинска собственост, което нямало да се хареса на никого.


Вносителят Анатоли Илиев допълните, че по тази причина било по-добре теренът да бъде даден на министерството, което да търси решение на проблемите с автомобилите и сигурността.


В крайна сметка от 47 съветници, които гласуваха, едва 23 подкрепиха предложението, 17 бяха против, а останалите не гласуваха. Минути по-рано общинските съветници одобриха единствения кандидат за мажоритарния дял на общината в "Общинска банка" след сериозна дискусия.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Варадинов
    Варадинов
    Рейтинг: 0 Неутрално

    "Според Марта Георгиева (Реформаторски блок, ДСБ) с доклада се цели бъдещето узаконяване на паркинг, който в момента е нерегламентиран."

    Каква "автентичност", каква "дясност"! Общински терен се ползва БЕЗПЛАТНО за паркинг от частни лица, а "десните" не дават общината или министерството да печелят от него... Какъв ли "капитализъм" щаха да изградят родните "десни", направо е тема за научен труд за др. Костов. След като оцени "рисковете" това да се окаже жив комунизъм, може би ще се спре на по-мекия вариант - развит социализъм...

  4. 4 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 225 Гневно

    Да го направят платен, както и всичките зони в центъра на София. От толкова много автомобили, даже и пешеходците няма къде да ходят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK