Варна ще има светещи "зебри", Русе - нова пешеходна зона

Варна ще има светещи "зебри", Русе - нова пешеходна зона

© Юлия Лазарова



Общо 237 млн. лв. по оперативната програма "Региони в растеж" ще бъдат вложени в модернизация на транспорта в 39 големи града. Във Варна ще правят светещи зебри, София инвестира в ремонт на трамвайни линии и нови мотриси, съобщи Министерството на регионалното развитие.

Във Варна за по-голяма безопасност на пешеходците ще бъдат изградени 25 "интелигентни" пешеходни пътеки. Чрез система от датчици, вградени в пътната настилка, зебрите ще светят автоматично при появата на минувач на пътното платно. Те трябва да издържат на преминаването на камиони, снегопочистващи машини и друга тежкотоварна техника.
Министерството уверява, че ще се подобри и диспечерската програма на града – светофарите ще се управляват в реално време, което ще облекчи трафика в пиковите часове. Ще се изграждат "зелени вълни" по кръстовищата, ще се ремонтират основни улици и булеварди, ще бъдат купени и 15 нови екологични автобуса, като стойността на целия проект е 37 млн. лв.
Община Сливен ще се сдобие с 27 дизелови автобуса, а Перник – с 15 автобуса на метан, които ще се движат по най-натоварените линии. В центъра на Русе ще бъде създадена нова пешеходна зона. Предвидена е реконструкция на бул."Придунавски", който ще стане двупосочен и по него ще минава градският транспорт. Така ще се облекчи трафикът по малките улички. Ще се монтира видеонаблюдение на възлови кръстовища и точки, а движението ще се регулира дистанционно.
Предвижда се 124 млн. лв. да бъдат вложени в транспорта на София. Столичната община ще ремонтира трамвайното трасе по "Цар Борис III" от Съдебната палата до крайната спирка в квартал "Княжево", а така ще се увеличи и скоростта на движение на трамваите. Предстои реконструкция и на трамвайното трасе по ул. "Каменоделска" от кръстовище с бул. "К. Стоилов" до кв."Орландовци". Ще бъдат купени и 13 модерни мотриси.
През първия програмен период по програмата "Регионално развитие" в проекти за подобряване на транспорта в София, Бургас, Пловдив, Варна, Стара Загора, Русе и Плевен бяха инвестирани 413 млн. лв., припомня министерството. Автобусният парк на тези градове беше обновен със 192 нископодови автобуса и 64 тролейбуса. Изградени бяха скоростни отсечки с дължина 32 км, които осигуряват по-бързо придвижване на градските превозни средства.
С цел насърчаване на алтернативните начини на придвижване бяха рехабилитирани и изградени 115 км велосипедни алеи, а за удобство на гражданите бяха монтирани по спирките 1975 електронни информационни табла (ЕИТ), се казва в съобщението.

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Нощем Варна ще е като дискотека !!!

  2. 2 Профил на blaserr93lrs2
    blaserr93lrs2
    Рейтинг: 489 Неутрално

    И месец след завършването (ако изобщо успеят да ги завършат) ще трябва да се ремонтират!Или пък просто няма да светят защото договора ще е за изграждане на пещеходни пътеки,но не и за светещи такива.Справка Интегриран Градски Транспорт!

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12065 Весело

    Къде спи Цацаров? Тези зебри не са по закона, а той тъкмо обяви, че ще се бори с тях :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Интересно, в цял свят правят от двупосочни, еднопосочни улици, за да насочват трафика, а в Русе ще превърнат еднопосочните в двупосочни уж за облекчаване му.

  5. 5 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3625 Неутрално

    Русе има хубава пешеходна зона, която почва от парка и стига до старата поща. Чиста, ремонтирана, направиха фонтани. Лошото е, че от Альоша до халите се пресичат улици с интензивно движение. Другото е, че доста голям периметър от Дунава до математическата е далеч от градския транспорт. Ако се пусне линия по крайбрежната, вероятно ще се улесни народа.

  6. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#5] от "man_un":
    "Лошото е, че от Альоша до халите се пресичат улици с интензивно движение. "
    Лошото е, че продължавате да си имате "Альоша"!
    Честита Коледа 🤶!

  7. 7 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Светещ знак за приближаване не пешеходна пътека върши в пъти по- добра работа, а редовното възстановяване на боята също. Тези пешеходни пътеки ще са светещи до време ... но за сметка на това, предполагам са много по- скъпи от конвенционалните :) Усвояване, усвояване, усвояване ... и накрая ... приземяване :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  8. 8 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2864 Неутрално

    По важно е да бъдат осветени пешеходните пътеки за да се вижда пешеходеца, а защо не пешеходен светофар.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  9. 9 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    Русе има хубава пешеходна зона, която почва от парка и стига до старата поща. Чиста, ремонтирана, направиха фонтани. Лошото е, че от Альоша до халите се пресичат улици с интензивно движение. Другото е, че доста голям периметър от Дунава до математическата е далеч от градския транспорт. Ако се пусне линия по крайбрежната, вероятно ще се улесни народа.
    —цитат от коментар 5 на man_un


    Наистина централната част в Русе е повече пешеходна, отколкото автомобилна. Което води дотам че като трябва да паркираш в центъра и не си местен (а според мен и местните не могат да се оправят - като ги питаш и говорят глупости) - следва един малък ад. Всичко е едни малки еднопосочни улички, които тотално не са проектирани за такъв трафик, знаците малоумни, знаци за паркинги няма и трябва да ги знаеш къде са. Градски транспорт не мисля че има, по северната част по дунава със сигурност няма. И сега гледам нещо разширяват, рехабилитират онази старата им главна от речна гара до сегашната, Александровска мисля. Това трябваше да стане, защото точно оттам с кола е приключение, гугъл мапс е твоето спасение, минава се през някакви апокрифни улички, разбира се всички еднопосочни. И понеже точно оттам трябва да минавам всеки път викам "супер, сега ще го оправят". И излизам на обяд да се разходя и гледам табелите с картинките и хвалбите колко пари ще похарчат. И гледам - тази старата главна няма да е двупосочна, а еднопосочна, като половината се превръща в паркинг. Ясно значи, хората си обичат да им е сложно значи. Другото, последно като бях, вдигаха някаква врява за паветата по тази стара главна, били от турско, носени от Франция, комунягите ги асфалтирали преди някакво посещение на Фидел Кастро. А днес малките комуняги ги изравят и сигурно помислихте че го възтановяват това - ооооо не, изравят павенцата и ги ползват за настилка на паркинги по другите части на града. Та като ви разправят че русенци били по-специални, виенчани и прочее - хохохо, типични българи са си.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  10. 10 Профил на Урбанистът
    Урбанистът
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Това е скъпо и не оправдано. По добре да направят хубаво осветени пешеходни пътеки и острови за безопасност, ето как изглежда правилна пешеходна пътека. По-евтино и по-ефективно. Шофьори трябва да видят човека на пешеходна пътека, а не лампички и ярко светящи знаци

    http://bgurban.com/photos/2017-07-19_1/06.jpg
    http://bgurban.com/photos/2017-07-19_1/05.jpg

    Подробно: https://goo.gl/HLTMD9

  11. 11 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 776 Неутрално

    А кога ще има работещи катаджии.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9211 Неутрално

    До коментар [#2] от "blaserr93lrs2":
    На първо място е усвояването на парите. за другото, после.

  13. 13 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#10] от "Урбанистът":

    това е преобладаващата логика за отпускане на пари:

    скъпо и неоправдано, често неработещо, но пък показно и доходоносно (за едни наши хора)

  14. 14 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Ще, ще ...

    колкото програмата за интегриран гардски транспорт във Варна с милиони инвестиции, която ЩЕ заработи всеки момент, но все така не се случва, нищо, че парите ги няма.

    Пак мерки на парче, никаква цялостна национална стратегия за ефективност на транспорта, модернизация (ония мръсни, допотопни автобуси все още се ползват на общо основание), безопасност на пешеходците, ефективен контрол над ежедневните груби нарушения в трафика - държавата ще остане под пари ако взима реални мерки и си събира парите. Иначе все едно сложихме нова градска коледна украса за 1 месец и тва е. Радвайте се!

  15. 15 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#14] от "basilicum":

    да вземат във Варна вместо да влагат стотици милиони в глупости и да крадат поголовно ,да асфалтират улиците в няколко квартала над пътя за Златните ,да ги вкарат в кадастъра така както трябва и д а се улесни достъпа на живеещите там хиляди хора до жилищата им ,защото сега са макадами и не могат да се разминат 2 коли ,а е застроено с блокове и данъците са на най високо ниво .

  16. 16 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#15] от "edin drug":

    де да беше само във Варна ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK