Следващата стъпка е случаен клошар без да иска да я запали. За справка- Тютюневите складове в Пловдив. След това общината насила ще се принуди да я събори като опасна за преминава ите. След известно време инвеститор почти насила ще направи я блокче , я офис сградичка там, разбира се без адекватен паркинг, за да може курниците да паркират на улуцата. Схемата е играна стотици пъти. Пък архитектурното наследствто да го духа.
е, стига! Къщата седи така от 194х година, ударена от бомба по време на една от големите бомбардировки над София Оттагава насам 70 години (!!!) не могат да измислят какво да я направят, отдавна мина времето за спасяването и... От нея не е останало буквално нищо - малко части от фасадата и стените вътре... като дете съм се вмъквал - имаше един огромен кестен поникнал по средата :)
Аз не знам кой културен министър е обявил тази съборетина за "културно наследство"? Стефчо Збогома? Или някой още по-голям корифей? А "будните граждани", дето занимават институциите с всяка простотия, която им хрумне, защо вместо да се опитват да влязат в новините, не направят някое от следните две неща: - Да пратят децата си в "културното наследство", та да ги затрупа някоя стена, вместо да препятстват прермахването на опасната сграда та нечие чуждо дете да се вмъкне и стената да затисне него; - Да инвестират пари, да купят имота и да го възстановят - като гледам, 70 години спокойно сме изкарали без това "културно наследство, все някак ще изкараме и още 700...
Гражданите не са виновни, явно инстикта на доносник е дълбоко вкоренен в някои от тях. Защо общината обаче се занимава със “сигналите” на всеки “общественик” е друг въпрос.
Сградата не е паметник на културата за съжаление. Не знам и дали някога е била. Жалко, била е красива. Като цяло няма никакво желание от страна на институциите да запазят историческия дух на града ни.
В нормалните столици, такива сгради ако са ценност се конфискуват и се възстановяват във вида в който са били за държавна сметка- после ще и намерят предназначението. Тук обаче някой селяндур е хвърлил око на местенцето и естествено по нашенски......когато има да се прави золум, той се прави в почивен ден....Почивните дни у нас често се изпозлват за заличаване на дюни, за бетониране на плажове, за сеч на дървета, за изграждане на строителни огради... Този булевард беше цяло лято в ремонт, толкова не можаха да свършат тази работа общинарчетата през това време , та се разработиха на Коледа :-)
Сградата Е паметник на културата! Не е удряна от бомба, а беше печатница, но кой ли вече помни! Да, от години се руши, но това само означава, че на общината не ѝ пука за облика на града.
нема лошо , но поне да е в същия стил , а не като оная грозотия на заден план , а ако толкова се притесняват от Духа на Генерала , могат да залепят една паметна плоча
както писах по горе, тя е в това си състояние от войната. Беше печатница по едно време в тъмните години, но и тогава си беше полуразрушена и с пробит покрив. В момента от нея няма нищо смислено за възстановяване.
Този труден български език... Не спря, а прекъсна, (за малко) събарянето, (не разрушаването). Не съм фанатик по "Софийски", и не страдам за павета, макар и "софиянец". А най мразя активни "софиянци", дето използват думи като блок, вход и рейс!!! Ми немаше такива понятия...
Добре, че барон Хаусман не се се е събразил с многобройните "паметници на културата", включително и родния си дом, че да можем да виждаме Париж такъв, какъвто е днес.
В центъра на София, на Попа, като свърталище на призраци си стои сградата на Нотариата. От много години. Докога? И тя ли е паметник на културата? Чия е сградата, защо не се ползва, защо не се поддържа? Защо всички си бъркате в носа и зяпате, но като започне някой да я събаря ще нададете вик "Унищожават паметниците на културата!"? А на какво е паметник "Феята"? А издателския комплекс на "Работническо дело"? Баста, да дойде семейство Лоазо! http://www.controlled-demolition.com/
Без да съм "препатил", силно подкрепям!!! Има анонимни страдалци без тежест и мисия, дето скачат на "каузи". Дали са порутени пострийки, изровени павета, или напр. бездомни кучета - те са там. Да се легитимират в мътния поток... Че иначе са НИЩО...
.... Има анонимни страдалци без тежест и мисия, дето скачат на "каузи". Дали са порутени пострийки, изровени павета, или напр. бездомни кучета - те са там.
Моля Ви приятелю, нека бъдам точни. За другото мога да се съглася, но не и за бездомните кучета. Бездомните кучета не са кауза. Те са бизнес. Напълно сериозен. Някакви сръчни тарикати лъжат някакви наивни фондации от западните страни, че се грижат за бездомните кучета. Провеждат се мерки, които могат да имат смисъл само ако бездомните кучета бъдат изтребени и след това се пречи на тяхната поява и размножаване. Но нямат никакъв смисъл при повече от половин милион бездомни песове. Като резултат кучетата си живеят и се множат щастливо, парите от фондациите се усвояват, заплатите и стажът си вървят. Пей сърце!
Демокрацията превърна България в саборетина като това от снимката! граждански сигнал? И какво ще спасят вече? Плочата над партерния етаж? Браво! ето как хем си изработваме грантовете, хем баш демократите си рушат на воля! Уин-уин ситуация! Хем кучетата си лаят, хем керванът си РУШИ!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
Избягвам лични послания. "Приятел" за мен е много специална дума. Случайно съм експерт в биологични (най общо) области. Грешите драстично с числото "половин милион" . И да - тези дето грабят грантове да кастрират са крадци, но тълпата "защитници" са убоги лузъри.
Пардон, защо оставят тези сгради да се превърнат в руини, не предприемайки нищо, а изревават на умряло, когато някой тръгне да ги руши? Не е ли едно и също кой или какво руши сградата? Човек или природата? Лицемерие пар екселанс! Грижиш ли се за паметниците на културата, грижи се, ама не си чопли носа,докато сградата се руши и не реви на умряло, когато някой прави същото! Къде беше съзнателният гражданин, когато за тази руина никоя институция не предприемаше нищо?
Че то след др. Софиянски какво остана за разпродаване? Той и детските градини не се посвени да продаде или подари, по-точно, на верни партийни другари...
Договорката между владт и собственици е очевидна. Кскво направи владтта за запазване на сградата последните 20 години? Стоеше и чакаше. Парички. Че и събаря от благодарност за своя сметка. Позор.
Гражданите не са виновни, явно инстикта на доносник е дълбоко вкоренен в някои от тях. Защо общината обаче се занимава със “сигналите” на всеки “общественик” е друг въпрос.
Глуп@к.Точно така и трябва.Защо в Европа всички спазват законите?Защото има гражданско самоконтрол-хвърли си фаса на улицата и 10 човека ще се обадят където трябва.Мини на червено-още по-лошо.100 ще се обадят.Знаеш ли какъв е резултатът???Никой не си хвърля фасовете по тротоара,боклука през терасата и т.н.,за минаването на червено няма смисъл...разбра ли сега?
Договорката между владт и собственици е очевидна.Кскво направи владтта за запазване на сградата последните 20 години? Стоеше и чакаше. Парички. Че и събаря от благодарност за своя сметка. Позор.
Айде пак логиката с боя над негрите. Като беше толкоз лош софиянски защо боце и кухата даскалица не оптимизираха управлението? Напротив - при най-силен бюджет за софия й е*аха мамата. Къщата с ягодите, кино сердика, небостъргачите в лозенец, буферните паркинги, ремонтите на централните булеварди, шитнатите имоти на пеевски и тн. ...все умни решения.
Само че, аз слушах по една телевизия внука на Рачо Петров, един от наследниците. Къщата е възстановена при Стефан Софиянски, но и до днес те не могат да влязат във владение, защото явни някой си е харесал имота на такова хубаво място и чака да се започне да се събаря, за да го вземе и разруши.Човекът позна.
Абе, защо всички умнокрасивци използвате такива обтекаеми термини и млъквате гузно, когато ви вкарат в конкретика? Какво значи "да оптимизират управлението", можеш ли да го формулираш в 5-6 точки под формата на ИЗПЪЛНИМИ и правилни действия, които е трябвало да се извършат, а не са били извършени? Хайде да се възхитим на умнокрасивците поне веднъж, че до сега само за резил ставате...
Какъв исторически дух?Тея сгради са ги строили навремето евреи предприемачи.Тесни сокаци,повечето сгради абсолютни кюмезарници!След бомбардировките,коя паднала наполовина,коя без комин,с пропаднали покриви....това е целия център!Грозен,смрадлив...какви архитектурни шедьоври ви гонят?Пълна скръб са.И оня глупендър,се бие в гърдите че съборетината била на дядо му и тн.Що не я ремонтирал?Чака някой друг да го свърши а той да я продаде после.
Сградата Е паметник на културата! Не е удряна от бомба, а беше печатница, но кой ли вече помни! Да, от години се руши, но това само означава, че на общината не ѝ пука за облика на града.
Дивите и грозните, подобни, докараха нещата до малумия и решения на патологични безпаметства, като се започне от великата дата 9.9.1944., стартираща мащабно и потресающи престъпления, че една сграда ли. Червените гоеда, разрушиха древна Улпиа Сердика, за да дигнат ЦУМ, Домът на Партията-майка и хотел "Балкан", че на "някъв си генерал" Рачо Петров, ще цепят басма. Че тя ФАНДЪКОВА е с турска фамилия, от къде да знае жената, плюс това е специалист по руски, а не по турски език. А и ГЕРБ са продължители на приспособенските уроци на Живков, който е олицетворение на българското бамбашка БКП. Затова така тъй!...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Запазеното по чудо и по давност, експроприрано имущество и едра градска собственост от комунистическите БКП безумци, съхранено само поради това, че е било все още годно, днес унаследилите го приспособенци с комунистически кални души, унаследили простащината и скодоуминото им безпаметство, вече оставиха да се руши и саморазрушава всичко от епохата преди 9.9.1944. Основно защото червените животни ползвали чуждата собственост години, до пълното и амортизиране, не си мръднаха и пръста да спасят, камо ли да възстановят, защото този който иницира това, рискува да стане враг на народа и да свърши дните си в концентрационен лагер. Затова днес така. Но както е видно тъпаци много, дори и днес, щото ГЕРБ = БКП завинаги!
Всяка недвижимост е на града в който е построена, независимо, кой е инвестирал строежа, затова общината събира данъци, за да подържа, ако друг няма възможност и ако рода се прекъсне, за да остане ценното и свидетеството на епохите. Само в град, който се управлява от комунистически полуидиоти, корумпирани рушветчии и аморални, кримонални безмозъчни натури, се постъпва така
До коментар [#51] от "Plamen Shopov": Глоба на собствениците, глоба на общината и глоба на министерството на културата.За последните две и 2000 часа обществено-полезен труд.Ще си го поделят.На четни дни ще изпращат едните, на нечетни - другите.И понеже да нищо от реставрацията не ги бива, ще бъркат бетон.
Не съм минавал оттам скоро, или поне не съм обръщал внимание на сградата.
Но сега погледнах в Гугъл мапс - наистина част от покрива го няма, а на Стрийт вю се вижда крайно окаяното състояние, заедно с поникналите по сградата големи дървета...
Една съборетина по-малко. Браво на Столична община, че се намесва след като собствениците не могат дори и да си разчистят терена. А ако не си платят сметката по събарянето, общината да им изнася имота на публична продан и кой откъде е.
“Кскво направи владтта за запазване на сградата последните 20 години?”
Реститура сградата “в реални граници”. Но бедни алчни реститутки чакаха пачки от “инвеститор” и сградата рухна. Стана заплаха за съседните имоти и за живота на гражданите. Само тъпо и алчно копеле ще иска да избие хората за да мине за културтрегерен паметник ... на алчността.
Днес прекарах чудесен празник на гости на майка ми за коледа. Благодаря на контролните органи, общината и държавата за прекрасното преживяване - в почивен ден, в 3 часа след обяд да ти се тресе всичко у дома. Това рядко се случва, на всичкото отгоре под зоркия поглед на полицията.
“Селяните налазиха столицата и я разпердавт до шушка.” Рачо Петров е гражданин, от Шумен. И жена му е гражданка - Султана Панталеева Хаджиминчович е родена в Тулча. Налазва София чак, когато става приближен на цар Фердинанд. Осъден е на 75 години затвор през 1920 г. като “виновник за националната катастрова” ( спекулирал и “усвоявал” държавни средства). Реанимиран след държавния преврат от 9 юни 1923 г. И чак след втория държавен преврат (1934 г.) през 1936 г. става генерал. Умира в Белово през 1942 г. Няма нищо общо с “комуно изверженията” както твърди един дебилен лузер по-горе. Бил е само от бандата на Фердинанд с (голите) мераци за чифлик на Бяло море, постлан с народна кръв.
“ затова общината събира данъци, за да подържа, ако друг няма възможност”
Комунде, комунизмът свърши не! Всеки собственик има задължениети и отговорността да си поддържа имота във вида както е уредено в градоустройствения план. Като си прост и беден продаваш имота на този, който способен. Едно време гърчихте живота на хората, сега 30 години по-късно продължавате престъпното си поведене. Няма цял живот да ви плащаме за некадърността ви!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
75
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Абе, защо всички умнокрасивци използвате такива обтекаеми термини и млъквате гузно, когато ви вкарат в конкретика? Какво значи "да оптимизират управлението", можеш ли да го формулираш в 5-6 точки под формата на ИЗПЪЛНИМИ и правилни действия, които е трябвало да се извършат, а не са били извършени? Хайде да се възхитим на умнокрасивците поне веднъж, че до сега само за резил ставате... -------------------
Това че не знаеш смисъла на думите в българкия език е единствено твой проблем. Прочети няколко книги, обогати речника си и не се излагай с такива въпроси.
“Там се печатаха паричните знаци на комунистическа България..”
Печатали са се дръжки! Всички книжни парични знаци на комунистите и след това (1994) са печатани в Москва, съветската печатница Гознака. После са печатани в Лайпциг. След девалвацията от 100000% се печата в печатницата на БНБ.
На всички, които наричат това нещо "паметник на културата" - какво щяхте да пишете, ако тази съборетина падне върху някой пешеходец или шофьор наблизо?
И ако това бяха ваши близки? Щяхте ли да съчувствате на изстрадалия реститут, който от толкова имоти съвсем е забравил за това архитектурно твоерие и не му пука за вас?
Къщата отдавна трябваше да е съборена, има решение на общината за това от няколко години. Така наречените наследници отдавна са продали имота няколко пъти - веднъж на държавата чрез "Софкнига" ЕООД, а впоследствие и на частни инвеститори. А сега реват, че са наследници и искат да реновират?
Същите са имали достатъчно време да я реновират и да вложат частица от заграбените пари в нещо полезно и красиво в центъра на София. Няма ли да се запитате защо не са го направили досега? Липса на средства може би?
Поинтересувайте се кой е реститутът Рачо Петров - внук и колко имота е заграбил с фалшиви клетвени декларации, които държавата опитва вече десетителия да си възстанови. Колко съдебни решения на последни инстанции са минали за тази къща и защо не могат да влязат в сила...
Тик венико, малките купюри и монетосеченето сме си го извоювали, кой знае как. Всички свързани с тази аморална и икономическа мистификация са на оня свят.
Червените тъпоъгълни предатели на българските интереси, изцяло на Москва са виновници за днешното социално и икономическо бедствие. Като навържеш целокупния аморален повсеместен живот насърчаван от пропагандни комуно клоуни, може да проследиш поколенческата патология създала днешните поколения дезориентанти. Нещата продължават да се влошават, защото ГЕРБ = БКП.
СГРАДАТА Е ОТКРАДНАТА И УНИЩОЖЕНА ОЩЕ ПРИ ЧЕРВЕНИТЕ ДИВАЦИ, СЛЕД 9.9.1944. Тъпургелите никога не я обновиха, никога не положиха ни най-малки усилия, въпреки пресите за монетосеченето, защото страх и тотална експлоатация, затворени граници, с дула насочени към вътрешноста, към собствения си народ, утвърдиха един човеконенавистен социален строй цял половин век. Днес тя е действително един боклук, куп строителни отпадъци, говорещ сам по себеси за една монументална и мащабна дивотия на върволици от негодници и управленски некадърници, унищожаващи системно и целенасочено България само поради болестното си умствено поведение на ненормални.
ГЕРБ = БКП, същите заучени московски кагебейски тарикатлъци. Да съборим, предпразнично, когато всички са във празници, заминали при роднини или на почивка. Как нищо ново не научиха и нищо старо не забраиха, тази долнопробна приспособенска червена пасмина?
За тях началото е 1944 есента. Преди това всичко минава под един знаменател и трябва да бъде унищожено, за да не бледнее предателската им безличност, именувано черното фашистко минало.
Вярата им е в Москва, в СССР, в Русия, в лъжите за България, която била освобождавана, а не окупирана, в една символна гротеска, нямаща нищо общо с истината под името МОЧА.
След като отговаряш на коментара ми, реших, че има защо и се зачетох много внимателно в отговора ти.
Не открих обаче нищо смислено, което да отговаря на въпросите - защо според теб сградата не е възстановена от реститута след като му е възстановена и какво щеше да направиш, ако тази купчина отпадъци се стовари върху твой роднина? Ти си истински герой за мен, ако в такава ситуация си способен да обвиняваш някакъв сбъркан политически режим в миниалото.
Вместо това, направих изследване на последните ти 4 поредни коментара (от №80 до №83). Оставям настрана въпросът защо е необходимо словоизявлението ти да бъде в такава сериозна партида от коментари. Едва ли някой може да отговори на това, самият ти може би се чудиш. Но ето какво открих:
- Ключовите думи "червен", "строй", "СССР", "Русия", "Москва", "КГБ" , "комунистичен" и техни производни са използвани общо 15 пъти. - Четирите ти коментара имат общо 14 изречения.
Това означава, че във всяко твое изречение задължително се изполозва поне веднъж една от гореизброените думи. А това говори за проблеми с граматиката и вероятно с вербалната комуникация.
Замисли се. Аз се замислих, че за почти 10 години регистриран читател на "Дневник" никога не съм обръщал такова внимание на коментарната секция, както направих с теб, но както вече казах - ти си герой и заслужаваш поздравления. Браво!
Сега се занимавам със сайта на една фирма, за професионално почистване и се размечтах ... де да имаха големи прахосмукачки, та да засмучат всичката гад и да ни отърват от разни гнусари, ама къде ти - хора като horizont1.eu най-много да ти почистят къщата или офиса.
Граждански сигнал спря разрушаването на сграда-паметник на културата на "Дондуков"!
Ура! До коментар [#6] от "Варадинов": Аз не знам кой културен министър е обявил тази съборетина за "културно наследство"? - Стефчо Збогома ли? (това ми хареса!) или някой още по-голям корифей от него (може би Веждито)?! А "будните граждани"("умните и красивите"), дето занимават институциите с всяка простотия, която им хрумне (и "оревават орталъка за щяло и нещяло"), вместо да се опитват да влязат в новините (ми то щото просто няма новини - както казваше навремето Барбареков ще сътворим новина!), не направят някое от следните две неща: ......
Демокрацията превърна България в саборетина като това от снимката!....
—цитат от коментар 33 на Антикорупционен блок-Да Корупция!
Не демокрацията мило! Мафията!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
ИЗГЛЕЖДА мозъчното Ви равнище, не е в състояние да възприема нормалното. Аз знам, защо е такова сътоянието на централната Ви нервна система. Отавям да се досетите сам, което ще бъде полезно за Вас.
Все пак Ви давам един бонус и повод за размишление с коментар #59, защото не реститута, а всеки може да бъде отчужден, ако неможе да подържа и общетвото в лицето на държава или община се заеме с подръжката. Ако недвижимоста е обитаема реститута който не е в състояние да подържа, живее там до последния си ден, но не и децата и наследниците му. Ако не е обитаема общината подържа и ползва, продава и отдава под наем.
Ама откъде толкова мозък в кметове, които са живи но и диви онаследия на БКП, че и на посредствени приспосбенци като ГЕРБ?
МАФИЯ - е нещо много разтегливо като понятие. Конкретните имена са пред нас, целокупно, ежедневно и безотказно нагло.
Тяхното име е свързано с тоталния български дух на приспособенство, чиято първостепеност е оцеляването, а не доблеста, честа и морала. Така се изградиха антинационални характерово партизанно свързани безмозъчни личности, не от днес или вчера, а традиционно и анормално безапелационно във всички структури на управление на тази територия наречена България.
"ако неможе да подържа и общетвото в лицето на държава или община се заеме с подръжката."
Стига с тия комунистически глупости! Бахти наглата номенклатура! Все някой да я обгрижва и на всяка тяхна цигания паметник да й се издига! Ти данъци плащаш ли бе, умнико!? Защото тия данъци отиват за регулация и поддръжка на инфраструктурата. И най-вече да се изхвърлят боклуците като тебе, осмърдяли града до степен да загиват хора. Крадливи в царско време (като въпросния имот), мързеливи в комунистическо и воинствени простаци сега!
същото е във варна-на ''центъра''е пълно с разпадащи се сгради,чиито собственици са се споминали,а наследниците се съдят с години. през това време там серат кучета и клошари,раждат се хиляди котки,около сградата се трупа смрад и мизерия.
мислиш ли че, този имот не е на никой ? Почакай и ще видиш как същия който няма пари да оправи къщата ще намери пари да построй нещо на нейно място. Такава полюция има само в БГ, паметници на културата нарочно не се подържат за да мога такива като теб, да кажат това което ти казваш и на мястото на тази къща да дойде нова бизнес сграда.... навсякъде в уредените държави до сега държава да е взела имота, след поредица от глоби срещу собственика за безстопанственост и да го продала на търг..... като условието да се запази външността на сградата.... България никога няма да стане европейска държава, държаща на историята си .....
Напълно подкрепям коментара ти. Ще добавя и че този буден гражданин е самият наследник Рачо Петров - хитрец с бакалски манталитет, отдавна реституирал имота, отказал да го поддържа, продал 66% на пловдивска фирма за имоти, оставяйки си 34% - демек осребрил реституцията в очакване на още мангиз. Разпореждането за събаряне поради неспасяемост е от 2013, но понеже тя грябва да е за сметка на собствениците , които като типично алчни шушумиги се ошумоляват, чакайки някой невинен преминаващ да загине. та да се вдигне шум, общината да е принудена да я събори, а те да стопират това като собственици с право на вето - което е направил и въпросният внук, на крадлив фердинандов генерал, на 26.12.2017. Сега ще започне да съди общината и да цоца мангиз.
Ужасно е човек да страда от речников дефицит. Използването на площадни лозунги без никаква логика на израза и липса на мисъл, е тежка стигма. Тя е по-характерна именно за лошите, които цитираш в лозунгите си. Защо се открива в тебе?!
До коментар [#28] от "Един препатил": В края на ХIХ в. " Нотариата" е била най-представителната постройка в столицата. И няма как да е иначе, при положение че е проектирана за баронеса. Арх. Петко Момчилов трябвало да създаде дом на брат си – инж. Михаил Момчилов, и съпругата му – баронеса Филипина фон Услар-Глайхен. Тук са били и немците и руснаците. След смъртта на родителите си дъщерята Соня Момчилова продава къщата през 1938 г. Новият собственик е немската легация, която пристроява сградата откъм ул. „Граф Игнатиев”. По това време домът все още изглежда приказно красив. След 1944 г. тук се настанява търговското представителство на СССР и всички мебели изчезват в неизвестна посока (ами, напълно известна). От началото на 80-те години държавата дава зданието на софийския Нотариат. Днес в сградата са настанени отделения на районния съд. Възстановена е по програма „Красива България”. Арх. Момчилов е не само сред първите ни академично подготвени архитекти, но сътворените от него сгради и до днес се смятат за уникални и неповторими, те са шедьоврите на стила „национален романтизъм” . Сред по-известните проекти на възпитаника на Пражкото техническо училище са емблематични обекти като Българската народна банка, Александровската болница, Синодалната палата, Централната минерална баня – заедно с арх. Йордан Миланов, църквата „Св. Седмочисленици”, първата АГ болница у нас – „Майчин дом Княгиня Мария-Луиза”. Решението на княгинята от 1893 г. е със собствени средства да изгради комплекс с родилен дом и детско отделение в кв.Баншора, сега е Център по кръвопреливане , домът на Теодор Теодоров, в който после се е помещаваше ресторант „Крим”, Централният софийски затвор. Той е и проектант на много училища и други обществени сгради в София, Русе и Варна.
До коментар [#92] от "wanderer" и коментар [#90] от същия невменяем:
Не съм се и надявал трудно смилаемите ми коментари да бъдат разбрани отхора чийто животи се обезмислиха тотално от едни твърде неочаквани събития преди около 30-тина години време. Никакво болезнено състояние, неможе да бъде оправдание за болезнените гърчове на човеци виждащи фактите и тяхната неумолима логика с бурята, която разкъсва техните нещастни души, виждайки, че нямат основание и логично обяснение на едни явни социални престъпления с дълга продължителност. Но все таки, вътрешните им гласове, които не им позволяват да бъдат граждани на родината си, морални и правдиви в ежедневието, без да се влиаят от смрадната плесен на комунистическото си безобразно псевдо образование, което ги превърна в тотални алиенати и павови дезориентанти, предавайки на грядущите си идни поколения само една умствена ограничеост и безмисловна тъпота.
КОМУНО ДЕЗОРИЕНТАНТ, въпрост, които обсъждаш е принципен, а не конкретен. Няма "ако"така, "ако" онака. Подобни безочливи малоумия направиха градът столица на България да заприлича на кочина, вклюая комплексите, негодни за живот, така и центъра с останали сгради , представляващи трън в очите на подобни потомствени комунодегенерати лишени от мотиви да живеят нормален живот.
СОФИЯ е един тотално вандализиран град, обитаван от псвдо интелигентни хора с объркана социална ангажираност, като се започне от кмета и се стигне до последния незаконно ровещ в кофите за отпадъци, прминавайки през собственици и безимотни, фирми и бизнеси, облъхнати от тотално неадекватно съществуване с разбити улици и тротоари, с изподраскани фасади и неадекватно умствено състояние на 80% дебилитет. (по професор ИВО ХРИСТОВ - съзнаващ фактите, но и невъзможноста да поправи стореното от съпартийците си.)
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
praseta_mezeta
Рейтинг: 272 НеутралноСледващата стъпка е случаен клошар без да иска да я запали.
За справка- Тютюневите складове в Пловдив.
След това общината насила ще се принуди да я събори като опасна за преминава
ите.
След известно време инвеститор почти насила ще направи я блокче , я офис сградичка там, разбира се без адекватен паркинг, за да може курниците да паркират на улуцата.
Схемата е играна стотици пъти.
Пък архитектурното наследствто да го духа.
Тодор Пеев
Рейтинг: 292 НеутралноМинах преди час. Сградата я разрушават, чудех се само защо има толкова мнвого полиция.
No Pain No Gainvaskoangelov
Рейтинг: 217 Неутралное, стига!
Къщата седи така от 194х година, ударена от бомба по време на една от големите бомбардировки над София
Оттагава насам 70 години (!!!) не могат да измислят какво да я направят,
отдавна мина времето за спасяването и...
От нея не е останало буквално нищо - малко части от фасадата и стените вътре...
като дете съм се вмъквал - имаше един огромен кестен поникнал по средата :)
По важното е какво ще се построи на нейно място.
svoboden
Рейтинг: 2077 НеутралноГлупости Имспекторатът на Министерство не може да спре строеж или разрушаване. Това може да направи единствено кмета!
lnv03536310
Рейтинг: 217 НеутралноАми, нормално да е в почивен ден предвид колко е натоварено там в работните дни.
Варадинов
Рейтинг: 0 НеутралноАз не знам кой културен министър е обявил тази съборетина за "културно наследство"? Стефчо Збогома? Или някой още по-голям корифей? А "будните граждани", дето занимават институциите с всяка простотия, която им хрумне, защо вместо да се опитват да влязат в новините, не направят някое от следните две неща:
- Да пратят децата си в "културното наследство", та да ги затрупа някоя стена, вместо да препятстват прермахването на опасната сграда та нечие чуждо дете да се вмъкне и стената да затисне него;
- Да инвестират пари, да купят имота и да го възстановят - като гледам, 70 години спокойно сме изкарали без това "културно наследство, все някак ще изкараме и още 700...
Peni Nikol
Рейтинг: 4155 РазстроеноСградата вече е полуразрушена, може ли да се възстанови този паметник на културата.
Peni Nikoltheduloclan
Рейтинг: 445 РазстроеноОт снимките се вижда че багерите почти са я съборили.... Какъв е смисъла да ги спират сега? Вижте снимките...
svoboden
Рейтинг: 2077 НеутралноГражданите не са виновни, явно инстикта на доносник е дълбоко вкоренен в някои от тях. Защо общината обаче се занимава със “сигналите” на всеки “общественик” е друг въпрос.
bretschneider
Рейтинг: 493 НеутралноНа коледа се разработили....
Бо По
Рейтинг: 517 НеутралноМного от сградите набедени че са паметници на културата (като бившата "Царска гара" в Казичене) обезсмислят термина "Паметник на културата".
Софиянец
Рейтинг: 550 НеутралноСградата не е паметник на културата за съжаление. Не знам и дали някога е била. Жалко, била е красива. Като цяло няма никакво желание от страна на институциите да запазят историческия дух на града ни.
neut
Рейтинг: 479 Неутрално"Работници с багери са започнали работа по разрушаването на сграда на ъгъла на бул. "Княз. Ал. Дондуков" и ул."Георги Бенковски" по обяд днес"
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restНа връх Коледа, браво на общината!
elevation04
Рейтинг: 583 ВеселоВ нормалните столици, такива сгради ако са ценност се конфискуват и се възстановяват във вида в който са били за държавна сметка- после ще и намерят предназначението. Тук обаче някой селяндур е хвърлил око на местенцето и естествено по нашенски......когато има да се прави золум, той се прави в почивен ден....Почивните дни у нас често се изпозлват за заличаване на дюни, за бетониране на плажове, за сеч на дървета, за изграждане на строителни огради...
Този булевард беше цяло лято в ремонт, толкова не можаха да свършат тази работа общинарчетата през това време , та се разработиха на Коледа :-)
fiona
Рейтинг: 392 НеутралноСградата Е паметник на културата! Не е удряна от бомба, а беше печатница, но кой ли вече помни! Да, от години се руши, но това само означава, че на общината не ѝ пука за облика на града.
fffniakoi_si
Рейтинг: 636 НеутралноКакъв паметник е това бе! Събарайте го да не падне на нечия глава!
Гошко
Рейтинг: 374 ЛюбопитноНякой знае ли какво и е ценното на тази съборетина, та да не бъде досъборена, а мястото да не бъде оползотворено?
rossen4i4o
Рейтинг: 217 Неутралнонема лошо , но поне да е в същия стил , а не като оная грозотия на заден план , а ако толкова се притесняват от Духа на Генерала , могат да залепят една паметна плоча
spiegel
Рейтинг: 1952 НеутралноНеспасяемо престъпна държава. Държава на мафията.
spiegel
Рейтинг: 1952 НеутралноНеспасяемо престъпна държава. Държава на мафията.
vaskoangelov
Рейтинг: 217 Неутралнокъщата е била собственост на ген Рачо Петров - историческа личност, дважди министър председател на България:
https://bg.wikipedia.org/wiki/Рачо_Петров
както писах по горе, тя е в това си състояние от войната. Беше печатница по едно време в тъмните години, но и тогава си беше полуразрушена и с пробит покрив.
В момента от нея няма нищо смислено за възстановяване.
babyroo
Рейтинг: 269 НеутралноТози труден български език... Не спря, а прекъсна, (за малко) събарянето, (не разрушаването). Не съм фанатик по "Софийски", и не страдам за павета, макар и "софиянец". А най мразя активни "софиянци", дето използват думи като блок, вход и рейс!!! Ми немаше такива понятия...
rooxlz18524590
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#19] от "spiegel":
Ако се зачетеш в коментарите, ще видиш че 80% подкрепят мафията наречена държава.
Свинчуга
Рейтинг: 2061 НеутралноЧе нали тя им плаща включително да пишат тука. Обичам да грухтя и плюскам.
Един препатил
Рейтинг: 2356 НеутралноДобре, че барон Хаусман не се се е събразил с многобройните "паметници на културата", включително и родния си дом, че да можем да виждаме Париж такъв, какъвто е днес.
stedim
Рейтинг: 1554 НеутралноДо коментар [#23] от "xlz18524590":
А ти ако прочетеш това, което си написал, ще видиш, че си написал една глупост.
penetrating
Рейтинг: 8391 НеутралноСградата е паметник на културата. Има спор за собствеността и от десетилетия, затова е в такова състояние
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЕдин препатил
Рейтинг: 2356 НеутралноВ центъра на София, на Попа, като свърталище на призраци си стои сградата на Нотариата. От много години. Докога? И тя ли е паметник на културата? Чия е сградата, защо не се ползва, защо не се поддържа? Защо всички си бъркате в носа и зяпате, но като започне някой да я събаря ще нададете вик "Унищожават паметниците на културата!"? А на какво е паметник "Феята"? А издателския комплекс на "Работническо дело"?
Баста, да дойде семейство Лоазо!
http://www.controlled-demolition.com/
babyroo
Рейтинг: 269 НеутралноБез да съм "препатил", силно подкрепям!!! Има анонимни страдалци без тежест и мисия, дето скачат на "каузи". Дали са порутени пострийки, изровени павета, или напр. бездомни кучета - те са там. Да се легитимират в мътния поток... Че иначе са НИЩО...
roouq
Рейтинг: 1903 НеутралноДо коментар [#14] от "elevation04":
Абе много лесно конфискувате на хората бащинията тва комунистите ей!
malevv
Рейтинг: 262 НеутралноТова не може да бъде никакъв паметник на културата. Една абсолютно опасна грозотия в центъра на София.
Един препатил
Рейтинг: 2356 НеутралноДо коментар [#29] от "babyroo":
Моля Ви приятелю, нека бъдам точни. За другото мога да се съглася, но не и за бездомните кучета. Бездомните кучета не са кауза. Те са бизнес. Напълно сериозен. Някакви сръчни тарикати лъжат някакви наивни фондации от западните страни, че се грижат за бездомните кучета. Провеждат се мерки, които могат да имат смисъл само ако бездомните кучета бъдат изтребени и след това се пречи на тяхната поява и размножаване. Но нямат никакъв смисъл при повече от половин милион бездомни песове. Като резултат кучетата си живеят и се множат щастливо, парите от фондациите се усвояват, заплатите и стажът си вървят. Пей сърце!
джендър NATO generals
Рейтинг: 971 ВеселоДемокрацията превърна България в саборетина като това от снимката! граждански сигнал? И какво ще спасят вече? Плочата над партерния етаж? Браво! ето как хем си изработваме грантовете, хем баш демократите си рушат на воля! Уин-уин ситуация! Хем кучетата си лаят, хем керванът си РУШИ!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токbabyroo
Рейтинг: 269 НеутралноИзбягвам лични послания. "Приятел" за мен е много специална дума. Случайно съм експерт в биологични (най общо) области. Грешите драстично с числото "половин милион" . И да - тези дето грабят грантове да кастрират са крадци, но тълпата "защитници" са убоги лузъри.
rooсултана глаушева
Рейтинг: 322 НеутралноПардон, защо оставят тези сгради да се превърнат в руини, не предприемайки нищо, а изревават на умряло, когато някой тръгне да ги руши? Не е ли едно и също кой или какво руши сградата? Човек или природата? Лицемерие пар екселанс! Грижиш ли се за паметниците на културата, грижи се, ама не си чопли носа,докато сградата се руши и не реви на умряло, когато някой прави същото! Къде беше съзнателният гражданин, когато за тази руина никоя институция не предприемаше нищо?
Мърфи е оптимист!Неизвестен извършител
Рейтинг: 221 НеутралноКъв е тоя "граждански сигнал" пък сега? Я ме светнете къде приемат граждански сигнали и кой им се вързва? Типично умнокрасиво понятие.
Deepdish
Рейтинг: 1316 НеутралноСеляните налазиха столицата и я разпердавт до шушка. Избирайте пак самоковската кухарка...
Варадинов
Рейтинг: 0 НеутралноЧе то след др. Софиянски какво остана за разпродаване? Той и детските градини не се посвени да продаде или подари, по-точно, на верни партийни другари...
dokoro
Рейтинг: 528 НеутралноДо коментар [#28] от "Един препатил":
Феята беше прекрасна сграда.
Не "доживя" да бъде включена като паметник на модерната архитектура, а заслужаваше.
pariah
Рейтинг: 995 НеутралноДоговорката между владт и собственици е очевидна.
- A witty saying proves nothing. VoltaireКскво направи владтта за запазване на сградата последните 20 години? Стоеше и чакаше. Парички. Че и събаря от благодарност за своя сметка. Позор.
Димитър Димитров
Рейтинг: 322 ЛюбопитноГлуп@к.Точно така и трябва.Защо в Европа всички спазват законите?Защото има гражданско самоконтрол-хвърли си фаса на улицата и 10 човека ще се обадят където трябва.Мини на червено-още по-лошо.100 ще се обадят.Знаеш ли какъв е резултатът???Никой не си хвърля фасовете по тротоара,боклука през терасата и т.н.,за минаването на червено няма смисъл...разбра ли сега?
Варадинов
Рейтинг: 0 НеутралноА ако я беше оставила да затисне някого (или не дай Боже някоИ), пак общината щеше да е виновна, да?
Deepdish
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#38] от "Варадинов":
Айде пак логиката с боя над негрите. Като беше толкоз лош софиянски защо боце и кухата даскалица не оптимизираха управлението? Напротив - при най-силен бюджет за софия й е*аха мамата. Къщата с ягодите, кино сердика, небостъргачите в лозенец, буферните паркинги, ремонтите на централните булеварди, шитнатите имоти на пеевски и тн. ...все умни решения.
Роси
Рейтинг: 7580 НеутралноСамо че, аз слушах по една телевизия внука на Рачо Петров, един от наследниците. Къщата е възстановена при Стефан Софиянски, но и до днес те не могат да влязат във владение, защото явни някой си е харесал имота на такова хубаво място и чака да се започне да се събаря, за да го вземе и разруши.Човекът позна.
svoboden
Рейтинг: 2077 НеутралноДо коментар [#41] от "Димитър Димитров":
Аааа значи това което са правили комунистите, да карат всеки да донася на властта всичко, е било правилно!
Варадинов
Рейтинг: 0 НеутралноАбе, защо всички умнокрасивци използвате такива обтекаеми термини и млъквате гузно, когато ви вкарат в конкретика? Какво значи "да оптимизират управлението", можеш ли да го формулираш в 5-6 точки под формата на ИЗПЪЛНИМИ и правилни действия, които е трябвало да се извършат, а не са били извършени? Хайде да се възхитим на умнокрасивците поне веднъж, че до сега само за резил ставате...
Plamen Shopov
Рейтинг: 427 НеутралноДо коментар [#12] от "Софиянец":
Какъв исторически дух?Тея сгради са ги строили навремето евреи предприемачи.Тесни сокаци,повечето сгради абсолютни кюмезарници!След бомбардировките,коя паднала наполовина,коя без комин,с пропаднали покриви....това е целия център!Грозен,смрадлив...какви архитектурни шедьоври ви гонят?Пълна скръб са.И оня глупендър,се бие в гърдите че съборетината била на дядо му и тн.Що не я ремонтирал?Чака някой друг да го свърши а той да я продаде после.
Diеsеl
Рейтинг: 0 Неутрално"Очевидци на разрушаването коментират, че къщата е в окаяно състояние и е изоставена от години..."
Сега вече със сигурност е в окаяно състояние...брей, големи бързаци.И Б-52 не прави такива щети.
mmiu
Рейтинг: 426 ГневноДо коментар [#9] от "svoboden":
Доносник ли, ало?! Гражданското самосъзнание и грижата за града явно се водят за доносничество вече значи.
Diеsеl
Рейтинг: 0 ЛюбопитноДо коментар [#43] от "Deepdish": "Айде пак логиката с боя над негрите..."
Не разбирам?!Отричате ли боя над негрите, щото имам няколко много интересни снимки?!
Plamen Shopov
Рейтинг: 427 НеутралноЩо трябва да на общината да и пука,като има една камара собственици!?
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#46] от "Варадинов":
Дивите и грозните, подобни, докараха нещата до малумия и решения на патологични безпаметства, като се започне от великата дата 9.9.1944., стартираща мащабно и потресающи престъпления, че една сграда ли.
Червените гоеда, разрушиха древна Улпиа Сердика, за да дигнат ЦУМ, Домът на Партията-майка и хотел "Балкан", че на "някъв си генерал" Рачо Петров, ще цепят басма.
Че тя ФАНДЪКОВА е с турска фамилия, от къде да знае жената, плюс това е специалист по руски, а не по турски език.
А и ГЕРБ са продължители на приспособенските уроци на Живков, който е олицетворение на българското бамбашка БКП.
Затова така тъй!...
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#3] от "vaskoangelov":
ЛЪЖЕЦО, сградата бе поделение на печатница" "Г. Димитров", със специално предназначение.
Там се печатаха паричните знаци на комунистическа България..
Варадинов
Рейтинг: 0 Неутрално[quote#52:"convince"][/quote]
Опитал си се да промълвиш... Дано поне ти знаеш, какво точно си искал да ни кажеш.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноЗапазеното по чудо и по давност, експроприрано имущество и едра градска собственост от комунистическите БКП безумци, съхранено само поради това, че е било все още годно, днес унаследилите го приспособенци с комунистически кални души, унаследили простащината и скодоуминото им безпаметство, вече оставиха да се руши и саморазрушава всичко от епохата преди 9.9.1944. Основно защото червените животни ползвали чуждата собственост години, до пълното и амортизиране, не си мръднаха и пръста да спасят, камо ли да възстановят, защото този който иницира това, рискува да стане враг на народа и да свърши дните си в концентрационен лагер.
Затова днес така.
Но както е видно тъпаци много, дори и днес, щото ГЕРБ = БКП завинаги!
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#55] от "Варадинов":
Тъй то, щото България не е Чили, няма и своя Пиночет, че и стадион нямаше...
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноГрозните и уродливите комуно извержения, нямат място под слънцето, затова днес така.
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#51] от "Plamen Shopov":
Всяка недвижимост е на града в който е построена, независимо, кой е инвестирал строежа, затова общината събира данъци, за да подържа, ако друг няма възможност и ако рода се прекъсне, за да остане ценното и свидетеството на епохите.
Само в град, който се управлява от комунистически полуидиоти, корумпирани рушветчии и аморални, кримонални безмозъчни натури, се постъпва така
Diеsеl
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#51] от "Plamen Shopov": Глоба на собствениците, глоба на общината и глоба на министерството на културата.За последните две и 2000 часа обществено-полезен труд.Ще си го поделят.На четни дни ще изпращат едните, на нечетни - другите.И понеже да нищо от реставрацията не ги бива, ще бъркат бетон.
xka20435575
Рейтинг: 8 НеутралноНе съм минавал оттам скоро, или поне не съм обръщал внимание на сградата.
Но сега погледнах в Гугъл мапс - наистина част от покрива го няма, а на Стрийт вю се вижда крайно окаяното състояние, заедно с поникналите по сградата големи дървета...
svoboden
Рейтинг: 2077 НеутралноЕдна съборетина по-малко. Браво на Столична община, че се намесва след като собствениците не могат дори и да си разчистят терена. А ако не си платят сметката по събарянето, общината да им изнася имота на публична продан и кой откъде е.
Дедов'та Колюуа Унукя!
Рейтинг: 322 НеутралноБреййййй- страшен паметник, страшно чудо! Днес ходих там да отдам почит!
БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!Сега мисля да се върна, и да протестирам- искам да се запази, дори в този си вид! Красота!
Ма- оставка, де!
wanderer
Рейтинг: 2292 НеутралноДо коментар [#40] от "pariah":
“Кскво направи владтта за запазване на сградата последните 20 години?”
Реститура сградата “в реални граници”. Но бедни алчни реститутки чакаха пачки от “инвеститор” и сградата рухна. Стана заплаха за съседните имоти и за живота на гражданите.
Само тъпо и алчно копеле ще иска да избие хората за да мине за културтрегерен паметник ... на алчността.
Dimi
Рейтинг: 282 НеутралноДо коментар [#41] от "Димитър Димитров":
Това не е баш така.
maya_il
Рейтинг: 8 НеутралноДнес прекарах чудесен празник на гости на майка ми за коледа.
Благодаря на контролните органи, общината и държавата за прекрасното преживяване - в почивен ден, в 3 часа след обяд да ти се тресе всичко у дома. Това рядко се случва, на всичкото отгоре под зоркия поглед на полицията.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
wanderer
Рейтинг: 2292 ВеселоДо коментар [#37] от "Deepdish":
“Селяните налазиха столицата и я разпердавт до шушка.”
Рачо Петров е гражданин, от Шумен. И жена му е гражданка - Султана Панталеева Хаджиминчович е родена в Тулча. Налазва София чак, когато става приближен на цар Фердинанд.
Осъден е на 75 години затвор през 1920 г. като “виновник за националната катастрова” ( спекулирал и “усвоявал” държавни средства). Реанимиран след държавния преврат от 9 юни 1923 г. И чак след втория държавен преврат (1934 г.) през 1936 г. става генерал. Умира в Белово през 1942 г.
Няма нищо общо с “комуно изверженията” както твърди един дебилен лузер по-горе. Бил е само от бандата на Фердинанд с (голите) мераци за чифлик на Бяло море, постлан с народна кръв.
Diеsеl
Рейтинг: 0 ВеселоДо коментар [#25] от "Един препатил": Бе ти знаеш ли какво точно е разрушил барон Хаусман.Не съм видял в района на Дондуков да се шири холера.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
wanderer
Рейтинг: 2292 НеутралноДо коментар [#59] от "convince":
“ затова общината събира данъци, за да подържа, ако друг няма възможност”
Комунде, комунизмът свърши не! Всеки собственик има задължениети и отговорността да си поддържа имота във вида както е уредено в градоустройствения план. Като си прост и беден продаваш имота на този, който способен. Едно време гърчихте живота на хората, сега 30 години по-късно продължавате престъпното си поведене. Няма цял живот да ви плащаме за некадърността ви!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
theduloclan
Рейтинг: 445 Неутрално[quote#46:"Варадинов"][/quote]
Абе, защо всички умнокрасивци използвате такива обтекаеми термини и млъквате гузно, когато ви вкарат в конкретика? Какво значи "да оптимизират управлението", можеш ли да го формулираш в 5-6 точки под формата на ИЗПЪЛНИМИ и правилни действия, които е трябвало да се извършат, а не са били извършени? Хайде да се възхитим на умнокрасивците поне веднъж, че до сега само за резил ставате...
-------------------
Това че не знаеш смисъла на думите в българкия език е единствено твой проблем. Прочети няколко книги, обогати речника си и не се излагай с такива въпроси.
royal_sperm
Рейтинг: 448 Неутралнорушете бе мекерета! Рушете ибрикчии еветаджии. рушете, но знайте, че всичко се връща на вас и вашите деца.
In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwellwanderer
Рейтинг: 2292 НеутралноДо коментар [#53] от "convince":
“Там се печатаха паричните знаци на комунистическа България..”
Печатали са се дръжки! Всички книжни парични знаци на комунистите и след това (1994) са печатани в Москва, съветската печатница Гознака. После са печатани в Лайпциг. След девалвацията от 100000% се печата в печатницата на БНБ.
deasly
Рейтинг: 271 НеутралноНа всички, които наричат това нещо "паметник на културата" - какво щяхте да пишете, ако тази съборетина падне върху някой пешеходец или шофьор наблизо?
И ако това бяха ваши близки? Щяхте ли да съчувствате на изстрадалия реститут, който от толкова имоти съвсем е забравил за това архитектурно твоерие и не му пука за вас?
Къщата отдавна трябваше да е съборена, има решение на общината за това от няколко години. Така наречените наследници отдавна са продали имота няколко пъти - веднъж на държавата чрез "Софкнига" ЕООД, а впоследствие и на частни инвеститори. А сега реват, че са наследници и искат да реновират?
Същите са имали достатъчно време да я реновират и да вложат частица от заграбените пари в нещо полезно и красиво в центъра на София. Няма ли да се запитате защо не са го направили досега? Липса на средства може би?
Поинтересувайте се кой е реститутът Рачо Петров - внук и колко имота е заграбил с фалшиви клетвени декларации, които държавата опитва вече десетителия да си възстанови. Колко съдебни решения на последни инстанции са минали за тази къща и защо не могат да влязат в сила...
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#73] от "wanderer":
Тик венико, малките купюри и монетосеченето сме си го извоювали, кой знае как.
Всички свързани с тази аморална и икономическа мистификация са на оня свят.
Червените тъпоъгълни предатели на българските интереси, изцяло на Москва са виновници за днешното социално и икономическо бедствие.
Като навържеш целокупния аморален повсеместен живот насърчаван от пропагандни комуно клоуни, може да проследиш поколенческата патология създала днешните поколения дезориентанти.
Нещата продължават да се влошават, защото ГЕРБ = БКП.
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#79] от "deasly":
СГРАДАТА Е ОТКРАДНАТА И УНИЩОЖЕНА ОЩЕ ПРИ ЧЕРВЕНИТЕ ДИВАЦИ, СЛЕД 9.9.1944.
Тъпургелите никога не я обновиха, никога не положиха ни най-малки усилия, въпреки пресите за монетосеченето, защото страх и тотална експлоатация, затворени граници, с дула насочени към вътрешноста, към собствения си народ, утвърдиха един човеконенавистен социален строй цял половин век.
Днес тя е действително един боклук, куп строителни отпадъци, говорещ сам по себеси за една монументална и мащабна дивотия на върволици от негодници и управленски некадърници, унищожаващи системно и целенасочено България само поради болестното си умствено поведение на ненормални.
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноГЕРБ = БКП, същите заучени московски кагебейски тарикатлъци.
Да съборим, предпразнично, когато всички са във празници, заминали при роднини или на почивка.
Как нищо ново не научиха и нищо старо не забраиха, тази долнопробна приспособенска червена пасмина?
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#77] от "royal_sperm":
За тях началото е 1944 есента.
Преди това всичко минава под един знаменател и трябва да бъде унищожено, за да не бледнее предателската им безличност, именувано черното фашистко минало.
Вярата им е в Москва, в СССР, в Русия, в лъжите за България, която била освобождавана, а не окупирана, в една символна гротеска, нямаща нищо общо с истината под името МОЧА.
deasly
Рейтинг: 271 НеутралноДо коментар [#81] от "convince":
След като отговаряш на коментара ми, реших, че има защо и се зачетох много внимателно в отговора ти.
Не открих обаче нищо смислено, което да отговаря на въпросите - защо според теб сградата не е възстановена от реститута след като му е възстановена и какво щеше да направиш, ако тази купчина отпадъци се стовари върху твой роднина? Ти си истински герой за мен, ако в такава ситуация си способен да обвиняваш някакъв сбъркан политически режим в миниалото.
Вместо това, направих изследване на последните ти 4 поредни коментара (от №80 до №83). Оставям настрана въпросът защо е необходимо словоизявлението ти да бъде в такава сериозна партида от коментари. Едва ли някой може да отговори на това, самият ти може би се чудиш. Но ето какво открих:
- Ключовите думи "червен", "строй", "СССР", "Русия", "Москва", "КГБ" , "комунистичен" и техни производни са използвани общо 15 пъти.
- Четирите ти коментара имат общо 14 изречения.
Това означава, че във всяко твое изречение задължително се изполозва поне веднъж една от гореизброените думи.
А това говори за проблеми с граматиката и вероятно с вербалната комуникация.
Замисли се. Аз се замислих, че за почти 10 години регистриран читател на "Дневник" никога не съм обръщал такова внимание на коментарната секция, както направих с теб, но както вече казах - ти си герой и заслужаваш поздравления. Браво!
(имаш по един + и от мен на всеки коментар)
edin slep
Рейтинг: 619 НеутралноГнусна история ...
preklara raraСега се занимавам със сайта на една фирма, за професионално почистване и се размечтах ... де да имаха големи прахосмукачки, та да засмучат всичката гад и да ни отърват от разни гнусари, ама къде ти - хора като horizont1.eu най-много да ти почистят къщата или офиса.
leontin
Рейтинг: 426 Неутралноhttps://www.24chasa.bg/novini/article/6207365
LeontinEmil Dimov
Рейтинг: 326 ВеселоГраждански сигнал спря разрушаването на сграда-паметник на културата на "Дондуков"!
Ура!
До коментар [#6] от "Варадинов":
Аз не знам кой културен министър е обявил тази съборетина за "културно наследство"? - Стефчо Збогома ли? (това ми хареса!) или някой още по-голям корифей от него (може би Веждито)?! А "будните граждани"("умните и красивите"), дето занимават институциите с всяка простотия, която им хрумне (и "оревават орталъка за щяло и нещяло"), вместо да се опитват да влязат в новините (ми то щото просто няма новини - както казваше навремето Барбареков ще сътворим новина!), не направят някое от следните две неща: ......
Храбър
Рейтинг: 1493 НеутралноНе демокрацията мило!
Мафията! "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
АзКлавдия
Рейтинг: 897 НеутралноТова не е паметник на нищо друго освен на незадружни наследници.
Доброто е заразноconvince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#84] от "deasly":
ИЗГЛЕЖДА мозъчното Ви равнище, не е в състояние да възприема нормалното.
Аз знам, защо е такова сътоянието на централната Ви нервна система.
Отавям да се досетите сам, което ще бъде полезно за Вас.
Все пак Ви давам един бонус и повод за размишление с коментар #59, защото не реститута, а всеки може да бъде отчужден, ако неможе да подържа и общетвото в лицето на държава или община се заеме с подръжката.
Ако недвижимоста е обитаема реститута който не е в състояние да подържа, живее там до последния си ден, но не и децата и наследниците му.
Ако не е обитаема общината подържа и ползва, продава и отдава под наем.
Ама откъде толкова мозък в кметове, които са живи но и диви онаследия на БКП, че и на посредствени приспосбенци като ГЕРБ?
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#88] от "Храбър":
МАФИЯ - е нещо много разтегливо като понятие.
Конкретните имена са пред нас, целокупно, ежедневно и безотказно нагло.
Тяхното име е свързано с тоталния български дух на приспособенство, чиято първостепеност е оцеляването, а не доблеста, честа и морала.
Така се изградиха антинационални характерово партизанно свързани безмозъчни личности, не от днес или вчера, а традиционно и анормално безапелационно във всички структури на управление на тази територия наречена България.
wanderer
Рейтинг: 2292 НеутралноДо коментар [#90] от "convince":
"ако неможе да подържа и общетвото в лицето на държава или община се заеме с подръжката."
Стига с тия комунистически глупости! Бахти наглата номенклатура! Все някой да я обгрижва и на всяка тяхна цигания паметник да й се издига!
Ти данъци плащаш ли бе, умнико!? Защото тия данъци отиват за регулация и поддръжка на инфраструктурата. И най-вече да се изхвърлят боклуците като тебе, осмърдяли града до степен да загиват хора.
Крадливи в царско време (като въпросния имот), мързеливи в комунистическо и воинствени простаци сега!
pavur
Рейтинг: 1980 НеутралноДо коментар [#64] от "wanderer":
същото е във варна-на ''центъра''е пълно с разпадащи се сгради,чиито собственици са се споминали,а наследниците се съдят с години. през това време там серат кучета и клошари,раждат се хиляди котки,около сградата се трупа смрад и мизерия.
ruspapaz
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#6] от "Варадинов":
мислиш ли че, този имот не е на никой ? Почакай и ще видиш как същия който няма пари да оправи къщата ще намери пари да построй нещо на нейно място.
Такава полюция има само в БГ, паметници на културата нарочно не се подържат за да мога такива като теб, да кажат това което ти казваш и на мястото на тази къща да дойде нова бизнес сграда.... навсякъде в уредените държави до сега държава да е взела имота, след поредица от глоби срещу собственика за безстопанственост и да го продала на търг..... като условието да се запази външността на сградата.... България никога няма да стане европейска държава, държаща на историята си .....
mumbas
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#79] от "deasly":
Напълно подкрепям коментара ти. Ще добавя и че този буден гражданин е самият наследник Рачо Петров - хитрец с бакалски манталитет, отдавна реституирал имота, отказал да го поддържа, продал 66% на пловдивска фирма за имоти, оставяйки си 34% - демек осребрил реституцията в очакване на още мангиз. Разпореждането за събаряне поради неспасяемост е от 2013, но понеже тя грябва да е за сметка на собствениците , които като типично алчни шушумиги се ошумоляват, чакайки някой невинен преминаващ да загине. та да се вдигне шум, общината да е принудена да я събори, а те да стопират това като собственици с право на вето - което е направил и въпросният внук, на крадлив фердинандов генерал, на 26.12.2017. Сега ще започне да съди общината и да цоца мангиз.
mumbas
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#90] от "convince":
Ужасно е човек да страда от речников дефицит. Използването на площадни лозунги без никаква логика на израза и липса на мисъл, е тежка стигма. Тя е по-характерна именно за лошите, които цитираш в лозунгите си. Защо се открива в тебе?!
реалист
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#28] от "Един препатил":
В края на ХIХ в. " Нотариата" е била най-представителната постройка в столицата. И няма как да е иначе, при положение че е проектирана за баронеса. Арх. Петко Момчилов трябвало да създаде дом на брат си – инж. Михаил Момчилов, и съпругата му – баронеса Филипина фон Услар-Глайхен.
Тук са били и немците и руснаците. След смъртта на родителите си дъщерята Соня Момчилова продава къщата през 1938 г. Новият собственик е немската легация, която пристроява сградата откъм ул. „Граф Игнатиев”. По това време домът все още изглежда приказно красив.
След 1944 г. тук се настанява търговското представителство на СССР и всички мебели изчезват в неизвестна посока (ами, напълно известна). От началото на 80-те години държавата дава зданието на софийския Нотариат. Днес в сградата са настанени отделения на районния съд.
Възстановена е по програма „Красива България”. Арх. Момчилов е не само сред първите ни академично подготвени архитекти, но сътворените от него сгради и до днес се смятат за уникални и неповторими, те са шедьоврите на стила „национален романтизъм” . Сред по-известните проекти на възпитаника на Пражкото техническо училище са емблематични обекти като Българската народна банка, Александровската болница, Синодалната палата, Централната минерална баня – заедно с арх. Йордан Миланов, църквата „Св. Седмочисленици”, първата АГ болница у нас – „Майчин дом Княгиня Мария-Луиза”. Решението на княгинята от 1893 г. е със собствени средства да изгради комплекс с родилен дом и детско отделение в кв.Баншора, сега е Център по кръвопреливане , домът на Теодор Теодоров, в който после се е помещаваше ресторант „Крим”, Централният софийски затвор. Той е и проектант на много училища и други обществени сгради в София, Русе и Варна.
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#92] от "wanderer" и коментар [#90] от същия невменяем:
Не съм се и надявал трудно смилаемите ми коментари да бъдат разбрани отхора чийто животи се обезмислиха тотално от едни твърде неочаквани събития преди около 30-тина години време.
Никакво болезнено състояние, неможе да бъде оправдание за болезнените гърчове на човеци виждащи фактите и тяхната неумолима логика с бурята, която разкъсва техните нещастни души, виждайки, че нямат основание и логично обяснение на едни явни социални престъпления с дълга продължителност.
Но все таки, вътрешните им гласове, които не им позволяват да бъдат граждани на родината си, морални и правдиви в ежедневието, без да се влиаят от смрадната плесен на комунистическото си безобразно псевдо образование, което ги превърна в тотални алиенати и павови дезориентанти, предавайки на грядущите си идни поколения само една умствена ограничеост и безмисловна тъпота.
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноДо коментар [#79] от "deasly":
КОМУНО ДЕЗОРИЕНТАНТ, въпрост, които обсъждаш е принципен, а не конкретен.
Няма "ако"така, "ако" онака.
Подобни безочливи малоумия направиха градът столица на България да заприлича на кочина, вклюая комплексите, негодни за живот, така и центъра с останали сгради , представляващи трън в очите на подобни потомствени комунодегенерати лишени от мотиви да живеят нормален живот.
convince
Рейтинг: 1192 НеутралноСОФИЯ е един тотално вандализиран град, обитаван от псвдо интелигентни хора с объркана социална ангажираност, като се започне от кмета и се стигне до последния незаконно ровещ в кофите за отпадъци, прминавайки през собственици и безимотни, фирми и бизнеси, облъхнати от тотално неадекватно съществуване с разбити улици и тротоари, с изподраскани фасади и неадекватно умствено състояние на 80% дебилитет. (по професор ИВО ХРИСТОВ - съзнаващ фактите, но и невъзможноста да поправи стореното от съпартийците си.)