Кръгово кръстовище на две нива на булевардите "Черни връх" и "Джеймс Баучер" планира Столичната община

Булевард "Черни връх"

© Николай Николов

Булевард "Черни връх"



План за кръгово кръстовище на две нива между булевардите "Черни връх" и "Джеймс Баучер" планира Столичната община. Проектът е качен на сайта на ръководеното от главният архитект на София Здравко Здравков направление "Архитектура и градоустройство" и ще бъде обсъден от Общинския експертен съвет в петък.


Според предложението бул. "Черни връх" ще преминава под бул. "Джеймс Баучер", като по трасето ще могат да се движат само леки автомобили с височина до 3.8 метра. По-високите тежкотоварни и голямогабаритни превозни средства ще трябва да преминават през горната страна през бъдещото кръгово кръстовище.


Целта на проекта за новото кръстовище е да облекчи движението на автомобилите и да осигури по-добра връзка към двата булеварда от вътрешнокварталните улици. В документите се предвижда и изграждането на подземен гараж под "Джеймс Баучър".




Ежедневно трафикът по бул. "Черни връх" е голям, особено в участъка между булевардите "Джеймс Баучер" и "Никола Вапцаров". Отделно за последните 5 години булевардът беше затварян няколко пъти заради ремонти и строителството на линията на метрото.


Фотогалерия: Булевард "Черни връх" е преобразен дни преди откриването на втория метродиаметър >


Ширината на двата основни булеварда ще бъде запазена. Светофарът на кръстовището между улица "Златен рог", "Джеймс Баучър" и "Черни връх" ще работи само при преминаването на трамвая, а през останалото време автомобилите ще преминават свободно през кръговото.


В зоната се допуска строителството на много високи сгради. Те биха увеличили трафика от автомобили, което би довело до образуване на големи задръствания.


Една от тях ще бъде почти 100-метровата сграда "Златен век", която в момента се строи на улица "Златен рог" срещу хотел "Маринела", на метри от кръстовището на "Черни връх" и "Джеймс Баучер". Друг проект, който се очаква, е небостъргачът "Парадайс тауър" на булевард "Черни връх". По първоначални проекти сградата ще е с височина над 200 метра. Решението, с което Столичният общински съвет я разреши, беше обжалвано от граждани и все още се чака решението на съда.

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boring pumpkin
    boring pumpkin
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ремонт след ремонта, билборд до билборда, напред с герберски тикви и чокундури

  2. 2 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Кръгово кръстовище на едно ниво е предостатъчно, ако се спре безумният строеж на небостъргача. Само в България може да се строи небостъргач в центъра на жилищен квартал.

  3. 3 Профил на stereoburn
    stereoburn
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Разширяшайте и стройте още булеварди. Само така се ограничава автомобилмия трафик. Предлагам България да стане една голяма магистрала.

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1870 Неутрално

    Струва ми се излишно. Едно кръгово ще реши проблема. Абе къде е позитанския Кмет в сянка да даде "компетентно" мнение?

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Метрото не минава ли под булеварда, как ще го изградят това кръгово на две нива? А какво се случва с кръговото на Гешов и бул. България, та после да питам и за кръстовището с Тодор Каблешков?

    I shave with Occam's razor
  6. 6 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 523 Гневно

    Метрото не минава ли под булеварда, как ще го изградят това кръгово на две нива?
    —цитат от коментар 5 на Сахаров


    Метрото е много дълбоко там - към 15 м под булеварда, поне...

    За пешеходци и колездачи дали е помислено този път при поредното кръстовище на две нива? Или както обикновено - тях кучета ги яли... както и без това често се случва буквално...

    Stef
  7. 7 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Никаква нужда/освен нечия финансова/ от 2 нива. Баучеррзавива и излиза на Ч.Връх, а точно на завоя има няколко буткаджийски заведения. Ако се разтреби това пазарище, има предостатъчно място за кръгово, включващо навлизането на кварталните улици и двата булеварда.

  8. 8 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Е това ме уби - да строиш цял тунел, за да минават под него само коли до 3.8 м.! По-голямо безумие досега в градоустройството не бях чувал. Представям си първият заседнал бус, който блокира тунела, а в него се нахендрят останалите. Явно всичко е заради небостъргача и хубавицата Маринела, ама чак пък такава идиотщина!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3181 Неутрално

    Метрото не минава ли под булеварда, как ще го изградят това кръгово на две нива? А какво се случва с кръговото на Гешов и бул. България, та после да питам и за кръстовището с Тодор Каблешков?
    —цитат от коментар 5 на Сахаров


    Метрото минава под булеварда , но е на голяма дълбочина. Не е проблем булевардът да се вкопае ,но това трябваше да стане , когато строяха метрото, а не тези обекти да се строят в последователност и вечно да има ограничения и затруднения на движението по време на строителство.

  10. 10 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Ама не мога да се въздържа - имало още една иновация! Светофар, който работи само като се зададе трамвай! А бе, врачанския архитект, не знаеш ли софийския и пернишкия манталитет и кво ще стане преди да се зададе трамвая - юруш на кръстовището, беж майки с колички, спирачки и лаш в трамвая - весело да става!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10410 Неутрално

    Защо не го направиха, когато пускаха метрото?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    И понеже не мога да ходя на обсъждането, моля ви бе хора, мислете - повдигнете ако трябва кръговото с 1 м. денивелация, но отдолу през тунела да могат да преминават и камиони, не се излагайте пред чужденците! Да ви имам архитектите, предложили такъв безумен проект.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  13. 13 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Аз мога да изброя поне 20 далеч по-проблемни кръстовища, изискващи спешно решение. На това точно не виждам къде му е драмата чак пък толкова да е приоритетно.

    Умен и красив жълтопаветник.
  14. 14 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 472 Неутрално

    [quote#6:"stef"][/quote]

    Бих искал да го видя проекта, но нищо не намирам на сайта. Дневник биха могли да дадат точен линк, ако въобще има нещо качено. И все пак си мисля, че има по-належащи инфраструктурни проекти от кръгово точно на Джеймс Баучер. Разшириха Каблешков пред Кауфланд, но защо, при положение, че има тапа и при бул. България, и при цар Борис? Нещо не мога да хвана логиката на това разширяване само в средната отсечка... също като при Монтевидео, където ще чакаме 2020, за да махнат тая фуния, която изградиха в момента

    I shave with Occam's razor
  15. 15 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Е това ме уби - да строиш цял тунел, за да минават под него само коли до 3.8 м.!
    —цитат от коментар 8 на gun

    "Само"? В тази височина не влизат много малко превозни средства - разни огромни влекачи (на които и без това не им е там мястото), двуетажни автобуси...

  16. 16 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    Нито единият булевард е толкова натоварен, нито другият! Да помислят за решение на кръстовището пред румънското посолство. Там е ужас. 120 се движат в крайна лява лента за по бързо. После пресичат три ленти за да стигнат до спирката пред СУЧЕМ Иван Вазов и след това пресичат пак 3 ленти за да завият по Черковна. Като има два такива на 5 минути един от друг и опашките стигат до телевизионната кула.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  17. 17 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#16] от "tribiri":

    Същият ужас е и при мол Парадайс, пак на Черни връх. Апропо, там по проект също булевардът трябваше да минава в тунел над метроспирката, не разбрах какво стана с него та изчезна.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  18. 18 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Честито! Поредното място в София, което ще бъде превърнато в мръсна и шумна магистрала и ще стане напълно недостъпно за пешеходци, велосипедисти и ГТ....

  19. 19 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#15:"Yotce"][/quote]

    И защо "да не им е мястото" на всякакви превозни средства по основна градска артерия от 4 ленти? Защо не и двуетажни автобуси. Подобни ограничения може да има, но когато се налагат от природни или геоложки условия. Тук явно дълбочината до метрото не е достатъчна и това е причината. Ама това ми прилича на хем мек, хем мераклия. Като не става - не става, а ако ще строиш, направи го нормално, с мисъл за бъдещето. И за безопасността - сещате ли се за тировете в тунелите на витиня и съборените от тях осветителни тела, които убиха човек? Едно засядане на заблеян тираджия знаете ли колко жертви може да докара?

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  20. 20 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Няма да ни оставят на мира общинарските разбойници.
    Явно приятелчетата им отново са отворили човките си, та трябва да им напълним гушките.
    Ще станат вече 15 години откакто тази част на София е подложена на непрестанен тормоз.
    Докога бе, алчни некадърници?

  21. 21 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Пак ще похарчат едни 50 милиона, вместо да засилят градския транспорт с нови автобуси/трамваи/тролеи.

  22. 22 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Това е насърчаване на трафика, дори главният архитект призна с половин уста, че кръговото/подлеза на телевизионнта кула е грешка и само е стимулирало преминавнето с коли през него. Кръстовищата на две нива не се препоръчват и в докалада ма Мот.

  23. 23 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 275 Неутрално

    Документацията за кръговото кръстовище при Бул Черни връх:
    https://www.sofia-agk.com/Pages/SinglePublication/LB2MU40xZy8=
    т.2

    Забележете и напречните профили с велосипедно и пешеходно движение на 3м тротоар. Освен че противоречи на наредбите, това всъщност е напълно излишно в този вид, понеже велоалея не е предвидена в организацията на движение, нито в по-висши планове на общината за този булевард. Проектът никога не е бил мислен за улеснение на пешеходци и велосипедисти, макар да е възможно и необходимо.
    От друга страна - във време в което общинари се кълнат в защита на бъдещо господство на пешеходците, град за хората и т.н. чудесни препоръки от световни експерти ... кръговото е направено опасно за пешеходци.
    Това което предстои е експертен съвет. Дано Дневник са така добри и упорити да осведомят какви са препоръките на експертите и на какъв окончателен проект можем да се надяваме.

  24. 24 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Това място наистина е удобно за кръстовище на две нива, защото и сега нивото на бул. "Черни връх" е под нивото на "Баучер" - може би такъв е бил замисълът още преди много години.

    Но иначе най-проблемният участък от бул. "Черни връх" е между "Вапцаров" и "Сребърна" - интересно дали за там ще се намери някакво решение.

  25. 25 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1519 Разстроено

    За пешеходци и колездачи дали е помислено този път при поредното кръстовище на две нива? Или както обикновено - тях кучета ги яли... както и без това често се случва буквално...
    —цитат от коментар 6 на stef


    Естествено, че не. Пешеходците, и особено майките с количките и старците с бастуните, да го духат. Най-много да ги натикат да катерят и да слизат по стълби през подлези, както направиха на долното кръстовище срещу х-л "Хемус". Нищо, че там има мол и парк и съответно много пешеходци.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  26. 26 Профил на kubrother
    kubrother
    Рейтинг: 253 Неутрално

    Кръговото всъщност се планира да е при хотел Хил, първоначално останах с впечатление че ще е по-горе, при пресечката със Златен рог. Там(при Хил) е естественото му място, така свързва Дж.Баучер от двете страни на Черни връх.

  27. 27 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Не виждам защо първо не направят на няколко нива всички кръстовища по бул Сливница, който е основна артерия, за разлика от Черни връх и Джеймс Баучър. Да започнат със кръстовището при Опълченска (там може и на три нива да е), после при Ботев, Раковска и кръговото на Сточна гара. Между Западната тангента и Опълченска също има няколко кръстовища, които могат да станат на две или три нива съвсем спокойно.

    седеньето го зголемува задникот
  28. 28 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Да е жив и здрав Златен век - първият небостъргач в БГ-то и основна причина за туй чудо на архитуктурата

  29. 29 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#26] от "kubrother":

    Прав си, сега го разгледах - трамваят не минава през кръговото, както си мислех, а кръговото е преди това и трамваят излиза изведнъж... точно пред тунела! Евала, батко, таман съм се засилил! Не, ако този проект се одобри от експертите по безопасност на движението, аз съм готов за космонавт.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  30. 30 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Това се мисли заради подготвяните три многоетажни сгради, неотговарящи на ОУП, и с др. нарушения. Сега трябва да прекроят и квартала, иначе пълен блокаж...

  31. 31 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    https://www.sofia-agk.com/FileBrowser/File?path=Materiali kam dneven red/12.01.2018/1-Геометрично решение-590.pdf

    Вижте геометричното решение. Извинявам се, че пиша толкова много, но не мога да се въздържа - защо правиш тунел, като за да влезеш в него посока център, трябва да... пресечеш завиващ трамвай, съответно светофар. Тунел със светофар пред него, пресичащ трамвайна линия и само за коли - не мога, гася компа!

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  32. 32 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 459 Неутрално

    https://www.sofia-agk.com/FileBrowser/File?path=Materiali kam dneven red/12.01.2018/1-Геометрично решение-590.pdf

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  33. 33 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2985 Неутрално

    На никой не му пука за мръсния въздух в София. Всички мислят как повече и повече автомобили да се движат.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  34. 34 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2527 Неутрално

    До коментар [#17] от "gun":

    Абе не е баш същото! Сутрин и вечер минавам и през двете кръстовища. На Парадайса пуша третата цигара за деня, а на румънското четвъртата и петата. На Парадайса беше страшно преди да оправят отсечката до околовръстното и пробива покрай Токуда, защото опашката задръстваше кръстовището.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  35. 35 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2527 Весело

    До коментар [#33] от "Gopeто":

    Мръсният въздух е следствие на прекомерното търкане на билетчета от лотариите на черепа!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  36. 36 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2527 Весело

    "Животът не се измерва с броя на вдишванията, а с броя на миговете, които ви спират дъха!"

    Дирекция Околна среда, към Столична голяма община.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  37. 37 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    София бавно, но доста сигурно се превръща в бетонна джунгла със 200 метрови сгради, които първо разрешаваме, чак после се сещаме, че няма инфраструктура и ще ни трябват кръстовища на 5 нива, та леко ще се поналожи да затворим 2 булеварда за 6 месеца.....

    не знам, не знам, аз живея в чужбина, но като се прибера в София ползвам метрото, просто нямам нервите да се занимавам с джигити с 3 тонни джипки с по един човек вътре, които искат да те газят/бият

  38. 38 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Наистина преди да се коментира трябва да се види геометричното решение:
    https://www.sofia-agk.com/FileBrowser/File?path=Materiali kam dneven red/12.01.2018/1-Геометрично решение-590.pdf

    Определено проекта е супер, ще облекчи преминаването както по Черни връх, така и по Джеймс Баучър. Хубаво е, че са направили трамвая да заобикаля кръговото, а не както полу-кръговото на Лъвов мост. Хубаво е и че предвиждат да сложат интелигентен светофар, който да спира движението само при приближаващ трамвай.

    Само не разбрах за пешеходците и велосипедистите какви са ползите, ама в тоя град кой ги мисли тях...

  39. 39 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Ама #СпасиСофия казали ли са "ДА"? Че те са най-големите умове за софийското градоустройство и без тяхно разрешение не може!!!

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  40. 40 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 747 Гневно

    Това е невероятен абсурд - скъпо, ненужно, създаващо проблеми там, където няма, вместо да ги разреши там, където ги има. Това нещо не бива да минава!!!

    Бедността е справедливо наказание за глупостта.
  41. 41 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Мили хора, кръговото не е проектирано да реши вашите проблеми. То е част от поредицата с кръговото на ТВ кула, кръстовището на две нива на Семинарията и ремонта на ул. Богатица - а именно да осигури по-лесното и удобно движение на хората от американското посолство.

    slivizasmet.blogspot.com
  42. 42 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1427 Неутрално

    Керванът си върви :) И господ да сложат за главен архитект, далаверата продължава...

  43. 43 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 899 Неутрално

    явно артекс са платили на който трябва и сега им оправят пътищата за наша сметка.

  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    До коментар [#39] от "Yadada":

    Факт. Малкото положителни неща в тоя град се случиха заради тях.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    Дори самата идея за такова кръгово, където няма никаква нужда от него и няма никакъв проблем с трафика е престъпно тъпа.
    Логично, за да се изхарчат пари.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Кръгово кръстовище на едно ниво е предостатъчно, ако се спре безумният строеж на небостъргача.
    —цитат от коментар 2 на galapagas


    Да,обаче кръгово на две нива дава възможност да се строи небостъргач. А нали затова са дадени едни пари на едни хора....

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  47. 47 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3320 Неутрално

    Приветствам това решение! Живеещите там отдавна го чакаме! Направете същото и малко по-нагоре - на Яворов ли е, Вапцаров ли е, пресечката с Черни връх. И тогава ви обичам!

    Мърфи е оптимист!
  48. 48 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 910 Неутрално

    И едно плавателно каналче до Панчарево? С общински кинти? Кеф...

    roo
  49. 49 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Струва ми се излишно. Едно кръгово ще реши проблема. Абе къде е позитанския Кмет в сянка да даде "компетентно" мнение?
    —цитат от коментар 4 на EU defender


    Всъщност кръстовището изобщо не е натоварено. Основния трафик по Черни връх завива по Вапцаров. Просто на некои спонсори живеещи в блокове на отлично, комуникативно място не им се чака за завой.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  50. 50 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Всеки знае, че най-големия проблем в тази отсечка винаги е бил паркираните коли слещу участъка на бившето УБО (сега НСБОБ, ДАНС) - явно от хора, които се поставят над останалите в закона за движението по пътищата. Убеден съм, че ако се построи кръгово кръстовище, тези хора ще паркират на самото кръгово...

  51. 51 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#50] от "naskotop":

    ДАНС е на кръстовището с Яворов. Тук става дума за Баучър. Срещу Японския (сега Маринела). Кръстовище което изобщо не е сред натоварените в София. За разлика от презастроения квартал Лозенец. Който явно трябва още да се застрои.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  52. 52 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    На мен ми се струва разумно. Ще пренасочи трафика именно там, много тапи ще се отпушат. Основното ми възражение е, че и досега няма единна и цялостна концепция... Топа сега е работа на парче, ако няма такава. Личните ми предположения са, че Черни връх и Баучер трябва да се превърнат в основни транспорти артерии. Ами напишете го бре! И дайте индикации, че ще са такива. Щото ако е така, това кръстовище е повече от необходимо, ама ние продължаваме да си тънем в неведение относно генералните планове на общината.

  53. 53 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    До коментар [#52] от "8th_ball":

    И основната артерия Баучър откъде и докъде ще е основна?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  54. 54 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    До коментар [#53] от "Цецо":

    Кой знае? Именно това ти казвам, няма обща визия, концепция или като искаш го наречи. Поне не е публикувана такава.

  55. 55 Профил на arax
    arax
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Нямам нищо против, но да си го финансират на 100% Артекс и Маринелка или "оПщината" ще им прави подарък...

  56. 56 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Нито единият булевард е толкова натоварен, нито другият! Да помислят за решение на кръстовището пред румънското посолство. Там е ужас. 120 се движат в крайна лява лента за по бързо. После пресичат три ленти за да стигнат до спирката пред СУЧЕМ Иван Вазов и след това пресичат пак 3 ленти за да завият по Черковна. Като има два такива на 5 минути един от друг и опашките стигат до телевизионната кула.
    —цитат от коментар 16 на tribiri


    А абсурдният светофар на АМ Тракия при Горубляне? Не трябва ли от тази тапа да се започне?

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1658 Неутрално

    До коментар [#56] от "galapagas":

    Че светофарът е абсурден, да. Само че не не се намира на АМ Тракия, а на Цариградско шосе. Един от основните проблеми там е, че мнозина от шофьорите бъркат градски булевард с магистрала. то не че е лесно визуално да ги различиш, но си има знаци, въпреки които повечето коли се набиват на въпросния светофар не с полагащите се 80 км/ч,, а с над 120.

  59. 59 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 736 Неутрално

    абе къде са антикомунистите - примириха ли се че голям булевард носи името на национален предател, осъден за саботаж и подготовка на терористични действия и то по време на война и посредствен поет - Вапцаров. има много като него но не са били терористи !

  60. 60 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Абсолютно няма нужда от две нива - едно кръгово е напълно достатъчно, най-добре и ремонт на Баучер - павираната част и още едно културно кръгово на Семинарията, както и малко повече внимание на малките улички.
    Омръзна ми да слушам глупостите (основно от Фандъкова) как се обекчавал трафика и се намалявали емисиите CO2 със строежа на по-широки пътища и 15 нива кърстовища. С това просто казваш на още толкова автомобили "заповядайте".
    И да, небостъргачи в този квартал са абсурдни, ама нали трябва да се угоди на прищявките на мутро-ценителите на чалгарския лукс.

  61. 61 Профил на unhappy
    unhappy
    Рейтинг: 327 Весело

    До коментар [#5] от "Сахаров":

    Небостъргач до небостъргач, кръгово до кръгово! Бързайте, че балонът ке се пукне!

    .*.
  62. 62 Профил на unhappy
    unhappy
    Рейтинг: 327 Весело

    До коментар [#53] от "Цецо":

    Важното е пушек да има. И развитие на града.

    .*.
  63. 63 Профил на unhappy
    unhappy
    Рейтинг: 327 Весело

    До коментар [#41] от "sparti":

    Бая други се равниха с американците :)

    .*.
  64. 64 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Е това ме уби - да строиш цял тунел, за да минават под него само коли до 3.8 м.! По-голямо безумие досега в градоустройството не бях чувал. Представям си първият заседнал бус, който блокира тунела, а в него се нахендрят останалите. Явно всичко е заради небостъргача и хубавицата Маринела, ама чак пък такава идиотщина!
    —цитат от коментар 8 на gun


    По-спокойно, моля - 4 м. не е само "коли". По-високите просто ще минват отгоре - тези, които карат голямогабаритни преводни средства гледат знаците.

    По-важният въпрос е, че колкото повече се улеснява трафика в центъра, толкова по-интензивен ще бъде - това е дяволски кръг.

  65. 65 Профил на horhekz
    horhekz
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Живея в района и според мен няма нужда от такова кръстовище. По Баучер се движат сигурно по 2,3 коли в минута и въобще не пречат на движението на Черни връх. Като стигнат до кръстовището и без това не са с предимство и си чакат. Има 3,4 пешеходни, които спират движението по Черни връх, чакащите си минават и няма драма. Аз самият правя десен по Черни връх идващ от семинарията и после веднага ляв пак към Баучер и това в час пик и не съм имал проблеми. Отделно това с трамвая и светофара би било много тъпо. Светофар в началото на тунел и светофар на изхода му ( пешеходната пътека със светофар 300 метра по-надолу за едно училище)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK