Четири пъти по-малка може да бъде глобата за градския транспорт в София

Четири пъти по-малка може да бъде глобата за градския транспорт в София

© Красимир Юскеселиев



Намаление на глобата за нередовните пътници в градския транспорт в София от 200 на 50 лева е едно от предложенията в новата наредба на Столичната община за услугата, която беше представена днес. Документът ще бъде качен на сайта на Столичната община до седмица, като гражданите ще имат един месец да изпращат предложения.


С новата наредба се създава и базата за бъдещите възможности за купуване на превозни документи, след като бъде въведена новата система за таксуване, каза общинският съветник Зафир Зарков (ГЕРБ) при представянето днес. Зарков ще бъде съвносител на предложението заедно с Екатерина Йорданова - председател на комисията по транспорт, и Ивелина Джартова.


Предлага се още отпадането на допълнителното таксуване за ръчен багаж, въвеждане на цена на билет за нощен градски транспорт и зеления билет от 1 лев при мръсен въздух.




Глобата от 200 лева се налага, ако нередовен пътник откаже да купи карта за 40 лева от контрольорите, установили нарушението. Картата от 40 лева обаче ще остане.


По думите на Зарков с намаляването на глобата е 200 на 50 лева санкцията ще бъде "синхронизирана" с националното законодателство. Според Закона за административните нарушения и наказания глобата за нарушение на наредба като общинската, с която е определена цената на билета, може да бъде между 20 и 50 лева.


В отговор на въпрос дали това означава, че налаганите досега от общината глоби са незаконни, директорът на Центъра за градска мобилност Християн Петров призна, че повечето от тях се обжалват пред Административния съд, който ги отменя. Петров обаче не можа да каже колко са наложените санкции през 2017 г. и колко от тях са платени, като обеща да предостави информацията допълнително.


Билетът за нощен градски транспорт ще струва 2 лева, като ще важи за всички линии, които ще бъдат пуснати през цялата вечер. През лятото общината ще пусне експериментално 4 нощни линии, с които гражданите ще могат да достигат до всички части на града. Зафир Зарков каза, че предстои те да бъдат определени, но работното време ще бъде от 00:00 до 04:00 часа. През това време пътниците ще могат да ползват всяка една линиите и да се прекачват само с един билет.


Екатерина Йорданова каза, че цената ще бъде по-високата, защото има допълнителни разходи за охрана както на пътниците, така и на шофьорите, на които пък ще се плаща и за нощен труд.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    Аз предлагам градският транспорт да е безплатен и спирките да са по желание. От къде да мине рейса да определя най—големият бабаит който в момента се вози. Как )е се определя най-големият бабаит - ами с висúегласие. А най—добре да се уволнят шофьорите и всеки според зора си да кара където си иска автобуса.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  2. 2 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    Янчулева ни цака да си плащаме билетчета и глоби лоито не са законни!

    Явно затова ВАС не насрочва делото на 5чл. състав за отмяна на Наредбата с която се увеличи цената на 1 и 60 за билетче. Просто готвим нова наредба...

    Оставка на Фандъкова!
    И на гадната шайка, с която в София си плащаме като попове глоби и билети.

  3. 3 Профил на stealthmode
    stealthmode
    Рейтинг: 374 Неутрално
  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    Не знаех,че е 200лв. Страхотна глоба, нема що. Дали някой изобщо ги плаща, щото с тоя размер е нужно да си твърде тъп, че да я платиш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    Друга иновативна идея - да се организира заплащането на принципа на оупен соурс продуктите - возиш се без пари и само ако прецениш, плащаш колкото пожелаеш.
    При оупен соурс продуктите работи безотказно.
    Тъкмо ще се стимулира позакърнялото чувство за благотворителност на населението.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  6. 6 Профил на Borislav Jordanov
    Borislav Jordanov
    Рейтинг: 217 Неутрално
  7. 7 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1219 Любопитно

    Веданага си зададвам въпроса - нима София няма бюджет за безплатен градски транспорт поне прз зимата когато са проблемите със замърсен въздух?

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  8. 8 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Да типично калинчести мерки - определят незаконни глоби защото просто нямят капацитет да рповерят законовата база на решенията. После правят промени ад хок и така - тотален хаос. Това наред с масовата корупция са като рак в държавата.

  9. 9 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Разумната глоба е 10 пъти цената на билета - т.е. 16 лв.
    Цената от 2 лв. за нощните линии е ОК. Дано да успее да покрие допълнителните разходи, за да няма общината аргумент да закрие нощните линии след експерименталния период.

  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    Най-добре е да се направи следното:
    Градският транспорт да е разделен на безплатна и платена класа. Безплатната класа ще бъдат нещо като конски вагони закачени зад рейса, тролея или трамвая и метрото. тези конски вагони ще са без седалки, само с дръжки и прозорци - няма климатик и такива екстри. Там, който се качи - не плаща ни за возене, ни за багаж. Може цял гардероб да вози там. Който иска по-голям комфорт - плаща и се качва в платената класа- там плаща и за возията и за багажа, ама има седалки, климатик, свири му музика и няма навлеци.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  11. 11 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    А може и изобщо да я няма.
    Билетчета също

    властта ражда паразити
  12. 12 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#10] от "DDR":

    Е-е-х, мечти-и-и.

  13. 13 Профил на Damyan Ganchev
    Damyan Ganchev
    Рейтинг: 223 Неутрално

    естествено, че досега налаганите глоби са незаконни, след като противоречат на закона, и естествено че административния съд ще ги отмени - аз лично съм отменял глоба на клиент и пред СРС, и пред АС-София като последна инстанция. наредбата за масовия градски транспорт на София противоречи на Закона за автомобилните превози и Закона за административните нарушения и наказания.

  14. 14 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Човек нощем не пътува сам - обикновено е с гадже, което ще рече - 4 лв за двамата. Горе-долу толкова е и такси от центъра на 5 километра. Дали двамцата ще предпочетат пияната компания в автобуса за същата като на таксито цена? При това ако си имат карти, които нощем не важат?

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  15. 15 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 902 Неутрално

    ЗАЩО в зааглавието е пропуснато уточнението че циг...'уларския етнос не се глобява В СОФИЯ, и се вози без пари по дефолт?!?

    За разлика от Майна'таун (АКА Пловдив)! За последните 7 г' съм бил поне 3-4 пъти средногодишно в Пловдив (предимно погребения/помени, но и сватби и други весели мероприятия). Във ВСЕКИ автобус има продавач на билети И НЯМА ГРАТИСЧИИ (включая и циг...'уларри!

    Я Данчето да въведе тази система И В СОФИЯ! АМАН от привилигеровани гратисчии!

    П.С. В Майна'таун два пъти (в началото) ми се случи таксиметрови шофьори да отказват да ми връщат ресто от 10-20 лв за пътуване на цена 2.20-2.30, да взимат само 2та лева и да ми кажат-ай' по живо и здраво (като взимах такси от Гладстон до гарата). Не ми вЕрваха като го споделих във форумите, но беше факт.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  16. 16 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Човек нощем не пътува сам - обикновено е с гадже, което ще рече - 4 лв за двамата. Горе-долу толкова е и такси от центъра на 5 километра. Дали двамцата ще предпочетат пияната компания в автобуса за същата като на таксито цена? При това ако си имат карти, които нощем не важат?
    —цитат от коментар 14 на gun


    Да добавя - таксито ще ги докара до вратата на жилището, а автобусът кой знае къде и ще им трябва още малка разходка в тъмното, след като са дали 4 лева.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  17. 17 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Създават стимули за нарушаване на закона, и после се чудят що хората нарушават закона, и обвиняват морала на хората. Вие сте толкова прости че даже не е смешно вече. Елементарна политическа грамотност нямат тия хора.

  18. 18 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    200лв действително е ужасяваща глоба, аз не мога да си представя човек който е готов да ги плати. Нещо повече, мнозина едва ли носят със себе си толкова пари, неудобно е. Аз в супера вече плащам главно с карта, по-бързо и не мъкна със себе си много пари.

    Но идеята вместо глоба да се плаща карта за транспорта е свежа и напълно я одобрявам. Плаща картата и вече става редовен пътник, дори да не го иска :) Е, може и едно фишче от 5 лв отгоре за луксозната услуга да му я носят картата на крака, куриерска услуга :) Иначе всички ще престанем да купуваме карти докато ни хванат.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK