Пешеходната част на бул. "Витоша" се разширява от 1 март, припомни кметът на София

Пешеходната част на бул. "Витоша" се разширява от 1 март, припомни кметът на София

© Надежда Чипева, Капитал



Като мярка срещу мръсния въздух в столицата се предлагаше затварянето на идеалния център за автомобили, но във всички европейски градове, където това се прави, то става постепенно с въвеждане на пешеходни зони. Такава е целта и на Столичната община, като пешеходните зони ще се разширяват все повече, но успоредно трябва да се подобряват и условията в градския транспорт. От 1 март пешеходната зона на бул. "Витоша" се разширява и с отсечката между "Алабин" и "Александър Стамболийски" пред Съдебната палата - решение, което "не се прие лесно" и по което "няма консенсус".


Това коментира по Би Ти Ви кметът на София Йорданка Фандъкова тази сутрин. Тя допълни и че по изпълнението на плана за подобряване на качеството на въздуха тази година пристигат първите електробуси - вече е приключила обществената процедура и има избран изпълнител за доставката им, обяви тя.


"Не обмисляме поскъпване на синята зона в столицата, съсредоточени сме в разширяването ѝ", заяви още Фандъкова, отхвърляйки отново призива на премиера Бойко Борисов за повишаване на таксата за паркиране в центъра. По думите ѝ въвеждането на по-висока цена за паркиране в центъра в дните с повишено замърсяване на въздуха се е оказало много трудно осъществимо за момента, затова общинският съвет на столицата се е отказал от идеята.




Другите по-строги мерки, за които са необходими законови промени - за ограничаване на движението в центъра и за въвеждането на "бял" (освен "зеления") - напълно безплатен билет за градския транспорт за дните с най-тежко замърсяване, според Фандъкова вървят ръка за ръка, тъй като "само със стимули не може, ще трябва и с ограничения". Вече се разработва и обещаното мобилно приложение на общината, в което гражданите да могат да следят състоянието на въздуха към момента и прогнозата за следващите два дни.


Предстои основна реконструкция на ул. "Граф Игнатиев" тази година с един много голям проект. Очаква се да бъде избран изпълнител всеки момент, да се направи график и още през пролетта, най-късно до юни, да започне ремонтът, обяви още Йорданка Фандъкова в отговор на въпрос за разбитите тротоари в центъра на столицата. "Тази година залагаме още повече средства специално и насочено за ремонти на тротоари във всички квартали във всички райони на София", заяви кметът и обясни, че в доклада си за разпределение на пари от приватизация ще поиска 10 млн. лева за тази цел.

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 279 Неутрално

    "и за вАвеждането на "бял"" - Верно ли?

  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2244 Неутрално

    Добра мярка, трябва да има повече пешеходни зони.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1987 Любопитно

    Защо софиянци все повече се придвижват с автомобилите си, а не с наземния градски транспорт?

  4. 4 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Чудесна идея, но вероятно ще бъде реализирана с обичайното ниско качество.

    Онзи ден минавах по Витошка, на много места уж новите павенцата вече джвакат...

  5. 5 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Пак ли с евтиния турски оранжев клинкер, запазена марка на ГЕРБ?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12655 Неутрално

    А планината Витоша ще почака...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Защо софиянци все повече се придвижват с автомобилите си, а не с наземния градски транспорт?
    —цитат от коментар 3 на PisnaMi


    Примерно, щото за да стигна до работата (Ботевградско шосе), трябва да хвана селския рейс за Д. Богров.

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  8. 8 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 324 Неутрално

    До коментар [#7] от "schwimmwagen":

    Или, ако живея в Суходол, трябва да хвана за центъра селския рейс от Мало Бучино, който е веднъж на 40 мин.
    Подобно е и всички квартали, като Драгалевци, Бояна...

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4396 Неутрално

    Да хванат да пуснат трамваите и ако може автомобилите!
    Герберския модел на улицата е непрактиче, да не говорим ,че и се губи и смисъла от името и след като направиха небостъргач пред Витоша!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5929 Неутрално

    До коментар [#3] от "PisnaMi":

    По-скоро бих попитал, защо карат коли за 1000 евро, а се перчат с телефони за 1200 евро?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 444 Гневно

    Чудесна идея, но вероятно ще бъде реализирана с обичайното ниско качество.Онзи ден минавах по Витошка, на много места уж новите павенцата вече джвакат...
    —цитат от коментар 4 на sadparrot


    А случайно да ти направи впечатление, че пешеходната зона се стеснява за сметка на удължаването й? Онзи ден и пред БЛРС опънаха нова дограмичка за кафене, отделно до магазина на Саламандър залепиха още едно заведение. С 2 думи ако ще и до Южния парк да е пешеходната зона, след като не могат да се разминат две компании от по 4-5 души пиши го "бегал".

  12. 12 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Фандъчке, а кога ще разкарате безобразните тенти на самозабравилите се мутри? Отговорът е ясен, те са от вашите.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 496 Неутрално

    А в жилищните комплекси извън Центъра ще може ли пак да се паркира в междублоковото?

  15. 15 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3486 Весело

    .........КМЕТИЧКАТА е готина......РАБОТИ женицата.........ся като спретне и МЕТРОТО.....само за НЕЯ ШЕ ГЛАСУВАМ...........ама да обърне внимание и на МАЛКИТЕ КВАРТАЛНИ УЛИЧКИ.........!!!!!!!!???????..........и като се затопли да подгони тия от ЧИСТОТАТА да почнат да МИЯТ И ПО КВАРТАЛИТЕ не само ИДЕАЛНИЯ ЦИНТЪР..........!!!!!??????.......

    България НАД ВСИЧКО .....
  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Защо софиянци все повече се придвижват с автомобилите си, а не с наземния градски транспорт?
    —цитат от коментар 3 на PisnaMi

    Много по-удобно, почти винаги по-бързо, често по-евтино, позволява "по-гъвкаво" поведение в динамичния живот, ... Екологичният контрааргумент не е достатъчно убедителен.

  17. 17 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#16] от "zhivko6461":

    Не е само замърсяването. Пречите на хората без кола да се движат

  18. 18 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#3] от "PisnaMi":По-скоро бих попитал, защо карат коли за 1000 евро, а се перчат с телефони за 1200 евро?
    —цитат от коментар 10 на Незнайко в Слънчевия град

    Някои са спестили от колата за да си купя телефон. Други ядат по-малко заради някаква придобивка. :) . Начин на живот, лични предпочитания, възможности, необходимост, ... Възможни и популярни са много подобни комбинации. Според мен всеки има право на личен избор.

  19. 19 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#3] от "PisnaMi":

    Зависи кое наеичаш софиянец, колко поколения назад ти е критерия

  20. 20 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Какво значи залагате "още повече средства" за ремонти на тротоари? В моя квартал за управлението на гроп (10г) бяха ремонтирани точно 4 тротоара, броейки основен булевард. Същото и в други околни квартали. Въобще тая, че не е адекватна, не е. Ама айде да си ходи на село и да не се опитва да бъде кмет на столица. 100м пешеходна и се хвали все едно кой знае какво.

  21. 21 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3486 Весело

    До коментар [#3] от "PisnaMi":Зависи кое наеичаш софиянец, колко поколения назад ти е критерия
    —цитат от коментар 19 на Хахаха


    ....ми то като ГЛЕДАМ........ВСИЧКО е СОФИЯНЕЦ..........щто ИМОТ се НАКУПИ......и
    продължава да се ПАЗАРУВА.......!!!!?????.....нема лошо.......колкото повече толкова
    ПОВЕЧЕ.........РАСТЕ НО НЕ СТАРЕЕЕ.........нали това БЕШЕ ДЕВИЗА ЗА СТОЛИЦАТА........

    България НАД ВСИЧКО .....
  22. 22 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#3] от "PisnaMi":

    Защото не са софиянци. Софиянци в София са макс 200 000. Другото е селяндури.

  23. 23 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3486 Весело

    До коментар [#3] от "PisnaMi":Защото не са софиянци. Софиянци в София са макс 200 000. Другото е селяндури.
    —цитат от коментар 22 на m_todorov


    .....еееее не ТАКА де.....много си ГРУБ.........хората ИНВЕСТИРАТ В СТОЛИЦАТА.........ся както БОЯНА,ДРАГАЛЕВЦИ и СИМЕОНОВО е ЕДНО........в най-СКОРО ВРЕМЕ ОЧАКВАМ ЦЕЛОТО СОФИИИСКО ПОЛЕ барабар със СЕЛЦАТА да СТАНАТ ЕДНО........

    България НАД ВСИЧКО .....
  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#16] от "zhivko6461":Не е само замърсяването. Пречите на хората без кола да се движат
    —цитат от коментар 17 на Хахаха

    Ако пречещите, към които ме причислявате, започнат да се придвижват без личен автомобил дали няма да предизвикат сериозни затруднения по тротоарите и в обществения транспорт?

  25. 25 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#3] от "PisnaMi":Зависи кое наеичаш софиянец, колко поколения назад ти е критерия
    —цитат от коментар 19 на Хахаха

    До коментар [#3] от "PisnaMi":Защото не са софиянци. Софиянци в София са макс 200 000. Другото е селяндури.
    —цитат от коментар 22 на m_todorov

    Твърдите ли, че автентичните софиянци не се придвижват с лични автомобили?

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    До коментар [#5] от "Свинчуга":

    Жестоко бъркаш. Той е развиващ се продукт. След няколко месеца става на пясък в стил Слънчев бряг, та така ще си имаме плаж Съдебна палата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3981 Неутрално

    До коментар [#5] от "Свинчуга":

    "Пак ли с евтиния турски оранжев клинкер, запазена марка на ГЕРБ?"

    Идеята е била да го докарат на жълти павета 2.0, но се е получило малко като с итонговите отбранителни кули и рампарти на Божидар Димитров, облепени с интериорна подова настилка.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  28. 28 Профил на Bzz
    Bzz
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Защо софиянци все повече се придвижват с автомобилите си, а не с наземния градски транспорт?
    —цитат от коментар 3 на PisnaMi


    За да им е трудно и гадно?

  29. 29 Профил на Bzz
    Bzz
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А случайно да ти направи впечатление, че пешеходната зона се стеснява за сметка на удължаването й?
    —цитат от коментар 11 на chasovnik


    В крайна сметка пешеходната зона НЕ Е само за транзитно премианване, а да има нещо за тези пешеходци-да хапнат,да пият и тн.

  30. 30 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 496 Любопитно

    - Когато Тодор Живков ме извика от Западна Германия, където бях посланик, за да ме направи кмет, каза, че първият въпрос е комплексно изграждане на жилища, защото хората няма къде да живеят. И че трябва да поведа битка срещу шопската концепция.

    - Каква е тази концепция?

    - “От Искъро по-длибоко нема и от Витоша по-високо нема!” “Шопът това е видел и това за него е най-убаво - казваше Живков. - Ти като дипломат 20 години си видел целия свят. Твоят аршин за убаво и грозно е друг, погледът ти е друг. Нали искаме София да стане европейска столица?!”

    И ме пита кое не ми харесва. Панелните сгради и квартали, отговорих му аз. Той побесня. И разказа как бил подведен и разрешил от Швеция да бъде внесена за 2,5 милиарда механизация за строителство на жилища... И нищо не излязло.

    “Ти разбираш ли, че хората ще ни отрежат главите?! Ние трябва да разрешим жилищния проблем. И вече са построени заводите за панели, които бълват продукция. Ние нямаме друг начин да разрешим жилищния проблем освен чрез това строителство”, продължи да се гневи Живков.

  31. 31 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#3] от "PisnaMi":Защото не са софиянци. Софиянци в София са макс 200 000. Другото е селяндури.
    —цитат от коментар 22 на m_todorov


    Всъщност, истински 'софиянци' са единствено тези шопи, които са живели в софийското поле ПРЕДИ да обявят София за столица.
    Всички останали са преселници от страната (и Македония и Беломорска Тракия), дошли за по-добър живот.
    При обявяването на София за столица градецът е бил с население под 20 хиляди.
    Тъй че, тия, дето се имат за 'кореняци', да си проучат добре родата, за да не се окажат по-големи селяндури (по произход) от някои дошли онзи ден.

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  32. 32 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#31] от "xqv31309910":

    Всички сме наследници на истински софиянци

  33. 33 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#31] от "xqv31309910":

    Може би смесвате концепциите. Селянин, в негативния смисъл е, когато човек е дошъл в София след появата на ТКЗС.

  34. 34 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1463 Весело

    До коментар [#3] от "PisnaMi":По-скоро бих попитал, защо карат коли за 1000 евро, а се перчат с телефони за 1200 евро?
    —цитат от коментар 10 на Незнайко в Слънчевия град


    Ми, щото не си оставят телефоните на улицата...

  35. 35 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Колкото повече улици се затварят за движение на автомобили, толкова по-дълег става маршрута който те изминават и повече се замърсява въздуха.

  36. 36 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3575 Неутрално

    Подкрепям това разширение на пешеходната част на "Витошка", както и очаквам още пешеходни зони в столицата ни. Същевременно отново призовавам пешеходните зони да бъдат достъпни и за хора с велосипеди - както е в провинцията. В момента е доста трудно, ако човек иска да премине от южните квартали към централните със заобикаляне на "Витошка", която е най-безопасна за велосипедисти в тази част на града.

  37. 37 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Ако е със същото качество като булеварда, по добре не !!!

  38. 38 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    Знам, че срещу всяко предложение, 90% от пишещите тук ще бъдат против.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    Кое му е трудното да се повиши цената за паркиране в центъра? Или пречи на парвенютата, дето искат да паркират на входа на заведението? Радикалната и единствено правилна мярка е - коли, дето нямат платено паркомясто или гараж, вън от движението! Не може да си тряскаш трошката на тротоара, защото нямало къде да паркираш! Защо аз ще инвсетирам за гараж, а на тротоара пред къщата ми, дето сама и със собствени средства съм санирала, Сульо ще си трясва строшляка? Махнете колите без домицил, никой от нас не спи на тротоара, искат ли кола, да се бръкнат за гараж или паркомясто и тогава да я карат!

    Мърфи е оптимист!
  41. 41 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    Кое му е трудното да се повиши цената за паркиране в центъра? Или пречи на парвенютата, дето искат да паркират на входа на заведението? Радикалната и единствено правилна мярка е - коли, дето нямат платено паркомясто или гараж, вън от движението! Не може да си тряскаш трошката на тротоара, защото нямало къде да паркираш! Защо аз ще инвсетирам за гараж, а на тротоара пред къщата ми, дето сама и със собствени средства съм санирала, Сульо ще си трясва строшляка? Махнете колите без домицил, никой от нас не спи на тротоара, искат ли кола, да се бръкнат за гараж или паркомясто и тогава да я карат!
    —цитат от коментар 40 на султана глаушева


    Пречи това, че общинарите не се различават от тези с колите. Когато вдигнат таксите за паркиране на 5 лева на час, сложат колчета по бордюрите и вдигат с паяците всички коли по тротоарите, София ще придобие много по-хубав вид.

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Герберчета, а тези пешеходни зони за какво ги правите с общински парички? За да ги отдавате под наем на ресторанти и капанчета ли? Това се случва не само в София, а и във всички други градове!
    Евах ти помиярите, с общинската собственост си угоявате тулупите дебели!

  43. 43 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    Поади относително топлото време, дните с мръсен въздух тази зима са по-малко. Следователно, причината е в отоплението на твърдо гориво, а не в колите. И с какво поскъпването на синята зона ще реши проблема със замърсяването на въздуха-спрелите коли не отделят газове?!

  44. 44 Профил на Зора Чернева
    Зора Чернева
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Докога едни и същи райони и места ще се ремонтират по 100 пъти, а други райони нямат нито прилични улици, нито тротоари? Просто да се харчат пари многократно за невидими положителни промени!

  45. 45 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#40] от "султана глаушева":

    ++++++++Напълно споделям мнението ви! Парвенютата и разни тъпанари, които нямат и грам отношение към градската среда и изобщо към съвременната концепция за живот в голям град, вилнеят из целия град и особено в центъра. И то след като последните 15-тина години МГТ се подобри многократно. Преди няколко години в едно изследване на ЕК за големите градове в Европа, за София се установи чрез наблюдения, че в индивидуалните МПС ( без таксита, маршрутки, баничарки и др.) се возят средно 1, 31 човека. Това ще рече , че само в 1 от 3 леки коли се вози и някой друг освен шофьорът. Но за всичко си има причини и на първо място режима за внос на употребявани коли, ниския данък МПС, цените за паркиране и др. .

  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Ще чуем ли някой олигофрен от управляващата шайка с идея за многоетажен паркинг, а не само за небостъргачи с офиси и търговски площи в централните части на големите ни градове? Или геният на управляващите ни тикви стига до разрешаване на крещящи проблеми от днес за вчера, или най-много с перспективи до след обяд?

  47. 47 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#10] от "Незнайко в Слънчевия град":

    За телефоните не знам, но много пари за кола няма смисъл да се дават. Ако е нова и хубава - крадат ти я, а мвр не им дреме. Ако не ти я откраднат, то разни злобари я драскат, крадат огледала, разбива се по улиците и всичко това коства разходи. Най-достъпно и разумно е да вземеш стара кола, да и сложих добри гуми и спирачки и да я ползваш.

  48. 48 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1095 Неутрално
  49. 49 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#45] от "glaxo11":


    Не разбирам, нещо лошо и незаконно ли е да се движи по един човек в една кола? Колата е необходимост, не лукс. Доста хора не могат да се оправят с градския транспорт, който е бавен и тромав и не особено достъпен за всички точки. Плащам си всички данъци и такси и мисля да си карам колата. Транспорта не ми върши работа. А през "безценния" център почти не минавам, там няма добра инфраструктура за коли.
    Вместо да си натискате мераците да забранявате и да обвинявате хората, помислете защо не ползват градския транспорт - ако е по-добре, по-приятно и по-евтино ще се ползва, но НЕ Е.

  50. 50 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    умирам от срам като минавам по раковска,ГНУС МИ Е ОТ ОПРАВНИЦИТЕ НИ,ОЩЕ ПО ГАДНОТО Е ЧЕ ПО ТАКА НАРЕЧЕНАТА ИМ ВЕЛОАЛИЛУЯ И КОЛОЕЗДАЧ НЕ МИНАВА НА ДЕН,А ОФЦЕТЕ СЕ ВРАТ ВРАТ ДА ГИ ДОЯТ,ВИЕ ДЕМЕК,ГЛЕДАЛИ ЛИ СТЕ СТАДОТО КАК СЕ ВКАРВА В СТОБОР,НИКАКВА РАЗЛИКА НЯМА

  51. 51 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#40] от "султана глаушева":


    Идеята Ви за увеличаване на цената е нож с две остриета. Ще опразните центъра от коли, но доста бизнеси ще пострадат там, ще намалее търсенето за площи за магазини и т.н.Прави ми впечатление, че масово идеите на хората тук е нещо да се оскъпява, да се забранява, да се наказва, а положителни предложения не виждам.
    Лично аз претенции към центъра нямам много, почти нямам работа там.

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#49] от "Aldi Mitov":

    разбира се, че на теб никой не може да се сърди при условие, че спазваш правилата. Проблема е в управляващите, които не мислят в перспектива, или перспективите им са до следобед.
    Защото само извратени тикви могат да дават зелена светлина за строителство в район без инфраструктура, а в София е пълно с подобни примери.
    И само извратени тикви могат да лишават провинцията от инвестиции, и след това да се чудят защо куцо, кьораво и сакато тича към София.

  53. 53 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#18] от "zhivko6461":


    Съгласен съм. Наративът на много от хората е, че едва ли не всичко трябва да е пешеходна зона и хората каращи стари коли са някак по-недостойни. Никога не съм разбирал тази логика.

  54. 54 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 7398 Неутрално

    София има най-малката Главана пешеходна улица от всички градове в страната.

  55. 55 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#45] от "glaxo11":
    Така е, но трябва и да предприемем нещо, нали? Те вече градовете не са за хората, а за ламаринената лавина. Представи си да съживят някого от първата половина на миналия век, дето се е разхождал по улиците и изведнъж се окаже притиснат от бучащитени цапащи строшляци. Че той доброволно ще си скочи в гроба!

    Мърфи е оптимист!
  56. 56 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До 49
    Колата не е лукс, но не е и необходимост!. У нас дори и социално слабите не слизат от колите си.

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Всъщност в старанието си Фандъчето да освободи центъра на София от коли прозира и едно друго желание - да резервира централната част на града единствено за служебните автомобили на правителството, президенството и общината.

  58. 58 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#51] от "Aldi Mitov":
    Аз не говоря само за центъра. За целия град. Коли в движение само с осигурен домицил. Градовете са за хората, а не за колите. За пазаруване - електромобили. Взимаш, караш, плащаш и я оставяш за следващия. Толкова е просто.

    Мърфи е оптимист!
  59. 59 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Кое му е трудното да се повиши цената за паркиране в центъра? Или пречи на парвенютата, дето искат да паркират на входа на заведението? Радикалната и единствено правилна мярка е - коли, дето нямат платено паркомясто или гараж, вън от движението! Не може да си тряскаш трошката на тротоара, защото нямало къде да паркираш! Защо аз ще инвсетирам за гараж, а на тротоара пред къщата ми, дето сама и със собствени средства съм санирала, Сульо ще си трясва строшляка? Махнете колите без домицил, никой от нас не спи на тротоара, искат ли кола, да се бръкнат за гараж или паркомясто и тогава да я карат!
    —цитат от коментар 40 на султана глаушева

    Дали сте обмислили предлаганата радикална мярка? С претенции да е единствено правилната. В целия свят режимитът за движение, спиране и паркиране на МПС по улиците и пътищата се определя от компетентни държавни и общински органи - общини, полиция, АПИ (съответните ѝ в други страни) и т.н. Прекалено крайно, дори неадекватно звучи претенцията Ви след като сте санирала къщата си и имате гараж никой простосмъртен без поне да е платил парко място да няма право да минава по улицата. Може би след като покриете по-високо ниво на стандарт на живот настоявате за ограничения и за преминаване през квартала, в който живеете.

  60. 60 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    До коментар [#51] от "Aldi Mitov":Аз не говоря само за центъра. За целия град. Коли в движение само с осигурен домицил. Градовете са за хората, а не за колите. За пазаруване - електромобили. Взимаш, караш, плащаш и я оставяш за следващия. Толкова е просто.
    —цитат от коментар 58 на султана глаушева

    Замисляте ли се доколко е реалистично предложението Ви? Все пак става въпрос за използване на автомобили под наем в големи градове, а не за колички за пазаруване в хипермаркети или проститутки в някои хотели.

  61. 61 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#14] от "Хахаха":


    А в жилищните комплекси извън Центъра ще може ли пак да се паркира в междублоковото?
    —цитат от коментар 14 на Хахаха


    Ще може, ама не и в градинките, нито по тротоарите с пълно блокиране на пешеходците. Тази свинщина, която представляват кварталите в момента НЕ МОЖЕ да продължава! Е, покрай панелките и ЕПК-тата ще е малко проблемно, около 50% от автомобилите там няма да има къде да паркират. Подобно и покрай новото стоителство (освен за хората, които си купуват гаражи и паркоместа). Спешно трябва да се строят паркинги.

    Може всичко ще стане платено, дори паркирането на улицата в кварталите. Така ще е по-добре, а и най-честно в интерес на истината.

  62. 62 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 5959 Неутрално

    Време е за смяна на кмета

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  63. 63 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#49] от "Aldi Mitov":

    Въпрос на лична отговорност и манталитет е по-скоро, отколкото реална необходимост поне в 8 от 10 случая. Пренебрегване на удобството на МГТ е неаргументирано-от и до Люлин, Младост, Дружба, Обеля с метрото се стига 2 пъти по бързо и спокойно, отколкото с личен автомобил.А набутването в централната градска част с кола е нерационално и по-скоро каприз. А ако говорим за данъци МПС и цени - 100-160 лв. годишен данък е под 1% от годишния доход, а цената на месечна карта за всички линии на МГТ е 50 лв.( за мен като пенсионер 8 лв.). Нека не вземаме крайните примери, като да живееш в Горна Баня, а да работиш в Кубратово или Малашевци. Или когато някой иска детето му да учи непременно на 15 км. от дома си, след като на 200 м. е кварталното училище.Мога да ви дам примери с транспортната култура в Дрезден, Лайпциг, Прага или Берлин, където често пребивавам, но това ще стане друг път.

  64. 64 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 402 Любопитно

    А кога ще забраните старите и мръсни коли? В цивилизованите страни никъде не пускат в центъра, ако не отговарят поне на Евро 4, на много места е отворено само за коли на живеещите там

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK