
© Надежда Чипева
София град Съдебна палата
От днес участъкът от столичния булевард "Витоша" между улица "Алабин" и площад "Св. Неделя" е пешеходен. Решението за промяната взе Столичният общински съвет през септември.
Ще има промяна в движението на автомобилите, като излизането на бул. "Александър Стамболийски" вече ще бъде възможно от улица "Цар Борис I". Посоката на движение по улица "Позитано" пък ще бъде обърната в участъка от улиците "Лавеле" до "Леге". Променя се посоката и в част от улица "Лавеле".
© Столична Община
Новата пешеходна зона беше създадена с цел площад "Св. Неделя" да бъде освободен от автомобили. Предстои общината да обяви конкурс за проект за цялостен ремонт на пространството. Заданието му предвижда пешеходната зона да бъде продължена още - до бул. "Тодор Александров", а след това и до улица "Екзарх Йосиф" при Централните хали.
От днес до понеделник паркирането в София е безплатно по повод отбелязването на 140-ата годишнина от Освобождението.
Танас
Рейтинг: 1737 ВеселоДообре. Отивам да вадя релсите на трамвая пред Съдебната палата. :-)
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.George Svinarov
Рейтинг: 913 НеутралноНе е лошо. И без това този участък беше превърнат в стоянка за таксита.
Продължаването на зоната до Тодор Александров и недай боже до Екзарх Йосиф ще е безумие.
rincewind
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#2] от "George Svinarov":
Дали ще е безумие или си кат оня манго без крака
kilgore
Рейтинг: 537 ВеселоПешеходна зона, през която по средата върви трамвай!
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)Моля някой, видял повече свят от мен, да каже дали това е уникално градоустройствено решение или е нормална практика!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1378 НеутралноДо коментар [#4] от "kilgore":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКУникално е. Тука е така. И все пак, по-добре, че махат колите.
Yotce
Рейтинг: 1375 ВеселоДо коментар [#3] от "rincewind":
Що, смяташ за нормално да затворят “Тодор Александров” за автомобили? Или след уникалната пешеходна зона с трамвай, ще имаме още по-уникална пешеходна зона с шестлентов път през нея?
bwy56537275
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#4] от "kilgore":
Реймс, Берн, Цюрих, Дъблин, Севилия, Карлсруе, Касел, Фрехен, Вюрцбург. Да изреждам ли още?
tokkay
Рейтинг: 600 НеутралноЕдна добра за мен като пешеходец новина.
No Pain No Gainpenetrating
Рейтинг: 5618 НеутралноНяма лошо. Освен трамвая. Който пък ще стане излишен след третия лъч на метрото... :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertAldi Mitov
Рейтинг: 289 НеутралноКато шофьор това би ми създало определени неудобства по принцип. Но в случая аз избягвам центъра по принцип и като шофьор и като пешеходец и няма особено значение. Просто ми е малко претрупана, мърлява, шумна средата там по принцип. Не знам как живеят изобщо хора в този хаос.
georgi_mihailov
Рейтинг: 246 НеутралноИ в Дюселдорф.
Мястото на колите е възможно по-далеч от центъра.
Reggie
Рейтинг: 523 РазстроеноЗа мен е малко кофти, защото от Тодор Александров по Борис I стигах за нула време до Петте кьошета
Сега ще мисля друг маршрут...
fec32306340
Рейтинг: 415 НеутралноДо коментар [#6] от "Yotce":
Няма нужда да го затварят, отдолу има подлез.
Cara Mia
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#7] от "bwy56537275":
Прав сте за това,но там се спазват правила,а не всеки да прави каквото си иска.
Чимиджимичамиджоми
Рейтинг: 1057 НеутралноХаресвам центъра на София и много се радвам, че се превръща в пешеходна зона. Трамвая е проблем, но се надявам да отпадне след време от само себе си. Искрено се надявам срледващата стъпка да е "Шишман". Хайде, хора, слезте от автомобилите си! София е станал един хубав град :)
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.vtl53383951
Рейтинг: 270 НеутралноИстанбул :)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ikar_01
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#13] от "fec32306340":
А подлезът е с оригинално решение: Можете да слезете с асансьор от страната на Шератон и да излезете към ЦУМ, обаче от отсрещната страна от Булбанк до десния края на бул. Тодор Александров (посока "Люлин") няма асансьори и да му мислят хората с инвалидни колички как да прелетят, то и за тези детските колички е удобно, но само донякъде, защото релсите за тях са тесни. И какво се получава? - омагьосан кръг. Слизате от метрото и се качвате в него, но не може да излезете , за да отидете примерно до Министерство на здравеопазването или където и да е другаде, без да пресичате трамвайните линии и улиците. А от другия изход на метрото откъм католическата църква има асансьор само от едната страна, т.е. влизате в подлеза и излизате от същата страна, освен това и този асансьор работи толкова рядко, че за толкова години съм го видяла веднъж да се движи и няколко пъти видях да светят сигналните му лампи, че евентуално може да се движи. Дали някой се е сетил за това?
Lou
Рейтинг: 1856 НеутралноГолям удар върху комплексирания от 45 години комунизъм българин, чийто мечта цл живо е било да има апартамент панелка и лека кола, за която е чакал по 15 години. И ето, дойде демокрацията, пуснаха евтините западни коли трета ръка навсякъде. И панелките се пуснаха в продажба. Какъв рай за комплексираната душица. Да си кара колата в центъра на София, да паркира върху тротоари и градинки, пешеходни пътеки. Да ходи до кенефа с леката кола. Че нали така показва, че е вече големец? Така се е научил в соца - който има кола и софийско жителство е велик. Дори колата да е стар Запорожец, а човекът да живее в панелка в Дружба.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Но ето, че лошите западняци отново развратиха хубавата соц атмосфера със своя прогнил западен модел. Искат, мола ви се, да махат колите от центъра на София. Искат дори централната улица пешеходна да я правят! Как може, какъв е тоя срам? Демокрацията ни отне най-свидното - да си караме колите в центъра и да парадираме с 30-годишните си западни трошки колко велики сме. Не стига, че вече 29 години тази пуста демокрация тормози комплексираната комунистическа душа на българина, ами сега отнемат и най-свидното - гъзарията.
pag
Рейтинг: 1199 ВеселоВреме е да се изнесат министерствата и агенциите извън широкия център, например около северната тангента. Там има достатъчно място и за административни сгради и за паркинги, само едно наземно удължение на метрото трябва.
Знанието е сила, информацията - властИли направо по други градове.
Тогава ще миряса и пешеходната зона в центъра, и цяла София...........
geordgeo
Рейтинг: 1214 ЛюбопитноСупер, повече пешеходни зони, по-щастливи хора... или поне част от тях. И ако питат мен - още трябват, много повече, аман от коли навсякъде. И аман от ооравдания как видиш ли, без колата не можем. Щото ги гледам всеки ден как се тътрят някакви кифли, които ми въртят из квартала (до НДК), за да отидат на кафе и нямало къде да си оставят кошника. А това да походят пеш, да помислят за себе си и после и за другите - къде ти, егоизъм отвсякъде. Половината от движещи се коли из София св движат ей така, за кеф, не от нужда, наслушал съм се на оправдания кой и защо му се налагало да си кара колата. И щом сами не можем да си облагородим средата за живеене, явно ще трябва по административен път да стане, приветствам всяко решение на общината за намаляване на трафика в центъра...
Aldi Mitov
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#15] от "Чимиджимичамиджоми":
Симпатичен ми е оптимизмът ти, но София далеч не е хубав град. Градоустройството е ужасно и проблемът е в дългогодишно безхаберие и лиспа на визия, корупция и мърляво отношение на кмет и общинари. В западна европа дори крайните бедни квартали са с по-добра градска среда в сравнение с "хубавите" софийски такива. Софиянец съм и тук просто не става.
falkoneti
Рейтинг: 1068 НеутралноТрамвая не трябваше изобщо да се маха по Витошка. Можеха да оставят и велоалеята а не да я поставят на Раковска. Най добре да махнат „булевард” от името на това провинциално сръргало.
kilgore
Рейтинг: 537 ВеселоДо коментар [#7] от "bwy56537275":
'It's not wise to violate rules until you know how to observe them' - T.S. Eliot, interview with The Paris Review (Issue 21, 1959)Не знаех, не съм бил там...
Малко опасно ми се вижда.
Вървиш си, блееш и трамвая РРРРР през тебе :)
rdf16318709
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#23] от "falkoneti":
Подкрепям с две ръце.
Софиянец
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#7] от "bwy56537275":
И Загреб, Виена, Грац, Нант, Лион и още...и още...
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2185 НеутралноТрябва да пуснат поне трамвай от "Св. Неделя" до НДК! Да не говорим ,че Бул.Витоша е грозен като селски майдан в Анадолу и изобщо не става даже и селфи на си направят чужденците на него!
Libertarianism is just anarchy for rich peoplenigel
Рейтинг: 766 ВеселоДо коментар [#19] от "Lou":
Само на мен ли ми се струва смешно аристократичното презрение на Lou към „комплексираните дребни панелни душици“ ?
nigel
Рейтинг: 766 ВеселоВъв Франция съм сядал на кафе в пешеходна зона, като масичките бяха от двете страни на трамвайната линия. Сервитьорките притичваха с табличките пред трамвая. При това в един от най-красивите градски центрове в които съм бил - Монпелие.
Stefan
Рейтинг: 217 НеутралноМалко е. Целият център от Орлов мост до Христо Ботев и от НДК до Лъвов мост трябва да е пешеходен, естествено с добър градски транспорт, колела под наем и т.н в тази зона. Трябва да решим дали искаме нормална градска среда или индийски тип урбанизъм. Аз избирам първото.
Aldi Mitov
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#28] от "nigel":
Напълно споделям мнението ти. Някакво псевдо-елитарно поведение демонстрира тази писарушка. Даже няколко абзаца е изписал да покаже колко е по-велик от ония, които по неговите думи са с мечтите от комунизма...нищо, че в днешно време сигурно половината шофьори почти нищо не са видели от онова време. Просто са кисели, че някои хора си харесват колите и им доставя удоволствие да ги карат и да си улесняват ежедневието.
Aldi Mitov
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#21] от "Г.Е.М.":
Колата е необходимост не прищявка. Много хора не пътуват от лъвов мост до ндк, което е около 20 мин пеша, а на доста по-големи дистанции в периферията на града.Там градският транспорт, ако изобщо го има, е направо гнусен/шумен/стар/твърде бавен/студено през зимата/жега през лятото. Центъра нека си е пешеходна зона, не ме интересува особено. Но за останалата част колата е много необходим автомобил.
Липсата на паркоместа е проблем, който нямаше да е в такива измерения, ако имаше нормално градоустройство т.е. новопостроените сгради да имат подземни гаражи, да не се строи през 10 метра нова сграда и т.н. и т.н.
София е само около 1 млн. души, има далеч по-големи като население градове, с много по-добра градска среда въпреки многото автомобили и там - явно може!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1378 НеутралноДо коментар [#17] от "reply":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДвижението в центъра трябва да се запушва, експерте. Крачката е правилна, лошото е, че е малка.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1378 НеутралноДо коментар [#32] от "Aldi Mitov":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЩо, за останалата част от града градски транспорт няма ли?
Hristo Kabadjov
Рейтинг: 8 НеутралноОт всички коментари най-добрият е: "колата е много необходим автомобил"
slan777
Рейтинг: 611 НеутралноВъв Фрайбург/Германия също има улици в центъра на града, при които нямат право да се движат МПС-та, освен ако не са зареждащи по тези улици магазини, и то само по определено време от 8:00 до 18:00 часа от понеделни до петък извън почивните дни.
Es muß Geld fließen!Пешеходна зона бул. "Витоша" в София означава, че не трябва там да се движат и трамваите и трябва да има демонтаж на релсите. За да може бабичка с количка да пресече булеварда, без колелото на помагащата и количка да запретне в металната релса на трамвая.
Това може да стане след 200 години, когато България се поевропеизира и богатите търговци по бул. "Витоша" нямат толкова влияние върху българските политици.
c.b.o.
Рейтинг: 373 Неутрално++++++++++++++++++++++
Панелната аристокрация е едно от най–нелепите, гротескни и абсурдни творения на съветското робство (1944-1989). НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
Lord
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#36] от "slan777":
Значи, заради метафоричната бабичка с количката да спрем трамваите, които позволяват на тези от северните квартали, които искат да пресекат центъра да го направят без да им се налага да шофират? Единствената трамвайна линия през центъра в посока Лозенец е през "Граф Игнатиев" и няма как да се отклони през друг маршрут, ако решат да махнат релсите по "Алабин". А метрото е решение, ако спирката е наблизо, или ако не се налага да се прекачваш три пъти...
Танас
Рейтинг: 1737 НеутралноМалиии от мен имаш едно голямо БРАВО. Това ако стане ще те черпя. "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
slan777
Рейтинг: 611 НеутралноСестра ми живее в кв. "Надежда" и пресичаме бул. "Витоша" при НДК, забравил съм името на улицата. Но не шофирахме по бул. Витоша, за да стигнем целта. Даже, когато имаше офис на ул. "Парцевич", пресечна улица на бул. "Витоша".
Аз за последно в София пеша на бул. "Витоша" бях през 1996 г., тогава стачкуваха целият градски транспорт на София заради хиперинфлацията по време на премиера от БСП Жан Виденов. С автобус 94 и след това пеша 15 минути до бул."Витоша". След това пеша и такси, платих доста, понеже такситата бяха свръхнатоварени и цената на лева спрямо щатският долар се движеше от час на час различно.
Предполагам, има решение, между ул. Алабин и бул "Патриарх Евтимий" по бул. "Витоша" да се спре изцяло трамвайният транспорт. Има тролейбусна линия между бул"Витоша" и бул. "Патриарх Евтимий", разстоянието за вървене до ул. Алабин не е повече от 1,2 км, около 15 минути пеша при нормален ход Es muß Geld fließen!
Aldi Mitov
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#34] от "Darth Plagueis":
Ами пробвай се да стигнеш от Мало Бучино, Световрачане, Абдовица, Казичене и т.н. до някоя вътрешна точка на града. Може, но е ужасно преживяване. В сряда автобуса от Мало Бучино не е успял да вземе някакъв баир например(развалил се е или не разбрах какво точно) и някои хора не са отишли на работа. Тези места са към районите в София-град(т.е. квартали на София), билета е на цена 1.60лв, а автобусите са на ниво 1998 година. Това визирах с предния си пост, че колата наистина е необходимост за доста хора.
Aldi Mitov
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#35] от "Hristo Kabadjov":
Получил се е лапсус, защото преправих едно дълго изречение в две по-кратко. А за аргументите нещо ще кажеш ли?
silverman
Рейтинг: 717 НеутралноСпоред мен и бул. Мария Луиза трябва да е пешеходна зона - до кръговото на Лъвов мост!
neut
Рейтинг: 2737 НеутралноНай-после! Чакаме продължението до халите
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restЕдин препатил
Рейтинг: 2798 ВеселоНе без чувство на известо задоволство забелязвам, че достъпът до ул. "Позитано" № 20 ле-е-кичко е услужнен.
slan777
Рейтинг: 611 НеутралноИмам много смътни спомени от 1996 г., когато бях шофьор в София и шофирах между ЦУМ и Лъвов мост по бул. Мария Луиза, с родителите ми. Имаше наврмето там тъй-нареченият бабешки пазар, искаха да забранят движението на МПС, по време на кмета на София Стефан Софиянски.
Въпреки указанията от баща ми, си карах по бул."Сливница" и свих към централната гара по спомени, до централната автогара за автобуси към Германия, пред хотел "Снежанка", ако не се лъжа. Тогава трябваше да пътувам с автобус от София за Германия, беше непланирано тогава, но това беше окончателното ми напускане на България, както се оказа в последствие. Es muß Geld fließen!
Един препатил
Рейтинг: 2798 НеутралноДо коментар [#45] от "Един препатил":
Извинете - ...известно.... И ..... усложнен, разбира се....
tvr18355030
Рейтинг: 426 НеутралноСупер! Автоталибаните да го ду*ат!
Brasil
Рейтинг: 336 НеутралноДобре че общинарите, които и без това не блестят с особен градоустройствен капацитет, не четат форума на Дневник, че да им хрумнат подобни безумни идеи - релсите трябвало да се махнат, теамваите щели да се обезсмислят, след като пуснели третия лъч на метрото... Тъжното е, че заради подобно мислене, че метрото е панацея, е..ха мамата на наземния транспорт откъм маршрути, разписание и т.н. Не знам колко години трябва да минат, за да се разбере, че това е тотално сбъркана логика и освен масово да се натъпкат стотици хиляди в метрото, не стимулира хората да се възползват от градския транспорт като цяло, каквито уж са намеренията на самоковската даскалица и екипа й.
geordgeo
Рейтинг: 1214 ЛюбопитноДо коментар [#41] от "Aldi Mitov":
Да, така е, но не трябва от Мало Бучино да дойдеш с колата направо в центъра на града, щото там работиш, примерно. Оставяш я на паркинг до метрото и оттам вече става, нали?
slan777
Рейтинг: 611 НеутралноНовината се промени, новата новина:
Es muß Geld fließen!"От днес пешеходната част на бул. "Витоша" достига до площад "Св. Неделя""
И преди, през 1996 г., между ул. "Алабин" и площад "Св.Неделя" нямаше голямо движение на МПС. Най-голямото наторваване на движението е, покрай Софийският университет покрай народното събрание към ЦУМ-а към кино "Арена". Един час минимум с лека кола от летище София до квартал Надежда. Дори да ползвам метрото, до метростанция "Варвара" също като време, само дето спестявам време на сестра ми, ако имам намерение да преспя в София, което не го правя, аз и баща ми, с удоволствие. Но понякога не мога да откажа.
so
Рейтинг: 310 РазстроеноЛюбима сутрешна, пък понякога дори целодневна тема за част от хората около работното ми място е анализ на трафика - тоя как ме засече, оная как идва от ляво и т.н. Следва и сравнителен анализ на самите возила. Дебели и отпуснати задници бавно и мудно мърдат. Млади хора на 30-40 години се запъхняват и разпъшкват като качат 3 етажа пеша. Така че, колата ще продължи да бъде ползвана, ако ще и метрото да им минава през хола и да ги изсипва на стола в офиса. Това е положението. Поне 30% от хората В София не можеш да ги свалиш от автомобилите независимо от всичко. Затова - иска ми се пешеходни зони из целия център и който му се пъпли с кола там да се оправя. И ако може по-бързичко да става това, ще е супер. Писнало ми е и от тенекии и пушеци в града.
Oggie Petkov
Рейтинг: 393 НеутралноДо коментар [#4] от "kilgore":
Отиди в центъра на Ротердам и ще видиш, не че е приятно, доста стряскащо е още повече техните трамваи са безшумни.
buljubei
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#28] от "nigel":
Типичен случай "пази боже , сляпо да прогледа"
пишман арситократ