Нощният градски транспорт в София тръгва от 7 април

Нощният градски транспорт в София тръгва от 7 април

© Транспорт за София



Нощният градски транспорт в София тръгва експериментално от 7 април. Линиите са 4 и ще пресичат града така, че да има връзка с всички квартали, съобщиха от пресцентъра на Столичната община.


Автобусите ще се движат от полунощ до 4 ч. сутринта. Общата спирка на четирите линии, които ще носят номера N1, N2, N3 и N4, ще е на площад "Княз Александър Първи". Цената на нощната карта за всички линии е 2 лева, като тя ще се продава от кондуктори вътре в автобусите.


Нощният градски транспорт в София тръгва от 7 април

© Транспорт за София




Колите на обществения транспорт ще имат отличителни знаци за нощен превоз, а спирките ще бъдат брандирани по специален начин, за да си личи, че автобусите минават през тях. Във всеки от автобусите ще има видеонаблюдение, както и паник бутон за шофьорите и кондукторите.


Линия N1 ще върви по маршрута жк "Люлин 1, 2" - жк "Младост 4". N2 ще свързва кв. "Обеля" със Студентски град. Автобусите с номера N3 ще се движат от жк "Овча купел 2" до жк "Левски" (Автостанция "Изток"), а тези от N4 – от жк "Дружба 2" до жк "Гоце Делчев".


Зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев уточни, че автобусите няма да спират на всяка спирка, ако на нея няма хора. Интервалът за движение ще е 40 минути, а времето за прекачване между линиите на общата спирка на пл. "Княз Александър Първи" – 5 минути.

Нощният градски транспорт в София тръгва от 7 април

© Транспорт за София


Столичната община е отделила близо 900 хил. лв. за въвеждането на нощен градски транспорт. Според Крусев основната група, която ще ползва нощните линии, е бизнесът в София, който работил в различни часови зони. По предварителни данни около 30% само от аутсорсинг и ИТ-компаниите имат нужда от градски транспорт през нощта за своите служители.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karamelamu
    karamelamu
    Рейтинг: 264 Гневно

    Най-накрая! Само не разбирам от къде на къде, ще има отделни билети и то по 2 лв. Трябва картата ми за всичи линии да важи и за тазе линии. Само ме мотивират да стана нередовен пътник или да мърся въздуха с личен автомобил. ...... Хубава идея и естесвено опорочена , да ти се отще!

  2. 2 Профил на karamelamu
    karamelamu
    Рейтинг: 264 Гневно

    И забравих, искам точе и пълен отчет за какво са похарчени тези 900 хиляди лева.

  3. 3 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Изглежда добре измислено, но може би наистина трябваше месечните и годишните карти да важат.

    slivizasmet.blogspot.com
  4. 4 Профил на livevil
    livevil
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Много хубава идея, но не виждам как ще ме мотивират да използвам нощния градски транспорт срещу 2лв, при положение, че ще е на 40 мин, ще обикаля и пак ще трябва да ходя пеша, за да се прибера.. От центъра до вкъщи е 5 лв с такси

  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2288 Неутрално

    За мене това е безсмислено. Но практиката ще покаже. Все пак по–добре е да се пробва.

  6. 6 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1379 Неутрално

    До коментар [#1] от "karamelamu":

    Е абонаментните карти би трябвало да си важат. Хората вече са си платили ползването на транспорта.

    Жената е покана за щастие
  7. 7 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Голямата работа за два лева. Всичко си има цена. А прибери се от Студентски град до Надежда или от Гоце Делчев до Дружба за два лева или за четири или за шест дори! И за тези рейсове си има пътници.

  8. 8 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Като идея - ОК. Както и да се финансира, пак ще общината ще дотира, тъй като цялата сметка за издръжка на градския транспорт в София е сбъркана. Виена има добри практики. Притеснение буди една от линиите, която се покрива изцяло от редовна дневна линия, обслужвана от печално известния превозвач Карат - С, спонсор на ГЕРБ. Ако същата фирма обслужва и нощната линия, няма да има съмнение заради кого отново се прокара тази, иначе рационална, идея за нощен транспорт.

  9. 9 Профил на D
    D
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Голямата работа за два лева. Всичко си има цена. А прибери се от Студентски град до Надежда или от Гоце Делчев до Дружба за два лева или за четири или за шест дори! И за тези рейсове си има пътници.
    —цитат от коментар 7 на dasho


    Ти от Дружба до Гоце Делчев може и да са нАспиш в автобуса :)

    Не знам, нека пробват дали има ефект. Да се дрънка цял автобус за няколко пътника, шофьор на заплата с нощен труд, контрольори...яко се търси финансова логика, такава няма. Има обаче социален ефект, дано пътниците да пазят автобусите. Аз си представям ако се качи една група дрогирани или пияни колко ще пазят всичко.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  11. 11 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Определено трябва да важат картите. Не знам друг град, където да не важат за нощния транспорт.

  12. 12 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 282 Неутрално

    Такситата няма да харесат това.

  13. 13 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#1] от "karamelamu":

    Кой си пък ти, че да искаш картата ти да важи и за нощния транспорт. ЩЕ си плащаш допълнително. няма аз да те изддържам то данъците ми, че искаш нощен транспорт. 2лв е нормална цена.

  14. 14 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Добре де, защо всичко трябва да бъде на принципа на пробата и грешката? Веднъж вече пробваха, не сработи по различни причини. Сега може би няма да сработи по други причини. А всъщност може да сработи при трети причини - ама трябва да се открият, да се направи научен анализ, анкети, изследване на потока и пр. Сега ще потрошат няколко автобуса и ще кажат - няма интерес. Ако по схемата трябва да се прибираш от Студентски град до Дружба 2 с прекачване в центъра, това ще ти отнеме заедно с чакането от 40 мин. поне 2 часа. Трябва да си идиот, за да го направиш с гаджето си срещу общо 4 лв, макар че иначе си имате студентски карти. Естествено, че ще си вземете такси. Според мен картите трябва задължително да важат, защото ВСИЧКИ ЩЕ ПЛАЩАМЕ за този транспорт, който ще е тъй или иначе дотиран, включително от тези с картите. Иначе профилът на пътника ще бъде: пиян младеж, без месечна карта, който се прибира от купон, след като го е напуснало гаджето му.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  15. 15 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Нямаме ли си азбука, че ще ги маркират с N?

    И едните и другите са маскари!!!!
  16. 16 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 400 Неутрално

    В България такситата са скъпи и тоя градски транспорт никой няма да го ползва. Ще го спрат до максимум една година.

  17. 17 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 400 Неутрално

    В България такситата са скъпи и тоя градски транспорт никой няма да го ползва. Ще го спрат до максимум една година.
    —цитат от коментар 16 на primerno


    ЕВТИНИ имах предвид, хаха

  18. 18 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 744 Неутрално

    До коментар [#14] от "gun":

    Първо, няма нужда да чакаш 40 минути, защото можеш да провериш кога идва рейса. Второ, очеизвадно е, че четири линии няма да покрият целия град. Дайте да зарием метрото, защото не върви до нас!

  19. 19 Профил на radost.petrova
    radost.petrova
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Продължавам да не разбирам средно статистическия коментатор, характеризиращ нощните пътници основно като пияници и наркомани.
    Нима забравяме работещите хора? - хлебарите, служителите в денонощни обекти, дежурните медици, сервитьори, бармани и всякакъв род ресторантьори, служители от транспорта и почистващите фирми, и т.н. Има доста хора чийто работен ден свършва или започва по тъмно преди първи петли.
    Ако нощните линии са добре обозначени, рекламирани и маркетирани за точните целеви групи, то те ще са успешна услуга.

  20. 20 Профил на karamelamu
    karamelamu
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#9] от "D":

    Решението не е да няма нощен транспорт, защото има някои хора, дето чупят, да има санкции и то много солени и адекватни органи на реда, които да упражняват тези санкции.

  21. 21 Профил на karamelamu
    karamelamu
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#13] от "VivaLaVida":

    Ами ти ако си мислиш, че данъците ти отиват за моя градски транспорт, много наивен трябва да си :) Аз бих се радвала да знам, че данъците ми отиват за общесвено полезно нещо, а не в джоба на някоя корумпирана личност. И тук е държава, ако не си разбрал- не е всеки сам за себе си, или поне така би трябвало да бъде.

  22. 22 Профил на karamelamu
    karamelamu
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#13] от "VivaLaVida":

    Ами ти ако си мислиш, че данъците ти отиват за моя градски транспорт, много наивен трябва да си :) Аз бих се радвала да знам, че данъците ми отиват за общесвено полезно нещо, а не в джоба на някоя корумпирана личност. И тук е държава, ако не си разбрал- не е всеки сам за себе си, или поне така би трябвало да бъде.

  23. 23 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6329 Неутрално

    Удар по бакшишите

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  24. 24 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1723 Весело

    До коментар [#22] от "karamelamu":

    Вземи се информирай, малко , че и без нощния транспорт градския транспорт се субсидира.
    Над 100 милиона всяка година отиват за дотация към градския транспорт
    Годишната карта ти струва 365 лева, или по 1 лев на ден за всякакъв вид транспорт , а ти искаш и нощен.
    Хайде малко да спрете да наглеете.

  25. 25 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Продължавам да не разбирам средно статистическия коментатор, характеризиращ нощните пътници основно като пияници и наркомани.Нима забравяме работещите хора? - хлебарите, служителите в денонощни обекти, дежурните медици, сервитьори, бармани и всякакъв род ресторантьори, служители от транспорта и почистващите фирми, и т.н. Има доста хора чийто работен ден свършва или започва по тъмно преди първи петли. Ако нощните линии са добре обозначени, рекламирани и маркетирани за точните целеви групи, то те ще са успешна услуга.
    —цитат от коментар 19 на radost.petrova


    Ами именно изброените работещи хора ли трябва да плащат 2 лв допълнително, за да се лашкат през центъра до вкъщи? Според мен те трябва да си пътуват с картите, а който няма карта - да си купува билет от 2 лв. В различните страни е различно, в зависимост от обстоятелствата - в някои билетът до аерогарата е в пъти нормалния, но например таксито дотам е 30-40 евро денем и 70 нощем (Франция). В други с един билет можеш да се возиш с автобус, после на метро, че и на влак (Испания). Тук таксито за 10 км. нощна тарифа е 9 лв - от Люлин до Младост. Мисля, че за 4 човека (2 двойки, което е най-често срещаното нощем), които минат през 4-те адреса, ще е по-евтино с такси. Така че в автобусите ще има малко хора. Защо да не си е 1.60 за билет и безплатно за този с карта? Така ще се купят и повече карти от онези, които обичат нощен живот или пък са на работа през нощта.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  26. 26 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Нямаме ли си азбука, че ще ги маркират с N?
    —цитат от коментар 15 на kp


    Имаме си азбука, но в София освен българи има и все повече чуждестранни туристи. Градският транспорт трябва да е разбираем не само за българите, но и за чужденците. Не повече от 5% от гражданите на ЕС познават кирилицата и могат да рачетат текст на кирилица.

  27. 27 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1377 Любопитно

    Много ми е чудно какъв ще е ефекта от това начинание сега - както вече отбеляза един съфорумец преди мен, преди време това начинание не сработи. Аз пак не очаквам да сработи и една от причините е, че такситата в България са евтини - аз лично се прибирам за макс 10 лева - не съм някаква всекидневна нощна птица (как звучи само - хаха,), че веднъж на определено време да не мога да си позволя такси. Ама нека да видим какво ще стане и от "Спаси София" да спрат да мрънкат по темата - за доста неща ги подкрепям, но специално за това не. В големите градове в Европа наистина има градски транспорт, ама там само да отворя вратата на таксито и съм 10 евро назад. Във Виена не само има нощен транспорт, ами петък и събота и метрото работи през нощта.

  28. 28 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Понеже автобусите няма да са много, няма да е лошо на всеки да разпределят по 1 полицай. Нали се сещате 3 сутринта пътуващи към крайните квартали какво ще е.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  29. 29 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Защо просто не пуснаха 2 нощни влакчета в метрото? Примерно едното да минава около 2:00, а другото около 3:30? Метрото е с постоянна температура, на закрито, всички знаят откъде минават линиите.
    Или идеята е да похарчат единия милион за наши хора да измислят топлата вода?

  30. 30 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Защото метрото е много по-скъпо, само погледни колко ток отива за осветлението на една станция. Има и ремонти по трасето, които се вършат през нощта и все още не обхваща голяма част от транспортните потоци (например Студ. град)

    slivizasmet.blogspot.com
  31. 31 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Като идея - ОК. Както и да се финансира, пак ще общината ще дотира, тъй като цялата сметка за издръжка на градския транспорт в София е сбъркана. Виена има добри практики. Притеснение буди една от линиите, която се покрива изцяло от редовна дневна линия, обслужвана от печално известния превозвач Карат - С, спонсор на ГЕРБ. Ако същата фирма обслужва и нощната линия, няма да има съмнение заради кого отново се прокара тази, иначе рационална, идея за нощен транспорт.
    —цитат от коментар 8 на dokker


    За линия 204 ли става дума, понеже не съм запознат?

  32. 32 Профил на Tifoso 1897
    Tifoso 1897
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#1] от "karamelamu":Кой си пък ти, че да искаш картата ти да важи и за нощния транспорт. ЩЕ си плащаш допълнително. няма аз да те изддържам то данъците ми, че искаш нощен транспорт. 2лв е нормална цена.
    —цитат от коментар 13 на VivaLaVida


    Хаха ти пък кой си бе, анонимник? Знаеш ли аз с картата за 50 лева кога ще дам 2 лева, ако въобще някога се кача на нощен рейс, което ме съмнява? Невър! Защото е повече от ясно, че и тази работа ще е гербаджийска както всичко друго в София - т.е. направена за отбиване на номера.

  33. 33 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    Нощните автобуси трябва да са бронирани отвън, както и отвътре!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  34. 34 Профил на dasho
    dasho
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Спаси София предлагат на общината да въведе допълнителна абонаментна карта, важаща и за нощен транспорт, с пет лева по-скъпа от досегашната. Като се запази и сегашната цена за тези, които не искат да ползват нощния. Общината не се е съгласила, но има още опции за разговори и решения. Точно пък Спаси София да бъде нападана...

  35. 35 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 923 Неутрално

    Защо просто не пуснаха 2 нощни влакчета в метрото? Примерно едното да минава около 2:00, а другото около 3:30?
    —цитат от коментар 29 на johnniewalker

    И заради 2 влака цялата инфраструктура на метрото да работи цяла нощ?
    По-глупава идея не бях чувал!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK