Тунелът на 3-та линия на метрото стигна Александровска болница

Тунелът на 3-та линия на метрото стигна Александровска болница

© Велко Ангелов



Изградени са около 3 км подземен тунел от третия лъч на метрото. Тунелопробивната машина, която към момента е достигнала до Александровска болница, ще продължи пътя си към следващата метростанция. Това отчете кметът на София Йорданка Фандъкова при проверка на строителните работи на третия лъч на метрото при ул. "Георги Софийски" заедно с министрите на транспорта Ивайло Московски и на околната среда Нено Димов.


Тунелопробивната машина е проектирана специално за столичното метро и е достигнала до ул. "Георги Софийски". Към момента физическото изпълнение на първия участък е 56%, каза Фандъкова.


Произведен е и първия нов метровлак, за който се провеждат изпитания за сертифициране на полигон в Германия.




В процес на производство са още 8 метровлака.


Линия 3 от метрото, която се изгражда в момента, се състои от два участъка с обща дължина 12 км:
Първи участък е с дължина 8 км и 8 метростанции от "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" и втори участък – "Ул. Житница – Овча купел – Околовръстен път" с дължина 4 км и 4 метростанции. Първият участък от Линия 3 започна да се строи от януари 2016 г., а втория от юни 2017 г.


От първия участък с тунелопробивната машина се изгражда двупътен метротунел, монтирани са конструкции, произведено и доставено е част от оборудването на системите за управление и функциониране. Поетапно ще бъдат възстановени улиците и булеварди.


С изграждането на третия лъч ще спестяваме 90 хил. т на година вредни емисии, отбеляза кметъта. Близо половин милион души ще използват метрото със завършване на Линия 3.


Към момента метрото на София е над 40 км и 35 метростанции, с 34% дял в системата на градския транспорт. Третият лъч осигурява връзка на големите жилищни квартали ж.к. "Овча купел", кв. "Красно село", ж.к. "Хаджи Димитър" с центъра. С завършването на още 12 км метро от третия лъч общият брой станции ще да бъде 47, а дължината на подземната железница ще достигне 52 км.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7027 Неутрално

    Това добре, но вече нищо не се споменава за линията след кв. "Хаджи Димитър"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    "...Тунелът стигнал до точка Б."
    В задачата не се указва точката А - откъде е тръгнал. А е важно!
    Скъпи журналисти, четете си статиите си поне по три пъти преди публикуване.
    Първи път - за отстраняване на правописни грешки.
    Втори път - СМИСЪЛ и безсмислици в написаното.
    Трети път - естетика на изразяването. Важно е!
    В предоставената статия виждам недостатъци и по трите направления.
    Майсторът не прави така!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  3. 3 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    До коментар [#1] от "neut":

    Още при прочванията за трасето беше доказано че в това направление няма достатъчно пътуващи и няма икономически смисъл от метро. И съответно няма вариант за европейско финансиране т.е няма метро поне засега. Следващите отбивки за които има трафик са Младост 1-Арена Ареец-Слатина и после Красно Село -Бъкстон и може би бизнес парка - лифт симеоново заради бизнес зоната която се формира там

  4. 4 Профил на 65
    65
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Добре е, че не е влязъл в интензивното.
    Дано не е някое сериозно заболяване и да е изпратен на домашно лечение.

  5. 5 Профил на psb
    psb
    Рейтинг: 208 Неутрално

    До коментар [#3] от "m17":

    Едно пиленце подшушна че последното ще стане първо. Новия Бизнес парк е бутнал неко лев за още една станция след стария.

  6. 6 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Весело

    Супер, чакам с нетърпение пускането и на третия "лъч" светлина в тунела на СКГТ, метрото наистина е една чудесна придобивка!

  7. 7 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#1] от "neut":Още при прочванията за трасето беше доказано че в това направление няма достатъчно пътуващи и няма икономически смисъл от метро.
    —цитат от коментар 3 на m17


    Ще има. В близост до линии на метрото се строи повече.

  8. 8 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2844 Весело

    .....БРАВО на ДАНЧЕТО..........!!!!!!!........Голем КМЕТ е квото и да си ГОВОРИМ..........!!!!!.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    До коментар [#5] от "psb":

    Под "бутнал некой лев" имате предвид че съвсем официално в писмо до общинския съвет предложи да плати половината от цената на метростанцията което са няколко милиони ?. Но аз лично малко се съмнявам че това ще е голям фактор защото удължиението излизало над 100 милиона, така че дори да дадат 5-10 милиона това е капка в морето. Големия въпрос е дали анализа на пътниците ще е покаже достатъчен поток за да може да се вземе европейско финансиране. Иначе цените на метрото за непосилни за нашия стандарт.

  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Кметица Юрдечка се отказа да прави каквото и да било за положението над земята. Видя, че не е по силите ѝ. Там нещата са оставени на природните сили





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK