Глобите в градския транспорт в София вече ще са законни

Глобите в градския транспорт в София вече ще са законни

© Юлия Лазарова



Глобата за нередовни пътници в градския транспорт в София да е 30 лева, а актът при отказ от плащането й на място да е 50 лева. Това предвижда окончателният вариант на промените в наредбата за обществения градски транспорт, които утре ще бъдат гласувани от Столичния общински съвет.


Сега акт от 200 лева се налага, ако нередовен пътник откаже да купи карта за 40 лева от контрольорите, установили нарушението. Сумата от 200 лева обаче противоречи на Закона за административните нарушения и наказания, според който санкцията може да е между 20 и 50 лева.


За по-малко гратисчии


С промените в наредбата се конкретизират текстовете, свързани с нощния градски транспорт, който ще тръгне в София от 7 април, каза днес председателят на общинския съвет Елен Герджиков. По думите освен това се въвеждат нови възможности за плащане на превозни документи и таксуване, които ще бъдат необходими, когато бъде въведена новата електронна система на градския транспорт.




Нощният градски транспорт ще струва на общината по 100 хил. лева на месец, като се пуска тестово за 9 месеца. Той ще има 4 линии, като всяка ще има по 50 спирки, като общата за всички ще бъде площад "Княз Александър Първи". Цената на билета е 2 лева, като тя ще се продава от кондуктори вътре в автобусите и ще важи за 4-те линии през цялата нощ.


"При въвеждането на тикет системата очакваме покачване на контрола на пътници и намаляването на гратиса", каза Герджиков. В момента Столичната община разглежда документите на 10-те участника в обществената поръчка за 88 млн. лева за внедряването на новата система. Очаква се тя да може да се ползва от жителите на града най-рано през 2020 г.


Също така безплатното ползване на буферните паркинги вече ще бъде възможно само след използване и на метрото. Досега изискването беше единствено да се притежава абонаментна карта за метрополитена. При ползването на карта за еднократно пътуване паркирането ще е безплатно за първите 2 часа, а след това ще струва по 50 стотинки на час.


Една карта - две превозни средства


Друга от промените в наредбата е, че пътниците, които имат абонаментна карта за една линия, но ползват друго превозно средство, което се движи по същия маршрут, вече няма да бъдат санкционирани. Така по думите на Елен Герджиков гражданите, които се имат карта за трамвай по линия 5, ще могат да ползват и автобус 260 по продължението на бул. "Цар Борис III". Същото важи и за автобусите и тролеите, които се движат по бул. "Цариградско шосе" и за автобусите по бул. "България", където маршрутите им съвпадат с този на трамвай 7.


Герджиков каза и че след предложение от граждани от Инициативен комитет "Княжево" е било прието в наредбата да се предвиди възможност велосипедите да се превозват безплатно в наземния градски транспорт, но само в автобусите с "велосипедни гардероби". Председателят обаче посочи, че все още общината няма автобуси, които да разполагат с такива гардероби, но купуването им ще бъде възложено.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    Аз имам 3-месечна карта за целия градски транспорт!

  2. 2 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    "При ползването на карта за еднократно пътуване паркирането ще е безплатно за първите 2 часа, а след това ще струва по 50 стотинки на час."

    Интересно дали има данни за капацитета и използването на тези паркинги. Ако идеята е да се замени автомобилно движение с използването на метро, би трябвало тези паркинги да са или съвсем безпатни, или с много ниски цени, както е направено в други градове:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Park_and_ride

  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Не знаех, че има незаконни глоби, не съм изненадан де.

  4. 4 Профил на Nwabudake Morgan
    Nwabudake Morgan
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#2] от "ijj":

    Съдейки по светлинното табло за брой празни места, паркинг "Бели Дунав" целодневно и целогодишно е почти празен. И изглежда целта на промените е да отпадне ситуацията на "почти".

  5. 5 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 774 Неутрално

    "При ползването на карта за еднократно пътуване паркирането ще е безплатно за първите 2 часа, а след това ще струва по 50 стотинки на час."Интересно дали има данни за капацитета и използването на тези паркинги. Ако идеята е да се замени автомобилно движение с използването на метро, би трябвало тези паркинги да са или съвсем безпатни, или с много ниски цени, както е направено в други градове:https://en.wikipedia.org/wiki/Park_and_ride
    —цитат от коментар 2 на ijj


    Ако са безплатни, ще ги ползват за постоянни паркинги.

  6. 6 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    Новите мерки са страхотни. Сега остава да пратят и глашатаи в циганските махали, че да научат синьо-лилавите ни братя. Да обяснят и как се купува билет. Защото въпросният етнос не знае що е билет, пари за глоби и лична карта не носи.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  7. 7 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 650 Неутрално

    100 000 лв на месец прави 3300 лв на нощ, 825 лв на линия и 165 лв на курс (5 курса за 4-те часа през 40 минути). Което предполага 83 човека на курс с билетче от 2 лв. Ясно е, че няма как да се постигне този пътникопоток и линиите ще излязат нерентабилни и ще бъдат закрити. Или ще бъдат дотирани. Пита се: защо не се прежалят тези 100 000 лв и не се оставят хората да си пътуват с картите, а който няма такава - да си дупчи "нормалното" билетче от 1.60 лв - току-виж, че приходите се окажат по-добри. И нощните линии няма да се закрият, както при предишния експеримент, за да се затворят устана на "лошите момчета" от "Спаси София".

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  8. 8 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 650 Неутрално

    А за паркингите на метрото - поредното (може би 6-то вече!) безумно решение. А бе който си е купил билет за метрото - СИ Е ПЛАТИЛ! Ако иска ще се вози, ако иска, ще влезе и ще се върне (апропо, така и ще стане). Всеки с билет и ВСЕКИ СЪС ВСЯКАКВА КАРТА да може да го ползва безплатно. Аман от проби и грешки. Пък поинтересувайте се как е по света - така е, както го казвам. Да не говорим, че навсякъде има БЕЗПЛАТНИ ОТКРИТИ обществени паркинги на последните спирки.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  9. 9 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Извинявам се, вярната сметка по-горе е: в 4 часа има 6 курса през 40 мин, което предполага малко по-малко - около 70 човека на курс, за да го изплатят, но това не променя съществено сметката. Мисля, че ако картите важат, нощните линии ще се ползват от повече хора и парадоксално ще бъдат по-рентабилни - един пример: Качва се двойка, единият от които има карта, а другият няма и си дупчи билет. Печалба - 1.60 лв. Ако картите не важат - двойката трябва да даде 4 лв и предпочита такси. Печалба - йок.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  10. 10 Профил на blue_apollo
    blue_apollo
    Рейтинг: 397 Неутрално

    От общината пак нещо не са го измислили. След толкова осъдителни решения, не разбраха ли, че противоречието е със Закона за автомобилните превози. Ето глобите предвидени в него:
    Чл. 101. (Изм. - ДВ, бр. 85 от 2006 г., в сила от 20.10.2006 г., изм. - ДВ, бр. 17 от 2011 г., изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г.) Пътник в моторно превозно средство за обществен превоз, който пътува без билет или друг превозен документ, се наказва с глоба в размер:
    1. от 10 до 50 лв. - за превози по общинските транспортни схеми;
    2. петдесет лв. - за междуселищни превози;
    3. триста лв. - за международни превози.

  11. 11 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#2] от "ijj":Съдейки по светлинното табло за брой празни места, паркинг "Бели Дунав" целодневно и целогодишно е почти празен. И изглежда целта на промените е да отпадне ситуацията на "почти".
    —цитат от коментар 4 на Nwabudake Morgan



    Но пък паркинга на Джеймс Баучер винаги е пълен.

  12. 12 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1814 Весело

    като бех ного малък у семейството се разправяше следната история: баща ми ходел на работа с тринайската и имал катра за нея... и щото с тая карта можело с друг номер по същия маршрут, еднаж излезли с майка ми до центъра с петицата, ама на площад македония се качила контрола и го глобила, щот тринайската завивала по ботев, а до съдебната палата требвало да си дупчи билетче за една спирка... тъйче простотиите у грацкиьо транспорт неса от вчера ;)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  13. 13 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#12] от "tucker case":
    Ако случаят е както го описвате контрольорът е бил прав.
    Една спирка си е пътуване, на мен ми се налага да взема автобус за една спирка до трамвая който ползвам за 9 спирки - значи ли че не трябва да дупча за автобуса.
    Друг въпрос че по-справедливо за моя случай решение би било почасов билет, или таксуване според броя спирки - с чекиране на влизане и излизане.

  14. 14 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Ами аз досега затова не си плащам билета в градския транспорт, защото и той е незаконен и глобите са незаконни.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  15. 15 Профил на anamari
    anamari
    Рейтинг: 290 Неутрално

    100 000 лв на месец прави 3300 лв на нощ, 825 лв на линия и 165 лв на курс (5 курса за 4-те часа през 40 минути). Което предполага 83 човека на курс с билетче от 2 лв. Ясно е, че няма как да се постигне този пътникопоток и линиите ще излязат нерентабилни и ще бъдат закрити. Или ще бъдат дотирани. Пита се: защо не се прежалят тези 100 000 лв и не се оставят хората да си пътуват с картите, а който няма такава - да си дупчи "нормалното" билетче от 1.60 лв - току-виж, че приходите се окажат по-добри. И нощните линии няма да се закрият, както при предишния експеримент, за да се затворят устана на "лошите момчета" от "Спаси София".
    —цитат от коментар 7 на gun


    Абсолютна тъпотия - семейството ми дава по 120 лв. месечно за карти. Ако окъснеем някъде след гости за нощния трябва да платим още осем лева на ЦГМ. И как ли не, ще си хванем такси, разбира се.

  16. 16 Профил на Martin Pustinqx
    Martin Pustinqx
    Рейтинг: 300 Неутрално

    До коментар [#1] от "Cara Mia":

    аз пък си купих кола, след като над 10 години устоявах да не го направя. цената на пътуване ми е горе долу същата (да ми излиза 20 лева на месец повече), за сметка на това пестя между 1:30 и 2 часа на ден в пътуване. да живее гроп и тяхната далновидна политика!

  17. 17 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 8685 Неутрално

    Правилна мярка. Във Финландия, например, глобата на нередовен пътник е 80 евро

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах