Част от паркинга до националния стадион "Васил Левски" ще бъде платен

Паркинг около стадион "Васил Левски"

© Юлия Лазарова

Паркинг около стадион "Васил Левски"



Паркирането в дясната част до Националния стадион "Васил Левски" до метростанцията вече ще бъде платено, като достъпът на автомобили ще бъде ограничаван с бариера. В зоната ще има 100 паркоместа, като в събота и неделя върху 44 от тях ще се разполага пазар за ски, велосипеди и други спортни стоки.


Това решение взе днес Столичният общински съвет по предложение на съветниците Николай Стойнев (ГЕРБ), Милка Христова (БСП) и Карлос Контрера (ВМРО). Преди заседанието съветниците не приеха предложението на Марта Георгиева (ДБС) точката да се отложи, защото все още не е приет подробният устройствен план за парка.


Мотивът на вносителите е, че сега пространството се използва като нерегламентиран паркинг, като автомобилите блокират достъпа до Борисовата градина.




Според решението Столичната община ще предаде зоната за стопанисване на дружеството си "Пазари Запад", което трябва да организира паркирането и провеждането на пазара. Дружеството трябва да наеме денонощна охрана и фирма, която да го почиства. "Пазари Запад" ще определи и каква такса ще се плаща за паркирането.


Сумата обаче ще бъде близка до таксите за зелената зона, която е около стадиона, каза пред журналисти Николай Стойнев. Той поясни, че автомобили на "Национална спорна база" също ще получат право да паркират безплатно в участъка.


Превръщането на зоната в паркинг ще струва общо 183 хил. лева, от които 70 хил. лева са предвидени за "роботизирана" тоалетна, която се самопочиства.


Паркирането ще продължи да бъде безплатно от лявата страна на стадиона до езерото "Ариана". Стойнев каза, че общината води разговори с "Национална спорна база", за да се намери начин пространството да се организира и да се отвори достъпът до Борисовата градина.


В края на годината общинските съветници не приеха предложение Столичната община да дари на Министерството на младежта и спорта цялото пространство около националния стадион. Тогава предложението внесе съветникът Анатоли Илиев (ГЕРБ), но то бе слабо аргументирано и съветниците от опозицията откриха редица юридически грешки в него. Така с гласовете на съветниците от ГЕРБ то не бе прието.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    Тази гнусна автоталибанска кочина трябва да бъде засипана с пръст и засята с райграс.

  2. 2 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    Тамън "класически" паркинг върху зелена площ да стане... да се чустват гостите на центъра като в междублоковите си пространства

    Pure Chewing Satisfaction
  3. 3 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 292 Неутрално

    "Мотивът на вносителите е, че сега пространството се използва като нерегламентиран паркинг, като автомобилите блокират достъпа до Борисовата градина"

    По кой начин се освобождава достъпа до Борисовата градина, след като направиш свободния паркинг- платен?!
    Сигурно поставянето на бариера го прави някак си по достъпен?!
    И в тази връзка, какво се случва с подземния паркинг , който беше направен при построяването на метростанцията?

  4. 4 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 527 Гневно

    "Мотивът на вносителите е, че сега пространството се използва като нерегламентиран паркинг, като автомобилите блокират достъпа до Борисовата градина."

    А от тук нататък как ще е ????
    ДОСТЪПА ДО ПАРКА ЩЕ СЕ ПОДОБРИ ЛИ ????


  5. 5 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#1] от "cinik":

    Всъщност това е най-големият безплатен платен паркинг в България, който се саморегулира. За 6 години никога не са ме запушвали там

  6. 6 Профил на bobsan16
    bobsan16
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Поздравления за общината. Отдавна трябваше да се предприемат мерки срещу паркирането в Борисовата градина. Досега в пиковите часове бе трудно пешеходец или велосипедист да стигне от входа на стадиона до алеите без автомобили вътре в парка
    Досега там паркираха много над 100 автомобила.

  7. 7 Профил на rdf16318709
    rdf16318709
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Твърдо съм ЗА разширяването на зелената зона, макар и на мен да ми се наложи да плащам, но поне ще има ред.

  8. 8 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 868 Неутрално
  9. 9 Профил на m_todorov
    m_todorov
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Направо трябва да се премахне. Платена зона за паркиране навсякъде.

  10. 10 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Мангизите на общинските съветници са понамалели - инфлация, повечко бело, та трябва да се намерят още...

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3691 Неутрално

    До коментар [#9] от "m_todorov":

    Данче ти ли си бе?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    Целта е да се изкарат пари, не да стане по-достъпно, красиво или безопасно.

  13. 13 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 473 Неутрално

    МУТРАТА ДОКАТО НЕ ВИ ИЗНУДИ ДА СИ ПЛАЩАТЕ ВСИЧКИТЕ РЕКЕТ ЗА ПАРКИРАНЕ НЕМА ДА ВИ ОСТАВИ НА МИРА , А ПОЧНА ОТ ЕДНО РЕСТОРАНТЧЕ С ДВАЙСЕ ПАРКОМЕСТА ТАМ ДО СЛАВИЯТА , РЪЧКАШЕ ГОСТИТЕ НА ЗЕВЕДЕНИЕТО ДА СИ ПЛАЩАЛИ РЕКЕТ ЗА ТУЙ ЧЕ СПИРАЛИ ТАМ,УСЛАДИ МЕ СЕ НА ПОДЛЕЦА ОБАЧЕ , СЕГА Е НАПЪТ ДА ГО НАВЪРВИ НА ВСИЧКИ СОФИАНЦИ,А УТРЕ МОЖЕ БИ

  14. 14 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Това "зелена София" ли е? Поголовно се режат и изкореняват дървета, нищо обратно не се възстановява, а се асфалтира, та да трябва после и да плащаме кърпенето на дупките...

  15. 15 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Защо се допуска узаконяване на нерегламентираното паркиране в парк „Борисова градина“ в условията на сключен договор за изработване на ПУП?
    Защо години наред е неглижирано нерегламентираното навлизане и паркиране в парк „Борисова градина“ като в работни дни това беше и продължава да бъде целодневен безплатен паркинг за работещи в центъра на града?
    Защо има противоречие между доклада на общинския съветник Анатоли Илиев, където се говори за предоставяне на площта около стадиона за „мероприятия“ на ММС, а становището на главния архитект е за „ясно дефиниране на места за паркиране“?
    Не трябва ли пред СОС да бъде представено подробно описание на „мероприятията“, които възнамерява да осъществи ММС върху тази площ?
    Защо при наличието на две метростанции на по-малко от 500 метра от национален стадион „Васил Левски“, 3 автобусни/тролейбусни спирки на по-малко от 500 метра, едната е Орлов мост с 12 автобуса и 4 тролея, трамвайна спирка на по-малко от 500 метра с 3 трамвая се появява необходимост от паркинг в центъра на града?
    Ако част от площта или цялата се превърне в платен паркинг за публично ползване:
    С колко паркоместа ще разполага?
    Какви ще са цените за достъп?
    Ще се допуска ли режим на паркиране за ден, каквото не се предлага от Синя и Зелена зона в района (освен за локално платено паркиране на живущите)?
    Ще се допуска ли режим на паркиране за месец, каквото не се предлага от Синя и Зелена зона в района (освен за локално платено паркиране на живущите)?
    Ще се допуска ли режим на паркиране за година, каквото не се предлага от Синя и Зелена зона в района (освен за локално платено паркиране на живущите)?
    Колко са на брой тези паркоместа, за да бъде оправдано ползването на големи части от парк „Борисовата градина“ за паркиране на лични автомобили и какви транспортно-комуникационни проблеми на града решава?
    Ако част от площта или цялата се превърне в служебен паркинг на ММС:
    За кои служители на ММС ще имат право да го ползват и на какъв режим – часов, дневен, месечен, годишен?
    На какви условия трябва да отговарят тези служители?
    Колко са на брой тези служители, за да бъде оправдано ползването на големи части от парк „Борисовата градина“ за паркиране на личните им автомобили?
    Колко служебни автомобила на ММС ще ползват тази площ?
    Ще имат ли право други държавни институции да ползват площта за паркиране на служебни автомобили?
    Ще имат ли право служители на други държавни институции да ползват площта за паркиране на лични автомобили?
    Ще има ли право Столична община да ползва площта за паркиране на служебните си автомобили и при какви условия?
    Ще имат ли право Столична община, служители в СО и съветници в СОС да ползват площта за паркиране на личните си автомобили и при какви условия?

  16. 16 Профил на Mladen Stefanov
    Mladen Stefanov
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Е...ако му боднат 3лв.-4лв. на час ще се отвори достъпа до борисовата - плащаштите ще са не повече от 10-15 човека. А и междодругото защо само част от паркинга, направете всичко платено и да почнат повечето да ползват гр. транспорт.

  17. 17 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 527 Разстроено

    Е...ако му боднат 3лв.-4лв. на час ще се отвори достъпа до борисовата - плащаштите ще са не повече от 10-15 човека. А и междодругото защо само част от паркинга, направете всичко платено и да почнат повечето да ползват гр. транспорт.
    —цитат от коментар 16 на Mladen Stefanov



    До коментар [#16] от "Mladen Stefanov":

    ДА НАПРАВЯТ И УХАЕЩИЯТ НА "РОЗИ" ВЪЗДУХ НА СОФИЯ ПЛАТЕН, ПРИМЕРНО ПО НЯКОЛКО ЛЕВА НА ЧАС И ВСИЧКИ ЩЕ СМЕ ДОВОЛНИ ???????????

  18. 18 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1831 Гневно

    Т.е въвеждането на заплащане узаконява нерегламентирания паркинг?
    Евала бе община, евала бе логика.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  19. 19 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1831 Гневно

    До коментар [#16] от "Mladen Stefanov":

    Ти имаш ли бегла представа, какво ще се случи, ако всички едновременно слязат от колите и се качат на градския транспорт в сегашния му вид?
    Много ми се иска, ама никой няма да ме послуша, да направим една нагледна демострация някой ден в час пик.
    Голяма забава ще бъде ама за няколко часа закъснение за работа никой няма компенсира глобите

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  20. 20 Профил на inkat
    inkat
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ако част от площта или цялата се превърне в служебен паркинг на ММС:За кои служители на ММС ще имат право да го ползват и на какъв режим – часов, дневен, месечен, годишен?На какви условия трябва да отговарят тези служители?Колко са на брой тези служители, за да бъде оправдано ползването на големи части от парк „Борисовата градина“ за паркиране на личните им автомобили?Колко служебни автомобила на ММС ще ползват тази площ?
    —цитат от коментар 15 на borkar

    ММС си има служебен паркинг - пише ясно няма да има преференциално паркиране - само платено!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK