Общината ще прочиства София от "визуалното замърсяване" с промени в наредба

Архив

© Надежда Чипева, Капитал

Архив



В центъра на София да не бъде възможно поставянето на т.нар. зимни градини към заведенията за консумация на открито, а по покривите на сградите да няма реклами. Те също така няма да могат да излъчват видео, мигащи светлини или образи, които се променят на по-често от 8 секунди. Също така рекламите няма да могат да бъдат озвучавани.


Това предвиждат някои от измененията в Наредбата за рекламните и преместваемите обекти, които предлагат общински съветници и главният архитект на София Здравко Здравков.


Промените целят да се въведат по-строги и ясни изисквания за поставянето на т.нар. зимни градини пред заведенията и ограничаването на броя, големината и местата, на които могат да се разполагат рекламните обекти. По този начин ще се подобрят "естетическото въздействие на градската среда", достъпността, като се освободят публичните пространства от "физически препятствия", се казва в мотивите на проектонаредбата, качена на сайта на общината за обществено обсъждане.




В тях се оказа още, че промяната се налага, защото "действащата наредба позволява твърде голяма наситеност на средата с преместваеми, рекламни и информационни елементи", което е довело до прекалено "визуално замърсяване" на средата.


Главният архитект на София се опитва да освободи града от рекламите и "зимните градини" от края на 2016 г. Оттогава на няколко пъти с негови заповеди бяха премахнати различни рекламни обекти в града, чиито договори отдавна бяха изтекли. Опитът му да намали броя и размерите на "зимните градини" по пешеходната част на бул. "Витоша" обаче доведе до протести на собствениците на заведенията.


С промените се премахва възможността за поставяне непреместваеми обекти и рекламни елементи, с изключение на тези към спирките на масовия градски транспорт и обслужващите дейностите по осигуряване на сигурността на представителни институции на държавна и общинска власт.


Така в промените в наредбата вече не се допуска поставянето на "преместавеми обекти" в първа зона на центъра. Тя обхваща участъка между бул. "Цар Освободител", бул. "Васил Левски", ул. "Екзарх Йосиф", ул. "Позитано", "Лавеле" и площадите "Света Неделя", "Народно събрание", "Орлов мост" и "Паметник Васил Левски". За поставянето на маси и столове към заведенията на открито таксата за ползване на общинската площ да бъде със 100% по-висока, е друго от новите предложения.


Рекламните обекти ще продължават да се поставят по определена от главния архитект схема. Те обаче ще трябва да са с определени размери, разстояния от кръстовище и улици. Няма да се разрешава рекламите да на са площ, по-голяма от 20% от витрините, на които са поставени. При строежи пък рекламата върху защитната мрежа, която спира падащи обекти, няма да може да е повече от 30%.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    защо не командриват няколко тулупа от СО да погледнат кръстовището на "Гешов" и "България", че тук тротоарът представлява такава "естетическа" кал, че не ми остава сила да се развълнувам от "визуалното" замърсяване.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10973 Неутрално

    От реалното замърсяване вече я почисти :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK