Напълно очаквано. Всеки си свири с клаксона, въпреки, че е забранено, но както знаем полицията само води статистика! ГТП се минава само проформа, пълно е със шумни бараки. А за моторите въобще няма да коментирам ...
Точно моторите трябва да се коментират. И АТВ-тата, чието място е на село, извън пътищата, а не в градовете! И друго трябва да се коментира - фойерверките след 22 часа. Тъкмо децата ми започнат да заспиват и някой от някъде започва да празнува с фойерверки, а децата скачат в леглата и започват да крещят: "За'я, за'я... Дядо Коледа идва...". Ходи ги успокоявай после...
И все се чудя, как да сезирам Валери Симеонов за проблема с фойерверките и спортните ауспуси - засега той се е доказал като единствен способен (и най-вече ИМАЩ ЖЕЛАНИЕ) да се бори с шума и да защитава спокойствието на почиващите. А човек поне нощем има нужда от почивка.
Прелитат отвреме-навреме от транспортните. През деня е поносимо, но нощно време е кошмарно. Тъй като коридорът е точно над главите ни, разликата я усещаме. Веднъж се събудихме цялото семейство, решихме, че блокът се руши. Комшиите на другия ден също се оплакаха.
Още от времето на Софиянски живеещите на Цариградско шосе в района около хотел Плиска чакаме обещаните шумопоглъщащи стени. Блоковете в района са най-близо до булеварда и затова ни обещаха при първа възможност да ги сложат. Е, 27 години след обещаното - нищо. Даже и не сенадявам някога да стане.
До коментар [#9] от "cristo_n":Прелитат отвреме-навреме от транспортните. През деня е поносимо, но нощно време е кошмарно. Тъй като коридорът е точно над главите ни, разликата я усещаме. Веднъж се събудихме цялото семейство, решихме, че блокът се руши. Комшиите на другия ден също се оплакаха.
Има решение и то е да се забранят ниските въздушни коридори над града! Да ги накарат всички да обикалят и да захождат през Кремиковци, а не над града. Над Красна Поляна през 5 минути минава самолет, който захожда да кацне. Шумът е доста висок.
Шумът в населените места е проява на туземския манталитет. Ако туземецът е невеж, объркан, вечно пиян и комплексиран, той опитва да изпъкне някак си. И как да го направи - вдига шум за да го забележат. Както е думата: "един простак да има наоколо и всичко се скапва". Освен това държавната политика не се води в насока намаление на шума. "Кладата" поглъща всичко.
Ещо да е абсурд, автопаркът ти е станал значително по-нов, няма трабантчета и москвичи, градският транспорт почти не се движи, какво да вдига шум? Индустрия?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Все пак броят на ''новите и безшумни'' автомобили се е увеличил многократно; задръствания стават повече и това ''компенсира'' липсата на индустрия. :) Много е важно как и къде се извършват замерванията. Например в Пловдив има една станция за замерване качеството на въздуха, която се намира насред градинката пред бившата Каменица - още с приближаването към нея се усеща съвсем различен, по-свеж въздух. Естествено е, че така ще отчетат по-добро качество на въздуха. Та същото е и с шума. Едва, когато човек отиде на място без коли, ще разбере какво значи тишина.
Все пак броят на ''новите и безшумни'' автомобили се е увеличил многократно; задръствания стават повече и това ''компенсира'' липсата на индустрия. :) Много е важно как и къде се извършват замерванията. Например в Пловдив има една станция за замерване качеството на въздуха, която се намира насред градинката пред бившата Каменица - още с приближаването към нея се усеща съвсем различен, по-свеж въздух. Естествено е, че така ще отчетат по-добро качество на въздуха. Та същото е и с шума. Едва, когато човек отиде на място без коли, ще разбере какво значи тишина.
Тая диващина със самолетите захождащи за кацане и набиращи височина току над главите и домовете ни съм я виждала само в Истанбул. Не е ли крайно време да се променят въздушните коридори и този тормоз да престане? Вече дори и нощем прелитат. Значи в Бургас могат да въртят самолетите да се снижават над морето, за да не пречат на хората, обаче в София са пуснали целия самолетен трафик над града.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
Никъде не виждам като мярка намаляване на скоростта по кварталните улици? Най-силният шум идва от търкането на гумите в асфалта, а при висока скорост, този шум е доста по-силен. Живея до главна квартална улица, която си е обикновена двулентова двупосочна улица, но с голям трафик сутрин и вечер и шумът от бързо движещите се коли (с 50-60 кмч., което е абсолютно несъобразено с естеството на улицата). Трябва да се монтират легнали полицаи явно през 50-100 метра, просто българинът е много тъпо животно.
До коментар [#17] от "T.M.": Да, а точно преди моста "Чавдар" представи си какво е. Чувал съм, че тези от високите етажи в ЕПК-тата в "Сухата река" се здрависват с пилотите.
Защо никой не споменава за шума от строителни дейности, които в някои квартали нямат секване години наред?! Наредбата за шума при тяхната дейност е толкова сложна и обтекаема (направих си труд да я изуча), че не знам дали и инспекторите към софийските районни общини могат да я разберат и приложат (не че са се засилили да контролират строителите, де).
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
Да намалят децибелите на линейките! И да се използва алармата на порции. Ужасно е, а надуването им при движение по полупразни булеварди извън пикови часове е абсолютно неуместно и стресиращо.
Жителите на всички останали градове и села в България, въобще не ги интересува шума в София...
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи."
1932 година.
"Първоначалните текстове предвиждаха и забрана за развиване на търговска дейност след 22 часа в сгради, които са в режим на етажна собственост. Поеха се и ангажименти за въвеждане на регламенти за "дразнители", като ромските сватби, климатиците и хладилниците пред магазините за алкохол и хранителни стоки." Нито едно от изброените не би намалило тормоза, ежедневен и еженощен, от транспортните средства. Не стига оживеното движение, трамваи, автобуси, леки и по-тежки автомобили, ами привечер мотористи си стартират състезания (по скорост и по грохот), като не ги е грижа нито за собствения им малоценен живот, нито за чуждия. Съсипия е за нервите, поне за моите. А над главата си имам заселен един напълно луд човек. Като съдя по честота и продължителност на работата му с пробивната машина, стените у тях сигурно са като пчелна пита. За това, че този човек все още пробива, вината си е моя и на съседите, които го търпим. Досега, ако се бяхме взели спортно, сигурно щеше да е в лудницата, където му е мястото.
колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
А над главата си имам заселен един напълно луд човек. Като съдя по честота и продължителност на работата му с пробивната машина, стените у тях сигурно са като пчелна пита. За това, че този човек все още пробива, вината си е моя и на съседите, които го търпим. Досега, ако се бяхме взели спортно, сигурно щеше да е в лудницата, където му е мястото.
Викайте полицията. Ремонти не могат да се правят без позволението на съседите през почивните дни и след еди-колко-си часа. Прочетете наредбата за шума и го превъзпитайте.
Софийска община отдавна се прави, че има сериозно намерение да решава изначално нерешими задачи. При това, тя сама ги прави нерешими, след което започва с демонстриране на голяма енергия да ги "решава". Конкретно, по отношение високите нива на шума и констатирания основен причинител - автомобилите в столицата, горната аналогия е вярна поради следното. Общината от една страна прави всичко възможно да превърне града в град на колите - и успява (противно на подхода, препоръчван от един от консултантите й, Ян Геел, с "Градове за хората"), а от друга - да решава проблемите, причинявани от автомобилното движение в града. Има явна шизофрения в това поведение на градската управа. След като ще правиш града град на колите, по-добре не послъгвай, че си много загрижен за удобното живеене на хората в него. Шофирането на кола в града е само привидно едно голямо удобство. То всъщност унищожава истински важни удобства за далеч повече жители на града от шофиращите в него. Така че, нека общината не дава вид че решава задачата за квадратурата на кръга. По-добре да си преформулира приоритетите и да започне да решава решими задачи.
Значи в Бургас могат да въртят самолетите да се снижават над морето, за да не пречат на хората, обаче в София са пуснали целия самолетен трафик над града.
Звучи добре, но просто не е вярно. Пистата е насочена точно към Бургас ( северните квартали ) . При излитане може и да правят завой към морето, но при кацане няма как и си минават през целия Славейков и Изгрев.
До коментар [#23] от "Хриси":''Тая диващина със самолетите захождащи за кацане и набиращи височина току над главите и домовете ни съм я виждала само в Истанбул.''
Защото не си живяла в Ричмънд, един от най-богатите райони на Лондон, където всяка минута небето се раздира от преминаващия самолет. Добре че поне Конкордите ги спряха.
Статията не споменава какво а шумовата норма в децибели и с колко е превишена.
Н епише и какви маскимални шумови нива са заложени в новата наредба, както и по -какъв начин ще се измерва подобрението на шумовото замърсяване след въвеждането на наредбата.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4517 НеутралноЗащо все още СО не е изработила, задължителната по закон карта на шума и плана за борба с конкретните мерки за всеки замърсен шумово район?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!penetrating
Рейтинг: 9374 НеутралноАко в града не се чува песента на птичките, значи положението е лошо...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertvtl53383951
Рейтинг: 265 НеутралноНапълно очаквано. Всеки си свири с клаксона, въпреки, че е забранено, но както знаем полицията само води статистика!
ГТП се минава само проформа, пълно е със шумни бараки.
А за моторите въобще няма да коментирам ...
cristo_n
Рейтинг: 524 Неутрално"За последните 7 години шумът от автомобили, индустрията, железопътния и въздушния транспорт в София са намалели."
ТОВА НЕ ОТГОВАРЯ НА ИСТИНАТА!
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноИ друго трябва да се коментира - фойерверките след 22 часа. Тъкмо децата ми започнат да заспиват и някой от някъде започва да празнува с фойерверки, а децата скачат в леглата и започват да крещят: "За'я, за'я... Дядо Коледа идва...". Ходи ги успокоявай после...
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноИ все се чудя, как да сезирам Валери Симеонов за проблема с фойерверките и спортните ауспуси - засега той се е доказал като единствен способен (и най-вече ИМАЩ ЖЕЛАНИЕ) да се бори с шума и да защитава спокойствието на почиващите. А човек поне нощем има нужда от почивка.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноКакво става със синята зона във Варна? Кметът на ГЕРБ други проблеми ли има?
Тодор Пеев
Рейтинг: 300 ЛюбопитноСъс самолетите какво правим? Ново летище, далеч от центъра на столицата? Или поне тотална забрана на вонени самолети да прелитат над София?
No Pain No Gaincristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноКъде пък прелитат военни самолети? Извън подготовката за разните там празници де.
Тодор Пеев
Рейтинг: 300 НеутралноДо коментар [#9] от "cristo_n":
No Pain No GainПрелитат отвреме-навреме от транспортните. През деня е поносимо, но нощно време е кошмарно. Тъй като коридорът е точно над главите ни, разликата я усещаме. Веднъж се събудихме цялото семейство, решихме, че блокът се руши. Комшиите на другия ден също се оплакаха.
astra_explorer
Рейтинг: 309 НеутралноЗа жителите ясно, ама за навлеците селяндури, които нямат жителство какво е положението не казвате! ;)
HERMES
Рейтинг: 698 НеутралноОще от времето на Софиянски живеещите на Цариградско шосе в района около хотел Плиска чакаме обещаните шумопоглъщащи стени. Блоковете в района са най-близо до булеварда и затова ни обещаха при първа възможност да ги сложат. Е, 27 години след обещаното - нищо. Даже и не сенадявам някога да стане.
Polite_Bearruby
Рейтинг: 237 ЛюбопитноШумът е втория най-голям замърсител на околната среда.
Уврежда всичко живо и отгоре до долу.
galio
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQMКак защо - за да не ни притеснява!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1465 НеутралноДо коментар [#4] от "cristo_n":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКГерб намали шума 😀😀😀
balgariez
Рейтинг: 518 НеутралноЩеше да е интересен линк към "шумовата карта" на София, за която се споменава в новината.
Pederugi kradat Bulgaria. PP - v kausha!TM
Рейтинг: 480 НеутралноИма решение и то е да се забранят ниските въздушни коридори над града! Да ги накарат всички да обикалят и да захождат през Кремиковци, а не над града. Над Красна Поляна през 5 минути минава самолет, който захожда да кацне. Шумът е доста висок.
ruby
Рейтинг: 237 ВеселоШумът в населените места е проява на туземския манталитет.
Ако туземецът е невеж, объркан, вечно пиян и комплексиран, той опитва да изпъкне някак си. И как да го направи - вдига шум за да го забележат.
Както е думата: "един простак да има наоколо и всичко се скапва".
Освен това държавната политика не се води в насока намаление на шума.
"Кладата" поглъща всичко.
princess_x
Рейтинг: 1326 Неутрално''За последните 7 години шумът от автомобили, индустрията, железопътния и въздушния транспорт в София са намалели''
Абсурд!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1465 НеутралноДо коментар [#19] от "princess_x":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕщо да е абсурд, автопаркът ти е станал значително по-нов, няма трабантчета и москвичи, градският транспорт почти не се движи, какво да вдига шум? Индустрия?
princess_x
Рейтинг: 1326 НеутралноДо коментар [#20] от "Darth Plagueis":
Все пак броят на ''новите и безшумни'' автомобили се е увеличил многократно; задръствания стават повече и това ''компенсира'' липсата на индустрия. :)
Много е важно как и къде се извършват замерванията. Например в Пловдив има една станция за замерване качеството на въздуха, която се намира насред градинката пред бившата Каменица - още с приближаването към нея се усеща съвсем различен, по-свеж въздух. Естествено е, че така ще отчетат по-добро качество на въздуха. Та същото е и с шума.
Едва, когато човек отиде на място без коли, ще разбере какво значи тишина.
princess_x
Рейтинг: 1326 НеутралноДо коментар [#20] от "Darth Plagueis":
Все пак броят на ''новите и безшумни'' автомобили се е увеличил многократно; задръствания стават повече и това ''компенсира'' липсата на индустрия. :)
Много е важно как и къде се извършват замерванията. Например в Пловдив има една станция за замерване качеството на въздуха, която се намира насред градинката пред бившата Каменица - още с приближаването към нея се усеща съвсем различен, по-свеж въздух. Естествено е, че така ще отчетат по-добро качество на въздуха. Та същото е и с шума.
Едва, когато човек отиде на място без коли, ще разбере какво значи тишина.
Хриси
Рейтинг: 1540 ЛюбопитноТая диващина със самолетите захождащи за кацане и набиращи височина току над главите и домовете ни съм я виждала само в Истанбул. Не е ли крайно време да се променят въздушните коридори и този тормоз да престане? Вече дори и нощем прелитат. Значи в Бургас могат да въртят самолетите да се снижават над морето, за да не пречат на хората, обаче в София са пуснали целия самолетен трафик над града.
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Симеон
Рейтинг: 381 НеутралноНикъде не виждам като мярка намаляване на скоростта по кварталните улици? Най-силният шум идва от търкането на гумите в асфалта, а при висока скорост, този шум е доста по-силен. Живея до главна квартална улица, която си е обикновена двулентова двупосочна улица, но с голям трафик сутрин и вечер и шумът от бързо движещите се коли (с 50-60 кмч., което е абсолютно несъобразено с естеството на улицата). Трябва да се монтират легнали полицаи явно през 50-100 метра, просто българинът е много тъпо животно.
Тодор Пеев
Рейтинг: 300 НеутралноДо коментар [#17] от "T.M.":
No Pain No GainДо коментар [#17] от "T.M.":
Да, а точно преди моста "Чавдар" представи си какво е. Чувал съм, че тези от високите етажи в ЕПК-тата в "Сухата река" се здрависват с пилотите.
patrokalche
Рейтинг: 297 НеутралноОще едно преимущество на електрически МПСта!
Matematiks
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#24] от "Симеон":
Радвай се, че не живееш близо до ПАВИРАН БУЛЕВАРД ! (Борис три), защото ще плачеш за асфалта, ако ти се случи
Jessika
Рейтинг: 1501 ГневноЗащо никой не споменава за шума от строителни дейности, които в някои квартали нямат секване години наред?! Наредбата за шума при тяхната дейност е толкова сложна и обтекаема (направих си труд да я изуча), че не знам дали и инспекторите към софийските районни общини могат да я разберат и приложат (не че са се засилили да контролират строителите, де).
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”ostin22
Рейтинг: 696 НеутралноНова порция стъкмистика..хаха.. Я да ми посочат поне 1 от тези 17% при които шумът бил намалял..:-)
There is no way to happiness, happiness is the way!alexthemaina
Рейтинг: 237 НеутралноВъпреки това 30% от населението се мести там и този тренд си продължава устойчиво! Логика?
bnm37477327
Рейтинг: 237 ГневноДа намалят децибелите на линейките! И да се използва алармата на порции. Ужасно е, а надуването им при движение по полупразни булеварди извън пикови часове е абсолютно неуместно и стресиращо.
plamen_b
Рейтинг: 2832 НеутралноПрезастрояването също увеличава шума в София. На същата площ живеят, работят и се предвижват повече хора.
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)Скакауец
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#2] от "penetrating":
Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)Чуват се. Между два ряза с ъглошлайфа на съседа отсреща.
hope
Рейтинг: 2654 НеутралноТрябва да забранят влизането на тирове в София. Минават през целия квартал Левски по булевард Вазов. Също и през част от Хаджи Димитър.
Любовта ще спаси света!!!hamiltonf
Рейтинг: 4798 ВеселоЖителите на всички останали градове и села в България, въобще не ги интересува шума в София...
Академик Павлов: "Трябва да изразя тъжното си виждане за руския човек - той има толкова слаба мозъчна система, че не може да възприема реалността като такава. Условните му рефлекси се координират не с действия, а с думи." 1932 година.Роси
Рейтинг: 8208 НеутралноА в Шумен колко птички има. Врабчета, косове, гугутки, гълъби. Всяка сутрин ми чукат на прозореца да им хвърля трохи.
malevv
Рейтинг: 287 НеутралноТия какво мерят, бе. Сигрурно и пари усвояват за писане на глупости. Само един донор на две колела вдига шум колкото самолет.
metalogy
Рейтинг: 581 Неутрално"Първоначалните текстове предвиждаха и забрана за развиване на търговска дейност след 22 часа в сгради, които са в режим на етажна собственост. Поеха се и ангажименти за въвеждане на регламенти за "дразнители", като ромските сватби, климатиците и хладилниците пред магазините за алкохол и хранителни стоки."
колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за негоНито едно от изброените не би намалило тормоза, ежедневен и еженощен, от транспортните средства. Не стига оживеното движение, трамваи, автобуси, леки и по-тежки автомобили, ами привечер мотористи си стартират състезания (по скорост и по грохот), като не ги е грижа нито за собствения им малоценен живот, нито за чуждия. Съсипия е за нервите, поне за моите.
А над главата си имам заселен един напълно луд човек. Като съдя по честота и продължителност на работата му с пробивната машина, стените у тях сигурно са като пчелна пита. За това, че този човек все още пробива, вината си е моя и на съседите, които го търпим. Досега, ако се бяхме взели спортно, сигурно щеше да е в лудницата, където му е мястото.
Yard
Рейтинг: 1713 НеутралноВикайте полицията. Ремонти не могат да се правят без позволението на съседите през почивните дни и след еди-колко-си часа. Прочетете наредбата за шума и го превъзпитайте.
deep_water
Рейтинг: 237 НеутралноОт една страна, на когото не му харесва да си ходи на село сред природата.
Таралеж
Рейтинг: 2169 НеутралноВ големия град е шумно, мръсно и забързано. Ако си млад и с кариера нямаш друг избор. Но всички останали които са се подложили на стрес без причина?
penetrating
Рейтинг: 9374 ВеселоДо коментар [#33] от "Скакауец":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИ скандала, който вдига жена му между две бири :) :) :)
waldmeister
Рейтинг: 356 НеутралноСофийска община отдавна се прави, че има сериозно намерение да решава изначално нерешими задачи. При това, тя сама ги прави нерешими, след което започва с демонстриране на голяма енергия да ги "решава".
waldmeisterКонкретно, по отношение високите нива на шума и констатирания основен причинител - автомобилите в столицата, горната аналогия е вярна поради следното.
Общината от една страна прави всичко възможно да превърне града в град на колите - и успява (противно на подхода, препоръчван от един от консултантите й, Ян Геел, с "Градове за хората"), а от друга - да решава проблемите, причинявани от автомобилното движение в града.
Има явна шизофрения в това поведение на градската управа.
След като ще правиш града град на колите, по-добре не послъгвай, че си много загрижен за удобното живеене на хората в него.
Шофирането на кола в града е само привидно едно голямо удобство.
То всъщност унищожава истински важни удобства за далеч повече жители на града от шофиращите в него.
Така че, нека общината не дава вид че решава задачата за квадратурата на кръга. По-добре да си преформулира приоритетите и да започне да решава решими задачи.
dorn
Рейтинг: 1983 НеутралноЗвучи добре, но просто не е вярно. Пистата е насочена точно към Бургас ( северните квартали ) . При излитане може и да правят завой към морето, но при кацане няма как и си минават през целия Славейков и Изгрев.
princess_x
Рейтинг: 1326 НеутралноДо коментар [#23] от "Хриси":''Тая диващина със самолетите захождащи за кацане и набиращи височина току над главите и домовете ни съм я виждала само в Истанбул.''
Защото не си живяла в Ричмънд, един от най-богатите райони на Лондон, където всяка минута небето се раздира от преминаващия самолет. Добре че поне Конкордите ги спряха.
Peni Nikol
Рейтинг: 4584 ЛюбопитноПо селата няма шум, няма хора, няма прах има много зелено....
Peni Nikolsubsonic
Рейтинг: 526 НеутралноСтатията не споменава какво а шумовата норма в децибели и с колко е превишена.
Н епише и какви маскимални шумови нива са заложени в новата наредба, както и по -какъв начин ще се измерва подобрението на шумовото замърсяване след въвеждането на наредбата.