Общината подготвя ново разширение на зелената зона в София

Общината подготвя ново разширение на зелената зона в София

© Надежда Чипева, Капитал



Ново разширение на платената зелена зона за паркиране в районите "Лозенец", "Оборище", "Възраждане" и "Красно село" обсъждат столичните общински съветници. Те подготвят и други промени, като въвеждане на ограничение за броя винетни стикери за паркиране, които да се издават на едно домакинство и това предблоковите пространства, които не са на улицата, също да са част от синята и зелената зона.


Промените ще се направят с изменения в наредбата за организацията на движението и са по предложение на районните кметове и Центъра за градска мобилност, като вече се обсъждат от общинските съветници, каза днес Зафир Зарков - зам.-председател на комисията по транспорт.


В идните дни проектът за промени в наредбата ще бъде качен на сайта на общинския съвет за изпращане на становища в рамките на месец. След това ще бъде проведено обществено обсъждане с граждани. Ако след това бъдат одобрени от общинските съветници, новите платени зони и правила ще влязат в сила от 1 ноември, поясни Зарков.




Предложението е в новата зелена зона да попаднат 5500 паркоместа.


Район "Лозенец" ще бъде най-засегнат, като според предложението целият квартал между булевардите "Джеймс Баучер" и "Никола Вапцаров" ще бъде зелена зона. От есента на миналата година паркирането е платено в по-близката до центъра на града част от квартала. Неведнъж кметът на района Любомир Дреков е казвал, че заради въвеждането на промените голяма част от паркиралите дотогава в тази част на квартала са се пренесли в другата, където все още е безплатно.


В "Красно село" тя ще обхване района между булевардите "Иван Гешов", "Пенчо Славейков", "Ген. Тотлебен" и "Георги Софийски".


В район "Възраждане" искането е зелената зона да обхване участъка между булевардите "Константин Величков", "Сливница", "Александър Стамболийски" и улиците "Димитър Петков" и "Опълченска".


За "Оборище" новата зона ще обхване малкия район между булевардите "Христо и Евлоги Георгиеви", "Ситняково", "Данаил Николаев" и ул. "Черковна".


Пространствата, които са пред сгради, но не са на улицата, която е платена зона за паркиране, също да бъдат включени в нея, искат от Центъра за градска мобилност. Причината е, че често граждани подавали сигнали, че достъпът до жилищата им е блокиран от паркирали коли, които оставят на място с дни, защото в тези части се паркира безплатно.


В едно домакинство да има най-много до 3 автомобила с винетни стикери за паркиране в платена зона е другата промяна в наредбата. Причината е, че сега има случаи на един адрес да има по 6 автомобила. Стикерите за живеещи в зелена зона са по 100 лева за 12 месеца, а за синя сумата е 150 лева. За втори автомобил сумите са два пъти по-големи, но са възможни и промени в тези такси.

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    А така, малко лапат досега.

    седеньето го зголемува задникот
  2. 2 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    Принципно подкрепям разширяването на зоните върху цяла София, НО с една разлика - изваждането на тази хранилка от общинатаи лапите на ГЕРБ.

    седеньето го зголемува задникот
  3. 3 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    А това изречение прочетохте ли го

    ...предблоковите пространства, които не са на улицата, също да са част от синята и зелената зона
    Няма да се накрадат

    Кога ще гласуват увеличени, 2 лева на час нищо не е за най ниските заплати в ЕС

  4. 4 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Няма как без подобни мерки, навсякъде по света за паркиране в центъра ( някъде дори в цели градове) се плаща, при това доста повече.
    Всички искаме чист въздух, но в ежедневието искаме с колите и до клозета да ходим,

  5. 5 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 2011 Весело

    платени зони по кварталите да... у центаро обаче требе напаро да забранят паркирането и точка...
    туй още от утре и на първо време... после сичкия трафик аут... у квадрата между партиарха, скобелев, опълченска, сливница и левски требе да остане само градски транспорт и обслужващ трафик.

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  6. 6 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 663 Неутрално

    "Общината подготвя ново разширение на зелената зона в София"

    Приветствам!
    Там, където паркирането е платено обикновено има ред и свободни места.
    В крайна сметка притежаването на автомобил не е задължително.

  7. 7 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#5] от "tucker case":

    като правило транзитният трафик няма работа в центъра, но с градоустройство от преди 70 години е така.
    Да припомним, че преди 2-3 години Общината отхвърли идеята за транзитен тунел под бул. Цар Освободител.

  8. 8 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Чакаме с нетърпение. А паркиращите на бул. Никола Вапцаров кога ще ги разкарат? Надявам се синята зона да включи и булеварда и така да се реши проблема.

    В момента повечето работещи в поредния изсечен парк край Токуда паркират отсреща в квартала по тротоари и навсякъде... Зелената зона трябва да реши проблема...

    Stef
  9. 9 Профил на riazor_bg
    riazor_bg
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Бугаринът е средно 120кг от банички и ракия и не може да ходи или да ползва градски транспорт. Това е геноцид срещу народо

  10. 10 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 635 Любопитно

    "В крайна сметка притежаването на автомобил не е задължително.
    —цитат от коментар 6 на мики маус


    По-точно казано всекидневното ползване на автомобил в града без да имаш адекватна и много вероятна възможност да паркираш в близост до работата си трябва да се редуцира...

    Stef
  11. 11 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    "Общината подготвя ново разширение на зелената зона в София"Приветствам!Там, където паркирането е платено обикновено има ред и свободни места.В крайна сметка притежаването на автомобил не е задължително.
    —цитат от коментар 6 на мики маус


    Какво приветстваш,
    Новата зона стана на 5 километра от центъра.
    Така проблема се измества с по един квартал към периферията докато стигне всичко до околовръстното да стане платено и пак да се загуби смисъла му.
    Просто ще откраднат едни милиони в повече

  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3692 Неутрално

    И аз одобрявам идеята. Трябва да има ред в паркирането.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  13. 13 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    Чакаме с нетърпение. А паркиращите на бул. Никола Вапцаров кога ще ги разкарат? Надявам се синята зона да включи и булеварда и така да се реши проблема.В момента повечето работещи в поредния изсечен парк край Токуда паркират отсреща в квартала по тротоари и навсякъде... Зелената зона трябва да реши проблема...
    —цитат от коментар 8 на stef


    Аз работя точно там и ходя на работа пеша от Дианабад като вървя само през гора. Един час на ден разходка на чист въздух. А Вапцаров също ще го правят зелена зона, не само Лозенец.

    The best way to predict the future is to invent it.
  14. 14 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Удрииии!

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  15. 15 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Очаквайте скоро и в Младост, Люлин и Дружба - синьо-зелена зона!!!То и без това София си е една огромна зона!
    И аз не одобрявам за щяло и нещяло да се качваш на колата, защото не си свикнал да ходиш вече, но работата е там, че парите от тези зони отиват в нечий джоб, а не за улеснение на всички нас, които ги плащае!

  16. 15 Профил на jakodim
    jakodim
    Рейтинг: 238 Весело

    А "бяла зона" кога? Всичко е събиране на много пари, а отчет къде отиват няма!

  17. 17 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Мерки трябват срещу тея, които паркират по булевардите. Бул. България срещу Jumbo от 3 ленти става в 2. Паркиращите "за малко" на втора линия по Стамболийски и Ботев също са много дразнещи нарушители

    I shave with Occam's razor
  18. 18 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Браво. Хората да престанат да използват колите си да ни задушават с дизеловите пушеци, а да започнат да използват градския транспорт

  19. 19 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#4] от "tsvetko_51":

    И как точно тия мерки подобряват въздуха? Тия превърнаха зоните в откровена кражба.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#18] от "Tzariqt e Gol":

    Верно ли? Т.е., ако не си карам колата, няма да плащам зона за нея? Ти си изключително умен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#8] от "stef":

    Мда, полезни идиоти винаги е имало...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 491 Гневно

    И аз одобрявам идеята. Трябва да има ред в паркирането.
    —цитат от коментар 12 на Читател


    А защо обвързвате събирането на при от една частна фирма с реда изобщо? Не е ли работа на пътна полиция това? За какво плащаме данъци като не си мърдат и малкия пръст???
    Ред не е равна на плащане за зона!!! Редът трябва да се контролира от полицията и съответните органи!

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#22] от "T.M.":

    Защото община плюс държава действат в пълен синхрон в един разкошен рекет. Те ти казват - ако не ти направим зона (т.е., ако не си плащаш), полицията няма да съблюдава реда при теб.
    Мутрите от 90те биха завидели на тая наглост.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Не разбирате ли , че като стане цяла София платена зона нищо не решавате, просто ви товарят се едни 100-200 лева на година за дето си паркирате в квартала в който живеете. Нито ви осигуряват определено място нито с парите изграждат паркинги за да не се спира по тротоарите

  25. 25 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Абе който паркира по 20 лева на час.. За просто минаване по 10 лева всеки път... И това за всичко от околовръстното навътре... :-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  26. 26 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    До коментар [#9] от "riazor_bg":

    Българинът има кола защото ако трябва да разчита на държавата ще трябва да пътува 7 часа с влака до Бургас а няма и 400 километра. Каручка да си купи за същото време ще стига.
    и 10 часа до Варна ...
    Да не говорим, че от всеки литър бензин държавата прибира 1 лев и в хазната само от акцизите на горивото влизат няколко милиарда с които плащат пенсии вместо да подобряват инфраструктурата

  27. 27 Профил на apolon78
    apolon78
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Дано дочакаме! Беше за 2016, отложиха за Юни 2018, сега за Ноември 2018, и дали ще стане - никой не знае.
    Не бръкнеш ли в джоба на простака (и покрай него на читавия човек, за съжаление), няма да има ред!
    В никакъв случай не одобрявам начина, по който се управлява ЦГМ, но въвеждането на регулация в зоните за паркиране е единствения начин да се спасим от човекоподобните на четири колела, които си мислят, че тротоарите и градинките са място за паркиране или могат да си държат излезлите от движение трошки на улицата.
    И аз съм шофьор, но от малко забележимата част на онези, които спазват правилата за паркиране.

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#27] от "apolon78":

    Викаш, зоната означава непаркиране в градинките, а?
    Както казах, властта винаги има нужда от полезни идиоти. Особено, когато толкова сляпо си вЕрват.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Няма как без подобни мерки, навсякъде по света за паркиране в центъра ( някъде дори в цели градове) се плаща, при това доста повече.Всички искаме чист въздух, но в ежедневието искаме с колите и до клозета да ходим,
    —цитат от коментар 4 на tsvetko_51


    И друг път съм писал по темата, но най-много ме дразнят подобни коментари. Шофирал съм в сигурно 15 града от Западна Европа. Навсякъде плащаш и има ограничения под различна форма, НО! едно голямо "но". Това, дето ти взимат парите, а не получаваш гарантирана услуга никъде го няма. В момента "зоната" в София ми иска да платя 100 или 500 лева за стикер, като ЖИВУЩ в района, а когато дойда с колата пред дома си - места ако си намериш! Това какво е? А ако не си намеря? Платил съм, ама проблемът си е мой? Какъв е изходът ли? Ами първо, да не продават всеки парцел във всяка община за 5-етажно блокче на мястото на еднофамилна къща, без да изискват гаражите или паркоместата да са колкото броя на апартаментите. Втото, да строят общински паркинги, на които да мога да спирам със стикера, който съм платил, за да знам, че когато давам пари, място има. Аз съм живял в малко, средновековно градче в Белгия. Под централният площад имаше огромен пркинг и всички, живеещи в центъра, си държаха колите там. Нито от градушки ги беше страх, нито загрозяваха стария, краси център с безброй паркирани коли. Тук къде са тези паркинги? Много е лесно да въведеш ограниченията, като не си си мръднал пръста да дадеш алтернативно решение. И другият много тънък момент, е че парите от "зоната" - десетки милиони левове всяка година, СЕ ИЗПАРЯВАТ. Писани са като "разход по дейността на зоната" и като теглиш чертата - нищо и половина като печалба в бюджета на общината. Има ли нужда да обняснявам, че това е АБСОЛЮТНО невъзможно, при условие, че цялата "дейност" на "зоната" е да набие едни колчета и да започне да събира пари от въздуха? Цялата система практически е автоматизирана с СМС-те, ония убитаци с елечетата, първо са малко на брой и второ работят за смехотворни заплати. "Паяците и "скобите", които също са "дейност", се плащат от хората отделно, при това солено. В заключение ще кажа едно - софиянци живеем в разбит, грозен, мръсен, хаотичен град, защото сме ТЪПИ и си го заслужаваме. Паметник на тази тъпота, са коментарите от сорта "ми трябва да се плаща", "ми навсякъде е така". Не, не е. На нормалните места е нормално, тука е по нашенски.

  30. 30 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    До коментар [#29] от "sylvester":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++

  31. 31 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    ГЕРБ осраха София необратимо!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  32. 32 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 313 Неутрално

    До коментар [#3] от "001":

    В повечето случаи т. нар. "предблокови пространства" са общиснки площи с нищо по-различни от останалите улици и булеварди в града. Защо в такъв случай да бъдат тълкувани различно? Форми на платено/контролирано паркиране трябва да има в абсолютно цяла София! Без изключение. Това разбира се в едно с пълна публичност и прозрачност как се харчат събраните пари а не както е в момента...

  33. 33 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 788 Весело

    Бравооо, общината осигури още 5500 паркоместа! Бравооо ... :)

  34. 34 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1312 Любопитно

    До коментар [#18] от "Tzariqt e Gol":

    Щото всички автобуси са електрически, нали? :)

  35. 35 Профил на kotyo
    kotyo
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Интересно, пак пропускат вътрешните улици на квартал Иван Вазов. Любопитно защо?
    Там си е отдавна за зона. Някой да е чувал нещо в тази връзка?

  36. 36 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    "Викаш, зоната означава непаркиране в градинките, а?
    Както казах, властта винаги има нужда от полезни идиоти. Особено, когато толкова сляпо си вЕрват."

    Разбрахме, де! В продължение на 30 минути сте повторили едно и също нещо 6 пъти. И гоподинът не "вика", а най-спокойно обяснява какво мисли. За разлика от вас - само веднъж. И не разбирам защо наричате хората с мнение, различно от вашето "идиоти".

  37. 37 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#29] от "sylvester":

    "Аз съм живял в малко, средновековно градче в Белгия."

    Това обяснява позицията ви. Ако имахте опит с някой голям град във Великобротания, например, мнението ви едва ли щеше да остане същото. В много квартали ако не си "резидент" изобщо не можеш да паркираш освен на 1-2 специално обозначени места и цените са космически.
    Изобщо, автоматичното пренасяне на опит не е най-доброто. Единствено съм съгласен с осигуряването на места ако си платил и живееш там. От друга страна всички искаме евтини и достъпни жилища. Това автоматично означава презасторяване и липса на паркоместа. Отгоре на всичко много от семействата имат две, че и повече коли. Значи общината трябва да осигури около 40 м2 на едно семейство пред дома му за паркиране. Както и да смятате - сметката не излиза. Единственият изход е поскъпването на местата за паркиране.

  38. 38 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Данък паркиране ще расте и ще стане 50 лв на ден! Това са най-лесните и безотчетни пари за градската мафия! От 2019 г ще се въведе и данък дишане. По 1 ст на вдишване, издишването ще е безплатно! Честито.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  39. 39 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 492 Неутрално

    синьо-зелените зони не решават проблема, само го преместват. цеият град ли трябва да стане зона, за да има "ред" в паркирането? ако си мислите, че мнозинството хора могат да стигнат лесно и сравнително удобно с градски транспорт до работните си места, помислете си пак.

  40. 40 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 280 Неутрално

    При рекламирана цел на Зоните е намаляване на трафика, ограничаване на престоя в центъра, до кога ще има Служебен абонамент. Излиза, че ако имаш повече пари заобикаляш целта на въвеждането на зоните.

  41. 41 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    До коментар [#24] от "001":

    Данък паркиране- това е точния израз.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  42. 42 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Неведнъж кметът на района Любомир Дреков е казвал, че заради въвеждането на промените голяма част от паркиралите дотогава в тази част на квартала са се пренесли в другата, където все още е безплатно.
    -------
    Е след новото кардинално решение - ще се преместят още малко по-натам.

  43. 43 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#38] от "chichka":

    "Данък паркиране ще расте и ще стане 50 лв на ден!"


    Аз имам подземен паркинг. Цените в момента вървят около 10-12 К долара. Защо общината трябва да ви осигурява на вас безплатно място за паркиране? Това не е ли форма на скрито дотиране?

  44. 44 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    До коментар [#43] от "grajdanin1":

    Сори, но изобщо не си разбрал какво влагам в написаното от мен.
    Лека вечер.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  45. 45 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#27] от "apolon78":Викаш, зоната означава непаркиране в градинките, а?Както казах, властта винаги има нужда от полезни идиоти. Особено, когато толкова сляпо си вЕрват.
    —цитат от коментар 28 на Darth Plagueis


    Ами да - зоната наистина означава непаркиране в градинките. Защото от ЦГМ набиват колчета около градинките. Иначе всички биха паркирали там и полза от зоната няма да има. Така като страничен ефект намалява и калта по улиците.

    Живея в квартал, в който въведоха зелена зона миналата година и мога да кажа, че се промени много и то в положителна посока. Според мен трябва паркирането в цяла София да е платено, да се заплаща и през почивните дни и да се вдигне цената 2-3 пъти.

  46. 46 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Много закъсняло, много страхливо разширение. Решението е в денонощното платено паркиране до околовръстното. Няма как иначе да се справим с автомобилното оскотяване. Просто трябва да намалим и броя, и трафика на лични МПС, а платеното паркиране е единственото работещо решение. Въвеждане на изцяло електронни процедури за стикерите, обединяване на базата данни на КАТ и ЕСГРАОН, ако си под наем, проверка по електронен път за платени данъци на хазяина. И брутален контрол и при издаване на стикерите и на място на улицата.

  47. 47 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 412 Неутрално

    "Обществени многоетажни паркинги" е един мит:
    1. Намери парцел в кадастъра
    2. Стойност на парцела.
    3. Стойност на строежа.
    4. Стойност на поддръжката.
    5. Стойност на охраната.
    6. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат.
    7. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ти т.е. денонощен шум и мръсен въздух, ще си съгласен ли? - Никога няма да мине обществено обсъждане.
    8. Не се решава проблема с трафика на лични МПС т.е. не се решава въпроса с висенето в задръствания на градския транспорт и той продължава да е непривлекателен

  48. 48 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Годишен стикер за паркиране в определен периметър по местодомуване - за първа кола - 400 лв, за втора кола на същия адрес - 800лв, за втора кола на същия собственик - 1500 лв. и т.н. Извън този периметър 2-4 лв/час. Само така ще освободим улиците за да има бърз и удобен градски транспорт, по-чист въздух и най-вече по-малко шум. Мръсният въздух и шумът убиват.
    Първо трябва да освободим улиците. Автобусът е на 200м от спирката, на таблото пише 1 минута, а идва след 9 минути. Автобусът е застинал в гигантско задръстване предизвикано от коли, чието използване се дължи в 90 % от случаите на това, че са били паркирани безплатно през деня.
    Няма безплатно паркиране и бърз и удобен градски транспорт едновременно.

  49. 49 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Зоните са нещо необходимо за цяла София. Прави ми впечатление, че всички реват, че ще плащат, а никой не осъзнава, че се решава друг проблем - ще се редуцират колите на прииждащите и ще има места за местните. Като жител на горен Лозенец, именно в предвиденото за зона каре, мога да ви кажа, че през седмицата е ад от работещи в долен Лозенец, работещи около Токуда, майки с деца около детските градини до метрото, и не на последно място - ученици от горните класове на гиманзиите, които още от 11 клас са с коли (живея именно срещу такава).
    През уикенда проблеми с паркирането във вътрешността на това каре няма! С въвеждането на зоната се ограничава именно престоя на гостите на квартала. Няма как да дойде с кола, когато е на 8 часа работен ден, а зоната е 2 или 4 часа. Друго важно е , че наемателите ще се принудят да се регистрират по местоживеене заради заветното стикерче, което автоматично оскъпява и данък и ГО. Щото аман и от гости, които трошат софийските улици/тротоари, а плащат 1/3 разходи във Видин примерно.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  50. 50 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#49] от "Silence":

    +++!

  51. 51 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    До коментар [#47] от "borkar":

    Айде пак започна старата песен.
    Да ти намеря ли какво спорихме с тебе преди една година и по точки да ти кажа, колко не си прав?
    Защо толкова ви е страх от тия подземни паркинги бе, защото не можете от тях да дерете хората ли?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  52. 52 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    До коментар [#48] от "borkar":

    "Първо трябва да освободим улиците."

    Как по-точно?
    Като конфискуваш колите на хората ли? Примерно. Щото, ако не са в задръстване, ще задръстят улиците по местоживеене.
    И ако примерно го направиш, де ще денеш толкова тарлясници?
    Айде мисли малко преди да пишеш.
    Улиците могат да се освободят при вече така създадената ситуация, само и единствено, ако се изградят подземни квартални паркинги.
    При това условие, ще плащам с кеф каквото ми поискат.
    БТВ, улиците ще се освободят и когато пътуването с градски транспорт стане значително по-евтино и удобно от пътуването с кола.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  53. 53 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#51] от "rapidfire":

    Да, помня, ти така и не ми показа парцел - покажи в исофмап.бг и да го обсъдим.

    Ти само по местоживеене ли искаш или при работата ти да има подземен паркинг?

    Моловете имат 1000-1500 подземни паркоместа и какво става по празници около тях?

    Искаш ли същото под твоя прозорец сутрин и вечер в работни дни?

    Как подземните паркинги намаляват трафика?

    Смисълът от платените зони е основно да намалят трафика или да освободят паркоместа - кое е е първото?

    Как може да се намали трафика на лични МПС по бул. Евлоги Горгиев например - с повече автобуси или с платено паркиране или с комбинация от двете или само с едното?

    Колко в лева е приемливо за теб да плащаш за подземен паркинг по местодомуване?

    Как очакваш да паркираш другаде в града например при работата ти - в подземен паркинг за колко лева, платено на улицата за колко лева, безплатно на улицата?

    И не дера хората, нямам нищо общо със Столична община...даже напротив.

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8806 Неутрално

    Не свършиха неоправените в ГЕРБ.

  55. 55 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Един примерен квартал, в който проблемът с паркирането би се решил изцяло е Зона Б-5 - има 7 подземни паркинга с доста паркоместа, които са били предвидени за всички живеещи в блоковете, под които са построени. Да, ама някоя групировка ги е окупирала преди години и дава местата срещу 105 лева на месец, при което желаещите са много малко, а колите задръстват квартала, както е навсякъде из София. Е, защо някоя държавна институция не се задейства и не проучи въпроса, за да се намери решение за ползването на празните клетки като се намали наема например? Не знам колко точно са местата, но мисля, че са по около 400 на клетка, демек едни 2000 (от 2800 примерно) места стоят празни, заради лакомията на някоя фирма...

  56. 56 Профил на b
    b
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#29] от "sylvester":
    Евалата, обяснихте го ясно и точно на всички умници, които искат да ги ограбват, да хранят общинската бандитска групировка и да се чудят къде да си спрат колите.

  57. 57 Профил на b
    b
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#32] от "06210311":
    Това е чудесно, НО Пеевски по последните проверки е един почтен човек... по професия следовател

  58. 58 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Браво за лозенец! Най-после! От кога го чакаме този момент!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  59. 59 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Кога ще гласуват увеличени, 2 лева на час нищо не е за най ниските заплати в ЕС
    —цитат от коментар 3 на 001


    бре, бре, най-ниски им заплатите, ама от колите не можеш ги свали, жални да ги оплачеш, пак световната конспирация им виновна.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  60. 60 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Не знам колко точно са местата, но мисля, че са по около 400 на клетка, демек едни 2000 (от 2800 примерно) места стоят празни, заради лакомията на някоя фирма...
    —цитат от коментар 55 на Г.Е.М.


    Ако това е така, тази фирма е доста тъпа, защото се лишава от огромен доход. Просто трябва да свали цената, това е най-елементарното пазарно решение. Общината няма какво да прави там.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  61. 61 Профил на Ige Koyo
    Ige Koyo
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#29] от "sylvester":

    +++++ Най-после едно адекватно мнение по статията!

  62. 62 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Не разбирате ли , че като стане цяла София платена зона нищо не решавате, просто ви товарят се едни 100-200 лева на година за дето си паркирате в квартала в който живеете. Нито ви осигуряват определено място нито с парите изграждат паркинги
    —цитат от коментар 24 на 001

    Не е баш тъй.
    Първо, ще се спре паркирането на всички коли с номера РК, КН, ВР, и т.н. Нищо лично против тези хора, просто колите им очевидно не са регистрирани на съответния адрес. Да си ги регистрират и да си плащат данъка в София, па да паркират тогава.
    Второ, ще се разкарат всякакви баракуди, които никога не се карат, но се държат като безплатен килер. Данъка им е 20 лева на година, но стикера ще им е 150, освен това без валиден ГТП и ГО мисля не се дава стикер, така че ето ти още 200-300 лева, и това ще обезмисли да си държиш старата таратайка, която само заема място, а не се кара.

  63. 63 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Аз съм живял в малко, средновековно градче в Белгия. Под централният площад имаше огромен пркинг и всички, живеещи в центъра, си държаха колите там. Нито от градушки ги беше страх, нито загрозяваха стария, краси център
    —цитат от коментар 29 на sylvester

    И 100 лева на година, тоест 8 лева = 4 евро на месец, ли струваше това удоволствие?
    Ако направят покрити паркинги и ги изплащат с цената на стикера, той ще е поне 1000 лева. Гараж под 100 лв/месец няма, в центъра са и по 200. Това е ако са частни. Ако са общински, нищо чудно и двойно да е, щот комисионните натоварват цената и държавното винаги излиза два пъти по-скъпо от частното. Справка: всички улични ремонти.

  64. 64 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 412 Неутрално

    До коментар [#63] от "Камен":

    Трябваше да каже и градчето, и да видим условията за ползване на паркинга, да не говорим, че София не е градче. Затова писах по-горе, че подземните паркинги за София са илюзия и трябва да се спре с тоя мит изричан включително и от общински съветници.

  65. 65 Профил на npocmaka
    npocmaka
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Твърде малко. Трябва да се разшири още , както във всеки голям град в белите държави.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK