
© Надежда Чипева, Капитал
Ново разширение на платената зелена зона за паркиране в районите "Лозенец", "Оборище", "Възраждане" и "Красно село" обсъждат столичните общински съветници. Те подготвят и други промени, като въвеждане на ограничение за броя винетни стикери за паркиране, които да се издават на едно домакинство и това предблоковите пространства, които не са на улицата, също да са част от синята и зелената зона.
Промените ще се направят с изменения в наредбата за организацията на движението и са по предложение на районните кметове и Центъра за градска мобилност, като вече се обсъждат от общинските съветници, каза днес Зафир Зарков - зам.-председател на комисията по транспорт.
В идните дни проектът за промени в наредбата ще бъде качен на сайта на общинския съвет за изпращане на становища в рамките на месец. След това ще бъде проведено обществено обсъждане с граждани. Ако след това бъдат одобрени от общинските съветници, новите платени зони и правила ще влязат в сила от 1 ноември, поясни Зарков.
Предложението е в новата зелена зона да попаднат 5500 паркоместа.
Район "Лозенец" ще бъде най-засегнат, като според предложението целият квартал между булевардите "Джеймс Баучер" и "Никола Вапцаров" ще бъде зелена зона. От есента на миналата година паркирането е платено в по-близката до центъра на града част от квартала. Неведнъж кметът на района Любомир Дреков е казвал, че заради въвеждането на промените голяма част от паркиралите дотогава в тази част на квартала са се пренесли в другата, където все още е безплатно.
В "Красно село" тя ще обхване района между булевардите "Иван Гешов", "Пенчо Славейков", "Ген. Тотлебен" и "Георги Софийски".
В район "Възраждане" искането е зелената зона да обхване участъка между булевардите "Константин Величков", "Сливница", "Александър Стамболийски" и улиците "Димитър Петков" и "Опълченска".
За "Оборище" новата зона ще обхване малкия район между булевардите "Христо и Евлоги Георгиеви", "Ситняково", "Данаил Николаев" и ул. "Черковна".
Пространствата, които са пред сгради, но не са на улицата, която е платена зона за паркиране, също да бъдат включени в нея, искат от Центъра за градска мобилност. Причината е, че често граждани подавали сигнали, че достъпът до жилищата им е блокиран от паркирали коли, които оставят на място с дни, защото в тези части се паркира безплатно.
В едно домакинство да има най-много до 3 автомобила с винетни стикери за паркиране в платена зона е другата промяна в наредбата. Причината е, че сега има случаи на един адрес да има по 6 автомобила. Стикерите за живеещи в зелена зона са по 100 лева за 12 месеца, а за синя сумата е 150 лева. За втори автомобил сумите са два пъти по-големи, но са възможни и промени в тези такси.
Пипера е много лют
Рейтинг: 817 НеутралноА така, малко лапат досега.
седеньето го зголемува задникотПипера е много лют
Рейтинг: 817 НеутралноПринципно подкрепям разширяването на зоните върху цяла София, НО с една разлика - изваждането на тази хранилка от общинатаи лапите на ГЕРБ.
седеньето го зголемува задникот001
Рейтинг: 1095 НеутралноА това изречение прочетохте ли го
...предблоковите пространства, които не са на улицата, също да са част от синята и зелената зона
Няма да се накрадат
Кога ще гласуват увеличени, 2 лева на час нищо не е за най ниските заплати в ЕС
tsvetko_51
Рейтинг: 2276 НеутралноНяма как без подобни мерки, навсякъде по света за паркиране в центъра ( някъде дори в цели градове) се плаща, при това доста повече.
Всички искаме чист въздух, но в ежедневието искаме с колите и до клозета да ходим,
tucker case
Рейтинг: 1852 Веселоплатени зони по кварталите да... у центаро обаче требе напаро да забранят паркирането и точка...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...туй още от утре и на първо време... после сичкия трафик аут... у квадрата между партиарха, скобелев, опълченска, сливница и левски требе да остане само градски транспорт и обслужващ трафик.
мики маус
Рейтинг: 1142 Неутрално"Общината подготвя ново разширение на зелената зона в София"
Приветствам!
Там, където паркирането е платено обикновено има ред и свободни места.
В крайна сметка притежаването на автомобил не е задължително.
мики маус
Рейтинг: 1142 НеутралноДо коментар [#5] от "tucker case":
като правило транзитният трафик няма работа в центъра, но с градоустройство от преди 70 години е така.
Да припомним, че преди 2-3 години Общината отхвърли идеята за транзитен тунел под бул. Цар Освободител.
stef
Рейтинг: 837 НеутралноЧакаме с нетърпение. А паркиращите на бул. Никола Вапцаров кога ще ги разкарат? Надявам се синята зона да включи и булеварда и така да се реши проблема.
StefВ момента повечето работещи в поредния изсечен парк край Токуда паркират отсреща в квартала по тротоари и навсякъде... Зелената зона трябва да реши проблема...
riazor_bg
Рейтинг: 298 НеутралноБугаринът е средно 120кг от банички и ракия и не може да ходи или да ползва градски транспорт. Това е геноцид срещу народо
stef
Рейтинг: 837 ЛюбопитноПо-точно казано всекидневното ползване на автомобил в града без да имаш адекватна и много вероятна възможност да паркираш в близост до работата си трябва да се редуцира...
Stef
001
Рейтинг: 1095 НеутралноКакво приветстваш,
Новата зона стана на 5 километра от центъра.
Така проблема се измества с по един квартал към периферията докато стигне всичко до околовръстното да стане платено и пак да се загуби смисъла му.
Просто ще откраднат едни милиони в повече
Читател
Рейтинг: 3808 НеутралноИ аз одобрявам идеята. Трябва да има ред в паркирането.
Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)EU defender
Рейтинг: 2321 НеутралноАз работя точно там и ходя на работа пеша от Дианабад като вървя само през гора. Един час на ден разходка на чист въздух. А Вапцаров също ще го правят зелена зона, не само Лозенец. The best way to predict the future is to invent it.
clint_eastwood
Рейтинг: 1007 НеутралноУдрииии!
Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата властchinaski
Рейтинг: 453 НеутралноОчаквайте скоро и в Младост, Люлин и Дружба - синьо-зелена зона!!!То и без това София си е една огромна зона!
И аз не одобрявам за щяло и нещяло да се качваш на колата, защото не си свикнал да ходиш вече, но работата е там, че парите от тези зони отиват в нечий джоб, а не за улеснение на всички нас, които ги плащае!
jakodim
Рейтинг: 238 ВеселоА "бяла зона" кога? Всичко е събиране на много пари, а отчет къде отиват няма!
Сахаров
Рейтинг: 741 НеутралноМерки трябват срещу тея, които паркират по булевардите. Бул. България срещу Jumbo от 3 ленти става в 2. Паркиращите "за малко" на втора линия по Стамболийски и Ботев също са много дразнещи нарушители
I shave with Occam's razorTzariqt e Gol
Рейтинг: 729 НеутралноБраво. Хората да престанат да използват колите си да ни задушават с дизеловите пушеци, а да започнат да използват градския транспорт
Darth Plagueis
Рейтинг: 4321 НеутралноДо коментар [#4] от "tsvetko_51":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ как точно тия мерки подобряват въздуха? Тия превърнаха зоните в откровена кражба.
Darth Plagueis
Рейтинг: 4321 НеутралноДо коментар [#18] от "Tzariqt e Gol":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли? Т.е., ако не си карам колата, няма да плащам зона за нея? Ти си изключително умен.
Darth Plagueis
Рейтинг: 4321 НеутралноДо коментар [#8] от "stef":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМда, полезни идиоти винаги е имало...
T.M.
Рейтинг: 492 ГневноА защо обвързвате събирането на при от една частна фирма с реда изобщо? Не е ли работа на пътна полиция това? За какво плащаме данъци като не си мърдат и малкия пръст???
Ред не е равна на плащане за зона!!! Редът трябва да се контролира от полицията и съответните органи!
Darth Plagueis
Рейтинг: 4321 НеутралноДо коментар [#22] от "T.M.":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЗащото община плюс държава действат в пълен синхрон в един разкошен рекет. Те ти казват - ако не ти направим зона (т.е., ако не си плащаш), полицията няма да съблюдава реда при теб.
Мутрите от 90те биха завидели на тая наглост.
001
Рейтинг: 1095 НеутралноНе разбирате ли , че като стане цяла София платена зона нищо не решавате, просто ви товарят се едни 100-200 лева на година за дето си паркирате в квартала в който живеете. Нито ви осигуряват определено място нито с парите изграждат паркинги за да не се спира по тротоарите
ostin22
Рейтинг: 748 НеутралноАбе който паркира по 20 лева на час.. За просто минаване по 10 лева всеки път... И това за всичко от околовръстното навътре... :-)
There is no way to happiness, happiness is the way!001
Рейтинг: 1095 НеутралноДо коментар [#9] от "riazor_bg":
Българинът има кола защото ако трябва да разчита на държавата ще трябва да пътува 7 часа с влака до Бургас а няма и 400 километра. Каручка да си купи за същото време ще стига.
и 10 часа до Варна ...
Да не говорим, че от всеки литър бензин държавата прибира 1 лев и в хазната само от акцизите на горивото влизат няколко милиарда с които плащат пенсии вместо да подобряват инфраструктурата
apolon78
Рейтинг: 241 НеутралноДано дочакаме! Беше за 2016, отложиха за Юни 2018, сега за Ноември 2018, и дали ще стане - никой не знае.
Не бръкнеш ли в джоба на простака (и покрай него на читавия човек, за съжаление), няма да има ред!
В никакъв случай не одобрявам начина, по който се управлява ЦГМ, но въвеждането на регулация в зоните за паркиране е единствения начин да се спасим от човекоподобните на четири колела, които си мислят, че тротоарите и градинките са място за паркиране или могат да си държат излезлите от движение трошки на улицата.
И аз съм шофьор, но от малко забележимата част на онези, които спазват правилата за паркиране.
Darth Plagueis
Рейтинг: 4321 НеутралноДо коментар [#27] от "apolon78":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВикаш, зоната означава непаркиране в градинките, а?
Както казах, властта винаги има нужда от полезни идиоти. Особено, когато толкова сляпо си вЕрват.
sylvester
Рейтинг: 504 НеутралноИ друг път съм писал по темата, но най-много ме дразнят подобни коментари. Шофирал съм в сигурно 15 града от Западна Европа. Навсякъде плащаш и има ограничения под различна форма, НО! едно голямо "но". Това, дето ти взимат парите, а не получаваш гарантирана услуга никъде го няма. В момента "зоната" в София ми иска да платя 100 или 500 лева за стикер, като ЖИВУЩ в района, а когато дойда с колата пред дома си - места ако си намериш! Това какво е? А ако не си намеря? Платил съм, ама проблемът си е мой? Какъв е изходът ли? Ами първо, да не продават всеки парцел във всяка община за 5-етажно блокче на мястото на еднофамилна къща, без да изискват гаражите или паркоместата да са колкото броя на апартаментите. Втото, да строят общински паркинги, на които да мога да спирам със стикера, който съм платил, за да знам, че когато давам пари, място има. Аз съм живял в малко, средновековно градче в Белгия. Под централният площад имаше огромен пркинг и всички, живеещи в центъра, си държаха колите там. Нито от градушки ги беше страх, нито загрозяваха стария, краси център с безброй паркирани коли. Тук къде са тези паркинги? Много е лесно да въведеш ограниченията, като не си си мръднал пръста да дадеш алтернативно решение. И другият много тънък момент, е че парите от "зоната" - десетки милиони левове всяка година, СЕ ИЗПАРЯВАТ. Писани са като "разход по дейността на зоната" и като теглиш чертата - нищо и половина като печалба в бюджета на общината. Има ли нужда да обняснявам, че това е АБСОЛЮТНО невъзможно, при условие, че цялата "дейност" на "зоната" е да набие едни колчета и да започне да събира пари от въздуха? Цялата система практически е автоматизирана с СМС-те, ония убитаци с елечетата, първо са малко на брой и второ работят за смехотворни заплати. "Паяците и "скобите", които също са "дейност", се плащат от хората отделно, при това солено. В заключение ще кажа едно - софиянци живеем в разбит, грозен, мръсен, хаотичен град, защото сме ТЪПИ и си го заслужаваме. Паметник на тази тъпота, са коментарите от сорта "ми трябва да се плаща", "ми навсякъде е така". Не, не е. На нормалните места е нормално, тука е по нашенски.
хм
Рейтинг: 1266 НеутралноДо коментар [#29] от "sylvester":
++++++++++++++++++++++++++++++++
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4075 НеутралноГЕРБ осраха София необратимо!
Libertarianism is just anarchy for rich people06210311
Рейтинг: 255 НеутралноДо коментар [#3] от "001":
В повечето случаи т. нар. "предблокови пространства" са общиснки площи с нищо по-различни от останалите улици и булеварди в града. Защо в такъв случай да бъдат тълкувани различно? Форми на платено/контролирано паркиране трябва да има в абсолютно цяла София! Без изключение. Това разбира се в едно с пълна публичност и прозрачност как се харчат събраните пари а не както е в момента...
Smoke
Рейтинг: 735 ВеселоБравооо, общината осигури още 5500 паркоместа! Бравооо ... :)
imaligoogle_hr
Рейтинг: 526 ЛюбопитноДо коментар [#18] от "Tzariqt e Gol":
Щото всички автобуси са електрически, нали? :)
kotyo
Рейтинг: 8 НеутралноИнтересно, пак пропускат вътрешните улици на квартал Иван Вазов. Любопитно защо?
Там си е отдавна за зона. Някой да е чувал нещо в тази връзка?
grajdanin1
Рейтинг: 777 НеутралноДо коментар [#28] от "Darth Plagueis":
"Викаш, зоната означава непаркиране в градинките, а?
Както казах, властта винаги има нужда от полезни идиоти. Особено, когато толкова сляпо си вЕрват."
Разбрахме, де! В продължение на 30 минути сте повторили едно и също нещо 6 пъти. И гоподинът не "вика", а най-спокойно обяснява какво мисли. За разлика от вас - само веднъж. И не разбирам защо наричате хората с мнение, различно от вашето "идиоти".
grajdanin1
Рейтинг: 777 НеутралноДо коментар [#29] от "sylvester":
"Аз съм живял в малко, средновековно градче в Белгия."
Това обяснява позицията ви. Ако имахте опит с някой голям град във Великобротания, например, мнението ви едва ли щеше да остане същото. В много квартали ако не си "резидент" изобщо не можеш да паркираш освен на 1-2 специално обозначени места и цените са космически.
Изобщо, автоматичното пренасяне на опит не е най-доброто. Единствено съм съгласен с осигуряването на места ако си платил и живееш там. От друга страна всички искаме евтини и достъпни жилища. Това автоматично означава презасторяване и липса на паркоместа. Отгоре на всичко много от семействата имат две, че и повече коли. Значи общината трябва да осигури около 40 м2 на едно семейство пред дома му за паркиране. Както и да смятате - сметката не излиза. Единственият изход е поскъпването на местата за паркиране.
chichka
Рейтинг: 1694 НеутралноДанък паркиране ще расте и ще стане 50 лв на ден! Това са най-лесните и безотчетни пари за градската мафия! От 2019 г ще се въведе и данък дишане. По 1 ст на вдишване, издишването ще е безплатно! Честито.
Русия- проказата на планетата Земя.невеж
Рейтинг: 539 Неутралносиньо-зелените зони не решават проблема, само го преместват. цеият град ли трябва да стане зона, за да има "ред" в паркирането? ако си мислите, че мнозинството хора могат да стигнат лесно и сравнително удобно с градски транспорт до работните си места, помислете си пак.
iceto_
Рейтинг: 310 НеутралноПри рекламирана цел на Зоните е намаляване на трафика, ограничаване на престоя в центъра, до кога ще има Служебен абонамент. Излиза, че ако имаш повече пари заобикаляш целта на въвеждането на зоните.
chichka
Рейтинг: 1694 НеутралноДо коментар [#24] от "001":
Русия- проказата на планетата Земя.Данък паркиране- това е точния израз.
kapitan_laino
Рейтинг: 951 НеутралноНеведнъж кметът на района Любомир Дреков е казвал, че заради въвеждането на промените голяма част от паркиралите дотогава в тази част на квартала са се пренесли в другата, където все още е безплатно.
-------
Е след новото кардинално решение - ще се преместят още малко по-натам.
grajdanin1
Рейтинг: 777 НеутралноДо коментар [#38] от "chichka":
"Данък паркиране ще расте и ще стане 50 лв на ден!"
Аз имам подземен паркинг. Цените в момента вървят около 10-12 К долара. Защо общината трябва да ви осигурява на вас безплатно място за паркиране? Това не е ли форма на скрито дотиране?
chichka
Рейтинг: 1694 НеутралноДо коментар [#43] от "grajdanin1":
Русия- проказата на планетата Земя.Сори, но изобщо не си разбрал какво влагам в написаното от мен.
Лека вечер.
Калник
Рейтинг: 852 НеутралноАми да - зоната наистина означава непаркиране в градинките. Защото от ЦГМ набиват колчета около градинките. Иначе всички биха паркирали там и полза от зоната няма да има. Така като страничен ефект намалява и калта по улиците.
Живея в квартал, в който въведоха зелена зона миналата година и мога да кажа, че се промени много и то в положителна посока. Според мен трябва паркирането в цяла София да е платено, да се заплаща и през почивните дни и да се вдигне цената 2-3 пъти.
borkar
Рейтинг: 341 НеутралноМного закъсняло, много страхливо разширение. Решението е в денонощното платено паркиране до околовръстното. Няма как иначе да се справим с автомобилното оскотяване. Просто трябва да намалим и броя, и трафика на лични МПС, а платеното паркиране е единственото работещо решение. Въвеждане на изцяло електронни процедури за стикерите, обединяване на базата данни на КАТ и ЕСГРАОН, ако си под наем, проверка по електронен път за платени данъци на хазяина. И брутален контрол и при издаване на стикерите и на място на улицата.
borkar
Рейтинг: 341 Неутрално"Обществени многоетажни паркинги" е един мит:
1. Намери парцел в кадастъра
2. Стойност на парцела.
3. Стойност на строежа.
4. Стойност на поддръжката.
5. Стойност на охраната.
6. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат.
7. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ти т.е. денонощен шум и мръсен въздух, ще си съгласен ли? - Никога няма да мине обществено обсъждане.
8. Не се решава проблема с трафика на лични МПС т.е. не се решава въпроса с висенето в задръствания на градския транспорт и той продължава да е непривлекателен
borkar
Рейтинг: 341 НеутралноГодишен стикер за паркиране в определен периметър по местодомуване - за първа кола - 400 лв, за втора кола на същия адрес - 800лв, за втора кола на същия собственик - 1500 лв. и т.н. Извън този периметър 2-4 лв/час. Само така ще освободим улиците за да има бърз и удобен градски транспорт, по-чист въздух и най-вече по-малко шум. Мръсният въздух и шумът убиват.
Първо трябва да освободим улиците. Автобусът е на 200м от спирката, на таблото пише 1 минута, а идва след 9 минути. Автобусът е застинал в гигантско задръстване предизвикано от коли, чието използване се дължи в 90 % от случаите на това, че са били паркирани безплатно през деня.
Няма безплатно паркиране и бърз и удобен градски транспорт едновременно.
Silence
Рейтинг: 487 НеутралноЗоните са нещо необходимо за цяла София. Прави ми впечатление, че всички реват, че ще плащат, а никой не осъзнава, че се решава друг проблем - ще се редуцират колите на прииждащите и ще има места за местните. Като жител на горен Лозенец, именно в предвиденото за зона каре, мога да ви кажа, че през седмицата е ад от работещи в долен Лозенец, работещи около Токуда, майки с деца около детските градини до метрото, и не на последно място - ученици от горните класове на гиманзиите, които още от 11 клас са с коли (живея именно срещу такава).
Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"През уикенда проблеми с паркирането във вътрешността на това каре няма! С въвеждането на зоната се ограничава именно престоя на гостите на квартала. Няма как да дойде с кола, когато е на 8 часа работен ден, а зоната е 2 или 4 часа. Друго важно е , че наемателите ще се принудят да се регистрират по местоживеене заради заветното стикерче, което автоматично оскъпява и данък и ГО. Щото аман и от гости, които трошат софийските улици/тротоари, а плащат 1/3 разходи във Видин примерно.
borkar
Рейтинг: 341 НеутралноДо коментар [#49] от "Silence":
+++!
rapidfire
Рейтинг: 1788 НеутралноДо коментар [#47] от "borkar":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Айде пак започна старата песен.
Да ти намеря ли какво спорихме с тебе преди една година и по точки да ти кажа, колко не си прав?
Защо толкова ви е страх от тия подземни паркинги бе, защото не можете от тях да дерете хората ли?
rapidfire
Рейтинг: 1788 НеутралноДо коментар [#48] от "borkar":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!"Първо трябва да освободим улиците."
Как по-точно?
Като конфискуваш колите на хората ли? Примерно. Щото, ако не са в задръстване, ще задръстят улиците по местоживеене.
И ако примерно го направиш, де ще денеш толкова тарлясници?
Айде мисли малко преди да пишеш.
Улиците могат да се освободят при вече така създадената ситуация, само и единствено, ако се изградят подземни квартални паркинги.
При това условие, ще плащам с кеф каквото ми поискат.
БТВ, улиците ще се освободят и когато пътуването с градски транспорт стане значително по-евтино и удобно от пътуването с кола.
borkar
Рейтинг: 341 НеутралноДо коментар [#51] от "rapidfire":
Да, помня, ти така и не ми показа парцел - покажи в исофмап.бг и да го обсъдим.
Ти само по местоживеене ли искаш или при работата ти да има подземен паркинг?
Моловете имат 1000-1500 подземни паркоместа и какво става по празници около тях?
Искаш ли същото под твоя прозорец сутрин и вечер в работни дни?
Как подземните паркинги намаляват трафика?
Смисълът от платените зони е основно да намалят трафика или да освободят паркоместа - кое е е първото?
Как може да се намали трафика на лични МПС по бул. Евлоги Горгиев например - с повече автобуси или с платено паркиране или с комбинация от двете или само с едното?
Колко в лева е приемливо за теб да плащаш за подземен паркинг по местодомуване?
Как очакваш да паркираш другаде в града например при работата ти - в подземен паркинг за колко лева, платено на улицата за колко лева, безплатно на улицата?
И не дера хората, нямам нищо общо със Столична община...даже напротив.
Роси
Рейтинг: 9009 НеутралноНе свършиха неоправените в ГЕРБ.
Г.Е.М.
Рейтинг: 1092 НеутралноЕдин примерен квартал, в който проблемът с паркирането би се решил изцяло е Зона Б-5 - има 7 подземни паркинга с доста паркоместа, които са били предвидени за всички живеещи в блоковете, под които са построени. Да, ама някоя групировка ги е окупирала преди години и дава местата срещу 105 лева на месец, при което желаещите са много малко, а колите задръстват квартала, както е навсякъде из София. Е, защо някоя държавна институция не се задейства и не проучи въпроса, за да се намери решение за ползването на празните клетки като се намали наема например? Не знам колко точно са местата, но мисля, че са по около 400 на клетка, демек едни 2000 (от 2800 примерно) места стоят празни, заради лакомията на някоя фирма...
b
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#29] от "sylvester":
Евалата, обяснихте го ясно и точно на всички умници, които искат да ги ограбват, да хранят общинската бандитска групировка и да се чудят къде да си спрат колите.
b
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#32] от "06210311":
Това е чудесно, НО Пеевски по последните проверки е един почтен човек... по професия следовател
султана глаушева
Рейтинг: 3237 НеутралноБраво за лозенец! Най-после! От кога го чакаме този момент!
На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!clint_eastwood
Рейтинг: 1007 Неутралнобре, бре, най-ниски им заплатите, ама от колите не можеш ги свали, жални да ги оплачеш, пак световната конспирация им виновна.
Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
clint_eastwood
Рейтинг: 1007 НеутралноАко това е така, тази фирма е доста тъпа, защото се лишава от огромен доход. Просто трябва да свали цената, това е най-елементарното пазарно решение. Общината няма какво да прави там. Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
Ige Koyo
Рейтинг: 0 НеутралноДо коментар [#29] от "sylvester":
+++++ Най-после едно адекватно мнение по статията!
Камен
Рейтинг: 912 НеутралноНе е баш тъй.
Първо, ще се спре паркирането на всички коли с номера РК, КН, ВР, и т.н. Нищо лично против тези хора, просто колите им очевидно не са регистрирани на съответния адрес. Да си ги регистрират и да си плащат данъка в София, па да паркират тогава.
Второ, ще се разкарат всякакви баракуди, които никога не се карат, но се държат като безплатен килер. Данъка им е 20 лева на година, но стикера ще им е 150, освен това без валиден ГТП и ГО мисля не се дава стикер, така че ето ти още 200-300 лева, и това ще обезмисли да си държиш старата таратайка, която само заема място, а не се кара.
Камен
Рейтинг: 912 НеутралноИ 100 лева на година, тоест 8 лева = 4 евро на месец, ли струваше това удоволствие?
Ако направят покрити паркинги и ги изплащат с цената на стикера, той ще е поне 1000 лева. Гараж под 100 лв/месец няма, в центъра са и по 200. Това е ако са частни. Ако са общински, нищо чудно и двойно да е, щот комисионните натоварват цената и държавното винаги излиза два пъти по-скъпо от частното. Справка: всички улични ремонти.
borkar
Рейтинг: 341 НеутралноДо коментар [#63] от "Камен":
Трябваше да каже и градчето, и да видим условията за ползване на паркинга, да не говорим, че София не е градче. Затова писах по-горе, че подземните паркинги за София са илюзия и трябва да се спре с тоя мит изричан включително и от общински съветници.
npocmaka
Рейтинг: 448 НеутралноТвърде малко. Трябва да се разшири още , както във всеки голям град в белите държави.