Трябва всички, ама абсолютно всички паркоместа и места за паркиране, да станат платени, като в Амстердам, а санкциите за паркиране в градинки да се измерват в хиляди, за да се подобри положението в София
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
А колите по покривите ли щесе паркират? Такава е българската работа - "Цялата пара в свирката". Не се създават никакви условия за позитивно развитие, обаче от хората се очаква да имат някаква "активна гражданска позиция" дори за проблеми, които не зависят от тях, а от едни други хора, обратното на граждани...
"Тротоарите трябва да гарантират безопасното, комфортно и удобно придвижване на всички в градската среда. За да осигуряват това, те трябва да бъдат проходими, достатъчно широки и без препятствия, да осигуряват бързи и праволинейни връзки и да имат равна и качествена настилка", се казва в съобщение на организацията. Софийските тротоари обаче не "не отговарят на нито един от изброените параметри"
А СЕГА ДЕ ????
УЛИЦИТЕ трябва да гарантират безопасното, комфортно и удобно придвижване на всички в градската среда. За да осигуряват това, те трябва да бъдат проходими, достатъчно широки и без препятствия, да осигуряват бързи и праволинейни връзки и да имат равна и качествена настилка", се казва в съобщение на организацията. Софийските УЛИЦИ обаче не отговарят на нито един от изброените параметри"
За българския народ това ще бъде епохален исторически скок, сравним само с 681 г. и Покръстването 864 г. Историята показва, че революционни събития от подобен калибър не могат да минат без катаклизми, както е станало с посичането на 52 болярски рода от княз Борис I. И в сегашния случай може да се стигне до брожения, в които голи до кръста автоталибани да изпълнят улиците, да палят гуми и хвърлят коктейли Молотов, крещейки:
"Кола акбар, нафта акбар, народът иска да паркира върху градинка или тротоар!"
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Изобщо не е нужно да се паркира другаде освен в личния гараж или на платен паркинг. На който това не му отърва, просто не кара кола, както е във всяка малка европейска столица. Колата е ЛИЧНА собственост и мястото ѝ по презумпция не е на нито едно ОБЩЕСТВЕНО място. Никой не е длъжен да ти осигурява къде да я сложиш, никой не е длъжен да ти я заобикаля на тротоара, нито пък на покрива. За колите - специални места, платени паркинги - колкото по-малко, толкова по-добре - а за у вас - купете си гараж.
. Една от причините за това са именно автомобилите, които разрушават настилките. ________________ Ай ся как па настилки на по 50г. още носят па поставените от ГЕРБ изкарват от ден до пладне? Спаси София, колко пъти се противопостави на общинските служители и групировките над тях за строителство в зелени площи и междублокови пространства? Проблема не е от автомобилите е от дивашкото градоустройство, аз като гледам автомобилите по над 100х.лв без ДДС имат къде да си спират!
Ами остави си колата извън центъра и отиди на работа с градския. Какъв по-точно е проблемът? За какво ти е да паркираш на пъпа на София? Тротоарите са създадени за пешеходци, не за коли. В центъра на София ако поискам да отида от Витошка до Народния театър трябва да вървя по улицата. Всички тротоари между две от най-важните локации в София са заети с паркирани коли.
Ще станеш 15 минути по-рано за работа просто. Нищо не ти пречи.
Пред сградата, където се помещава "Националната лотария", на Фритьоф Нансен, даже усложливо при ремонта пропуснаха да засадят унищоженото дърво. Направиха им служебен абонамент.
Това е така. Колите за София са прекалено много, и няма необходимата инфраструктура за тях. Ако в покрайнините на София се създадат големи паркинги, до които да има удобен транспорт - метро и т.н., проблемът би бил решен, като повечето собственици на автомобили биха се пренасочили да си ползват колите за пътувания извън града, докато в града ползват градския транспорт. Според мен това е бъдещето. Но това не може да стане от днес за утре и единствено с вдигане на цени и глоби.
Вярно. Обаче, поглеждам през балкона и виждам, че цялата улица е запълнена с паркирали коли от двете и страни. Платеният паркинг в района е един, и не би поел повече от 5% от тези коли, ако не и по малко. Дали трябва да се направят още 20 паркинга наоколо, за да поемат колите?
Както виждаш, проблемът е комплексен и опира до градско планиране и прочее фактори.
До коментар [#2] от "Боян Таксиров":Ами остави си колата извън центъра и отиди на работа с градския. Какъв по-точно е проблемът? За какво ти е да паркираш на пъпа на София? Тротоарите са създадени за пешеходци, не за коли. В центъра на София ако поискам да отида от Витошка до Народния театър трябва да вървя по улицата. Всички тротоари между две от най-важните локации в София са заети с паркирани коли. Ще станеш 15 минути по-рано за работа просто. Нищо не ти пречи.
София отдавна трябваше да бъде спасена, но няма от кого. Аз и до ден днешен не мога да накарам колеги, които живеят до 2-3 км от офиса да идват с алтернативен транспорт, а не с личните си коли. Мрънкат за всичко, особено за паркирането, сами виждат, че НЯМА къде, нооо колата не я остават - кеф им било да си джъткат, не искали да се бутат в миризливия ГТ, мързяло ги да карат колела и т.н., оправдания да искаш...
В главите, в главите ни е целия проблем, остатък от социализма, когато да имаш кола беше въпрос на обществен престиж...
Ами, то си пише. Кампанията е за премахване на служебните абонаменти на общината. Ти ако знаеш някакви общински сгради в Надежда или Кръстова вада, кажи. Аз не знам.
Чудесен анализ. Пропускаш само едно - всичто това няма да стане от нищото. Общината няма да го направи ей така, щото са невероятно кадърни и се грижат за нас. Ще стане ако има граждански натиск да стане. И Спаси София с тая инициатива в момента подемат тоя граждански натиск. И твоят първи коментар отдолу е да ги насолиш, че подемат гражданския натиск.
Този натиск за който говориш, трябва да е обоснован. Ако общината забрани паркирането по тротоарите, КЪДЕ ще паркират автомобилите? Ще задръстят улиците, така че колите няма да могат да се разминават по тях? Не ме разбирай погрешно, съвсем не защитавам хаоса и произвола, но мисля, че ако натискът не е в правилната насока, то цялата работа е шум за нищо. Какво, ако общинарите ходят с градския транспорт на работа? Това ще промени ли нещо?
НЕ.
Виж, ако исканията наистина са за това, да се изградят повече паркинги в покрайнините, подземни и надземни, баш центъра на София да стане зона, свободна от автомобили и да пускат само градски транспорт и таксита, а за влизането в широкия център с автомобил да се плаща такса - би било обосновано, щом се предлага опция къде да се държат колите. Но без такава опция и стратегия за развитие, няма смисъл. Всеки ден автопаркът на София се увеличавал с 1000 автомобила, съм чувал. Само с административни мерки това не се решава - трябва общината да инвестира в решенията за бъдещето.
Хайде да посоча малко по-цветущо ситуацията. Аз си строя къща, но за да спестя пари не съм си направил кенеф. И идвам в твоя, при това без да те питам. С твоята позиция ти ми казваш, че си ОК с това положение, щото аз все пак няма къде другаде, нали?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Ти май пак не разбираш. Въпросът е къде да отидат всички тези коли? Има ли достатъчно гаражи и паркинги в София за да ги поемат? Ако няма, то каква част все пак могат да поемат? 10%? 20%? 30%?
А останалите? Това е много прост въпрос, нали? Само че отговорът е сложен.
Слагаш ВИСОКИ цени и който иска да си плаща! Давам пример, колега живеещ на един х@й място идваше с колата. Сега се премести да работи в центъра, там е синя зона! Е ходи с метрото... Ако ме разбираш накъде бия. Само зелените и сини зони ще пооправят донякъде нещата.
ПП Аз живея още по в центъра от теб, още по голям проблем е при нас
Как в Скопие може да има многоетажни паркинги на символични цени в центъра, с тук не? И къде отиват парите от зоните? Защо не се строят такива паркинги? Само се крадат, затова!
Всички тия "мерки" са абсолютно вредни. Престанете да сравнявате София с Амстердам. Хората в София не искат да карат колело, нито имат условия за това (не говоря за велоалеите, говоря например в офисите, в които работят, да имат условия да се преоблекат и изкъпят преди работа. В общия случай няма дори къде да си оставиш колелото без да ти го гепят. Безразборното строене на велоалеи не доведе до кой знае колко повече колоездачи. Застанете по Дондуков, дневно не минават повече от 100. За сметка на това по булеварда минават десетки хиляди коли. Стана така, че 100-тина души преебаха десетки хиляди. Абсолютно същото е по Т. Александров и Раковска. Като се взимат от паркоместата се прави задръстване. Колите са принудени да обикалят и да стоят в трафика повече. Задръстванията се увеличиха значително след като измацаха Раковска (улицата е стеснена) например. Причината градския да не се използва не е само гъзария. Не разбирам нарочно ли се преструвате, че не знаете, че от точка А до точка Б, което с кола отнема около 10-15 минути, с градския обикновено отнема 30-40 мин? Не заради липсата на бус ленти или задръствания, а защото повечето връзки са абсурдни, за да идеш от един квартал в друг обикновено трябва да идеш в Центъра. И метрото е така. От Дружба до центъра са 40 минути. С кола са 15. Освен това метрото обхваща малка част от града, много често за да го ползваш трябва да ползваш друг транспорт, което допълнително те забавя. Неудобството, мръсотията и липсата на климатик в жегата не ги коментирам дори. Какво е решението на "Спаси София" и другите подобни "граждански организации"? Да лъжат хората, че мръсния въздух с фините прахови частици се дължи на колите и да правят задръстванията още по-големи, така че вместо за 15 минути с кола да се стига за 40, което е горе-долу колкото и с градския? Не мерси.
Проблема е, ч еникой не иска да слезе от колата ! Слиза от колата, само АКО ГО УДАРИШ ПО ДЖОБА ! Сега вдена ли или да го напиша по бавно на диалект като за зад кино Петър Берон?
Аз не съм против финансовия филтър за притежателите на коли. Изобщо колите са едно все по непедходящо транспортно решение от екологична, енергийна, градоустройствена и прочее гледна точка. Въпросът е как да се действа сега. Примерно, ако живееш в центъра би ли бил навит да плащаш 700 лева на месец такса за паркинг от утре? Или пък ще я оставиш на паркинг в Младост 4 за 450 лева на месец? Ами ако няма достатъчно паркинги, цената ще скочи? Какво се прави в тази ситуация, когато няма изградена инфраструктура, която да подкрепи тези решения?
Остави глупостите ! Аджеволации само по местоживеене както е сега! Останалите.... Останалите с градския или да си плащат това, което каза ти. Както и аз ще плащам, ако работя някъде, където има само платени места за паркиране. Или ще ходя с колело или с метро...
С други думи искаш над половината софиянци да се откажат от колите си ВЕДНАГА? Коя ще бъде тази градска управа, която да се ангажира с подобно решение? Нали това ще струва доста гласове на съответните партии?
Бояне, не разбираш. Идеята е именно да НЕ си навит да плащаш 700 лв. или 450, или колкото са нужни. Идеята е толкова да не си навит, че да зарежеш тъпата си тенекия и в града да се придвиждваш с градки транспорт. Или колело. Или пеш. Зависи какви разстояние и с каква цел изминаваш. Даже, ако отидем по-далеч, адекватната политика за ограничаване на автомобилите да включва дори когато си навит да даваш 700 или 7000 дори, да няма къде. Това. Грубо, но работи. Осигуряването на решения за автомобилите НЕ работи, доказано. Колкото повече решения, толкова повече автомобили. На всеки ъгъл да цвъкнеш паркинг - не че има останали свободни ъгли в тоя шитхол - пак ще ти се напълни с коли и още ще прииждат. Тва е положението.
Виж коментар 30. Според мен, колкото и да се иска хората мигом да се откажат от колите си по финансови причини, това НЕ може да се осъществи на практика.
Аз искам всички, които не могат без автомобили, но същевременно настояват, че градската управа не прави нищо по въпроса за да им осигури места, да предприемат конкретни действия, а не да паркират по тротоарите за да не превръщат техните лични проблеми в такива на гражданите, които желаят да ползват тротоарите по предназначение. Достатъчно ясен ли съм?
НИКОЙ НЕ Е ДЛЪЖЕН, да ти осигурява ПАРКОМЯСТО ! Купуваш си гараж и толкова.
Виж за длъжен е ДЛЪЖЕН ДА САКНЦИОНИРА ВСИЧКИ ПЕДЕРУГИ ПАРКИРАЩИ НЕПРАВИЛНО по градинки, тротоари, завои и къде ли не! Също е длъжен да СЪБИРА ПРИНУДИТЕЛНО тези глоби и също според мен е удачно да се удесеторят тези глоби !
На вашата улица като е двупосочна защо паркират и от двете и страни тия нещастници? Аз ще ти кажа защо.... защото няма кой да им тресне по 500 лева глоба и да им я удвои ако не я плати до 3 месеца и след това да я събере по съдебен път със запор на заплатата..... А на бас, че на 2-ият път вече няма и да си помисли да паркира така.....?!?
Добре, щом си толкова принципен и мислиш, че това е най големия проблем на държавата, направи инициативен комитет и действай по въпроса. Но трябва да убедиш хората, че това е най важната кауза, за да застанат зад теб.
Аз например бих подкрепил първо инициативи, срещу например незаконното подслушване, следене и т.н., като третиращи по приоритетни и съществени за обществото проблеми, но всеки с дерта си...
До коментар [#14] от "Г.Е.М.": А каква е разликата мжду тогава и сега? Вече 70 години управляват комунисти! А и съвсем не е необходимо бай Х@й да заселва България в София!
До тук само 26 минуса, заради предложението да се действа със стимул, а не със забрани и санкции. Подземни гаражи с абонамент към картата за градски транспорт или отделно. Колчета по тротоарите. Евтин градски транспорт (никой не може да ме убеди, че пътя ми до работа с кола е 4,80 лв, а с автобуса, който вози пъти повече пътници, разхода и е 6,40! Поредната кражба). Но не и при този форумен електорат!
Е, защо тогава това не се случва и не се приемат такива разпоредби?
Защото подобни мерки са НЕРЕАЛИСТИЧНИ.
Това да си кажеш - аз имам кинти, и искам оня цървул там да не ми паркира на мястото, затова дай да му вдигна таксите и да го накарам да се блъска в трамвая е решение, което удовлетворява малцинството, към което вероятно принадлежиш, но не и останалите. Затова и в условия на демокрация няма как да се приемат такива неща.
До коментар [#2] от "Боян Таксиров":Изобщо не е нужно да се паркира другаде освен в личния гараж или на платен паркинг.На който това не му отърва, просто не кара кола, както е във всяка малка европейска столица.Колата е ЛИЧНА собственост и мястото ѝ по презумпция не е на нито едно ОБЩЕСТВЕНО място. Никой не е длъжен да ти осигурява къде да я сложиш, никой не е длъжен да ти я заобикаля на тротоара, нито пък на покрива. За колите - специални места, платени паркинги - колкото по-малко, толкова по-добре - а за у вас - купете си гараж.
До "Спаси София " : Може да обърнете внимание и на факта , че Столична община разчертава синя и зелена зона в нарушение на Закона за движение по пътищата , като не спазва ограничението от 5 метра от зоната на кръстовището , а на места и задължителните 20 метра преди пешеходна пътека ! С това се създава непосредствена опасност от ПТП , в името на повече финансови постъпления в бюджета на Общината .
До коментар [#17] от "Боян Таксиров":Хайде да посоча малко по-цветущо ситуацията. Аз си строя къща, но за да спестя пари не съм си направил кенеф. И идвам в твоя, при това без да те питам. С твоята позиция ти ми казваш, че си ОК с това положение, щото аз все пак няма къде другаде, нали?
Мнозинството от тукашният форумен електорат е крайно "принципно" само когато става въпрос за решения, които го облагодетелстват. Не мисля, че от хардлайнерите в тази тема има някой, който би бил засегнат от мерките, за които настоява.
Според мен това важи за всичко, което става в България и е причина за разделението сред обществото. Привилегированите използват демагогия, манипулация и лицемерие, за да налагат двойни стандарти, и когато не им се получава, почват да квичат за диктатура.
Нещо не ти схващам сарказма и иронията ! И шофьор съм , и пешеходец , и колоездач , и паркирането в зоната на кръстовището е опасно и за трите групи от участници в движението ! Плюс това е уредено в закона от може би 50-60 години , сигурно ! 5 метра от кръстовището , и 20 метра преди пътеката ! Какво има да се обсъжда !?
Не сте прав за всички, затова ви дам пример със себе си - живея в зелена зона, плащам гараж под наем на 2.2 км от вкъщи и там си държа колата вече 10-та година, плащам по 60 лв/месец, вместо да сам 100 лева и цяла година да ми стои на пътя, на който няма места за паркиране така или иначе. Сега, някой ще каже, че съм "патрон", щото това са 720 лв/година, но аз си мисля, че ми е много по-добре да си ползвам гаража, колата да стои на закрито, да я ползвам само, когато съм с цялото семейство и ми излиза сметката на возията (обикновено извън града) и най-вече за да не я мисля от студ, слънце, крадци и т.н. На работа ходя пеш или с колело, по нужа и с ГТ, и с такси. Та мисълта ми е, че българинът цепи с'тинката да не се мине някъде и излишни пари за наеми на гаражи няма. А, че живеем всички като в кочина, която сами сме си наредили? На кой да се сърдим? Аз не обвинявам никой за решенията, които взима, всеки си има глава на раменете, но много малко хора си ползват главите по предназначение, повече явно ги ползват само за красота и равновесие. И явно още доста дълго време ще си хротуваме тук и ще се нападаме взаимно...
Не претендирам, че съм прав за всички, а за някои. Вие сте намерили разумно решение, което ви удовлетворява - чудесно. Аз се опитах да опиша ситуацията на глобално ниво - според мен статистически просто няма толкова гаражи и паркинги, колкото има коли. И ако решението е да се отказват хората от това, да притежават коли, то това не може да стане от днес за утре и без да се предлагат алтернативи. Освен това ако колата става излишна за града, тя не е излишна за междуградски пътувания. Затова мисля, че решението е в тези, които планират и създават условията, а не във всеки от нас поотделно. Нали затова са избрани, за да решават проблемите на урбанизацията, а не да прехвърлят топката на "отговорността и съвестта" на гражданите. Те трябва да имат визия за града, да могат да я защитят и да я изпълняват.
Иначе, както вие посочвате - живеем в кочина. Кочина в която по силните натискат по слабите, било то за паркоместа, било то за нещо по съществено...
Бояне, положението отдавана е ИЗТЪРВАНО ! Правенето на паркинги щеше да реши това преди 10 години ! В момента има нужд аот ДРАСТИЧНИ мерки, които ще засегнат всички ни... Толкова
Само не разбрах какво общо имат служебните паркинги на общината ( обособени на улицата) с паркирането по тротоарите ?. Иначе напълно подкрепям стимилиране на ползването на автомобили от обшинските служители като им се отнеме правото на безплано паркиране на лични автомобили. За няколкото служебни трабва да си има паркоместа.
Физически не е възможно да съжителстват толкова много хора и автомобили както в софия без да има конфлита който виждаме. И ако не ни харесва сегашното положение ше се наложи да променим нещо. И понеже е крайно неетично да изгоним хората, ще се наложи да поизгоним автомобилите. Което на практика значи че трабва да се повиши цената на притежаване и ползване на автомобила, така че по-малко хора да могат да си го позволят. И най-лесния и справедлив назин е да се въвежда все по-широко платеното паркиране. И да се повишава данъка за автомобила. Абсурдно е да си мислим че обшината може да направи достатъзно паркоместа. Дори да асфалтираме всяка зелана площ и да направим цариградско с 8 ленти, пак ще има задръстване !!!
Конфликта се подклажда от измислени зелени организации, като една от тях е "Спаси София". Самото ѝ име даже е измислено да са стряска хората. Тротоари има за всички. Шофьорите като оставят колата също ходят пеш до където трябва да стигнат. Само че стига до абсурди, в които има по-широки тротоари, отколкото е платното за движение. Сега се сещам за редута. Дори не говорим за централни улици, говорим за улици, по които я има я няма няколко човека на кръст. На кого по-точно са нужни толкова широки тротоари? А хората, които живеят там и няма къде да паркират - кучета ги яли. Общината не била длъжна да гарантира места за паркиране. А защо да е длъжна да осигури 8-метров тротоар, който на всичкото отгоре не се ползва пълноценно. Същото е и с колелетата и велоалеите. От четенето в интернет оставаме с впечатлението, че едва ли не всеки софиянец е тръгнал с колело. Реалността е малко по-различна. Както казах, застанете на новата велоалея на Дондуков или Раковска и бройте колко велосипедисти минават. А ако ви мързи - идете около офис сградите, държавните учреждения, ако искате дори магазините и моловете и вижте колко колелета ще видите, при все че пред повечето молове и магазини има охрана и отлични условия човек да си остави колелото. Едва ли ще са и 10-20, и то за всички обекти, които посетите. Тия цифри трябва да ви говорят нещо. София не е Амстердам. А между другото нито един град не е като Амстердам(освен може би в Швеция например). Колелото в нито един европейски град не е основно средство за предвижване, погледнете Гърция, Италия, Испания.... Или ако искате - Румъния, Унгария, Полша, Чехия...
В София задръстванията са направени изкуствено. Една голяма част от тях са резултат от глупаво стеснение на улиците, отнемане на места за паркиране и мацане с велоалеи, които почват от нищото и завършват пак в нищото или пък защото човек не може да намери място за паркиране и е принуден да се върти, докато не намери. Хората, които карат кола имат някаква цел. Колкото по-рано я достигнат, толкова по-бързо ще излязат от трафика. Колкото повече ги караш да се въртят, защото няма къде да се паркира или по някакви други причини - толкова повече време ще стоят вътре и ще правят задръстване. А София и съвсем не е толкова задръстена. Идете в Париж или Берлин например и ще видите какво е задръстване. А защо не и във вашия любим Амстердам?
Конфликта между шофьори и всички останали се създава и насърчава точно от организации като "Спаси София". Явно е много по-лесно да виеш срещу шофьорите, защото те не са хомогенна маса, която може да се организира да си защитава интересите. Обаче за най-големия проблем за чистотата на въздуха в София, а именно печките на дърва, въглища, дрехи и обувки(както се видя от Господари на ефира) никой нищо не казва, защото братята роми ще направят революция, няма да изберат политика, който се опита да ги забрани, а и ще е трудно да се следи. Затова най-лесното е да се прецакат шофьорите.
Тук гледам че има идеи да се увеличи цената на паркирането - ми пичове, дайте ако искате по 1000 лв месечно да я направим? Шофьорите ги дерат от поне 10 години с тия зони, градския транспорт не е станал по-удобен и бърз, малките улички са си все така разбити и т.н.
На мен ми омръзна да съм наказан за това, че съм избрал по-бързия и удобен начин на транспорт. Когато имам близко до блока удобен транспорт за да стигна до където имам нужда, ще ползвам градския транспорт. За момента такъв няма, освен ако не живееш някъде съвсем близко до метрото и нямаш работа точно откъдето то минава. Почти всички други линии са неудобни, обикалят много и нямат климатици. И понеже да се намери решение на това нещо се изисква малко повече ум от това да виеш срещу колите, явно основната задача е станала да се създават възможно най-много неудобства за хората, ползващи кола, за да може тяхното пътуване да се изравни по скорост с бавния градски транспорт, за да може утре някой да се изпъчи и да каже "С градския транспорт вече е по-бързо, отколкото с кола, направихме страхотни неща".
Крайно време е да се реши каква е целта на общината. Ако целта е да ни е чист въздуха нека се направи сериозно проучване откъде идва то и как точно колите замърсяват с фини прахови частици. Ако целта е да се облекчи трафика нека се направи анализ с колко точно се е облекчило движението след като улиците се измазаха с велоалеи и се разшири многократно зоната за паркиране. Ако се окаже, че не само че трафика не е станал по-бърз, а по-бавен, не е лошо да се помисли част от тия неща да се махнат и изобщо цялостната концепция да се преосмисли. София вече не се разраства както преди 10-тина години, ако изобщо се разраства вече. Не може проблемите с трафика да се обясняват с "многото селяни, които продължават да идват". 1
Отново констатация на проблеми. Никой не ги отрича. Хората просто искат да не се паркира по тротоарите. В моя квартал има проблем със събирането на смет. Кофите са или пълни или липсват. Познайте дали си хвърлям боклуците на земята...
Рано или късно ножът ще опре в кокала. В Америка например има места където паркинга за кола е толкова скъп че хората нямат коли, сещам се за Ню Йорк, Бостън, Сан Франциско. Дет се вика интереса клати феса, ако искаш да живееш на такова място или си без кола, или плащаш много дебело за паркинг. Това с паркирането на тротоари, по градинки е нашенска си простотия и то до време.
Българинът разбира само като му взимаш пари. Типичния българин не се интересува от природата, обществото, хармония, естетика. Така че взимай му пари.
Влизането в центъра с автомобил следва да се плаща, независимо дали паркираш или не. Камери на входа, снимат те като влизаш, снимат те като излизаш - 5лв. на час. Ако си паркирал в зона ти се приспада от общата сума за деня. Разбира се, цената на зоните следва да се увеличи двойно. Такава следва да е зоната между Мол София - Орлов Мост и НДК - Сливница.
Няма как София да побере колите на всички новодошли, а и не трябва. И орките трябва чрез финансови стимули да се приучат, че живеят в град и следва да се съобразяват. Ако не искаш - взимай ламарината и се връщай на село, на никой няма да липсваш.
Господин Райчев, разбирам ви проблема, но и вие разберете ситуацията - един автомобил струва много повече на обществото от един човек - за този автомобил трябва място за паркиране, както и поддържане на улици, по които се движи и които разрушава много повече от един човек - все пак не е същото да се движи двутонен автомобил и 50-100кг човек. Тук в България и в София е евтино това удоволствие да има човек автомобил и затова станаха толкова много. Във Виена доколкото знам почти целия град е зона и трябва да си имате осигурено паркомясто, както данъците са по-високи. Имам няколко приятеля там и познайте дали някой има кола. Е, има и 5 линии на метрото при малко по-голямо население от София, но София върви в правилната посока. Така че всеки си прави сметката дали ще търпи неудобството на градския транспорт или ще се придвижва с кола (както е във вашия случай). А относно велоалеите - не знам някоя освен на Раковска да прави проблеми. На Никола Мушанов (булеварда, който свързва Овча Купел и Красна Поляна) също направиха на платното, но лентите в платно си останаха 2, а и велоалеята почти не се използва (и аз не бих я използвал при този прахоляк)
а данъците които се плащат в общината за какво са а? Има европейска директива, според която пък трябва да има достатъчно паркоместа в жилищните квартали, кво правим тогава?
значи не казват нищо за проблемите, тъй като спаси софеа (хаха) е организация финансирана от шорош и отворено общество и целта е не градска среда а конфликт и толериране на малцинствата, исках да кажа мангалите, с цел отслабване на обществото ако изобщо го има, никой не се сетил да провери кой аджеба ги оторизирал да ни представлявата където и да е и да вземат решения касаещи нашите данъци, ама то една проверка на прокуратурата би показала...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Viva la Evolution
Рейтинг: 830 НеутралноТрябва всички, ама абсолютно всички паркоместа и места за паркиране, да станат платени, като в Амстердам, а санкциите за паркиране в градинки да се измерват в хиляди, за да се подобри положението в София
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноА колите по покривите ли щесе паркират?
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgТакава е българската работа - "Цялата пара в свирката".
Не се създават никакви условия за позитивно развитие, обаче от хората се очаква да имат някаква "активна гражданска позиция" дори за проблеми, които не зависят от тях, а от едни други хора, обратното на граждани...
ЧИЧО ПЕШО
Рейтинг: 237 Разстроено"Тротоарите трябва да гарантират безопасното, комфортно и удобно придвижване на всички в градската среда. За да осигуряват това, те трябва да бъдат проходими, достатъчно широки и без препятствия, да осигуряват бързи и праволинейни връзки и да имат равна и качествена настилка", се казва в съобщение на организацията. Софийските тротоари обаче не "не отговарят на нито един от изброените параметри"
А СЕГА ДЕ ????
УЛИЦИТЕ трябва да гарантират безопасното, комфортно и удобно придвижване на всички в градската среда. За да осигуряват това, те трябва да бъдат проходими, достатъчно широки и без препятствия, да осигуряват бързи и праволинейни връзки и да имат равна и качествена настилка", се казва в съобщение на организацията. Софийските УЛИЦИ обаче не отговарят на нито един от изброените параметри"
cinik
Рейтинг: 2918 НеутралноЗа българския народ това ще бъде епохален исторически скок, сравним само с 681 г. и Покръстването 864 г. Историята показва, че революционни събития от подобен калибър не могат да минат без катаклизми, както е станало с посичането на 52 болярски рода от княз Борис I. И в сегашния случай може да се стигне до брожения, в които голи до кръста автоталибани да изпълнят улиците, да палят гуми и хвърлят коктейли Молотов, крещейки:
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! ""Кола акбар,
нафта акбар,
народът иска да паркира
върху градинка или тротоар!"
Green Day
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#2] от "Боян Таксиров":
Изобщо не е нужно да се паркира другаде освен в личния гараж или на платен паркинг.
На който това не му отърва, просто не кара кола, както е във всяка малка европейска столица.
Колата е ЛИЧНА собственост и мястото ѝ по презумпция не е на нито едно ОБЩЕСТВЕНО място. Никой не е длъжен да ти осигурява къде да я сложиш, никой не е длъжен да ти я заобикаля на тротоара, нито пък на покрива. За колите - специални места, платени паркинги - колкото по-малко, толкова по-добре - а за у вас - купете си гараж.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4201 Неутрално. Една от причините за това са именно автомобилите, които разрушават настилките.
Libertarianism is just anarchy for rich people________________
Ай ся как па настилки на по 50г. още носят па поставените от ГЕРБ изкарват от ден до пладне?
Спаси София, колко пъти се противопостави на общинските служители и групировките над тях за строителство в зелени площи и междублокови пространства?
Проблема не е от автомобилите е от дивашкото градоустройство, аз като гледам автомобилите по над 100х.лв без ДДС имат къде да си спират!
Адекватно мислещ
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#2] от "Боян Таксиров":
Ами остави си колата извън центъра и отиди на работа с градския. Какъв по-точно е проблемът? За какво ти е да паркираш на пъпа на София? Тротоарите са създадени за пешеходци, не за коли. В центъра на София ако поискам да отида от Витошка до Народния театър трябва да вървя по улицата. Всички тротоари между две от най-важните локации в София са заети с паркирани коли.
Ще станеш 15 минути по-рано за работа просто. Нищо не ти пречи.
falcone
Рейтинг: 920 НеутралноПред сградата, където се помещава "Националната лотария", на Фритьоф Нансен, даже усложливо при ремонта пропуснаха да засадят унищоженото дърво. Направиха им служебен абонамент.
falcone
Рейтинг: 920 Неутралноуслужливо...
S
Рейтинг: 2058 НеутралноХората са го измислили.По-високи бордюри и колчета между тротоара и улицата.
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#7] от "Адекватно мислещ":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgТова е така. Колите за София са прекалено много, и няма необходимата инфраструктура за тях. Ако в покрайнините на София се създадат големи паркинги, до които да има удобен транспорт - метро и т.н., проблемът би бил решен, като повечето собственици на автомобили биха се пренасочили да си ползват колите за пътувания извън града, докато в града ползват градския транспорт. Според мен това е бъдещето.
Но това не може да стане от днес за утре и единствено с вдигане на цени и глоби.
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#5] от "Green Day":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgВярно. Обаче, поглеждам през балкона и виждам, че цялата улица е запълнена с паркирали коли от двете и страни. Платеният паркинг в района е един, и не би поел повече от 5% от тези коли, ако не и по малко.
Дали трябва да се направят още 20 паркинга наоколо, за да поемат колите?
Както виждаш, проблемът е комплексен и опира до градско планиране и прочее фактори.
ЧИЧО ПЕШО
Рейтинг: 237 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Адекватно мислещ":
АМА ТЕ ТАЯ ИНИЦИАТИВА НА "СПАСИ СОФИЯ" САМО ЗА ЦЕНТЪРО НА СОФИЯ ЛИ СЕ ОТНАСЯ ?????
geordgeo
Рейтинг: 1026 РазстроеноСофия отдавна трябваше да бъде спасена, но няма от кого. Аз и до ден днешен не мога да накарам колеги, които живеят до 2-3 км от офиса да идват с алтернативен транспорт, а не с личните си коли. Мрънкат за всичко, особено за паркирането, сами виждат, че НЯМА къде, нооо колата не я остават - кеф им било да си джъткат, не искали да се бутат в миризливия ГТ, мързяло ги да карат колела и т.н., оправдания да искаш...
В главите, в главите ни е целия проблем, остатък от социализма, когато да имаш кола беше въпрос на обществен престиж...
Адекватно мислещ
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#13] от "ЧИЧО ПЕШО":
Ами, то си пише. Кампанията е за премахване на служебните абонаменти на общината. Ти ако знаеш някакви общински сгради в Надежда или Кръстова вада, кажи. Аз не знам.
Адекватно мислещ
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#11] от "Боян Таксиров":
Чудесен анализ. Пропускаш само едно - всичто това няма да стане от нищото. Общината няма да го направи ей така, щото са невероятно кадърни и се грижат за нас. Ще стане ако има граждански натиск да стане. И Спаси София с тая инициатива в момента подемат тоя граждански натиск. И твоят първи коментар отдолу е да ги насолиш, че подемат гражданския натиск.
Е...?
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#16] от "Адекватно мислещ":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgТози натиск за който говориш, трябва да е обоснован. Ако общината забрани паркирането по тротоарите, КЪДЕ ще паркират автомобилите? Ще задръстят улиците, така че колите няма да могат да се разминават по тях? Не ме разбирай погрешно, съвсем не защитавам хаоса и произвола, но мисля, че ако натискът не е в правилната насока, то цялата работа е шум за нищо. Какво, ако общинарите ходят с градския транспорт на работа? Това ще промени ли нещо?
НЕ.
Виж, ако исканията наистина са за това, да се изградят повече паркинги в покрайнините, подземни и надземни, баш центъра на София да стане зона, свободна от автомобили и да пускат само градски транспорт и таксита, а за влизането в широкия център с автомобил да се плаща такса - би било обосновано, щом се предлага опция къде да се държат колите. Но без такава опция и стратегия за развитие, няма смисъл.
Всеки ден автопаркът на София се увеличавал с 1000 автомобила, съм чувал. Само с административни мерки това не се решава - трябва общината да инвестира в решенията за бъдещето.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1465 НеутралноДо коментар [#1] от "Viva la Evolution":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова е напълно вредно.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1465 НеутралноДо коментар [#17] от "Боян Таксиров":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКХайде да посоча малко по-цветущо ситуацията. Аз си строя къща, но за да спестя пари не съм си направил кенеф. И идвам в твоя, при това без да те питам. С твоята позиция ти ми казваш, че си ОК с това положение, щото аз все пак няма къде другаде, нали?
Стабилни в мизерията, епизод пореден
Рейтинг: 587 НеутралноКултурното министерство няма да позволи. След полет скапаните тротоари са най-бързият начин да се почувстваш у дома си. Символ на столицата.
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#19] от "Darth Plagueis":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgТи май пак не разбираш.
Въпросът е къде да отидат всички тези коли?
Има ли достатъчно гаражи и паркинги в София за да ги поемат?
Ако няма, то каква част все пак могат да поемат?
10%?
20%?
30%?
А останалите?
Това е много прост въпрос, нали?
Само че отговорът е сложен.
Matematiks
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#12] от "Боян Таксиров":
Донякъде ще те подкрепя !
НО !
Слагаш ВИСОКИ цени и който иска да си плаща!
Давам пример, колега живеещ на един х@й място идваше с колата. Сега се премести да работи в центъра, там е синя зона! Е ходи с метрото...
Ако ме разбираш накъде бия.
Само зелените и сини зони ще пооправят донякъде нещата.
ПП Аз живея още по в центъра от теб, още по голям проблем е при нас
Matematiks
Рейтинг: 237 ВеселоДо коментар [#19] от "Darth Plagueis":
Ми аз ако не съм еб@л половин година, мога ли да заповядам при жена му в хола? :)
Kotarak
Рейтинг: 704 НеутралноКак в Скопие може да има многоетажни паркинги на символични цени в центъра, с тук не? И къде отиват парите от зоните? Защо не се строят такива паркинги? Само се крадат, затова!
Yavor Raychev
Рейтинг: 237 НеутралноВсички тия "мерки" са абсолютно вредни.
Престанете да сравнявате София с Амстердам. Хората в София не искат да карат колело, нито имат условия за това (не говоря за велоалеите, говоря например в офисите, в които работят, да имат условия да се преоблекат и изкъпят преди работа. В общия случай няма дори къде да си оставиш колелото без да ти го гепят. Безразборното строене на велоалеи не доведе до кой знае колко повече колоездачи. Застанете по Дондуков, дневно не минават повече от 100. За сметка на това по булеварда минават десетки хиляди коли. Стана така, че 100-тина души преебаха десетки хиляди. Абсолютно същото е по Т. Александров и Раковска.
Като се взимат от паркоместата се прави задръстване. Колите са принудени да обикалят и да стоят в трафика повече. Задръстванията се увеличиха значително след като измацаха Раковска (улицата е стеснена) например.
Причината градския да не се използва не е само гъзария. Не разбирам нарочно ли се преструвате, че не знаете, че от точка А до точка Б, което с кола отнема около 10-15 минути, с градския обикновено отнема 30-40 мин? Не заради липсата на бус ленти или задръствания, а защото повечето връзки са абсурдни, за да идеш от един квартал в друг обикновено трябва да идеш в Центъра. И метрото е така. От Дружба до центъра са 40 минути. С кола са 15. Освен това метрото обхваща малка част от града, много често за да го ползваш трябва да ползваш друг транспорт, което допълнително те забавя. Неудобството, мръсотията и липсата на климатик в жегата не ги коментирам дори. Какво е решението на "Спаси София" и другите подобни "граждански организации"? Да лъжат хората, че мръсния въздух с фините прахови частици се дължи на колите и да правят задръстванията още по-големи, така че вместо за 15 минути с кола да се стига за 40, което е горе-долу колкото и с градския? Не мерси.
Matematiks
Рейтинг: 237 ВеселоДо коментар [#14] от "Г.Е.М.":
Ами като им треснат зона по 20 лева на ден, да видиш как ще им минат всички мрънкания
Апропо,живея близо до руски паметник, има хора, които паркират ам и работят на Витоша, на Солунска, площад Славейков....
Нямам търпение да дойде септември и да стане зелена зона
Matematiks
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#21] от "Боян Таксиров":
Не, ти не разбираш !
Проблема е, ч еникой не иска да слезе от колата !
Слиза от колата, само АКО ГО УДАРИШ ПО ДЖОБА !
Сега вдена ли или да го напиша по бавно на диалект като за зад кино Петър Берон?
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#22] от "Matematiks":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgАз не съм против финансовия филтър за притежателите на коли.
Изобщо колите са едно все по непедходящо транспортно решение от екологична, енергийна, градоустройствена и прочее гледна точка.
Въпросът е как да се действа сега. Примерно, ако живееш в центъра би ли бил навит да плащаш 700 лева на месец такса за паркинг от утре?
Или пък ще я оставиш на паркинг в Младост 4 за 450 лева на месец?
Ами ако няма достатъчно паркинги, цената ще скочи?
Какво се прави в тази ситуация, когато няма изградена инфраструктура, която да подкрепи тези решения?
Matematiks
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#28] от "Боян Таксиров":
Остави глупостите !
Аджеволации само по местоживеене както е сега! Останалите....
Останалите с градския или да си плащат това, което каза ти.
Както и аз ще плащам, ако работя някъде, където има само платени места за паркиране.
Или ще ходя с колело или с метро...
ВдЕваш ли?
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#27] от "Matematiks":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgС други думи искаш над половината софиянци да се откажат от колите си ВЕДНАГА?
Коя ще бъде тази градска управа, която да се ангажира с подобно решение? Нали това ще струва доста гласове на съответните партии?
С други думи, твоята идея е НЕРЕАЛИСТИЧНА.
Green Day
Рейтинг: 409 НеутралноБояне, не разбираш. Идеята е именно да НЕ си навит да плащаш 700 лв. или 450, или колкото са нужни. Идеята е толкова да не си навит, че да зарежеш тъпата си тенекия и в града да се придвиждваш с градки транспорт. Или колело. Или пеш. Зависи какви разстояние и с каква цел изминаваш. Даже, ако отидем по-далеч, адекватната политика за ограничаване на автомобилите да включва дори когато си навит да даваш 700 или 7000 дори, да няма къде. Това. Грубо, но работи.
Осигуряването на решения за автомобилите НЕ работи, доказано. Колкото повече решения, толкова повече автомобили. На всеки ъгъл да цвъкнеш паркинг - не че има останали свободни ъгли в тоя шитхол - пак ще ти се напълни с коли и още ще прииждат. Тва е положението.
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#31] от "Green Day":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgВиж коментар 30.
Според мен, колкото и да се иска хората мигом да се откажат от колите си по финансови причини, това НЕ може да се осъществи на практика.
dc_ken
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#30] от "Боян Таксиров":
Аз искам всички, които не могат без автомобили, но същевременно настояват, че градската управа не прави нищо по въпроса за да им осигури места, да предприемат конкретни действия, а не да паркират по тротоарите за да не превръщат техните лични проблеми в такива на гражданите, които желаят да ползват тротоарите по предназначение. Достатъчно ясен ли съм?
Matematiks
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#30] от "Боян Таксиров":
НИКОЙ НЕ Е ДЛЪЖЕН, да ти осигурява ПАРКОМЯСТО !
Купуваш си гараж и толкова.
Виж за длъжен е ДЛЪЖЕН ДА САКНЦИОНИРА ВСИЧКИ ПЕДЕРУГИ ПАРКИРАЩИ НЕПРАВИЛНО по градинки, тротоари, завои и къде ли не! Също е длъжен да СЪБИРА ПРИНУДИТЕЛНО тези глоби и също според мен е удачно да се удесеторят тези глоби !
На вашата улица като е двупосочна защо паркират и от двете и страни тия нещастници?
Аз ще ти кажа защо.... защото няма кой да им тресне по 500 лева глоба и да им я удвои ако не я плати до 3 месеца и след това да я събере по съдебен път със запор на заплатата.....
А на бас, че на 2-ият път вече няма и да си помисли да паркира така.....?!?
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#34] от "Matematiks":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgДобре, щом си толкова принципен и мислиш, че това е най големия проблем на държавата, направи инициативен комитет и действай по въпроса. Но трябва да убедиш хората, че това е най важната кауза, за да застанат зад теб.
Аз например бих подкрепил първо инициативи, срещу например незаконното подслушване, следене и т.н., като третиращи по приоритетни и съществени за обществото проблеми, но всеки с дерта си...
telqk
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#14] от "Г.Е.М.":
А каква е разликата мжду тогава и сега? Вече 70 години управляват комунисти! А и съвсем не е необходимо бай Х@й да заселва България в София!
dc_ken
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#35] от "Боян Таксиров":
Точно обратното. Шофьорите трябва да се обединят и да иницират действия. Те нямат достатъчно места за паркиране. Тротоари има навсякъде.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1465 НеутралноДо коментар [#25] от "Yavor Raychev":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТова на верни факти да вадиш тотално грешни изводи е завидно умение...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1465 НеутралноДо коментар [#21] от "Боян Таксиров":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТи не разбираш. Въпросът къде ще отидат тези коли се насочва към техните собственици. Не към СС
anarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#2] от "Боян Таксиров":
До тук само 26 минуса, заради предложението да се действа със стимул, а не със забрани и санкции. Подземни гаражи с абонамент към картата за градски транспорт или отделно. Колчета по тротоарите. Евтин градски транспорт (никой не може да ме убеди, че пътя ми до работа с кола е 4,80 лв, а с автобуса, който вози пъти повече пътници, разхода и е 6,40! Поредната кражба). Но не и при този форумен електорат!
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#39] от "Darth Plagueis":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgЕ, защо тогава това не се случва и не се приемат такива разпоредби?
Защото подобни мерки са НЕРЕАЛИСТИЧНИ.
Това да си кажеш - аз имам кинти, и искам оня цървул там да не ми паркира на мястото, затова дай да му вдигна таксите и да го накарам да се блъска в трамвая е решение, което удовлетворява малцинството, към което вероятно принадлежиш, но не и останалите.
Затова и в условия на демокрация няма как да се приемат такива неща.
anarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноИмам по-рационална идея, пълна забрана за движение на автомобили, а за вас, купете си хеликоптер.
Dankol
Рейтинг: 711 НеутралноДо "Спаси София " : Може да обърнете внимание и на факта , че Столична община разчертава синя и зелена зона в нарушение на Закона за движение по пътищата , като не спазва ограничението от 5 метра от зоната на кръстовището , а на места и задължителните 20 метра преди пешеходна пътека ! С това се създава непосредствена опасност от ПТП , в името на повече финансови постъпления в бюджета на Общината .
anarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноНе, ситуацията е по-различна, друг ти е построил къща без кенеф и сега другитя те принуждава да се караш със съседа.
dc_ken
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#43] от "Dankol":
Хаха. Ако начертаят синя зона върху самата пешеходна пътека, предполагам директно ще си паркирате там? Тъй де, щом е разчертано...
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#40] от "anarhochristian":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgМнозинството от тукашният форумен електорат е крайно "принципно" само когато става въпрос за решения, които го облагодетелстват. Не мисля, че от хардлайнерите в тази тема има някой, който би бил засегнат от мерките, за които настоява.
Според мен това важи за всичко, което става в България и е причина за разделението сред обществото. Привилегированите използват демагогия, манипулация и лицемерие, за да налагат двойни стандарти, и когато не им се получава, почват да квичат за диктатура.
Dankol
Рейтинг: 711 НеутралноДо коментар [#45] от "dc_ken":
Нещо не ти схващам сарказма и иронията ! И шофьор съм , и пешеходец , и колоездач , и паркирането в зоната на кръстовището е опасно и за трите групи от участници в движението ! Плюс това е уредено в закона от може би 50-60 години , сигурно ! 5 метра от кръстовището , и 20 метра преди пътеката ! Какво има да се обсъжда !?
dc_ken
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#44] от "anarhochristian":
А защо купувате къща без кенеф?
geordgeo
Рейтинг: 1026 ЛюбопитноДо коментар [#46] от "Боян Таксиров":
Не сте прав за всички, затова ви дам пример със себе си - живея в зелена зона, плащам гараж под наем на 2.2 км от вкъщи и там си държа колата вече 10-та година, плащам по 60 лв/месец, вместо да сам 100 лева и цяла година да ми стои на пътя, на който няма места за паркиране така или иначе. Сега, някой ще каже, че съм "патрон", щото това са 720 лв/година, но аз си мисля, че ми е много по-добре да си ползвам гаража, колата да стои на закрито, да я ползвам само, когато съм с цялото семейство и ми излиза сметката на возията (обикновено извън града) и най-вече за да не я мисля от студ, слънце, крадци и т.н.
На работа ходя пеш или с колело, по нужа и с ГТ, и с такси. Та мисълта ми е, че българинът цепи с'тинката да не се мине някъде и излишни пари за наеми на гаражи няма. А, че живеем всички като в кочина, която сами сме си наредили? На кой да се сърдим? Аз не обвинявам никой за решенията, които взима, всеки си има глава на раменете, но много малко хора си ползват главите по предназначение, повече явно ги ползват само за красота и равновесие. И явно още доста дълго време ще си хротуваме тук и ще се нападаме взаимно...
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#49] от "Г.Е.М.":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgНе претендирам, че съм прав за всички, а за някои.
Вие сте намерили разумно решение, което ви удовлетворява - чудесно.
Аз се опитах да опиша ситуацията на глобално ниво - според мен статистически просто няма толкова гаражи и паркинги, колкото има коли. И ако решението е да се отказват хората от това, да притежават коли, то това не може да стане от днес за утре и без да се предлагат алтернативи. Освен това ако колата става излишна за града, тя не е излишна за междуградски пътувания.
Затова мисля, че решението е в тези, които планират и създават условията, а не във всеки от нас поотделно. Нали затова са избрани, за да решават проблемите на урбанизацията, а не да прехвърлят топката на "отговорността и съвестта" на гражданите. Те трябва да имат визия за града, да могат да я защитят и да я изпълняват.
Иначе, както вие посочвате - живеем в кочина. Кочина в която по силните натискат по слабите, било то за паркоместа, било то за нещо по съществено...
Matematiks
Рейтинг: 237 НеутралноБояне, положението отдавана е ИЗТЪРВАНО !
Правенето на паркинги щеше да реши това преди 10 години !
В момента има нужд аот ДРАСТИЧНИ мерки, които ще засегнат всички ни...
Толкова
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#51] от "Matematiks":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgМи добре, докато очакваме драстичните мерки, ще си чатим тука :))
dc_ken
Рейтинг: 237 ВеселоДо коментар [#52] от "Боян Таксиров":
Очаквайми ги, нека спрем да паркираме на непозволени места.
Боян Таксиров
Рейтинг: 2411 НеутралноДо коментар [#53] от "dc_ken":
ФАТАЛНА ГРЕШКА: https://fatalerror.bgАми нека.
Аз не паркирам на непозволени места.
Други паркират на непозволени места.
А с ДРАСТИЧНИТЕ мерки да не стане както с тези два плаката, преди и след футболния мач:
https://naotw-pd.s3.amazonaws.com/images/brazil_vs_argentina.jpg
:)
m17
Рейтинг: 1986 НеутралноСамо не разбрах какво общо имат служебните паркинги на общината ( обособени на улицата) с паркирането по тротоарите ?. Иначе напълно подкрепям стимилиране на ползването на автомобили от обшинските служители като им се отнеме правото на безплано паркиране на лични автомобили. За няколкото служебни трабва да си има паркоместа.
m17
Рейтинг: 1986 НеутралноДо коментар [#50] от "Боян Таксиров":
Физически не е възможно да съжителстват толкова много хора и автомобили както в софия без да има конфлита който виждаме. И ако не ни харесва сегашното положение ше се наложи да променим нещо. И понеже е крайно неетично да изгоним хората, ще се наложи да поизгоним автомобилите. Което на практика значи че трабва да се повиши цената на притежаване и ползване на автомобила, така че по-малко хора да могат да си го позволят. И най-лесния и справедлив назин е да се въвежда все по-широко платеното паркиране. И да се повишава данъка за автомобила. Абсурдно е да си мислим че обшината може да направи достатъзно паркоместа. Дори да асфалтираме всяка зелана площ и да направим цариградско с 8 ленти, пак ще има задръстване !!!
Yavor Raychev
Рейтинг: 237 НеутралноКонфликта се подклажда от измислени зелени организации, като една от тях е "Спаси София". Самото ѝ име даже е измислено да са стряска хората.
Тротоари има за всички. Шофьорите като оставят колата също ходят пеш до където трябва да стигнат. Само че стига до абсурди, в които има по-широки тротоари, отколкото е платното за движение. Сега се сещам за редута. Дори не говорим за централни улици, говорим за улици, по които я има я няма няколко човека на кръст. На кого по-точно са нужни толкова широки тротоари? А хората, които живеят там и няма къде да паркират - кучета ги яли. Общината не била длъжна да гарантира места за паркиране. А защо да е длъжна да осигури 8-метров тротоар, който на всичкото отгоре не се ползва пълноценно. Същото е и с колелетата и велоалеите. От четенето в интернет оставаме с впечатлението, че едва ли не всеки софиянец е тръгнал с колело. Реалността е малко по-различна. Както казах, застанете на новата велоалея на Дондуков или Раковска и бройте колко велосипедисти минават. А ако ви мързи - идете около офис сградите, държавните учреждения, ако искате дори магазините и моловете и вижте колко колелета ще видите, при все че пред повечето молове и магазини има охрана и отлични условия човек да си остави колелото. Едва ли ще са и 10-20, и то за всички обекти, които посетите. Тия цифри трябва да ви говорят нещо. София не е Амстердам. А между другото нито един град не е като Амстердам(освен може би в Швеция например). Колелото в нито един европейски град не е основно средство за предвижване, погледнете Гърция, Италия, Испания.... Или ако искате - Румъния, Унгария, Полша, Чехия...
В София задръстванията са направени изкуствено. Една голяма част от тях са резултат от глупаво стеснение на улиците, отнемане на места за паркиране и мацане с велоалеи, които почват от нищото и завършват пак в нищото или пък защото човек не може да намери място за паркиране и е принуден да се върти, докато не намери. Хората, които карат кола имат някаква цел. Колкото по-рано я достигнат, толкова по-бързо ще излязат от трафика. Колкото повече ги караш да се въртят, защото няма къде да се паркира или по някакви други причини - толкова повече време ще стоят вътре и ще правят задръстване.
А София и съвсем не е толкова задръстена. Идете в Париж или Берлин например и ще видите какво е задръстване. А защо не и във вашия любим Амстердам?
Конфликта между шофьори и всички останали се създава и насърчава точно от организации като "Спаси София". Явно е много по-лесно да виеш срещу шофьорите, защото те не са хомогенна маса, която може да се организира да си защитава интересите. Обаче за най-големия проблем за чистотата на въздуха в София, а именно печките на дърва, въглища, дрехи и обувки(както се видя от Господари на ефира) никой нищо не казва, защото братята роми ще направят революция, няма да изберат политика, който се опита да ги забрани, а и ще е трудно да се следи. Затова най-лесното е да се прецакат шофьорите.
Тук гледам че има идеи да се увеличи цената на паркирането - ми пичове, дайте ако искате по 1000 лв месечно да я направим? Шофьорите ги дерат от поне 10 години с тия зони, градския транспорт не е станал по-удобен и бърз, малките улички са си все така разбити и т.н.
На мен ми омръзна да съм наказан за това, че съм избрал по-бързия и удобен начин на транспорт. Когато имам близко до блока удобен транспорт за да стигна до където имам нужда, ще ползвам градския транспорт. За момента такъв няма, освен ако не живееш някъде съвсем близко до метрото и нямаш работа точно откъдето то минава. Почти всички други линии са неудобни, обикалят много и нямат климатици. И понеже да се намери решение на това нещо се изисква малко повече ум от това да виеш срещу колите, явно основната задача е станала да се създават възможно най-много неудобства за хората, ползващи кола, за да може тяхното пътуване да се изравни по скорост с бавния градски транспорт, за да може утре някой да се изпъчи и да каже "С градския транспорт вече е по-бързо, отколкото с кола, направихме страхотни неща".
Крайно време е да се реши каква е целта на общината. Ако целта е да ни е чист въздуха нека се направи сериозно проучване откъде идва то и как точно колите замърсяват с фини прахови частици.
Ако целта е да се облекчи трафика нека се направи анализ с колко точно се е облекчило движението след като улиците се измазаха с велоалеи и се разшири многократно зоната за паркиране. Ако се окаже, че не само че трафика не е станал по-бърз, а по-бавен, не е лошо да се помисли част от тия неща да се махнат и изобщо цялостната концепция да се преосмисли.
София вече не се разраства както преди 10-тина години, ако изобщо се разраства вече. Не може проблемите с трафика да се обясняват с "многото селяни, които продължават да идват". 1
Роси
Рейтинг: 8208 НеутралноА държавата пак я няма.
dc_ken
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#57] от "Yavor Raychev":
Отново констатация на проблеми. Никой не ги отрича. Хората просто искат да не се паркира по тротоарите. В моя квартал има проблем със събирането на смет. Кофите са или пълни или липсват. Познайте дали си хвърлям боклуците на земята...
Таралеж
Рейтинг: 2169 НеутралноРано или късно ножът ще опре в кокала. В Америка например има места където паркинга за кола е толкова скъп че хората нямат коли, сещам се за Ню Йорк, Бостън, Сан Франциско. Дет се вика интереса клати феса, ако искаш да живееш на такова място или си без кола, или плащаш много дебело за паркинг. Това с паркирането на тротоари, по градинки е нашенска си простотия и то до време.
m_todorov
Рейтинг: 590 НеутралноБългаринът разбира само като му взимаш пари. Типичния българин не се интересува от природата, обществото, хармония, естетика. Така че взимай му пари.
Влизането в центъра с автомобил следва да се плаща, независимо дали паркираш или не. Камери на входа, снимат те като влизаш, снимат те като излизаш - 5лв. на час. Ако си паркирал в зона ти се приспада от общата сума за деня. Разбира се, цената на зоните следва да се увеличи двойно. Такава следва да е зоната между Мол София - Орлов Мост и НДК - Сливница.
Няма как София да побере колите на всички новодошли, а и не трябва. И орките трябва чрез финансови стимули да се приучат, че живеят в град и следва да се съобразяват. Ако не искаш - взимай ламарината и се връщай на село, на никой няма да липсваш.
rainbou1
Рейтинг: 1252 НеутралноДо коментар [#57] от "Yavor Raychev":
Господин Райчев, разбирам ви проблема, но и вие разберете ситуацията - един автомобил струва много повече на обществото от един човек - за този автомобил трябва място за паркиране, както и поддържане на улици, по които се движи и които разрушава много повече от един човек - все пак не е същото да се движи двутонен автомобил и 50-100кг човек. Тук в България и в София е евтино това удоволствие да има човек автомобил и затова станаха толкова много. Във Виена доколкото знам почти целия град е зона и трябва да си имате осигурено паркомясто, както данъците са по-високи. Имам няколко приятеля там и познайте дали някой има кола. Е, има и 5 линии на метрото при малко по-голямо население от София, но София върви в правилната посока. Така че всеки си прави сметката дали ще търпи неудобството на градския транспорт или ще се придвижва с кола (както е във вашия случай). А относно велоалеите - не знам някоя освен на Раковска да прави проблеми. На Никола Мушанов (булеварда, който свързва Овча Купел и Красна Поляна) също направиха на платното, но лентите в платно си останаха 2, а и велоалеята почти не се използва (и аз не бих я използвал при този прахоляк)
anarhochristian
Рейтинг: 638 НеутралноЗа Бога, братя, не купувайте, нали?
Къса памет?
Не работеше преди, няма да работи и сега.
Santa Claus
Рейтинг: 573 НеутралноНеспасито!
Powerful you have become, the dark side I sense in you.Ivan Veselinov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#5] от "Green Day":
а данъците които се плащат в общината за какво са а? Има европейска директива, според която пък трябва да има достатъчно паркоместа в жилищните квартали, кво правим тогава?
Ivan Veselinov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#57] от "Yavor Raychev":
значи не казват нищо за проблемите, тъй като спаси софеа (хаха) е организация финансирана от шорош и отворено общество и целта е не градска среда а конфликт и толериране на малцинствата, исках да кажа мангалите, с цел отслабване на обществото ако изобщо го има, никой не се сетил да провери кой аджеба ги оторизирал да ни представлявата където и да е и да вземат решения касаещи нашите данъци, ама то една проверка на прокуратурата би показала...