Първият от влаковете за новата линия на метрото пристигна в София

Първият влак за третия метродиаметър в София

© Столична Община

Първият влак за третия метродиаметър в София



Първият влак на "Сименс" от 20-те, които ще се движат по третата линия на метрото, е пристигнал в София. Той е тръгнал към столицата на 25 юни, като е транспортиран през нощта, съобщава кметът на града Йорданка Фандъкова.


Новата линия на метрото ще е с обща дължина от 16 километра, като ще свърже кварталите "Хаджи Димитър" и "Горна баня" с 12 метростанции. Техните имена са "Ген. Вл. Вазов", "Тракия", "Стадион Георги Аспарухов", "Театрална", "Орлов мост", "Бул. Патриарх Евтимий", "Бул. Христо Ботев", "Медицинска академия", "Бул. България", "Бул. Цар Борис Трети", "Мизия", "Овча купел", "Овча купел II", Горна баня.


Първият влак за третия метродиаметър в София

© Столична Община

Първият влак за третия метродиаметър в София




Първончално новият диаметър трябваше да бъде готов до средата на 2019 г. , но заради забавяния тогава ще бъдат пуснати първи 8 км – от бул. "Владимир Вазов" до "Красно село".


Влаковете за него са с автоматично управление за следене на скоростта, енергоспестяващи, като разполагат и със система за автоматично предаване на видеосигнал в кабината на машиниста. Предвидена е и възможност за управление на влака без машинист.

Ключови думи към статията:

Коментари (120)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Дизайна е зле, изглежда СОЦ, съветско социалистическо.
    То цялото метро е такова така или иначе.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3525 Неутрално

    Щом е Сименс значи схемата ми е ясна!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на ivan_ko9
    ivan_ko9
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Идеални са си, освен това са нови. Метрото в София си е екстра и върши страхотна работа.

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4331 Любопитно

    Да са ни честити!Ако не беше членството ни в ЕС мерото нямаше да е стигнало още до Младост!Новите влакове са една добра новина!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4331 Разстроено

    До коментар [#1] от "eyd13372645":

    Ами стойте си в московското бе тавариш!!!За вас угода няма.....троловете сте до един мрънкала!Сега чакам и оня"специалист по всичко" кмета да оплюе направеното!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  6. 6 Профил на Попов
    Попов
    Рейтинг: 18 Неутрално

    Приличат леко на украински Сименс или нещо подобно...
    А бе, Сименс са, ама не чак...

    Попов
  7. 7 Профил на T
    T
    Рейтинг: 274 Неутрално

    На 1 и 2 - мога да им кажа да си гледат работата!
    Като се повозите на метро, със сименс вагони в Атина, Милано, Мадрид, Барселона, тогава да поплювате! Още едно доказателство че повечето статии и форуми тук се четат от откровени хейтъри или пенсионирани фатмаци!

  8. 8 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    Браво
    Фандъкова отива към нов мандат

  9. 9 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2463 Весело

    Влакове не се ядат. Нали другари. Да сменим Фандъкова с Паргов.

  10. 10 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 944 Неутрално

    До коментар [#8] от "001":

    Малко се съмнявам тя да го иска. Ще си намерите друга калинка.

  11. 11 Профил на johndoe1908
    johndoe1908
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#7] от "T":

    Къде са тези Сименс вагони в Милано може ли да ми кажеш?

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Само при Метровагонмаш не е ясна схемата, нали?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Ако наистина са Сиеменс са най - смотаните възможни. Разходете се до Букурещ да видите какви мотриси имат хората - широки, модерни. Нищо общо с нашите теснолинейки.

  14. 14 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1338 Весело

    А нека на който не му харесват новите влакчета да бъде добър да напише.
    Марка и година на производство на личният аутомобил.
    Да се пребройм шеиховете най накрая.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  15. 15 Профил на MilChe
    MilChe
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Честито да е! Изглеждат добре. Е, можеше и по-футуристично, но явно целта на дизайна на Инспиро е друга. Произведени са в Полша, поне според този сайт: http://railcolornews.com/2018/02/27/bg-a-good-view-on-the-inspiro-metro-for-sofia/
    Да си пожелаем без произшествия и дано някога си ги правим и ние.

  16. 16 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4877 Неутрално

    До коментар [#11] от "johndoe1908":

    Да, в Милано са на Alstom, а не на Siemens.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  17. 17 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 410 Неутрално

    "система за автоматично предаване на видеосигнал в кабината на машиниста" - уау! :)

  18. 18 Профил на today
    today
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Важното е да са здрави и икономични, че руските май лапат с 30% повече ток.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  19. 19 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Опел Астра модел 2016 г. Не ми харесват новите мотриси ;)

  20. 20 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1367 Любопитно

    Всичко, свързано с метрото е супер. Хейтърите край нямат в мрънкането, ама то това е нормално. Аз и досега се чудя, ако ги нямаше тия две линии, които ползваме в момента какво чудо ще е с транспорта. Та дизайна не ме интересува, важното е да са нови и повече без аварийни километри...

  21. 21 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Новото си е ново и ще му се радваме като малки деца

  22. 22 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Метрото в София си е екстра и върши страхотна работа.
    —цитат от коментар 3 на ivan_ko9


    Колкото пъти се кача на това метро, все на мотрисите без климатик попадам лятото.

  23. 23 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3263 Неутрално

    Дано не са така шумни като руските влакчета , които внесохме при откриване на първата линия на метрото. Тогава дадохме европейските пари на руснаците , защото техните влакчета били най-евтини. Нямаше изисквания в търга за безшумност. Така нашето ново метро се оборудва с морално остарели метро вагони. Обслужихме руските интереси за сметка на комфорта на пътниците , ползващи метрото.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#5] от "Messerschmitt":

    много голям инДжИЛЕРИН си - всички линии и мотриси трябваше да са УНИФИЦИРАНИ. (предполагам знаеш защо)

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#4] от "Messerschmitt":

    И една добра далавера.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#7] от "T":

    В Мадрид влакчетата на метрото са испански. И определено са по-хубави и много по-тихи от нашите руски влакчета. Но не са Сименс.

  27. 27 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#8] от "001":

    В Самоков ли ще се кандидатира ? Ех, русалке , русалке !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  28. 28 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 861 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Може би си в люлин и те е яд че вий се возите на руски кочинки, а пък комшиите от Овча Купел ще се возят на немски нашини :D

  29. 29 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Най-накрая нещо различно от руските влакове за метро, които са сделани с теслата

    седеньето го зголемува задникот
  30. 30 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#24] от "КМЕТ В СЯНКА":

    В смисъл - руЦки? ай нема нужда. И вчера Нинов ти каза - не се изказвай под всяка тема, ставаш смешен.

    седеньето го зголемува задникот
  31. 31 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#23] от "tacheaux":

    Всъщност част от руските влакчета са внесени в България още преди 1990-та. Някой мъдър соц. другар решил, че няма да е лошо да се купят, преди да се построи метрото. И така те около две петилетки седели в депо. С всички последици от това нещо.

    седеньето го зголемува задникот
  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#30] от "Пипера е много лют":

    Май ти си смешния - къде съм го казал това ? Я кажи дали са взаимозаменяеми с тези по 1 и 2 метродиаметри. Ама то кой мисли за тези подробности - нали сте много умни и светът започва от вас.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Всеки който хейти метрото и ЕС, може да отиде в Белград и да види там как е - строят метро близо 40 години и още не са го направили. Имат нещо като електричка, която свързва предградията и има една-две подземни станции, но това не е МЕТРО. Въобще, сърбите изостават, съзнават го и завиждат. И драпат за ЕС.
    Ако искате да ядосате шумадиец, питайте го - къде е на Сърбия морето и на Белград метрото.

    седеньето го зголемува задникот
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Любопитно

    До коментар [#34] от "Пипера е много лют":

    Що ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Любопитно

    До коментар [#31] от "Пипера е много лют":

    Тези къде ще ги държите ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    До коментар [#7] от "T":

    "... повечето статии и форуми тук се четат от откровени хейтъри или пенсионирани фатмаци!"

    Просто не бива да им се обръща внимание.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  38. 38 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#31] от "Пипера е много лют":Тези къде ще ги държите ?
    —цитат от коментар 36 на КМЕТ В СЯНКА


    Никога не питай кво да ям и къде да седна. И къде да си ги тура също. Отговорът винаги е един и същ :)

    Every cradle is a grave.
  39. 39 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2905 Весело

    Идеални са си, освен това са нови. Метрото в София си е екстра и върши страхотна работа.
    —цитат от коментар 3 на ivan_ko9


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++........!!!!!.......да е ЖИВ и ЗДРАВ БАЦЕ.......!!!!!....да ИЛЯДИ........страхотна ПРИДОБИВКА........!!!!!!.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2905 Весело

    БравоФандъкова отива към нов мандат
    —цитат от коментар 8 на 001


    .......на 1000%.......!!!!!......++++++++++++++++++++.........

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Любопитно

    До коментар [#38] от "Ватник":

    И какъв е той ? Нещо мутромилиционерско ли е ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 874 Неутрално

    До коментар [#30] от "Пипера е много лют":Май ти си смешния - къде съм го казал това ? Я кажи дали са взаимозаменяеми с тези по 1 и 2 метродиаметри. Ама то кой мисли за тези подробности - нали сте много умни и светът започва от вас.
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА


    То третия метродиаметър не е метро,а някакъв подземен трамвай. Нито неговите мотриси могат да ходят по другите два диаметъра, нито мотрисите от тях могат да ходят по третия.
    Гениална концепция, измислена от герп! За сметка на това се строи много. Вярно в градинки, паркове, без инфраструктура, без места за паркиране, без градоустройствени планове, върху крадени терени от наши хора, ама пък поне данчето се усмихва. На повеèто избиратели и това им е достаъчно.

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#40] от "Пипера е много лют":

    Ти кажи за взаимозаменяемостта с другите метродиаметри. Че имам още въпроси - към метроспециалист като теб от световна далечина !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    Дизайнът наистина е малко ретро...поне от 20-на години. Сега гледах в в една енциклопедия метро в Гуанджо, влакът е от 1998-ма, пр. в Берлин.

  46. 46 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2905 Разстроено

    До коментар [#40] от "Пипера е много лют":Ти кажи за взаимозаменяемостта с другите метродиаметри. Че имам още въпроси - към метроспециалист като теб от световна далечина !!!
    —цитат от коментар 44 на КМЕТ В СЯНКА


    .........дори и ХЕЙТА требва да е с НЕКАКВИ ГРАНИЦИ........!!!!!?????....иначе ЛЪХА на ЗЛОБА и откровенна КОМПЛЕКСАРЩИНА.......!!!!!!!..........лично моя скромен ПРИНЦИП....е КОГАТО ХОРАТА РАБОТЯТ и СЪГРАЖДАТ.......!!!!!.....ПОНЕ ДА НЕ ИМ ПРЕЧАААА......!!!!?????......

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  47. 47 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Днес влак, догодина метро. Ай честиту!

  48. 48 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#46] от "kesh":

    Прост въпрос - дай простия отговор а не ме хейти мене - няма да ме трогнеш.
    Всички платени драскачи се скрихте.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#46] от "kesh":

    Кражбата също е работа - ти явно и на кражбите не пречиш по ПРИНЦИП !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#23] от "tacheaux":

    Всички знаем че руската техника е:
    1. Евтина
    2. Лесна за поддръжка
    3. Гарантира нисък комфорт за пътниците
    4. Шумна
    5. Енергоемка
    6. С лош дизайн

    Да, преди години купиха руски влакове за разширението на метрото с нагласен конкурс, май беше 2011 ли 2012.

    Не беше само заради това да угодим на руснаците, или даже заради това че Стоян Братоев казваше че руската техника била добра защото била "дуракоустойчива", но и по следните обективни причини:
    1. Линия 1 и 2 са свързани и имат общо депо, системи за комуникация и т.н. Тези системи се поддържат както от старите влакове, така и от новите, пак руски, за да няма нужда от преправяне.
    2. В това общо депо за линии 1 и 2 вече имаше техници които знаят как да поддържат руските влакове

    Така че за да няма пренастройки, нужда от обучение на персонала и усвояване на нов вид влакове и поддържането на 2 различни типа влакове в едно депо, нагласиха търга да спечелят руснаците. Те така или иначе пуснаха търга със закъснение и нямаше как някой друг и да беше доставил влакове реално да се обучи персонал и всичко да се пренастрои за да вървят стари руски и нови (например) немски влакове по същите линии навреме за пуска на удължената линия 1+2.

    Спомням си испанците бяха обжалвали защото не им бяха дали никакви точки за интериорен дизайн, но всичко беше напразно. Беше ясно че влаковете ще са руски, за да се успее навреме за пуска на линията, и за да няма преправяне, преобучаване, и добавената сложност на това да се поддържат 2 много различни вида влакове в едно депо, което значително оскъпява поддръжката.

    Линия 3 е напълно отделна и от самото начало беше ясно че ще има собствено депо и там вече ще има реална конкуренция за влаковете. Затова и там може да се ползва автоматично управление на влаковете и има смисъл да се купят и такива влакове които поддържат такава система.

    Така че ще стане като в Будапеща - по старите линии въртят ужасни съветски влакове като от филм на ужасите, по-стари и от нашите в София, а новата линия е с модерни влакове.

    Иначе новите влакове са чудесни - честито на софиянци!

  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#45] от "man_un":

    Дизайнът е нормален но има много по голям проблем, който е системен. Освен това има и други много нелицеприятни подробности около целия проект на 3-ти метродиаметър, които неминуемо ще лъснат .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2905 Весело

    До коментар [#46] от "kesh":Прост въпрос - дай простия отговор а не ме хейти мене - няма да ме трогнеш.Всички платени драскачи се скрихте.
    —цитат от коментар 48 на КМЕТ В СЯНКА


    .......просто ОТБЕЛЯЗВАМ......!!!!!?????.....със СОЦ АНТИКИ нямам НИТО ВРЕМЕ ,нито ЖЕЛАНИЕ ДА СПОРЯ.......!!!!!.....времето и РЕАЛНОСТИТЕ са ДРУГИ ....и КОЙТО не е в ЧАС ...си е ЕДИНСТВЕНО и САМО ЗА НЕГОВА СМЕТКА.......!!!!!.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  53. 53 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#50] от "skeptichen":

    И кой беше кмет тогава ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  54. 54 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Важното е да лови мишки! А дали котката е зелена , бяла, червена, черна....

    Русия- проказата на планетата Земя.
  55. 55 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#52] от "kesh":

    Чакам ОТГОВОР ! иначе на хейт съм свикнал отдавна. не си първата .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#50] от "skeptichen":

    И защо новите не се поръчаха с параметрите на 1и 2 ри метродиаметри за да има взаимозаменяемост ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1256 Любопитно

    Защо има чистачка на предното стъкло?Доколкото знам в тунелите не вали.

  58. 58 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    До коментар [#33] от "Пипера е много лют":

    Не хейтя ЕС, хейтя мутроБойко, и няма да ходя в Белград, бпх в Букурещ и за по - евтин билет, пътувах в истинско метро. А това че старите мотриси за ужасни и руски, не прави новите автоматично хубави. Не са хубави, смотани са, нищо че са нови. Отново закупихме нещо ново, но най - скапаното ново в източна Европа.

  59. 59 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#57] от "Sabbath":

    Всичко се случва !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  60. 60 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#53] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Който и да е кмета, той ще слуша специалистите, които изграждат и оперират метрото.

    Реално няма линия 1 и 2, това е една линия с едно депо. Няма как да вървят два напълно различни типа влакове.

    С оглед да е най-евтино и най-бързо да се пуснат новите влакове в експлоатация и да не се усложни поддръжката в едно депо, решиха да купят руски влакове. Не ми беше приятно да го чуя и тогава, но и сега.

    Ето, ако бяха направили линия 1 и 2 да са отделни, и линия 2 да имаше собствено депо както линия 3, можеше за линия 2 влаковете да са други. Но сами разбирате че цената да се обурудва едно цяло ново депо е много по-голяма.

    Може би е трябвало линия 2 да се направи с депо, което да се ползва и от линия 3, за да има истинска конкуренция и така да имаме 2 линии с модерни влакове. Обаче проблемът в това е че тези 2 линии нямат надземна пресечна точка където лесно могат влаковете от двете линии да стигат до депото. Така единствения начин е да се прави връзка където се пресичат линиите - което значи още един тунел в центъра за връзка между двете - скъпо и излишно начинание.

    Затова и линия 1+2 е с едно депо, и това преодопредели купуването на руски влакове. Линия 3 е съвсем различна история и там се вижда че като няма такива допълнителни фактори западната техника печели търга - даже незнам дали руснаците са играли в търга за влакове за линия 3.

  61. 61 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Би било хубаво да се закупят влакове, които да увеличат честотата на втората линия на метрото. В час пик 17-18 ч влаковете са на около 8 мин.

  62. 62 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 738 Неутрално

    На последните доставени "руски" мотриси руски бяха само ламарините и талигите. То от там идва и шума и неповторимия комфорт. Цялата електроника и двигателите с възстановяване на енергията при движение по инерция и спиране бяха производство на Хитачи.
    И въпросът с унифицирането на техниката е важен. Особено в неорганизирана страна като нашата. Сега трябва да се поддържа втори комплект части за сименсите. Става по комплицирано и скъпо. Или още преди години трябваше да се купят Сименс или сега да се търси възможност да се купят директно машини от Хитачи.
    Ама то в метрото липсата на унификация не енещо ново. Ескалаторите и асансьорите по различните спирки са производство на поне три различни фирми. Пък сетне се чудим защо асансьорите перманентно не работят а като спре ескалатор седи седмици наред.

  63. 63 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 738 Неутрално

    На последните доставени "руски" мотриси руски бяха само ламарините и талигите. То от там идва и шума и неповторимия комфорт. Цялата електроника и двигателите с възстановяване на енергията при движение по инерция и спиране бяха производство на Хитачи.
    И въпросът с унифицирането на техниката е важен. Особено в неорганизирана страна като нашата. Сега трябва да се поддържа втори комплект части за сименсите. Става по комплицирано и скъпо. Или още преди години трябваше да се купят Сименс или сега да се търси възможност да се купят директно машини от Хитачи.
    Ама то в метрото липсата на унификация не енещо ново. Ескалаторите и асансьорите по различните спирки са производство на поне три различни фирми. Пък сетне се чудим защо асансьорите перманентно не работят а като спре ескалатор седи седмици наред.

  64. 64 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#60] от "skeptichen":

    Винаги може да има надземна връзка. Какви влакове ще се поръчват за 1 и 2 когато тези се амортизират ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  65. 65 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Защо има чистачка на предното стъкло?Доколкото знам в тунелите не вали.
    —цитат от коментар 57 на Sabbath


    Практиката показва друго.

  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#60] от "skeptichen":

    Кметът поставя заданието а специалистите го реализират.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Разстроено

    До коментар [#63] от "anton83":

    И техниците не могат да се заменят взаимно ако се наложи

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Я, това влакче има чистачка на предното стъкло! Значи може да се движи и на открито, за разлика от нашите "модерни" руски мотриси в момента.

  69. 69 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Честно казано малко съм разочарован от Сименс. В берлинското метро са по-стари и някак си по футористични. Тези наистина лъхат на лек соц. Важното е метростанциите да не текат, да не са много надълбоко и да са добре обслужени, а не като това безумие на Сердика хората да не могат да се разминат. Кой слиза, кой се качва, пълен абсурд. Да не говорим, че към станциите не е предвиден обслужващ траснпорт. Това просто си е едно безхаберие на общината. Като се правят трасетата на метрото, никой ли не мисли как тези станции ще бъдат обслужвани. Явно не....И, не на последно място, метрото генерира трафик не от хора, които се отказват от личните си автомобили, а от тези, които предпочитат метрото спрямо наприме автобуси или тролеи. Това не изпълнява изначало заложената идея, за по-спокоен, по-чист и безопасен град.

  70. 70 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#64] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Погледнете картата на метрото за линии 2 и 3 - краищата на тези линии са много далеч за да е икономически целесъобразно да се прави надземна връзка. Реално връзката може да е само в идеалния център, където трябва да е тунел, което е скъпо.

    Дано някой ден след много години да можем да купим модерни не-руски влакове за линия 1+2, но най-вероятно за по-евтино и по-лесно просто ще купят тогавашния последен модел руски влакове.

    Мисля че търсите някаква интрига тук, някакъв повод за критика към кмета. Реално има много по-лесни и по-смислени неща които могат да се направят за подобряване на качеството на градския транспорт от това да се ровим в защо този вид влак бил избран или онзи - просто проучете търговете.

    1. Докога билетът за метрото ще е различен от този за надземния транспорт?
    2. Защо градския транспорт в София не поддържа интеграция с Гугъл Мапс, което е начинът по който светът вече се ориентира как да пътува из градовете? Между другото и БДЖ не поддържа Гугъл мапс, но БДЖ е на изкуствено дишане, така че няма нужда от излишни амбиции, но все пак за туристите това е много полезно.

  71. 71 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1452 Любопитно

    Хайде действайте, изоставаме с 20 години - Виена имаше 3 линии на метрото преди 20 години - сега са 5 и предвиждат едната да се раздели на 2.
    Метрото е единствения шанс да намалеят задръстванията....

  72. 72 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#70] от "skeptichen":

    А защо ОЛАФ проявява интерес ? Нищо не търся - Всичко се вижда. Освен това разбрах, че не сте роден в София и не познавате ЖП мрежата ( за това не сте виновен но има специалисти)
    Колкото до ролята на кмета - надявам се не ни казвате, че СО се управлява от хора различни от кмета, защото би било страшно !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  73. 73 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#70] от "skeptichen":

    Между другото бихте ли ни казали откъде пристигат последните влакове и как се осъществява транспортът им до София ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Хайде ГЕРБерчетата - повикахте ме , похейтихте ме и се скрихте като прани гащи от простите въпросчета на стария Човек !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    ГЕРП кога ще снимка на двата поръчани реактора за Белене, така, както показват
    тази?

  76. 76 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2463 Любопитно

    След толкова изразходвана енергия по охулване на метрото и всичко останало, остават ли ви сили да гледате мачовете?

  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Неутрално

    До коментар [#76] от "stedim":

    Къде видя охулване бе ! Гузен негонен бягаш !!! ПРАНИ ГАЩИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#74] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Изглежда сте доста по-добре информиран от мен. Не бих се определил като привърженик на ГЕРБ.

    Може да е по-лесно да споделите с нас каквото знаете за това защо метрото е развито точно така. Просто кажете каквото имате да казвате по въпроса, на мен лично би ми било интересно да го чуя.

  79. 79 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Страхотно е метрото на София. Нека никой от пишещите по-горе не забравя, че това е метрото на най-бедната столица в ЕС. Като за такава, ще ни върши страхотна работа. Да благодарим на ЕС, че без него щяхме да сме като Белград и да го караме на голи обещания и розови балони в бъдещето. Софийското метро е супер!

  80. 80 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#78] от "skeptichen":

    Аз само питам. Понеже нищо не разбирам.
    Само дето никой от разбирачите не знае отговорите. Останалото знание е с пари и е достъпно при договор.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  81. 81 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#79] от "Компетентен":

    още лозунги в стил Т.Ж. Имаш ли ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  82. 82 Профил на vista2
    vista2
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#70] от "skeptichen":

    Сърдечна благодарност за направените обяснения. Дано по-често давате тези обяснения за метрото, защото хейтърите не спят.

  83. 83 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#81] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Нямам - нямам и време по цял ден да драскам по форумите като теб, за да съм на всяка манджа мерудия.

    На подарен кон зъбите не се гледат.

  84. 84 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4095 Неутрално

    До коментар [#81] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Само един въпрос имам към теб: Струва ли ти се нормално под дадена тема от 80 коментара 25 да са твои?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  85. 85 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#83] от "Компетентен":

    ми да ти направя един семеен подарък щом няма да гледаш? Лошото е че ОЛАФ гледа, че и вижда !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  86. 86 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#84] от "Norman Granz":

    Винаги е нормално когато пишеш по темата. Ти и другарите ти притесявате ли се ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  87. 87 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Да, обаче колите се увеличават, което е странно.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  89. 89 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    Да са ни честити!Ако не беше членството ни в ЕС мерото нямаше да е стигнало още до Младост!Новите влакове са една добра новина!!!
    —цитат от коментар 4 на Messerschmitt


    Ама пък знаеш ли, колко развито социалистическо общество щяхме да пАстроЙм, ако не беше ЕС.

  90. 90 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1210 Весело

    Прекрасни са, хайде да ги пускат в обръщение.

  91. 91 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Дано чуем нещо подобно и за БДЖ, че там е ПЪЛНА трагедия, даже и опасно вече.

  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Любопитно

    До коментар [#89] от "4ort":

    Кой гербаджийски вожд казваше някаква мъдрост за построеното и боядисването му ? Би ли ни напомнил ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3880 Неутрално

    секи 4ти км

    Подземни Баровци ;)

    А горе далеко в студ, дъжд и пек чакаш додето трафикът чака зелено да светне да може би може да мръдне. 3-4 метра

    "Първият влак на "Сименс" от 20-те, които ще се движат по третата линия на метрото, е пристигнал в София. Той е тръгнал към столицата на 25 юни, като е транспортиран през нощта, съобщава кметът на града Йорданка Фандъкова.

    Новата линия на метрото ще е с обща дължина от 16 километра, като ще свърже кварталите "Хаджи Димитър" и "Горна баня" с 12 метростанции. Техните имена са "Ген. Вл. Вазов", "Тракия", "Стадион Георги Аспарухов", "Театрална", "Орлов мост", "Бул. Патриарх Евтимий", "Бул. Христо Ботев", "Медицинска академия", "Бул. България", "Бул. Цар Борис Трети", "Мизия", "Овча купел", "Овча купел II", Горна баня."

  94. 94 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1842 Весело

    какво се занимавате с кметицата, не разбрахте ли че освен да ходи до тоалетната и да кисне в дневник друго не прави безделничката.
    Нямате шанс с кметицата и нейните стотици коментари пратени и от позитано.
    Тя дори ви пише от правец 86, капиталистическа техника не ползва

  95. 95 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1210 Неутрално

    До коментар [#91] от "chert":

    Вече ли, отдавна е така!

  96. 96 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5535 Весело

    До коментар [#94] от "001":

    Развесели ме !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  97. 97 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 431 Весело

    До коментар [#94] от "001":

    Какъв е този Правец 86?!
    Да не е поръчкова изработка?!

  98. 98 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Честито! Леко и безаварийно. Софийското метро ще се превърне в един от най-развитите и нови в ЦИ Европа.

  99. 99 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2157 Неутрално

    До коментар [#89] от "4ort":Кой гербаджийски вожд казваше някаква мъдрост за построеното и боядисването му ? Би ли ни напомнил ?
    —цитат от коментар 92 на КМЕТ В СЯНКА


    /www.youtube.com/watch?v=kGIiEed8mLw

  100. 100 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1793 Неутрално

    До коментар [#70] от "skeptichen":

    Обратен въпрос, защо Гугъл не поддържа градския транспорт в София? Има други навигации които го правят

    Eddie lives... somewhere in time!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK