
© Георги Кожухаров
Трамваят по линия 6 няма да бъде върнат по маршрута си от бул. "Прага" до столичния квартал "Лозенец", като вместо това ще бъде заменен от тролей, който ще се движи до квартал "Манастирски ливади". Това решение взеха днес столичните общински съветници след дълга дискусия, в която опозицията обвини управляващите, че "икономисват средства за сметка на гражданите", "систематично унищожават трамвайния транспорт" и че временно са "тероризирали" живеещите по бул. "Скобелев".
Преди 2 години линията беше "временно" спряна от движение по този маршрут заради строежа на втория метродиаметър. От тогава линията се движи от кв. "Обеля" до кв. "Иван Вазов". През 2010 г. пък, също като временна мярка, линиите 1 и 7 започнаха да се движат по надземни релси от бул. "Скобелев" до бул. "Витоша". Двете промени създадоха конфликт между общината и жителите на "Лозенец", които искат връщането на трамвая, както и между общината и живеещите по "Скобелев", които се оплакват от шум.
Приетият вариант предвижда тролеят да се движи от кв. "Манастирски ливади", по трамвайното трасе на бул. "Арсеналски", през бул. "Черни връх", бул. "Фритьоф Нансен", бул. "Патриарх Евтимий", "Скобелев" до Пета градска болница. В обратната посока той ще минава през тунела под Националния дворец на културата, където минават трамваите 1 и 7. Тяхното трасе пък ще бъде ремонтирано, като ще се постави двоен коловоз, за по-бързо и лесно движение. Всички дейности ще струват 7 млн. лева
Така тролеят ще се движи бързо, като се предвижда разписанието в пиковите часове да е през 8 минути, а през останалото време - 16.
Алтернативата бе линия 6 да запази маршрута си през тунела под НДК до "Лозенец". За целта обаче би бил необходим нов пробив на тунела и създаването на ново трамвайно трасе, като този проект би струвал 22 млн. лева.
Според данни на Центъра за градска мобилност пътниците в трамвай 7 от бул. "Прага" до "Борово" са 1326 на час, от които 512 слизат, а 814 се качват, докато ползвалите линия 6 от бул. "Прага" до "Лозенец" са били 294 на час, от които тези, които се качват тогава, са 83 на час. Основното натоварване на линия 6 било от "Обеля" и "Надежда" до центъра.
В отговор Михаил Владов (ГЕРБ) каза, че запазването на трамвайната линия ще изисква и изграждането на рампа от 240 метра, която "ще осакати центъра" на столицата, като и ще затрудни движението на пешеходците. Приетият вариант пък предвиждал линиите да са напълно обезшумени и решението се правило в полза на гражданите, а не за да се "икономисат финансови средства".
Brasil
Рейтинг: 301 НеутралноГадове мръсни! ОСТАВКА на Фандупкова, която няколко пъти излъга, че трамваят ще се върне!
aleks ivan
Рейтинг: 2477 РазстроеноЦелта е София да бъде максимално зависима от течните горива, дори когато става въпрос за градски транспорт.
ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/Скоро и трамвай 8 ще искат да спират гадовете.
aleks ivan
Рейтинг: 2477 НеутралноДо коментар [#1] от "Brasil":
ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/От трамваи нямат полза корумпетата от СОС-а, защото не могат да крадат нафта. А иначе на мястото на трамвая ще има още и още коли и парко места и въздухът ще се дообогати с фини частици. Честито!
nema_labavo
Рейтинг: 1974 НеутралноМетрото и тролеите с течни горива ли се движат?
Silence
Рейтинг: 509 НеутралноИмаше публикации, че колелото на трамвая при Спартак вече е частна собственост. В крайна сметка изясни ли се какъв е статута на това парче земя там?
Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"Фандъкова и СО изобщо няма да ги коментирам. Ако бяха като Пинокио, цяла София вече трябваше да опасана в носове...
http://old.segabg.com/article.php?id=901283
Dankol
Рейтинг: 394 НеутралноДо коментар [#2] от "aleks ivan":
Трамвай номер 6 се движеше по линията на метрото . Не съм виждал дизелова мотриса в софийското метро ! Единствено между Хемус и басейна Спартак (200-300 метра) , трамвая не дублираше метрото . Какъв е проблема !?
imaligoogle_hr
Рейтинг: 540 ЛюбопитноВинаги ми е било любопитно, защо трамваи, а не тролеи се позлват?
Кое е предимството на трамвайната линия?
Тролейбус може да се движи няколко спирки, час-два - на батерии, да му се смени маршрута... при трамваи с различна големина на релсите това е невъзможно.
С батерии, може да обръща, където си иска. Трамваят има нужда от скъпо като инфраструктура обръщало.
По-тих е тролея.
По-евтин е като единично возило. По-евтина е и мрежата, особено с новите батерии, не е нужно по цялото трасе да има жици.
По-лек е тролея... предполагам няколко пъти по е по лек, не би ли трябвало да е по-евтин тока?
hhhuuunnnn
Рейтинг: 1348 Неутралночовек трябва само да попрочете 2-3 поста на антифандъковите червеноармейци и му стига да им види и акъла, и моженето, и морала - комунисти, милорд
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневникnemeria
Рейтинг: 726 НеутралноНяма смисъл от шестицата, само би дублирала метрото. Просто то трябва да е по-начесто, защото много хора го ползват и в час пик едва можеш да се качиш.
aleks ivan
Рейтинг: 2477 НеутралноДо коментар [#4] от "nema_labavo":
ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/Метрото не е панацея. Тролеи има в София малко и са на рядко, отделно че и те попадат в задръствания като автобусите. Ако им направят автономни трасета, о.к.
nema_labavo
Рейтинг: 1974 Неутрално+++
Трамваите вече са изживели времето си. Да ги направим съвременни, ще струва толкова, колкото алтернативните превозни средства. В които си струва да се инвестира. В "загнилата" Европа са го правили, когато ние изпълнявахме плана в ТКЗС за 3 години. А Трамваите се лашкаха като матрьошки.
nema_labavo
Рейтинг: 1974 НеутралноНе е панацея, ма тъпите англичани са го почнали още 19 век. Когато още сме под турско. Както и да е. Не разбрах зависимостта от течните горива на София?
balgariez
Рейтинг: 1692 Весело"Преди 2 години линията беше "временно" спряна от движение"
Кое ще е по-толерантно, респ.политкоректно, да кажа:
- казаха ни неистината
- излъгаха ни
- прецакаха ни
- пре***ха ни
bludniq_sin
Рейтинг: 1325 НеутралноДо коментар [#7] от "imaligoogle_hr":
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlПример с трамвай 5 и 7 - много по-бързи са и за тях няма задръстване, защото си имат собствени трасета. Отделно не се "лашка" както автобуси и тролеи (като изключим 1-2 завоя и при двата), а когато са и от новите климатизирани пътуването е ок.
aleks ivan
Рейтинг: 2477 НеутралноДо коментар [#12] от "nema_labavo":
ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/Че са тъпи англичаните ТИ го казвсш. А и да изтъкваш Лондон като пример за градоустройство... Хахаха :)))
Зависимостта от течни горива е в полза на Златев и неговите шефове в Москва! Отделно че СОС-ът иска в София да има повече коли, а хората да вкара под земята.
fras
Рейтинг: 523 НеутралноМен, като живущ в участъка между Хемус и басейна Спартак, решението вместо трамвай да се пусне тролей напълно ме удовлетворява.
Lou
Рейтинг: 1910 НеутралноВече се опитаха. Преди време. Искаха да изчистят люлинския тунел от травмаите, за да останат само леките коли. Но люлинци ревнаха мощно и кметицата не посмя да се озъби на най-големия квартал в София, в който живеят повече от 10 % от софиянци и съответно гласоподаватели. И заради постоянните нарушения в тунела, където леките коли често се качваха на трамвайните релси и пречеха, Общината сложи бетонни ограничители.
Никой от Общината не обича трамвайния транспорт, защото там няма как да се правят далавери и измами, да се дават концесии на наши и ваши, както е с автобусите. При автобусният транспорт винаги можеш да пробуташ някой баджанак да вземе някоя линия и после да се трупат едни пари на гърба на софиянци, да се взимат огромни суми за слаби и мизерни линии. При трамвая не става, затова дай да го унищожим и на негово място да сложим автобуси. :)
Чакам с нетърпение да видя как скоро ще излезе нов проблем с новата тролейбусна линия и ще се стигне отново до автобуси - така и баджанакът ще бъде доволен, и Лукоила също.
"Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
spiegel
Рейтинг: 1658 НеутралноЛипсата на стратегия за обществения транспорт и унищожаването му за удобството на автомобилите са обичайни за това престъпно късогледо управление на София.
Читател
Рейтинг: 3952 НеутралноЖалко. Подобни решения следва да са отправна точка за следващите местни избори. Макар че проблемът, както се оказа в последните 30 години, не е партиен, а системен.
Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)Читател
Рейтинг: 3952 НеутралноДо коментар [#18] от "spiegel":
Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)Така е.
nema_labavo
Рейтинг: 1974 НеутралноДо коментар [#15] от "aleks ivan":
Честно казано, не те разбирам. Повече хора "под земята" не означава ли по-малко коли над земята? Или колите ще са автономни и с течно гориво? Лондон е и ще бъде пример, какти и Париж, Мадрид, Барселона и т.н.
nema_labavo
Рейтинг: 1974 НеутралноДо коментар [#17] от "Lou":
Само не разбрах новата тролейбусна линия линия вече работи, дело е на живеещите в Люлин, на общината или?
imaligoogle_hr
Рейтинг: 540 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "bludniq_sin":
Какво преччи тролейте да са оградени в собствени трасета като по бул. България, Ботевградско шосе, Жар Борис 3?
Darth Plagueis
Рейтинг: 4521 НеутралноТезата как трамвай дублира метро е толкова дебилна сама по себе си, че няма нужда от коментар. Чудно ми е, разпространяващите я, не се ли усещат, че така направо закриха повечето градове в Европа?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКDarth Plagueis
Рейтинг: 4521 НеутралноДо коментар [#21] от "nema_labavo":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе, не означава. Има ясна статистика по въпроса.
aleks ivan
Рейтинг: 2477 РазстроеноДо коментар [#23] от "imaligoogle_hr":
ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/Защото целта е да има място за джиБовете. За сметка на трамвайните трасета.
Николай Николов
Рейтинг: 1638 НеутралноДо коментар [#17] от "Lou":
Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?значи далеч съм от това да защитавам ЦГМ или СОС, но не ти ли е хрумвало, че трамваите са по-скъп транспорт от автобусния или тролейния? А въпреки поскъпването на билетите столичния транспорт все още не се самоиздържа. Значи субсидията за релсов транспорт трябва да дойде от данъкоплатците.
kochoparabellum
Рейтинг: 274 ВеселоТрамваи, та трамваи... Скъпо е! Слагане на релси е скъпо. И е шумно.
Някой от радетелите на трамвай каза ли, че където се пуска трамвай напоследък в Европа той задължително е с... гуми? Да, с гуми и не се движи по релси и е на практика тролей. Има и модели, които са комбинирани за ползване по релсов път и на гуми по асфалт. Пример: трамваите в Нанси, Франция.
vespasian0303
Рейтинг: 331 НеутралноСтратегията “това ще го мислим после, дай да направим това сега” работи безотказно за първи път. То не бяха дебати, чудесии, само с цел да се потуши недоволството и накрая брадвата...
stedim
Рейтинг: 2961 НеутралноРазсъжденията на някои за тролейбусите и консумацията на течни горива и други подобни глупости показва, че в случая важното е да се плюе.
vespasian0303
Рейтинг: 331 НеутралноЗа пореден път искам да кажа, не първи.
mihail_p
Рейтинг: 1497 Неутралномалко безмислено е това трасе.
ляв завой от аресеналски към черни връх. след това как ще се влее в скобелев?
пълни тъпни. това ще узложни и без това сложното положение там.
и за какво. за пет и полвина човека около спартак.
тея в общината начело с фандъкова са мега некадърни.
ама мега.
cinik
Рейтинг: 2610 Неутрално"В обратната посока той ще минава през тунела под Националния дворец на културата, където минават трамваите 1 и 7"
Аз трамвай през тунела не съм виждал от 5 години...
pantarea
Рейтинг: 513 НеутралноДо коментар [#28] от "kochoparabellum":
Просто вижте титаничното сроителство по Графа. Просто едни европейски пари се усвояват по “правилния начин”
pantarea
Рейтинг: 513 НеутралноДо коментар [#28] от "kochoparabellum":
Просто вижте титаничното сроителство по Графа. Просто едни европейски пари се усвояват по “правилния начин”
silverman
Рейтинг: 1116 НеутралноСофия има метро!!! Защо трябва да бъде връщан трамвая, след като ще пускат тролей??? Хората от тази част на Лозенец могат да ползват трамвай 1 от Иван Вазов или метрото от х-л Хемус (станция Европейски съюз!) А за автомобилния трафик е много удобна връзката от петте кьошета до бул. Евлоги Георгиев! Трябва и трамвая по бул. Черни връх да го спрат! Под булеварда минава метро!
mihail_p
Рейтинг: 1497 НеутралноДо коментар [#35] от "pantarea":
ма го прави джи пи груп.
marianapopska
Рейтинг: 387 НеутралноНякой от общината го е бутал трамвай като малък и има проблем с тях, очевидно
zyb18561487
Рейтинг: 3294 НеутралноВ Самоков въобще няма трамваи и никой не се оплаква. Б Банкя също.
Читател
Рейтинг: 3952 НеутралноДо коментар [#33] от "cinik":
Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)И аз. Трамваи #1 и #7 минават по бул. "Витоша" и после първият продължава по същия булевард нагоре, а вторият се отклонява по бул. "България", съответно и по същите трасета обратно.
kopo
Рейтинг: 379 ВеселоРешението на общината изглежда смислено с оглед цитираните данни за пътникопотока. Тролей ще свърши същата работа и ще е по-евтин като стойност на возилото, за трасето да не говорим.
За останалото е ясно - Фъндупкова е лично виновна на всеки мрънкач, че не му е направила метро пред блока с ескалатор до хола.
Обвиненията на клоуна, че електрическия трамвай се замества с електрически тролей за да продава Вальо Златев повече горива си е за "златния фонд" на форума.
Yotce
Рейтинг: 1400 НеутралноСигурно има определен брой хора, за които е неудобно, ама няма разумна причина да се възстановява трамвайно трасе, което дублира метрото почти по цялото си протежение, заради разстоянието от 1 спирка между х-л"Хемус" и басейна Спартак...
milenmihailov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#41] от "kopo":
Данните на общината не са вярни. Тролей няма да свърши същата работа защото, той се движи в общият поток и стои в задръстването. Няма да е по-евтин, защото релсите, спирките и подлезите на трамвая СТОЯТ, НАПРАВЕНИ СА и ГИ ИМА. Общината ремонтира наскоро и учасъка релси по бул . Черни Връх в уч. от бул България до ул. Арсеналски, и похарчи милиони...
Проблема се появи като прекъснаха трамваите по Витошка за да си сложи Фандъкова лайняните плочки. И прецака всички живущи по бул, България които имаха пряка връзка до центъра с трамвая, като ги накара да взимат метро от НДК за една или две спирки, с което ги забавя. По бул Ботев трамвая пак е в задръстване, и ако се повреди мотриса - спират доста линнии.
И се напълни тунела с коли под НДК - вътре НЕ МОЖЕ ДА СЕ ДИША, той не изчислен целият да бъде за автомобилно движение.
В общината са пълни некъдърници - сега ще ремонтират трамвая по бул. Цар Борис III, като ще го оставят със същото междурелсие. А по проект от преди повече от 30 години, трябваше да стане широколинеен - превозва повече пътници, по-конфортно и по-бързо. И това се знае от 30 години - какво е правила Фандъкова тогава?
Darcas
Рейтинг: 1171 НеутралноФъндупкова да отиде по улица Иван Вазов да види какви огромни дупки и ями са зейнали. Всички малки улички по центъра са като след бомбардировките от САЩ и Великобритания през Втората Световна война. Оставка на крадливата хунта!
България - вече 113-то място по свобода на словотоmilenmihailov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#7] от "imaligoogle_hr":
Не ти е било въобще любопитно, иначе щеше да прочетеш на специализирани места и да разбереш, и да не пишеш тия глупости.
Но най важното - добре проектираният трамвай НЕ ВЛИЗА В ЗАДРЪСТВАНЕ.
Много е дълга темата за видовете транспорт и не е за коментар в "Дневник".
Провери и София от кога има трамваи (дори е имало до Драгалевци) и защо първият тролей в София е бил от спирка на трамвай №5 до кв. Горна Баня...
milenmihailov
Рейтинг: 489 НеутралноИ освен това когато София е приличала на Виена - преди да се строи нещо държавно или частно винаги се е правил архитектурен конкурс. И затова дори имаме жълти павета.
Сега да сте чули за конкурс? За нещо в метрото докато се строеше да е обявен архитектурен конкурс? Дори оня трансформанс на аерогарата е без конкурс.
Имаше само един конкурс, ама в общината не искат да си спомнят за него - случайно да ни я осъдят...
nqkakav_si
Рейтинг: 8 НеутралноЗа какво трамвай 6 да се връща в Лозенец. Когато беше там, все трамваите бяха празни, както и дублираха маршрута на метрото, така че с тролей ще бъде много по-удобно. По сегашния си маршрут, отново няма хора, така че преди да плюете по когото и да било и да си измисляте за течни горива и т.н се замислете кой ползва този трамвай и без това с пускането на третата линия на метрото трамвай 6 се обезмисля
kopo
Рейтинг: 379 ЛюбопитноДо коментар [#43] от "milenmihailov":
По какво съдиш, че данните на Общината са неверни? Разполагаш ли с алтернативно изследване на пътникопотока в тази линия?
Аз също не харесвам ремонта на "Витошка" по подобие на центъра на Китен от '90-те. И аз живея на "България". Твърдо не съм съгласен, че отклоняването на Тм7 по "Ботев" ми е "прецакало" връзката с центъра. Дистанцията се удължава с по-малко от 500 метра, което са под 10 минути с пресичане на светофар, ако се налага. Според мен преместването на трамвая е първа стъпка към закриването му. "Спящата станция" в "Белите брези" е за отклонението на 3-тата метролиния към "Бояна", което ще обезсмисли съществуването на ТМ7.
imaligoogle_hr
Рейтинг: 540 ЛюбопитноДо коментар [#45] от "milenmihailov":
Ма, що не обясниш само какво пречи правилата и проектирането на трамайна линия и машина да се прехвърли върху тролейни такива?
milenmihailov
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#49] от "imaligoogle_hr":
Защото трамваят се движи по собствено трасе, като по този начин избягва максимално други превозни средства - не чака в задръстване. За това е и "по-тънък". Тролеят се движи в и със скороста на общият поток на трафика и чака в задръстването. Дори в суперсъвременните и суперскъпи като пространство градове (Хонг Конг например) трамваите си стоят - там дори са двуетажни...
В случая за който говорим ИМА ВЕЧЕ ИЗГРАДЕНО ТРАСЕ С НОВИ ТРАМВАЙНИ РЕЛСИ за които са дадени вече пари, и което трябва да се развали за да се направи ново елекрическо трасе за тролей. Пари и пак пари...
И всичко започна с това, че премиера преправи "военното НДК", на нов съд и се оказа, че до него герберунгелите трудно стигат с кола - трамваят им пречи.
Като се строи се краде, и при предишните и при сегашните (вече 10 години). А оня прословут парцел можеше да стане прекрасна градинка, каквито все повече липсват...