София продължава да "унищожава трамвайния транспорт" и няма да върне линия 6 до "Лозенец"

София продължава да "унищожава трамвайния транспорт" и няма да върне линия 6 до "Лозенец"

© Георги Кожухаров



Трамваят по линия 6 няма да бъде върнат по маршрута си от бул. "Прага" до столичния квартал "Лозенец", като вместо това ще бъде заменен от тролей, който ще се движи до квартал "Манастирски ливади". Това решение взеха днес столичните общински съветници след дълга дискусия, в която опозицията обвини управляващите, че "икономисват средства за сметка на гражданите", "систематично унищожават трамвайния транспорт" и че временно са "тероризирали" живеещите по бул. "Скобелев".


Преди 2 години линията беше "временно" спряна от движение по този маршрут заради строежа на втория метродиаметър. От тогава линията се движи от кв. "Обеля" до кв. "Иван Вазов". През 2010 г. пък, също като временна мярка, линиите 1 и 7 започнаха да се движат по надземни релси от бул. "Скобелев" до бул. "Витоша". Двете промени създадоха конфликт между общината и жителите на "Лозенец", които искат връщането на трамвая, както и между общината и живеещите по "Скобелев", които се оплакват от шум.


Приетият вариант предвижда тролеят да се движи от кв. "Манастирски ливади", по трамвайното трасе на бул. "Арсеналски", през бул. "Черни връх", бул. "Фритьоф Нансен", бул. "Патриарх Евтимий", "Скобелев" до Пета градска болница. В обратната посока той ще минава през тунела под Националния дворец на културата, където минават трамваите 1 и 7. Тяхното трасе пък ще бъде ремонтирано, като ще се постави двоен коловоз, за по-бързо и лесно движение. Всички дейности ще струват 7 млн. лева




Така тролеят ще се движи бързо, като се предвижда разписанието в пиковите часове да е през 8 минути, а през останалото време - 16.


Алтернативата бе линия 6 да запази маршрута си през тунела под НДК до "Лозенец". За целта обаче би бил необходим нов пробив на тунела и създаването на ново трамвайно трасе, като този проект би струвал 22 млн. лева.


Според данни на Центъра за градска мобилност пътниците в трамвай 7 от бул. "Прага" до "Борово" са 1326 на час, от които 512 слизат, а 814 се качват, докато ползвалите линия 6 от бул. "Прага" до "Лозенец" са били 294 на час, от които тези, които се качват тогава, са 83 на час. Основното натоварване на линия 6 било от "Обеля" и "Надежда" до центъра."Доказано е, че трамвайният транспорт е най-екологичният и предпочитан в големите градове. В София обаче систематично се унищожава", каза Милка Христова (БСП). По думите й не е "далновидно" да се унищожават трамваите за сметка на метрото, както и че "невинаги леките и евтините решения са най-добрите".


В отговор Михаил Владов (ГЕРБ) каза, че запазването на трамвайната линия ще изисква и изграждането на рампа от 240 метра, която "ще осакати центъра" на столицата, като и ще затрудни движението на пешеходците. Приетият вариант пък предвиждал линиите да са напълно обезшумени и решението се правило в полза на гражданите, а не за да се "икономисат финансови средства".

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK