София продължава да "унищожава трамвайния транспорт" и няма да върне линия 6 до "Лозенец"

София продължава да "унищожава трамвайния транспорт" и няма да върне линия 6 до "Лозенец"

© Георги Кожухаров



Трамваят по линия 6 няма да бъде върнат по маршрута си от бул. "Прага" до столичния квартал "Лозенец", като вместо това ще бъде заменен от тролей, който ще се движи до квартал "Манастирски ливади". Това решение взеха днес столичните общински съветници след дълга дискусия, в която опозицията обвини управляващите, че "икономисват средства за сметка на гражданите", "систематично унищожават трамвайния транспорт" и че временно са "тероризирали" живеещите по бул. "Скобелев".


Преди 2 години линията беше "временно" спряна от движение по този маршрут заради строежа на втория метродиаметър. От тогава линията се движи от кв. "Обеля" до кв. "Иван Вазов". През 2010 г. пък, също като временна мярка, линиите 1 и 7 започнаха да се движат по надземни релси от бул. "Скобелев" до бул. "Витоша". Двете промени създадоха конфликт между общината и жителите на "Лозенец", които искат връщането на трамвая, както и между общината и живеещите по "Скобелев", които се оплакват от шум.


Приетият вариант предвижда тролеят да се движи от кв. "Манастирски ливади", по трамвайното трасе на бул. "Арсеналски", през бул. "Черни връх", бул. "Фритьоф Нансен", бул. "Патриарх Евтимий", "Скобелев" до Пета градска болница. В обратната посока той ще минава през тунела под Националния дворец на културата, където минават трамваите 1 и 7. Тяхното трасе пък ще бъде ремонтирано, като ще се постави двоен коловоз, за по-бързо и лесно движение. Всички дейности ще струват 7 млн. лева




Така тролеят ще се движи бързо, като се предвижда разписанието в пиковите часове да е през 8 минути, а през останалото време - 16.


Алтернативата бе линия 6 да запази маршрута си през тунела под НДК до "Лозенец". За целта обаче би бил необходим нов пробив на тунела и създаването на ново трамвайно трасе, като този проект би струвал 22 млн. лева.


Според данни на Центъра за градска мобилност пътниците в трамвай 7 от бул. "Прага" до "Борово" са 1326 на час, от които 512 слизат, а 814 се качват, докато ползвалите линия 6 от бул. "Прага" до "Лозенец" са били 294 на час, от които тези, които се качват тогава, са 83 на час. Основното натоварване на линия 6 било от "Обеля" и "Надежда" до центъра.

"Доказано е, че трамвайният транспорт е най-екологичният и предпочитан в големите градове. В София обаче систематично се унищожава", каза Милка Христова (БСП). По думите й не е "далновидно" да се унищожават трамваите за сметка на метрото, както и че "невинаги леките и евтините решения са най-добрите".


В отговор Михаил Владов (ГЕРБ) каза, че запазването на трамвайната линия ще изисква и изграждането на рампа от 240 метра, която "ще осакати центъра" на столицата, като и ще затрудни движението на пешеходците. Приетият вариант пък предвиждал линиите да са напълно обезшумени и решението се правило в полза на гражданите, а не за да се "икономисат финансови средства".

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Гадове мръсни! ОСТАВКА на Фандупкова, която няколко пъти излъга, че трамваят ще се върне!

  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1625 Разстроено

    Целта е София да бъде максимално зависима от течните горива, дори когато става въпрос за градски транспорт.

    Скоро и трамвай 8 ще искат да спират гадовете.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#1] от "Brasil":

    От трамваи нямат полза корумпетата от СОС-а, защото не могат да крадат нафта. А иначе на мястото на трамвая ще има още и още коли и парко места и въздухът ще се дообогати с фини частици. Честито!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  4. 4 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    Целта е София да бъде максимално зависима от течните горива, дори когато става въпрос за градски транспорт. Скоро и трамвай 8 ще искат да спират гадовете.
    —цитат от коментар 2 на aleks ivan


    Метрото и тролеите с течни горива ли се движат?

  5. 5 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Имаше публикации, че колелото на трамвая при Спартак вече е частна собственост. В крайна сметка изясни ли се какъв е статута на това парче земя там?
    Фандъкова и СО изобщо няма да ги коментирам. Ако бяха като Пинокио, цяла София вече трябваше да опасана в носове...

    http://old.segabg.com/article.php?id=901283

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  6. 6 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Трамвай номер 6 се движеше по линията на метрото . Не съм виждал дизелова мотриса в софийското метро ! Единствено между Хемус и басейна Спартак (200-300 метра) , трамвая не дублираше метрото . Какъв е проблема !?

  7. 7 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    Винаги ми е било любопитно, защо трамваи, а не тролеи се позлват?
    Кое е предимството на трамвайната линия?

    Тролейбус може да се движи няколко спирки, час-два - на батерии, да му се смени маршрута... при трамваи с различна големина на релсите това е невъзможно.
    С батерии, може да обръща, където си иска. Трамваят има нужда от скъпо като инфраструктура обръщало.
    По-тих е тролея.
    По-евтин е като единично возило. По-евтина е и мрежата, особено с новите батерии, не е нужно по цялото трасе да има жици.
    По-лек е тролея... предполагам няколко пъти по е по лек, не би ли трябвало да е по-евтин тока?

  8. 8 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    човек трябва само да попрочете 2-3 поста на антифандъковите червеноармейци и му стига да им види и акъла, и моженето, и морала - комунисти, милорд

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  9. 9 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Няма смисъл от шестицата, само би дублирала метрото. Просто то трябва да е по-начесто, защото много хора го ползват и в час пик едва можеш да се качиш.

  10. 10 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#4] от "nema_labavo":

    Метрото не е панацея. Тролеи има в София малко и са на рядко, отделно че и те попадат в задръствания като автобусите. Ако им направят автономни трасета, о.к.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  11. 11 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    Винаги ми е било любопитно, защо трамваи, а не тролеи се позлват? Кое е предимството на трамвайната линия? Тролейбус може да се движи няколко спирки, час-два - на батерии, да му се смени маршрута... при трамваи с различна големина на релсите това е невъзможно. С батерии, може да обръща, където си иска. Трамваят има нужда от скъпо като инфраструктура обръщало. По-тих е тролея. По-евтин е като единично возило. По-евтина е и мрежата, особено с новите батерии, не е нужно по цялото трасе да има жици. По-лек е тролея... предполагам няколко пъти по е по лек, не би ли трябвало да е по-евтин тока?
    —цитат от коментар 7 на imaligoogle_hr


    +++
    Трамваите вече са изживели времето си. Да ги направим съвременни, ще струва толкова, колкото алтернативните превозни средства. В които си струва да се инвестира. В "загнилата" Европа са го правили, когато ние изпълнявахме плана в ТКЗС за 3 години. А Трамваите се лашкаха като матрьошки.

  12. 12 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#4] от "nema_labavo":Метрото не е панацея. Тролеи има в София малко и са на рядко, отделно че и те попадат в задръствания като автобусите. Ако им направят автономни трасета, о.к.
    —цитат от коментар 10 на aleks ivan


    Не е панацея, ма тъпите англичани са го почнали още 19 век. Когато още сме под турско. Както и да е. Не разбрах зависимостта от течните горива на София?

  13. 13 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2648 Весело

    "Преди 2 години линията беше "временно" спряна от движение"

    Кое ще е по-толерантно, респ.политкоректно, да кажа:
    - казаха ни неистината
    - излъгаха ни
    - прецакаха ни
    - пре***ха ни

  14. 14 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    До коментар [#7] от "imaligoogle_hr":

    Пример с трамвай 5 и 7 - много по-бързи са и за тях няма задръстване, защото си имат собствени трасета. Отделно не се "лашка" както автобуси и тролеи (като изключим 1-2 завоя и при двата), а когато са и от новите климатизирани пътуването е ок.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  15. 15 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    До коментар [#12] от "nema_labavo":

    Че са тъпи англичаните ТИ го казвсш. А и да изтъкваш Лондон като пример за градоустройство... Хахаха :)))

    Зависимостта от течни горива е в полза на Златев и неговите шефове в Москва! Отделно че СОС-ът иска в София да има повече коли, а хората да вкара под земята.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  16. 16 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Мен, като живущ в участъка между Хемус и басейна Спартак, решението вместо трамвай да се пусне тролей напълно ме удовлетворява.

  17. 17 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Скоро и трамвай 8 ще искат да спират гадовете.
    —цитат от коментар 2 на aleks ivan


    Вече се опитаха. Преди време. Искаха да изчистят люлинския тунел от травмаите, за да останат само леките коли. Но люлинци ревнаха мощно и кметицата не посмя да се озъби на най-големия квартал в София, в който живеят повече от 10 % от софиянци и съответно гласоподаватели. И заради постоянните нарушения в тунела, където леките коли често се качваха на трамвайните релси и пречеха, Общината сложи бетонни ограничители.

    Никой от Общината не обича трамвайния транспорт, защото там няма как да се правят далавери и измами, да се дават концесии на наши и ваши, както е с автобусите. При автобусният транспорт винаги можеш да пробуташ някой баджанак да вземе някоя линия и после да се трупат едни пари на гърба на софиянци, да се взимат огромни суми за слаби и мизерни линии. При трамвая не става, затова дай да го унищожим и на негово място да сложим автобуси. :)

    Чакам с нетърпение да видя как скоро ще излезе нов проблем с новата тролейбусна линия и ще се стигне отново до автобуси - така и баджанакът ще бъде доволен, и Лукоила също.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  18. 18 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    Липсата на стратегия за обществения транспорт и унищожаването му за удобството на автомобилите са обичайни за това престъпно късогледо управление на София.

  19. 19 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4026 Неутрално

    Жалко. Подобни решения следва да са отправна точка за следващите местни избори. Макар че проблемът, както се оказа в последните 30 години, не е партиен, а системен.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  20. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4026 Неутрално

    До коментар [#18] от "spiegel":

    Така е.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  21. 21 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#15] от "aleks ivan":

    Честно казано, не те разбирам. Повече хора "под земята" не означава ли по-малко коли над земята? Или колите ще са автономни и с течно гориво? Лондон е и ще бъде пример, какти и Париж, Мадрид, Барселона и т.н.

  22. 22 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#17] от "Lou":

    Само не разбрах новата тролейбусна линия линия вече работи, дело е на живеещите в Люлин, на общината или?

  23. 23 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    До коментар [#14] от "bludniq_sin":

    Какво преччи тролейте да са оградени в собствени трасета като по бул. България, Ботевградско шосе, Жар Борис 3?

  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    Тезата как трамвай дублира метро е толкова дебилна сама по себе си, че няма нужда от коментар. Чудно ми е, разпространяващите я, не се ли усещат, че така направо закриха повечето градове в Европа?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#21] от "nema_labavo":

    Не, не означава. Има ясна статистика по въпроса.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1625 Разстроено

    До коментар [#23] от "imaligoogle_hr":

    Защото целта е да има място за джиБовете. За сметка на трамвайните трасета.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  27. 27 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#17] от "Lou":

    значи далеч съм от това да защитавам ЦГМ или СОС, но не ти ли е хрумвало, че трамваите са по-скъп транспорт от автобусния или тролейния? А въпреки поскъпването на билетите столичния транспорт все още не се самоиздържа. Значи субсидията за релсов транспорт трябва да дойде от данъкоплатците.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  28. 28 Профил на kochoparabellum
    kochoparabellum
    Рейтинг: 240 Весело

    Трамваи, та трамваи... Скъпо е! Слагане на релси е скъпо. И е шумно.
    Някой от радетелите на трамвай каза ли, че където се пуска трамвай напоследък в Европа той задължително е с... гуми? Да, с гуми и не се движи по релси и е на практика тролей. Има и модели, които са комбинирани за ползване по релсов път и на гуми по асфалт. Пример: трамваите в Нанси, Франция.

  29. 29 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Стратегията “това ще го мислим после, дай да направим това сега” работи безотказно за първи път. То не бяха дебати, чудесии, само с цел да се потуши недоволството и накрая брадвата...

  30. 30 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2813 Неутрално

    Разсъжденията на някои за тролейбусите и консумацията на течни горива и други подобни глупости показва, че в случая важното е да се плюе.

  31. 31 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 358 Неутрално

    За пореден път искам да кажа, не първи.

  32. 32 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    малко безмислено е това трасе.
    ляв завой от аресеналски към черни връх. след това как ще се влее в скобелев?
    пълни тъпни. това ще узложни и без това сложното положение там.
    и за какво. за пет и полвина човека около спартак.
    тея в общината начело с фандъкова са мега некадърни.
    ама мега.

  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    "В обратната посока той ще минава през тунела под Националния дворец на културата, където минават трамваите 1 и 7"

    Аз трамвай през тунела не съм виждал от 5 години...

  34. 34 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#28] от "kochoparabellum":
    Просто вижте титаничното сроителство по Графа. Просто едни европейски пари се усвояват по “правилния начин”

  35. 35 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#28] от "kochoparabellum":
    Просто вижте титаничното сроителство по Графа. Просто едни европейски пари се усвояват по “правилния начин”

  36. 36 Профил на Anfil
    Anfil
    Рейтинг: 603 Неутрално

    София има метро!!! Защо трябва да бъде връщан трамвая, след като ще пускат тролей??? Хората от тази част на Лозенец могат да ползват трамвай 1 от Иван Вазов или метрото от х-л Хемус (станция Европейски съюз!) А за автомобилния трафик е много удобна връзката от петте кьошета до бул. Евлоги Георгиев! Трябва и трамвая по бул. Черни връх да го спрат! Под булеварда минава метро!

  37. 37 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#35] от "pantarea":

    ма го прави джи пи груп.

  38. 38 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Някой от общината го е бутал трамвай като малък и има проблем с тях, очевидно

  39. 39 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    В Самоков въобще няма трамваи и никой не се оплаква. Б Банкя също.

  40. 40 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4026 Неутрално

    До коментар [#33] от "cinik":

    И аз. Трамваи #1 и #7 минават по бул. "Витоша" и после първият продължава по същия булевард нагоре, а вторият се отклонява по бул. "България", съответно и по същите трасета обратно.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  41. 41 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 368 Весело

    Решението на общината изглежда смислено с оглед цитираните данни за пътникопотока. Тролей ще свърши същата работа и ще е по-евтин като стойност на возилото, за трасето да не говорим.
    За останалото е ясно - Фъндупкова е лично виновна на всеки мрънкач, че не му е направила метро пред блока с ескалатор до хола.
    Обвиненията на клоуна, че електрическия трамвай се замества с електрически тролей за да продава Вальо Златев повече горива си е за "златния фонд" на форума.

  42. 42 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Сигурно има определен брой хора, за които е неудобно, ама няма разумна причина да се възстановява трамвайно трасе, което дублира метрото почти по цялото си протежение, заради разстоянието от 1 спирка между х-л"Хемус" и басейна Спартак...

  43. 43 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#41] от "kopo":

    Данните на общината не са вярни. Тролей няма да свърши същата работа защото, той се движи в общият поток и стои в задръстването. Няма да е по-евтин, защото релсите, спирките и подлезите на трамвая СТОЯТ, НАПРАВЕНИ СА и ГИ ИМА. Общината ремонтира наскоро и учасъка релси по бул . Черни Връх в уч. от бул България до ул. Арсеналски, и похарчи милиони...
    Проблема се появи като прекъснаха трамваите по Витошка за да си сложи Фандъкова лайняните плочки. И прецака всички живущи по бул, България които имаха пряка връзка до центъра с трамвая, като ги накара да взимат метро от НДК за една или две спирки, с което ги забавя. По бул Ботев трамвая пак е в задръстване, и ако се повреди мотриса - спират доста линнии.
    И се напълни тунела с коли под НДК - вътре НЕ МОЖЕ ДА СЕ ДИША, той не изчислен целият да бъде за автомобилно движение.
    В общината са пълни некъдърници - сега ще ремонтират трамвая по бул. Цар Борис III, като ще го оставят със същото междурелсие. А по проект от преди повече от 30 години, трябваше да стане широколинеен - превозва повече пътници, по-конфортно и по-бързо. И това се знае от 30 години - какво е правила Фандъкова тогава?


  44. 44 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1131 Неутрално

    Фъндупкова да отиде по улица Иван Вазов да види какви огромни дупки и ями са зейнали. Всички малки улички по центъра са като след бомбардировките от САЩ и Великобритания през Втората Световна война. Оставка на крадливата хунта!

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  45. 45 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#7] от "imaligoogle_hr":

    Не ти е било въобще любопитно, иначе щеше да прочетеш на специализирани места и да разбереш, и да не пишеш тия глупости.
    Но най важното - добре проектираният трамвай НЕ ВЛИЗА В ЗАДРЪСТВАНЕ.
    Много е дълга темата за видовете транспорт и не е за коментар в "Дневник".
    Провери и София от кога има трамваи (дори е имало до Драгалевци) и защо първият тролей в София е бил от спирка на трамвай №5 до кв. Горна Баня...

  46. 46 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 447 Неутрално

    И освен това когато София е приличала на Виена - преди да се строи нещо държавно или частно винаги се е правил архитектурен конкурс. И затова дори имаме жълти павета.
    Сега да сте чули за конкурс? За нещо в метрото докато се строеше да е обявен архитектурен конкурс? Дори оня трансформанс на аерогарата е без конкурс.
    Имаше само един конкурс, ама в общината не искат да си спомнят за него - случайно да ни я осъдят...

  47. 47 Профил на nqkakav_si
    nqkakav_si
    Рейтинг: 37 Неутрално

    За какво трамвай 6 да се връща в Лозенец. Когато беше там, все трамваите бяха празни, както и дублираха маршрута на метрото, така че с тролей ще бъде много по-удобно. По сегашния си маршрут, отново няма хора, така че преди да плюете по когото и да било и да си измисляте за течни горива и т.н се замислете кой ползва този трамвай и без това с пускането на третата линия на метрото трамвай 6 се обезмисля

  48. 48 Профил на kopo
    kopo
    Рейтинг: 368 Любопитно

    До коментар [#43] от "milenmihailov":

    По какво съдиш, че данните на Общината са неверни? Разполагаш ли с алтернативно изследване на пътникопотока в тази линия?
    Аз също не харесвам ремонта на "Витошка" по подобие на центъра на Китен от '90-те. И аз живея на "България". Твърдо не съм съгласен, че отклоняването на Тм7 по "Ботев" ми е "прецакало" връзката с центъра. Дистанцията се удължава с по-малко от 500 метра, което са под 10 минути с пресичане на светофар, ако се налага. Според мен преместването на трамвая е първа стъпка към закриването му. "Спящата станция" в "Белите брези" е за отклонението на 3-тата метролиния към "Бояна", което ще обезсмисли съществуването на ТМ7.

  49. 49 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    До коментар [#45] от "milenmihailov":

    Ма, що не обясниш само какво пречи правилата и проектирането на трамайна линия и машина да се прехвърли върху тролейни такива?

  50. 50 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#49] от "imaligoogle_hr":

    Защото трамваят се движи по собствено трасе, като по този начин избягва максимално други превозни средства - не чака в задръстване. За това е и "по-тънък". Тролеят се движи в и със скороста на общият поток на трафика и чака в задръстването. Дори в суперсъвременните и суперскъпи като пространство градове (Хонг Конг например) трамваите си стоят - там дори са двуетажни...
    В случая за който говорим ИМА ВЕЧЕ ИЗГРАДЕНО ТРАСЕ С НОВИ ТРАМВАЙНИ РЕЛСИ за които са дадени вече пари, и което трябва да се развали за да се направи ново елекрическо трасе за тролей. Пари и пак пари...
    И всичко започна с това, че премиера преправи "военното НДК", на нов съд и се оказа, че до него герберунгелите трудно стигат с кола - трамваят им пречи.
    Като се строи се краде, и при предишните и при сегашните (вече 10 години). А оня прословут парцел можеше да стане прекрасна градинка, каквито все повече липсват...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK