Кметът на София и нейният екип унищожават градския транспорт, твърди организация

Протест срещу планираното премахване на трамвай номер шест 6

© Георги Кожухаров

Протест срещу планираното премахване на трамвай номер шест 6



Преди две години кметът на София Йорданка Фандъкова обеща, че трамваят по линия 6 ще бъде върнат по трасето си до "Лозенец". Според организацията "Спаси София" това е е "една от най-сериозните и нагли лъжи, изказвани от хора на толкова високи и отговорни позиции", защото от началото на тази седмица линиите по трасето се премахват. По решение на общинския съвет по маршрута до басейн "Спартак" ще се движи тролей.


През 2016 г. заради ремонт общината спря движението на трамвая от Петте кьошета през бул. "Арсеналски" до басейна "Спартак". "Трамвай 6 по бул. "Арсеналски" няма да бъде спиран, а само временно ще се измести трасето му", каза тогава в интервю кметът на София.


През юли тази година общинските съветници решиха релсите да бъдат премахнати, а част от трасето да се включи в маршрута на нова тролейбусна линия. Като причина от общината изтъкваха, че връщането на трамвая ще струва над 20 млн. лева.




"Благодарим ви, че закривате скоростен коридор на трамвайния транспорт с напълно годно за ползване автономно трасе и така прибавяте още 2.3 км унищожена трамвайна инфраструктура към постиженията си", пишат от "Спаси София" в своя позиция, изпратена до медиите.


Според организацията освен Фандъкова обещанието си за връщането на шестицата не са спазили и председателят на общинския съвет Елен Герджикова, "куп зам.-кметове, кметове на райони и общински "експерти".


"Не успяхме да спасим София от любовта на г-жа "кмета" и нейния "екип експерти" към унищожението на градския транспорт", допълват от "Спаси София", като посочват, за връщането на линията е имало подписка с почти 5000 подписа. Освен това имало протести и проведени "стотици срещи и дискусии с ресорните дирекции в общината, мотивирани предложения и идеи за решение на казуса, становища, изказвания и оценки".


"Призоваваме всички наши съграждани, вярващи в правото ни да живеем в модерен, зелен и приятен град, да не забравят за това кметско решение. Следващата година предстоят местни избори, когато тази лъжа не трябва да остане ненаказана. Време е София да бъде водена от нормални хора, които управляват със и за гражданите, а не въпреки техния интерес", пишат още "Спаси София".

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Всякакви неизвестници твърдят всякакви глупости. Особено ако имат полза от това.

  2. 2 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Не разбрах с какво тролея е по-лош от трамвая. По-шумен ли е, повече харчи ли или нещо друго. И става дума за 100 метра, айде намерете си друго нещо за реване и посмърчане.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5754 Неутрално

    Калинките унищожават целия град !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5754 Гневно

    До коментар [#2] от "Jumbo Jet":

    важни са лъжите !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Гергин Борисов
    Гергин Борисов
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#2] от "Jumbo Jet":

    Тролеят беше обещан от Фандъкова още през 2011 (на изборите) като допълващ трамвая. Сега го пласират като "заместващ". Това е проблема: тролеят не ходи там, където ходеше трамвая и не може да се гледа на него като на алтернатива - той идва от Манастирски ливади, минава през Лозенец и продължава към Левски. Той е нужен на Стрелбище, Манастирски ливади и на Лозенец. Това обаче не прави по никакъв начин трамвая по-малко нужен за Лозенчани.

    http://spasisofia.org
  6. 6 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1632 Разстроено

    "Кметът на София и нейният екип унищожават градския транспорт"

    Едва ли го правят нарочно. Най-много - рушвети да търсят. Просто - толкова си могат. Затова е многообразието от скандали...

  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    Глупости. Тези мераклии за власт ще ги видим на следващите местни избори към кой ще се приобщят, за да плюят по всичко направено.

  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3428 Любопитно

    Не свикнахте ли ,че герберите лъжат непрекъснато.Щяло да струва скъпо връщането на трамвая... ами защо го махнахте? Кога ще има независим одит на СО?Всички общински предприятия са на загуба ! Няма ли един да си подаде оставката?

  9. 9 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4587 Любопитно

    Липсата на развитие на трамвайният транспорт наистина е видим.Докато в Западна Европа все повече градове изграждат модерен такъв....София се връша назад.Голяма част от трасетата наистина са в окаяно състояние....Липсва визия.Другата болна за обшината констатация е че трамвайният парк е стар!А новите мотриси и трасета са доста солени.Един нов трамвай на Alstom от среден клас струва над 20 млн.евра....В берлин са подмяна на трасетата и нови мотриси са похарчени почти 2 млд.евра

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  10. 10 Профил на шемет
    шемет
    Рейтинг: 237 Любопитно

    А с трамваи № 1 и 7 кво праим?

  11. 11 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Същото стана и с тм.18, дето уж щяха да го пускат към Студентски град от Семинарията. Намериха си няколко удобни "еколози", ревящи за 10-тина дървета около гара Пионер и трасето отпадна. Но отпадна и съществуващата линия от пл.Журналист, покрай Тв кулата до Руското посолство. Явно трамваите са основен враг на селяндурската управа.
    П.п. А около гара Пионер започва разчистване на стоителните складове, щото щяло да строи.Как и защо, баш и отново в Борисовата градина си остава тайна.

  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3428 Неутрално

    До коментар [#9] от "Messerschmitt":

    Трамваят е най -бързият и екологичен транспорт , ама на селяните от СО им е по-лесно да сложат един асфалт за 1-2 мес и после дупка до дулка.

  13. 13 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1484 Любопитно

    Мдааа, какво са някакви си 20 милиона, нали има събрани 5000 подписа?
    4 000 инвестиция на 1 подпис.......
    Поискай от тия не 4 000, а 40 лева "за възстановяване на трамвая", да видиш чудеса......

    Знанието е сила, информацията - власт
  14. 14 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    До коментар [#12] от "джендър дебне в храсталака":

    Малко се краде от трамвая - не може да го релсервираш и пререлсервираш през месец-два.

  15. 15 Профил на Станислав Георгиев
    Станислав Георгиев
    Рейтинг: 237 Гневно

    Абе, Дневник. Още от първата случка с този пловдивския миндил, дето троши коли, хора и т.н. и пак на свобода, забелязах , че една новина не сте пуснали за нея. Роднина, любовница на редактор или как?

  16. 16 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2513 Любопитно

    Хм, а метрото???

    Що мълчите, бре?

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4587 Любопитно

    Празно обещание остана и това за трамвайно трасе от моста под Цариградско(Дружба) до Младост 3.....евентуално 4!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5754 Неутрално

    До коментар [#13] от "pag":

    Ти не знаеш ли кой трябва да плати възстановяването по закон ?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    Калинките унищожават целия град !!!
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    И к'кво по точно унищожават?

  20. 20 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2811 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    Да, например ти си живото доказателство.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  21. 21 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 850 Неутрално

    "Спаси София" за две години нанесоха повече поразии , отколкото Фандъкова за седем . Тяхна е идеята за хибрида Дондуков , и за оставането на паветата на Пенчо Славейков . Уж "млади и красиви " , ама требва и акъл !

  22. 22 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 451 Неутрално




    Същото стана и с тм.18, дето уж щяха да го пускат към Студентски град от Семинарията. Намериха си няколко удобни "еколози", ревящи за 10-тина дървета около гара Пионер и трасето отпадна. Но отпадна и съществуващата линия от пл.Журналист, покрай Тв кулата до Руското посолство.
    —цитат от коментар 11 на Лелка

    Непострояването на трамвая към Студентски град дали през парка, дали по Симеоновско и наляво по Габровски или Г.М. Димитров е най-голямата грешка спрямо трамвайния транспорт!

  23. 23 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    До коментар [#21] от "Dankol":

    Специално за Дондуков почти нищо от предложенията на СС не се приложи и булевардът си е де факто както преди - като изключим умишлено нефункционалната велоалея.

  24. 24 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Иначе големият грях на трамваите и велосипедите е че не се нуждаят от горивото на В. Златев.

  25. 25 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 928 Неутрално

    По-скоро към общиснкия съвет трябва да си насочат протестиращите енергията. От тях зависи, най-вече.

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5754 Неутрално

    До коментар [#19] от "4ort":

    Всичко до което се докоснат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Защо трамвай, а не тролей? И двата са екологични по отношение на вредности.
    Но трамваят е най-шумния вид транспорт. При преминаване шума е над 85 децибала, да не говорим в завой и при спиране. Защо не попитате хората живеещи по Графа, Скобелев, Руски паметник, Лъвов мост и т.н.
    И не е по евтин - СО плаща около 4 лв. на километър на трамвайте, а на автобусите - около 3 лв.
    Без обособени трасета, скоростта ми е около 12 км/час. Опасен както за пешеходци и автомобили. Има ли стандарти за безопасност - не, има ли стандарти за височина на стъпала, височина на подовете - НЕ. Използуват се стандарти за ЖП транспорт, но специални за градски превозни средства - (трамвай) няма.
    Който иска в центъра релси - да ходи на гарата. В този си вид трамвайният транспорт може да се запази само като атракция, но не и като масов транспорт.


  28. 28 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#21] от "Dankol":

    Докога бе, мама му стара, ще продължават тролове като теб да разпространяват подобни лъжи?? Спаси София до последно нямаше коментар за павета/асфалт по Дондуков, защото се бяхме концентрирали върху далеч по-важни неща - приоритизация на градския транспорт, качество на строителството и адекватна и естетична градска среда и достъпност. Едва,когато стана ясно, че павета/асфалт е голямата драма заехме страната на Столичната община, която сметнахме за компромисна - павета на местата за паркиране и трамвайното трасе и асфалт по лентите за движение на автомобили.
    За Пенчо Славейков сме против паветата и винаги сме били. Както и против павета по Борис 3-ти и други основни булеварди, по които преминава градски транспорт. Паветата са подходящи за малки улици, исторически зони.

  29. 29 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#1] от "Jumbo Jet":

    Бягай селяк!

  30. 30 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#21] от "Dankol":

    И ти!

  31. 31 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Елате да видите в Пловдив как се унищожава градски транспорт! От години няма вече тролеи, автобусите стават все по малки, по-бавни и по-празни, с все по нередовно движение, да не говорим, че с изключение на няколко линии, всички останали приключват работа до към 20:30-21:00. Да не говорим че милионите похарчени за контрол на автобусите и издавенето на билети, отидоха на вятъра и естествено нищо не работи и виновни пак няма...
    Резултатата е, че всичко живо като навърши 16г, почва шофьорски курсове и бърза по всеки възможен начин да се сдобие с кола и да се присъедини към абсурдния градски хаос

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  32. 32 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#31] от "traveler1":
    Звучи трагично, не знаех, че е толкова зле работата!

  33. 33 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4587 Неутрално

    До коментар [#27] от "Софианец2":

    Ама как Ви личи че сте автоталибан....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  34. 34 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    Защо трамвай, а не тролей? И двата са екологични по отношение на вредности. Но трамваят е най-шумния вид транспорт. При преминаване шума е над 85 децибала, да не говорим в завой и при спиране. Защо не попитате хората живеещи по Графа, Скобелев, Руски паметник, Лъвов мост и т.н. И не е по евтин - СО плаща около 4 лв. на километър на трамвайте, а на автобусите - около 3 лв.Без обособени трасета, скоростта ми е около 12 км/час. Опасен както за пешеходци и автомобили. Има ли стандарти за безопасност - не, има ли стандарти за височина на стъпала, височина на подовете - НЕ. Използуват се стандарти за ЖП транспорт, но специални за градски превозни средства - (трамвай) няма. Който иска в центъра релси - да ходи на гарата. В този си вид трамвайният транспорт може да се запази само като атракция, но не и като масов транспорт.
    —цитат от коментар 27 на Софианец2


    Няма значение това. Ако беше трамвай, ще се протестира за тролей. Общо взето дали си със шапка или без, няма значение. Важното е едни умни хора да се изтъкват колко са умни, и никой освен тях не разбира как се прави, и т.н. А най-интересното е, че тия който негодуват и мрънка най-много, само до преди 30 години не са смеели да пръднат или да имат мнение. Но сега вижте ме, аз съм по-по-най.

  35. 35 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    Фандъквщината унищожава и градския транспорт, и архитектурното наследство, и градския облик на София, превръщайки града в едно стъклобетоново село от циганско-махленски тип.

  36. 36 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2655 Любопитно

    Иначе големият грях на трамваите и велосипедите е че не се нуждаят от горивото на В. Златев.
    —цитат от коментар 24 на kapitan_laino


    Според тебе тролейбусите имат двигатели с вътрешно горене? Какъв си умник.

  37. 37 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    До коментар [#36] от "stedim":

    Никъде не го твърдя, троле. Но пък твръдя, че веднъж унищожено трамвайното трасе няма да се върне. Докато тролеите още утре Фандъчка може да ги замени с китайски дизеляци.

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9134 Неутрално

    Фандъкова едва ли го е измислила това. Някой по-високо от нея я е изкомандвал.

  39. 39 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1252 Весело

    ич немой се разбере koi го финансирга туй политиканско-популистично недоразумение спаси софия... :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  40. 40 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 372 Неутрално

    Стига реване по трамвая, тролеят ще свърши същата работа за много по-малко пари. Трамваите не са приоритет в нито един голям град. Бил съм в Лондон, Париж, Мадрид, Рим, Милано, Истанбул, Атина... Или няма трамваи или са с незначителен дял в системата на градския транспорт. Хибридът "тролейбус" също не се ползва много. Метро + екологични евтобуси (евро 6, на метан и т.н.), а скоро и масово електробуси.

  41. 41 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#33] от "Messerschmitt":
    И от какво личи? Че съм реалист? Кое не е вярно? За шума, парите, скоростите, стандартите или че не пазя в гадероба стара фуражка на спирач от БДЖ?

  42. 42 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Стига реване по трамвая, тролеят ще свърши същата работа за много по-малко пари. Трамваите не са приоритет в нито един голям град. Бил съм в Лондон, Париж, Мадрид, Рим, Милано, Истанбул, Атина... Или няма трамваи или са с незначителен дял в системата на градския транспорт. Хибридът "тролейбус" също не се ползва много. Метро + екологични евтобуси (евро 6, на метан и т.н.), а скоро и масово електробуси.
    —цитат от коментар 40 на Симеон


    Да бяхте мръднали до Прага, Будапеща, Лапциг, Виена, Дрезден, Берлин, Мюнхен, Цюрих, или поне до Сегед и Тимишоара, за да видите че изобщо ама изобщо не сте прав. Свещена простота е да се отричат предимствата на трамвая. Това че южните нации са мърлячи по принцип и им е трудно да поддържат трамвайния транспорт, няма нищо общо с това какво може и как да бъда използван трамвая в градска среда.
    Трамвая е в ренесанс и дори Париж отчете грешката със закриването на трамвайната мрежа и работи по строителството на нови трасета.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  43. 43 Профил на Мирослав Иванов
    Мирослав Иванов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Мдааа, какво са някакви си 20 милиона, нали има събрани 5000 подписа?4 000 инвестиция на 1 подпис.......Поискай от тия не 4 000, а 40 лева "за възстановяване на трамвая", да видиш чудеса......
    —цитат от коментар 13 на pag


    Възстановяването на трамвая струва точно , 0 ( НУЛА ) лв и може да се пусне утре, всичко си го има.

    20-те милиона , са за решаване на проблема с трамвай 1 и 7 , които се изчакват по-едноколовозно трасе, и разтрисат всичко под прозорците на хората.

  44. 44 Профил на Мирослав Иванов
    Мирослав Иванов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ич немой се разбере koi го финансирга туй политиканско-популистично недоразумение спаси софия... :)
    —цитат от коментар 39 на tucker case


    финансира се от дарения , от по 5-10-20лв

    друго е мафията да стимулира с банкова сметка на Сейшелит някой някой от общината , щото се говори , че ще се застроява трасето на трамвая.

  45. 45 Профил на nqkakav_si
    nqkakav_si
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това са ненужни протести. Трамвай 6 си беше безмислен до Арсеналки. Абсолютно никой не го ползваше този трамвай. Идеята да има тролей е много добра и доброто е, че заменя неизползвания трамвай 6, така че протестите са безмислени.

  46. 46 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 251 Гневно

    Дойдоха от майната си и окепазиха хубавия град. Тва не ви е Пазарджик, бе! Кутийки от железо, кичозни тухли и стъклария, пешеходна ГЛАВНА АРТЕРИЯ...

    Заминавайте си на село!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK