Имат ли място велосипедите по софийските паркове и улици, се питат в общината

Имат ли място велосипедите по софийските паркове и улици, се питат в общината

© Николай Дойчинов



Всекидневно в софийските паркове между играещите деца, хората излезли на разходка и седящите на пейките, с висока скорост преминават велосипедисти. Понякога това води до инциденти. След един от тях - през май тази година, когато колоездач блъсна дете в Южния парк и избяга, общината се задейства и започна да търси начин да организира движението с велосипеди в града така, че да е безопасно за всички.


Първо дирекция "Паркове и градини" сложи хоризонтална маркировка при стръмните алеи парка, както и в Борисова градина. След това започна срещи с граждани - велосипедисти, анкети с 200 от посетителите на Южния парк, с Дружеството на майките. Целта бе да разберат мнението им за карането на велосипеди в парковете и да не се забрани напълно карането им в тях.


Освен това от общината са отправяли запитвания до Виена, Лондон и Амдстердам за това как те регулират карането на велосипеди в парковете. Дружеството на майките, не е дало отговор, заради липса на единодушие. Направени са и срещи с различни неправителствени вело организации.




Така търсенето на решение и консенсус продължава, като до днес все още няма ясна визия къде да са велоалеите - дали да са в край парковете, в тях и къде.


След срещите


Събраните мнения показали, че велоалеите нямат място в парковете, защото са транспортни трасета и биха увеличили риска от инциденти. Като най-рискова група са децата между 6 и 12 години, тъй като още не управляват достатъчно добре велосипедите си, а им се кара бързо.


Велоалеите да се обособяват в перифериите на парковете, е друг от изводите. Карането на колело в парка би трябвало да е със съобразена спрямо околните пешеходци скорост - това обаче трудно може да се регулира, защото велосипедите нямат скоростомери и регистрационни номера.


Според отговорите европейски градове изцяло е забранено карането на велосипеди в малките централни градски градини или бивши дворцови паркове и то защото настилките не позволяват. В други градове, където няма официални правила хората сами слизат от велосипедите, преминавайки през градинки и пешеходни пространства.


Според Закона за движение по пътищата, когато няма специално предназначена пътна лента или алея за велосипедите те могат да се движат в крайната дясна лента и ако това не пречи на другите участници в движението. Велосипедистите трябва да са със светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост. В противен случай подлежат на глоба от 10 лева.


Велосипедите и плановете на общината


Като допълнение в проекта за обновяване на Генералния план за организация на движението в София се предвиждат редица мерки, с които велосипедният транспорт да се развие. Планира се реконструкция на велоалеите и трасетата, които не отговарят на изискванията за удобство и безопасност, включително разширяването им и отделянето им от от автомобилното и от пешеходното движение.


Предвиждат се още подобрения на опасни кръстовища и пресичания, като например създаване на стоп линия за велосипедисти и друга, която да е за мотори. Към пешеходните пътеки могат да се появят такива за велосипеди.


Мисли се и в посока на създаване на "училищни улици" – временна организация на движението, като по улиците пред входовете на училищата се забранява движението на автомобили в часовете около началото и края на учебните часове. Така биха се създали условия за безопасно паркиране, движение на пешеходци и това биха били места за създаване на стоянки за наемане на велосипеди. Вече втора година общината не може да пусне концесията за тази услуга, макар и да има избран победител в търга. Причината е обжалване на процедурата.


От общината искат улеснят и паркирането на велосипеди, като обособят паркирани за тях до обществени сгради, учебни и детски заведения, културни обекти, спортни обекти, здравни заведения, пазари, жп и авто гари. Ще се водят разговори и със собствениците на търговски и бизнес центрове, офис и жилищни сгради, за да изграждат паркинги за велосипеди.


Възможно е и антипаркинг колчетата да бъдат с дизайн, който да позволява заключване на велосипеди, а автобусите от градския транспорт да бъдат снабдени с "велогардероби".


Тези идеи обаче са все още далеч от реалността, защото обновяването на Генералния план за движение трябваше да бъде приет преди 2 години.

Коментари (131)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    за велосипедите трябват алеи , на които пешеходците нямат никаква работа , в някои градове се изградиха пародии на вело алеи за десетки милиони лв , които са прясно асфалтирани ,а поради това ,че останалите алеи са със стар асфалт или поразбити ,цялото пешеходно население тръгна да ползва точно вело алеите на велосипедистите и колизиите са налице .

  2. 2 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Като велосипедист мога да кажа, че сегашното положение е зле.
    Велоалеите уж са само за велосипеди, но по тях ходи кой ли не, разхождат се кучета и т.н. (пример - алеята по Евлоги Георгиев)
    На доста места велоалеите са супер нелепи, няма място нито за теб, нито за пешеходците и постоянно има риск от сблъсък.
    Като цяло - усвоени са едни пари, без особен резултат.
    Отделно, че пешеходците масово не са свикнали с велосипедистите, пресичат велоалеите като телета и въобще не с еоглеждат иде ли колело, или не. Майки си пускат децата и не ги наглеждат, а те щъкат наоколо и току изскочат пред някое колело.
    Като се съчетае всичко това със страшната чобанщина на някои велосипедисти, които упорито отказват да приемат, че не са свещени крави и картинката става доста невесела.

  3. 3 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Забраната на карането на велосипеди в парка е геноцид. От къде на къде, ще питат дружество на майките - те ли са най-големия капацитет чо въпроса? А на мамите децата къде ще карат колело уикенда - по улиците ли? Това, което стана беше 1 инцидент, който медиите раздуха.

  4. 4 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Велосипедът е превозно средство и мястото му е на пътното платно.

  5. 5 Профил на Ivo Di
    Ivo Di
    Рейтинг: 187 Неутрално

    Все по-дебилно състояние на нещата. От липса на воля за съществена работа опряха до това. Боклуци.

  6. 6 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#4] от "ivant88":

    Принципно си прав, но в България това си е чисто самоубийство.

  7. 7 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2744 Неутрално

    Както винаги, потърпевши са децата. Добре, че на село няма генерален план. Аз на моите деца до 18 г. не им позволявам да карат колело сами другаде освен в парка и двора на училищито (не, че съм спазвал подобна забрана на техните години, де...).
    Парковете не трябва да се ползват за веломаршрути, но там е мястото на децата да карат велосипеди.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  8. 8 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Нямам нищо против да се карат колела по парковете, но трябва да е внимателно и достатъчно бавно, за това най-вече трябва да има информационна кампания, която да научи поколения велосипедисти.

  9. 9 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Матриала още не е свикнал по европейски, въпреки че щъка из Европата

    malart.blog.bg
  10. 10 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    Тепърва велодипедистите ще стават все по-голяма напаст, докато най-после се вземат мерки да спазват някакви правила. В момента няма по-безотговорни и безконтролни от тях.

  11. 11 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    Ще стане като с необходимостта от намордник и каишка на кучетата и задължението собствениците им да събират отходните им продукти.
    Но може би след петилетка-две нещата да се подобрят...

  12. 12 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Ив@си малоумната статия. Но то така е, като действията на малоумните общинари се тълкуват от неграмотен джурналист. Значи в началото четем за МНОЖЕСТВО инциденти а всъщност е само един. Второ, най-опасни били децата между 6 и 12 год. :О Що не питахте цитирам "с Дружеството" на майките дали да се забрани карането на велосипеди в парка от деца между 6 и 12 год или да им сложат регистрационни номера, скоростомер, гражданска и каско?
    Питали как било организирано збииш ли у Лондоня и Виена и Амстердам и се оказало че не е, точно като у нас обаче видиш ли там хората САМИ СИ СЛИЗАЛИ от колелата демек по-умни били!
    Единственото което се разбра е, че се планира реконструкция на вече изградените за милиони неудобни и смешни подобия на велоалеи, които създават повече пречки и опасности отколкото ако ги нямаше, което ме кара да съм спокоен за бъдещето на Райкомерс и Трейс груп

  13. 13 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Онзи ден едни най-опасни деца между 6 и 12 год. ритаха топка в парка и ме удариха. Трябва да се забрани играта на топка в парка. Апък други най-опасни деца се люлееха на люлка и блъснаха трето дете, което минаваше много близо. Пълна забрана на люлките в парка!

  14. 14 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#4] от "ivant88":
    До коментар [#10] от "spiegel":
    Абсолютно съм съгласна! Мястото на велосипедистите не е между пешеходците. Оттам нататък да се търси решение. Ососбено издивявам като видя колело върху тесен тротоар и се питам колко мозък и чувство за отговорност към околните има в главата на каращия.

  15. 15 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Има няколко основни проблема, които трябва да бъдат решени, за да бъдат предотвратявани инциденти:
    1. Промяна в мисленето и манталитета - както се казва всяка жаба трябва да си знае гьола - пешеходците трябва да се научат, че НЕ СЕ ХОДИ ПО ВЕЛАЕЛЕЯТА; Велосипедистите трябва да се научат, че при излизане от велаелята трябва да се кара предпазливи и внимателно + когато се пресича на пешеходна пътека се слиза от велосипеда; шофьорите на автомобили трябва да се научат, че не се кара и не паркира върху велоалея
    2. Въвеждане на строги санкции - солени глоби, както за велосипедисти, така и за пешеходци, така и зашофьорите
    3. Изграждане на самостоятелни и обезопасени велоалеи
    4. Най-важната точка, от където трябва да се тръгне, за да се постигнат първите три - СЛЕДЕНЕ ЗА СПАЗВНЕ НА ПРАВИЛАТА И НАЛАГАНЕ НА САНКЦИИ!!!!

    П.С. Само един пример, свързан с точка четири - преди няколко дни - патрулка с униформен вътре, спряла на входа на паркинга на националния стадион. В един момент баща / или дядо/ с двете си деца ( заедно с колело и тротинетка), рашава да пресече бул. Евлоги Георгиев, без да има пешеходна пътека или каквото и да било. Едно от децата се забави в пресичането, при което идващата кола едвам спря преди да го блъсне. Родителя на детето, вместо да се замисли какво безумие е направил, започна да крещи и обижда шофьора, взе тротинетката на детето и изтряска предния капак на автомобила. Цялата тази случка се разигра пред очита на униформения тупан, който си чоплеше необезпокоявано семки. От немай къде реши да излензне от патрулката, направи лека забележка на родителе, че това не е правилно и всички си тръгнаха по живо по здраво. Шофьора на автомобила беше малд и определено се стресна от ситуацията, без да реагира адекватно. За подобно деяние, в нормална държава въпросният родител щеше да отнесе няколко солени глоби + обвинение за нанасяне на материални щети върху автомобила.

    АЗ
  16. 16 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Някой пак се опитва да стане по-голям католик от папата.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Велосипедът е превозно средство и мястото му е на пътното платно.
    —цитат от коментар 4 на ivant88

    А мястото на говедата е във фермите а не зад волана, но в този свят нищо не е идеално, уви.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#10] от "spiegel":

    Не бих казал. Ти паркираш ли по тротоар? По зелени, т.е. вече кални места?
    По-голяма напаст от личните автомобили няма!

  21. 21 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мондиана":

    А мястото на велоалеите тогава на тророара ли е? Питаш ли се колко мозък имат в главата общинарите и защо не си пред общината на протест? А децата межу 6 и 12 год ли са най-опасни и тяхното място ли не е на тротоара?

    А иначе, че мястото на велосипедистите не е на тротоара е вярно да, въпреки че ако тротоара е широк, не много натоварен и се кара бавно ( 8 км/ч макс) би било допустимо

  22. 22 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Ами по улиците стават неизмеримо повече и по тежки произшествия, но никой не се сеща да забрани движението на автомобилите.

    Натиск, постоянство и търпение.
  23. 23 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#19] от "rincewind":

    Ами, не си прав. Не може пешеходците да си пресичат, където поискат, както е направил този. В бая държави, ако го види полицай, директно ще го глоби.
    Впрочем, в Прага има глоба за каране на велосипед по тротоара (освен ако не е отбелязана велоалея), а тук това се прави нон-стоп. Дори не коментирам идиотите, каращи колелетата си по Витошка, въпреки забранителните знаци и тълпите хора.

  24. 24 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#15] от "Александър":

    Промяна на манталитета и мисленето!!!! ХУ, той каза! Комунизъм е нужен другари, всеки да се осъзнае и да работи за бъдещето на нашата социалистическа родина. Ае чувате ли се ИЗОБЩЕ!

  25. 25 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Нито велосипедите, нито велоалеите, нито пътищата са виновни. Докато българинът не се научи, че извън дома си трябва да споделя пространството и да се отнася с другите така, както иска те да се отнасят с него, нещата няма да се оправят с никакви нормативни актове.

  26. 26 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1835 Неутрално

    Българинът е тотален Простак и изкл. Нетолерантен. Всичките пеша да ходим, без коли и колела, пак ще си пречим.

  27. 27 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#21] от "uq":

    Трябва тротоарът да е доста широк. В такъв случай наистина има как.

  28. 28 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Не, нямат място! В България няма велосипедисти, има велоджихадисти!

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  29. 29 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    Вместо да се питат и да се опитват за пореден път да открият топлата вода просто да видят опита на водещите световни градове и да видят какви са тенденциите...това е напълно достатъчно!

  30. 30 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#25] от "Лео":

    Ае спрете да пишете глупости бе. Българинът та българинът. Българинът е точно същия като всеки друг. В чужбина обаче ако си правиш каквото си искаш, просто ще ядеш шамарите и то много скоро, за това и не си правят каквото си искат. Освен това и там си стават проблеми, но явно хората не правят световни трагедии от това, а и ние не чуваме така че ...

  31. 31 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#27] от "Killing Joke":

    Ами аз карам в София от много години. Най-удобно се чувствам на платното без алея :)
    Има участъци обаче където карам по тротоара (гледам да са минимални) просто там да се кара по платното е опасно поради най-вече масовите нарушения при паркиране и идиотщини.
    Ами тротоара е широк, карам бавно, внимавам, гледам да не притеснявам хората и поне за момента не е имало случаи на опасности или даже на пречки

  32. 32 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Като толкова се чудят, да видят как е по света. Има ли град и парк, в който велосипедите са забранени?

    slivizasmet.blogspot.com
  33. 33 Профил на cavenn
    cavenn
    Рейтинг: 183 Неутрално

    Въпрос на култура. Каквато ни е културата на шофиране, на пешеходци...такава и на велосипедистите. Доказано е, че каквито и правила да има, то те си остават за загубеняците. Ако няма на бай ти ганя да му шиеш яко глоби, контрол... няма оправия.

  34. 34 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#19] от "rincewind":

    А ти по-далеч от колибката си излизал ли си, за да обясняваш за "бяла държава"? В т.н. "бели държави" има правила и закони за всички, който се спазват, независимо дали хората са велосипедисти, шофьори, пешеходци или се возят в градски транспорт. Докато се разсъждава, че спазвайки правилата си виновен, а нурашвайки ги си безнаказан, каквото явно е твоето мислене...ще си бъдем не този хал. А сега вземи си ТИ си набии в главата, че трабва да спазваш правилата, независимо дали си с обществен транспорт или с велосипед или с автомобил.

    АЗ
  35. 35 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#31] от "uq":

    Не знам, на мен тук не ми е много спокойно на платното. Гледам да ползвам по-малки улички и така. Карал съм поне в няколко държави, но тук ми е тегаво да се мешам с колите.

  36. 36 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#2] от "Killing Joke":

    +++

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Разстроено

    Тия неща се правят с изследване, замерване и планиране. Не с анкета в БГ Мама.
    Обшината трябва да знае посоките, интензитета, пиковете и сезонни особености на велопотоците. След това на тяхна база да изгради велоалеи с транспортно предназначение - хората, които използват колелото като ППС.
    Тогава в парковете могат да останат тия, дето са на разходка и се шляят небрежно.
    Велосипедът се движи с около 15 км в час средно. Пешеходецът с 5км в час, в парковете по-бавно. Няма как да създадеш конфликтни точки, и да не очалвашв инциденти.
    Ето и едно предложение -
    Велоалеите в парковете са в обиколната им част, далеч от хората максимално. Бързи и широки.
    Затваряне на някои улици в центъра за коли, и превръщането им във велотрасета.
    Осигуряване на споделени трасета в баш централната част -30 км ограничение на скоростта, без велоалеи. Всички се движат по улицата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  40. 40 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мондиана":

    А детето ти, ако имаш такова къде ще го пуснеш да кара колело? По булеварда ли?

  41. 41 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Онзи ден пред НДК двама велосипедисти така се бяха засилили, че щяха да отнесат шест годишната ми дъщеря. Тя не гледа, вижда нещо и тръгва натам. А тези с висока скорост се опитваха да минат през полегатите места за колички на стълбите

  42. 42 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#28] от "Yadada":

    То няма и автомобилисти, а автоталибани. И не е населена с хора, а с матриал. Видно от форума.

  43. 43 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Всеки от нас е и пешеходец, и велосипедист, и шофьор, и родител, и човек, оттървал се от децата, търсещ спокойствие, и собственик на куче, и страхуващ се от непознати агресивни кучета, и много други неща. Не можем да решим конфликтите генерално, често ние самите сме от различни страни. С култура и толерантност можем да направим съжителството по-добро - всички страни внимават, действат в границите на здравия разум и избягват нападението като защитна реакция. Правилата само ще объркат повече нещата и ще запалят войни, в които всеки ще твърди, че е по-прав.

  44. 44 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 799 Неутрално

    В парковете само деца с детски велосипеди. Всички останали на улицата. Те са участници в движението като всички други и правилата важат и за тях. Особено когато преминават карайки велосипеда на пешеходна пътека и си мислят, че са с предимство. Разбира се че има и интелигентни велосипедисти, които слизат и преминават през пътеките бутайки колелото си. По - малко са на брой.

  45. 45 Профил на rat
    rat
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Ама какво има за мислене? Изграждане на велоалеи. Стотици километри. Там където има тротоар да има и велоалея. Това е единственото решение.

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10199 Неутрално

    Велосипедите трябва да имат място, в повечето време трябва да са на платното. Трябва да се смени мисленето и на шофьори и на пешеходци...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Така зададен въпросът е доста идиотски.

  48. 48 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#21] от "uq":

    Предпочитам да не е на тротоара, но където съм била в Европа, има велоалеи по широките тротоари, така че ще направя компромис.

  49. 49 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    До коментар [#40] от "niakoi_si":

    Ако детето е под 12 години и не кара планинско или друго също така опасно колело и ако кара с малка скорост, не си гледа телефона докато кара и пр., ще направя компромис.

  50. 50 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 329 Неутрално

    .. Дори не коментирам идиотите, каращи колелетата си по Витошка, въпреки забранителните знаци и тълпите хора.
    —цитат от коментар 23 на Killing Joke


    Ще ме прощавате, но идиоти са тези, които организираха движението по Витошка по този начин и наместо да оставят и отделят подобаващо съществуващите преди време велоалеи, разрешиха на всяко едно заведение да се разшири с едно 50% и да заеме 25% от алеята (комбинирано със заведението от отсрещната страна става 50% по-малко алея) и аз ако искам с колело да стигна от СВЪРШВАЩАТА (респективно започваща) В НИЩОТО алея на Лъвов мост до НДК, трябва да обикалям по трамвайната линия на Графа или да извършвам смел опит за самоубийство през кръстовището на Петте кьошета, обикаляйки като малоумен. Да не споменавам, че има някаква начертана велоалея около НДК, която покрай Витошка също изчезва в небитието. Това може да говори само за това, че някой (не) си е свършил работата като хората, но е напълнил едни джобчета от едни хора *кхъм*със заведения*кхъм* с едни парички.

  51. 51 Профил на Владимир Димитров
    Владимир Димитров
    Рейтинг: 17 Разстроено

    София се напълни със селяндури,които имат кърски навици за всичко ....и за колела и за коли....

  52. 52 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Няма какво да се лъжем, в случая проблема е дву-странен. Пешеходците са крайно недисциплинирани и действително се разхождат по велоалеите, барабар с кучетата си.
    От своя страна велосипедистите, при това далеч не само младите, но и мустакати чичковци, каратъ в парка, като че ли искат да вземат жълтата фланелка на Фрум.
    За тези, които минават по алеята свързваща квартал Изток, покрай кортовете, стадиона на ЦСКА до националния стадион мисля че могат да потвърдят, че само чудо опазва хората от тежки травми. Майки с колички, кучета, велосипеди и като капак и автомобили в долната част и всичко това в абсолютен безпорядък и често пъти с опасно голяма скорост.
    Очевидно не е редно и според мен, поне за да се ограничини скороста, трябва да направят по алеите някакви препятствия, нещо като канавки, през 20-30 метря, иначе няма какво друго да спре опасния поток. Добре че разкараха леките автомобили около тенис кортовете, че там беше направо страшно да с премине.

  53. 53 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Ходя на работа всеки ден с колело в центъра но смея да кажа, че велоалеи от ДВЕТЕ страни на ул.Раковски си беше глупост, преди беше доста бързо проходима с кола, сега е зле. А в студените месеци аз го зазимявам колелото и доколкото виждам само по-големите ентусиасти можеш да ги видиш с велосипеда в снега :)

    Идеята за колчета с възможност за заключване на колело е супер и небих казал. че е трудно изпълнима, че да я пишат за "далеч от реалността"

  54. 54 Профил на rat
    rat
    Рейтинг: 462 Неутрално

    А голям проблем ли е за пешеходците, когато видят и чуят велосипедист, да направят крачка в страни и безопасно да се разминат?

  55. 55 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 163 Неутрално

    Е, не! Няма такава статия. От нея веднага се разбира, че България е изостанала културно и интелектуално държава.
    Вондел Парк Амстердам-карат колела, ВестерПарк-карат колела. С култура на движението стават нещата, ама това понятие е неясно у нас. Засрамете се всички!

  56. 56 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#51] от "Владимир Димитров":

    София се напълни със селяндури,които имат кърски навици за всичко ....и за колела и за коли....
    —цитат от коментар 51 на Владимир Димитров


    Ами това е положението. Който си харесва баварец не можеш да го откажеш и да му пробуташ насила остин мини, втора употреба, с надценка, щото било градски вкус.

    Просто НЕ става :)


    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  57. 57 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#38] от "rincewind":

    Това вече е друг въпрос, че планирането е безумно. В момента София не е нито за коли, нито за велосипеди, нито за пешеходци.
    Но това няма общо с пресичането където си поискаш.

  58. 58 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#50] от "parcaleste":

    Често минавам от НДК до Съдебната и честно казано, по Цар Асен ми е много по-удобно. Няма тълпи, еднопосочна е и разстоянието го взимам за нищо време. Дори да не бяха направили тази глупост със заведенията, хората пак са твърде много там.

  59. 59 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#2] от "Killing Joke":

    Не съм съвсем съгласен. Погледът е само от гледната точка на велосипедиста.

    Първо съм родител, след това съм пешеходец, велосипедист и накрая съм шофьор. Полудявам, когато някой кара брутално бързо по Витошка или в парка и не се съобразява със скоростта на пешеходците. Много велосипедисти си мислят, че имат предимство пред пешеходците и това е големият проблем. Масово на пешеходни пътеки се пресича рязко с колелото, което стряска шофьорите. Велоталибанството е заразно и не е характерно само ма България.

    Трябва и саморегулация, т.е. възпитаване на самосъзнание.

    И не приемам, че майките не гледали децата си. Това може да го каже човек, който не е родител. Синът ми е на пет години и е като избит електрон. Не мога да го вържа с въже или да го спъна като кон. Всяка разходка му надувам главата да се оглежда, но когато някой профучава край теб с 30 км. в час, няма работещи предохранителни мерки.

    generator
  60. 60 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Велосипедистите като престанат да хвърчат по тротоарите и парковете, където е пълно със малки деца може и да почна да ги уважавам. Но за момента са само "онеправдани" мрънкачи, които се държат ужасно спрямо пешеходците!

  61. 61 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    Имат ли място велосипедите по софийските паркове и улици, се питат в общината"

    Ако се питат за такива нещица софииските общинари и кметска администрация , значи че в София се е осъществил най- големия наплив от ...дебили . Не от бежанци . Дано , след като са хвърлени в тази дупка десетки или стотици милиони за проучвания , планирания и построяване на велосипедна инфраструктура 1 тези дето се питат , се осъзнаят , че мястото не ив е там , дето се решават проблеми . Просто да използват едновремешния съвет на Каролев към журналистите - Да вземат по една лопата и до ходят да копат .

  62. 62 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    А голям проблем ли е за пешеходците, когато видят и чуят велосипедист, да направят крачка в страни и безопасно да се разминат?
    —цитат от коментар 54 на rat


    Като карам колело, най-много ме е страх от пешеходците. Нито гледат, нито слушат, нито се оглеждат. Вървят като хамави, сменят посоката рязко, пресичат, където им скимне, без да се оглеждат, често заболи нос в телефона. Следващите, от които най-много ме е страх са велоталибаните. Пълно е с такива - карат бясно и агресивно, все едно са сами на пътя/велоалеята и не се съобразяват с нищо и никой. Демек, същите като автоталибаните.
    Шофьорите като че ли напоследък са станали малко по-толерантни и се съобразяват, поне донякъде, с велосипедистите.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  63. 63 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Велосипедът е превозно средство и мястото му е на пътното платно.
    —цитат от коментар 4 на ivant88


    Абсолютно несъгласен съм с твоето мнение. Мястото на велосипедистите, които използват велосипед за превозно средство, съответно карат бързо, е по велоалеи! Тези велоалеи трябва да са изолирани и от тротоарите и от пътното платно! Разликата в скоростите при велосипедистите и от тези на автомобилите и от тези на пешеходците е прекалено голяма.

  64. 64 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 1373 Гневно

    Българинът не разбира, че правилата са за всички. Велосипедисите напоследък са станали ИЗКЛЮЧИТЕЛНО нахални с исканията си и с неспазването на елементарни правила, само заради факта, че се чувстват като пазители на околната среда. Мили колоездачи, нека ви кажа нещо: Никой с нищо не ви е длъжен. Не се чувствайте богопомазани, много ПО-ЕКО от нас шофьорите. Спазвайте правилата. Ние с автомобилите си плащаме за всичко. Екотакса, застраховки, винетки, гориво, консумативи, части. Вие не плащате нито един от държавните рекети, с изключение на ДДС за частите на велосипедите ви. Факт е, че не замърсявате. Но това не ви дава правио да сте нагли и да си мислите, че сте много повече от нас.

  65. 65 Профил на bullgar
    bullgar
    Рейтинг: 504 Неутрално

    В Борисовата градина “свещенни” велосипедисти летят от всички страни между играещите деца. Рано е за саморегулация, трябва да има ясни правила и първоначален контрол докато свикнат всички участници.

  66. 66 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 480 Неутрално

    В допълнение към коментар 63:

    https://www.spinlister.com/blog/beginners-guide-to-biking-in-barcelona/

    Обърнете внимание, че на нито една от снимките няма велоалея, която да е на платното за движение!!!

  67. 67 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    До коментар [#59] от "conTXT":

    На колелото съм вече от години, често ми се налага в един ден да мина и през Южния парк, и през Борисова. Не карам бързо и пак почти няма ден да нямам рискова ситуация. Възпитаването на самосъзнание трябва да е у всички.
    И не говорим само за петгодишните деца: ходят три майки с колички, задръстили цялата алея, ако им звъннеш, се стряскат и хукват във всякакви посоки; ако не им звъннеш, а ги доближиш бавно - почват да сумтят и да се мръщят, че им нарушаваш рахата.
    Това е нещо, в което се иска внимание и разбиране от абсолютно всички.
    Пресичането на пешеходна пътека с колело вече е забранено, освен ако няма велосипеден светофар.

  68. 68 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3306 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Ами постройте си. В странджа Сахара.
    Велолетете по велоалеи.

    Откажете пешеходенето.
    Ходете по нужда с велосипед.
    Там.


    До коментар [#1] от "edin drug":

    за велосипедите трябват алеи , на които пешеходците нямат никаква работа , в някои градове се изградиха пародии на вело алеи за десетки милиони лв , които са прясно асфалтирани ,а поради това ,че останалите алеи са със стар асфалт или поразбити ,цялото пешеходно население тръгна да ползва точно вело алеите на велосипедистите и колизиите са налице .

  69. 69 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2140 Неутрално

    Освен това от общината са отправяли запитвания до Виена, Лондон и Амдстердам за това как те регулират карането на велосипеди в парковете.

    Потвърждение на споделеното ми мнение по- горе . Едва ли чиновник може да се гордее с това , че чака някой да му каже с коя ръка да държи лъжицата . С която бърка в държавната хранилка . Наистина трябва да ходят да копат . И някой да ги пази от подземните електрокабели ...

  70. 70 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    Де да знам, мислих какво да напиша, но реших, че по този въпрос нямам отношение. Нека велосипедистите и майките с деца да се дърлят. И двете категории никой не ги е карал насила да карат колело, или да правят деца.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  71. 71 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#62] от "Хриси":

    Аз лично блъснах двама така. И започнах да карам по платното, накрая спрях да карам колело, защото жените шофьори не се оглеждат за нищо по-малко от тях, вкл и пешеходци. Даже някой път ще ми писне и ще се хвърля на някоя на капака, да се научи, че еднопосочната улица, не означава, че от другата страна не може да има някой пеша.

    В момента ходя пеша на работа (Варна), много от пешеходците, дори пеша, ме изнервят, има 1 метър тротоар и те спрели двама и си говорят, спират рязко в средата, въобще не им пука, дали има някой зад тях. Забучили са си главите в телефоните и не гледат къде вървят. Ако тяхната цел за деня е да стигнат от т.А до т.Б, аз имам и друга работа, да си вървят в дясно и това е.

  72. 72 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    До коментар [#71] от "chepokalipsis":

    Това, че някой те изнервя и не ти харесва как се движи по тротоара си е твой проблем.
    Нарушават ли пешеходците закона - НЕ.
    Можеш ли да ги осъдиш - НЕ.
    Можеш ли да ги накараш да се движат по твоя вкус - НЕ.

    Ами тогава проблемът си е твой :)

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  73. 73 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Първо си оправете проблема с колите и моротире в парковете, градинките, велоалетите, тротоарите и спирането на кръсотвище така, че да се запуши тротоара. После ги мислете велосипедистите.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  74. 74 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    въпросът трябва да е "има ли още място за некадърни чиновници в СО?"

    то не може всички да сме в държавни шкоди с кожен салон, а за велосипедистите - боя по тротоара вместо велоалея.

  75. 75 Профил на donaddt
    donaddt
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#54] от "rat":
    За една баба, която едва ходи или за малко дете, което още не се ориентира, е проблем. Крайно време е велосипедистите да не карат в пешеходните алеи. И без това алеите не са особено големи. Заради такива "безсмъртни" ще има предложения за номера на велосипедите, застраховка, годишен преглед и светлоотразителна жилетка навсякъде.

  76. 76 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Що за малоумна идея беше това да се стеснят тротоарите двойно и да се направят на тях велоалеи. Тези велоалеи трябваше да се направят на пътното платно. Нали идеята е да се ограничи ползването на автомобили, не ходенето пеша. Сега така стеснили тротоарите, че няма място нито за пешеходци, нито за велосипедисти. Да не говорим за идиотите, които си карата колелата в подлезите. Там няма велоалеи и трябва да минават пеш, като тикат велосипеда. Тротоарите са за пешеходци, не за велосипедисти. Като нямат велоалея, да слязат на пътното платно, не да се блъскат с пешеходците на тротоара.

  77. 77 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2920 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ivo Di":

    От липса на акъл и лакомия за ,,усвояване"

  78. 78 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 974 Неутрално

    До коментар [#72] от "Боян Таксиров":

    А ако и аз се разсея за момента и го блъсна? Почва се, ама телефонът се бил счупил, дрехите се били изцапали.

    Навън е за всички и е редно всеки да се съобразява и с другите, а не да прави каквото реши, вървиш в дясно - няма проблем, ако искаш и на ръце ходи, стига да има място и за другите от къде да те разминат.
    Мой познат дойде от Америка и беше възмутен, как хората по ескалаторите стоят в средата и не може да минеш покрай тях, ако решиш да вървиш.

  79. 79 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 678 Неутрално

    за велосипедите трябват алеи , на които пешеходците нямат никаква работа
    —цитат от коментар 1 на edin drug


    И какво - пешеходците да си присадят крила и да летят наоколо, за да не смущават свещения покой на великите велосипедисти? Да превърнем всички тротоари в писти за Тур дьо Франс ли?

    Пешеходецът винаги трябва да е най-важен при планирането на тези неща. Никой не е умрял от това, че не е карал колело, нали?

  80. 80 Профил на fanniemae
    fanniemae
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Човека по природа има два крака да ходи пеша, трябва ли знаци да спазва и да се оглежда на зад по тротоар широк два метра, каквито са повечето в старите центрове на градовете?

  81. 81 Профил на Vorknkx
    Vorknkx
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Вървят като хамави, сменят посоката рязко
    —цитат от коментар 62 на Хриси


    Това си е тяхно право и никой не може да го оспорва.

  82. 82 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 798 Гневно

    Значи, теми като тази са златна мина за хора, които бъкел не разбират, и последно са се качвали на колело когато са били на 5. Обикновено коментирам с "весело", но в случая се пръскам от яд!!! Защото заради такива олигофрени като оня в Южен парк и съвсем наскоро оная пача в Монтана, дето нямат акъл да ходят пеша, камоли да карат колело, страдат всички останали свестни хора на колело. Хора като мен, дето карат от 30 години, и никога не са блъснали никого! Но пък нас са ни блъскали много! Страдат, защото хората обичат да обобщават - "Покрай сухото гори и суровото". Не може заради 2ма идиоти да забраните на всички! Направете наказания за идиотите, а не за всички! Не може на пътищата, не може в парковете - е добре, какво да правим, да хвърчим ли!? Всяко колело е една кола по-малко, проумейте най-после! И колите не ходят по парковете, да, но "блъскат" детето ви всеки ден, всяка минута с отрови! Особено като се има предвид, че сме обрали боклуците на Европа. Дранголници, дето хората се чудят как да се отърват от тях, ние ги купуваме и сме горди....

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  83. 83 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#3] от "maddrum":

    Абсолютно правилно, тези дето са се юрнали да громят велосипедистите и да ги изкарват най-големия враг на обществото, не си дават сметка, че забранявайки карането на колело в парка, би трябвало да значи забрана и децата им да карат там. При положение, че много често в парковете родители карат колело с децата си е ясно че и варианта до някаква възраст да е разрешено пък за по-големи да не е, то този вариант си е безумна дискриминация. То и в статията е написано че често 6-12 годишните са най-опасните велосипедисти.
    По тази наша логика да правим генерални промени в законите на база един раздухан случай в медиите, значи да почнем да говорим за ограничаване на автомобилите заради една катастрофа, ограничаване на пешеходците заради един неправилно пресякъл и други безумщини. Сложете някакво ограничение на скоростта за велосипедисти в парковете и нещата са готови. 90 процента от велоалеите в София са пълно безумие, те тръгнали да забраняват карането в парка. А за това че са мацнали една боя от дясно на платното и са стеснили платното, което не е никаква велоалея, никой не говори. Да караш по такива велоалеи е все едно да няма велоалеи, защото закона така или иначе ти казва че трябва да караш отдясно, тая мацната боя с нищо не те пази, още повече, че на места платната са толкова стеснени, че ако има един рейс ще не ще ще трябва да застъпи велоалеята.

  84. 84 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#4] от "ivant88":

    Пълни глупости

  85. 85 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    Аз продължавам да си карам колелото целогодишно, навсякъде, където може и твърдя, че в София (а и не само ) да караш колело си е рисковано отвсякъде, защото:

    - никой не те вижда и чува, защото си безшумен в придвижването си
    - никой не иска да те вижда и чува, защото си непотребен/непонятен за останалите участници в движението
    - на никой от общината (тази или онази, н.з.) не му дреме къде и как велосипедистите искат/могат да карат
    - всеки е срещу всеки, защото така сме устроени и само се дърлем едни други, безрезултатно естествено

    И накрая да кажа, че ще продължавам да се придвижвам с колело не заради, а въпреки общинската намеса това да не се случва като в "белите" държави, нищо, че уж все се учим от тях. Колелото ми дава свобода, дава ми енергия, не ми бърка в джоба и отвсякъде съм на + (имам и автомобил, да спомена само - ползва се само и единствено извън града, когато цялото семейство сме заедно)...

  86. 86 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#9] от "malart":

    От жител на Амстердам, който също е велосипедист, съм чувал, че там велосипедистите са много невнимателни. Проблема в България идва основно от факта че все още се карат относително малко велосипеди и пешеходците и шофьорите не са свикнали да приемат велосипедистите като пълноправни участници в движението, било то по пътища, велоалеи или в паркове. Освен това и голяма част от велосипедистите нямат познанията и културата да карат правилно и съобразено с правилата за движение. Понякога обаче чувството за самосъхранение е по-силно от желанието да спазваш правилата и логично вместо самоубийствения булевард ще избереш тротоара.

  87. 87 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1596 Весело

    До коментар [#81] от "Vorknkx":

    Разбира се. Както е и мое право да осъдя тъпия му г*з, ако се пребия, защото той пресича улицата като олигофрен и не гледа къде върви.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  88. 88 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Велосипедистите - вън от всички пешеходни зони и паркове. Да си карат по пътното платно или, където има, по велоалеи. Само че забраните да са свързани и с глоби за наглите велоджигити. За придвижване в София си има градски транспорт. Може и пеш.

  89. 89 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 489 Гневно

    Уф... Столична община, държавата и цялата управленска пасмина са царе на отвличане на вниманието на хората от важните неща с измислени проблеми! Особено добре им се получава като противопоставят и различни групи от обществото(велосипедисти-майки-пешеходци)!
    Автомобилния транспорт се толерира по всякакъв начин от управниците за сметка на обществения транспорт, велосипедния и пешеходното придвижване! И вместо да се ограничат автомобилите, управниците измислят темата за велосипедистите?! И се започват едни дебати, предложения, решения...
    Няма как нормално да се движат пешеходци и велосипедисти в градската среда на София, след като не е оставено място от автомобилите!

  90. 90 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 798 Весело

    До коментар [#88] от "ambros":

    Имало транспорт... стряскащо си тъп, батко. Скрий се някъде.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  91. 91 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мондиана":

    Аз пък съм на мнение че твоето място не е в обществото, е и. Субективните мнения нямат значение тук. Ако си бутам колелото пак ще съм на тротоара, това проблем ли ще ти е? Едно 7 годишно дете с колело с майка си, къде да го кара това колело като майка му се движи по тротоара, да го пуснем на пътя ли? За пешеходците по велоалеите защо никой нищо не казва? Аз дори не съм от редовно каращите колело, качвам се средно 1 път в седмицата, но тая антивелосипедна безумщина е абсурдна при положение че всички западни държави отдавна са открили ползата от това хората да ползват повече велосипеди в градски условия, и от екологична и от здравословна и от инфраструктурна гледна точка.

  92. 92 Профил на Rosicams
    Rosicams
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мондиана":

    Принципно пешеходец не трябва да ходи по велоалея, но когато велоалеята е на тротоара, е добре велосипедистите да са задължени да карат с повишено внимание, а не пешеходеца. Не всеки може да се ориентира, че това е велоалея и от коя страна е велоалеята - те нямат непрекъсната сигнализация. Някои възрастни хора нямат представа, че има велоалеи по тротоарите, а и някой може да има проблем със зрението. Велоалея на тротоар би следвало да е компромисно решение, за да могат да минат, а не скоростно трасе. Също и на Евлоги Георгиев - там се разхождат кучета и хора и би трябвало да се внимава и от двете страни.

  93. 93 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#19] от "rincewind":

    Как може да си толкова невеж. За какво ще отнесе нещо шофьора, при положение че е спрял? Вината е изцяло на родителя, неправилно пресичане, заплаха, материални щети. Няма такова нещо шофьора е виновен по дефолт. В нормалните държави на червено и на пешеходна винаги ще ти спрат, но когато е зелено шофьора си кара без много да му мисли и даже доста сериозно свирка като види неправилно мотаещия се пешеходец, бил съм свидетел във Виена. Трябва да се отучите от грешния навик, че пешеходеца няма никакви задължения.

  94. 94 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#20] от "rincewind":

    Елементарен въпрос. Колко са автомобилите в София и колко са регламентираните места за паркиране?

  95. 95 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#27] от "Killing Joke":Ами аз карам в София от много години. Най-удобно се чувствам на платното без алея :)Има участъци обаче където карам по тротоара (гледам да са минимални) просто там да се кара по платното е опасно поради най-вече масовите нарушения при паркиране и идиотщини. Ами тротоара е широк, карам бавно, внимавам, гледам да не притеснявам хората и поне за момента не е имало случаи на опасности или даже на пречки
    —цитат от коментар 31 на uq


    И аз карам в София, карам колело редовно от около 2003 година, като много от времето се придвижвам от вкъщи до работата си. Ето какво забелязвам:

    1. Велосипедистите нарастнаха като брой, разнообразие и възраст. Според мен това е чудесно, но и доста усложни обстановката за каране на колело.
    2. Велоалеите са безумни. Подобно на теб и аз се чувствам най-комфортно на пътното платно, при все че ми се налага да карам и по тротоара понякога. Карам достатъчно бавно, гледам да не се пречкам пред/зад хората и да не ги притеснявам. До момента нямам никакви ситуации, които даже и малко да приличат на инцидент.
    3. Основното ми правило е докато съм на велосипеда да се пазя така, сякаш всеки иска да ме убие. За сега работи и не е имало повод човек в автомобил да се притеснява, че ще ме лежи. Надявам се за благото на всички ни и занапред да е така.

    В заключение ще кажа, че колело може да се кара и в парка, и на платното и на тротоара, когато човек е спокоен (няма impulse control disorder) и си дава сметка, че и другите хора имат право да са на пътя и искат да стигнат здрави и спокойни при семействата си. Когато това не е така, където и да се намира човека, с каквото и превозно средство да е, ако ще и пешеходец да е, той пак ще създава трудности, проблеми и конфликти и всички ще викат по него и ще искат глоби и санкции.

    Моето лично вярване е, че с глоби и санкции нищо не става, само храним ченгетата и наливаме енергия в милиционерската партия. Просто е нужно внимание към останалите хора, а който усети, че му е трудно да спазва това, нека се погрижи за себе си и да потърси помощ да се владее. Животът му ще стане по-хубав, а и тоза на хората около него.

    Това мисля аз.

  96. 96 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#49] от "Мондиана":

    Аха значи вече има опасни и безопасни колелета, мъка мъка. Какво значени дали е планинско, шосейно или друго, важното е с каква скорост се кара.

  97. 97 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 357 Неутрално

    Всеки ден се придвижвам с колело и наблюденията ми са, че най-опасни са велосипедистите между 12 - 18 години. Карат на една гума между пешеходците, изникват от храсти и черни пътеки, лакатушат между майки с деца, пресичат на жълто-червено, не се съобразяват с околните. За тях всичко е игра с "препятствия" и затова най-често стават жертва на автомобилите. Та, с подобна забрана нищо няма да променят. Например в Добрич изградиха вело-полигон в градския парк. Който иска да скача, отива там.

  98. 98 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Велосипедите не трябва да се движат по тротоара, все пак са превозно средство. Но и по улиците няма къде да се движат, защото улиците са ни паркинги, благодарение на любезното съдействие на администрацията на самоковската учителница па руски.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  99. 99 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Българинът не разбира, че правилата са за всички. Велосипедисите напоследък са станали ИЗКЛЮЧИТЕЛНО нахални с исканията си и с неспазването на елементарни правила, само заради факта, че се чувстват като пазители на околната среда. Мили колоездачи, нека ви кажа нещо: Никой с нищо не ви е длъжен. Не се чувствайте богопомазани, много ПО-ЕКО от нас шофьорите. Спазвайте правилата. Ние с автомобилите си плащаме за всичко. Екотакса, застраховки, винетки, гориво, консумативи, части. Вие не плащате нито един от държавните рекети, с изключение на ДДС за частите на велосипедите ви. Факт е, че не замърсявате. Но това не ви дава правио да сте нагли и да си мислите, че сте много повече от нас.
    —цитат от коментар 64 на arcanum


    Плащали били - хайде да отидете през деня в София около Бизнес Парка или вечер да се разходите из кварталите да видите какво чудо е с паркирани коли по тротоарите - инфраструктура, която е направена с данъците на всички нас. Ако стане при нас както във Виена повечето квартали да са зона, бая хора ще се откажат от коли, щото друго е да трябва да паркираш на 1 км.

  100. 100 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#54] от "rat":За една баба, която едва ходи или за малко дете, което още не се ориентира, е проблем. Крайно време е велосипедистите да не карат в пешеходните алеи. И без това алеите не са особено големи. Заради такива "безсмъртни" ще има предложения за номера на велосипедите, застраховка, годишен преглед и светлоотразителна жилетка навсякъде.
    —цитат от коментар 75 на donaddt


    И това е другото, което е важно да имаме предвид: хората, с които си пресичаме пътя са всякакви. По силата на дълъг списък от обстоятелства те може да са на пътя, а да не са в състояние да взема адекватни решения. И ние трябва да сме предвидили това и да можем да ги опазим. Независимо дали сме пешеходци, велосипедисти или шофьори.

    На всеки от нас ще се случи да се грижи за дете, за старец с деменция или, дано не се случва, сам да стане такъв. И ще страдаме, ако детето или майка ни, бъде пометен от човек, който е бил невнимателен.

    Така че просто трябва спокойствие и разбиране към всички наоколо. И така.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK