Живеещите на ул. "Иван Вазов" за ремонта: хубав проект, но не е за тази улица

Здравко Здравков

© Надежда Чипева, Капитал

Здравко Здравков


Представена твърде късно, с липса на анализи и не само в разрез с желанията на живеещите на столичната улица "Иван Вазов", но и насочена срещу тях. Така по мненията на различни граждани, присъствали на обсъждането на проекта, може да се обобщи визията на Столичната община за централната улица. Дори председателят на общинския съвет Елен Герджиков, който живее на нея, призна, че не одобрява всички идеи.


От началото на юли улицата е в ремонт, който се изпълнява от "Софийска вода", която подменя стария водопровод. Едва през миналата седмица от общината представиха проект за улицата и поканиха на публично обсъждане. Във вторник вечерта на срещата бяха дошли граждани - живеещи на улицата, главният архитект Здравко Здравков, общинските съветници от ГЕРБ Силвия Христова и Малина Едрева, както и представители на организацията "Спаси София".




Проектът предвижда намаляване на паркоместата със 70%, като след ремонта ще останат едва 19 от сегашните 61. За сметка на това 73% от площта на улицата ще се превърне в пешеходно пространство, като тротоарите се разширят и по тях се разположат пейки и дървета, които на представените визуализации на проекта изглеждат много добре. Нито една от двете идеи обаче не се одобри от мнозинството от присъстващите, като един от тях заключи, че така общината е успяла "да раздели и скара" живеещите.


Споровете по тези предложения засенчиха други основни проблеми на улицата, с които от години е известна - разбити тротоари и пътна настилка, които при всеки дъжд се препълват с вода и затрудняват движението.


Председателят на общинския съвет Елен Герджиков

© Надежда Чипева, Капитал

Председателят на общинския съвет Елен Герджиков


Актьорът Владимир Пенев, който живее на улицата, се опита да представи пред съседите си и други "проблеми, които се правите, че не виждате". Сред тях бяха висящите кабели между сградите и климатиците, които "стърчат от фасадите". Пенев каза и че не иска автомобилите по улицата да са негов проблем и харесва проекта, което го вкара в спор с някои от присъстващите.


Много критики, малко време


Проектът, наречен "предложение" от главния архитект на София Здравко Здравков, е на студио "Плейсмейк". "Студиото разработи и алтернативен вариант на проект на общината за нова визия на бул. "Патриарх Евтимий". По думите на Здравков проектът за улица "Иван Вазов" е в духа на предложенията дадени на общината от екипа на датския архитект Ян Геел - в центъра на столицата да има по-малко автомобили и повече пространство за хората.


Присъстващите бяха недоволни и от факта, че имат само 6 дни, за да изпратят своите предложения. Намерението на "Софийска вода" по думите на Петьо Велев, който е директор "Инженерни и строителни проекти" в дружеството, е да продължи с ремонта в участъка между "6-ти септември" и "Цар Иван Шишман" от началото на октомври.


Според предоставения на "Дневник" от Столична община график на ремонта, който е на стойност 1,5 млн. лева, той трябва да завърши до 31 декември тази година. Дейностите по отсечката между улица "Цар Иван Шишман" и "6-ти септември" трябваше да започнат на 21 септември и да приключат на 10 ноември, но вчера Велев каза, че работа в този участък ще започне в началото на октомври.


Тук според проекта се предвижда стеснение, с което ще се намалят паркоместата, а пътното платно ще заема формата на "шикан" - това е извивка на платното, като част от него се отнема, то се стеснява и с другата част се увеличава тротоара.


Актьорът Владимир Пенев в спор за проекта

© Надежда Чипева, Капитал

Актьорът Владимир Пенев в спор за проекта


"Срокът е изключително кратък, за да може общината да ни наложи този проект", каза един от живеещите на улицата. В отговор Здравков обясни, че тепърва проектът ще се довършва и отново ще бъде представен пред гражданите, като увери, че мненията им ще бъдат взети предвид.


"Без съмнение общината трябва да търпи критики за времето, в което представя проекта", каза Елен Герджиков, но допълни, че в него има добри идеи, които с малки корекции могат да се реализират. Една от тях е местата за паркиране да се премахнат в участъка между улиците "6-ти септември" и "Г.С. Раковски". "Волята на кмета Йорданка Фандъкова е да сме готови с проекта, когато "Софийска вода" приключи работа", отбеляза още Герджиков. Ако се преизчислят сроковете - това би означавало за началото на декември.


По време на представянето главният архитект показваше как в градове като Копенхаген и Ню Йорк натоварени с автомобили улици са превърнати в пешеходни. "Но в Копенхаген първо решават проблема, а не го създават", отвърна му силен глас от другия край на ресторанта, в който се състоя събитието.


София - град за хората?


Основното притеснение бе намаляването на паркоместата. "Когато се вземат някакви решения, трябва да има варианти, а вие ни предлагате една констатация - че местата за паркиране ще са по-малко. Казвате ни "всеки да се спасява както може", каза друг живеещ на улицата. Критиката, отправена към него от съсед, че в района има 3 метростанции и няма нужда от автомобили, предизвика възмущения.


В отговор на въпрос проектантите от "Плейсмейк" казаха, че не е направен транспортен анализ. Той би показал ефектите както за движението на автомобили в центъра, така и накъде ще се насочат автомобилите в търсенето на нови места за паркиране.


Според Борис Бонев от "Спаси София" "никой никога не е гарантирал правото на паркиране в града", но коментарът му не само че не срещна разбиране, а някои от присъстващите го критикуваха, че дори не живее на улицата и няма право на мнение.


Част от реакцията на живущите на улицата

© Анелия Николова

Част от реакцията на живущите на улицата


"Това е един прекрасен, чудесен проект, но не за центъра на София, а за малка улица, в малък град, където всеки има собствен гараж", каза друг от присъстващите. Според него проектът е насочен единствено срещу живеещите на улицата - мнението, което му донесе аплодисменти от повечето дошли да чуят намеренията на общината.


Силвия Чакърова, която е съосновател на "Плейсмейк", отговори, че живеещите на улицата ще могат да паркират в района. В отговор получи недоволен възглас: "Те сега колите са повече от местата".


От общината поставиха и чертеж на проекта в част от ремонтиращата се отсечка. По него още във вторник се появиха надписи "Запазете ни паркоместата. НЕ на дискриминацията на живущите в квартала".


Присъстващите посочиха и друг проблем - и в момента през летните месеци на улицата се събират младежи и туристи, които "пият до късно и трошат бутилки", и изказаха опасения, че с разширяването на пешеходната площ и поставянето на пейки и дървета "Иван Вазов" ще се превърне в предпочитано и "много уютно място за събиране". Нито един от представителите на общината не се нае да коментира това опасение. За сметка на това живеещи в района потвърдиха, че "до 5 сутринта се чува българска, английска, гръцка и всякаква друга реч".


Подобни притеснения от много граждани се чуха и миналата година, когато се проведе общественото обсъждане за ремонта на близката улица "Граф Игнатиев". Тогава живеещите там също се опасяваха, че ако има повече пейки, тя ще се превърне в място за "денонощен купон". Проектът обаче не беше променен.


Изводът от обсъждането беше, че общината тепърва ще се запознае с желанията на гражданите и ще ги вземе предвид. Предстои да се избере и настилка - павета или асфалт. Тази тема също беше засегната за кратко, като съседите на тези, които поискаха павета, им отвърнаха с "А да върнем ли каруците".


След корекциите проектът отново ще бъде представен. Междувременно "Софийска вода" ще завърши ремонта в участъка от бул. "Васил Левски" до ул. "6-ти септември", след което ще асфалтира трасето и ще прекрати ремонтите дейности заради зимата. Кога точно ще започне и завърши и колко ще струва реконструкцията на улицата засега не е ясно.

Информационни табели за ремонта

© Анелия Николова

Информационни табели за ремонта


Всичко, което трябва да знаете за:

Още от Градска среда

Коментари (104)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Гневно

    Горките хора. Столичаните ги налазиха !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Егати, няма угодия! Гражданите, ако обичат първо да погледнат входовете на кооперациите си!

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#2] от "ralita68":

    Това какво общо има ще ни обясниш ли ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Просто махнете изцяло тротоарите и ги заменете с паркоместа. Живеещите на улицата ще могат да папкират удобно и да се ппидвижват от колите си до апартаментите си по уличното платно или прескачайки от един автомобил върху друг.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  5. 5 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Според Борис Бонев от "Спаси София" "никой никога не е гарантирал правото на паркиране в града", но коментарът му не само че не срещна разбиране, а някои от присъстващите го критикуваха, че дори не живее на улицата и няма право на мнение.
    -----
    Я направо една бариера турете, от къде на къде хора, които не живеят на улицата ще ви стъпват. И не дават да се влиза с колата във входа амаааа-ха нахалници. Още малко ще забранят да ги качваме по тротоарите, фашисти.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#4] от "BG Territory":


    До коментар [#5] от "kapitan_laino":

    Блестите в мрака !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Deni Yoncheva
    Deni Yoncheva
    Рейтинг: 57 Неутрално

    Да се събори Народния Театър и да се превърне в паркинг на много нива, за да спре дискриминацията срещу живущите на ул. Иван Вазов!

  8. 8 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Явно на тези"софиянци" предпочитат да живеят на паркинг от продънени канцерогенни дизели вместо на озеленена и прятна за разходка улица. Ориент, какво друго да го наречеш....?

  9. 9 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Явно на тези"софиянци" предпочитат да живеят на паркинг от продънени канцерогенни дизели вместо на озеленена и прятна за разходка улица. Ориент, какво друго да го наречеш....?
    —цитат от коментар 8 на paralelepiped


    "и изказаха опасения, че с разширяването на пешеходната площ и поставянето на пейки и дървета "Иван Вазов" ще се превърне в предпочитано и "много уютно място за събиране"."

    Те се ОПАСЯВАТ, че улицата ще стане ПРЕКАЛЕНО УЮТНА.

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Весело

    До коментар [#7] от "Deni Yoncheva":


    До коментар [#8] от "paralelepiped":

    Още столичани . Първо го пробвайте някъде в Банкя това недомислие и чак после в центъра на града.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Весело

    До коментар [#9] от "kapitan_laino":

    Още един корифей, който явно не познава улицата и сградите, но приглася на партийната линия !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    е хубаво, град за хората, ама кажете кои хора... щот някои имат и коли... та, гробарите смятат да правят София град за хора без коли, така ли хахахах... от онези със служебни шофьор и гараж, м

  13. 13 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Аз не знам какво трябва да се обясняват на разни пенсии и индивиди какво е градско планиране,цветове,начин на съвременен живот.Прави се и толкова,егати.Това НЕ Е демокрация,това си е АНАРХИЯ.

  14. 14 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Аз незнам какво се занимав Владо Пенев като интелектуалец и пада на нивото на всякакви индивиди,писнало ми е да огаждаме на елементарни и изгладени мозъци.

  15. 15 Профил на pm
    pm
    Рейтинг: 608 Неутрално

    100 % за този проект - градът трябва да става по-зелен и удобен за пешеходци и колела. Трябва обаче паркирането в квартала да е само за живущи след 7 вечерта примерно. Останалите на платен паркинг.

    "Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
  16. 16 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    В околността на "Хр.Ботев" няма "паркови къщи" (освен под НДК).

  17. 17 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    До коментар [#16] от "balgariez":

    Поправка: "Иван Вазов"

  18. 18 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1075 Весело

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Пак ли коментираме без да сме прочели статията? Вярно, че Кутев плаща двойно за първи коментар, но не е коректно. Първо се чете статията(цялата) после се коментира.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  19. 19 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 701 Неутрално

    А колите ще се изпарят от само себе си ли, или просто ще задръстят други райони. Просто всичко се мисли на парче. Трябва да се направят популярни съществуващите подземни паркинги. Включително с преференциални такси за живущите в центъра. Дори да се изградят нови подземни такива. От години има цилиндрични паркинги, които заемат изключително малко място и просто трябва да се изкопае едно доста дълбока , но не особено широка дупка, която после ще се покрие. Направете няколко такива паркинка в близост до съответните райони, пък после правете пешеходни зони, въпреки съпротивата на местните.

  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#13] от "gembirdkz":

    Това наистина ли го "мислиш" ?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на it
    it
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#19] от "anton83":

    Иди паркирай в центъра на Виена в района, затворен от Рингщрасе - всичко е пешеходна зона.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#19] от "anton83":

    Искам главния архитект да покаже една такава улица в центъра на стара Виена или Париж и да каже как са решени проблемите там !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#19] от "anton83":

    София не е сигурно дали е подходяща за много дълбоки дупки с тези минерални води и археологически разкопки навсякъде из центъра. То ул. Иван Вазов може да е била извън стените на старата Сердика, но все ще изкочат накакви крайградски вили на древни мутри /тогава не са си падали по северни склонове на планини, явно са били малко по-умни от днешните си събратя/.
    Иначе идеята е добра, но кой да я реализира.

  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#21] от "it":

    Знаеш ли къде паркират живущите и при какви цени - защото аз знам. Казвай цялата истина а не само половината.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#23] от "victortrt":

    Кметът Борисов беше обещал паркинги в центъра за живущите - вие това не го ли помните вече ?!?!?!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Явно екипът на Икономедиа не одобрява проекта. Защото офисите им са на тази улица. И сега го представят като обществено мнение...

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  27. 27 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1348 Весело

    Дай нещо за гражданско обсъждане и ... край на всичко ще настъпи :)
    Едните искали паркоместа, другите искали пешеходни и отдих алеи...
    Всички граждани са супер специалисти по всичко, особено по Градска среда, нали ;)
    Всеки дава акъл как да стане :)))
    И после ще обвинят Общината, нали ;)
    Не сте специалисти по нищо, драги граждани, не сте :)

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Yoana Zlatinska
    Yoana Zlatinska
    Рейтинг: 11 Неутрално

    На който му се живее в центъра, трябва да се съобрази с особеностите на квартала.

  30. 30 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 287 Неутрално

    До коментар [#2] от "ralita68":Това какво общо има ще ни обясниш ли ?
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Общото е, че нещата изглеждат сякаш едни тесногръди, егоистични еснафски душици, които се чувстват комфортно в кочинката която са си сътворили в "махалата", и единственото което искат е някой да им асфалтира и ако измисли как да начертае още 2-3 паркоместа!? Да, те живеят там, но Иван Вазов е емблематична централна улица - публично пространство от което следва да се възползват всички жители и гости на София а не само тези които живеят на нея. Толкова!

  31. 31 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    Хора от квартала сложиха красива пейка под една липа срещу входа си. Същата нон стоп е окупирана до късно от хора, които пият нещо взето от Аванти... Като знам, че всички градинки в близост до тая улица са реално кръчми на открито, общината да гарантира спокойствието на живеещите там преди да направи удобствата за нощните пиячи.

  32. 32 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Много хубав европейски проект, но за съжаление такъв няма шанс в град населен с балкански селяндури. Те тези единствено искат да си остъклят балкона с евтина ПВЦ дограма, да си сложат климатика на фасадата и ако може да не им пипат т.нар. "тротоар" (паркомясто) пред прозореца, зада има къде да си оставят 20-годишния таралясник. Едно е ясно: няма как с азиатско население да направите европейски град!

  33. 33 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 640 Неутрално

    С такива граждани, такива градове.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  34. 34 Профил на Весела Анчева
    Весела Анчева
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#2] от "ralita68":

    А фасадите?

  35. 35 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#31] от "falkoneti":

    Не е ли работа на полицията да следи за спазването на обществения ред? По тая логика дай да не пипаме никога нищо, от страх да не стане прекалено хубаво и да не дойде някой да пие там.

  36. 36 Профил на Весела Анчева
    Весела Анчева
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Свикнали сме нещо да ни се дължи. В развитите и уредени градове, който си купува кола си прави сметка преди това къде ще я държи. Общината не е длъжна да му осигури обществено място за частната му нужда. Ако има такова място, то навсякъде е адски скъпо. Не мога да си представя, че някой предпочита да има паркинг под балкона, вместо приятна, зелена улица. Това е идеален център на столицата и е нормално да е шумно и оживено, както в Париж, Рим, Мадрид, Барселона и къде ли не. Който иска тишина и спокойствие си купува имот в покрайнините на града, строи си къща с пет паркоместа и си паркира всички коли на спокойствие, а ако иска си влиза с тях в спалнята за по-удобно.
    Кога и как е предложен този проект е съвсем друг въпрос. Какви разработки, проучвания и анализи са направени, за да се изведе идеята - също. Но като цяло основният проблем е, че искаме хубав, модерен, зелен и чист град, но ако може без никакво усилие и участие. Някой да ни го е направаил и ние хоп - най-красивите, най- умните и най-заслужителите да си го ползваме. Къде го дават така, че не се сещам.

  37. 37 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Известно ли е на пишещите как са изпоцапотени фасадите на въпросната "емблематична, централна улица"? А и на живущите, а и на общинарите? Драсканиците принос за уюта ли са? Като направят пейки, йероглифите ще ги изтрият ли? Второ, добре, махаме колите. И те къде отиват? В съседните улици, разбира се. И какво става там? Наистина се работи "на парче". Също въпрос - какво наложи да се изстърже с 10-тина сантиметра "Васил Левски" от ректората до паметника на Левски? И да се покрива с друга настилка? Беше гладка като стъкло.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  39. 39 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Както и казах преди дни - ще се ядосат, че няма паркоместа и няма да им хареса на живущите там.Те искат, като се събудят, веднага, ама наистина веднага да се метнат на колата си, да бързат, че закъсняват за работа и как може да има толкова други с коли, които да им пречат да се движат с подобаваща скорост.И после, след работа, пак веднага на нея и към дома.А ако се наложи да се иде да си купи нещо от магазин в центъра - спира на аварийни, защото е за малко и колко толкова ще пречи на останалите - те са длъжни да се съобразяват с него, а не той да спазва правилата.До супермаркет пък - спира се най-най близо до входа, и какви са тези синьо оцеветени места?!!!Свободни са - мои са.А като се върне до дома си - ако има място само пред входчето му - оправя му се настроението и утре ще го грее дори.Какви са тези пешеходни зони, какви са тези озеленевания - само пречат да си спреш таралясника си.Естествено - той протестира срещу мръсния въздух, особено зимата, но не вида себе си, а и това, че се грее на дърва и въглища не пречи никумо - само той си знае колко е скъпо в центъра.На метро не се е качвал, защото е за по-низшите - той си има кола и няма да се излага да седи и да чака някакво си влакче ли е там, какво е...така и така не знае какво е точно!
    И изобщо защо не забранят на хората да ходят!!!!Който няма кола - на село, в гето или още по-добре - в трудово-изправителен лагер.А онзи, който има и въпреки това се стреми да пътува с градски транспорт и особено уикенда - та тогава е почти безплатно спирането в центъра - той е глупак!!!

  40. 40 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#36] от "Весела Анчева":

    Да, ако решиш тепърва да си купуваш кола е редно да решиш преди това и къде ще имаш възможност да я паркираш.
    Но ако живееш на тази улица и имаш кола, купена преди години, плащаш си редовно стикер за зелена или синя зона, и дойде главен архитект ( предишна месторабота- Червен бряг) и почне да ти обяснява как тази улица е решено да става "зелена" и ти вече нямаш право да паркираш на там, не ти създават възможност да го направиш наоколо, както в градовете, които споменаваш, там създаваат многобройни паркоместа-над земята, под земята, в дворовете и т.н. Там също така и уважават частната собственсот и правото да я използваш. Как ще реагираш?
    И защото Някой е решил ,че понеже има две линии на метрото, си е решил проблемите с градски транспорт и хората трябва да махнат колите си... само ,че тези две линии не стигат за това.


  41. 41 Профил на Wellington
    Wellington
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#4] от "BG Territory":

    Идеята не е да се намираме на приказка, а да се реализират полезни неща. Съгласно нормативната уредба СО (не гражданите) трябва да осигури 1,1 парко място на всяко жилище. Пректът за улицата е чудесен - такива улици има във всички нормални градове, със същия дизайн и функционалност, но там тези проекти са в квартали с къщи с гаражи или където е разрешено на улицата да паркират само живущи. Освен това аргументът, че ще стане сборище на гръмогласни и често пияни агитки е валиден и колкото и да се оплакшав никой нищо не прави. И т.н. и т.н. Хубава работа, ама българска.

  42. 42 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#37] от "nik_77.":
    Преасфалтирането на Василе Левски си е чисто усвояване на пари и косионни,
    без много труд, състоянието на булеварда преди да го остържат си беше доста добро за разлика от много други улици в София, и най -вече по кварталите.

  43. 43 Профил на Весела Анчева
    Весела Анчева
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#40] от "osuald":
    Улицата не е частна собственост. Градската среда трябва да се подобрява и това е свързано с неудобство в началото. Имам сходен проблем къде да я държа. Карам и дизел, което също е кофти - но го поддържам, имам свеж ДПФ и като ми се запуши го сменям с нов, ако не става за регенвриране. И вместо да джафкам по общината мисля как да си решавам проблема, защото бъдещето така или иначе ще ме принуди. Обмислям как да спра да използвам кола в града, като на този етап обикновено оставям колата на някой платен паркинг и се придвижвам пеша, когато е възможно. Плащам за гараж също така, където си държа колата - не я слагам по тротоарите. Това е което аз лично мога и правя за този град - а то всъщност е пак за мен, за близките ми и за децата ми. Ако повече хора се замислят може и да проработи. Промяната става от нас, ние я правим. Не пада от небето. Разбирате ли? Специално колите са голям лукс на запад, толкова е скъпо вече да имаш кола. Не цената на машината, а всички разходи за удоволствието да я имаш. Примерите на градовете, които са се справили добре засега и продължават да се борят с проблемите на замърсяването трябва да следваме, ако искаме да се движим напред и да си създадем някакви човешки условия за живот. Средата е много важна и е свързана и с щастието, ако искате.

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    Много трол дойде в защита на слабия проект. Хората ясно са си казали мнението - ЖИВУЩИТЕ НА УЛИЦАТА !!!
    ЯВНО Я ПРАВЯТ ЗАРАДИ ЕЛЕН !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Неутрално

    До коментар [#43] от "Весела Анчева":

    къде на Запад , моме ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на Весела Анчева
    Весела Анчева
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#40] от "osuald":

    Освен това, може да е бавно, но градът се развива и се случват хубави неща, за които трябва да имаме очи. За целта посетете за повече от ден-два някой друг град в страната и ще се убедите в това. Необходимо е време - строи се метрото все още, обновява се автопаркът на градски транспорт...с каквото е възможно, бавно, но има прогрес в този град. И както казах зависи и от нас. Ние също участваме и трябва да положим усилие. Моята следваща кола някой ден ще е поне хибрид например. Ако изобщо имам.

  49. 49 Профил на Весела Анчева
    Весела Анчева
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Не мога да ви помогна с посоките.

  50. 50 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    Любопитна активност под темата на форумци, които очевидно доста рядко взимат думата. Все пак съм съгласен с коментарите им.

    Хубаво е да има повече зелени и пешеходни пространства както в центъра, така и в други части на столицата ни. Но за тези, които ползват личен автомобил по някаква необходимост, би следвало да им се предложи алтернатива за паркиране. Метрото не е панацея за всички и не излиза извън София. Разбирам опасенията на хората в района, че е възможно там да се събират компании на разпивка, но явно това е обичайно за централната градска част или поне там, където има заведения и места за почивка. Вярвам, че в крайна сметка от Общината ще направят някои компромиси и ще реализират проекта. Колкото до критиките на някои колеги по-горе, че живущите в районите нищо не разбирали - в една реална демокрация суверенът има последната дума. Да, Общината трябва да предложи своите идеи и предложения, но в крайна сметка местните жители са тези, които ще живеят там и имат правото на мнение за всяка промяна.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  51. 51 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    абе вместо да се изпишат вежди се вадят очи.
    не съм виждал такива шикани микани в нито една
    европейска столица, ама нито една.
    и на профил на улицата 6 м как ще стане бе.
    във Париж по уличките си паркират, няма грижа.
    това ми мяза на един безмислен напън за модерно
    транспортно решение, несъобразено обаче със
    даденостите. и тея примери със шикани са дадени
    за улици със двупосочно движение.
    абе студентски изпълнения.

  52. 52 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1608 Любопитно

    До коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Явен задник, може ли да чуем твоето предложение за улицата?

  53. 53 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    До коментар [#43] от "Весела Анчева":

    И според мен трябва да се вземат драстични мерки за ограничаване на автомобилното движение в градовете ни. Но на хората, на които им се налага да ползват коли и нямат удобна алтернатива, трябва да им бъдат предложени възможности къде да паркират превозните си средства (дори това да не е дължимо от Общината като услуга). Така или иначе градовете на бъдещето ще бъдат повече пешеходни, по-зелени и по-удобни откъм услуги на пешеходно разстояние. Това е концепцията на изследователите на "Сините Зони", а явно и не само на тях.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  54. 54 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    Пропуснах и развитието и модернизирането на градския транспорт - нещо, което се случва в София и големите ни градове.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  55. 55 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#43] от "Весела Анчева":
    До коментар [#43] от "Весела Анчева":
    Да , съгласен съм ,че улуцата не е частна собственост.
    Съгласен съм, че средата трябва да се подобрява,.
    Но в София това не се случва. Тук се работи изключително на парче, и проблемите на градската среда не се решават, напротив трупат се все повече и повече.
    Нямам против да изпитваме неудбство когато има ремонти по улицата, но трябва и да има визия и в бъдещото какво точно искаме да направим.
    Общината решава ,че направи острови по бул. К.Величков и ще стесни булеварда, но никой не е осмислил момента,че по начин по който се реализира този проект ще създаде повече хаос и задръствания по него, подобни примери кокото искаш.
    Аз също се опитвам да оставям колата колкото се може повче и да се придвижвам с градски транспорт и пеша, но работата ми е свързана с доста пътуване и колата ми е необходима, не е лукс.
    И като говорим за западните градове, там пак го казвам градския транспорт е уреден за разлика от нашата столица.
    Казвам го от опит, в града в който живееем голяма част от годината, няма място в целият град където паркирането да е безплатно. Но опредлено има къде и как да паркираш, има частни паркоместа, синя зона ( там е доста по- различна от нашата) също така и обществени платени паркинги, където плащането не ти съдира кожата - тоест създават ти предпоставки да си оставиш колата и да хванеш автобуса с който можеш да стигнеш до всяка една точка на града. :)
    Пак казвам, когато нещата се прават на парче, без да има идея какво ще се случи в бъдеще, нещата не са О.К.
    Когато поставиш като главен архитект човек, който досега е работил като такъв на община Червен бряг ( ако се разходите в него ще видите какво е сътворил за града), няма как да очакваш ,че този човек ще има визия как да се случат нещата в Столицата.



  56. 56 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3472 Гневно

    До коментар [#52] от "zle_platen_trol":

    Много е просто - да се спазят законите и желанието на живущите а не мераците на корумпетата от гроб !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  57. 57 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2231 Неутрално

    аз съм чувал "фактори" да коментират как трябва да се махне градския транспорт от центъра, че им пречи на джиповете :)

  58. 58 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Като видя герберунгелската администрация да хозди на работа с обществен транспорт, колело, или пеша, тогава ще им повярвам на "визията". Паляци

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  59. 59 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1686 Весело

    казвах ли ви аз, че за добрите идеи не бива да се окепазяват кат се допитва матряло... 😂
    https://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2018/09/06/3306956_budeshteto_na_stolichnata_ulica_ivan_vazov_shte_se/?ref=id #comment-10

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  60. 60 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 502 Весело

    Трябва да се направят популярни съществуващите подземни паркинги. Включително с преференциални такси за живущите в центъра.
    —цитат от коментар 19 на anton83


    Никой не е длъжен да прави паркинги на преференциални цени за когото и да било. Това си е твоята кола, ти си плащай паркинга на частно.

  61. 61 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#56] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ясно. Нямаш идеи, но иначе критикуваш. Типично за теб. Защото от статията става ясно, че част от живущите оодобряват проекта. За тях нещо?

  62. 62 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 502 Весело

    Но за тези, които ползват личен автомобил по някаква необходимост, би следвало да им се предложи алтернатива за паркиране.
    —цитат от коментар 50 на Читател


    Сложи парите на масата и ще ти предложа много алтернативи. Ама твоите пари, на собственика на автомобила.

  63. 63 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Не искам чета, че само се дразня. Хората искат да направят хубава зелена улица, но бастуните си искат паркоместата....

  64. 64 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 390 Неутрално

    1. Срещу 48 стотинки на ден (150/312) за първи автомобил и 96 стотинки на ден (300/312) за втори автомобил се получава горната ситуация. Стикерът трябва да е поне 2 лева/ден (624/312) за първи автомобил, за втори х 2,5..
    2. За пейките са прави - справки безброй, от центъра до междублоковите пространства. Само тормоз над живущите, полицията не помага.

  65. 65 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    секи 4ти км

    Глас Народен - глас в пустиня.
    С главния бъди роднина.

    "По време на представянето главният архитект показваше как в градове като Копенхаген и Ню Йорк натоварени с автомобили улици са превърнати в пешеходни.

    "Но в Копенхаген първо решават проблема, а не го създават",
    отвърна му силен глас от другия край на ресторанта, в който се състоя събитието."

  66. 66 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Дори хората в Холандия не са се отказали от автомобилите си. Съвсем нормално е едно семейство да разполага с един автомобил. Няма да обяснявам, че не всички са във възрастовата група от 7 до 70 и са в идеално здраве и самоподвижни. Освен това трябва да се пазарят по-обемисти неща, да се ходи до места отдалечени с километри, да се посещават дестинации извън градовете. Хората с малки деца пък нямат никакъв шанс да се придвижват извън границите на града без автомобил. Та моля спестете ми воплите за отказ от автомобила. Задължение на общината е да не влошава качеството на живот на хората - лишавайки ги от възможността да ползват автомобил. Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде. Частни паркинги няма, а общината не я е еня да направи общински, при положение че точно с тази цел бе създадена синята зона.

  67. 67 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Определи се, мигрантино:
    азиатски или балкански?

    Не е твоя работа как хора си ползват частната собственост.
    Балкони и т.н.
    На ул. Иван Вазов.

    До коментар [#32] от "gwa59354694":

    Много хубав европейски проект, но за съжаление такъв няма шанс в град населен с балкански селяндури.

    Те тези единствено искат да си остъклят балкона с евтина ПВЦ дограма, да си сложат климатика на фасадата и ако може да не им пипат т.нар. "тротоар" (паркомясто) пред прозореца, зада има къде да си оставят 20-годишния таралясник. Едно е ясно:

    няма как с азиатско население да направите европейски град

  68. 68 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10006 Неутрално

    Не виждам проблем да се изгради достатъчно голям подземен паркинг в градината срещу спортната палата (стария зоопарк). Предложението за ремонта на улицата според мен е чудесно.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  69. 69 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1686 Весело

    и закво требе шибанио автомобил да ти седи по цели дни и нощи под прозорецо... мое си го паркираш нейде на прибрано, па кога одиш на село за консерви, че спреш пред входо колку да ги разтовариш и че си караш шибаниьо фтомобил на паркинго, па чеси додеш удома с грацкиьо трнспрот 🐷

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  70. 70 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Съфорумната другарка Анчева е на друго мнение:
    На запад машините са лукс избягван или икономически недостижим.
    На исток: по джоба на секо домакинство.

    Верното е само, че машина лукс Москвич не е за секи ;)
    Скъп, антикварен модел.

    До коментар [#66] от "znayko84":

    Дори хората в Холандия не са се отказали от автомобилите си.
    Съвсем нормално е едно семейство да разполага с един автомобил.
    Няма да обяснявам, че не всички са във възрастовата група от 7 до 70 и са в идеално здраве и самоподвижни.

    Освен това трябва да се пазарят по-обемисти неща, да се ходи до места отдалечени с километри, да се посещават дестинации извън градовете.

    Хората с малки деца пък нямат никакъв шанс да се придвижват извън границите на града без автомобил.
    Та моля спестете ми воплите за отказ от автомобила.

    Задължение на общината е да не влошава качеството на живот на хората - лишавайки ги от възможността да ползват автомобил.

    Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде.

    Частни паркинги няма, а общината не я е еня да направи общински, при положение че точно с тази цел бе създадена синята зона.

  71. 71 Профил на kras4o
    kras4o
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Има нещо гнило в тоя Борис Бонев от "Спаси София". Първо, учи икономика веднъж във Франция и после тук, има "уж" бакалавър от Сорбоната, а нивото му на френски е Ц1 - не може да напише дипломна работа за Сорбоната. За мен, без да го познавам този е някой грантаджия и ръси яко простотии, джендър и дребен тарикат !

  72. 72 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Какви хора?
    Това са Нашественици.
    Нашественици в Община и в Частни Домове на Хора.
    И в "етажна собственост" на Хора Непосредствено до Частните Им Домове.

    С мажоретки - простаци като вас.

    Вие нямате ли родители "бастуни"?
    Вечно млад простак сте, или какво?

    В Общината ли са вечно млади, без родители, непогрешими?

    До коментар [#63] от "nodamncat":

    Хората искат да направят хубава зелена улица,
    но бастуните си искат паркоместата....

  73. 73 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3287 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    Червен бряг... Червена столица.
    Столичная МОЧА.
    Гармония.

    Кого да поставиш?
    Би ще злепоставиш Кмета.

    Не щем, не щеш, не щат, не, не.

    До коментар [#55] от "osuald":

    Пак казвам, когато нещата се прават на парче, без да има идея какво ще се случи в бъдеще, нещата не са О.К.

    Когато поставиш като главен архитект човек, който досега е работил като такъв на община Червен бряг ( ако се разходите в него ще видите какво е сътворил за града),
    няма как да очакваш ,че този човек ще има визия как да се случат нещата в Столицата.

  74. 74 Профил на mop36557620
    mop36557620
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Големите разбирачи в квартала веднага се хванали за гушите и няма да се разберат какво точно искат :)))
    Български модел ;)

  75. 75 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 502 Весело

    общината ... лишавайки ги от възможността да ползват автомобил. Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде. Частни паркинги няма
    —цитат от коментар 66 на znayko84


    Частни паркинги има, и ще има още мнооого ако извадиш пари от твоя джоб. Аз ще ти построя. Трейс и Главбулгарстрой ще ти построят частни паркинги на по 100 етажа, само се бръкни в джоба.

    Много хубави частни паркинги, като този в Бизнес Парка в Младост. Виждал ли си го? Той е частен.

    Бай Ганьо: "А от къде ги взехте тез паркоместа в Бизнес Парка? Аааа ... купихте ги? Имали сте бол пари, платили сте ги. Я дай от тез сладки паркоместа на улицата на Центъра на Столицата. мммм.. Тъй както съм легнал мога ли да си взема двечки."

  76. 76 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#19] от "anton83":Иди паркирай в центъра на Виена в района, затворен от Рингщрасе - всичко е пешеходна зона.
    —цитат от коментар 21 на it


    Аз съм си намирал свободно място да паркирам в самия център на Виена. Е, после ме глобиха, че не съм си купил някаква винетка, но свободно място имаше. Т.е. има достатъчно паркинги, на които хората са си паркирали колите и остават свободни места за платено паркиране на улицата, по-скъпо, но има.

  77. 77 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Не живея на улицата, но в едно съм 100% сигурен: алчните, некадърни и корумпирани общинари вече десетилетие подлагат на истински геноцид столичани за да пълнят гушките на приятелчетата си и да си прибират комисионните, естествено.
    И денонощно да ни баламосват и лъжат. Като вечно ухилената кукла - кметица и НачалникОт й от Дондуков 1.

  78. 78 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#9] от "kapitan_laino":

    Все пак трябва да се отчете, че автоталибите са и непропорционално по-крикливи от всички останали и е нормално на обсъждането да са вдигнали кипиш. Радващо е, че вече е напипан коренът на проблемите на градската среда в София, а именно автомобилите (и техните питомци зад волана).

  79. 79 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Залитането на общинарите в едната крайност - да извадят колите от централните зони на града, не е от вчера. Но след като холандски спец по градоустройството си даде мнението, манията придоби комични измерения. Неправилно приравнявайки София, съвсем различна по структура и транспортни връзки, с пасторалните холандски градчета, той ни посъветва да направим кажи-речи целия град пешеходна зона. Пресичана от велоалеи. Последваха странни изявления и търсене на ефективни начини да се затрудни движението /точно така се изразиха - да затруднят движението на коли/!? Например, да стеснят някои централни булеварди и по този начин да откажат шофьорите да минават от там, или да преградят пешеходните подлези и да пуснат хората по улицата, пак с цел да затруднят колите!? Без да съобразят, че те ще минават по съседните улици, които ще се натоварят двойно и тройно. Вместо да се търсят възможности за паркиране, стратегическа цел на общината е да се ограничат тези възможности!? Наскоро, обсъждайки поредното разширение но платените зони, загрижено поставиха въпроса за антипаркинг съоръжения!?!? Не за нови паркоместа, а за антипаркинг съоръжения. Наистина се върви към претворяване идеите на холандеца в живота. Вече е неактуално да се говори за кръстовища на две нива, за оптимизация на движението със зелени вълни, за строителство на паркинги и създаване на паркоместа. Говори се само за велоалеи, зелени и сини зони, павета, антипаркинг съоръжения, колчета, бордюри, вериги, катинари... Крайностите по принцип са вредни.

  80. 80 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#68] от "penetrating":

    Тези, които са се сраснали с таратайката си пък могат да си построят многоетажен паркинг под кооперацията си. Е да, адски скъпо е, ма какво ли не би жертвал един столичанин за фундаменталната си потребност.?

  81. 81 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#79] от "nik_77.":

    Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?

  82. 82 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 474 Неутрално

    До коментар [#79] от "nik_77.":

    Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?

  83. 83 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    Явно на тези"софиянци" предпочитат да живеят на паркинг от продънени канцерогенни дизели вместо на озеленена и прятна за разходка улица. Ориент, какво друго да го наречеш....?
    —цитат от коментар 8 на paralelepiped


    Не съм от София, не познавам тази улица, но май най-голямото притеснение е, че улицата им ще се превърне в предпочитано място за нощни нискобюджетни запои с продукти от кварталните супери, и с песни и крясъци до зори. А всички ние знаем, че полицията на Б. Борисов с битови проблеми не се занимава.

  84. 84 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#79] от "nik_77.":
    ++++
    Интересно! Проекти за София да стане един супер, или нещо като елитарен европейски град! Игнорира се един немаловажен факт - в София вече живее около 30% от населението на България. И тъй като за провинцията инвестициите са главно в спортни съоръжения, този процент ще се увеличава. И оттам конфликтът между хората, и антипаркинг съоръженията ще се задълбочи.

  85. 85 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    ...Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?
    —цитат от коментар 82 на kykyyy


    Абсолютно си прав. Моето мнение е, че решението е в децентрализацията. Ако това не се случи, миграцията към София ще продължи в още по-усилени темпове, и нуждата от естакади ще стане неудържима.

  86. 86 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#75] от "dggm":

    Много хубави частни паркинги, като този в Бизнес Парка в Младост. Виждал ли си го? Той е частен.

    Ако ще и 10 огромни паркинга да има в центъра, бастуните пак ще си спират таралясника пред вратата или поне под балкона - за да го виждат винаги, когато им домъчнее за най-милото!

  87. 87 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#83] от "historama":
    100% си прав! Тепърва ще има да се махат много пейки от центъра и междублокови пространства. Едно е хубава рисунка/проект с дръвчета и пейки, реалността е шум и тормоз над живущите точно заради пейките. Справки за София - Витошка, пл. Журналист, градинката пред Райфайзен на Иван Асен, почти всяко междублоково протранство. Борбата срещу пейките предстои!

  88. 88 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    ... Ако ще и 10 огромни паркинга да има в центъра, бастуните пак ще си спират таралясника пред вратата или поне под балкона - за да го виждат винаги, когато им домъчнее за най-милото!
    —цитат от коментар 86 на chinaski

    а какво пречи да се санкционират собствениците на автомобили, паркирали ги по тротоарите? Закони, нормативни разпоредби?


  89. 89 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Проблема на ИВан Вазов и на много други централни улици е, че там живеят много хора, които не могат да си го позволят. И резултата е видим.
    Твърде много хора има по централните улици, чиито майка/баща или баба/дядо са били нещо, хора с възможности, но са били едно време. Сега наследниците на тая "аристокрация" живуркат с под 1 200 лева месечно, а искат да живеят на пъпа на единственя град в държавата. Не става. Тоест - става, но резултата е видим - Иван Вазов прилича на бунище :)

  90. 90 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 445 Неутрално

    пс. Сградата на Икономедия не прави изключение - селянурско изпълнение с 20 различни климатика лепнати на фасадата :)

  91. 91 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Дай нещо за гражданско обсъждане и ... край на всичко ще настъпи :)Едните искали паркоместа, другите искали пешеходни и отдих алеи...Всички граждани са супер специалисти по всичко, особено по Градска среда, нали ;)Всеки дава акъл как да стане :)))И после ще обвинят Общината, нали ;)Не сте специалисти по нищо, драги граждани, не сте :)
    —цитат от коментар 27 на mop36557620


    Имат резон хората, защо да ги хулим. Аз специалист не съм, но....
    Факт 1: В статията се използва някаква аргументация, че съвета е бил даден от видно датско светило в градоустройството. Как това е бил модела за улица.
    Факт 2: В Дания съм прекарал повече от два месеца сумарно (гости, командировки, семинари). Такива улици, както е направен проекта - има. Но не са в центъра. В Копенхаген също има инфраструктура, която да позволява такива улици (метро, автобуси, влакове развиващи 80км/ч в самия копенхаген).
    Като събереш 1 и 2 и ти остава еднин гурчив вкус в устата за неправда и целенасочена заблуда.

    И като сме на темата, че Софииска вода се занимава с ремонта, и като дания ни е в устата и не само - нещо забравяме да споменем, че наскоро приключилата профилактика - без топла вода 10 ДНИ!?!? ДЕСЕТ ШИБАНИ ДНИ - това в дания не се е случвало от 2-рата световна война. Не знам как успяват - но след като питаме датчаните за съвети по градоустройство - да вземем да питаме и за това как си правят профилактиакта, а, лицемери насрани.

  92. 92 Профил на Кака Сврака
    Кака Сврака
    Рейтинг: 50 Неутрално

    До коментар [#26] от "intergalactic":

    Аз пък не приемам изказвания на хора как да се промени даден район, след като не живеят там. Омръзна ми първо поколение софиянци или второ, живеещо в Обеля 99, да си чеше егото като иска да реализира или натрапва напъните си да бъде МОДЕРЕН СТОЛИЧАНИН, като измисля какви ли не простотии, касаещи все живеещите в центъра на София. Защото ако живееше, щеше да знае реалните проблеми на живеещите там и нямаше и през ума да му мине да защитава този абсурдно тъп проект за ул. Иван Вазов. Както и не приемам ваденето на даден факт от организацията на някой европейски град (там има широки пешеходни зони и почти никъде не се виждат в центъра паркирани коли, да не говорим за огромните паркинги пред Ал. Невски и пред Националната галерия, където между другото гъмжи от коли НЕ НА ЖИВЕЕЩИТЕ в района, а от тези, дето много държат да си пият кафето не където живеят, а в центъра на София), защото там има навсякъде ПОДЗЕМНИ ПАРКИНГИ на много нива. Като най-близките до повърхността са за живеещите в района, всяко място е надписано за коя кола е и друг няма право да спира там и цените са съвсем достъпни. А за свободно паркиране са по-долните нива и цените за паркиране на час са други. Нека най-накрая отговорните фактори да построят тези подземни паркинги и тогава да ограничават местата за паркиране. А за да няма толкова автомобили паркирани в центъра, нека да стане като в големите европейски градове - за да влезеш в центъра с кола, ако не живееш там - ПЛАЩАШ. И като искаш да паркираш колата си в синя зона - нека да е денонощна и да се отчита с устройства. Така както живеещите в центъра плащат, за да паркират колите си. Не че успяват да намерят място за колата си, особено в края на работния ден от дошлите с коли от вече 3 милионна София купонджии. И как с извинение тези купонджии пият под прозорците ни и пикаят и повръщат пак там. И добре напити викат като луди в малките часове стигайки до колите си, за да се приберат на село, пардон, в новия софийски квартал. И после тези същите хора се изказват какво трябва да се промени в центъра на града. Нека да си променят квартала, дето живеят и да оставят същото право на живеещите в центъра.

  93. 93 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Хайде сега всички, които така сладкодумно говорят за частните паркинги, които трябва да си платим от джоба да си кажат честно къде живеят и дали ползват автомобил.

  94. 94 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10006 Весело

    До коментар [#80] от "kykyyy":

    Правилно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  95. 95 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#89] от "realismisthename":

    Задължение на собствениците е да си платят данък сгради, и годишния данък (такса) смет, но не знаех, че задължение на собствениците е да ремонтират тротоарите, да сменят плочки, да ремонтират улица, и т.н.

  96. 96 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    .....а искат да живеят на пъпа на единственя град в държавата. Не става. Тоест - става, но резултата е видим - Иван Вазов прилича на бунище :)
    —цитат от коментар 89 на realismisthename

    Дай да ги разстреляме! Да ги изпратим с конски вагон до Лом (имаше такава песен през 50-те), и да настаним там заслужили наши хора?
    https://www.vbox7-mp3.info/гледай-vbox7-ce04172338-Прощавай София- (в конски вагон,подобен на салон пътувах аз от София за Лом).html

  97. 97 Профил на Комунист, който не краде
    Комунист, който не краде
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#95] от "historama":

    така е, общината се счита за собственик на площите пред входа на кооперацията или тротоара, но ще те глоби ако не си почистил от леда през зимата

  98. 98 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    До коментар [#35] от "kapitan_laino":

    Не си запознат с темата. Столична община отказа да забрани пиенето на обществени места! Полицията може да се намеси единствено ако пиещите нарушават обществения ред. Само че аз в 2 сутринта не мога да следя кой ми пикае пред входа, драска на стената, мята 1000 фаса, зарива улицата в стъкла и отпадъци от дюнери и пица. Полицията се крие. Тя липсва за да не се занимава. Общинската полиция къде е ?

  99. 99 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 445 Неутрално

    [/quote]

    Дай да си вземем пример от историята и да не си играем с национализация на частни активи, по-добре, смятам аз.


    [quote#95:"historama"]До коментар [#89] от "realismisthename":Задължение на собствениците е да си платят данък сгради, и годишния данък (такса) смет, но не знаех, че задължение на собствениците е да ремонтират тротоарите, да сменят плочки, да ремонтират улица, и т.н.
    —цитат от коментар 96 на historama


    Добре, разбираш ги нещата. Порпусна да споменеш, че задължение на собствениците е и да си намерят парко-места за автомобилите. В момента парко местата са по-малко от автомобилите. Пак поради същата причина, която аз изтъкнах - хора без възможности искат да живеят като хора с възможности - не става. Всеки може да се бръкне с 800 лева и да купи 1000 кг желязо във формата на 25-годишен автомобил.
    Паркирането в центъра за живущи - 500 лева на година за 1-ви автомобил, за всеки следващ на домакинство - 1500 лева и т.н. Почасово паркиране - 4 лв/час.
    Проблема с таралясниците - решен.

    Нещата ще си дойдат на мястото, като хората се осъзнаят кое е право, кое задължение, кое привилегия.

  100. 100 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    [quote#99:"realismisthename"][/quote]

    "...Паркирането в центъра за живущи - 500 лева на година за 1-ви автомобил, за всеки следващ на домакинство - 1500 лева и т.н. Почасово паркиране - 4 лв/час.
    Проблема с таралясниците - решен..."
    Не разбирам, не съм от София - 500лв това годишната такса за синя зона ли е? Мислех че е по-малко?
    Иначе съм съгласен, че таралясниците нямат място на улицата! 1 кола на домакинство е удобство (не необходимост), втората вече е лукс, и е логично таксата да е по-голяма, дори в пъти.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK