Просто махнете изцяло тротоарите и ги заменете с паркоместа. Живеещите на улицата ще могат да папкират удобно и да се ппидвижват от колите си до апартаментите си по уличното платно или прескачайки от един автомобил върху друг.
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
Според Борис Бонев от "Спаси София" "никой никога не е гарантирал правото на паркиране в града", но коментарът му не само че не срещна разбиране, а някои от присъстващите го критикуваха, че дори не живее на улицата и няма право на мнение. ----- Я направо една бариера турете, от къде на къде хора, които не живеят на улицата ще ви стъпват. И не дават да се влиза с колата във входа амаааа-ха нахалници. Още малко ще забранят да ги качваме по тротоарите, фашисти.
Явно на тези"софиянци" предпочитат да живеят на паркинг от продънени канцерогенни дизели вместо на озеленена и прятна за разходка улица. Ориент, какво друго да го наречеш....?
Явно на тези"софиянци" предпочитат да живеят на паркинг от продънени канцерогенни дизели вместо на озеленена и прятна за разходка улица. Ориент, какво друго да го наречеш....?
"и изказаха опасения, че с разширяването на пешеходната площ и поставянето на пейки и дървета "Иван Вазов" ще се превърне в предпочитано и "много уютно място за събиране"."
Те се ОПАСЯВАТ, че улицата ще стане ПРЕКАЛЕНО УЮТНА.
е хубаво, град за хората, ама кажете кои хора... щот някои имат и коли... та, гробарите смятат да правят София град за хора без коли, така ли хахахах... от онези със служебни шофьор и гараж, м
Аз не знам какво трябва да се обясняват на разни пенсии и индивиди какво е градско планиране,цветове,начин на съвременен живот.Прави се и толкова,егати.Това НЕ Е демокрация,това си е АНАРХИЯ.
Аз незнам какво се занимав Владо Пенев като интелектуалец и пада на нивото на всякакви индивиди,писнало ми е да огаждаме на елементарни и изгладени мозъци.
100 % за този проект - градът трябва да става по-зелен и удобен за пешеходци и колела. Трябва обаче паркирането в квартала да е само за живущи след 7 вечерта примерно. Останалите на платен паркинг.
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."
Пак ли коментираме без да сме прочели статията? Вярно, че Кутев плаща двойно за първи коментар, но не е коректно. Първо се чете статията(цялата) после се коментира.
А колите ще се изпарят от само себе си ли, или просто ще задръстят други райони. Просто всичко се мисли на парче. Трябва да се направят популярни съществуващите подземни паркинги. Включително с преференциални такси за живущите в центъра. Дори да се изградят нови подземни такива. От години има цилиндрични паркинги, които заемат изключително малко място и просто трябва да се изкопае едно доста дълбока , но не особено широка дупка, която после ще се покрие. Направете няколко такива паркинка в близост до съответните райони, пък после правете пешеходни зони, въпреки съпротивата на местните.
София не е сигурно дали е подходяща за много дълбоки дупки с тези минерални води и археологически разкопки навсякъде из центъра. То ул. Иван Вазов може да е била извън стените на старата Сердика, но все ще изкочат накакви крайградски вили на древни мутри /тогава не са си падали по северни склонове на планини, явно са били малко по-умни от днешните си събратя/. Иначе идеята е добра, но кой да я реализира.
Дай нещо за гражданско обсъждане и ... край на всичко ще настъпи :) Едните искали паркоместа, другите искали пешеходни и отдих алеи... Всички граждани са супер специалисти по всичко, особено по Градска среда, нали ;) Всеки дава акъл как да стане :))) И после ще обвинят Общината, нали ;) Не сте специалисти по нищо, драги граждани, не сте :)
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Общото е, че нещата изглеждат сякаш едни тесногръди, егоистични еснафски душици, които се чувстват комфортно в кочинката която са си сътворили в "махалата", и единственото което искат е някой да им асфалтира и ако измисли как да начертае още 2-3 паркоместа!? Да, те живеят там, но Иван Вазов е емблематична централна улица - публично пространство от което следва да се възползват всички жители и гости на София а не само тези които живеят на нея. Толкова!
Хора от квартала сложиха красива пейка под една липа срещу входа си. Същата нон стоп е окупирана до късно от хора, които пият нещо взето от Аванти... Като знам, че всички градинки в близост до тая улица са реално кръчми на открито, общината да гарантира спокойствието на живеещите там преди да направи удобствата за нощните пиячи.
Много хубав европейски проект, но за съжаление такъв няма шанс в град населен с балкански селяндури. Те тези единствено искат да си остъклят балкона с евтина ПВЦ дограма, да си сложат климатика на фасадата и ако може да не им пипат т.нар. "тротоар" (паркомясто) пред прозореца, зада има къде да си оставят 20-годишния таралясник. Едно е ясно: няма как с азиатско население да направите европейски град!
Не е ли работа на полицията да следи за спазването на обществения ред? По тая логика дай да не пипаме никога нищо, от страх да не стане прекалено хубаво и да не дойде някой да пие там.
Свикнали сме нещо да ни се дължи. В развитите и уредени градове, който си купува кола си прави сметка преди това къде ще я държи. Общината не е длъжна да му осигури обществено място за частната му нужда. Ако има такова място, то навсякъде е адски скъпо. Не мога да си представя, че някой предпочита да има паркинг под балкона, вместо приятна, зелена улица. Това е идеален център на столицата и е нормално да е шумно и оживено, както в Париж, Рим, Мадрид, Барселона и къде ли не. Който иска тишина и спокойствие си купува имот в покрайнините на града, строи си къща с пет паркоместа и си паркира всички коли на спокойствие, а ако иска си влиза с тях в спалнята за по-удобно. Кога и как е предложен този проект е съвсем друг въпрос. Какви разработки, проучвания и анализи са направени, за да се изведе идеята - също. Но като цяло основният проблем е, че искаме хубав, модерен, зелен и чист град, но ако може без никакво усилие и участие. Някой да ни го е направаил и ние хоп - най-красивите, най- умните и най-заслужителите да си го ползваме. Къде го дават така, че не се сещам.
Известно ли е на пишещите как са изпоцапотени фасадите на въпросната "емблематична, централна улица"? А и на живущите, а и на общинарите? Драсканиците принос за уюта ли са? Като направят пейки, йероглифите ще ги изтрият ли? Второ, добре, махаме колите. И те къде отиват? В съседните улици, разбира се. И какво става там? Наистина се работи "на парче". Също въпрос - какво наложи да се изстърже с 10-тина сантиметра "Васил Левски" от ректората до паметника на Левски? И да се покрива с друга настилка? Беше гладка като стъкло.
Както и казах преди дни - ще се ядосат, че няма паркоместа и няма да им хареса на живущите там.Те искат, като се събудят, веднага, ама наистина веднага да се метнат на колата си, да бързат, че закъсняват за работа и как може да има толкова други с коли, които да им пречат да се движат с подобаваща скорост.И после, след работа, пак веднага на нея и към дома.А ако се наложи да се иде да си купи нещо от магазин в центъра - спира на аварийни, защото е за малко и колко толкова ще пречи на останалите - те са длъжни да се съобразяват с него, а не той да спазва правилата.До супермаркет пък - спира се най-най близо до входа, и какви са тези синьо оцеветени места?!!!Свободни са - мои са.А като се върне до дома си - ако има място само пред входчето му - оправя му се настроението и утре ще го грее дори.Какви са тези пешеходни зони, какви са тези озеленевания - само пречат да си спреш таралясника си.Естествено - той протестира срещу мръсния въздух, особено зимата, но не вида себе си, а и това, че се грее на дърва и въглища не пречи никумо - само той си знае колко е скъпо в центъра.На метро не се е качвал, защото е за по-низшите - той си има кола и няма да се излага да седи и да чака някакво си влакче ли е там, какво е...така и така не знае какво е точно! И изобщо защо не забранят на хората да ходят!!!!Който няма кола - на село, в гето или още по-добре - в трудово-изправителен лагер.А онзи, който има и въпреки това се стреми да пътува с градски транспорт и особено уикенда - та тогава е почти безплатно спирането в центъра - той е глупак!!!
Да, ако решиш тепърва да си купуваш кола е редно да решиш преди това и къде ще имаш възможност да я паркираш. Но ако живееш на тази улица и имаш кола, купена преди години, плащаш си редовно стикер за зелена или синя зона, и дойде главен архитект ( предишна месторабота- Червен бряг) и почне да ти обяснява как тази улица е решено да става "зелена" и ти вече нямаш право да паркираш на там, не ти създават възможност да го направиш наоколо, както в градовете, които споменаваш, там създаваат многобройни паркоместа-над земята, под земята, в дворовете и т.н. Там също така и уважават частната собственсот и правото да я използваш. Как ще реагираш? И защото Някой е решил ,че понеже има две линии на метрото, си е решил проблемите с градски транспорт и хората трябва да махнат колите си... само ,че тези две линии не стигат за това.
Идеята не е да се намираме на приказка, а да се реализират полезни неща. Съгласно нормативната уредба СО (не гражданите) трябва да осигури 1,1 парко място на всяко жилище. Пректът за улицата е чудесен - такива улици има във всички нормални градове, със същия дизайн и функционалност, но там тези проекти са в квартали с къщи с гаражи или където е разрешено на улицата да паркират само живущи. Освен това аргументът, че ще стане сборище на гръмогласни и често пияни агитки е валиден и колкото и да се оплакшав никой нищо не прави. И т.н. и т.н. Хубава работа, ама българска.
До коментар [#37] от "nik_77.": Преасфалтирането на Василе Левски си е чисто усвояване на пари и косионни, без много труд, състоянието на булеварда преди да го остържат си беше доста добро за разлика от много други улици в София, и най -вече по кварталите.
До коментар [#40] от "osuald": Улицата не е частна собственост. Градската среда трябва да се подобрява и това е свързано с неудобство в началото. Имам сходен проблем къде да я държа. Карам и дизел, което също е кофти - но го поддържам, имам свеж ДПФ и като ми се запуши го сменям с нов, ако не става за регенвриране. И вместо да джафкам по общината мисля как да си решавам проблема, защото бъдещето така или иначе ще ме принуди. Обмислям как да спра да използвам кола в града, като на този етап обикновено оставям колата на някой платен паркинг и се придвижвам пеша, когато е възможно. Плащам за гараж също така, където си държа колата - не я слагам по тротоарите. Това е което аз лично мога и правя за този град - а то всъщност е пак за мен, за близките ми и за децата ми. Ако повече хора се замислят може и да проработи. Промяната става от нас, ние я правим. Не пада от небето. Разбирате ли? Специално колите са голям лукс на запад, толкова е скъпо вече да имаш кола. Не цената на машината, а всички разходи за удоволствието да я имаш. Примерите на градовете, които са се справили добре засега и продължават да се борят с проблемите на замърсяването трябва да следваме, ако искаме да се движим напред и да си създадем някакви човешки условия за живот. Средата е много важна и е свързана и с щастието, ако искате.
Освен това, може да е бавно, но градът се развива и се случват хубави неща, за които трябва да имаме очи. За целта посетете за повече от ден-два някой друг град в страната и ще се убедите в това. Необходимо е време - строи се метрото все още, обновява се автопаркът на градски транспорт...с каквото е възможно, бавно, но има прогрес в този град. И както казах зависи и от нас. Ние също участваме и трябва да положим усилие. Моята следваща кола някой ден ще е поне хибрид например. Ако изобщо имам.
Любопитна активност под темата на форумци, които очевидно доста рядко взимат думата. Все пак съм съгласен с коментарите им.
Хубаво е да има повече зелени и пешеходни пространства както в центъра, така и в други части на столицата ни. Но за тези, които ползват личен автомобил по някаква необходимост, би следвало да им се предложи алтернатива за паркиране. Метрото не е панацея за всички и не излиза извън София. Разбирам опасенията на хората в района, че е възможно там да се събират компании на разпивка, но явно това е обичайно за централната градска част или поне там, където има заведения и места за почивка. Вярвам, че в крайна сметка от Общината ще направят някои компромиси и ще реализират проекта. Колкото до критиките на някои колеги по-горе, че живущите в районите нищо не разбирали - в една реална демокрация суверенът има последната дума. Да, Общината трябва да предложи своите идеи и предложения, но в крайна сметка местните жители са тези, които ще живеят там и имат правото на мнение за всяка промяна.
абе вместо да се изпишат вежди се вадят очи. не съм виждал такива шикани микани в нито една европейска столица, ама нито една. и на профил на улицата 6 м как ще стане бе. във Париж по уличките си паркират, няма грижа. това ми мяза на един безмислен напън за модерно транспортно решение, несъобразено обаче със даденостите. и тея примери със шикани са дадени за улици със двупосочно движение. абе студентски изпълнения.
И според мен трябва да се вземат драстични мерки за ограничаване на автомобилното движение в градовете ни. Но на хората, на които им се налага да ползват коли и нямат удобна алтернатива, трябва да им бъдат предложени възможности къде да паркират превозните си средства (дори това да не е дължимо от Общината като услуга). Така или иначе градовете на бъдещето ще бъдат повече пешеходни, по-зелени и по-удобни откъм услуги на пешеходно разстояние. Това е концепцията на изследователите на "Сините Зони", а явно и не само на тях.
До коментар [#43] от "Весела Анчева": До коментар [#43] от "Весела Анчева": Да , съгласен съм ,че улуцата не е частна собственост. Съгласен съм, че средата трябва да се подобрява,. Но в София това не се случва. Тук се работи изключително на парче, и проблемите на градската среда не се решават, напротив трупат се все повече и повече. Нямам против да изпитваме неудбство когато има ремонти по улицата, но трябва и да има визия и в бъдещото какво точно искаме да направим. Общината решава ,че направи острови по бул. К.Величков и ще стесни булеварда, но никой не е осмислил момента,че по начин по който се реализира този проект ще създаде повече хаос и задръствания по него, подобни примери кокото искаш. Аз също се опитвам да оставям колата колкото се може повче и да се придвижвам с градски транспорт и пеша, но работата ми е свързана с доста пътуване и колата ми е необходима, не е лукс. И като говорим за западните градове, там пак го казвам градския транспорт е уреден за разлика от нашата столица. Казвам го от опит, в града в който живееем голяма част от годината, няма място в целият град където паркирането да е безплатно. Но опредлено има къде и как да паркираш, има частни паркоместа, синя зона ( там е доста по- различна от нашата) също така и обществени платени паркинги, където плащането не ти съдира кожата - тоест създават ти предпоставки да си оставиш колата и да хванеш автобуса с който можеш да стигнеш до всяка една точка на града. :) Пак казвам, когато нещата се прават на парче, без да има идея какво ще се случи в бъдеще, нещата не са О.К. Когато поставиш като главен архитект човек, който досега е работил като такъв на община Червен бряг ( ако се разходите в него ще видите какво е сътворил за града), няма как да очакваш ,че този човек ще има визия как да се случат нещата в Столицата.
1. Срещу 48 стотинки на ден (150/312) за първи автомобил и 96 стотинки на ден (300/312) за втори автомобил се получава горната ситуация. Стикерът трябва да е поне 2 лева/ден (624/312) за първи автомобил, за втори х 2,5.. 2. За пейките са прави - справки безброй, от центъра до междублоковите пространства. Само тормоз над живущите, полицията не помага.
Глас Народен - глас в пустиня. С главния бъди роднина.
"По време на представянето главният архитект показваше как в градове като Копенхаген и Ню Йорк натоварени с автомобили улици са превърнати в пешеходни.
"Но в Копенхаген първо решават проблема, а не го създават", отвърна му силен глас от другия край на ресторанта, в който се състоя събитието."
Дори хората в Холандия не са се отказали от автомобилите си. Съвсем нормално е едно семейство да разполага с един автомобил. Няма да обяснявам, че не всички са във възрастовата група от 7 до 70 и са в идеално здраве и самоподвижни. Освен това трябва да се пазарят по-обемисти неща, да се ходи до места отдалечени с километри, да се посещават дестинации извън градовете. Хората с малки деца пък нямат никакъв шанс да се придвижват извън границите на града без автомобил. Та моля спестете ми воплите за отказ от автомобила. Задължение на общината е да не влошава качеството на живот на хората - лишавайки ги от възможността да ползват автомобил. Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде. Частни паркинги няма, а общината не я е еня да направи общински, при положение че точно с тази цел бе създадена синята зона.
Много хубав европейски проект, но за съжаление такъв няма шанс в град населен с балкански селяндури.
Те тези единствено искат да си остъклят балкона с евтина ПВЦ дограма, да си сложат климатика на фасадата и ако може да не им пипат т.нар. "тротоар" (паркомясто) пред прозореца, зада има къде да си оставят 20-годишния таралясник. Едно е ясно:
няма как с азиатско население да направите европейски град
Не виждам проблем да се изгради достатъчно голям подземен паркинг в градината срещу спортната палата (стария зоопарк). Предложението за ремонта на улицата според мен е чудесно.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
и закво требе шибанио автомобил да ти седи по цели дни и нощи под прозорецо... мое си го паркираш нейде на прибрано, па кога одиш на село за консерви, че спреш пред входо колку да ги разтовариш и че си караш шибаниьо фтомобил на паркинго, па чеси додеш удома с грацкиьо трнспрот 🐷
Now what's a few miles between the beauty and the beast...
Дори хората в Холандия не са се отказали от автомобилите си. Съвсем нормално е едно семейство да разполага с един автомобил. Няма да обяснявам, че не всички са във възрастовата група от 7 до 70 и са в идеално здраве и самоподвижни.
Освен това трябва да се пазарят по-обемисти неща, да се ходи до места отдалечени с километри, да се посещават дестинации извън градовете.
Хората с малки деца пък нямат никакъв шанс да се придвижват извън границите на града без автомобил. Та моля спестете ми воплите за отказ от автомобила.
Задължение на общината е да не влошава качеството на живот на хората - лишавайки ги от възможността да ползват автомобил.
Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде.
Частни паркинги няма, а общината не я е еня да направи общински, при положение че точно с тази цел бе създадена синята зона.
Има нещо гнило в тоя Борис Бонев от "Спаси София". Първо, учи икономика веднъж във Франция и после тук, има "уж" бакалавър от Сорбоната, а нивото му на френски е Ц1 - не може да напише дипломна работа за Сорбоната. За мен, без да го познавам този е някой грантаджия и ръси яко простотии, джендър и дребен тарикат !
Какви хора? Това са Нашественици. Нашественици в Община и в Частни Домове на Хора. И в "етажна собственост" на Хора Непосредствено до Частните Им Домове.
С мажоретки - простаци като вас.
Вие нямате ли родители "бастуни"? Вечно млад простак сте, или какво?
В Общината ли са вечно млади, без родители, непогрешими?
Пак казвам, когато нещата се прават на парче, без да има идея какво ще се случи в бъдеще, нещата не са О.К.
Когато поставиш като главен архитект човек, който досега е работил като такъв на община Червен бряг ( ако се разходите в него ще видите какво е сътворил за града), няма как да очакваш ,че този човек ще има визия как да се случат нещата в Столицата.
общината ... лишавайки ги от възможността да ползват автомобил. Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде. Частни паркинги няма
Частни паркинги има, и ще има още мнооого ако извадиш пари от твоя джоб. Аз ще ти построя. Трейс и Главбулгарстрой ще ти построят частни паркинги на по 100 етажа, само се бръкни в джоба.
Много хубави частни паркинги, като този в Бизнес Парка в Младост. Виждал ли си го? Той е частен.
Бай Ганьо: "А от къде ги взехте тез паркоместа в Бизнес Парка? Аааа ... купихте ги? Имали сте бол пари, платили сте ги. Я дай от тез сладки паркоместа на улицата на Центъра на Столицата. мммм.. Тъй както съм легнал мога ли да си взема двечки."
Аз съм си намирал свободно място да паркирам в самия център на Виена. Е, после ме глобиха, че не съм си купил някаква винетка, но свободно място имаше. Т.е. има достатъчно паркинги, на които хората са си паркирали колите и остават свободни места за платено паркиране на улицата, по-скъпо, но има.
Не живея на улицата, но в едно съм 100% сигурен: алчните, некадърни и корумпирани общинари вече десетилетие подлагат на истински геноцид столичани за да пълнят гушките на приятелчетата си и да си прибират комисионните, естествено. И денонощно да ни баламосват и лъжат. Като вечно ухилената кукла - кметица и НачалникОт й от Дондуков 1.
Все пак трябва да се отчете, че автоталибите са и непропорционално по-крикливи от всички останали и е нормално на обсъждането да са вдигнали кипиш. Радващо е, че вече е напипан коренът на проблемите на градската среда в София, а именно автомобилите (и техните питомци зад волана).
Залитането на общинарите в едната крайност - да извадят колите от централните зони на града, не е от вчера. Но след като холандски спец по градоустройството си даде мнението, манията придоби комични измерения. Неправилно приравнявайки София, съвсем различна по структура и транспортни връзки, с пасторалните холандски градчета, той ни посъветва да направим кажи-речи целия град пешеходна зона. Пресичана от велоалеи. Последваха странни изявления и търсене на ефективни начини да се затрудни движението /точно така се изразиха - да затруднят движението на коли/!? Например, да стеснят някои централни булеварди и по този начин да откажат шофьорите да минават от там, или да преградят пешеходните подлези и да пуснат хората по улицата, пак с цел да затруднят колите!? Без да съобразят, че те ще минават по съседните улици, които ще се натоварят двойно и тройно. Вместо да се търсят възможности за паркиране, стратегическа цел на общината е да се ограничат тези възможности!? Наскоро, обсъждайки поредното разширение но платените зони, загрижено поставиха въпроса за антипаркинг съоръжения!?!? Не за нови паркоместа, а за антипаркинг съоръжения. Наистина се върви към претворяване идеите на холандеца в живота. Вече е неактуално да се говори за кръстовища на две нива, за оптимизация на движението със зелени вълни, за строителство на паркинги и създаване на паркоместа. Говори се само за велоалеи, зелени и сини зони, павета, антипаркинг съоръжения, колчета, бордюри, вериги, катинари... Крайностите по принцип са вредни.
Тези, които са се сраснали с таратайката си пък могат да си построят многоетажен паркинг под кооперацията си. Е да, адски скъпо е, ма какво ли не би жертвал един столичанин за фундаменталната си потребност.?
Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?
Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?
Явно на тези"софиянци" предпочитат да живеят на паркинг от продънени канцерогенни дизели вместо на озеленена и прятна за разходка улица. Ориент, какво друго да го наречеш....?
Не съм от София, не познавам тази улица, но май най-голямото притеснение е, че улицата им ще се превърне в предпочитано място за нощни нискобюджетни запои с продукти от кварталните супери, и с песни и крясъци до зори. А всички ние знаем, че полицията на Б. Борисов с битови проблеми не се занимава.
До коментар [#79] от "nik_77.": ++++ Интересно! Проекти за София да стане един супер, или нещо като елитарен европейски град! Игнорира се един немаловажен факт - в София вече живее около 30% от населението на България. И тъй като за провинцията инвестициите са главно в спортни съоръжения, този процент ще се увеличава. И оттам конфликтът между хората, и антипаркинг съоръженията ще се задълбочи.
...Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?
Абсолютно си прав. Моето мнение е, че решението е в децентрализацията. Ако това не се случи, миграцията към София ще продължи в още по-усилени темпове, и нуждата от естакади ще стане неудържима.
Много хубави частни паркинги, като този в Бизнес Парка в Младост. Виждал ли си го? Той е частен.
Ако ще и 10 огромни паркинга да има в центъра, бастуните пак ще си спират таралясника пред вратата или поне под балкона - за да го виждат винаги, когато им домъчнее за най-милото!
До коментар [#83] от "historama": 100% си прав! Тепърва ще има да се махат много пейки от центъра и междублокови пространства. Едно е хубава рисунка/проект с дръвчета и пейки, реалността е шум и тормоз над живущите точно заради пейките. Справки за София - Витошка, пл. Журналист, градинката пред Райфайзен на Иван Асен, почти всяко междублоково протранство. Борбата срещу пейките предстои!
... Ако ще и 10 огромни паркинга да има в центъра, бастуните пак ще си спират таралясника пред вратата или поне под балкона - за да го виждат винаги, когато им домъчнее за най-милото!
Проблема на ИВан Вазов и на много други централни улици е, че там живеят много хора, които не могат да си го позволят. И резултата е видим. Твърде много хора има по централните улици, чиито майка/баща или баба/дядо са били нещо, хора с възможности, но са били едно време. Сега наследниците на тая "аристокрация" живуркат с под 1 200 лева месечно, а искат да живеят на пъпа на единственя град в държавата. Не става. Тоест - става, но резултата е видим - Иван Вазов прилича на бунище :)
Дай нещо за гражданско обсъждане и ... край на всичко ще настъпи :)Едните искали паркоместа, другите искали пешеходни и отдих алеи...Всички граждани са супер специалисти по всичко, особено по Градска среда, нали ;)Всеки дава акъл как да стане :)))И после ще обвинят Общината, нали ;)Не сте специалисти по нищо, драги граждани, не сте :)
Имат резон хората, защо да ги хулим. Аз специалист не съм, но.... Факт 1: В статията се използва някаква аргументация, че съвета е бил даден от видно датско светило в градоустройството. Как това е бил модела за улица. Факт 2: В Дания съм прекарал повече от два месеца сумарно (гости, командировки, семинари). Такива улици, както е направен проекта - има. Но не са в центъра. В Копенхаген също има инфраструктура, която да позволява такива улици (метро, автобуси, влакове развиващи 80км/ч в самия копенхаген). Като събереш 1 и 2 и ти остава еднин гурчив вкус в устата за неправда и целенасочена заблуда.
И като сме на темата, че Софииска вода се занимава с ремонта, и като дания ни е в устата и не само - нещо забравяме да споменем, че наскоро приключилата профилактика - без топла вода 10 ДНИ!?!? ДЕСЕТ ШИБАНИ ДНИ - това в дания не се е случвало от 2-рата световна война. Не знам как успяват - но след като питаме датчаните за съвети по градоустройство - да вземем да питаме и за това как си правят профилактиакта, а, лицемери насрани.
Аз пък не приемам изказвания на хора как да се промени даден район, след като не живеят там. Омръзна ми първо поколение софиянци или второ, живеещо в Обеля 99, да си чеше егото като иска да реализира или натрапва напъните си да бъде МОДЕРЕН СТОЛИЧАНИН, като измисля какви ли не простотии, касаещи все живеещите в центъра на София. Защото ако живееше, щеше да знае реалните проблеми на живеещите там и нямаше и през ума да му мине да защитава този абсурдно тъп проект за ул. Иван Вазов. Както и не приемам ваденето на даден факт от организацията на някой европейски град (там има широки пешеходни зони и почти никъде не се виждат в центъра паркирани коли, да не говорим за огромните паркинги пред Ал. Невски и пред Националната галерия, където между другото гъмжи от коли НЕ НА ЖИВЕЕЩИТЕ в района, а от тези, дето много държат да си пият кафето не където живеят, а в центъра на София), защото там има навсякъде ПОДЗЕМНИ ПАРКИНГИ на много нива. Като най-близките до повърхността са за живеещите в района, всяко място е надписано за коя кола е и друг няма право да спира там и цените са съвсем достъпни. А за свободно паркиране са по-долните нива и цените за паркиране на час са други. Нека най-накрая отговорните фактори да построят тези подземни паркинги и тогава да ограничават местата за паркиране. А за да няма толкова автомобили паркирани в центъра, нека да стане като в големите европейски градове - за да влезеш в центъра с кола, ако не живееш там - ПЛАЩАШ. И като искаш да паркираш колата си в синя зона - нека да е денонощна и да се отчита с устройства. Така както живеещите в центъра плащат, за да паркират колите си. Не че успяват да намерят място за колата си, особено в края на работния ден от дошлите с коли от вече 3 милионна София купонджии. И как с извинение тези купонджии пият под прозорците ни и пикаят и повръщат пак там. И добре напити викат като луди в малките часове стигайки до колите си, за да се приберат на село, пардон, в новия софийски квартал. И после тези същите хора се изказват какво трябва да се промени в центъра на града. Нека да си променят квартала, дето живеят и да оставят същото право на живеещите в центъра.
Хайде сега всички, които така сладкодумно говорят за частните паркинги, които трябва да си платим от джоба да си кажат честно къде живеят и дали ползват автомобил.
Задължение на собствениците е да си платят данък сгради, и годишния данък (такса) смет, но не знаех, че задължение на собствениците е да ремонтират тротоарите, да сменят плочки, да ремонтират улица, и т.н.
Дай да ги разстреляме! Да ги изпратим с конски вагон до Лом (имаше такава песен през 50-те), и да настаним там заслужили наши хора? https://www.vbox7-mp3.info/гледай-vbox7-ce04172338-Прощавай София- (в конски вагон,подобен на салон пътувах аз от София за Лом).html
Не си запознат с темата. Столична община отказа да забрани пиенето на обществени места! Полицията може да се намеси единствено ако пиещите нарушават обществения ред. Само че аз в 2 сутринта не мога да следя кой ми пикае пред входа, драска на стената, мята 1000 фаса, зарива улицата в стъкла и отпадъци от дюнери и пица. Полицията се крие. Тя липсва за да не се занимава. Общинската полиция къде е ?
Дай да си вземем пример от историята и да не си играем с национализация на частни активи, по-добре, смятам аз.
[quote#95:"historama"]До коментар [#89] от "realismisthename":Задължение на собствениците е да си платят данък сгради, и годишния данък (такса) смет, но не знаех, че задължение на собствениците е да ремонтират тротоарите, да сменят плочки, да ремонтират улица, и т.н.
Добре, разбираш ги нещата. Порпусна да споменеш, че задължение на собствениците е и да си намерят парко-места за автомобилите. В момента парко местата са по-малко от автомобилите. Пак поради същата причина, която аз изтъкнах - хора без възможности искат да живеят като хора с възможности - не става. Всеки може да се бръкне с 800 лева и да купи 1000 кг желязо във формата на 25-годишен автомобил. Паркирането в центъра за живущи - 500 лева на година за 1-ви автомобил, за всеки следващ на домакинство - 1500 лева и т.н. Почасово паркиране - 4 лв/час. Проблема с таралясниците - решен.
Нещата ще си дойдат на мястото, като хората се осъзнаят кое е право, кое задължение, кое привилегия.
"...Паркирането в центъра за живущи - 500 лева на година за 1-ви автомобил, за всеки следващ на домакинство - 1500 лева и т.н. Почасово паркиране - 4 лв/час. Проблема с таралясниците - решен..." Не разбирам, не съм от София - 500лв това годишната такса за синя зона ли е? Мислех че е по-малко? Иначе съм съгласен, че таралясниците нямат място на улицата! 1 кола на домакинство е удобство (не необходимост), втората вече е лукс, и е логично таксата да е по-голяма, дори в пъти.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 ГневноГорките хора. Столичаните ги налазиха !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ralita68
Рейтинг: 479 НеутралноЕгати, няма угодия! Гражданите, ако обичат първо да погледнат входовете на кооперациите си!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#2] от "ralita68":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това какво общо има ще ни обясниш ли ?
Das Territorium
Рейтинг: 1289 НеутралноПросто махнете изцяло тротоарите и ги заменете с паркоместа. Живеещите на улицата ще могат да папкират удобно и да се ппидвижват от колите си до апартаментите си по уличното платно или прескачайки от един автомобил върху друг.
A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchettkapitan_laino
Рейтинг: 845 НеутралноСпоред Борис Бонев от "Спаси София" "никой никога не е гарантирал правото на паркиране в града", но коментарът му не само че не срещна разбиране, а някои от присъстващите го критикуваха, че дори не живее на улицата и няма право на мнение.
-----
Я направо една бариера турете, от къде на къде хора, които не живеят на улицата ще ви стъпват. И не дават да се влиза с колата във входа амаааа-ха нахалници. Още малко ще забранят да ги качваме по тротоарите, фашисти.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#4] от "BG Territory":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До коментар [#5] от "kapitan_laino":
Блестите в мрака !!!
Deni Yoncheva
Рейтинг: 217 НеутралноДа се събори Народния Театър и да се превърне в паркинг на много нива, за да спре дискриминацията срещу живущите на ул. Иван Вазов!
parallelepiped
Рейтинг: 597 НеутралноЯвно на тези"софиянци" предпочитат да живеят на паркинг от продънени канцерогенни дизели вместо на озеленена и прятна за разходка улица. Ориент, какво друго да го наречеш....?
kapitan_laino
Рейтинг: 845 Неутрално"и изказаха опасения, че с разширяването на пешеходната площ и поставянето на пейки и дървета "Иван Вазов" ще се превърне в предпочитано и "много уютно място за събиране"."
Те се ОПАСЯВАТ, че улицата ще стане ПРЕКАЛЕНО УЮТНА.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 ВеселоДо коментар [#7] от "Deni Yoncheva":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До коментар [#8] от "paralelepiped":
Още столичани . Първо го пробвайте някъде в Банкя това недомислие и чак после в центъра на града.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 ВеселоДо коментар [#9] от "kapitan_laino":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Още един корифей, който явно не познава улицата и сградите, но приглася на партийната линия !
extraCACA
Рейтинг: 2018 Неутралное хубаво, град за хората, ама кажете кои хора... щот някои имат и коли... та, гробарите смятат да правят София град за хора без коли, така ли хахахах... от онези със служебни шофьор и гараж, м
gembirdkz
Рейтинг: 479 НеутралноАз не знам какво трябва да се обясняват на разни пенсии и индивиди какво е градско планиране,цветове,начин на съвременен живот.Прави се и толкова,егати.Това НЕ Е демокрация,това си е АНАРХИЯ.
gembirdkz
Рейтинг: 479 НеутралноАз незнам какво се занимав Владо Пенев като интелектуалец и пада на нивото на всякакви индивиди,писнало ми е да огаждаме на елементарни и изгладени мозъци.
pm
Рейтинг: 455 Неутрално100 % за този проект - градът трябва да става по-зелен и удобен за пешеходци и колела. Трябва обаче паркирането в квартала да е само за живущи след 7 вечерта примерно. Останалите на платен паркинг.
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."balgariez
Рейтинг: 269 НеутралноВ околността на "Хр.Ботев" няма "паркови къщи" (освен под НДК).
balgariez
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#16] от "balgariez":
Поправка: "Иван Вазов"
todor._89
Рейтинг: 659 ВеселоДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.Пак ли коментираме без да сме прочели статията? Вярно, че Кутев плаща двойно за първи коментар, но не е коректно. Първо се чете статията(цялата) после се коментира.
filofob
Рейтинг: 1317 НеутралноА колите ще се изпарят от само себе си ли, или просто ще задръстят други райони. Просто всичко се мисли на парче. Трябва да се направят популярни съществуващите подземни паркинги. Включително с преференциални такси за живущите в центъра. Дори да се изградят нови подземни такива. От години има цилиндрични паркинги, които заемат изключително малко място и просто трябва да се изкопае едно доста дълбока , но не особено широка дупка, която после ще се покрие. Направете няколко такива паркинка в близост до съответните райони, пък после правете пешеходни зони, въпреки съпротивата на местните.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#13] от "gembirdkz":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Това наистина ли го "мислиш" ?!?
it
Рейтинг: 447 НеутралноДо коментар [#19] от "anton83":
Иди паркирай в центъра на Виена в района, затворен от Рингщрасе - всичко е пешеходна зона.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#19] от "anton83":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Искам главния архитект да покаже една такава улица в центъра на стара Виена или Париж и да каже как са решени проблемите там !!!
victortrt
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#19] от "anton83":
София не е сигурно дали е подходяща за много дълбоки дупки с тези минерални води и археологически разкопки навсякъде из центъра. То ул. Иван Вазов може да е била извън стените на старата Сердика, но все ще изкочат накакви крайградски вили на древни мутри /тогава не са си падали по северни склонове на планини, явно са били малко по-умни от днешните си събратя/.
Иначе идеята е добра, но кой да я реализира.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#21] от "it":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Знаеш ли къде паркират живущите и при какви цени - защото аз знам. Казвай цялата истина а не само половината.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#23] от "victortrt":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Кметът Борисов беше обещал паркинги в центъра за живущите - вие това не го ли помните вече ?!?!?!
intergalactic
Рейтинг: 426 НеутралноЯвно екипът на Икономедиа не одобрява проекта. Защото офисите им са на тази улица. И сега го представят като обществено мнение...
Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.mop36557620
Рейтинг: 314 ВеселоДай нещо за гражданско обсъждане и ... край на всичко ще настъпи :)
Едните искали паркоместа, другите искали пешеходни и отдих алеи...
Всички граждани са супер специалисти по всичко, особено по Градска среда, нали ;)
Всеки дава акъл как да стане :)))
И после ще обвинят Общината, нали ;)
Не сте специалисти по нищо, драги граждани, не сте :)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Yoana Zlatinska
Рейтинг: 8 НеутралноНа който му се живее в центъра, трябва да се съобрази с особеностите на квартала.
06210311
Рейтинг: 282 НеутралноОбщото е, че нещата изглеждат сякаш едни тесногръди, егоистични еснафски душици, които се чувстват комфортно в кочинката която са си сътворили в "махалата", и единственото което искат е някой да им асфалтира и ако измисли как да начертае още 2-3 паркоместа!? Да, те живеят там, но Иван Вазов е емблематична централна улица - публично пространство от което следва да се възползват всички жители и гости на София а не само тези които живеят на нея. Толкова!
falcone
Рейтинг: 559 НеутралноХора от квартала сложиха красива пейка под една липа срещу входа си. Същата нон стоп е окупирана до късно от хора, които пият нещо взето от Аванти... Като знам, че всички градинки в близост до тая улица са реално кръчми на открито, общината да гарантира спокойствието на живеещите там преди да направи удобствата за нощните пиячи.
gwa59354694
Рейтинг: 365 НеутралноМного хубав европейски проект, но за съжаление такъв няма шанс в град населен с балкански селяндури. Те тези единствено искат да си остъклят балкона с евтина ПВЦ дограма, да си сложат климатика на фасадата и ако може да не им пипат т.нар. "тротоар" (паркомясто) пред прозореца, зада има къде да си оставят 20-годишния таралясник. Едно е ясно: няма как с азиатско население да направите европейски град!
Imaginary Friend
Рейтинг: 730 НеутралноС такива граждани, такива градове.
Не цъкам плюсове и минуси.Весела Анчева
Рейтинг: 246 НеутралноДо коментар [#2] от "ralita68":
А фасадите?
kapitan_laino
Рейтинг: 845 НеутралноДо коментар [#31] от "falkoneti":
Не е ли работа на полицията да следи за спазването на обществения ред? По тая логика дай да не пипаме никога нищо, от страх да не стане прекалено хубаво и да не дойде някой да пие там.
Весела Анчева
Рейтинг: 246 НеутралноСвикнали сме нещо да ни се дължи. В развитите и уредени градове, който си купува кола си прави сметка преди това къде ще я държи. Общината не е длъжна да му осигури обществено място за частната му нужда. Ако има такова място, то навсякъде е адски скъпо. Не мога да си представя, че някой предпочита да има паркинг под балкона, вместо приятна, зелена улица. Това е идеален център на столицата и е нормално да е шумно и оживено, както в Париж, Рим, Мадрид, Барселона и къде ли не. Който иска тишина и спокойствие си купува имот в покрайнините на града, строи си къща с пет паркоместа и си паркира всички коли на спокойствие, а ако иска си влиза с тях в спалнята за по-удобно.
Кога и как е предложен този проект е съвсем друг въпрос. Какви разработки, проучвания и анализи са направени, за да се изведе идеята - също. Но като цяло основният проблем е, че искаме хубав, модерен, зелен и чист град, но ако може без никакво усилие и участие. Някой да ни го е направаил и ние хоп - най-красивите, най- умните и най-заслужителите да си го ползваме. Къде го дават така, че не се сещам.
nik_77.
Рейтинг: 1805 НеутралноИзвестно ли е на пишещите как са изпоцапотени фасадите на въпросната "емблематична, централна улица"? А и на живущите, а и на общинарите? Драсканиците принос за уюта ли са? Като направят пейки, йероглифите ще ги изтрият ли? Второ, добре, махаме колите. И те къде отиват? В съседните улици, разбира се. И какво става там? Наистина се работи "на парче". Също въпрос - какво наложи да се изстърже с 10-тина сантиметра "Васил Левски" от ректората до паметника на Левски? И да се покрива с друга настилка? Беше гладка като стъкло.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
chinaski
Рейтинг: 367 НеутралноКакто и казах преди дни - ще се ядосат, че няма паркоместа и няма да им хареса на живущите там.Те искат, като се събудят, веднага, ама наистина веднага да се метнат на колата си, да бързат, че закъсняват за работа и как може да има толкова други с коли, които да им пречат да се движат с подобаваща скорост.И после, след работа, пак веднага на нея и към дома.А ако се наложи да се иде да си купи нещо от магазин в центъра - спира на аварийни, защото е за малко и колко толкова ще пречи на останалите - те са длъжни да се съобразяват с него, а не той да спазва правилата.До супермаркет пък - спира се най-най близо до входа, и какви са тези синьо оцеветени места?!!!Свободни са - мои са.А като се върне до дома си - ако има място само пред входчето му - оправя му се настроението и утре ще го грее дори.Какви са тези пешеходни зони, какви са тези озеленевания - само пречат да си спреш таралясника си.Естествено - той протестира срещу мръсния въздух, особено зимата, но не вида себе си, а и това, че се грее на дърва и въглища не пречи никумо - само той си знае колко е скъпо в центъра.На метро не се е качвал, защото е за по-низшите - той си има кола и няма да се излага да седи и да чака някакво си влакче ли е там, какво е...така и така не знае какво е точно!
И изобщо защо не забранят на хората да ходят!!!!Който няма кола - на село, в гето или още по-добре - в трудово-изправителен лагер.А онзи, който има и въпреки това се стреми да пътува с градски транспорт и особено уикенда - та тогава е почти безплатно спирането в центъра - той е глупак!!!
osuald
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#36] от "Весела Анчева":
Да, ако решиш тепърва да си купуваш кола е редно да решиш преди това и къде ще имаш възможност да я паркираш.
Но ако живееш на тази улица и имаш кола, купена преди години, плащаш си редовно стикер за зелена или синя зона, и дойде главен архитект ( предишна месторабота- Червен бряг) и почне да ти обяснява как тази улица е решено да става "зелена" и ти вече нямаш право да паркираш на там, не ти създават възможност да го направиш наоколо, както в градовете, които споменаваш, там създаваат многобройни паркоместа-над земята, под земята, в дворовете и т.н. Там също така и уважават частната собственсот и правото да я използваш. Как ще реагираш?
И защото Някой е решил ,че понеже има две линии на метрото, си е решил проблемите с градски транспорт и хората трябва да махнат колите си... само ,че тези две линии не стигат за това.
Wellington
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#4] от "BG Territory":
Идеята не е да се намираме на приказка, а да се реализират полезни неща. Съгласно нормативната уредба СО (не гражданите) трябва да осигури 1,1 парко място на всяко жилище. Пректът за улицата е чудесен - такива улици има във всички нормални градове, със същия дизайн и функционалност, но там тези проекти са в квартали с къщи с гаражи или където е разрешено на улицата да паркират само живущи. Освен това аргументът, че ще стане сборище на гръмогласни и често пияни агитки е валиден и колкото и да се оплакшав никой нищо не прави. И т.н. и т.н. Хубава работа, ама българска.
osuald
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#37] от "nik_77.":
Преасфалтирането на Василе Левски си е чисто усвояване на пари и косионни,
без много труд, състоянието на булеварда преди да го остържат си беше доста добро за разлика от много други улици в София, и най -вече по кварталите.
Весела Анчева
Рейтинг: 246 НеутралноДо коментар [#40] от "osuald":
Улицата не е частна собственост. Градската среда трябва да се подобрява и това е свързано с неудобство в началото. Имам сходен проблем къде да я държа. Карам и дизел, което също е кофти - но го поддържам, имам свеж ДПФ и като ми се запуши го сменям с нов, ако не става за регенвриране. И вместо да джафкам по общината мисля как да си решавам проблема, защото бъдещето така или иначе ще ме принуди. Обмислям как да спра да използвам кола в града, като на този етап обикновено оставям колата на някой платен паркинг и се придвижвам пеша, когато е възможно. Плащам за гараж също така, където си държа колата - не я слагам по тротоарите. Това е което аз лично мога и правя за този град - а то всъщност е пак за мен, за близките ми и за децата ми. Ако повече хора се замислят може и да проработи. Промяната става от нас, ние я правим. Не пада от небето. Разбирате ли? Специално колите са голям лукс на запад, толкова е скъпо вече да имаш кола. Не цената на машината, а всички разходи за удоволствието да я имаш. Примерите на градовете, които са се справили добре засега и продължават да се борят с проблемите на замърсяването трябва да следваме, ако искаме да се движим напред и да си създадем някакви човешки условия за живот. Средата е много важна и е свързана и с щастието, ако искате.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноМного трол дойде в защита на слабия проект. Хората ясно са си казали мнението - ЖИВУЩИТЕ НА УЛИЦАТА !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!ЯВНО Я ПРАВЯТ ЗАРАДИ ЕЛЕН !
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 НеутралноДо коментар [#43] от "Весела Анчева":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!къде на Запад , моме ???
Весела Анчева
Рейтинг: 246 НеутралноДо коментар [#40] от "osuald":
Освен това, може да е бавно, но градът се развива и се случват хубави неща, за които трябва да имаме очи. За целта посетете за повече от ден-два някой друг град в страната и ще се убедите в това. Необходимо е време - строи се метрото все още, обновява се автопаркът на градски транспорт...с каквото е възможно, бавно, но има прогрес в този град. И както казах зависи и от нас. Ние също участваме и трябва да положим усилие. Моята следваща кола някой ден ще е поне хибрид например. Ако изобщо имам.
Весела Анчева
Рейтинг: 246 НеутралноДо коментар [#47] от "КМЕТ В СЯНКА":
Не мога да ви помогна с посоките.
Читател
Рейтинг: 1367 НеутралноЛюбопитна активност под темата на форумци, които очевидно доста рядко взимат думата. Все пак съм съгласен с коментарите им.
Хубаво е да има повече зелени и пешеходни пространства както в центъра, така и в други части на столицата ни. Но за тези, които ползват личен автомобил по някаква необходимост, би следвало да им се предложи алтернатива за паркиране. Метрото не е панацея за всички и не излиза извън София. Разбирам опасенията на хората в района, че е възможно там да се събират компании на разпивка, но явно това е обичайно за централната градска част или поне там, където има заведения и места за почивка. Вярвам, че в крайна сметка от Общината ще направят някои компромиси и ще реализират проекта. Колкото до критиките на някои колеги по-горе, че живущите в районите нищо не разбирали - в една реална демокрация суверенът има последната дума. Да, Общината трябва да предложи своите идеи и предложения, но в крайна сметка местните жители са тези, които ще живеят там и имат правото на мнение за всяка промяна.
mihail_p
Рейтинг: 1244 Неутралноабе вместо да се изпишат вежди се вадят очи.
не съм виждал такива шикани микани в нито една
европейска столица, ама нито една.
и на профил на улицата 6 м как ще стане бе.
във Париж по уличките си паркират, няма грижа.
това ми мяза на един безмислен напън за модерно
транспортно решение, несъобразено обаче със
даденостите. и тея примери със шикани са дадени
за улици със двупосочно движение.
абе студентски изпълнения.
zle_platen_trol
Рейтинг: 426 ЛюбопитноДо коментар [#44] от "КМЕТ В СЯНКА":
Явен задник, може ли да чуем твоето предложение за улицата?
Читател
Рейтинг: 1367 НеутралноДо коментар [#43] от "Весела Анчева":
И според мен трябва да се вземат драстични мерки за ограничаване на автомобилното движение в градовете ни. Но на хората, на които им се налага да ползват коли и нямат удобна алтернатива, трябва да им бъдат предложени възможности къде да паркират превозните си средства (дори това да не е дължимо от Общината като услуга). Така или иначе градовете на бъдещето ще бъдат повече пешеходни, по-зелени и по-удобни откъм услуги на пешеходно разстояние. Това е концепцията на изследователите на "Сините Зони", а явно и не само на тях.
Читател
Рейтинг: 1367 НеутралноПропуснах и развитието и модернизирането на градския транспорт - нещо, което се случва в София и големите ни градове.
osuald
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#43] от "Весела Анчева":
До коментар [#43] от "Весела Анчева":
Да , съгласен съм ,че улуцата не е частна собственост.
Съгласен съм, че средата трябва да се подобрява,.
Но в София това не се случва. Тук се работи изключително на парче, и проблемите на градската среда не се решават, напротив трупат се все повече и повече.
Нямам против да изпитваме неудбство когато има ремонти по улицата, но трябва и да има визия и в бъдещото какво точно искаме да направим.
Общината решава ,че направи острови по бул. К.Величков и ще стесни булеварда, но никой не е осмислил момента,че по начин по който се реализира този проект ще създаде повече хаос и задръствания по него, подобни примери кокото искаш.
Аз също се опитвам да оставям колата колкото се може повче и да се придвижвам с градски транспорт и пеша, но работата ми е свързана с доста пътуване и колата ми е необходима, не е лукс.
И като говорим за западните градове, там пак го казвам градския транспорт е уреден за разлика от нашата столица.
Казвам го от опит, в града в който живееем голяма част от годината, няма място в целият град където паркирането да е безплатно. Но опредлено има къде и как да паркираш, има частни паркоместа, синя зона ( там е доста по- различна от нашата) също така и обществени платени паркинги, където плащането не ти съдира кожата - тоест създават ти предпоставки да си оставиш колата и да хванеш автобуса с който можеш да стигнеш до всяка една точка на града. :)
Пак казвам, когато нещата се прават на парче, без да има идея какво ще се случи в бъдеще, нещата не са О.К.
Когато поставиш като главен архитект човек, който досега е работил като такъв на община Червен бряг ( ако се разходите в него ще видите какво е сътворил за града), няма как да очакваш ,че този човек ще има визия как да се случат нещата в Столицата.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3720 ГневноДо коментар [#52] от "zle_platen_trol":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Много е просто - да се спазят законите и желанието на живущите а не мераците на корумпетата от гроб !!!
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2813 Неутралноаз съм чувал "фактори" да коментират как трябва да се махне градския транспорт от центъра, че им пречи на джиповете :)
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠whitemare
Рейтинг: 1576 НеутралноКато видя герберунгелската администрация да хозди на работа с обществен транспорт, колело, или пеша, тогава ще им повярвам на "визията". Паляци
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръселtucker case
Рейтинг: 950 Веселоказвах ли ви аз, че за добрите идеи не бива да се окепазяват кат се допитва матряло... 😂
Now what's a few miles between the beauty and the beast...https://www.dnevnik.bg/gradska_sreda/2018/09/06/3306956_budeshteto_na_stolichnata_ulica_ivan_vazov_shte_se/?ref=id #comment-10
dggm
Рейтинг: 505 ВеселоНикой не е длъжен да прави паркинги на преференциални цени за когото и да било. Това си е твоята кола, ти си плащай паркинга на частно.
zle_platen_trol
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#56] от "КМЕТ В СЯНКА":
Ясно. Нямаш идеи, но иначе критикуваш. Типично за теб. Защото от статията става ясно, че част от живущите оодобряват проекта. За тях нещо?
dggm
Рейтинг: 505 ВеселоСложи парите на масата и ще ти предложа много алтернативи. Ама твоите пари, на собственика на автомобила.
nodamncat
Рейтинг: 467 НеутралноНе искам чета, че само се дразня. Хората искат да направят хубава зелена улица, но бастуните си искат паркоместата....
borkar
Рейтинг: 269 Неутрално1. Срещу 48 стотинки на ден (150/312) за първи автомобил и 96 стотинки на ден (300/312) за втори автомобил се получава горната ситуация. Стикерът трябва да е поне 2 лева/ден (624/312) за първи автомобил, за втори х 2,5..
2. За пейките са прави - справки безброй, от центъра до междублоковите пространства. Само тормоз над живущите, полицията не помага.
dnevnikar
Рейтинг: 3899 Неутралносеки 4ти км
Глас Народен - глас в пустиня.
С главния бъди роднина.
"По време на представянето главният архитект показваше как в градове като Копенхаген и Ню Йорк натоварени с автомобили улици са превърнати в пешеходни.
"Но в Копенхаген първо решават проблема, а не го създават",
отвърна му силен глас от другия край на ресторанта, в който се състоя събитието."
znayko84
Рейтинг: 524 НеутралноДори хората в Холандия не са се отказали от автомобилите си. Съвсем нормално е едно семейство да разполага с един автомобил. Няма да обяснявам, че не всички са във възрастовата група от 7 до 70 и са в идеално здраве и самоподвижни. Освен това трябва да се пазарят по-обемисти неща, да се ходи до места отдалечени с километри, да се посещават дестинации извън градовете. Хората с малки деца пък нямат никакъв шанс да се придвижват извън границите на града без автомобил. Та моля спестете ми воплите за отказ от автомобила. Задължение на общината е да не влошава качеството на живот на хората - лишавайки ги от възможността да ползват автомобил. Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде. Частни паркинги няма, а общината не я е еня да направи общински, при положение че точно с тази цел бе създадена синята зона.
dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноUNITED EU UNION
Определи се, мигрантино:
азиатски или балкански?
Не е твоя работа как хора си ползват частната собственост.
Балкони и т.н.
На ул. Иван Вазов.
До коментар [#32] от "gwa59354694":
Много хубав европейски проект, но за съжаление такъв няма шанс в град населен с балкански селяндури.
Те тези единствено искат да си остъклят балкона с евтина ПВЦ дограма, да си сложат климатика на фасадата и ако може да не им пипат т.нар. "тротоар" (паркомясто) пред прозореца, зада има къде да си оставят 20-годишния таралясник. Едно е ясно:
няма как с азиатско население да направите европейски град
penetrating
Рейтинг: 8163 НеутралноНе виждам проблем да се изгради достатъчно голям подземен паркинг в градината срещу спортната палата (стария зоопарк). Предложението за ремонта на улицата според мен е чудесно.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilberttucker case
Рейтинг: 950 Веселои закво требе шибанио автомобил да ти седи по цели дни и нощи под прозорецо... мое си го паркираш нейде на прибрано, па кога одиш на село за консерви, че спреш пред входо колку да ги разтовариш и че си караш шибаниьо фтомобил на паркинго, па чеси додеш удома с грацкиьо трнспрот 🐷
Now what's a few miles between the beauty and the beast...dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноUNITED EU UNION
Съфорумната другарка Анчева е на друго мнение:
На запад машините са лукс избягван или икономически недостижим.
На исток: по джоба на секо домакинство.
Верното е само, че машина лукс Москвич не е за секи ;)
Скъп, антикварен модел.
До коментар [#66] от "znayko84":
Дори хората в Холандия не са се отказали от автомобилите си.
Съвсем нормално е едно семейство да разполага с един автомобил.
Няма да обяснявам, че не всички са във възрастовата група от 7 до 70 и са в идеално здраве и самоподвижни.
Освен това трябва да се пазарят по-обемисти неща, да се ходи до места отдалечени с километри, да се посещават дестинации извън градовете.
Хората с малки деца пък нямат никакъв шанс да се придвижват извън границите на града без автомобил.
Та моля спестете ми воплите за отказ от автомобила.
Задължение на общината е да не влошава качеството на живот на хората - лишавайки ги от възможността да ползват автомобил.
Щото ако не можеш да го спреш на улицата в Центъра практически няма къде другаде.
Частни паркинги няма, а общината не я е еня да направи общински, при положение че точно с тази цел бе създадена синята зона.
noidea
Рейтинг: 217 НеутралноИма нещо гнило в тоя Борис Бонев от "Спаси София". Първо, учи икономика веднъж във Франция и после тук, има "уж" бакалавър от Сорбоната, а нивото му на френски е Ц1 - не може да напише дипломна работа за Сорбоната. За мен, без да го познавам този е някой грантаджия и ръси яко простотии, джендър и дребен тарикат !
dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноUNITED EU UNION
Какви хора?
Това са Нашественици.
Нашественици в Община и в Частни Домове на Хора.
И в "етажна собственост" на Хора Непосредствено до Частните Им Домове.
С мажоретки - простаци като вас.
Вие нямате ли родители "бастуни"?
Вечно млад простак сте, или какво?
В Общината ли са вечно млади, без родители, непогрешими?
До коментар [#63] от "nodamncat":
Хората искат да направят хубава зелена улица,
но бастуните си искат паркоместата....
dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноВИИ Маркс имени Лелина
Червен бряг... Червена столица.
Столичная МОЧА.
Гармония.
Кого да поставиш?
Би ще злепоставиш Кмета.
Не щем, не щеш, не щат, не, не.
До коментар [#55] от "osuald":
Пак казвам, когато нещата се прават на парче, без да има идея какво ще се случи в бъдеще, нещата не са О.К.
Когато поставиш като главен архитект човек, който досега е работил като такъв на община Червен бряг ( ако се разходите в него ще видите какво е сътворил за града),
няма как да очакваш ,че този човек ще има визия как да се случат нещата в Столицата.
mop36557620
Рейтинг: 314 НеутралноГолемите разбирачи в квартала веднага се хванали за гушите и няма да се разберат какво точно искат :)))
Български модел ;)
dggm
Рейтинг: 505 ВеселоЧастни паркинги има, и ще има още мнооого ако извадиш пари от твоя джоб. Аз ще ти построя. Трейс и Главбулгарстрой ще ти построят частни паркинги на по 100 етажа, само се бръкни в джоба.
Много хубави частни паркинги, като този в Бизнес Парка в Младост. Виждал ли си го? Той е частен.
Бай Ганьо: "А от къде ги взехте тез паркоместа в Бизнес Парка? Аааа ... купихте ги? Имали сте бол пари, платили сте ги. Я дай от тез сладки паркоместа на улицата на Центъра на Столицата. мммм.. Тъй както съм легнал мога ли да си взема двечки."
vankata1
Рейтинг: 1842 НеутралноАз съм си намирал свободно място да паркирам в самия център на Виена. Е, после ме глобиха, че не съм си купил някаква винетка, но свободно място имаше. Т.е. има достатъчно паркинги, на които хората са си паркирали колите и остават свободни места за платено паркиране на улицата, по-скъпо, но има.
ppopov_67
Рейтинг: 583 НеутралноНе живея на улицата, но в едно съм 100% сигурен: алчните, некадърни и корумпирани общинари вече десетилетие подлагат на истински геноцид столичани за да пълнят гушките на приятелчетата си и да си прибират комисионните, естествено.
И денонощно да ни баламосват и лъжат. Като вечно ухилената кукла - кметица и НачалникОт й от Дондуков 1.
kykyyy
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#9] от "kapitan_laino":
Все пак трябва да се отчете, че автоталибите са и непропорционално по-крикливи от всички останали и е нормално на обсъждането да са вдигнали кипиш. Радващо е, че вече е напипан коренът на проблемите на градската среда в София, а именно автомобилите (и техните питомци зад волана).
nik_77.
Рейтинг: 1805 НеутралноЗалитането на общинарите в едната крайност - да извадят колите от централните зони на града, не е от вчера. Но след като холандски спец по градоустройството си даде мнението, манията придоби комични измерения. Неправилно приравнявайки София, съвсем различна по структура и транспортни връзки, с пасторалните холандски градчета, той ни посъветва да направим кажи-речи целия град пешеходна зона. Пресичана от велоалеи. Последваха странни изявления и търсене на ефективни начини да се затрудни движението /точно така се изразиха - да затруднят движението на коли/!? Например, да стеснят някои централни булеварди и по този начин да откажат шофьорите да минават от там, или да преградят пешеходните подлези и да пуснат хората по улицата, пак с цел да затруднят колите!? Без да съобразят, че те ще минават по съседните улици, които ще се натоварят двойно и тройно. Вместо да се търсят възможности за паркиране, стратегическа цел на общината е да се ограничат тези възможности!? Наскоро, обсъждайки поредното разширение но платените зони, загрижено поставиха въпроса за антипаркинг съоръжения!?!? Не за нови паркоместа, а за антипаркинг съоръжения. Наистина се върви към претворяване идеите на холандеца в живота. Вече е неактуално да се говори за кръстовища на две нива, за оптимизация на движението със зелени вълни, за строителство на паркинги и създаване на паркоместа. Говори се само за велоалеи, зелени и сини зони, павета, антипаркинг съоръжения, колчета, бордюри, вериги, катинари... Крайностите по принцип са вредни.
kykyyy
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#68] от "penetrating":
Тези, които са се сраснали с таратайката си пък могат да си построят многоетажен паркинг под кооперацията си. Е да, адски скъпо е, ма какво ли не би жертвал един столичанин за фундаменталната си потребност.?
kykyyy
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#79] от "nik_77.":
Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?
kykyyy
Рейтинг: 461 НеутралноДо коментар [#79] от "nik_77.":
Ще те разочаровам. Това със затрудняването на движението не са измишльотини на един холандец. Работата е много по-дебела и вече се прилага на практика от Ню-Йорк до Москва. А в средноазиатската пампа, в Африка и другаде строят естакади и градски магистрали. Къде искаме да бъде София?
historama
Рейтинг: 636 НеутралноНе съм от София, не познавам тази улица, но май най-голямото притеснение е, че улицата им ще се превърне в предпочитано място за нощни нискобюджетни запои с продукти от кварталните супери, и с песни и крясъци до зори. А всички ние знаем, че полицията на Б. Борисов с битови проблеми не се занимава.
historama
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#79] от "nik_77.":
++++
Интересно! Проекти за София да стане един супер, или нещо като елитарен европейски град! Игнорира се един немаловажен факт - в София вече живее около 30% от населението на България. И тъй като за провинцията инвестициите са главно в спортни съоръжения, този процент ще се увеличава. И оттам конфликтът между хората, и антипаркинг съоръженията ще се задълбочи.
historama
Рейтинг: 636 НеутралноАбсолютно си прав. Моето мнение е, че решението е в децентрализацията. Ако това не се случи, миграцията към София ще продължи в още по-усилени темпове, и нуждата от естакади ще стане неудържима.
chinaski
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#75] от "dggm":
Много хубави частни паркинги, като този в Бизнес Парка в Младост. Виждал ли си го? Той е частен.
Ако ще и 10 огромни паркинга да има в центъра, бастуните пак ще си спират таралясника пред вратата или поне под балкона - за да го виждат винаги, когато им домъчнее за най-милото!
borkar
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#83] от "historama":
100% си прав! Тепърва ще има да се махат много пейки от центъра и междублокови пространства. Едно е хубава рисунка/проект с дръвчета и пейки, реалността е шум и тормоз над живущите точно заради пейките. Справки за София - Витошка, пл. Журналист, градинката пред Райфайзен на Иван Асен, почти всяко междублоково протранство. Борбата срещу пейките предстои!
historama
Рейтинг: 636 Неутралноа какво пречи да се санкционират собствениците на автомобили, паркирали ги по тротоарите? Закони, нормативни разпоредби?
realismisthename
Рейтинг: 578 НеутралноПроблема на ИВан Вазов и на много други централни улици е, че там живеят много хора, които не могат да си го позволят. И резултата е видим.
Твърде много хора има по централните улици, чиито майка/баща или баба/дядо са били нещо, хора с възможности, но са били едно време. Сега наследниците на тая "аристокрация" живуркат с под 1 200 лева месечно, а искат да живеят на пъпа на единственя град в държавата. Не става. Тоест - става, но резултата е видим - Иван Вазов прилича на бунище :)
realismisthename
Рейтинг: 578 Неутралнопс. Сградата на Икономедия не прави изключение - селянурско изпълнение с 20 различни климатика лепнати на фасадата :)
realismisthename
Рейтинг: 578 НеутралноИмат резон хората, защо да ги хулим. Аз специалист не съм, но....
Факт 1: В статията се използва някаква аргументация, че съвета е бил даден от видно датско светило в градоустройството. Как това е бил модела за улица.
Факт 2: В Дания съм прекарал повече от два месеца сумарно (гости, командировки, семинари). Такива улици, както е направен проекта - има. Но не са в центъра. В Копенхаген също има инфраструктура, която да позволява такива улици (метро, автобуси, влакове развиващи 80км/ч в самия копенхаген).
Като събереш 1 и 2 и ти остава еднин гурчив вкус в устата за неправда и целенасочена заблуда.
И като сме на темата, че Софииска вода се занимава с ремонта, и като дания ни е в устата и не само - нещо забравяме да споменем, че наскоро приключилата профилактика - без топла вода 10 ДНИ!?!? ДЕСЕТ ШИБАНИ ДНИ - това в дания не се е случвало от 2-рата световна война. Не знам как успяват - но след като питаме датчаните за съвети по градоустройство - да вземем да питаме и за това как си правят профилактиакта, а, лицемери насрани.
Кака Сврака
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#26] от "intergalactic":
Аз пък не приемам изказвания на хора как да се промени даден район, след като не живеят там. Омръзна ми първо поколение софиянци или второ, живеещо в Обеля 99, да си чеше егото като иска да реализира или натрапва напъните си да бъде МОДЕРЕН СТОЛИЧАНИН, като измисля какви ли не простотии, касаещи все живеещите в центъра на София. Защото ако живееше, щеше да знае реалните проблеми на живеещите там и нямаше и през ума да му мине да защитава този абсурдно тъп проект за ул. Иван Вазов. Както и не приемам ваденето на даден факт от организацията на някой европейски град (там има широки пешеходни зони и почти никъде не се виждат в центъра паркирани коли, да не говорим за огромните паркинги пред Ал. Невски и пред Националната галерия, където между другото гъмжи от коли НЕ НА ЖИВЕЕЩИТЕ в района, а от тези, дето много държат да си пият кафето не където живеят, а в центъра на София), защото там има навсякъде ПОДЗЕМНИ ПАРКИНГИ на много нива. Като най-близките до повърхността са за живеещите в района, всяко място е надписано за коя кола е и друг няма право да спира там и цените са съвсем достъпни. А за свободно паркиране са по-долните нива и цените за паркиране на час са други. Нека най-накрая отговорните фактори да построят тези подземни паркинги и тогава да ограничават местата за паркиране. А за да няма толкова автомобили паркирани в центъра, нека да стане като в големите европейски градове - за да влезеш в центъра с кола, ако не живееш там - ПЛАЩАШ. И като искаш да паркираш колата си в синя зона - нека да е денонощна и да се отчита с устройства. Така както живеещите в центъра плащат, за да паркират колите си. Не че успяват да намерят място за колата си, особено в края на работния ден от дошлите с коли от вече 3 милионна София купонджии. И как с извинение тези купонджии пият под прозорците ни и пикаят и повръщат пак там. И добре напити викат като луди в малките часове стигайки до колите си, за да се приберат на село, пардон, в новия софийски квартал. И после тези същите хора се изказват какво трябва да се промени в центъра на града. Нека да си променят квартала, дето живеят и да оставят същото право на живеещите в центъра.
znayko84
Рейтинг: 524 НеутралноХайде сега всички, които така сладкодумно говорят за частните паркинги, които трябва да си платим от джоба да си кажат честно къде живеят и дали ползват автомобил.
penetrating
Рейтинг: 8163 ВеселоДо коментар [#80] от "kykyyy":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertПравилно :)
historama
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#89] от "realismisthename":
Задължение на собствениците е да си платят данък сгради, и годишния данък (такса) смет, но не знаех, че задължение на собствениците е да ремонтират тротоарите, да сменят плочки, да ремонтират улица, и т.н.
historama
Рейтинг: 636 НеутралноДай да ги разстреляме! Да ги изпратим с конски вагон до Лом (имаше такава песен през 50-те), и да настаним там заслужили наши хора?
https://www.vbox7-mp3.info/гледай-vbox7-ce04172338-Прощавай София- (в конски вагон,подобен на салон пътувах аз от София за Лом).html
shumkar
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#95] от "historama":
така е, общината се счита за собственик на площите пред входа на кооперацията или тротоара, но ще те глоби ако не си почистил от леда през зимата
falcone
Рейтинг: 559 НеутралноДо коментар [#35] от "kapitan_laino":
Не си запознат с темата. Столична община отказа да забрани пиенето на обществени места! Полицията може да се намеси единствено ако пиещите нарушават обществения ред. Само че аз в 2 сутринта не мога да следя кой ми пикае пред входа, драска на стената, мята 1000 фаса, зарива улицата в стъкла и отпадъци от дюнери и пица. Полицията се крие. Тя липсва за да не се занимава. Общинската полиция къде е ?
realismisthename
Рейтинг: 578 НеутралноДобре, разбираш ги нещата. Порпусна да споменеш, че задължение на собствениците е и да си намерят парко-места за автомобилите. В момента парко местата са по-малко от автомобилите. Пак поради същата причина, която аз изтъкнах - хора без възможности искат да живеят като хора с възможности - не става. Всеки може да се бръкне с 800 лева и да купи 1000 кг желязо във формата на 25-годишен автомобил.
Паркирането в центъра за живущи - 500 лева на година за 1-ви автомобил, за всеки следващ на домакинство - 1500 лева и т.н. Почасово паркиране - 4 лв/час.
Проблема с таралясниците - решен.
Нещата ще си дойдат на мястото, като хората се осъзнаят кое е право, кое задължение, кое привилегия.
historama
Рейтинг: 636 Неутрално[quote#99:"realismisthename"][/quote]
"...Паркирането в центъра за живущи - 500 лева на година за 1-ви автомобил, за всеки следващ на домакинство - 1500 лева и т.н. Почасово паркиране - 4 лв/час.
Проблема с таралясниците - решен..."
Не разбирам, не съм от София - 500лв това годишната такса за синя зона ли е? Мислех че е по-малко?
Иначе съм съгласен, че таралясниците нямат място на улицата! 1 кола на домакинство е удобство (не необходимост), втората вече е лукс, и е логично таксата да е по-голяма, дори в пъти.