Над 700 пътници се возят в софийския нощен градски транспорт през уикенда

Над 700 пътници се возят в софийския нощен градски транспорт през уикенда

© Цветелина Белутова, Капитал



От пускането на нощния градски транспорт на 7 април до 26 септември са продадени 73 389 билети за пътуване. Най-използваните от 4 линии Линия 2 – Обеля-Студентски град и Линия 1 - от Люлин до Младост. Това се разбира от отговори на Центъра за градска мобилност до "Дневник".


Най-натоварените вечери са между петък и събота и събота срещу неделя, когато средно се возят малко над 700 граждани. През седмичните нощи броят им е малко над 300.


Билетът за нощния градски транспорт струва 2 лева, като се продава от контрольор само на първата врата на влизане в автобусите. С един билет може да се пътува неограничено във всяка от линиите. Тестовият период на услугата приключва в края на годината, като след това общинският съвет трябва да направи анализ на резултатите и да прецени дали да я продължи и по кои линии.




В пърия месец на услугата са продадени 19 678 билета, а пред май 14 208. През юни, юли и август – средно около 12 500, а от началото на септември до 26 септември продадените нощни карти са 10 424 бр, посочват от "Център за градска мобилност".


Линията от Обеля до Студентски град се използва от между 4000 до 5000 пътници, като от началото на септември броят им е 3664. Почти толкова са се возили и от Люлин за Младост. Другите две линии са значително по-слабо натоварени, като от Станция Изток до кв. Овча Купел са се возили 1500 -1 600 души или средно от 50-60 пътника на нощ. Месечно по линията от Гоце Делчев до Дружба се возят с около 2000 човека повече, отколкото по линия 3.

Ключови думи към статията:

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    Доста любопитни данни. Благодаря на "Дневник", че ни ги предоставят.

    Според мен има смисъл и четирите линии да се запазят. Все пак градският транспорт е преди всичко със социална функция. Хубаво е човек да има алтернатива на такситата, когато му се налага да пътува нощем из града.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12185 Неутрално

    Първият път от любопитство. След това интересът спада :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    Супер!

    Да гладуват бакшишите дано!!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5602 Неутрално

    Нощните линии не трябва да са на самоиздръжка.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    До коментар [#3] от "aleks ivan":

    Не мисля, че трябва да противопоставяме двете форми на транспорт. Важно е човек да има алтернативи, защото в един или в друг момент ситуациите са различни.

  6. 6 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1190 Неутрално

    Хубаво е човек да има алтернатива на такситата, когато му се налага да пътува нощем из града.
    —цитат от коментар 1 на Читател
    Кога се налага? Я си помисли на теб в какви случаи ти се налага да пътваш нощем из града. А после помисли и за другите хора, на които би им се наложило и анализирай.

  7. 7 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2624 Неутрално

    Супер!Да гладуват бакшишите дано!!
    —цитат от коментар 3 на aleks ivan


    Не е важно я да съм добре, важното е Вуте да е зле.

  8. 8 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    1400 лв приходи - 14000 разходи... за да им е гадно на таксиджийте... щото БГ такситата са най-скъпите в Европа.

    Комунизъм в най-чист вид.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    И защо ние данъкоплатците трабва да финансираме кефа на единици ? Ако нощния транспорт поне си покрива разходите, някакси е приемливо. Но ако ще трябва да субсидираме и тази дейност, айде да я сложим на масата до всички други дейности на издръжака на общината и тогава да решаваме.

  10. 10 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    Супер!Да гладуват бакшишите дано!!
    —цитат от коментар 3 на aleks ivan


    Комунист от ДСБ в целия му блясък.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  11. 11 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 219 Неутрално

    А какви са разходите?

  12. 12 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 976 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":И защо ние данъкоплатците трабва да финансираме кефа на единици ? Ако нощния транспорт поне си покрива разходите, някакси е приемливо. Но ако ще трябва да субсидираме и тази дейност, айде да я сложим на масата до всички други дейности на издръжака на общината и тогава да решаваме.
    —цитат от коментар 9 на m17


    А защо цяла България трябва да дофинансира строежа на метрото в София? Логиката не ти е силната страна.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darcas":

    Защото с моите данъци се финансира цяла България. Под 30% от данъчните постъпления на софиянци остават в града, с другите финансираме всяка една дупка в тази държава. И е съвсем справедливо заст от тези 70% да се върнат като инвестиция в метрото на софия. Отделно че плащаме само 15% от цената му, другите 85% са подарък от немските данъкплатци.

  14. 14 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 31 Неутрално

    А защо цяла България трябва да дофинансира строежа на метрото в София? Логиката не ти е силната страна.
    —цитат от коментар 12 на Darcas


    Първо, по-голямата част от парите за метрото са от европейски фондове.
    Второ, София има значително по-високи приходи към бюджета на глава от населението от всяко друго населено място в България, така че реално София субсидира останалата част от страната, а не обратното.

  15. 15 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darcas":

    Отделно какво общо има държава с нощния транспорт на София ?. Това си е общинска инициатива и общинския съвет решава дали да я финансира или не. И ако ще я субсидира, много държа да дискутираме дали пък тия пари няма да са по-полезно в други инициативи, Примерно да назначим още учителки в детските градини, да не са 2 жени на 35 деца. Или да покрием изцяло разходите на социално слаби деца в детската а не да събираме по 150лв на дете за фулмастри, книжки за оцветяване, екскурзии и тоалетна хартия. Има още стотици други подобни инициативи които са недофинансирани. Преди да се стигне до евтин нощен транспорт на софийските гъзета дето обикалят дискотеките. Щом имат кинти за пиячка, значи могат да си запазят едни 10лв за такси.

  16. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#8] от "Обществен деятел":

    Вие чуватели се какво говорите ?!?. В Германия, само казването ви на таксито е 20 евро. Едно нощно прибиране в голям град, от клуб в центъра до квартал си е 50евро а ако е внякое забутано село директно позвате от 70 евро !!!

  17. 17 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#7] от "4ort":

    Аз като дам 10 лева за такси при сметка 8, щото няма да ми върне, по-добре ли ще ми е в сравнение със само 2 за автобус?

    И за това: важното аз да съм добре, а Вуте Бакшишев, дето живее в колата си и се къпе само на Великден, да гладува! Или да се оплачат на тия, които им помогнаха да изгонят Uber :)))

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  18. 18 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Категорично нощният градски транспорт трябва да се запази. Както и да се пусне най-сетне линия до летището.

  19. 19 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    До коментар [#18] от "Компетентен":

    С линия до летището най-много ще ги заболи тия с жълтите коли.

    Впрочем като трябва да ползвам такси до или от летището, винаги си поръчвам по телефона от конкурентите, а не от тези, които никак не са О.К.!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  20. 20 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Изводите са 2:
    1. Пътниците намаляват.
    2. 10 хиляди по 2 лв = 20 000 лв приходи при обявени 100 000 разходи.
    3. Загубата е 80 000 на месец.

    В няколко поста досега обосновах, че повече приходи ще има, ако картите за цялата градска мрежа важат и за нощните автобуси, който се интересува, да прочете. Освен това изпратих жалба до КЗП и до общината, че картата ми трябва да важи, защото с парите от нея се финансират и нощните автобуси - които, както се вижда, са и на загуба.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  21. 21 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 31 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darcas": Преди да се стигне до евтин нощен транспорт на софийските гъзета дето обикалят дискотеките. Щом имат кинти за пиячка, значи могат да си запазят едни 10лв за такси.
    —цитат от коментар 15 на m17


    Може би е било хубаво да се направи и една анкета сред пътуващите - как е целта на пътуването им. Наистина, за обикалящите дискотеките 10 лв са нищо, но има много хора, които работят и се прибират нощем - персонала, обслужващ същите тези дискотеки, почистващи фирми, колцентрове и т.н.

  22. 22 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darcas":

    Я посочи източник н това твърдение?
    А може ли сега да направим и един друг разчет.
    Какъв е размерът на данъците, които софиянци и софийските фирми плащат към бюджета и общините, и какво получават софиянци обратно като инфраструктура, обществени услуги, социални придобивки и т.н.
    София е нетен вносител.
    Другото, за което не си даваш сметка е, че метрото, веднъж построено, започва да се замоиздържа.

    Every cradle is a grave.
  23. 23 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Ще се обоснова пак защо ако картите за цялата градска мрежа важат, ще има повече приходи:
    1. Имам карта за 50 лв на месец, но не мога да ползвам нощния автобус. Приятелката ми няма карта. За да се приберем обаче, ще трябва да дадем и двамата по 2 лв - общо 4 лв за автобус, или да дадем приблизително същата сума за такси. Ясно, че ще е второто, защото таксито ще ни е до вратата, ще го вземем веднага, а автобусът е на 40 мин., ще трябва да сменим 2, а и няма да ни е до вратата, а ще вървим в тъмното. Ако картата ми важеше обаче, щяхме да се качим и да дадем 2 лв., а с останалите за таксито да си купим бира за вкъщи:) Естествено примерът е условен, не го хейтете, в него има логика.
    2. С времето ще нарасне купуването на карти, ако важат, защото ще ползваш транспорт и нощем.
    3. Не разбирам мотивите, че имало работещи хора, които се прибират или отиват на работа нощем - ами нали те ще трябва да си купуват билети по 2 лв - това прави поне 44 или 88 лв на месец - ако картите важат, тези хора също ще си купят карти.

    Засега толкова. Фактът е, че нощните бусове се финансират И с парите на тези с картите, като мен, а НЕ с парите на тези, които са си купили нощни билети. Иначе съм ЗА нощен транспорт и бих го ползвал, но не срещу допълнителни 2 лв. Човек обикновено не ходи нощем сам ;(ако не се е скарал с гаджето), така че разходът е неразумен. Цифрите на ползващите го потвърждават.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  24. 24 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Не че им правя реклама, ама по-добре Спарк от такси.

  25. 25 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Твърдо съм "за" нощния транспорт, макар че до сега не съм го използвал. НО. След концерта на "Найтуиш" ми се наложи да ходя от зала Арена до Централна гара, за да си намеря такси.

    Има хора които работят до късно, има млади хора които отиват на дискотека. Много по-добре е с автобус, вместо с такси, което се кара от някой тъмно зелен тарикат.

    За последната година ми се е случило само 2-3 пъти да не са ми помпили сметката в таксито.

    preklara rara
  26. 26 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#20] от "gun":

    как ще се повишат приходите, ако картите за дневния транспорт важат и за нощния...
    Това е смешно.
    Просто нощен градски транспорт се ползва само петък срещу събота и събота срещу неделя.
    Нощен градски транспорт работи на 80% загуба, това си е скандално, затова трябва да има такъв само уикендите.

  27. 27 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1589 Весело

    До коментар [#23] от "gun":

    купи си годишна карта за ГТ и ще спестяваш по 200 лева на година, ама кой да мисли.

    И не заблуждавайте , че един билет струва 2 лева.
    2 лева струва картата за цяла нощ за всички линии, ноеграничен брой возения.
    Свърши комунизма.
    Всяка услуга се заплаща.
    Не стига че с карта от 365 лева се пада по 1 лев на ден с която може да ползваш метро, трамваи, тролейбуси, автобуси и безплатен паркинг, ами да ти включат и нощните разходки

  28. 28 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Това има някаква социална част, икономически смисъл няма. Това обаче вдига стандарта на живот и добавя София към списъка от големи европейски градове в които има нощен транспорт.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  29. 29 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#26] от "001":


    До коментар [#27] от "001":

    Обосновал съм се по-горе, ако имате нещо по същество, кажете. Нека се направи една анкета с тези които имат карти и с тези които нямат карти. Ще видите, че тези които имат, НЕ ползват нощния транспорт - най-малкото поради психологическия проблем, че веднъж вече са платили за ЦЯЛАТА ГРАДСКА МРЕЖА - а това значи цялата и по всяко време - нали не плащаме допълнително за час пик и за уикендите, а? Пътуват нощем тези, които и без това използват билети, и, да си го кажем, най-вече не използват и пътуват гратис, а нощем от немай къде си купуват. И - най-важното - приходите от карти ЩЕ СЕ УВЕЛИЧАТ - ако картите важат и нощем - това е отговорът на вашите въпроси и твърдения.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  30. 30 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    Категорично нощният градски транспорт трябва да се запази. Както и да се пусне най-сетне линия до летището.
    —цитат от коментар 18 на Компетентен


    Аз също смятам, че трябва да се пусне още една нощна линия до летището, но за да се оптимизират разходите, нощния транспорт в София трябва да е само през уикендите.
    Такова е търсенето, следователно, такова трябва да е предлагането.
    Не може десетки хора да работят и разхождат празни автобуси из нощна София.
    Пада се на курс по 7-8 човека, които може да се съберат в две таксита.
    А и не знам кой ще има пари за самолетни билети и екскурзии , а няма да може да отдели 5 евро за такски, а ще разнася куфари по нощите.
    Като те спре на спирката в 3 часа рейса, после докато се прибереш до входа на дома си ще се съмне.
    Вместо да се прибереш за 15 минути с такси и наспиш ще загубиш 2 часа за да спестиш 5 евро

  31. 31 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 492 Неутрално

    С две ръце съм ЗА нощен транспорт и искам да го ползвам, даже бих си купил по-скъпа карта - например 60 лв на месец, вместо 50, за да мога да взема бус в 1 ч. през нощта. Но НЯМАМ СМЕТКА имайки карта, да плащам допълнително нощем. Не плащам за последния 204 в 24.00 ч. - защо трябва да плащам за нощния бус със същия начален час?

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  32. 32 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    До коментар [#29] от "gun":

    Аз по същество съм ти отговорил
    купи си годишна карта и ще имаш възможност да спестиш 200 лева, с тях може всяка трета нощ да обикаляш из София.
    Ти още малко ще искаш с картата ти да важи и за такситата.
    Не ми отговори, ако дневната ти карта важи и за нощните линии, как ще се повишат приходите

  33. 33 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#32] от "001":

    Отговорих ти - повече хора ще си купят карти, защото пичлегарите пътуват гратис, а нощем си плащат, щат не щат. Освен това дадох алтернатива - картата за дневни и нощни пътувания да струва примерно с 10 лв. повече - от 50 на 60. Ето ти 10 лв. приход. Ако искаш само дневна - 50 лв, ако искаш и нощем - 60 лв. Мисля, че това е най-справедливо и ще има най-голям икономически ефект.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  34. 34 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Само 1000 лв да дадат тия 10 лв. повече на месец - ето ти ги стоте хиляди, които са месечната издръжка на нощните линии.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  35. 35 Профил на gun
    gun
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Имах предвид само 10 000 човека по 10 лв = 100 000 - горе-долу толкова и го ползват - 10 000 човека.

    За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
  36. 36 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    Интересна ми е омразата на жълтопаветниците към таксиджийската прослойка.

    Генерализират и използват език на омразата присъща за патреотите. А иначе са върха на толерантноста и политкоректноста към негрите в Америка. Но за "негрите" в БГ няма прошка.

    Оня ден четох нещо от художника на Сляпата Вайша. Бил на море в БГ и по тоя повод се подиграваше на диалекта на някви БГ селяци които срещнал по плажовете. Даже ги беше нарисувал. Айде сега като се върне в Канада да повтори упражнението с местните аутсайдери.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  37. 37 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Има хора, които работят на такива смени, че им се налага да пътуват след 12 през ноща. Те също плащат данъци, но са ощетени и не могат да ползват транспорта, който издържат с данъците си.

    България - вече 113-то място по свобода на словото




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK