Идеята за сивите плочки била църквата "Св. Седмочисленици" да изпъква

Идеята за сивите плочки била църквата "Св. Седмочисленици" да изпъква

© Юлия Лазарова



Идеята на архитектите градинката пред софийската църква "Свети Седмочисленици" да бъде застлана с избрания от тях вид плочи е била църквата да изпъква на фона на настилката. Това обясни пред Би Ти Ви членът на архитектурното бюро, разработило проекта, арх. Радомира Методиева след като граждани протестираха срещу качествата и на проекта, и на изпълнението.


Това не са плочки, а едроразмерни бетонни плочи с 8 сантиметра дебелина с фиксирано разстояние между тях, което ще бъде фугирано, каза тя по повод обвиненията на граждани, че градинката е застлана с "плочки за баня". Нейният колега арх. Иво Пантелеев преди ден коментира пред журналисти, че изборът на плочите е инспириран от площад в Мюнхен.


Спокойна съм за крайния резултат, каза арх. Методиева и изрази убеденост, че след като бъде озеленена, бъде поставено градинското оборудване и там започнат да се разхождат хора, градинката ще изглежда добре, докато сега е строителна площадка.


Методиева увери, че всеки ден е на обекта и постоянно прави забележки на строителните бригади какво трябва да се поправи.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (180)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Aве де е бил Риста кога се е обсъждал проекта?

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    Ако тези плочки са гладък мрамор както пред НДК, авторът на идеята и изпълнителят са клинични идиоти и дебили.

    Не говоря изобщо за естетика - там работата е ясна, а за това, какво ще се случи, когато падне първият сняг.

    Около градинката трябва да има линейки на Пирогов, за да прибират бабичките от квартала със счупени тазове.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Дори дете в 5-ти клас щеше да измисли нещо по-естетически красиво. Нямам какво повече да добавя.

  4. 4 Профил на шемет
    шемет
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Като гледам снимката - изпъкват плочите,не църквата.....

  5. 5 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Водещата Марчева беше тотално неадекватна. Или и беше поръчано да е такава. Нито един въпрос за предишни ремонти (щото опорната точка на изпълнителите сега е, чакайте, ремонтът не е завършил). Нито един въпрос, защо все едни и същи правят тези градски проекти, които в годините СЛЕД завършването им, трябва да се доремонтират, доизправят, изравняват, запълват и заместват. Какво става с глобите и неустойките?

    Къде е контролът, този архитект в студиото си е оставил ръцете не само в този обект...

  6. 6 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2795 Весело

    Намериха си Митьо и Бенчо проблем - бетонните плочки, дрогаре... :)

    Това на фона на идеите за развитие - "Томислав Дончев: Моделът на ишлемето е изчерпан, трябва ни производство с висока добавена стойност" в https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7088348

  7. 7 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Резултатът от изпълнението на идеята за акцент към храма е противоположен - шарките на плочките насочват вниманието върху пространството около църквата, не към нея.

  8. 8 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2982 Весело

    До коментар [#2] от "Norman Granz":

    Не са мрамор, казаха сто пъти че са бетонени. Сега ще си ревизираш ли мнението или викаш то целта беше да плювнеме па фактите кво значение имат :)

    Use your Illusion
  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    Не били плочки, а плочи. Е тва променя всичко, нема как.

    Гении бе, гении...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2795 Любопитно

    Като гледам снимката - изпъкват плочите,не църквата.....
    —цитат от коментар 4 на шемет


    До коментар [#4] от "шемет":

    А дали църквата или плочките са на фокус? И що църквата е в контражур?

    Агитпроп.

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#8] от "Нагъл Визионер":

    Ти нали щеше да си ревизираш мнението за Баце, след като не изгони руски дипломат? Или пак се сви като мишка 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#10] от "plebs":

    Ясно. От снимката ще да е, нема друго обяснение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    Грозотата е толкова очевидна, че погледа и, хората на които принадлежи погледа, въобще не стигат до храма, а бягат като попарени.

    мурзилка
  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    "...едроразмерни бетонни плочи..."

    Бетонът е равно сив и матов. Това на снимката е евтин сив мрамор с нееднакъв цвят, с какъвто през соца бяха застлани всички държавни учреждения и доста от т.нар. "каскади" от партийните домове до шадравана в провинциалните градове.

    Изглежда отвратително.

    Но не по-отвратително от "жълтите павета" около Министерския съвет и по Витошка, които приличат на пресовано сушено детско ако.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Получил се е обратният ефект - църквата не се забелязва, вниманиетое към плочките.

  16. 16 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    До коментар [#5] от "diegos":

    Марчева стегнато и бързо и винаги изпълняма поръчки. Трябваше да потита , как избрахте такива неколкоцветни плочи, защото всяка плоча прелива от тъмносиво, през светлосива и почти бяло. Лошото е , че не кореспондира със съответния цвят на съседната плоча дори. Това е срамна работа. Но като чух , че е Панталеев, все едно е Диков.... това са схемаджии. Проекта ще е пълен провал. Как нямахме късмета на пешеходната улица на Пловдив. Там има страхотни грапави едноцветни плочи, суперизпълнени, леки наклони към шахтите за вода, интегрирано осветление в плочките, има модерни метални пейки, поставени под лек диагонал за да не пречат на движението на хората. При нас на Витошка е трагедия, всички плочки хлопат и при всеки дъжд изкарват няколко роми да ги пренареждат. Всичко от кътовете за цвета с пейките, до фонтана е квадратно и е направено да пречи на придвижването. Заведенията са отхванали общинските пейки. Страшен срам.

  17. 17 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    Позорище.Някой привнася вкусове от Червен Бряг унищожавайки духа на квартала. Даже с напукания асфалт от преди, градинката пред Седмочисленици изглеждаше по-добре.

    SHADOWS of SOFIA
  18. 18 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#16] от "grayeagle":

    "Трябваше да потита , как избрахте такива неколкоцветни плочи, защото всяка плоча прелива от тъмносиво, през светлосива и почти бяло."

    Точно каквото казах - това не е бетон, а евтин мрамор.

    Освен ако бетонът не е разбъркан равномерно и някъде има повече цимент, а другаде - повече пясък... :))))))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  19. 19 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    До коментар [#4] от "шемет":

    До коментар [#7] от "Ще върнем България в Европа":

    До коментар [#12] от "Darth Plagueis":

    Снимкакта следва завета на щатния десар Краси Гергов. :)

    Оригиналът на снимката - https://img.bg.sof.cmestatic.com/media/images/640x/Oct2018/2111722583.jpg

    Дневник само са изрязали част от нея. :) :) :)

  20. 20 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    Не са плочки а фандъчки!

    SHADOWS of SOFIA
  21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#19] от "plebs":

    Според теб, на тази снимка, която ни даваш, нещата изглеждат по-добре? Милиционер и естетика...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#20] от "КА2":

    Странно, че в плана няма такива плочки. Нито по цвят, нито по произход.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2982 Весело

    До коментар [#14] от "Norman Granz":

    "Това на снимката е евтин сив мрамор с нееднакъв цвят"

    Не, не е. Бетон е. Забележително упорство на черното да се казва бяло в желанието за плюене

    Use your Illusion
  24. 24 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5407 Разстроено

    Мен са ме учили старите майстори на четката, че ако търсиш компзиционен ефект и баланс трябва да работиш с цветове от една хроматична група и близки коефициенти на отразяване и пречупване на светлината !!!
    Тук явно проектантите не са чели тези постулати на композицията и ефектът е ОБРАТЕН !!!
    Така се получава, когато проектът не е погледнат от признат художник . Видно Панталеев и съдружници нямат нужното Цветоусещане.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  25. 25 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Какво да се направи в съседство е милиционерското министерство. А както всички знаем фура(Ж)шката деформира главата.

    SHADOWS of SOFIA
  26. 26 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#17] от "КА2":

    "Някой привнася вкусове от Червен Бряг унищожавайки духа на квартала."

    Много добре казано.

    След фиаското с "велоалеите" по Доднуков и Раковска, сега тази отврат.

    Само хора, израснали около партийния дом в Димитровград, могат да харесат подобно грозилище.

    Защо не командироваха даскалицата до Загреб или Люлбяна, за да види как се правят улични настилки?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  27. 27 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2982 Весело

    До коментар [#11] от "Darth Plagueis":

    Ти нали си имаш твое мнение, 'лъв'?

    А на фона на умнокрасивите неомарксисти играещи зле прикрито (а в случая напълно открито) с позитанушките Баце има голямо поле да прави неща дето лично мен не ме кефят, смятай колко сте зле подопашниците :)

    Use your Illusion
  28. 28 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Не, не е. Бетон е. Забележително упорство на черното да се казва бяло в желанието за плюене
    —цитат от коментар 23 на Нагъл Визионер


    Ок, бетон е.
    Но е грозно.
    МНОГО ГРОЗНО!

  29. 29 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    До коментар [#26] от "Norman Granz":

    Предполагам Фандъкова знае какво са красиво наредени фандъчки. Но ако се направят качествено и орбанистично свързани , няма да остане нищо за...споделяне.

    SHADOWS of SOFIA
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#27] от "Нагъл Визионер":

    Ъхъм. Позитанушките не искат да се гонят руски дипломати, и Баце не иска. Ама некой друг лаел в хора им. Умен си, че и красив. 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    кви бетонни плочи бе, Иво Пантелеев сто пъти повтори, че тва бил македонски гранит, най-качествения на Балканите?

    „...Плочките, независимо от... гранит, който внасяме от Македония, е най-доброто, което го има на Балканския регион, не е китайски”, заяви архитектът Иво Пантелеев..."

    https://nova.bg/news/view/2018/10/04/228410/критики-заради-ремонта-на-градината-пред-св-седмочисленици/

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#26] от "Norman Granz":

    То само тия велоалеи да бяха.. Виж тая по Тодор Александров. Гениална е.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#31] от "extraCACA":

    А по проект е китайски...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#31] от "extraCACA":

    "Иво Пантелеев сто пъти повтори, че тва бил македонски гранит..."

    Всеки, който не е кьорав, бе трябвало да види, че това е КАМЪК. При това ПОЛИРАН. Идеален за чупене на крака през зимата.

    И отвратително ГРОЗЕН.

    Което не му пречи да е "бетон" за хората, за които Боко Т е "десен".

    Може и месинг да е, ако Боко Т го обляви за такъв.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2795 Весело

    До коментар [#19] от "plebs":Според теб, на тази снимка, която ни даваш, нещата изглеждат по-добре? Милиционер и естетика...
    —цитат от коментар 21 на Darth Plagueis


    До коментар [#21] от "Darth Plagueis":

    Милиционер и естетика... - Съгласен. Снимката е на Ладислав Цветков и е втората снимка в https://btvnovinite.bg/bulgaria/sled-nedovolstvoto-stolichna-obshtina-prizova-za-tolerantnost-za-remonta-pred-sv-sedmochislenici.html
    Отговаря на вкуса на щатния десар Красимир Гергов, поради което е повече от милиционерска. :)
    И е неоспорим факт, че Дневник само са изрязали част от нея.
    Със здраве.

  37. 37 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 789 Неутрално

    До коментар [#26] от "Norman Granz":

    Тя ходи в Лондон и взе бутончета за пешеходци за 4.5 милиона:)

  38. 38 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2982 Весело

    До коментар [#28] от "Virgin":

    "Но е грозно"

    Е тия неща всеки ги възприема по негов начин, тук всички изтъкнати 'естети' (граждани с руско самосъзнание и 'десни', хехе) плюете по политическа линия така че в случая вашето мнение е абсолютно НЕмеродавно

    Use your Illusion
  39. 39 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    Идеята на сивите плочки била църквата да изпъква. А идеята на кафявите плочки между сивите каква е? Да приличат на кучешка фекалия по средата на площада ли?

    Този площад и неговото "обновяване" поразително напомня на Тройката в Бургас. Там сложиха едни сиви плочки навсякъде и премахнаха всичката растителност. Преди беше в жълто-оранжеви плочки с градинки наоколо, с дървета. В момента е един огромен гол и сив площад. И най-забавното - в Бургас рядко вали сняг, на 10 години веднъж, но когато това се случи, преминаването по тези хлъзгави плочки е невъзможно. Те са гладки като огледало и хлъзгави като лед дори на сухо време. Но щом падне снегът, стават снежна пързалка. Стъпва се като в са панички, за да не седнеш на земята по дупе или по лице. Естествено, бургаската община не приема грешката вече две години. И София ще бъде така.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  40. 40 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    До коментар [#35] от "Tzariqt e Gol":

    Що да престанат? Ако на теб ти харесва милиционерска естетика на живущите в квартала и на много граждани на София не ни харесва.А ние ще живеем тък и с нашите данъци сме платили това недоразумение.

    SHADOWS of SOFIA
  41. 41 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2982 Весело

    До коментар [#34] от "Norman Granz":

    Защо просто лично не идеш да видиш какво е а продължаваш да упорстваш?

    Би трябвало интелектът малко поне да контролира фанатизма :)

    Use your Illusion
  42. 42 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    До коментар [#33] от "Darth Plagueis":

    пдф-а, който размяткват гробарските тролове не е актуален, Здравков каза че са правени промени и даде конкретен пример с мобилния клозет :)... абе накрая всичко ще опре до "непрозрачността" :)

  43. 43 Профил на dp J
    dp J
    Рейтинг: 8 Неутрално

    1000 чòвека коментират една снимка в Интернет. То бетер Инстаграм стана.
    Ми разходете се до центъра и кажете как е от първо лице. Аз не съм го видял и няма да го
    оценям.

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5407 Разстроено

    До коментар [#39] от "Lou":

    Тройката е голяма грешка наистина. Фонтанът вече не работи . Голо е като казионна герберастка прическа. Като напече лятото също е неприятно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Като гледам снимката - изпъкват плочите,не църквата.....
    —цитат от коментар 4 на шемет


    Във Фейса имаше снимка на някакъв умрял гълъб върху плочките, коментара беше че птиците взели да падат от небето пред "hubavoe"

  46. 46 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#32] от "Darth Plagueis":

    "То само тия велоалеи да бяха.. Виж тая по Тодор Александров. Гениална е."

    По-гениална ли е от "зелените" трамвайни релси на Руски паметник?

    Да знам дали си струва да я посетя... :))))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5407 Гневно

    Поздрави за Пантелеев- успял е да постигне визуалния ДЕфект на ромска кърпеница или може би е препратка към култовото скъсано кърпено одеало на политзатворник от отрчд Чавдар или Виден хидроинженер от пазарджишкия ?
    Той му викал пачуърк !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#36] от "plebs":

    Надявам се поне на теб да ти стана ясно какво искаш да кажеш. Защото всички снимки, че и реалността на живо показват единствено грозотия. За Гергов не знам каква ти е обсесията, но той е един от хората, без които Баце немаше да съществува.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1571 Весело

    Което не му пречи да е "бетон" за хората, за които Боко Т е "десен".
    —цитат от коментар 34 на Norman Granz

    а, тук имаме и изявления от рода на

    "Крусев - редят по „Графа“ македонски гранит"/ монитор

    „Бетонът идва от кариера в Македония и е с много добро качество.
    В градинката "Кристал" ще бъдат поставени същите плочи“, посочи Иво Пантелеев..."./ новини.бг

  50. 50 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#41] от "Нагъл Визионер":

    Абсолютно си прав. В проекта са гранитни плочи, които са подменени от изпълнителя. Не с бетонови, а с циментови, но на склададжия нема да обяснявам разликата. Проблемът е, че цената на проекта не е коригирана надолу, въпреки подмяната на основната настилка с по-евтина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#46] от "Norman Granz":

    Първоначално беше 40см. И я оградиха с ограничители котешки очички. После се светнаха, че 40 см е твърде тясно и я направиха 70см. И я оградиха с колчета. Но не махнаха котешките очички, и сега караш, а те са ти баш в центъра на алеята. Герберасти...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#35] от "Tzariqt e Gol":

    Въпросът не е в плочките. А в 24 милиона.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3898 Неутрално

    До коментар [#42] от "extraCACA":

    Е то нали нема актуален план. На Джипи Груп им бил изгорял в некво пожарче из Трънско. 😁

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#50] от "Darth Plagueis":

    "Не с бетонови, а с циментови..."

    Колега, погледни снимката! Циментът е с РАВЕН ЦВЯТ. Това е евтин сивкав мрамор, който прелива между тъмносиво и почти бяло. Калкулирали са незнам какъв гранит, а са застлали някакъв евтинджос, по който бабите да си трошат краката.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  55. 55 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 512 Неутрално

    мнение на архитект.

    1. Този безкраен позор не е архитектурен, а политически. Дори в България строителното и архитектурно ниво не е толкова низко. Политически се цели да се подтискат хората и това е добър резултат като за целта.

    2. Погрешно се акцентира на архитектурни коментари от слуги на властта. В случая личи, както почти навсякъде безкрайно нежелание за работа от всички - от строители до архитекти. Защо е това, след като има и примери (малобройни) които показват, че може да се работи и висококачествено? Ще го напиша с капс лок, защото е най-важно:

    ЗАЩОТО СТРАНАТА Е ЯХНАТА ОТ МАФИЯ, КОЯТО вЪЗЛАГА вСИЧКИ МАФИОТСКИ ДЕЙСТВИЯ НА ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ, КОИТО ПОЛУЧАВАТ 1/20 до 1/50 ОТ ДОГОвОРЕНОТО С ЕС ИЛИ ДЪРЖАВНИЯТ БЮДЖЕТ. ХОРА И ФИРМИ СЕ СЪГЛАСЯВАТ НА БЕЗКРАЙНОТО ИЗВИВАНЕ НА РЪЦЕ С ТОВА ДА СА ПОДИЗПЪЛНИТЕЛИ, ЗАЩОТО НЯМА ДРУГИ ОПЦИИ В КОНТРОЛИРАНАТА "ПАЗАРНА" ИКОНОМИКА, А ТЕ ТРЯБВА ДА ЖИВЕЯТ, ХРАНЯТ СЕМЕЙСТВА И ТН. РАБОТАТА НА ТЕЗИ СТРОЕЖИ Е НЕПОСИЛНО МНОГО, БЕЗКРАЙНО СЛАБОПЛАТЕНА, С НАЙ-НЕКАЧЕСТВЕНИ МАТЕРИАЛИ И Е ЧОВЕШКО ДА СИ НАПЪЛНО ДЕМОТИВИРАН В ТОЗИ АД. МАФИЯТА ВЗИМА МИЛИОНИ, А НА РЕАЛНИЯ СТРОЕЖ И ТРУД СЕ ПОДХВЪРЛЯТ СТОТИНКИ.

    РАЗБЕРЕТЕ - АД.

    ето затова е този резултатът, а не защото

    3. фирмата и тези "архитекти" са безкраино посредствени парвенюта, слуги на конюнктурни интереси, които може пък утре да бъдат и в услуга на кръговете, издаващи този вестник (хи-хи).

  56. 56 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#51] от "Darth Plagueis":

    "Първоначално беше 40см."

    Велоалея?! Тя ще да е за някакви малки човечета с малки велосипедчета. И 70 см е тясно, но парите са усвоени. Поне да я бяха направили 80, за да се падат котешките очички в следата, а не така леееко off-center. :))))

    Егати простаците...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  57. 57 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1571 Весело

    До коментар [#50] от "Darth Plagueis":

    е Пантелеев се кълне, че изпълнителят не е променял нищо и че студиото им упражнява всекидневен авторски контрол/ демек, преизпълняват закона хахахах... доколкото виждам и днешната леля с това е дефилирала

  58. 58 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    До коментар [#54] от "Norman Granz":

    Мраморна фракция (Мраморно)брашно и цимент . Смесени бял и сив цимент за да се получи фладер.

    SHADOWS of SOFIA
  59. 59 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2432 Весело

    Е тия неща всеки ги възприема по негов начин, тук всички изтъкнати 'естети' (граждани с руско самосъзнание и 'десни', хехе) плюете по политическа линия така че в случая вашето мнение е абсолютно НЕмеродавно
    —цитат от коментар 38 на Нагъл Визионер


    Интересно е, че всички които харесвате плочките сте все почитатели на Бойко Борисов и Цв. Цв.
    Не е по политическа линия, нали?

  60. 60 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    До коментар [#59] от "Virgin":

    +

    SHADOWS of SOFIA
  61. 61 Профил на deviant
    deviant
    Рейтинг: 453 Разстроено

    Най-смешното е ,че архитекта се оправдава с аналогията на един германски площад. Без да се усеща ,че така се излага още повече ,признавайки че "авторския му проект" е плагиатстван от чужд модел . Съчетано с типичния соц похват да се оформят значителни голи празни пространства /подходящи за манифестации/ и очевидната липса на качествен контрол по време на самото изпълнение се получава горното недоразумение. Това ,което е проектирал не "прелива" ,а драматично контрастира с архитектурата на църквата и я обезличава. Като цяло напълно в унисон с традициите на столичните общински ремонти - идиотския купол над разкопките на Сердика на фона на фасадите на Министерски съвет ,ЦУМ и Шератон.

  62. 62 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Най-смешното е ,че архитекта се оправдава с аналогията на един германски площад. Без да се усеща ,че така се излага още повече ,признавайки че "авторския му проект" е плагиатстван от чужд модел . Съчетано с типичния соц похват да се оформят значителни голи празни пространства /подходящи за манифестации/ и очевидната липса на качествен контрол по време на самото изпълнение се получава горното недоразумение. Това ,което е проектирал не "прелива" ,а драматично контрастира с архитектурата на църквата и я обезличава. Като цяло напълно в унисон с традициите на столичните общински ремонти - идиотския купол над разкопките на Сердика на фона на фасадите на Министерски съвет ,ЦУМ и Шератон.
    —цитат от коментар 61 на deviant


    +++

  63. 63 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ще върнем България в Европа":

    Точно така е.
    Агресивната простотия и некадърност при този "архитект" са на максимално възможното.

    Справедливо би било да му се конфискува имуществото с което да се плати за подмяна на сивоповръщаното

  64. 64 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 250 Весело

    До коментар [#16] от "grayeagle":"Трябваше да потита , как избрахте такива неколкоцветни плочи, защото всяка плоча прелива от тъмносиво, през светлосива и почти бяло."Точно каквото казах - това не е бетон, а евтин мрамор.Освен ако бетонът не е разбъркан равномерно и някъде има повече цимент, а другаде - повече пясък... :))))))
    —цитат от коментар 18 на Norman Granz


    Това да направиш бетон така че всяка плоча да прелива от тъмносиво, през светлосива и почти бяло е МАЙСТОРЛЪК!!! Който струва МНОГО пари (прави се с различно количество пигмент...боя, не с повече/по малко цемент), ама и тогава шаренията е постепенна в една посока, а не разпръсната неравномерсно (доколкото мога да видя от снимката).

    Според мен това е полиран гранит/мрамор, ама пиша от 2000 км, не от стария ми квартал където отраснах.

    Но поне този спор (бетонни или мраморни плочи) е лесно решим: Някой живеещ наблизо да отиде да ги види, и да информира. Не е нужно инженерно образование да се различи между фабрични бетонни плочи и обработен естествен камък.

    Дано някой си направи този труд. Кмете, ай се нАпъни и докладвай, ам?
    До коментар [#18] от "Norman Granz":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  65. 65 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#8] от "Нагъл Визионер":

    Като за бетонни, какво?

    Пак са супергозни и бастисват едно чудесно пространство в града ни.

  66. 66 Профил на SHADOWS of SOFIA
    SHADOWS of SOFIA
    Рейтинг: 2950 Неутрално

    Изглежда ще са прави злите езици. Градинката трябва да кореспондира с бялата каменна облицовка на милиционерското министерство и никой не се е интересувал дали ще се връзва с Храма.

    SHADOWS of SOFIA
  67. 67 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#14] от "Norman Granz":

    Според мен са още по грозни

  68. 68 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2982 Весело

    До коментар [#59] от "Virgin":

    Айде сега се замисли как правиш 'извод' че харесвам или не плочките след като не съм давал такова мнение и ще се сетиш колко ти е счупен мисловния процес :)

    В случая ми е забавен фанатизмът с който граждани с руско самосъзнание и 'десни' плюете с некви напълно измислени 'аргументи' по чисто политически причини и представяте това като 'естетика'.

    Не че не беше ясно че лилавите 'десни' са руско крило но в такива случаи личи особено добре

    Use your Illusion
  69. 69 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#19] от "plebs":

    За да ни спестят болки в очите са я изрязали предполагам.

    На цяло е още по ужасно
    Ква е тая простотия??!??!!!
    Тоя архитект далтонист ли е?

  70. 70 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2982 Весело

    До коментар [#64] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Другарят Гранц до последно ще е на амбразурата че това е полиран камък въпреки че дори от снимките се вижда че не е

    Use your Illusion
  71. 71 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#35] от "Tzariqt e Gol":

    Ти ще гласуваш за който ти платят.

    Тук иде реч за Българите, не за теб

  72. 72 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#40] от "КА2":

    На този му харесва за каквото му платят.
    Безсмислено е да говориш с тролове

  73. 73 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#43] от "dp J":

    Аз съм го видял.

    На живо е още по зле!!!

  74. 74 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#64] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    "Според мен това е полиран гранит/мрамор..."

    И според мен.

    Но и венецианско стъкло да е, ефектът е уникално, покъртително грозен.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  75. 75 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5407 Разстроено

    До коментар [#64] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":

    Нямам път натам но ще се постарая заради теб. Аз и затова не коментирам защото не съм бил на обекта. Тротоарите по Солунска (вече уж готови) са много зле.
    Вече са започнали да се разместват блокчетата. Наклоните са поголовно объркани , основата поддава, липсват бордюри и фиксатори, на места тротоаръте на вълни.
    Ако някой сложи един мастар свят ще му се завие.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  76. 76 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 512 Неутрално

    спомням си как с приятелски тон и разумни аргументи обяснявах на кварталната кметица, която с момента мафията използва като изтривалка или салфетка, че за град като София доброто и разумно влагане на средства е в професионално поставен паваж, защото това е инвестиция, която с дълготрайност няколко века, защото е традиционна и защото в градове като Рим и Париж и стотици други тя подчертава цивилизацията, от която сме част.

    Да си призная - опонентът ми гледаше като теле, единствената мисъл на която беше, макар и неизказана - "няма да го направим, защото хората ще се оплакват, и защото "няма майстори".

    Поставянето на павета в съответство със стандарти и съвременна експлоатация обаче не е свързано с майстори и популизъм, а със ясна и просто технология, която всеки добър инжинер по пътища знае и може да приложи. Защо не се случва в реалността е въпрос, единосъщен с въпроса защо в българия мутрите са яхнали способните хора. Ами защото предпочитат да откраднат 70% от необходимата инвестиция за поставяне на един паваж, затова. По същата причина беше провокирана и скорошната трагедиа край Своге, между другото. "Пътят" няма общо с технически необходимото изпълнение на един път и никакъв шофьор не е виновен..можеше всеки да е на неговото място.

    Да си призная, по мое мнение макар и малко грубо, физически градът изобщо не заслужава това отношение, нито пък тази църква. Но хората, които масово гласуват за тази мафия, хората които изгониха от страната с поведението си стотици хиляди специалисти, хората които масово са с кръчмарски манталитет и винаги против адекватност с бай ганювски аргументи - ами, ЗАПОВЯДАЙТЕ.

    (Всъщност Свети Седмочисленици вече веднъж е опорочена изначално, даже самият Иван Вазов се е възмущавал някога, но това е един съвсем друг разговор)

  77. 77 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#59] от "Virgin":

    По парична линия е.
    Плащат им за любов

  78. 78 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#76] от "Октавиан":

    Великолепно аргументирано мнение, аз нямам какво да добавя и спирам да коментирам тук.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  79. 79 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 250 Весело

    До коментар [#64] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия":Другарят Гранц до последно ще е на амбразурата че това е полиран камък въпреки че дори от снимките се вижда че не е
    —цитат от коментар 70 на Нагъл Визионер


    Ти как разбра че НЕ Е обработен естествен камък, а фабрична бетонна плоча?!? Щото дори при фабрично произведените и после полирани за да имитират мрамор бетонни плочи (някой по горе ги описа) е практически невъзможно да се получат плочи като тази в най долната редица по средата (и друга 2 ред над нея) в които се вижда асиметрично преливане на цветове.

    До коментар [#54] от "Norman Granz":Мраморна фракция (Мраморно)брашно и цимент . Смесени бял и сив цимент за да се получи фладер.
    —цитат от коментар 58 на КА2



    До коментар [#70] от "Нагъл Визионер":


    До коментар [#58] от "КА2":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  80. 80 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5407 Разстроено

    До коментар [#76] от "Октавиан":

    Това е Черната джамия но това е друга история.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#68] от "Нагъл Визионер":

    Кое е измислено бе трол?

    Ние ще сме ПРИНУДЕНИ да живеем в отвратително грозна градска среда благодарение на един некадърник с връзки.
    Тук не говорим за това колко пари са откраднати при ремонта.
    Говоря за ГРОЗОТИЯТА която ни натрапват най нагло.

    Ако тези плочки не бъдат сменени за сметка на "архитекта" лично ще си поставя за мисия името му да е нарицателно за некадърност в международен мащаб.
    Да го знаят и да му се присмиват всички колеги

  83. 83 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 789 Весело

    До коментар [#82] от "Noal":

    а бе я да не ти пука:)
    предлагам при първия дъжд да се сберем, всеки с по сапунче и да направим едно масово къпане на площадчето:)

  84. 84 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 250 Весело

    До коментар [#54] от "Norman Granz":Мраморна фракция (Мраморно)брашно и цимент . Смесени бял и сив цимент за да се получи фладер.
    —цитат от коментар 58 на КА2


    ПО нашенско това се нарича "изкуствен мрамор". Ползва се почти изключително за кухненски плотове, и по рядко за подови настилки. Защото е СКЪП материал, от порядъка на $500+ на кв. м.

    Хубавото му е че можеш да го направиш шарен с различни нюанси и различна големина на шарките, но те са РАВНОМЕРНИ, не като плочите споменати от мен в предишния ми коментар. Водонепроницаем, лесно се мие, гладък като стъкло-ИДЕАЛЕН за кухненски плот.

    За подова настилка в къщи-не толкоз подходящ, щото дами с остри токчета го трошат...правят вреда. И неправилно поставен (ХОРА го поставят, не сам господ) се пука лесно от стол на колета-там се събират към 40-50 кг динамично натоварване на колело.

    Поставянето на подобни плочи на открито Е КРИМИНАЛНО ПРЕСТЪПНО: Просто е хлъзгаво покритие и след 2 капки вода.

    Е, примера с плочите около НДК само показва колко грамотни са архитектите проектанти, и вся асталная некадърна сволоч около тях, нагоре и надолу.

    По нашенско в бранжа имахме един куриоз: Башка милионер поискал от архитекта да постави и в патиото пред хола във вилата му същата настилка. Архитектът му казал-аз на такъв план не се подписвам (след като му обяснил защо), ако искаш-поръчай го директно от изпълнителя.

    Изпълнителя го направил, ама подписал собственика че той носи отговорност.

    След първия слаб дъжд сам собственика се подхлъзва и пада за задника си. След седмица сменил настилката на патиото и на пътеките около него с друга, по съвет на архитекта. И се зарекъл с архитект да не спори за подобни неща.
    До коментар [#58] от "КА2":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  85. 85 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ще върнем България в Европа":

    Първо разглеждах снимката, въобще не забелязах да има църква...

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  86. 86 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Градинката няма нужда от ремонт, но се ремонтира. И на нищо не прилича. Но ще стане хубава след завършване на ремонта.

    Магистралите са на вълни, но са хубави. Просто хората не разбират от хубаво.

    Асфалтът е некачествен, но само в главата на хората. Много си е добре.

    Министър председателят е изключително прост и дебел, но това е в главата на хейтърите. Истината е, че е начетен, знае езици и с нетърпение го очакват в Брюксел, Вашингтон и Долна Диканя. В Горна го чакат.

    Хейтъри, това е.

  87. 87 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#83] от "rincewind":

    Аз предлагам да се съберем и да изкъртим тази грозотия. После да изсипем плочките пред дома на "архитекта" и столична голяма община

  88. 88 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Убеден съм, че няма да се обърне никакво внимание на темата за това, че става дума за престъпно и масово употребяване на подизпълнители платени със стотинки, а останалото - откраднато. Няма да се разбере и, че мотивацията на тези подизпълнители не е важна, защото те са подизпълнители на МАФИЯ и ще бъде заметено под килима от клакьори на властта, които ще подхвърлят вицове срещу грозотията и всякакви други петостепенни теми, за да не се акцентира на престъпната схема, която се разиграва за хиляден път пред очите на всички.

  89. 89 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    това отмъщение заради събарянето на петохуйника?

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  90. 90 Профил на Opportunity
    Opportunity
    Рейтинг: 2928 Неутрално

    да се надяваме, че при систематично непочистване, ще придобие по-приемлив цвят :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  91. 91 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11595 Неутрално

    А когато стане ще ги линчуваме там. Така мястото ще изпъкне още повече:)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  92. 92 Профил на irina.gergova
    irina.gergova
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Преди малко бях на място и видях. Не е мрамор, нещо като бетон или цимент е, но очевидно идеята е да прилича на мрамор.
    Всъщност няма значение какъв материал е, това което има значение е, че е АДСКИ ГРОЗНО !! Прилича на огромна обществена тоалетна...

  93. 93 Профил на Aby
    Aby
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Не че съм специалист, но обикновено когато архитект представя свой проект, още преди да се е стигнало до етап проектиране, предоствя 3D визуализации на проекта, това дори и студентите по архитектура го могат. Въпросът ми е - къде и на кого архитектурното студио е предоставило 3D визуализации, за да се види дали всичко, което се изпълнява е така, както е одобрено и първоначално замислено? (Не коментирам думите на водещия проектант Пантелеев, че той бил проектант на проекта и можел да си го променя. Може да го променя само след съгласуване и одобрение на възложителя!)

  94. 94 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    До коментар [#92] от "irina.gergova":

    "... това което има значение е, че е АДСКИ ГРОЗНО !!"

    И изключително ОПАСНО - при дъжд и особено поледица/сняг.

    В околните сгради живеят много възрастни хора, които ще си трошат костите по тази грозотия.

    Мойшето е обяснил подробно защо.

    Но на герберите им харесва - те нямат нито вкус да видят колко е грозно, нито мозък да разберат колко е опасно.

    Кауза пердута.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  95. 95 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Без да влизам в сложни архитектурни дискусии, това нещо изглежда, сякаш са положени остатъчни материали, и десет години върху него са паркирали камиони.
    Архитекта нагло заяви, че имал право да си прави каквото си иска, и на него лично много му харесвало.
    Явно не го е виждал на живо, иначе и той щеше да избяга, като Петко и Пенчо Славейкови.

  96. 96 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1913 Гневно

    Набеденият за архитект архитект да легне под плочките в защита на урудливото си творение!!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  97. 97 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#2] от "Norman Granz":

    Клиничен идиот е само човек който може да прави гръмки квалификации за материя която тотално не разбира. Архитектката ви казва че това са бетонни плочи с дебелина 8см.Бетонната плоча винаги има сцепление и затова се ползва за обществени пространства. Отделно мрамора и варовака като цяло не се ползват за външни настилки защото не издържат на влага. Но дори да се сложат, варовиковите плочи няма да имат проблем с хлъзгане защото са порести. Хлъзгави са само полираните гранитни плочи и павета или полирания клинке, като жълтите павета. И затова не се ползват за външни настилки където има вода.

  98. 98 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1917 Неутрално

    До коментар [#93] от "Aby":

    Рабира се, и ако си размърдате престчетата на клавиатурата се басирам че за 2 минути ще го намерите. Обсъждаше се 4 ГОДИНИ !!!

  99. 99 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1913 Гневно

    Преди малко бях на място и видях. Не е мрамор, нещо като бетон или цимент е, но очевидно идеята е да прилича на мрамор. Всъщност няма значение какъв материал е, това което има значение е, че е АДСКИ ГРОЗНО !! Прилича на огромна обществена тоалетна...
    —цитат от коментар 92 на irina.gergova


    Съгласен: адски грозно е! 100% съм сигурен, че "архитектът" дори в банята на тъщата не би сложил толкова грозни плочки, но в историческия център на София явно може. Това може да го направи само някой, който МРАЗИ СОФИЯ!!!

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  100. 100 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#97] от "m17":

    клиничен тъпак е човек, който използва термини които не разбира, за да аргументира ефектно "идеи" които му се иска да звучат представително. Няма значение каква точно е спецификацията на тази позорни материали. Има значение престъпната схема, която нанася поражения на града ни!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK