До 2036 г. София трябва да инвестира 3.092 млрд. лева в транспорта, сочи доклад

Велоалея на ул. "Г. С. Раковски"

© Велко Ангелов

Велоалея на ул. "Г. С. Раковски"



За да подобри движението в града, Столичната община трябва да инвестира общо 3.092 млрд. лева в транспортната инфраструктура до 2036 г. Това показва проектът за План за устойчива градска мобилност на столицата с хоризонт до 2035 г., който беше представен днес на заседанието на общинската комисия по транспорт.


Планът трябва да замести Генералния план за движение в София, изработен от "Мот макдоналд" през 2010 г.. Новият план се изработва от обединението "Инфрамобилплан", който през април 2017 г. спечелиха обществената поръчка за 608 хил. лева.


В плана се дават насоки за развитието на транспорта в София, като основните задачи са ограничаването на движението на автомобилите в центъра на София, развиване на пешеходното и велосипедното движение, подобряване на градския транспорт и създаване на "градска железница".




Общата сума от 3.092 млрд. лева е разпределена в трите етапа на проекта, като се предвижда само за една година от 2019 до 2020 г. общината да инвестира 513 млн. лева. В по-далчения хоризонт от 2021 до 2036 г. са предвидени около 2.5 млрд. лева нужни инвестиции, от които 1.62 млрд. лева да се вложат в метрото. За основни източници на финансиране са посочени еврофондовете и общинския бюджет, който в последния етап то 2026 до 2035 г. трябва да осигури около 40% от парите.


Проектите


Планът поделя развитието на транспорт и инвестициите на три етапа, за периодите - 2019 - 2020 г, 2021 - 2025 г. и 2026 - 2035 г. Според проекта причина за транзитния трафик през центъра на града е, че нито един от 4-те ринга с пътни артерии в София не е напълно завършен. Основната цел преминаването на коли през центъра да стане неефективно - да отнеме повече време и да струва по-повече пари, като същевременно жителите на града използват по-екологични начини за придвижване.


Решенията са довършването на ринговете и изграждането на още буферни паркинги в периферията на центъра и до метростанциите, повишаването на цените на синя и зелена зона при запълване на 85% от местата. Допуска се и забрана за движение на автомобили в района на площад "Независимост" (Ларгото).


Планът предвижда и разширяване на велосипедните трасета, пешеходните улици и разширяване на градския транспорт. Конкретните предложния са пускане на довеждащи линии до метрото в кварталите "Овча купел" и "Люлин", както и продължаване на трамвайната линия по бул. "Тодор Каблешков" до бул. "Черни връх".


Липсва визията


"Направихме доста срещи с проектантите и в сравнение това, което ни беше представено първоначално, този доклад има доста по-визионерски вид", коментира главният архитект на града Здравко Здравков. Според него проектът е по-скоро една "добра картина на настоящото положение".


Главният архитект посочи, че има забележки към статистика и анализите, както и че не са разгледани достатъчно добре възможностите за ползване на електромобили - зарядни станции, възможни маршрути и различните услуги в тази област.


Той поиска и по-ясни насоки за решаване на проблеми като снабдяването на търговските обекти със стоки, мерки за пешеходното движение, подобряване на връзките на градския транспорт с жп линиите. "Местата за бъдеща Южна автогара също не са определени", каза още Здравков.


Предстои още работа по проекта, като той трябва да се съгласува с екипа на "Визия за София", администрацията на общината и да бъде представен на широко обсъждане с граждани. След това той отново ще влезе за обсъждане в комисиите на общинския съвет, който трябва да го одобри на заседание.

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3333 Неутрално

    а широко обсъждане с граждани. След това той отново ще влезе за обсъждане в комисиите на общинския съвет, който трябва да го одобри на заседание.
    _______________________
    Направо да оставят 1 милиард капаро на фирма изпълнител!
    Софиянците всичките се кефят на ГЕРБ ,че пуска превозни средства на места да минават през 2 мин. а там където от ГЕРБ се занемаряват райони минават през половин час и така се контролират цени на имоти,наеми и човекопоток!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Снимката е много удачна - буса паркирал на велосипедната лента а колоездача се промъква между колите...

  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#1] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Кои са тия места дето градския транспорт от една и съща линия минава на всеки 2 минути?

  4. 4 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1313 Весело

    Снимката е много удачна - буса паркирал на велосипедната лента а колоездача се промъква между колите...
    —цитат от коментар 2 на lustmord


    Мерси. Стараем се... Пхахах!

  5. 5 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Планът трябва да замести Генералния план за движение в София, изработен от "Мот макдоналд" през 2010 г.. Новият план се изработва от обединението "Инфрамобилплан", който през април 2017 г. спечелиха обществената поръчка за 608 хил. лева.

    Майката му е проекти да се правят - още повече Генерални! Чиста работа: правиш проекта, вземаш парите и проекта заминава към кръглата папка.
    След време същата администрация поръчва нов проект за същото - и същата съдба.
    Какво се промени за 7 години, та чисто нов проект, предвиден поне за 30-40 години да замине към небитието?
    Тия, дето вземат решенията дали всяка година си поръчват нов проект за къщата?

    пп Проектантски лаф: Най-хубавият ми проект е един, дето нямах никаква грешка и беше прекрасен, направо шедьовър. Ама не го построиха!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  6. 6 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Семпло решение:

    Гражданска отговорност = 1000 лева минус годините на водача, умножени с коефициент 10, умножени по броят причинени от водача ПТП.
    Т.е за 23-годишен водач на МПС ГО = 1000 - 23*10 = 770 лв * брой ПТП
    за 53-годишен водач на МСП ГО = 1000 - 53*10 = 470 лева * брой ПТП

    Данък МПС по същата формула: 100 лева + грамове СО на км * коефициент горивен цикъл (дизел *3; чист безнин *2; бензин+ЛПГ/метан * 1,3; хибрид *0,5; електрокар = 0)
    Т.е. дизел с 200 гр СО/ 100 км = 100 + 200*3 = 700 лв
    бензин с 200 гр С) / 100 км = 100 + 200*2 = 500 лв
    безнин с ЛПГ/метан с 200 гр СО/100 км = 100+ 200*1,3 = 360 лв
    хибрид с 200 гр СО / 100 км = 100 + 200+0,5 = 200 лв
    електрика с 0 гр СО / 100 км = 100 + 0 лв

    Това не са конкретни цифри, а само някаква методика, чрез която играейки си с коефициентите може да се настройва матряла какво да кара. Когат всички шопЕ у Мордор се качат на хибриди и електрики във въздуха ще ухае на цветя и рози (минус горящите гуми у Факултето).

    Като добавим към това чист и ефективен градски транспорт, посторяване на ИСТИНКИ вело алеи, промяна в ЗДВП, оято да упоменава, че пешеходната пътека има тежест на знак СТОП! Глобите за пътуване без колан - 1000 лева; за без ГО 3000 лева; без платен данък 3000 лева; шофиране със скорост над 30 км/ч над ограничението 5000 лева; движение в насрещното по магистрала 10 000 лева; ТИР-аджия с претоварен камион 50 000 лева; медуселски автобус с правостоящи 100 000 лева. При заплащане на паричната санкция в първите 5 работни дни от съставянето на АУАН 50% дискаунт; за първите 10 дни от съставяне на АУАН 25% дискаунт; при пресрочване на задължението - 1% на пресрочен ден!

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  7. 7 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 505 Неутрално

    0,92млрд.ще се използват-другите ще се откраднат!

  8. 8 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 247 Неутрално

    То 2035 вече всички ще сме в чужбина. София ще е едно обезлюдено гробище от панелни саркофази.

  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8872 Неутрално

    И колко ще се откраднат?

  10. 10 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#6] от "Антикомунист и антиГЕРП":

    Лесно,ама на - кой да ви послуша...

  11. 11 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#5] от "skara":
    И да не забравяме, че "Мот Макдоналд" прибраха 3,5 милиона лева за онзи план. И какво от това?
    Тези поне не са такива скъпчии....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK