До месец Столичната община ще сключи договор за 13 нови трамвая за 45 млн. лева

До месец Столичната община ще сключи договор за 13 нови трамвая за 45 млн. лева

© Красимир Юскеселиев



До месец Столичната община ще сключи договор с полската фирма "Песа" за доставка на 13 нови нископодови трамая, каза днес пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова.


"Песа" веднъж бе отстранена от поръчката от общинската комисия, която избра за победител "Шкода" с оферта от 46.3 млн. лева. Полската фирма обаче обжалва и с решение на Върховния административен съд бе класирана на първо място с оферта за 45 млн. лева. "Шкода" пък бе отстранена от съда заради грешка в изчисленията в офертата.


"Всички срокове за обжалване вече са приключили и до месец от избраната фирма ще изпратят документите си за сключване на договор", посочи кметът.


Фирмата "Песа" веднъж вече спечели търг на общината за нови мотриси, като от 2016 г. по линии 1 и 7 се движат нейни машини. Новите 13 трамвая ще се движат по маршрута на линия 5 - от Княжево до Съдебната палата.

Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3940 Любопитно

    Браво..добра новина!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4680 Неутрално

    Доста скъпи ми се виждат трамваите, близо 3.5млн лв единия

  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    С парите дадени до сега за трамвай, можеше да се построи НОВ завод, който да ги произвежда. Ама в това нЕма далавера, а както добре знаем, в една работа нЕма ли далавера, и циганите не я фащат. Сори.

  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Столична община ако иска да пооправи трафика трябва поне да утрои броя на трамваите в столицата вместо да набляга на няколко нови и скъпи мотриси. Миналата година нали бяха намерили едни втора ръка за по символичните 40 000лв с доставката от Прага.

  5. 5 Профил на arnautsky
    arnautsky
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    ""Шкода" пък бе отстранена от съда заради грешка в изчисленията в офертата."

    Грешка,кято не е попречила на общината да завърши процедурата?
    Де гиди едри банкноти на фандъци...

    Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.
  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3940 Любопитно

    До коментар [#2] от "pet_fire":

    Напротив даже са евтини!Проверете машините на Bombardier колко струват!

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 929 Неутрално

    отново купуват безсмислено скъпите полски трамваи, вместо шкоди, каквито имаме. важното е някой рушветец да гушне каката от самоков, даскаличката мила по руски.

  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    С парите дадени до сега за трамвай, можеше да се построи НОВ завод, който да ги произвежда. Ама в това нЕма далавера, а както добре знаем, в една работа нЕма ли далавера, и циганите не я фащат. Сори.
    —цитат от коментар 3 на 442


    Можеше, ама това значи работни места, включително за висококвалифицирани кадри, значи конкуренция на запада. Значи приходи за България от производство с висока добавена стойност, Hi-tech...Загуби за западните производители, които биха могли да ни продадат такава продукция и за част от техните пазари навън, заради износът, който бихме осъществили. Никой не би позволил такава перспектива от нашите западни "благодетели", нито техните тролове биха ти оценили коментарът положително.

    мурзилка
  9. 9 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#2] от "pet_fire":

    Навремето хърватите ни предлагаха от техните. Даже един беше на проби тук.
    2 милиона евро май им искаха.
    Тази техника си е скъпа. Ама пък трае с десетилетия.

  10. 10 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#8] от "Маршалов":

    Направо го виждам, как правим трамваен завод. Боце, Корнито и подобните им как ще правят всичко на ползу роду, а служителите хич няма да отпочнат веднага шуробаджанащината, скатавката и фас-паузите.

  11. 11 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#3] от "442":

    Много си умен! Ами тогава по твоята логика дай да не купуваме нищо, а да си строим заводи, и да си произвеждаме всичко. Колко трамвая са нужни на България годишно? 10-15? за 10-15 трамвая да строиш завод? Типичен нашенски тарикат:-) И кой ще работи в този завод?

  12. 12 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Още в предишният строй, беше ясно, че това ще бъде най-натоварената трамвайна линия в София. Даже се мислише да бъде метро. Та до построяването на метрото, проекта беше да стане широколинейна - с нормалноp затрамвай междуосие. Мотрисите да превозват повече на брой пътници, с по-висока скорост и по-комфортно. За целта се удължи трасето на трамвай 20 до депото, с идеята да стигне до "Овча купел" и натам . И това беше преди 30 години. Сега ще го правят пак по същият начин... С к'во се е занимавала кметицата и Крусев преди 30 години...

  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3151 Неутрално

    Подкрепям! Аз лично съм много доволен от трамваите по линия #7, които ползвам редовно, когато ми се налага.

    Да, вярно е, че са скъпи, но пък инвестицията си заслужава. Разликата между двете оферти не е чак толкова голяма. Колкото повече нови и климатизирани превозни средства има в градския транспорт, толкова по-добре и съответно ще бъдат по-атрактивни за пътуващите. Важен е и интервалът на движение, разбира се.

  14. 14 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 427 Неутрално

    И пак, преди повече от 30 години имаше проект, автомобилното движение пред университета и паметника на Левски да се вкара под земята на две нива - всяко за една посока на движение и трето за метрото, и отгоре да стане напълно пешеходна зона заедно с бул. Цар освободител. А не както сега паметника на Левски да е опасан със стълбове и жици и релси...
    Та дори в оня скапан строй е имало по-кадърни архитекти и визионери от сегашните.

  15. 15 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Щеше ми се по-бързо да се подмени наземният електрически градски транспорт с електробуси и да изчезнат ужасните кабеляци над улиците (и особено над кръстовищата), заедно с дрънчащите "танкове". Но какво ли стана с пилотната поръчка на общината за китайските електробуси...?
    Тъпите релси, с които всеки ремонт в градски условия трябва да се съобразява, са чудовищен и ненужен разход.

  16. 16 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    До коментар [#11] от "ohg30520577":

    Миличко не е задължително само трамвай да произвежда, може и такива за ЖП-то да прави, ама, кво да тИ обяснявам, карай ще купуваме наУи сме баровци. Да бачкат другите.

  17. 17 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#16] от "442":

    Трамвайният завод насред София си е готов !
    Само трябва да се преоборудва ! Кво няма хора в София да работят ли, айде стига.
    Няма желание !
    И аз съм на мнение, че при толкова пари трябва да си направим завуод.
    Същото и за Ман-овете белите

  18. 18 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5311 Неутрално

    До коментар [#14] от "milenmihailov":

    И построиха ли ги тези неща или само ни говореха за светлото бъдеще?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  19. 19 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Да, вярно е, че са скъпи, но пък инвестицията си заслужава. Разликата между двете оферти не е чак толкова голяма. Колкото повече нови и климатизирани превозни средства има в градския транспорт, толкова по-добре и съответно ще бъдат по-атрактивни за пътуващите. Важен е и интервалът на движение, разбира се.
    —цитат от коментар 13 на Читател


    Според мене пък интервалът на движение е 100 пъти по важен от "новостта и климатизацията" на трамвая. Аз лично имам спирка на 4 минути от дома си ама почти не ползвам този транспорт понеже всеки път като отида и на електронното табло за време до следващата мотриса се мъдрят разни числа като 17; 19; 21 мин. Особено пък като отчетем, че миналата година купиха стари трамваи за по 40 хиляди и нови за по 3 милиона единия.

  20. 20 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#18] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Не ме разбирай погрешно, не жаля за оня строй. Само казвам, че дори толкова отдавна са били наясно София от какво има нужда във далечното за тогава време...

  21. 21 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    С парите дадени до сега за трамвай, можеше да се построи НОВ завод, който да ги произвежда. Ама в това нЕма далавера, а както добре знаем, в една работа нЕма ли далавера, и циганите не я фащат. Сори.
    —цитат от коментар 3 на 442

    Може, ама друг път.

  22. 22 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Щеше ми се по-бързо да се подмени наземният електрически градски транспорт с електробуси и да изчезнат ужасните кабеляци над улиците (и особено над кръстовищата), заедно с дрънчащите "танкове". Но какво ли стана с пилотната поръчка на общината за китайските електробуси...? Тъпите релси, с които всеки ремонт в градски условия трябва да се съобразява, са чудовищен и ненужен разход.
    —цитат от коментар 15 на Н. Колев

    Трамваите са в основата на наземния градски транспорт, заради своята вместимост, и затова ги има в доста европейски, а и не само, градове.

  23. 23 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    [quote#19:"lustmord"][/quote]
    Ъъъъ - и какво пречи да видите в интернет кога идва следващия трамвай, или разписанието, преди да отидете на спирката?!?!

  24. 24 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    [quote#19:"lustmord"]
    —цитат от коментар 23 на rainbou1
    Ъъъъ - и какво пречи да видите в интернет кога идва следващия трамвай, или разписанието, преди да отидете на спирката?!?![/quote]

    Това е вариант за хора, които не ги интересува да са в точен час на дадено място а им трябва просто някак да стигнат.

  25. 25 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    С парите дадени до сега за трамвай, можеше да се построи НОВ завод, който да ги произвежда. Ама в това нЕма далавера, а както добре знаем, в една работа нЕма ли далавера, и циганите не я фащат. Сори.
    —цитат от коментар 3 на 442


    Като знам едно време какви "качествени" мотокари и разпадащи се автобуси, ме е страх да се кача в български трамвай, произведен в български завод. Ние нямаме един завод за производство на превозни средства с българска марка и български произход. За технология и икономичност дори не говорим. Не само това - нямаме и завод за българска електроника /телевизори, телефони, перални, печки.../, докато в Румъния хем се сгобяват телевизори Самсунг, хем имат и собствени румънски марки.

    При това положение за какви български заводи говорим, за какво качество, каква технология, каква икономичност, каква издръжливост? Нивото на българското технологично производство в момента е на нивото на руското - клонящо към нула към безкрайност.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  26. 26 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#14] от "milenmihailov":И построиха ли ги тези неща или само ни говореха за светлото бъдеще?
    —цитат от коментар 18 на Незнайко в Слънчевия град


    Не съм червен, но ще Ви помоля внимателно да разгледате подлезите при СУ и на ул. Гурко и ще видите, че нещо почнаха да правят.

  27. 27 Профил на elibal
    elibal
    Рейтинг: 278 Неутрално

    До коментар [#8] от "Маршалов":

    Ето от такива тъпи разсъждения сме на този хал - само ЗАпадът е виновен, а ние аме чудни работливи, честни хора с прекрасни и умни политици

  28. 28 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 413 Неутрално

    Трамваите са в основата на наземния градски транспорт, заради своята вместимост, и затова ги има в доста европейски, а и не само, градове.
    —цитат от коментар 22 на rainbou1

    Трамваите ги има в доста градове основно по чисто исторически и - в много голяма степен - сантиментални причини, и почти никакви рационални такива към днешна дата (не се брои възмутителният сам по себе си аргумент, че "на трамвая никой не може да му се опре в трафика"). Вместимостта на една двойна трамвайна мотриса с колко да е по-голяма (ако изобщо) от тази на съчленен автобус (ОК де, електробус)?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK