
© Николай Дойчинов
Пейзаж - София, снимана от Витоша
Столичната община планира изграждането на нов лифт на "Витоша", който да тръгва от бъдеща станция на метрото над Околовръстното шосе, при "София ринг мол" и "Икеа". Двата проекта са в много ранен етап, но в четвъртък общинските съветници ще гласуват общината да получи безвъзмездно право на преминаване от собствениците на мола, мебелния магазин и магазина.
Пред "Дневник" кметът на район "Витоша", който внася доклада, каза, че все още няма яснота кой, как и кога ще изгради лифта и какъв ще бъде маршрутът му. По думите му, макар и да няма ясни срокове или финансиране, общината работи по създаването на възможността в бъдеще да бъде изградена въжената линия. "Преговаряхме със собствениците да получим сервитут, защото лифтът ще минава оттам", каза Петков.
Проектът за лифт е съобразен с една от одобрените от общината възможности за разширяването на метрото с 1.7 км и две спирки над Околовръстното шосе след метростанция "Бизнес парк". Освен до "София ринг мол" и "Икеа" новите станции ще са в близост и до вече изградения "Резиденшъл парк", "Гаритидж парк", който е в строеж, като в него ще се намира и новата спортна зала на волейболния "Левски".
За метрото все още няма финансиране, каза районният кмет, като посочи, че от реализирането на този проект зависи и изграждането на лифта.
Новата въжена линия зависи и от действащия план за управление на Природен парк "Витоша", който не допуска ново строителството както на сгради, така и на технически съоръжения. Работна група към Министерството на младежта и спорта, създадена със заповед на министър Красен Кралев, обаче е подготвила проект за промяна на плана.
Той предвижда значително облекчаване на забранителните режими, което ще даде възможност за строителство на нови лифтове и влекове, изграждане на ски писти в зони, в които сега това не се разрешава, промяна на горски земи в земеделски с цел застрояване, разширяване на ски зоната.
Тепърва Кралев трябва да го внесе в Министерството по околната среда и водите за одобрение. Следващата стъпка е и ресорният министър да го внесе в Министерския съвет, който да го одобри. По същия начин в края на миналата година Министерският съвет одобри промени в плана за "Пирин". Това беше обявено за незаконно от тричленен състав на Върховния административен съд. Правителството обжалва и окончателното решение на ВАС по делото трябваше да е известно до 15 ноември, но срокът за обявяването му не е задължителен.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноПак ще строим метро на МОЛовете.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 ГневноИ на оня бедняк Георгиу ще построим - и метро че и лифт. Дай Бог всекиму !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!niakoi_si
Рейтинг: 684 НеутралноОбщината най-добре да започне преговори за обратно изкупуване на кабинковия лифт. Ясно е, че простотията е свършена и няма как по друг начин да се вземе лифта от Цеко. А този лифт е жизнено важен за Витоша, защото чрез него може да се спре автомобилизма из планината. Незнам колко струва подръжката му, но ако се сложи една прилична такса (да кажем 5лв. на човек двупосочно), лифта ще е постоянно натоварен и може спокойно да се забрани тотално качването с автомобили по пътя.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#3] от "niakoi_si":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+сигурен съм че ако мутрата го помоли може и да го подари. Макар да няма нищо общо .
NMink
Рейтинг: 402 НеутралноМа чакайте бе, там, точно на 200 м над мола няма ли съществуващ, работещ (все още) лифт?!
Punka
Рейтинг: 8 НеутралноЩо не го качите на Щастливеца тва метро ? да си ходим в планината Бързо и бързо да се връщаме … е къде е
Всичко което може да се яде, e обект на власттаКомпетентен
Рейтинг: 487 НеутралноМного евтин опит да докарат метрото до поредния Мол.
reply
Рейтинг: 844 НеутралноТРИ ЧЕТВЪРТИ ОТ ЛЮЛИН КОЙТО СИ Е ТРИЧЕТИРИСТОТИН ХИЛАДИ ГРАЖДАНИ НЯМАТ ДОСТЪП ДА МЕТРОТО СМЕНЯТ ПО ДВАА ТРАНСПОРТА ЗА ДА ГО ХВАНАТ , НАМЕСТО ДА ПРОДЪЛЖАТ МЕТРОТО С ДВЕ СПИРКИ И ДА ГО ДОПРААТ И ДО НОВАТА МЕГА БЕЗНЕСЗОНА НАД БОЖУРИЩЕ ДА ДАДАТ РАБОТА НА ТАЯ ОПОСКАНА ДЪРЖАВА , МУТРИТЕ ЩЕ СИ ПРАВАТ МЕТРО ДО ВИЛИТИ СИ КОИТО ГИ ПОСТРОИХА СЪС ЗАТРАБЕНИ ОТ ТОЯ ИЗТЕМОЩЯЛ НАРООД СРЕДСТВА
iljata
Рейтинг: 233 НеутралноЦеко ли иска така?
Хриси
Рейтинг: 1813 ЛюбопитноВече започвам сериозно да се чудя каква е основната функция на метрото? - Да обслужва моловете, или да обслужва големи жилищни квартали? Щото аз се сещам за някои доста населени райони в София, за които метро не се предвижда, но пък, гледам, ударно се строи метро до разни молове.
If I had a tail, I'd swat the flies.deaf
Рейтинг: 3277 НеутралноГостите на София няма какво да видят в нея освен църквите и да се качат на Витоша. Историческият музей е на майната си,а художествените галерии са пълни с репродукции.
deaf
Рейтинг: 3277 НеутралноГостите на София няма какво да видят в нея освен църквите и да се качат на Витоша. Историческият музей е на майната си,а художествените галерии са пълни с репродукции.
Дундурук
Рейтинг: 402 НеутралноМного евтин опит да си прокарат промените в плана за управление, за да застроят Витоша. Кралев, Кралев, голям си Крадлев. Въртят и сучат, но сред точките за обновяване на лифт, ВСЕ БУТАТ ТОЧКИ за застрояване и нови писти, защото това им е целта съкровена.
olimpipanov
Рейтинг: 1003 НеутралноТези съвсем ни взеха за мезе. Някой май си е поръчал метро до мола....та там има лифт, оправете го и вместо да строите НОВ лифт ?! като толкова далеч им се вижда на някои , да направят транспортна лента.
А княжевския лифт нещо да го оправите и забраните колите до Златните ?!
А бай Кръстьо така ли ще го оставите ....
и да не справят на интересни има достатъчно лифтове само трябва да се оправят и нищо не пречи на подмяна на съоръженият по съществуващи трасета.
boevbisser
Рейтинг: 3355 НеутралноИдеята е добра, стига да се реализира честно и прозрачно. Какво лошо има да идеш с метро и оттам директно да хванеш лифта, аз лично с удоволствие ще го правя, доста хора ще го ползват пък само да ходят до моловете и Икеа.
Само че засега е само идея.
Yard
Рейтинг: 1421 НеутралноТочно мутрите не се возят с метрото...
Людмил Соколов
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "reply":
Абсолютно си прав но бизнеса не е поискал да направят и един мол пък може и да стане
parcaleste
Рейтинг: 785 НеутралноЧе то до ИКЕА си има лифт, ще правят два един до друг ли?
Ма така е - като няма кой да им счупи главите, ще крадат и правят простотии до откат.
БМЗ
Рейтинг: 1087 НеутралноАко бяха направили Бизнес парка на мястото на Икеа и МОЛа (и нагоре), а последните две съответно на мястото на Бизнес парка, сега щеше да има метро директно до лифта за Витоша.
Апокалипсисът апокалиптиченИ освен всичко друго, Бизнес парка нямаше да стои като нова кръпка върху стари гащи, а щеше да си е обособен в собствен "квартал", с възможност за разширение и дострояване.
Акъл ли не стигна, едни хора ли трябваше да приберат едни пари (да не споменавам имена), не знам.
falkoneti
Рейтинг: 1048 НеутралноТам е така застроено вече, че лифта трябва над сградите да го прекарат. И защо вярно трябва лифт там като Симеоновския е наблизо? Защо не сменят стария Княжевски с нов?
Ох леле
Рейтинг: 289 НеутралноСамо да посмеете да направите още един лифт. Или бутнете ссср паметника и може да говорим.
moti
Рейтинг: 624 НеутралноМетрото е категорично най-удобният превоз, когато говорим за голям град. Колкото повече линии на метрото и метростанции толкова по-добре. Мисля, че много заксъсняхме тук, но хайде да не задълбаваме в тази тема. Лифтът пък е категорично най-добрият превоз, когато говорим за достъп до планина. Двете да са свързани е съвсем логично, ако ни е важно удобството на гражданите. Така че не виждам нищо лошо в тази идея, дано да се осъществи. Но някак си лифтът от Симеоново да не е в този му вид, в който е сега, все пак е старичък. Нали искаме да се развиваме, да сме европейци. Ами да действаме тогава. Току виж и културата на придвижване на гражданите би се променила още повече и биха зарязали колите за ежедневно градско придвижване и най-вече! за ходене в планината. Планината, пак категорично, трябва да бъде забранена за коли. Дано всички тези неща се случат.
Billy Pilgrim
Рейтинг: 1706 НеутралноДо коментар [#16] от "Yard":
Да, но мутрите дето застрояват с бясна скорост този район сериозно ще се облажат от една метростанция там. А както беше споменато по-горе има къде къде по населени райони в София, които имат нужда от метро.
Ох леле
Рейтинг: 289 НеутралноЕлектрически коли (електрокари) не трябва да се забраняват. Те са вредни колкото една кабинка.
султана глаушева
Рейтинг: 346 НеутралноПланина като витоша на крачка от столицата е манна небесна. Да, ама не! Лифтовете в окаяно състояние, хижите дато, хотел щастливеца просто взеха и го събориха. Ей така! Това е уникално явление, дето никъде другате няма да го позволят. Конкурира се с минералната баня в сърцето на столицата, чиито басейни искат да превръщат в “зали за събития”. Какво по-хубаво от това, да се качиш на метрото и от него-на лифта? И да затвориш пътищата за цапащите и бучащи коли?
Мърфи е оптимист!Станислав Генов
Рейтинг: 642 НеутралноС тия 5лв само тока не може да си плати.
reply
Рейтинг: 844 НеутралноИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПОДЛО Е ТАМ ДА ИМА НА РАСТОЯНИЕ КИЛОМЕТЪР ХЕМ ДВА ЛИФТА ХЕМ ДВЕ МЕТРА ,
гражданин
Рейтинг: 570 НеутралноОправиха транспорта в София и се замислиха да пуснат метро до МОЛовете!
Нямам нищо напротив, но нека е публично частно партньорство и тези част от линията да се ЗАПЛАТИ от МОЛовете и Георгиус! А общината само да подържа движението с влаковете.
Иван Раданов
Рейтинг: 466 НеутралноВ момента между Бизнес Парка и Икеа се довършват доста сгради - освен Гаритидж Парк, има още няколко отделни жилищни сгради в напреднал строеж. Така че удължаването на метрото ще е от полза на доста хора - бъдещи жители на района.
reply
Рейтинг: 844 НеутралноДо коментар [#16] от "Yard": ТЕ НЕ СЕ ВОЗЯТ НО ОТКАКТО ОКАУШИХА ИВАНЧЕВА СТРОЯТ КАТО НЕВИДЕЛИ ТОЧНО В ТОЯ РАЬОН , ТИЕ ОСЕМ МЕТРА ТАМА НАЙШ КАК ШЕ ДИГНАТ ЦЕНАТА НА НОВОЗАСТРОЕНОТО ,
boevbisser
Рейтинг: 3355 НеутралноВсъщност няма достатъчно информация, аз си мисля, че става дума по-скоро за подмяна или удължаване на сегашния лифт и правене на нова спирка на метрото. Но каквото и да се направи, ще е по-добро от сегашното положение.
Barbarossa
Рейтинг: 711 НеутралноНов лифт значи ново трасе по нова полоса.
В деня, в който си кажем "И така може", всичко е загубено.Пак ще се сече, значи...
papуre
Рейтинг: 1107 НеутралноСофийското метро да има обща спирка с нов лифт за Витоша, планират в общината
Безброй захарни петлета на клечка . И скрит намек - Над всичка - изборна победа . В унисон с поговорката Ранно пиле рано пее .
papуre
Рейтинг: 1107 НеутралноПред "Дневник" кметът на район "Витоша", който внася доклада, каза, че все още няма яснота кой, как и кога ще изгради лифта и какъв ще бъде маршрутът му. По думите му, макар и да няма ясни срокове или финансиране, общината работи по създаването на възможността в бъдеще да бъде изградена въжената линия.
Макар че все още проектите са на фаза Сън в лятна нощ , да не се знае дори и маршрут, който да води нанякъде , все пак едно нещо се знае със сигурност - Цеко Минев ще играе ролята на Главния герой в сагата .
victortrt
Рейтинг: 692 НеутралноАма вярно Симеоновския лифт е на 300 метра от Ринг мола, значи явно става въпрас за нова спирка на метрото и евентуално удължаване на този лифт. Макар че един княжевски до последна спирка на петицата и Драгалевски до околовръстното пак са оферта, но повече хамалогия.
Но втори мол с метро е малко нагло вече.
papуre
Рейтинг: 1107 НеутралноДо коментар [#16] от "Yard":Точно мутрите не се возят с метрото...
Точно мутрите имат по- няколко коли от висшия клас , ,но се возят само в една , макар и по избор .И макар че няма да се возят в него , просто ще си го имат . Въпроса е в престижа .
osl19549478
Рейтинг: 571 НеутралноАбсурдът е пълен. Очевадно ще осигуряваме метро и на този мол.
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!Абсолютно безочие, особено като се има превид, че около него няма нито един голям и гъстонаселен квартал - живеещите във вилите наоколо имат по няколко коли с шофьори и не ги виждам да почнат да ползват метро ?!?!?!
papуre
Рейтинг: 1107 ВеселоДо коментар [#22] от "moti": Дано всички тези неща се случат.
Ще се случат , ще се случат . И няма А дано , ама надали .. Даже и последния срок е определен . На Кукув ден .
papуre
Рейтинг: 1107 ВеселоДо коментар [#25] от "султана глаушева":. Какво по-хубаво от това, да се качиш на метрото и от него-на лифта?
Ами по хубаво от това е да се качиш на лифта и от него - на метрото . От него - в къщи , банята , телевизора . Кефа е пълен . Впрочев , не . Бирата го прави пълен .
tulup
Рейтинг: 1229 НеутралноМетро до този регион ще обслужва молът, лифта и евентуалнен буферен паркинг. Може би и някой живущ там. Та предвид, че основният трафик е за мола, би било редно те да си го платят. Евентуално заради другите нужди да го платят на 70% примерно.
Не ме търсете преди обядsamoedin
Рейтинг: 3933 Неутрално" Той предвижда значително облекчаване на забранителните режими, което ще даде възможност за строителство на нови лифтове и влекове, изграждане на ски писти в зони, в които сега това не се разрешава, промяна на горски земи в земеделски с цел застрояване, разширяване на ски зоната."
Колко удобен претекст за концесионера на ски зоната в Банско да си прокара неговите интереси, докато уж ние се занимаваме с проекта над Околовръстното шосе, при "София ринг мол". Така минават, финно и незабележимо, проектите на едни хора, които 10 години не били плащали концесионно възнаграждение в Банско - смях !
Иначе не съм против развитието и модернизирането на Витоша като добра ски дестинация, в полза на всички нас, които обичаме и ските, и разходките в планината без черните облаци от пушек, които остават след рейсовете и джиповете ежедневно ! Напротив, смятам, че трябва да се работи именно в тази посока, защото това е уникално богатство за столицата ни !
vovka
Рейтинг: 517 НеутралноЧист лобизъм и корупция. Ще строим метро за МОл-а и за Плевнелиев. Ужас. А старите квартали и хората в тях "пасти да ядат".
Камен
Рейтинг: 1018 НеутралноИма, ама Цеко е сложил едни цени... май 26 лева беше билетчето двупосочно. Ако искаш да идеш с жената и децата на Витоша, стотарка не ти мърда.
Ако ще правят нов лифт, моля да не е на Цеко и той.
Slick
Рейтинг: 464 НеутралноФандупкова не знае къде се намира
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 ГневноДо коментар [#43] от "Камен":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За НЕГО е всичко.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 ГневноДо коментар [#44] от "arcanum":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Да ѝ се свери часовника .
stedim
Рейтинг: 2195 НеутралноТази идея е за светлото бъдеще. Не се хабете.
dnevnikar
Рейтинг: 4024 НеутралноUNITED EU UNION
Защо пак хленчиш, кмете, в храсталака?
Молове и магистрали, метростанции, спирали...
Лифтове ще заиздигат
в подлез унижен народ
до Копитото и Черен връх.
До ясен Небосвод.
пп
Единствена препоръка:
Не на небостъргачите.
До коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Пак ще строим метро на МОЛовете.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#10] от "Хриси":
Метрото обслужва пътникопоток. Как мислите, огромната бизнес зона над околвръстното колко пътникопоток генерира спрямо големи но рядконаселени квартали като горубляне примерно.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#43] от "Камен":
Как мислите, милионите които струва нов лифт откъде ще ги избие който и да е собственик. На Боровец, на Пампорово, на Кртала над Благоевград като не са на Цеко лифтовете, дали билетзето е 50ст както ви се иска ?
vhv
Рейтинг: 587 НеутралноДо коментар [#15] от "boevbisser":
Идеята е супер. Сигурен съм, че ще ще се увеличи туристо-потокът за. Поне половината ми приятели ще ходят поне два пъти в месеца на ски. Фиумичино-София са 1,5-2 часа. От летището до центъра - метро. От центъра до кабинките - метро.
София има уникално разположение спрямо Витоша. Не само за зимен, но и за летен туризъм. (Вън от темата - следващата година ще правим обиколка на Корсика с велосипеди. Рома - Пиомбино с колелета, Пиомбино-Бастиа с трагетто и обратно. Ще нося палатка. В Корсика няма да запазваме нищо. Ще нощуване както дойде... А лятото да направиш уйкенда в планината и в същото време да не се лишаваш от удобствата на големия град - особено ако си с жена - и да се прибереш със самолета понеделник сутринта...)
Хриси
Рейтинг: 1813 НеутралноДо коментар [#49] от "m17":
If I had a tail, I'd swat the flies.Горубляне е село. Аз говоря за квартали като "Слатина", "Редута", "Хаджи Димитър", "Борово" и т.н. Примерно. Там метро няма и не се и предвижда да има. Но пък ще има метро до всеки мол, кварталчето на Плевнелиев и лифтчето на Цеко. Колко удобно!
dnevnikar
Рейтинг: 4024 НеутралноВИИ Маркс имени Лелина
Нямало...
Няма съзнание.
Няма желание.
Който е в ред: съзерцава.
Можеш цял ден да изучаваш детайлите на МОЧА.
Монументала на незнания войн.
Даже един ден не стига
До коментар [#13] от "Дундурук":
Гостите на София няма какво да видят в нея
освен църквите и да се качат на Витоша.
Историческият музей е на майната си,а художествените галерии са пълни с репродукции.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#52] от "Хриси":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Тоя не познава града. Поредната общинска калинка.
1107a
Рейтинг: 458 НеутралноДа му вземат на цеко Витошата и да закарат метрото до лифта.
Петър Иванов
Рейтинг: 751 ВеселоИ на последната лифтова станция - бетонов "жил" комплекс, за наши другари ...
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#52] от "Хриси":
За Борово се предвижда , даже го има в схемите.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#52] от "Хриси":
Метрото ше обслужва най-вече бизне зоната. Досега там има над 3 хиляди човека а се строят още много сгради, ще има нд 10 хиляди служителя след 2-3 години. Как пътуват всичките тия хора ?!?
ludmax
Рейтинг: 233 ВеселоДа направят една линия по цялото околовръстно, даже две като в Москва, няма да си играем тука с една-две станции.
https://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Metro
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/Moscow_metro_ring_railway_map_en_sb_future.svg
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#59] от "ludmax":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Когато им го казвах дори не можаха да го осъзнаят. Ама бързаха да усвояват. Спокойно можеше да има метро ПОД околовръстното. Без никакви отчуждавания.
ludmax
Рейтинг: 233 Неутралноhttps://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Central_Circle
8th_ball
Рейтинг: 866 НеутралноДобре де, цащо всички изключвате, че при бъдещото размитие на метрото ще се строят и други линии? Все едно е взето решение след 3 диаметър да се строи единствено и само в посока един евентуален лифт? Просто сега се вземат решения за бъдещите приоритети. Ако сред тях е връзката в Витоша - какво лошо? Това е естесктвен приоритет, споменава се отделно, за да бъде споменат - разбира се, главните са запълването на мрежата в същинската градста част.
8th_ball
Рейтинг: 866 НеутралноДо коментар [#59] от "ludmax":
И на това ще дойъде времето, но първо метрото трябва да бъде наситено като мрежа в същинската градска част, засега няма смисъл това да се прави. Освен това трябва да се види накъде ще се развива градът в северна посока - ако сега направим обиколно, в северната отсечка между Дружба и Люлин ще пътуват практически празни влакове.
8th_ball
Рейтинг: 866 НеутралноИ още нещо, силно се неглижира съществуващата надземна железница, която минава през града. Око тя се кооперира с метрото, нещата ще започнат да придобивад вид. Щото сега - имаш пряка връзка Дружба - Горна баня, ама влаконете са като зелените лястовици - зелени, щото са по нарядко и от белите. Защо?
kapitan_laino
Рейтинг: 800 НеутралноОсвен до "София ринг мол" и "Икеа" новите станции ще са в близост и до вече изградения "Резиденшъл парк", "Гаритидж парк", който е в строеж, като в него ще се намира и новата спортна зала на волейболния "Левски".
-------
Тук е заровено кучето.
kapitan_laino
Рейтинг: 800 НеутралноГЕРБ многократно доказаха противното.
Алф
Рейтинг: 1550 НеутралноДо коментар [#22] от "moti":
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.++
Манчо
Рейтинг: 2139 ВеселоНикак няма да е евтин евтиният опит, никак....;) Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
penetrating
Рейтинг: 5916 ВеселоМетрото е хубаво нещо. То е още по-ефикасно когато е добре проектирано. Сравнете местата на спирките в кварталите и това, което искат собствениците на моловете и лифтове. Сравнете броя на хората в гъсто заселените квартали (спомнете си сканада с мястото в Дружба, в Люлин) и разстоянията до спирките там, сравнете го с броя на хората, които ще бъдат обслужени в дискутирания район. Така ще ви стане ясно когато има интерес как се проектира и какво се прави, когато няма интерес :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМетрото е хубаво :)
silverman
Рейтинг: 763 НеутралноМного добро решение от урбанистична гледна точка! Това също така ще намали потока автомобили към Ринг мол и Икеа.
ahasver
Рейтинг: 1697 НеутралноДо коментар [#11] от "deaf":художествените галерии са пълни с репродукции.
А ти действай! Мажи, мажи, та да напълниш галериите с оригинали. Вместо това, ти се губиш времето тук-.
BiGman1
Рейтинг: 2010 ВеселоСофийското метро що не открият и една спирка във Варна...то че няма да направят скоро магистрала Хемус, няма, ами поне метрото да пуснат до там...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#70] от "silverman":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Май не си ходил в ИКЕА и не ти е позната философията на този магазин? Там се ходи с кола ако пазаруваш.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#63] от "8th_ball":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!И като му дойде времето ще разкопаем построеното !!! Много сте умни герберсатите. Дори ония преди 30 години са били по-умни от вас по отношение на планирането и строителството на града и метрото.
boevbisser
Рейтинг: 3355 НеутралноДо коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":
Прав си за Икеа, като техен редовен клиент потвърждавам - повечето посетители там трябва задължително да са с коли.
Но за живущите в новите сгради наоколо, посетителите на Ринг мол и за хората на лифта това е по-скоро обратното - тоест спирка на метрото драматично би подобрила трафика и оттам и качеството на въздуха.
Големият въпрос е, че при оскъдни ресурси - не може да има метро навсякъде, винаги ще има спорове кое е по-важно.
Аз само казвам, че тази идея на общината не е лоша, ще направи София един по-модерен и чист град, но мисля, че е поне на 3-4 години от осъществяване.
jmf29537805
Рейтинг: 348 НеутралноКато ги гледам какви са гъзоръки софиянци, да не вземат да извадят на някой окото с щеките във влака.
uq
Рейтинг: 2158 НеутралноДо коментар [#3] от "niakoi_si":
Немам как да стане брат, прекалено много кръчми има горе
uq
Рейтинг: 2158 НеутралноДо коментар [#75] от "boevbisser":
Метрото е изключително възвръщаема инвестиция, а ресурсите ни хич не са толкова оскъдни колкото си мислиш. Виж за лифта е тъпнята защото не е нужен нов, достатъчно е да се поддържа симеоновския. Няма нужда пак да се сече
Освен това, паралелно с метрото трябва и жестоки такси за автомобили в центъра, както е в европейските големи градове
Oggie Petkov
Рейтинг: 419 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Това лошо ли е?
deaf
Рейтинг: 3277 ВеселоДо коментар [#71] от "ahasver":
Аз съм гениален художник и следователно ще ме признаят едва след смъртта ми. Тогава галериите ще се напълнят с мои творби.
Kiril
Рейтинг: 282 РазстроеноВ сравнение с 1994-та година снегър в София стои по 1-2 дена зимата а те ще строят нов лифт.
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comЕми така, е когато инвестират прости чичковци, които не слизат от джипа и не излизат от мраморният ресторант.
Kiril
Рейтинг: 282 ЛюбопитноДо коментар [#58] от "m17":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comА Люлин, който е 1/3 от София? По-горе
До коментар [#58] от "m17":
______________
"penetratingРейтинг: 979222:06, 20 ное, '18 / Весело
Метрото е хубаво нещо. То е още по-ефикасно когато е добре проектирано. Сравнете местата на спирките в кварталите и това, което искат собствениците на моловете и лифтове. Сравнете броя на хората в гъсто заселените квартали (спомнете си сканада с мястото в Дружба, в Люлин) и разстоянията до спирките там, сравнете го с броя на хората, които ще бъдат обслужени в дискутирания район. Така ще ви стане ясно когато има интерес как се проектира и какво се прави, когато няма интерес :)
Метрото е хубаво :)"
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#82] от "Kiril":
Люлин е първия квартал с метро да не забравяме. Може да се дискутира дали е разположено най-добре но все пак е започнато оше при соца и тогавашните планове.
subaru
Рейтинг: 767 НеутралноА лифта Княжево - Копитото(паметник на българската глупост), кога
hsr45568901
Рейтинг: 8 ВеселоАбе какво толкова не ви харесва, че хората искат да направят нова спирка на метрото. Не стига че там има сума ти магазини и поне 50 блока където живеят хиляди хора и че ще можете да патувате до Щастливеца с нов лифт (вместо 40 минути с кола), е какво лошо има в това. Като чета тези коментари се хващам за главата. Не бил нужен нов лифт и стигало да се поддържа стария - бе вие имате ли акъл. Тоя лифт в момента е раждясващ боклук от преди 40 години. Всяка година има по него аварии и не дай си Боже да се случи нещо по-сериозно и тогава ще видим какво ще кажете, умници.
hsr45568901
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#73] от "КМЕТ В СЯНКА":
Пълни глупости. Който иска пътува с каквото си иска. Кеф ти кола, кеф ти пеша, кеф ти метро, клиента решава.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#65] от "kapitan_laino":
Хора които могат да си позволят имот в резиденжъл парк няма да ползват метрото. То основно ще обслужва голямата бизнес зона - има сигурно над 10 хиляди слуцители в големите офис сгради. А се строят и още няколко огромни. И донякъде мола макар че пак се съмнявам е основната клиентела на мола ще дойде с метро.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#66] от "kapitan_laino":
Трябва да си много прост за да го вярваш това. Но предвид колко масово е топва мнение трабва да се съглася с един депутат че 80% от българите са идиоти.
mihail_p
Рейтинг: 1576 Неутралнобаси тъпанарите.
само далавери мисли
тоя борисов.
само далавери и кражби.
тези пари трябва да се дадат
за изкупуване на съораженията.
а тея боклуци си гласуват разни
отбивки на метрото до чстни бизнес
центрове. за това беше назначен здравко здравков.
да харизва на мафиотите довеждаща инфраструктура
с общински и държавни пари.
mihail_p
Рейтинг: 1576 НеутралноДо коментар [#85] от "hsr45568901":
абе земи се разбери какво искаш да кажеш.
въпросът е, че ще се харчат парите за модернизация
на симеоновския лифт, за разваляне на концесията.
и ще се харчат за нови просеки, ново замърсяване и така.
мафиотите налазили държавата в това вече са професионалисти.
как да докарат магистралата до тях си или до цеховете им.
ама ние да плащаме. както с моста за чччастната резиденция на златев
в Правец, направена европари.
не ми дрънкай глупости.
stephan
Рейтинг: 469 Неутралноа какво пречи да се възстанови Княжевския лифт с парите които ще отидат за строене на продължение на метрото?
Дотам има удобен транспорт - трамвай 5, който май ще го правят скоростен.
А и скоро и метро ще тръгне в района (например до Красно село и оттам трамвай 5)
Така натискът над частта на Витиша около Алеко ще намалее, защото турзмът ще се разпредели и към Копитото и оттам към други по-малко познати и ползвани маршрути.
Столична община би могла да изкупи Княжевския лифт обратно и да го вкара в системата на градския транспорт както беше навремето.
Лифтът, с евтина "социална' цена може да се превърне и в част от образователния процес. Децата от столичната училища да имат по един път в месеца качване на Витоша, да видят на живо истинската природа, да поувстват ккаво е реалната екология, да поиграят на спортни игри в гората...
Вместо да ходят по моловете , безкритични жертви на консуматорското общество, забили поглед в смартфоните.
kapitan_laino
Рейтинг: 800 НеутралноТова не променя нищо от факта, че метрото се прокарва заради интереса на инвеститорите (мутри). На които адски удобно са им разрешили да си правят новите "квартали" в полите на Витоша, при положение, че имаш цяло Софийско поле.
kapitan_laino
Рейтинг: 800 ЛюбопитноВие от ГЕРБ напоследък доста често се съгласявате с тия от БСП.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#92] от "kapitan_laino":
А ако на "инвеститорите мутри" им разрешат да првят офиси в "цялото софийско поле" вие съгласни ли сте да им прокараме метро до към драгоман ?!?
Ако офисите са в центъра ви презат - разваляли историзеската среда, ако са впокрайнините - правели и метро на мутрите. Типичното мислене на неудачник на държавна заплата. Кецате за 500лв които идват от данъците на тозно тези десетки хиляди профеионалист и всячески гледате да ги прецакате.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#91] от "stephan":
Няма княжевски лифт, дори за старо желязо не става вече. Нов лифт ше струва десетки милиони. И всеки нормален овек е категорично против обшината да плаща милиони за кефа на двама пенсионери да се разходят до копитото.
m17
Рейтинг: 2523 НеутралноДо коментар [#93] от "kapitan_laino":
Ти го плюеш, той си мисли че вали дъжд.
Храбър
Рейтинг: 3743 НеутралноНо да спрат всякакво влизане на автомобили в планината!
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"ahasver
Рейтинг: 1697 НеутралноДо коментар [#80] от "deaf":Е,тогава ще ти платят.