Нова 45-метрова сграда до хотел "Рила" ще е вредна, смята районният кмет

Хотел "Рила"

© Надежда Чипева, Капитал

Хотел "Рила"



Ако бъде построена, 42-метровата сграда до столичния хотел "Рила" ще окаже негативно влияние върху трафика и архитектурния облик на центъра, качеството на въздуха, като строежът ще застраши археологическите останки и ще обезсмисли планираните пешеходни зони. Това се разбира от становище на кмета на район "Средец" Мария Ачкова на разрешения от главния архитект на столицата Здравко Здравков устройствен план за парцела, които допуска високоетажното застрояване.


Дружеството - собственик на хотела - "Рила Център", иска да може да построи нова жилищна сграда, със стъпаловидна етажност на 2, 4, 6, 8 и 10 етажа. Най-високата й част от 42 метра - колкото е висока и съществуващата част от хотела, ще е откъм ул. "Леге".


Ачкова посочва, че преди 10 години кметът на район "Средец" е отхвърлил намерение за строеж на 22-етажна сграда в имота, като тогава аргументите за отказа му са същите като днес. Настоящият кмет района посочва, че на земята под имота и около него не са правени проучвания за археологически останки и бъдещо строителство би ги унищожило.




Също така строежът може да "наруши целостта" на близките сгради, които са недвижима културна ценност. Ачкова посочва, че районът, в който попада хотел "Рила" има статут на групова недвижима културна ценност, а новата 42-метрова сграда ще наруши неговия облик.


Бъдещата сграда пък ще доведе допълнително автомобили в центъра, където трафикът е сериозно натоварен. Това би било в разрез с твърденията на общината и Здравко Здравков, че искат да превърнат "София в град на хората" и да освободят центъра от колите. Освен това ще обезсмисли, както обещава Здравков, превръщане на ул. "Съборна" в пешеходна зона". Не на последно място новите автомобили, които ще се движат в центъра, ще допринесат за допълнителното замърсяване на въздуха в столицата.


"Рила център" е собственост на "Пропъртис груп България" АД и се управлява от модната дизайнерка Яна Хадам. Тя е единственият видим от документите в Търговския регистър акционер в "Пропъртис груп България" с дял от 15%, като е и единственият присъствал на събранията на акционерите. В управлението на "Пропъртис груп България" влизат още 28-годишният Иво Андонов и 31-годишната Диана Руменова, като и двамата нямат други видими участия в дружества. "Рила Център" и "Пропъртис груп България" нямат сайтове и не са посочили телефони за контакт.

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2255 Гневно

    "ще окаже негативно влияние върху трафика и архитектурния облик на центъра, качеството на въздуха"

    Той главния архитект не мисли за такива подробности. Защо кметовете избрани от жителите на районите нямат възможност да влияят на облика им?

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Главният архитект нали беше много честен, защо подписва това безумно разрешение.
    Като пирон ще е тази сграда, ще стърчи и ще закрива гледката, ще загрозява определено пейзажа.
    Срам нямат тези архитекти ей, София все повече погрознява от такива идиотщини.
    Но пък вероятно парите не миришат...

  3. 3 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Най-добре да стане МОЛ. Така ще замрази с конкуренцията си ЦУМа на Гергов.

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5136 Неутрално

    Тази да не последва съдбата на Иванчева ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3156 Неутрално

    "Нова 45-метрова сграда до хотел "Рила" ще е вредна, смята районният кмет"

    Ако утре този кмет каже , че нова 45-метрова сграда до хотел "Рила" ще е допустима и няма да е вредна, значи нещо се е случило с него. Ако не е това , което се случи с Иванчева, значи е попаднал на този клан от мафията , който сега е на власт.

  6. 6 Профил на nle14520109
    nle14520109
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Мария Ачкова не е от ГЕРБ.
    Да внимава, какви ги говори, че след месец може да седне до Иванчева!

  7. 7 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Дано това да не се случи. Кубадиновата кула е достатъчна като тъпотия.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5044 Неутрално

    Кога ще видим 4 годишен управител на имот с неясна собственост и надзорен съвет от приятели от 3-та група в яслата?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Според статия от Капитал - https://www.capital.bg/biznes/imoti/2018/01/05/3107012_brendo_kupi_hotel_rila_ot_vasil_bojkov/ , собственик на хотел Рила е издирваният от Интерпол Ивелин Банев - Брендо . Сделката е финансирана от БАКБ и Цветелина Бориславова . Мирише повече от 20-годишен дизеляк !

  10. 10 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    "Рила център" е собственост на "Пропъртис груп България" АД и се управлява от модната дизайнерка Яна Хадам. Тя е единственият видим от документите в Търговския регистър акционер в "Пропъртис груп България" с дял от 15%, като е и единственият присъствал на събранията на акционерите.
    =============
    Скоро джурнАха Търговския закон и вече няма да има акции на приносител, а всички ще са поименни, така че трябва да се види кой държи останалите акции, ама знае ли се дали се знае.

  11. 11 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2023 Гневно

    Естествено, че е вредна!
    Защо в други големи европейски градове не е разрешено строителството в старите градски части, а в София - може?

  12. 12 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Главния архитект подписва по ЗАКОНОСЪОБРАЗНОСТ а не по целесъобразност. И ако не подпипе ше гоп съдят до дупка. Отделно това не е строително разрепение а разрешение за проектиране.

  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    Много е абсурдно как уж всички се борим за законност но когато закона допуска нещо което не ни харесва, моментално насочваме гнева си към изпълнителя на закона. Аз лично не харесвам нито този грозен хотел нито пък бъдешата му пристройка със скъпарски апртаменти. Но пък собственика си има права и щом иска да си ги ползва, не е законно да му пречим. И ако пък толкова ни пука, може да му предложим сделка - да му изкупим грозния хотел и да го бутнем и да експонираме каманаците отдолу. Верно е че ще струва доста милиони но какво са милионите спрямо възможността да гледаме някакви древни каманаци.

  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#11] от "PisnaMi":

    Къде не е разрешено - в Лондон е пълно с модерни стъклени сгради в центъра, в Берлин е пълно, във Виена е пълно. Не защитавам идиотската пристройка на този ултра-грозен соц хотел но такива обошения "ама там няма" са абсурдно глупави и неверни.

  15. 15 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Направо го събаряйте това грозилище, соц-икона, паметник на комунистическите бандити. Какви са тези легендарни камионетки натъпкани до-горе с храна, които са си ги поръчвали децата на шумкарите, като са организирали купон?

  16. 16 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#6] от "nle14520109":

    Няма опасност, от нея нищо не зависи. Прави си ПР на гърба на главния архитект. Щото ако той не подпише, инвеститора е го съди до дупка и накрая ще го глобят ЛИЧНО него. А кметицата на района може да си говори каквото си иска и да заема героични стойки, тя не подписва нищо и няма опасност да я осъдят за бездействие.

  17. 17 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Дано Иванчева осъди този режим в Страсбург!

  18. 18 Профил на Сев
    Сев
    Рейтинг: 11 Весело

    Най-добре да дойдат КОНПИ-тата!

  19. 19 Профил на George S
    George S
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Мега грозна соц сграда, изоставен трафопост надраскан с грозни графити, храсталаци оградени с ръждясали огради, паркинг който представлява няколко паркоместа оградени с изпозатрита боя и градинка която се ползва основно за обществена тоалетна от бездомници.

    Това нещо да го наречеш културна ценност е нелепо.

    Да се строи нова сграда също е тъпо, ма поне някои да я оправи тая ужасия.

  20. 20 Профил на ПараГраф
    ПараГраф
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ще има "лека" сага известно време и накрая "А да ни е честита новата Илядо,.....пардон сграда, другарки и другари!"

  21. 21 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1180 Любопитно

    До коментар [#19] от "George Sotirov":

    Напълно съм съгласен с теб. В целия район между община Триадица, Раковски, ЦУМ и св. Неделя, тази градинка с този хотел са най-грозното нещо в иначе хубавия район.
    Аз съм "ЗА" да се премахне хотела и да се разреши построяване на нещо модерно или ретро, няма значение, но да се махне тази соц-грозотия без никаква архитектурна стойност. И да приключи историята с бившия "Бонжур", като се махне и той оттам.
    Една хубава голяма градина и една хубава скъпа нова сграда са според мен добро решение за там.
    Ако има археологически находки - да се намери решение и за тях.
    Но сега е ПЪЛНА СКРЪБ!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  22. 22 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1965 Любопитно

    Според статия от Капитал - https://www.capital.bg/biznes/imoti/2018/01/05/3107012_brendo_kupi_hotel_rila_ot_vasil_bojkov/ , собственик на хотел Рила е издирваният от Интерпол Ивелин Банев - Брендо . Сделката е финансирана от БАКБ и Цветелина Бориславова . Мирише повече от 20-годишен дизеляк !
    —цитат от коментар 9 на Dankol


    интересна ралта, не ли... що за банка би отпуснала кредит на наркотрафикант с общо към 40 год. ефективни присъди и неизвестно местонахождение

  23. 23 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1965 Весело

    Няма опасност, от нея нищо не зависи. Прави си ПР на гърба на главния архитект. Щото ако той не подпише, инвеститора е го съди до дупка и накрая ще го глобят ЛИЧНО него. А кметицата на района може да си говори каквото си иска и да заема героични стойки, тя не подписва нищо и няма опасност да я осъдят за бездействие.
    —цитат от коментар 16 на m17


    добрутро мутроландия... що ли пък наистина Брендо да не осъди Здравков... предлагам другарката Фъндупкова спешно да делегира съответните права на районния кмет, вече знае как се прави

  24. 24 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#21] от "pariah":

    Това с премахването няма шанс да стане без общината да изкупи тази грозотия. Щото отдолу със сигурност има археология т.е в момента в който се пипнат основите и парцела става безполезен. И затова тия гяволи са намерили единиствения начин да го застроят - като бутнат ниското тяло и направят пристройка на съществуващата сграда, върху същите основи.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#23] от "extraCACA":

    Ако нещата загрубеят, си мисля че точно така и ще стане. Ще и делегират правата, тя ше усети властчицата и тогава ще видим колко е неподкупна. И накрая ще я осъди инвеститора и тя ше дотича при фандъкова, да мислят как да убедят инвеститора да заменят парцела му с някакув на друго място. Не е да не сме го гледали това сценарии вече.

  26. 26 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 669 Гневно

    Здравков, какви ги говореше, какви ги вършиш??????????????

  27. 27 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    40 етажа в центъра, тези са обезумели, не може да бъде..

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  28. 28 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#27] от "Алф":

    Айде глупости, на висозината на хотела ще бъде. Не е е малко ама не е 40 етажа.

  29. 29 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1965 Весело

    До коментар [#25] от "m17":

    вие гробарите верно си въобразявате че вечно ще можете да продавате разните му там брендовци за "инвеститори", а алексейпетровците - за "застрахователи", м

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#29] от "extraCACA":

    "ние гробарите" не знам какво си въобразяваме щото не съм член на ГЕРБ. Аз конкретно хич не съм фен нито на брендо, нито на подобни мутрета. Обаче съм фен на ЗАКОНА щото иначе ще стигнем до терор - било червен терор или син терор. Този хотел е приватизиран по времето на Костов, що го е продал на наркотрафикант ?!?

  31. 31 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1965 Весело

    Този хотел е приватизиран по времето на Костов, що го е продал на наркотрафикант ?!?
    —цитат от коментар 30 на m17


    требе ти спешен преглед другарю... сериозно

  32. 32 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Дано Иванчева осъди този режим в Страсбург!
    —цитат от коментар 17 на Ох леле


    По-хубаво е да се потърси след това с,етка на тези заради които ще плащаме.А че ще плащаме е ясно !

  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#31] от "extraCACA":

    Никакъв другар не съм ви аз на вас, викайте си така с наборите в клуба.

  34. 34 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Брендо е купил хотела от Черепа през ноември 2017-та... с 10 млн. еврака кредит от другарката ти Бориславова... впрочем

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#34] от "extraCACA":

    Ама преди това Костов го приватизира !

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#32] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":

    И от какво вие е ясно ?. Не искам да ви разочаровам но доказателствата а именно белязанита пари и светналите пръстчета вече са приети от съда и Иванова стабилно пътува към осъдителна присъда. И в следвашите 10 години в ценския в Сливен ще може да съди когото си иска. Но шансове да осъди някого НЯМА.

  37. 37 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1965 Весело

    До коментар [#34] от "extraCACA":Ама преди това Костов го приватизира !
    —цитат от коментар 35 на m17


    не думай

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7877 Неутрално

    До коментар [#30] от "m17":

    “Шалом” има неподлежащо на оспорване решение на Висшия държавен арбитраж от 1991 г., че съюзът е собственик на 48.87 % идеални части от сградата на хотела. “Шалом” освен това разполага със съдебно удостоверение, че е правоприемник на еврейската организация, която е притежавала хотела преди близо 50 години, както и с решение за въвод във владение. "

  39. 39 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    "Фирмата купувач "Рила център" ЕООД е собственост на акционерното дружество "Пропърти груп България". Тя е основана от израелските граждани Ниим и Йехудит Хагай и е регистрирана в кантората на адвокат Марина Поптодорова. Някъде през 2017 г. настъпва промяна и "Пропърти груп България" има нов акционер - 36-годишната модна дизайнерка Яна Хадам. Тя има 15%, а останалите 85% не е ясно от кого се държат, тъй като само тя се явява на общите събрания." Капитал, 5 януари 2018

    Главните архитекти идват и си отиват, мафиотите дори по-сигурно, но сградите остават. подкрепям напълно позицията на кмет Мария Ачкова!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  40. 40 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 633 Любопитно

    До коментар [#33] от "m17":Брендо е купил хотела от Черепа през ноември 2017-та... с 10 млн. еврака кредит от другарката ти Бориславова... впрочем
    —цитат от коментар 34 на extraCACA

    Брендо,Черепа,другарката Бориславова....-супер!:)))))Всичко е,както си му е реда,няма изненади.:)))) Едни "мили"изрази ми идват наум,но,...каква полза?!?

  41. 41 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 274 Неутрално

    На Ачкова - едно голямо БРАВО! Добре, че гласувахме за нея.

    ПС: пак да галсувате за ГЕРБ, ей!!! Да застроят и около Руската църква.

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  42. 42 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 274 Неутрално

    На Ачкова - едно голямо БРАВО! Добре, че гласувахме за нея.

    ПС: пак да галсувате за ГЕРБ, ей!!! Да застроят и около Руската църква.

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  43. 43 Профил на Tuta Nota
    Tuta Nota
    Рейтинг: 274 Неутрално

    На Ачкова - едно голямо БРАВО! Добре, че гласувахме за нея.

    ПС: пак да галсувате за ГЕРБ, ей!!! Да застроят и около Руската църква.

    Life is Sunshine, Lollipops And Rainbows!!!
  44. 44 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#22] от "extraCACA":

    Дали няма достатъчно парички в брой, които е насъбрал с общата помощ на бабите и дядовците си?

  45. 45 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 443 Неутрално
  46. 46 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#38] от "Роси":

    Не може да са притежавала хотела преди 50'те, тази грозна соц архитектура е по-късна. Възможно е да са притежавали парцела и/или сгради на неговото място. 89'та хотела е бил държавен и държавния дял е приватизиран от Костов.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK