Централната минерална баня трябва да се възстанови, показа общественото обсъждане

Сградата на бившата Минерална баня

© Надежда Чипева, Капитал

Сградата на бившата Минерална баня



С освирквания и шумни възгласи на недоволство, изпълнилите фоайето на Централната минерална баня жители на София, показаха ясно неодобрението си за намерението на Столичната община да превърне неремонтираните й крила в зали за сценични събития.


Общественото обсъждане започна малко след 17:30 часа, като напрежението между организаторите от общината, Музея за история на София и гражданите не закъсня. Причината беше, че в залата не бяха осигурени достатъчен брой столове за всички присъстващи, а и беше обявено, че не е предвиден микрофон за изказванията им. След бурни освирквания обаче столове и микрофон се намериха.


Гражданите се възпротивиха и на първоначално заявената програма за двучасовото събитие, според която зам.-кметът по културата Тодор Чобанов и архитектът Станислав Константинов, трябваше да представят проекта за превръщането на северното и източното крило на сграда в зали за събития и обучителен център за деца. В резултат Чобанов почти не се изказваше, а Константинов опита да представи проекта си, но думите му бяха заглушавани от освирквания и недоволни възгласи.




Силен присмех от всички предизвика и изказването му, че след ремонта, ако бъде направен, се предвижда едно от помещенията да се превърне в изложбена зала, посветена на минералната вода. Аргументът му, че дебитът от 12 литра на секунда на минералния извор, не е достатъчен за създаването на спа център в сградата, защото 8 литра от тях се използват от чешмите в близост до сградата ,никак не се хареса на присъстващите.


Чешмите с минерална вода в близост до сградата на бившата баня

© Юлия Лазарова

Чешмите с минерална вода в близост до сградата на бившата баня


За да се реализира проектът на Станиславов ще са необходими между 7 и 10 млн. лева. Според финансовите разчети, ако там има зали за събития издръжката годишно ще струва 400 хил. лева. Същевременно за поддръжката на минерални басейни ще са необходими 900 хил. лева годишно. "Това изчисление е записано без да са показани разчетите и е на базата на друг анализ за банята в Банкя, която пък не работи от 10 години", каза Милка Христова, съветник от БСП, която беше на събитието. По думите й документите, които общината е предоставила за проекта за обидни, защото не съдържат конкретни обосновки и методики, а само крайни заключения.


По време на обсъждането Геновева Петрова от "Алфа рисърч" представи проучване на социологическата агенция, поръчано от общината. В него са взели участие 800 човека. Резултатите показват, че сред посетилите музея в сградата 98.1% смятат, че е "добре тази историческа сграда да бъде използвана за музей", а едва 1.9% "не харесват" това. Проучването показва и че 80% от попитаните са на мнение, че в сградата трябва да има зали за събития, ако дебитът на минерална вода не е достатъчен. Същите са на мнение, че минералните чешми не трябва да бъдат премахвани.


От всички анкетираните едва 18.3% знаят, че в сградата се помещава Музеят за история на София и са го посещавали. Най-голям процент - 32% знаят за музея, но нито са го посещавали, нито познават хора, които са го правили.


Тези данни не се харесаха на присъстващите, които на няколко пъти прекъснаха Петрова с освирквания. На няколко пъти изказващи се граждани подканиха тези, които искат в сградата да има минерални басейни, да вдигнат ръце. Така почти цялата зала вдигаше ръка, а привържениците на противоположната теза бяха единици.


Сред тях бяха общинските съветници от ГЕРБ Малина Едрева и Ботьо Ботев. Един от малкото, които се изказаха в подкрепа на проекта на общината бе актьорът Роберт Янакиев, който беше общински съветник от същата партия в предишния мандат.

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5536 Гневно

    Засега кражата на този символ на София се отлага. Селяндурските мераци не успяха.
    Но на Графа победиха тъмните сили !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1680 Разстроено

    Освирквания и присмех. Нищо друго не заслужават. Да свикват 😡

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  3. 3 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Да я направят пак на баня,бе.Нито някой ще ходи да се къпе,нито пък проекта на общината ще се осъществи.
    След 10г. пак ще затворят защото нямало интерес към нея и гълтала само пари и това ще й бъде края.

  4. 4 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Проучването показва и че 80% от попитаните са на мнение, че в сградата трябва да има зали за събития, ако дебитът на минерална вода не е достатъчен. Същите са на мнение, че минералните чешми не трябва да бъдат премахвани.

    Това много ми хареса.

  5. 5 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3222 Весело

    До коментар [#2] от "aleks ivan":

    Ти пък кво си се разстроил. Що не станеш кмет, да спреш чешмите отпред, па да възродиш хамама в пълния му блясък.
    Тъкмо и Милка ще се зарадва, жената.
    Много странни люде, откъдето и да подходиш, все мрънкяне.

    Доброто е заразно
  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 308 Неутрално

    аре бе па тоя стани константинов
    навсекъде, където са парите
    за поръчкови проекти.
    няма да збравя как му дадоха архитект на година
    за тая тъпня на Славейков. особено с това
    стълбище към столична библиотека, което
    те караше да се спъваш всеки божи път, като
    минаваш оттам. абе пак упражнения на самодоволни
    некадърници.

  7. 7 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    Ееееей, софиянчета, браво на вас! Завиждам ви! Не знаех, че сте толкоз дръзки и борбени. Желая ви успех. За жалост тук положението е безнадеждно. Женската баня е музей, а мъжката я събориха, разкопаха и откриха някакви камъни, дето филанкешиите да идват да ги съзерцават. Ма на филанкешиите не им пука за камъни. А като копаха увредиха и сондажа. По-лошото е, че местната "културна" общественост прие золума безропотно. А вие сте хора с разум и воля, аферим, значи! Ааааа..., такова, щях да забравя. Местната управа построи чешми на желаещите да наливат и да се наливат. Ма водата е вредна за пиене, тя е за болни стави.

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    Не мога да си представя в 21 век някой да ходи да се плацика в тази баня от .... Люлин примерно. Според мен хората не знаят какво искат, но няма да се меся нахално, щото не съм софиянец.

    Еретик
  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4478 Любопитно

    До коментар [#7] от "Judjuk":

    Къде е това "тук"?

  10. 10 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1656 Весело

    кметче,
    карай я по-спокойно, че да не се гътнеш от нерви тъкмо преди да ти направят пенсията 1200 лева

  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2047 Любопитно

    ".....тези, които искат в сградата да има минерални басейни...."

    Тези виждали ли са популацията в градинката пред банята и надолу по "Мария-Луиза" и Лъвов мост?

  12. 12 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 789 Неутрално

    ПРЕДПОЛАГАМ ЧЕ ПАК НЕКОЕ ЖИПИ ЧЕ УСВОИ НЕКОЛКО ДЕСЕТКИ МИЛКИ ЗАНАБЪРЖЕ , БАНЯТА У ОВЧА КУПЕЛ МИСЛА ЧЕ СА Я СГОТВИЛЕ ВЕЧЕ ЗА ШИШИ , БАНЯТА У БАНКЯ И ТЯ ПЛАЧЕ.............

  13. 13 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 512 Весело

    Засега кражата на този символ на София се отлага. Селяндурските мераци не успяха.Но на Графа победиха тъмните сили !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Само се чудя,
    де е Курнелия
    да яхне протеста,
    не само за банята,
    пролетариатът иска
    на всеки ъгъл - обществена баня
    и на всеки завой - обществена тоалетна
    Че кой съвестен комунист има собствена баня и тоалетна?

    😜 ЦИК са с Нетрадиционна сексуална ориентация, ам кви В пука? Безплатна проба- в неделя №12 😜
  14. 14 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    "каза Милка Христова, съветник от БСП, която беше на събитието"

    Милке, Милкееее....

  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    " На няколко пъти изказващи се граждани подканиха тези, които искат в сградата да има минерални басейни, да вдигнат ръце. Така почти цялата зала вдигаше ръка, а привържениците на противоположната теза бяха единици."

    Общественото мнение в полза на развиването на уникалните природни дадености в центъра на София е пределно ясно. Само една малка шепа хора, които имат задни мисли, вадят несъстоятелни аргументи, които предизвикват единствено освирквания......

  16. 16 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1869 Разстроено

    "в сградата да има минерални басейни" - защо ли това, което по-мъдрите от нас предишни поколения са направили и съхранявали с успех, така го смотваме, че поколенията след нас ще се чудят и маят българи ли сме, вандали ли на българска земя?! Уж приемаме ценностите по света, уж осъзнаваме, че сме дали и ние нещо заради обогатяването на тези ценности, но го правим нито по ориенталски, нито по европейски. Побългаряването е стил на работа на профани, нямащи нищо общо с каквито и да са традиции - световни и български.

    Коментиране на анализираното, вече...
  17. 17 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Безобразие е фактът, че Столичната община не прави нищо, за да се използва това природно богатство - минералната вода.

  18. 18 Профил на Silence
    Silence
    Рейтинг: 577 Неутрално

    Няма да коментирам самото събитие, но и бидето на Данчето според официална анкета на СО и обществено гласуване трябваше да е махнато преди N години.... За останалото - справка Будапеща.
    П.П. В този т.нар. музей, който понастоящем е банята стъпих веднъж и е пълна пародия. Барабар със спящите араби зад джамията по пейките в градинката, че беше лято и следобяд.

    Да минават изборите и да се маха Адриан, че дискусиите станаха на принципа: "Не е важно под какво, важното е да пействам"
  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    Освирквания и присмех. Нищо друго не заслужават. Да свикват 😡
    —цитат от коментар 2 на aleks ivan


    Трябвало е и да ги набият, та да им дойде акъла в главите!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4215 Неутрално

    Оправданието с липсата на дебит е неправилно и пресилено.
    Всички хора знаят, че колкото повече водата тече и се използва, толкова по-голям става дебитът, а можем лесно да си спомним колко дълго тази баня стоеше в забвение и изобщо не се използваше.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  21. 21 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Питат хората, да не умрат непитани и после си правят, каквото си искат.

  22. 22 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    До коментар [#16] от "3аНиЗа":

    "в сградата да има минерални басейни" - защо ли това, което по-мъдрите от нас предишни поколения са направили и съхранявали с успех, така го смотваме, че поколенията след нас ще се чудят и маят българи ли сме, вандали ли на българска земя?!
    —цитат от коментар 16 на 3аНиЗа


    Може ли малко по-спокойно? И като се успокоите ще ме послушате, че при наистина "по-мъдрите от нас предишни поколения" в нито една българска, а още по-малко циганска глава можеше да се появи мисълта циганин да влезе в басейна на Централната баня. Мисълта, не самият циганин. Не, не е имало официална забрана. Просто циганите си знаеха мястото. И то не беше в този басейн. Разберете ме правилно - нямам нищо против нито басейна, нито циганите. Просто Ви посещам - да не изпищите после. Че в района се навъртат и доста мигранти - кои легални, кои не дотам....

  23. 23 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 2208 Весело

    Да, хубаво е хамама да се възстанови в автентичния си вид. Всеки правоверен трябва да се изплакне първо, преди да отиде на молитва отатък шадравана ;)

    Бог да благослови Америка за България!
  24. 24 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3005 Неутрално

    Браво! Минерална вода в центъра на сф е манна небесна! Да си стане баня, каквато си беше, но по-модерна, да има и теляк да ти смъкне кожата, а не драс-драс на ежедневния душ. Че сега одрин ми идва малко далечко - там има великолепна баня.

    Мърфи е оптимист!
  25. 25 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    За тези, които не са се къпали с гореща минерална вода, да съобщя, че са изтървали едно от драгоценните блага на природата. Задължително трябва да се обновят четирите басейна долу и да се ползват като лечебен комплекс, при това издръжката да е държавна. Закриването на рехабилитационния център откъм ул. Искър, както и на плавалнята , дала десетки спортисти във водната топка, ще тежи на кметовете на София. Мястото на Музея на София изобщо не бе там, така, както и запращането на НИМ извън центъра на трудно достъпно с обществен транспорт място пак ще се пишат на глупостта на общинари и властници. Разбира се, три милиона души няма да могат да ползват благата, но само тъпи общинари биха решили да закрият минерална баня. Чобанов, този набутван чиновник, ту в МК, ту в Кметството, одобри и ужасяващото менте от зидчета в Ларгото, послужило за нагушване с 18 000 000 лв , за хатъра на Рашид. Кофти участ на древния град, нападнат от алчни селяни и башибозуци.

    Дедо Крум
  26. 26 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2047 Весело

    До коментар [#24] от "султана глаушева":

    ....да има и теляк да ти смъкне кожата, а не драс-драс на ежедневния душ.....
    —цитат от коментар 24 на султана глаушева


    Е-е-х Султанке, какви времена бяха! Два пъти в годината - ама истинска баня! С теляците, курните и тасовете. И после всички те поздравяват с "Честита баня". Че даже и Чърчил беше го забелязъл.

  27. 27 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2063 Неутрално

    Те това е! Селяни решават какво да се прави със СОФИЙСКАТА БАНЯ.
    Отвговорът е прост - ами БАНЯ!.

  28. 28 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1869 Неутрално

    До коментар [#22] от "Един препатил":

    "да се появи мисълта циганин да влезе в басейна на Централната баня..." - така де, така, точно затова бЕха и тези мисли - ценностите изтекоха по каналите на баните. Заради псевдо кОлтурата, заради новите началници, заради никаквите цели, които си поставят те, назначилите ги, прекланящи се пред измислени арт, парт, визарт и подобни пършеви форманси. Централна баня е култова за София, а това, че се допускат "нови" образи около нея е заслуга на всички. А, носталгията по легендарното и минало, малко или много трябва да ни подсети, все пак, за някакви стойностни цели.

    Коментиране на анализираното, вече...
  29. 29 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#27] от "ahasver":

    Абсолютно! Софиянци трбява да има къде да се къпят!

  30. 30 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Ако шикалкавенето с дебита ви се струва смешно, какво остава да кажем за доводите централната баня на Варна да не работи... Там минералната вода разяждала тръбите!!!!

  31. 31 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Любопитно

    Дебит 12 литра? Какво е станало с водата?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  32. 32 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    До коментар [#7] от "Judjuk":Къде е това "тук"?
    —цитат от коментар 9 на vassilun


    Виж "Бъдещето на централна баня..........", п.20

  33. 33 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    Безобразие е фактът, че Столичната община не прави нищо, за да се използва това природно богатство - минералната вода.
    —цитат от коментар 17 на evpetra


    Я провери дали я ползват, къде я ползват и кой я ползва?

  34. 34 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Активно мероприятие на кварталния клуб на бкп/бсп. Оная тлъстата лъжкиня нещо се е вживяла. Както винаги ще се осерат до уши и ще видят спечелени избори през мноооого крив макарони.
    Не, че герб са цвете.
    А проектът за банята е 100 пъти по-добър от сегашното разчекнато състояние.

    Navigare Necesse Est
  35. 35 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1404 Весело

    Изложба на вода в банята?
    Ми да изложат малко карнобатска и суджуци, че да има от всичко.

  36. 36 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ онзи същия
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ онзи същия
    Рейтинг: 225 Весело

    До коментар [#16] от "3аНиЗа": И като се успокоите ще ме послушате, че при наистина "по-мъдрите от нас предишни поколения" в нито една българска, а още по-малко циганска глава можеше да се появи мисълта циганин да влезе в басейна на Централната баня. Мисълта, не самият циганин. Не, не е имало официална забрана. Просто циганите си знаеха мястото
    —цитат от коментар 22 на Един препатил


    Прав си, помня от детство-там цигани НЯМАШЕ! Нито в басейна, нито в банята с душовете и пейките. За туй пък беше пълно с пе*ераси и педофили, особено в "парната стая" (днес му викат "сауна"). В басейна беше забранено плуването "кроул" и производните му, но "жабешкото" беше толерирано. Де факто там се научих да плувам, и с малко късмет (и връзки, брат на приятел от отделенията беше ватерполист) се вписах в едни курсове за плуване в 22 у-ще. От там нататък...😀Курс за напреднали плувци и т.н.

    А като пуснаха (май в Кино Култура) филма "Светът на мълчанието" от Жак Ив Кусто се заразих доживотно с бацила "подводно плуване"😀И бях най младия (хм...най младия...НАЙ МАЛКИЯ) член на ДОСО в клубаа за подводно плуване, бяях на 15 г'. И почнаха едни....не е за вЕРване...😀 То не бяха състезания в басейни (спортната палата), то не бяха летни курсове с една гемийка в Созопол и съсстезания с "морските вълци" от Варна и Бургас, то не беше чудо...😀

    А като "кацнах" в Израел една от първите ми покупки бяха плавници+шноркел+маска още като бях в Ерусалим (60 км'/2 часа от морето с автобуси). Като почнах да следвам в Хайфа бях 3-4 пъти седмично в морето. И като "промишлен леководолаз" (чистене на подводната част на корабите от миди и водорасли) поработих няколо уикенда, ама се отказах бързо. А още преди дипломирането си купих и балони+компресорче😀Имах служебна кола (последната година вече бачках парт'тайм по професията) и имах възможност да ги влача насам натам😀


    До коментар [#22] от "Един препатил":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  37. 37 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#3] от "tosho_toto":

    Тошко, в тая баня съм се къпал като студент - вече отвсякъде издишаше. Кърпеха я и я използваха “до дупка“, след което я сритаха... Прав си - няма да се къпят в нея, ако разполага само с обща къпалня и разни комунални форми на обслужване. Но в тази сграда могат да се “снемат“ функции и дейности по индивидуалната хигиена, козметични и тренингови, както и лечебно-профилактични процедури. Но банята трябва да се въстанови!

    Малинчо
  38. 38 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    Когато бях чобанче
    културата пасях
    бях много благодарен
    (за сиромах не знам)

  39. 39 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Кой ще ни спаси от малоумни общинари, като ние си ги избрахме. Птоучването било направено сред хора посетили музея. А какво им струваше да направят проучване по телефона да видят какво мисли средно-статистическият софиянец както се полага? Да вземат един статистик да им приготви такива данни дето се отчитат различни фактори (възраст, пол, заплата, работа и т.н.)

  40. 40 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    В София и околностите няма читав спа-център.

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5536 Неутрално

    До коментар [#31] от "penetrating":

    Изтича в канала. Вижда се при каптажът.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    Нека има СПА, колкото и да е скъпо ще се посещава. Банята в Панчарево ми хареса имаше хора :-)))

  43. 43 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Проблемът с поддръжката много лесно може да бъде решен. Будните граждани да бъдат задължени да се къпят в банята по два пъти на ден, срещу билетче от два лева. По 1500 лева да бъдат удържани с данък сгради, освен такса смет, ще има и такса баня. Даже ще останат пари и ще има възможност известията за данъка да се пращат на музикални картички, като ги отвориш и листчето ще ти пее: "Ох, баня, ох, кеф, ше ти го..."

  44. 44 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Колко действащи бани има в страната?
    Та един популярен на времето курорт като Сливенски минерални бани е тотално изоставен.
    Ямболската минерална баня също е като камък на шията на общинарите.
    Поне чешмичките можеха да действат, но откраднали статуята.

  45. 45 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 569 Неутрално

    А защо общинските съветници мислят само как да похарчат обществени пари??? Защо не предложат да бъде отдадена на концесия??? 30 години след падането на комунистическия режим управляващите мислят по комунистически!!!

  46. 46 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#25] от "Дедо Крум":

    А не, зидчето в ларгото беше за кефа на Нинова и спасителите на софия. По проект там имаше паркинг но смелите зашитници на софия заедно с любезната подръжка на БСП и лично Нинова вдигнахя врява и паркинга избега а на негово място експонираха каманаците.

  47. 47 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#45] от "silverman":

    Ако бяхте прочели , преди да пишете щяхте да знаете че имаше 3 процедури за концесия на банята в последните 8 години. И не се яви нито един желаещ въпреки че концесионната такса беше смешна. Щото мястото не става за СПА, малко е , няма паркинг. Точно затова и другите бивши бани тънат в разруха. И банята в Банка беше така но за щастие зад нея имало свободен парцел та може да стане хотелче + спа та се намери някой да го направи.

  48. 48 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3390 Неутрално

    "А проектът за банята е 100 пъти по-добър от сегашното разчекнато състояние."
    До коментар [#34] от "Schopenberg":

    Въпросът беше дали лечебна баня да остане или да е място за духовно, интелектуално съзерцаване? Ти какво разбра?

  49. 49 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2787 Неутрално

    До коментар [#46] от "m17":

    Тоест Вие обичате паркинзи пред културна ценност, каквито са археологическите останки от Антична Сердика? Добре че сте малцинство такива като Вас.

  50. 50 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 586 Неутрално

    До коментар [#49] от "Читател":

    То си личи по развитието на държавата ни, че сме малцинство.

  51. 51 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Дайте я на гейското общество бе и без това е неофициален техен символ, да си поделят хамама с чалмите и чаршафите наоколо . Пък може и да се харесат.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  52. 52 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#49] от "Читател":

    Ако под "останки от антична сердика" имате предивд скапаните каманаци които са изложени - да, предпочитам паркинги, нови сгради и БЪДЕЩЕ. Щото докато обитателите на тези земи сме конщентрирани към миналото и ровене в пъповете си, и нас ни чака същата съдба - да останат няколко грозни камъка и сведения че са живели някакви глупаци тука.

  53. 53 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    До коментар [#46] от "m17":

    Зидчето под паркинга на ЦУМ го откриха при ремонта на бул.Мария Луиза, държаха под найлон няколкото основи на сгради, плувнали в жабурняци, всъщност те са сгради от 18 в. към имотана джамията, върху останки от средновековни и антични постройки. Бай Рашид гръмко ги нарече античен комплекс, "усвои" едни 15 000 000 , сетне нараснаха до 18 000 000. В момента пред Шератон стоят подобни найлони за справка, сам можете да се досетите, че тях няма да се осмелят да ги бутнат и изравнят терена заради новички фалшификати, както направиха пред ЦУМ. А Нинова априори си е неприятна, но Рашид бие по наглост всички, няма друг по-нагъл в НАТО и Варшавския договор.

    Дедо Крум
  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Весело

    До коментар [#41] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Вода гази, жаден ходи" :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#53] от "Дедо Крум":

    Напротив, изровиха ги при строежа на втората линия на метрото на мястото на предвиден паркинг. Обаче Нинова се зае да ги брани, само за да може да обвини ББ че унищожава културното наследство. И оня прати Веждичката да ги спасява и да ги експонира. И в резултат имаме някаква грозни каманаци, кенеф за клошарите и нямаме паркинг на това място. Предполагам че и при шератон ще стане подобно - гласивитите спасителите на софия ще ревнат и вместо да ги зарият, и тях ще ги ескпонират.

  56. 56 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    До коментар [#55] от "m17":

    Извинявам се, "при строежа на метрото", не по врат а по шия. само че станцията на това място е доста дълбоко по вертикал, при това встрани от съществуващите развалини под паркинга. само отметка. И освен това, тези развалини са отбелязани по времето на строежа на ЦУМ, после през двете прокопавания на подлезите пред Партийния дом и на бул.Георги Димитров, между ЦУМ и стария цирк. Само че, в подлеза пред Партийния дом, всичко е направено както трябва.

    Дедо Крум
  57. 57 Профил на Дедо Крум
    Дедо Крум
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    До коментар [#55] от "m17":

    И точно по времето на лекето Стоянович стояха закрити с найлони.

    Дедо Крум
  58. 58 Профил на ivv48474188
    ivv48474188
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#47] от "m17":

    това не е вярно - от момента, в който лгбт обществото излезе на светло, няколко пъти искаха банята на концесия, но общинарите винаги намираха смехотворни причини да им откажат. това са поне 20-22 години загубени печалби.

  59. 59 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    До коментар [#58] от "ivv48474188":

    А зашо лгтб обществото не подаде документи на конкурсите за спа, които бяха провеждани три бъди за последните 8 години ?. Концесионната такса беше съвсем ниска, изискването е обекта да бъде използван за СПА. Или ако не я иска за СПА, защо не подаде официално искане в софийска обшщина, ще се разгледа на обшински съвет и ако съветниците са сугласни, може да е преотстъпи ползването ?

  60. 60 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#41] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кмете, би следвало да се напише “Каптажът изцежда топлата минерална вода“, защото е вярно и е подлог. Иначе е водопроводна и граматична грешка!

    Малинчо




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK