
© Мария Съботинова, Градът
Арх. Иво Пантелеев
Социалните мрежи са коректив за ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев", а корективът позволява да се вземат правилните решения. Довършителните работи тепърва предстоят. Това каза проектантът на ремонта арх. Иво Пантелеев в ефира на "Нова телевизия". Повод за коментара му станаха ограничителните колчета по улицата, които предизвикаха бурна обществена реакция.
"В нашия проект те отсъстват, но "Пътна полиция" държаха да има ясно ограничение на тротоара и така се появиха ограничителите. Трябваше да има физическа граница. Първоначалната им форма бяха кубовете, но те се превърнаха в любими места за сядане", каза още той.
По думите му разширен състав от експерти ще реши каква точно ще е формата им, а опасност за пешеходците няма.
"Около "Св. Неделя" има подобни ограничители, нека някой се заеме с тях. Корективът позволява да вземем правилните решения. Довършителните елементи тепърва предстоят", каза архитектът.
Той добавим, че за момента не е имало идея за цветя и тротоар.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5673 ГневноКакво става с трамвая ??
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Колкото до тези призми?
Приличат на заченати
С ментални клизми !!!
''zms15783''
Рейтинг: 497 НеутралноТоя "Граф Игнатиев"(улицата) ще го разкостим както е тръгнало...
АзКлавдия
Рейтинг: 931 НеутралноОт КАТ са напълно луди! Колко трябва да си кьорав, за да не видиш трамвай?? А ако си решил да се хвърлиш под него, не акули, не кубчета, а нищо не може да те спре.
Доброто е заразноТова е пълно безумие.
cinik
Рейтинг: 2757 НеутралноТогава отсега да предупредим: поне 5000 души са се заканили, че видят ли книги в кашони от банани, бинтовани с тиксо, ще има целодневни излъчвания на живо, докато не изчезнат. С разполагането на "навеси" по Славейков дръпнахте дявола за опашката.
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!bruno__dante
Рейтинг: 639 Неутралноот Смучи София кво викат
че не им дават вече общински поръчки?
plebs
Рейтинг: 289 НеутралноХм, целта на "перките" е да се ограничи трасето на трамвая и да се защити от пешеходци. Трасетата на велосипедните алеи са маркирани само с цвят и постепенно, но настойчиво, се формира култтура за НЕ блокиране на това трасе. Аналогично медиите биха могли да допринесат за формиране на култура за НЕ блокиране и на трамвайното трасе. Да, ама не. Тролските медии формират култура за блокиране на далеч по важни кръстовища, магистрали и т.н.
Хейтърство.
Със здраве.
Роси
Рейтинг: 8064 НеутралноЗащо тогава ни са чиновниците.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5904 ВеселоГрафик Натиев е бойният рубеж на сражението между агресивната посредственост и посредствената агресия.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевКомпетентен
Рейтинг: 467 НеутралноНе ни трябват ограничители! По тази улица трамваите трябва да се движат с много ниска скорост и това да е полупешеходна зона, а не скоростни трамваи и хората по ъглите! Малоумници.
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
Аз пък чух как точно най-гласовитете спасители плюеха жаби заради "загубения" книжен пазар, който няма да го има след ремонта. Така че поне мрънкащите трабва да се разбрат - искат ли сергий за книги или не искат ?
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#7] от "Роси":
Примерно за да представялват интересивате на всички софиянци , гласували на последните избори. А не само на една група гласовити хейтъри, които никой не ги е избрал и представялват интересите на 2.9% от гражданите.
aussie
Рейтинг: 599 НеутралноКолко ли счупени глави на година ще има заради перките???
Вероятно ще има спънали се и паднали пред трамвая също.
Който го е измислил е бил без мозък.
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#3] от "АзКлавдия":
Аз по-скоро си представям че това са огранизители на паркирането. Защото без тях, все ще се намери някои наглец да си просне таралясника върху тротоара.
А относно формата, не разбирам какво пречи да са правоъгълни - който иска да си сяда, ще отхръчат няколко чифта крака, отрязани от трамвая и останалите ще се научат да сядат с крака към тротоара.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#5] от "bruno__dante":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМа те и общински поръчки ли взимат 😂😂
АзКлавдия
Рейтинг: 931 НеутралноДо коментар [#13] от "m17":
Доброто е заразноКакъв тротоар... Не съм от София, но тази част трябва да е пешеходна!
Антипаркинг колчетата са пловдивски патент, навсякъде ги сложиха, мразя ги, но спряха джигитите, тъй че скърцам зъби и трая...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#10] от "m17":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе знам какво е „сергий”, но книжен пазар там не трябва да има. А герберастите го държаха 10 години.
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#12] от "aussie":
Е преди като имаше бордюри колко хора се бяха спънали и паднали под трамвая ?. Също ми интересно колко хора са се спънали в ниските колчета които са поставени на всяка спирка по по-широките улици. Но разбира се възможно е в центъра да живет особенно прости хора, които да им е невъзможно да осмислят наличието на препятствия.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#13] от "m17":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОграничители на паркирането в зона без автомобили. Умна позиция, съвсем гербава.
cinik
Рейтинг: 2757 НеутралноПонякога трябва да вземаш тежки решения. Да правиш нещо като в белите страни и да не се харесаш на "мощните електорални маси" или да влачиш след себе си цигания, мръсотия, простотия и кич, за да я добуташ до следващия мандат. Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
paf
Рейтинг: 605 Неутрално"В нашия проект те отсъстват, но "Пътна полиция" държаха да има ясно ограничение на тротоара и така се появиха ограничителите. "
Дори и така да е, може ли такава грозотия да измислите?!
Мислете бре, "професионалисти"!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#15] от "АзКлавдия":
Е не е съвсем пешеходна, минава трамвай, преди минаваха и автомобили. Имаше ниски тротоари, сега ги са на нивото на улицата и са отделени само цветово. Преди беше тегаво да паркирашп върху тротоара щото беше съвсем тесен обаче сега визуално изглежда широк което значи че все ще се намери някои да паркира и да запречи трамвая.
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#19] от "cinik":
А не, умнокрасивците са богоизбрани и надарени с абсолютната истина и всяко живо същество трябва да ги слуша. И веднага щом се разберат какво искат, общината трябва моментално да го изпълни щото иначе ще зас*рат фейса с колажи и фотошопнати снимки.
АзКлавдия
Рейтинг: 931 НеутралноНе става ясно от статията, могат ли просто да ги махнат? Катаджиите вероятно биха били доволни и на една жълта лента, положена с временна боя. Какво ще търси кат изобщо някога повече на Графа?
Доброто е заразноm17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#18] от "Darth Plagueis":
За съжаление в тези кооперации живеят най-мал*умните про*таци и не могат да осъзнаят значението на знаците. И затова се налагат по-примитивни мерки, съответстващи на тяхното когнитивно ниво. Но странното е че много от тях са се научили да пишат във фейса и ни заливат с простотията си.
Йоаникий
Рейтинг: 783 ВеселоДобре че са фейсбуците, та всеки доморасъл, или пишман "експерт" да си каже мнението... А още по-добре е, че фейсбук мненията не са станали задължителни за проектанти и изпълнители...
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.Настроение - Аман от завистливци!...
lpi31580057
Рейтинг: 406 НеутралноG'day, mate. Счупени глави ще има и заради сушата, кишата и международното положение. С този интелектуален потенциал - толкова. От живописна улица с атмосфера от началото на 20 ти век я направиха на нещо като нищо.
kapitan_laino
Рейтинг: 758 НеутралноТази ситуация е много показателна за стила на общината и КАТ за решаване на проблеми - "няма нужда да си вършим работата, ако нямаме работа за вършене". А иначе изказването на Панталеев кърти - "Първоначалната им форма бяха кубовете, но те се превърнаха в любими места за сядане" - явно да можеш да седнеш някъде е изключителен проблем.
ЙЕИ
Рейтинг: 525 ВеселоДо коментар [#3] от "АзКлавдия":
при 80% дебили, нормално е да полудееш.
Ако бяхме нормална държава КАТ нямаше да изисква такива мерки, но в нашата винаги ще има тарикати за които знаците не важат - ще си паркират където им скимне и ако ги удари трамвая - те няма да са виновни; Да не говорим за другите - които ако има начин да си разположат сергията на трамвайните релси, белким всички им обърнат внимание; и третите - дето ще са се спрели в зоната на трамвая да си говорят и няма да забележат че трамваят ги удря - щото ТОВА Е ПЕШЕХОДНА зона и ние сме господарите в нея - как моженякакъв трамвай да ни се бута в краката
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#21] от "m17":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНаистина. Особено, когато си 10 години на власт, но все са ти виновни някакви хипотетични умнокрасавци, на които герберастите пришиват какви ли не злини.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1473 НеутралноДо коментар [#25] от "m17":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли? Вие имате класация на интелекта по кооперации?
Впрочем, последната кола, която съм виждал по тази улица беше на Иво Андонов.
Освен полицейските, разбира се, ма то милиционерите сте друга бира.
Цайко
Рейтинг: 1162 НеутралноАко всичко останало в това... преустройство бше акто трябва, на никой нямаше да му направят впечатление тези трупчета, колчета, кубчета и т.н. Обаче, поради всички архитектурно - изпълнителски циркове сега всеки камък, всяка крива фуга прави впечатление. Като прибавим и цената на ремонта е нормално да се очаква качество като за съответната цена. Иначе идеята за колчетата не е лоша, пасивна защита срещу колите на меринджеите, въртящи бутикдюкяни по Графа.
stedim
Рейтинг: 2165 НеутралноНямам нищо против тази форма на ограничителите. Според мене те са необходими, за да не може пешеходците съвсем безпрепятствено да излизат на релсите. И аман от съветващи , искащи и какви ли не, чието мнение е единствено вярно и трябва да се изпълни.
Panda
Рейтинг: 437 НеутралноПридворният архитект на ГЕРБ.
diegos
Рейтинг: 820 НеутралноДо коментар [#19] от "cinik":
Че колко да е популярно ремонт за 24 милиона с 10 крайни срока и маса корупционни скандали? Перките да са проблема на този грабеж...
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#30] от "Darth Plagueis":
За щастие умнорасивците не успяваха да пречат толкова ефективно всичките 10 години и бяха свърпшени много добри неша. Но признавам зе последната 1-2 години се активизираха и са особенно успешни в хейтенето. Чудя се дали това няма връзка с хибридната война на Кремъл срешу про-европейските елити но не, няма начин, все пак Христо Иванов не е отроче на стар комунистически род, Дайнов не е син на дългогодишния редактор на Работническо Дело и т.н..
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#35] от "diegos":
Ремонта винаги е имал само един краен срок - март догодина. И върви предсрочно - както виждате вече няма ограждения по графа, тестват трамвая, със сиугурност ще го довършат за 3 месаца, дори и зимни. Не знам откъде излезе тази фалшива новина за накакво по-ранно пускане и после мрънкане за измислени пропуснати срокове.
UJC4040
Рейтинг: 571 НеутралноПешеходна зона с трамвай. Това е дефиницията на безумието, което след това се донаглася с колчета, пирамидки и какво ли не друго. Трамваят спира бавно, даже и да се движи с ниска скорост.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Още при първия ремонт преди години част от тротоарите изчезнаха. Сега още. Може би никой не се замисля, но всички имаме рефлекс, че слизайки от тротоара нещо може да ни връхлети. Но някак си не изглежда добре дизайнерски без тротоар. Някой и друг сгазен от трамвая?
Да е внимавал!
Истинското решение е трамваят да стане подземен. И чак тогава можеше да се махат тротоарите.
Гледам старото решение в Гугъл. Металните колчета стояха много по-добре.
UJC4040
Рейтинг: 571 Неутралноне изглежда добре дизайнерски С тротоар.
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Корки
Рейтинг: 2486 НеутралноОбществото винаги е имало мнение по изпълняваните проекти, но никой не му обръщаше внимание. Сега със социалните мрежи му се чува гласа, или поне на по-гласовитите от него.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.diegos
Рейтинг: 820 НеутралноОбаче администрацията на общината яко седи във форумите да праска минуси.
Алоу, от това въздуха няма да стане по чист, а скандалите по малко шумни... като крадеш и правиш ремонти калпаво и смешно, ще има недоволство. Не може да си оставяш ръцете при 24 милиона и хората да са хепи... няма как...
Вижте си Витошката какъв смях е...
mihail_p
Рейтинг: 1502 Неутралнотова самозабравило се първеню
да слага нови плочи пред Седмочисленици.
тея сегашните не са съгласувани с паметниците
на културата. да се направи проверка от ДНСК и веднага
ще лъснат глупостите му.
mihail_p
Рейтинг: 1502 НеутралноДо коментар [#34] от "Panda":
и други придворни архитекти има борисов.
като петър диков примерно.
има си и придворни строители.
главбългарстрой, трейс.
той тогава открадна най-много пари.
ей борисов тралалайка ти да ивъ.
mihail_p
Рейтинг: 1502 НеутралноДо коментар [#36] от "m17":
я тошко чобанов на баламатума.
ей ш я отиди около Житница бе.
от колко години се прави.
каже бе отворко.
m17
Рейтинг: 2506 НеутралноДо коментар [#41] от "diegos":
Идиотите им е смешно всичко, мен и хилядите други софиянци дето се разхождаме по витошка ни харесва. Преди беше една грозна дупка, не бях стъпвал с години. Това лято ходих няколко пъти на разходка в някои мързелив неделен следобед, сладоледче, кафенце. Хвана ме яд е хейтърите прецакаха фонтана, ако беше пуснат шепе да е супер готино.
donkaran
Рейтинг: 8 ГневноНе пречи фонтана да се възстанови!!! Разбира се с решение подложено на публично обсъждане!!!
bobinews
Рейтинг: 234 Неутралноникакъв коректив не са тия загубени социални мрежи.. писнаха една шепа хора, които се зомбират по цял ден в тоя фейсбук, вайбър и т.н. глупави приложения, и голяма драма стана.. Нито ремонтът е завършен, нито тия толкова коментирани "перки" са окончателни, ама нали българите разбираме от всичко.. Никакво пешеходна зона - дори трябва да се направи цяла ограда покрай релсите и трамваите да си се движат с достатъчно бърза скорост - няма да пътувам 1 час от журналист до съдебната, само защото някакви кифли търчат от магазин на магазин, за да си купях поредния фешън парцал..
sbk
Рейтинг: 612 Весело"Първоначалната им форма бяха кубовете, но те се превърнаха в любими места за сядане" - Кога ги монтираха, кога завърши ремонта, кога хората започнаха да отмарят на тези кубове, та решихте да ги промените? Този пич си живее в някаква виртуална реалност!
dj x2805
Рейтинг: 496 НеутралноДо коментар [#10] от "m17":
www.soundcloud.com/x2805Определно едва ли искат сергиЙ (опитай се да го произнесеш) - но то трябва да се четат книги за да се усвои българския език...
dj x2805
Рейтинг: 496 НеутралноУмни и красиви за да могат да ги разграничат от себе си дебелите и грозните www.soundcloud.com/x2805
vstoyanov
Рейтинг: 538 Неутралнотоя клоун ако имаше каквото и да било достойнство или поне себеуважение, щеше да се е обесил отдавна.
Джони Глупавия
Рейтинг: 279 ВеселоПоне вече знаем кой е най-арогантния и некадърен проектант в България...
sfl32583434
Рейтинг: 122 ВеселоИменно, трай си...
Кметицата не е от София, гл. арх. не е от София...та затова кашата е голяма.
marker
Рейтинг: 689 НеутралноМоже и да е придворен, ама не е архитект, а обикновен плочкаджия. Още повече, щом за проектно решение разчита на коректив от социалните мрежи.
Ама какво може да се очаква от човек, влязъл навремето във ВИАС с математика, а не с рисуване.
asenpp
Рейтинг: 445 НеутралноАрхитект, който си позволява да качи трамвай на тротоара, предизвиква определени подозрения за начина по който едно време е бил приет да следва архитектура.
Още по зле - показва некомпетентността си на архитект, като казва:
"В нашия проект те отсъстват, но "Пътна полиция" държаха да има ясно ограничение на тротоара " - те пътна полиция били лошите.
И най-вече сам се определя, като ЛЮБИТЕЛ, наричайки всички несъгласни "хейтъри"
skeptichen
Рейтинг: 339 НеутралноДо коментар [#3] от "АзКлавдия":
Така е, да. Как в Амстердам няма ограничители по тесните улици по които вървят трамваи и пешеходци? Просто цвета на плочките е различен и това показва къде се движи трамвая.
Абе за по-евтино пратете там някой от КАТ до Амстердам да му уври акъла и да не ги слагаме тези ограничители.
b0b069
Рейтинг: 384 Неутралноексперти ще решават формата на един тъп уграничител……. аман от експерти деееева… толкова ли немогат да турят едни железни колци в стил с апхитектурата както предишните ми чак експерти ше викаме … не е истина просто..
b0b069
Рейтинг: 384 Неутралнозначи през ден да си слагаме ту перки ту колци ту кубове... ейтъй за кеф а... а кой ще ги плаща ти ли