От днес 20 електробуса се движат по 2 линии в София

От днес 20 електробуса се движат по 2 линии в София

© Столина община



От днес по линиите 9 и 309 на софийския градския транспорт се движат 20 електробуса. Превозните средства са купени от китайската "Джънджоу юйтун бус ко." за 16. 7 млн. лева без ДДС.


Те бяха представени днес от кмета Йорданка Фандъкова, посланникът на Китайската народна република Джан Хайджоу, председателя на Столичния общински съвет Елен Герджиков и директора на "Центъра за градска мобилност" Христиан Петров.


Всеки от електробусите ще струва по 760 хил. лв. В поръчката е включена и доставката на пет зарядни станции с мощност 120 кВтч на единична цена 138 хил. лв. и десет зарядни станции с мощност 60 кВтч, които ще струват по 70 хил. лв.


Фандъкова посочи, че предстрои дружеството "Столичен електротранспорт" да сключи договор за доставка на други 15 електробуса. През следващата година пък по линиите на градския транспорт ще бъдат пуснати и нови 162 газови автобуса. Така, по думите на кмета, ще бъдат подменени 90% от автобусите в София.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5088 Неутрално

    Честито....

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на Fifa
    Fifa
    Рейтинг: 490 Неутрално

    А шофьорите сега как ще крадат дизела?

    Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк Твен
  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1940 Неутрално
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5088 Весело

    До коментар [#3] от "niakoi_si":

    Ами написано е-9 и 309!!!

    До истината се достига с познание!
  5. 5 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    Отлична новина! Освободиха се въглеродни квоти за поне 100 цигански кюмбета!

  6. 6 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 951 Весело

    И линиите са?
    —цитат от коментар 3 на niakoi_si


    То си пише, ама няма кой да чете: 9 и 309!

  7. 7 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 587 Неутрално

    За 9 - ОК, ама 309 как го избраха? Пътниците от гетото много бързо могат да съсипят автобусите, ще е жалко.

  8. 8 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 587 Неутрално

    И дано шофьорите не саботират нарочно новите машини, щото от тях не могат да точат нафта. Ще видим.

  9. 9 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3532 Весело

    Браво, Фандъкова имаше нужда от положителна новина за действията на общината, а и софиянци имат нужда от чист транспорт.
    Но много други добри новини няма, уви.

  10. 10 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 615 Неутрално

    Малка компенсация за дизеловите автобуси, които купиха преди 2 години от същата фирма.

  11. 11 Профил на ivan_ko9
    ivan_ko9
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Когато напускат за цяла София такива автобуси, тогава ще се радвам.

  12. 12 Профил на ila47590538
    ila47590538
    Рейтинг: 204 Неутрално

    Браво!Чудесна новина за София и софиянци!!! Столична община показва, че е в крак с времето! И се грижи за повишаване на качеството на атмосферния въздух и за качеството на живот на гражданите!!!! Браво!

  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    Една от главните причини за неизбирането на Фъндъкова отново за кмет е огромната замърсеност на въздуха.
    В тази връзка може да се спомене липсата на общински план за озеленяване на столицата, както и на електрифицирането на градския транспорт. Два елемента, които биха се отразили много благоприятно в борбата срещу замърсеността.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4232 Гневно

    Браво!Чудесна новина за София и софиянци!!! Столична община показва, че е в крак с времето! И се грижи за повишаване на качеството на атмосферния въздух и за качеството на живот на гражданите!!!! Браво!
    —цитат от коментар 12 на ila47590538


    До сега що не се и сетиха да се погрижат?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2843 Неутрално

    Добро начало. Начало! За жалост ще трябват много милиони и години за масов електрически транспорт. Сигурно ще е по евтино и бързо да оборудват бензинови автобуси с газови уредби. Истинското предизвикателство ще е обаче да се изхвърлят твърдите горива за отопление.

  16. 16 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1065 Любопитно

    Малко повечко технически данни нямаше да са излишни, любопитен съм за избраната технология...

  17. 17 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2055 Любопитно
  18. 18 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 435 Неутрално

    А някакви технически характеристики за тези автобуси? Малко се притеснявам, понеже зимата батериите падат доста по-бързо.

  19. 19 Профил на quanton
    quanton
    Рейтинг: 251 Весело

    Добра новина, със здраве да си ги ползвате софиянци! Впечатлиха ме две неща :
    1. Електрическите автобуси ще се водят към Столичен електротранспорт, защо? Електротранспорта мислех, че се занимава с трамваи и тролейбуси, защото там има допълнителни съоръжения (релсов път, проводници) по маршрута на превозното средство. По тази логика за газовите автобуси ще бъде създаден "Столичен газотранспорт" ли?
    2. Дневник, КВтч е мярка за работа (консумираната електроенергия за определен период от време), а КВт е мерната единица за мощност. Физика! А ако не знаете физиката - питайте гугъл.

  20. 20 Профил на bvu13521181
    bvu13521181
    Рейтинг: 325 Неутрално

    До коментар [#19] от "quanton":

    взе ми думата :) за Ч-то в квтч

  21. 21 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    ЗАСЕЧЕТЕ Я ДАТАТА ПОВЕЧЕ ОТ ГОДИНА НИ ИМ ДАВАМ НА НОВИТЕ НИ ЕЛЕКТРОКАРИ

  22. 22 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5088 Любопитно

    До коментар [#8] от "sadparrot":

    Само да вметна че и от белите съчленени МАНове не може да се краде нафта!На метан работят...

    До истината се достига с познание!
  23. 23 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    До коментар [#7] от "sadparrot": ГЕТО Е БАБАТИ

  24. 24 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4339 Неутрално

    Отлична новина. На хаирлия да са!

    Gunter glieben glauchen globen
  25. 25 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 994 Любопитно

    Някой спомня ли си чернилката, излизаща от ауспусите на"Икарус"-ите, когато от Орлов мост не можеше да се види "Фея"-та? Бая народ във форума сигурно ще попита "Бе к'ва е тая фея?"
    Спирам до тук...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  26. 26 Профил на Mark
    Mark
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Поне да бяха ги пуснали в нормални квартали с платежоспособни хора, които плащат данъци. Кой ходи до Люлин, Илианци и покрайнините и има ли там хора с някакъв доход, които да плащат за нещо? За сметка на това 204 е непоносим.

  27. 27 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3959 Неутрално

    До коментар [#2] от "Fifa":

    Абе, проблем си е с кадрите...! Един познат си беше подменил половината бусове във фирмата си. Купил нови, на метан. И шофьорите избягали. Почна да им плаща повече, иначе сам трябваше да си ги кара. :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  28. 28 Профил на pbs
    pbs
    Рейтинг: 241 Неутрално

    1 млн на автобус .. куку ли са тези ве.?? Щяха да купят 400 електрически автомобили и примерно да ги сложат като нещо подобно на Спарк.. щеше да е многократно по полезно.

  29. 29 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 689 Гневно


    " послаННик"?!?!
    Какво е това нещо?

    Джордж Оруел-1984
  30. 30 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    Поне да бяха ги пуснали в нормални квартали с платежоспособни хора, които плащат данъци. Кой ходи до Люлин, Илианци и покрайнините и има ли там хора с някакъв доход, които да плащат за нещо? За сметка на това 204 е непоносим.
    —цитат от коментар 26 на Mark


    Ти наистина ли мислиш, че в "Люлин" няма хора? Провери и докъде отива 309. То бива простотия, ама чак толкова.

  31. 31 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3614 Любопитно

    До коментар [#21] от "reply":

    Защо?

    Модератора е неадекватен!
  32. 32 Профил на Mark
    Mark
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#30] от "stedim":

    Много добре знам че има хора в Люлин, даже са прекалено много, но смятам за несправедливо в бедняшки квартал да обновяваш автобуси, а в южните квартали, където живеят хора, плащащи максимални данъци, да няма удобен транспорт и всичко да е претъпкано.

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    Някой спомня ли си чернилката, излизаща от ауспусите на"Икарус"-ите, когато от Орлов мост не можеше да се види "Фея"-та? Бая народ във форума сигурно ще попита "Бе к'ва е тая фея?" Спирам до тук...
    —цитат от коментар 25 на ТНТ


    За времето "Икарус"-ите бяха много добри автобуси, задвижваха се с двигатели МАН, произвеждани по лиценз, и освен в СИВ подържаха линии в Истанбул и някои градове във ФРГ и Австрия. Имаше такива и с автоматични скоростни кутии, което ги правеше наистина съвременни градски автобуси за ХХв. Но поради различни "временни" затруднения у нас тези автобуси се експлоатираха по 20 години, и някои от тях наистина пушеха като парни локомотиви.

  34. 34 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    Нека Фандъкова ни обясни каква е далаверата за Община София да купуват подобни автобуси точно от Китай? При условия че по европейски програми получаваме почти безплатни автобуси от ЕС на метан?

  35. 35 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#33] от "historama":

    Според мен, поне по 30 години вървяха някои от Икарусите.
    Тролеите им още вървят.

  36. 36 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 641 Неутрално

    А Деветката защо? Притрябвал им е на пришълците от ж.к. Христо Смирненски, Гейо Милев и подобни прогресивни квъртали електрически автобус...

  37. 37 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Добро ченге Боко, и добрата кметица Фандъкова. Ах как всички комунисти за миг са станали по-добри.

  38. 38 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    А шофьорите сега как ще крадат дизела?
    —цитат от коментар 2 на Fifa


    Току виж са си накупили електромобили и едни такива яки кабели.

    Натиск, постоянство и търпение.
  39. 39 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    До коментар [#19] от "quanton":

    "КВт е мерната единица за мощност"
    Да, не се научиха и не искат да се научат. Срамота е!
    Зарядните станции са с мощност 120 КВт. Т.е. ако акумулаторите на автобуса са с капацитет примерно 240 КВЧ, и ако процесът на зареждане позволява зарядната станция да работи ефективно с кпд 100%, за два часа би заредила акумулаторите с 240 КВЧ енергия. Това е на теория де, зареждането си има своите ограничения и ефективността не е 100%.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK