София ще има нощен градски транспорт и през 2019 г.

София ще има нощен градски транспорт и през 2019 г.

© Цветелина Белутова, Капитал



Столичната община планира да запази нощния градски транспорт и през 2019 г., вместо да го спре в края на тази, каквито бяха плановете при пускането на услугата през април. Това обяви зам.-кметът по финанси, здравеопазване, а от скоро и по транспорт Дончо Барбалов.


Нощният градски транспорт се движи по 4 линии от 7 април, като цената на билета е 2 лева. С един билет може да се пътува неограничено във всяка от линиите. Данните за първите 5 месеца показват, че са продадени близо 74 хил. билета, като услугата се ползва основно през уикенда.


Първоначалните планове на общината бяха нощният транспорт да се движи до края на 2018 г., когато да се направят анализи кои са най-използваните линии, в кои дни и дали има смисъл да се продължи.




Сега Дончо Барбалов е установил, че е необходимо повече време да се направят анализи на потреблението на услугата. "Според мен много от гражданите дори не знаят, че има нощен градски транспорт, така че ще се опитаме и да го популяризираме", каза Барбалов. На заседанието на общинския съвет в четвъртък той ще внесе предложение услугата да се запази и през следващата година, като според него то ще бъде прието.


Нощният градски транспорт беше пуснат с промяна в общинската наредба, която регулира услугата. В нея бяха направени и други промени, като основната е изменение на формулата, с която се определя цената на билета за градския транспорт. Така от общината успяха да обезсмислят съдебното дело, което граждани заведоха срещу нея за вдигането на цената на билета от 1 лев на 1.60 лв. Изменението на наредбата беше гласувано дни преди заседанието на Върховния административен съд по делото, след като на първа инстанция съдебното решение показа, че повишението на цената няма финансова обосновка. След приемането на новата наредба същите граждани заведоха ново дело.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3073 Весело

    ........БРАВО ДАНЧЕ........!!!!!!.....ОБИЧАМЕ ТЕ.......!!!!!......

    България НАД ВСИЧКО .....
  2. 2 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    "Дончо Барбалов е установил, че е необходимо повече време да се направят анализи"

    ???
    Наемете една фирма, която за половината от дадената досега субсидия, ще ви събере каквито искате данни.
    Страничен положителен ефект: ще се съкратят няколко заплатополучатели.

  3. 3 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Добра новина!
    Интересно къде е бил интервюиран Барбалови защо това не се споменава.
    Един сутрешен блок показа репортаж от заседание на СОС за бюджет 2019 в хотел в Правец.
    Не искам да съм мнителен, но изглежда предколедно се наливат пари на един известен играч на белот, случайно свързан и с петролна рафинерия.

    Моля радетелите за свободно слово от Дневник да поразровят и ни информират - къде, кои, защо и колко.

  4. 4 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    " Данните за първите 5 месеца показват, че са продадени близо 74 хи.. блите, като услугата се ползва основно през уикенда."

    Допускам че става дума за хиляди билета. Та...
    74000 за 5 месеца са под 500 билета на ден или приход от под 1000 лв. Дестина шофьора с надник за нощен труд, и осигуровки (100тина лева) са 1000лв.
    10тина контрольора.. Не знам по колко им плащат но е поне 50 тина лв с осигуровките. Станаха 1500.
    1-2 екипа на контрол по транспорта? Гориво? Амортизации?
    Излиза, че софиянци покриваме по 2000лв загуби НА ДЕН за да има нощен транспорт. Ок, градският транспорт се дотира навсякаде по света. Това е социално оправдана услуга. Обаче! Да не бъркаме социалния градски транспорт с нощния градски транспорт. Да се дотират пенсионери търсещи по евтино кисело мляко в другия край на града, защото пенсиите им са подигравка, или ученици, или социално слаби работещи е едно. Да се дотират пияници изпили последните си пари в кръчмите обаче НЕ Е СОЦИАЛНА УСЛУГА. Нямам против да се правят експерименти. Имам против да се правят с моите (нашите) пари. Не знам кой печели от този нощен градски транспорт. За мен това е поредната хранилка.

  5. 5 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#3] от "мики маус":

    Някак си свенливо се прокрадва информацията...

    https://dariknews.bg/novini/biznes/za-kakvo-shte-harchi-stolichna-obshtina-prez-2019-a-2137672

    Я, отново Правец и отново аквапарк в едно дежавю на Й. Фандъкова.

  6. 7 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2418 Весело

    Много добре. Сори, Шишо, извинявай, Бакшишо 😂

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  7. 8 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    РИЙСОВЕ ЗА ПО СТО ЧОВЕКА КОИТО СЕ МИТКАТ С ПО ЕДИН ДВАМА ЧОВЕКА ЦЕЛА НОЩ , РАВНОСМЕТКАТА ДВЕСТА ХИЛКИ ПРИХОД ПОХАРЧЕНИ СА МИЛИОНИ АМОРТИЗИРАНИ СА МАШИНИ ДВА ПЪТИ ПО БЪРЗО САМО И ЗАШОТО НЯКОЯ ГЕРБАВА ХЛЕБАРКА СИ Е ПУСНАЛА ЛИНИЯ ДО ТЕХ ЧЕ КАТО ХОДИ ВЕЧЕР ПО КРЪЧМИТЕ НЕ ТОЙ ДА СИ ПЛАЩА ЗА ГЯВОЛЪКА А ВИЕ , ПО ДОБРЕ С ТИЯ ПАРИ ДА БЕХТЕ ПУСНАЛИ ПО НЕКОЯ СУБСИДИРАНА ЛИНИЯ ПО ЕДИН ПЪТ ПРЕЗ ДЕН ЗА ОТКЪСНАТИТЕ СЕЛА КОИТО СА БЕЗ НИКАКЪВ ТРАНСПОРТ , ЗА МАРШРУТКИ ГОВОРЯ , ЦЕЛ РЕЙС Е МНОГО , ............................БОГАТА ДЪРЖАВА





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK